Skeid *Klubbtråd*

Svar
LeSorcier

Re: Skeid *Klubbtråd*

Legg inn av LeSorcier »

Denne Noah Alexandersson på Moss er visstnok sønnen til den svenske landslagslegenden Niclas Alexandersson, som blant annet scoret mot England i VM 2002.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Jeg har sansen for både Skeid og Moss, og velger å ikke skrive noe her i kampens anledning.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

KAMPDAG! FREDRIKSTAD - SKEID! KAMPSTART 15:00!

Ny kamp, nye muligheter! I dag er det klart for et møte mellom to av de store aristokratene i norsk fotball, når vi tar turen til Fredrikstad for et møte med et lag som av mange er tippet å kjempe om en av de direkte opprykksplassene i år. Det er Fredrikstad mot Skeid dere!

VI GÅR TIL DENNE KAMPEN…
… med 5 poeng på de 5 første kampene. Hey, det er 5 poeng mer enn vi hadde på samme tidspunkt i fjor! Det er da noe?

Vel, uheldigvis for oss så virker det som årets OBOS-liga nærmest er tidenes kokosliga, hvor alle kan slå alle. Det ser man på bunn av tabellen, hvor vi finner KFUM Oslo og Mjøndalen. Hvem hadde sett for seg at det skulle se sånn ut i starten av sesongen liksom? Tenker meg det er svært få, jeg!

Det betyr uansett at hver kamp er viktig og hvert poeng teller. Jakten på 34 poeng som etter mine kalkulasjoner vil sikre oss videre spill i divisjonen fortsetter, og skal vi få til dette er vi helt avhengig av å gjøre det bedre på bortebane enn det vi gjorde i fjor. Foreløpig har vi 1-0-2 på bortebane og og 6-7 i målforskjell. Helt ålreit det, vel?

NÅR DET GJELDER FORMASJON OG TAKTIKK…
… så er det på tide å erkjenne at vi kommer til å se forskjellige formasjoner og forskjellige taktikker fra Skeid denne sesongen, ikke bare på grunn av potensielle skader, formtopper-og dupper og eventuelle suspensjoner, men også i forhold til motstander.

De to siste kampene har vi for eksempel spilt 4-4-2, etter å ha startet sesongen i 4-3-3. Mot Ranheim satt taktikken til punkt og prikke, mens det ble større utfordringer i samme formasjon mot Moss. Samtidig må vi erkjenne at Ranheim og Moss spiller fotball på to forskjellige måter. Det som funket mot Ranheim funket ikke nødvendigvis på samme måte mot Moss. Her må vi derfor være forberedt på at det blir tøffere og tøffere å tippe hva slags lag og formasjon Skeid stiller med fra kamp til kamp.

Ta dagens kamp mot Fredrikstad. Er det skrevet i stein at Skeid spiller 4-4-2? Nei. Det kan godt hende Gard Holme og hans trenerteam har funnet ut at 4-3-3 kanskje er veien å gå i dag. Vi møter tross alt et helt annet lag enn i de to foregående kampene. Hvem vet hva slags lag og formasjon som passer mot disse?

Forhåpentligvis Gard Holme og hans trenerteam!

SA-SA-SA!

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

0-0 mot Fredrikstad på bortebane i dag. Ett poeng er vel og bra, men i dag hadde vi fortjent alle tre. Vi brenner nok store sjanser til å rive av oss litt hår i dag. Spesielt var sjansene til Hoven og Buduson enorme.

Gledelig at forsvaret vårt var så trygge som de var i dag. Hjalp på at FFK var tannløse fremover dog. Men vi tar det med oss likevel.

Start på Nordre Åsen på lørdag!

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Kampdag! Ny kamp, og nye muligheter når Start kommer på besøk på Nordre Åsen! Det er varslet storinnrykk fra sørlandet, så forhåpentligvis blir dette en aldri så liten publikumsfest!

Vi jager fortsatt de nødvendige poengene vi trenger for å berge plassen i år, mens ambisjonene naturlig nok er helt annerledes hos dagens gjester, som jager opprykk.

Kebab mot makrell.
Jokke mot Kaptein Sabeltann.
Diplom-Is mot Hennig-Olsen.

Ser frem til ny batalje på Nordre Åsen!

SA-SA-SA!!

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Den brune puben på Sandskersenteret er fylt opp av gult og svart.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Elvebakken skrev: lør mai 13, 2023 1:22 pm Den brune puben på Sandskersenteret er fylt opp av gult og svart.
Snakk om å velge den absolutt kjipeste puben i hele jævla byen. 🤣 Men en øl koster vel sikkert fortsatt 50 spenn der.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Egil"Snappern"Johansen skal hylles på neste Vålerenga hjemmekamp. Hva har det med Skeid å gjøre ? Bøler hadde fire
nesten jevnaldrende som gikk til Vålerenga( 1) og Skeid( 3) omtrent samtidig.Bøler hadde det beste guttelaget i byen på den tiden. De som gikk til Skeid var Håkon Lier Madsen ,Rolf Haugane og tredjemann er jeg litt usikker på.
Mulig han het Jan Egil Iversen. Både Madsen og Haugane gikk til andre klubber før de endte i Skeid.

Jeg var selv omtrent på aldersen til disse gutta og spilte mot dem en gang.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Vel, dette var surt. Start er en av opprykksutfordrerne i år, og skal være favoritt i kamper mot oss, men at vi skulle rakne som vi gjør fra det 50.minutt og ut er svært skuffende. Før det leverer vi jo en ganske så ålreit fotballkamp. Æsj.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Gud bedre så bedritne vi var i dag. 0-5 mot Kongsvinger var ikke et mål for lite. Fy faen.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Kampdag! Mjøndalen kommer på besøk, og etter tirsdagens fadese på Gjemselund forventer jeg noe helt annet fra gutta i dag. Jeg forventer å se elleve mann med riktig innstilling, vinne dueller og få den jævla ballen i kassa.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Helt utrolig at man ikke tar med seg poeng fra denne kampen her..

ermathi

Legg inn av ermathi »

Dette var et veldig uheldig resultat for Skeid. Kristiansund borte neste gang. Så er man der man var i fjor. I bunnen og helt sist. Det er tungt resten av sesongen. Man må kunne spørre om alle millionene er brukt riktig…🙂

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

ElGuaje skrev: søn mai 21, 2023 6:47 pm Helt utrolig at man ikke tar med seg poeng fra denne kampen her..
Skeid har jo hatt noen sånne kamper denne sesongen. Forsvaret fortsetter for øvrig å lekke som en sil. Holme & co må snart finne på noe lurt, eller forsøke å styrke lagdelen i sommer, for det blir tøft å holde seg når man slipper inn så mye.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Det holdt med et nødskrik i fjor, men holder dere plassen i år?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

LeSorcier skrev: søn mai 21, 2023 6:56 pm Skeid har jo hatt noen sånne kamper denne sesongen. Forsvaret fortsetter for øvrig å lekke som en sil. Holme & co må snart finne på noe lurt, eller forsøke å styrke lagdelen i sommer, for det blir tøft å holde seg når man slipper inn så mye.
Slik jeg ser det så er det angrepet som må styrkes først. Mjøndalen har ikke et farlig skudd før det 70.minutt, og den første skikkelig sjansen deres scorer de faen meg på. Jævla marginer bakover.

Offensivt derimot. Der må det jobbes fremover.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Lilleborg skrev: søn mai 21, 2023 10:25 pm
LeSorcier skrev: søn mai 21, 2023 6:56 pm Skeid har jo hatt noen sånne kamper denne sesongen. Forsvaret fortsetter for øvrig å lekke som en sil. Holme & co må snart finne på noe lurt, eller forsøke å styrke lagdelen i sommer, for det blir tøft å holde seg når man slipper inn så mye.
Slik jeg ser det så er det angrepet som må styrkes først. Mjøndalen har ikke et farlig skudd før det 70.minutt, og den første skikkelig sjansen deres scorer de faen meg på. Jævla marginer bakover.

Offensivt derimot. Der må det jobbes fremover.
Det er mulig man må ta en titt på angrepet også, ja. Hoven står jo med fire mål, men de har kommet på to kamper. Buduson har én fattig scoring på samvittigheten. Skeid har jo misbrukt en rekke sjanser i flere kamper, som man med normal uttelling burde tatt tre poeng i. Men man er også avhengige av å tette bedre igjen bakover. Det rakner fullstendig gang etter gang.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

LeSorcier skrev: søn mai 21, 2023 10:38 pm Det er mulig man må ta en titt på angrepet også, ja. Hoven står jo med fire mål, men de har kommet på to kamper. Buduson har én fattig scoring på samvittigheten. Skeid har jo misbrukt en rekke sjanser i flere kamper, som man med normal uttelling burde tatt tre poeng i. Men man er også avhengige av å tette bedre igjen bakover. Det rakner fullstendig gang etter gang.
I dag er det frustrerende marginer og tilfeldigheter som gjør at man ikke vinner. Forstår hvor du vil, men fram til 0-1 i det 86.minutt er ikke Mjøndalen spesielt farlige. 0-2 ser stygt ut, men utfra spill og sjanser så var det ikke en fortjent seier.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

David Hicksons er Stovnergutt. Kult !

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Kampdag! 1.runde i køppen står for tur, og et møte med 4.divisjonslaget Holmlia. Vi stiller garantert med et ganske så redusert mannskap i dag, men forhåpentligvis skal det være nok for avansemente på Holmlias bekostning.

Se opp for Ridouan Essaeh, en tidligere favoritt hos Skeidoksene og årets spiller i 2016. Skulle bli noe stort han, men skader ødela dessvere mye.

Tholmo

Legg inn av Tholmo »

Lilleborg skrev: ons mai 24, 2023 7:04 am
Se opp for Ridouan Essaeh, en tidligere favoritt hos Skeidoksene og årets spiller i 2016. Skulle bli noe stort han, men skader ødela dessvere mye.
Han var helt strålende i Kongsvinger, men så ble han skadet. Ble aldri den samme spilleren dessverre.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Det ble en helt grei transportetappe i første runde i NM. 2-0 borte mot Holmlia var helt greit, men ikke så mye mer. Kvalitetsforskjellen på lagene var for stor til at Holmlia kunne true oss,og vi gjorde virkelig ikke mer enn nødvendig.

2.runde neste!

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Kampdag!

Våkner opp her i Kristiansund til 7 grader og sidelengs regn. Heldigvis er det tak også på bortetribunen på Nordmøre Stadion.

Årets tøffest bortekamp? 2800 tilskuere på en intim stadion, mot en av opprykksfavorittene. Alle odds er imot oss i dag.

ermathi

Legg inn av ermathi »

Lilleborg skrev: man mai 29, 2023 10:48 am Kampdag!

Våkner opp her i Kristiansund til 7 grader og sidelengs regn. Heldigvis er det tak også på bortetribunen på Nordmøre Stadion.

Årets tøffest bortekamp? 2800 tilskuere på en intim stadion, mot en av opprykksfavorittene. Alle odds er imot oss i dag.
Det må man vel si gikk noenlunde greit? Ett poeng der er bonus…?

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

ermathi skrev: man mai 29, 2023 5:49 pm
Lilleborg skrev: man mai 29, 2023 10:48 am Kampdag!

Våkner opp her i Kristiansund til 7 grader og sidelengs regn. Heldigvis er det tak også på bortetribunen på Nordmøre Stadion.

Årets tøffest bortekamp? 2800 tilskuere på en intim stadion, mot en av opprykksfavorittene. Alle odds er imot oss i dag.
Det må man vel si gikk noenlunde greit? Ett poeng der er bonus…?
I utgangspunktet er det jo et godt resultat, men når man mister to poeng helt på tampen er man vel ikke i festmodus, akkurat.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

LeSorcier skrev: man mai 29, 2023 5:52 pm I utgangspunktet er det jo et godt resultat, men når man mister to poeng helt på tampen er man vel ikke i festmodus, akkurat.
Ikke festmodus, men jeg tar et poeng borte mot KBK fremfor null. Selvfølgelig er det bittert at det ryker helt på slutten, men etter det som bokstavelig talt var årsbeste i første omgang så viser KBK kvaliteten sin utover andre omgang. Så, i det lange løp tar jeg dette poenget.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Skeid er bra i år, for meg virker det likt som i fjor med at man taper mye poeng i boksene?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

... nei, skal man prøve litt køpp igjen da?

NM 2.runde i dag, og vi tar turen til Bærum og Kadettangen for et møte med 2.divisjonslaget deres. Finfint for meg, som bor på Kolsås og har kort vei hjem etter kampen!

Regner med at vi kjører tilnærmet rent reservelag i dag. Har fått noen irriterende skader, og med kamp for tre dager og kamp allerede på søndag så blir det ikke noe toppa mannskap som går utpå kunstgresset der i dag. Forhåpentligvis blir det et lag som kan gi Bærum kamp til døra.

Bærum er et lag som scorer mye og slipper inn mye. Kan jo ikke bli 0-0 i dag.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Det blir definitivt ikke 0-0 i dag, men det ser mørkt ut for Skeid.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Daltrey skrev: tor jun 01, 2023 7:32 pm Det blir definitivt ikke 0-0 i dag, men det ser mørkt ut for Skeid.
Det eneste vi lærte i dag er at reservene våre pdd er langt unna det nivået som kreves for å holde Skeid i OBOS-ligaen. Hadde vi kjørt førsteellever i dag hadde jeg vært livredd, men jeg er mest skuffet over at de som fikk sjansen i dag ikke grep den.

Cupen er for bønder uansett. Serien neste.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»