Eliteserien Fantasy 2023

Svar
Brukeravatar
Sir-Alex
Innlegg: 1481

Re: Eliteserien Fantasy 2023

Legg inn av Sir-Alex »

Fantastisk med en araber runde. 👏💯

Karrer seg fra 3500 til topp 600-700.

Reese til Soltvedt betalte seg. Målpoeng på omtrent samtlige er også deilig.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2490

Legg inn av BrannLFC »

Hvor lenge er Sery skadet? Og hvorfor startet ikke Fosnæs og Lode idag? Noen som har hørt noe om Eikrem?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Sir-Alex skrev: man mai 29, 2023 10:02 pm Fantastisk med en araber runde. 👏💯

Karrer seg fra 3500 til topp 600-700.

Reese til Soltvedt betalte seg. Målpoeng på omtrent samtlige er også deilig.
Herlig! Hvordan stilte du denne runden? :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

BrannLFC skrev: man mai 29, 2023 10:03 pm Hvor lenge er Sery skadet? Og hvorfor startet ikke Fosnæs og Lode idag? Noen som har hørt noe om Eikrem?
Sery Larsen er nok tilbake snart, kanskje allerede mot Aafk neste helg. Fosnæss Hansen har spilt seg ut av laget, så der tror jeg ikke du kan forvente så mange minutter fremover. Tror også at Bjørtuft og Moe er fremfor Lode i køen. Er vel ingen som vet når Eikrem er tilbake, ikke han selv heller.

urbeka

Legg inn av urbeka »

Skywalker skrev: man mai 29, 2023 9:22 pm Rekdal inn på teppet. Er han ferdig er kansje Nypans dager på topp historie. Håpet han på topp mot Ham Kam neste runde.
Det de ikke fikk med i diskusjonen på Fotball-ekstra er at Rekdal ikke er dette styrets mann, ei heller sportsdirektørs. Dorsin innstilte jo på en annen trener, det spolerte blant annet Bratseth. Koteng tok ikke gjenvalg, han forstod tegninga. Bratseth ble nærmest tvunget i senk etter skriftlig mistillitsforslag. Rekdal var primært Bratseth og Kotengs mann. Dette styret vil ikke gå ned med det skipet. Rekdal er høyst sannsynlig ferdig med kjernens uttalte mistillit. Spørsmålet er timing for ny midlertidig og/eller permanent løsning, så kanskje det blir noen få kamper til. Maalen er allerede ansatt i klubben, tipper han har jobbet med planer et par uker nå.
Sist redigert av urbeka den man mai 29, 2023 10:12 pm, redigert 1 gang totalt.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

urbeka skrev: man mai 29, 2023 10:09 pm
Skywalker skrev: man mai 29, 2023 9:22 pm Rekdal inn på teppet. Er han ferdig er kansje Nypans dager på topp historie. Håpet han på topp mot Ham Kam neste runde.
Det de ikke fikk med i diskusjonen på Fotball-ekstra er at Rekdal ikke er dette styrets mann, ei heller sportsdirektørs. Dorsin innstilte jo på en annen trener, det spolerte blant annet Bratseth. Koteng tok ikke gjenvalg, han forstod tegninga. Bratseth ble nærmest tvunget i senk etter skriftlig mistillitsforslag. Rekdal var primært Bratseth og Kotengs mann. Dette styret vil ikke gå ned med det skipet. Rekdal er høyst sannsynlig ferdig med kjernene klare mistillit, spørsmålet er timing for ny midlertidig og/eller permanent løsning, så kanskje det blir noen få kamper til.
Enig! Snakkes om at Svein Maalen kan være aktuell? Vet du om det er noe i det / hvem som er aktuelle å ta over?

urbeka

Legg inn av urbeka »

Jeg tror Maalen i midlertidig løsning. Han er allerede ansatt i klubben som spillerutvikler og jeg tror han i det stille og hemmelige har arbeidet med planer for sitt trenercomeback i lang tid.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

urbeka skrev: man mai 29, 2023 10:13 pm Jeg tror Maalen i midlertidig løsning. Han er allerede ansatt i klubben som spillerutvikler og jeg tror han i det stille og hemmelige har arbeidet med planer for sitt trenercomeback i lang tid.
Oki, Maalen har vel riktig filosofi i det minste:) Hvem kan være aktuelle som en langsiktig løsning?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Skywalker skrev: man mai 29, 2023 9:24 pm
Bjørka skrev: man mai 29, 2023 9:21 pm Røde piler over hele fjøla her, og for første gang ute av topp 1000. Kjedelig at ikke Adams leverer, og Lundqvist irriterer meg allerede 😅 Mye toere.
He He. Da er vi to, men tviholder på Lundqvist litt til. Er som Vetlesen. Fryktelig nære hele tiden, men får den ikke inn.
Jeg liker Lundqvist godt selv, og synes han er en kul spiller, men har ikke helt skjønt den hypen rundt ham selv om han var en av dem jeg vurderte inn i dag.

Han har riktignok vært inn og ut av lagene sine, og sjelden spilt så offensiv rolle som i S08, men han har 8 mål og 11 assist på nesten 100 kamper på toppnivå siden 16/17. Til sammenligning hadde Vetlesen 16 mål og 11 assist i Eliteserien i 21/22-sesongen.

Hilsen grinete Vetlesen-eier i 1 runde.
Sist redigert av Lew_Ashby den man mai 29, 2023 10:35 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Sir-Alex
Innlegg: 1481

Legg inn av Sir-Alex »

K-Torget skrev: man mai 29, 2023 10:05 pm
Sir-Alex skrev: man mai 29, 2023 10:02 pm Fantastisk med en araber runde. 👏💯

Karrer seg fra 3500 til topp 600-700.

Reese til Soltvedt betalte seg. Målpoeng på omtrent samtlige er også deilig.
Herlig! Hvordan stilte du denne runden? :)

Wahlstedt 11p
Linnes 14p - Owusu 5p - Soltvedt 14p
Breivik 9p- Mannsverk 6p - Pellegrino (K) 16p - Mvuka 15p - Grønbæk 7p
Finne 16p - Adams 2p

115 totalt.

Føler jeg har en god stamme nå. Hadde forventet mer av Adams denne runden ,var svært nære mot Hamkam.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Lew_Ashby skrev: man mai 29, 2023 10:31 pm
Skywalker skrev: man mai 29, 2023 9:24 pm
Bjørka skrev: man mai 29, 2023 9:21 pm Røde piler over hele fjøla her, og for første gang ute av topp 1000. Kjedelig at ikke Adams leverer, og Lundqvist irriterer meg allerede 😅 Mye toere.
He He. Da er vi to, men tviholder på Lundqvist litt til. Er som Vetlesen. Fryktelig nære hele tiden, men får den ikke inn.
Jeg liker Lundqvist godt selv, og synes han er en kul spiller, men har ikke helt skjønt den hypen rundt ham selv om han var en av dem jeg vurderte inn i dag.

Han spiller spiss på et formlag som er bra og er klassifisert som midtbane. Vært litt tverrliggeren ut i det siste for han men kommer poeng der. Spørsmålet er bare om de andre i Sarp som Maigaard Bonsu, Tibbling og Soltvedt av de offensive leverer minst like bra eller bedre. Skulle ønske Lundqvist var mer "ener" i Sarpsborg som Hove var for Godset, Holde/Tengstedt i RBK, Badou FKH osv hvor du har Klarere enere i Fantasyøyemed.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Må bli hit for å få inn Soltvedt til neste, og det tror jeg det blir. Irriterer meg at det ikke ble gjort i denne som Thon gjorde, men sånn er det. Han må inn, kunne jo fort fått 2-3 målpoeng til i dag. Syke saker.

Tenker fort det blir:

Gryte->4.0
Melgalvis->Soltvedt (-4)

Selvik
Wallem-Linnes-Soltvedt
FHM-Breivik-Vetle-Pelle-Grønbæk
Pelle-Jatta

(4.0-Krusnell-Fosnæss-Gonstad). Har 0.3ITB om jeg gjør byttet nå, så avventer noe og tar prisstigningen på Soltvedt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

stc887 skrev: man mai 29, 2023 10:42 pm Han spiller spiss på et formlag som er bra og er klassifisert som midtbane. Vært litt tverrliggeren ut i det siste for han men kommer poeng der. Spørsmålet er bare om de andre i Sarp som Maigaard Bonsu, Tibbling og Soltvedt av de offensive leverer minst like bra eller bedre. Skulle ønske Lundqvist var mer "ener" i Sarpsborg som Hove var for Godset, Holde/Tengstedt i RBK, Badou FKH osv hvor du har Klarere enere i Fantasyøyemed.
Poenget er vel at når en spiller bommer en del på sjanser, og heller ikke har scoret særlig med mål tidligere, så kan det fort tyde på egenskaper fremfor uflaks.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2490

Legg inn av BrannLFC »

K-Torget skrev: man mai 29, 2023 10:08 pm
BrannLFC skrev: man mai 29, 2023 10:03 pm Hvor lenge er Sery skadet? Og hvorfor startet ikke Fosnæs og Lode idag? Noen som har hørt noe om Eikrem?
Sery Larsen er nok tilbake snart, kanskje allerede mot Aafk neste helg. Fosnæss Hansen har spilt seg ut av laget, så der tror jeg ikke du kan forvente så mange minutter fremover. Tror også at Bjørtuft og Moe er fremfor Lode i køen. Er vel ingen som vet når Eikrem er tilbake, ikke han selv heller.
Soldtvedt inn for Lode er et must? 0.2 å gå på før helgen. Bør vel gå?

Typisk at Fosnæss blir en død spiller i det jeg henter han inn. Han ble matchvinner mot Sfjord og spilte seg ut der??

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

BrannLFC skrev: man mai 29, 2023 10:49 pm Typisk at Fosnæss blir en død spiller i det jeg henter han inn. Han ble matchvinner mot Sfjord og spilte seg ut der??
Uten å ha giddet å sjekke ut SIF i cupkamp mot 6.divisjon, Fosnæss virket å være svak i midtuken. Mulig at Leifsson uansett skulle inn etter noe hvile etter skaden, men det hjalp nok ikke på.

0.2 bør vel gå ja.

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

94 poeng og 6. plass totalt :)

clivewarren

Legg inn av clivewarren »

Milwaukee_Bucks_2021 skrev: man mai 29, 2023 10:56 pm 94 poeng og 6. plass totalt :)
Sitter den. Gratulerer!

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Lew_Ashby skrev: man mai 29, 2023 10:45 pm
stc887 skrev: man mai 29, 2023 10:42 pm Han spiller spiss på et formlag som er bra og er klassifisert som midtbane. Vært litt tverrliggeren ut i det siste for han men kommer poeng der. Spørsmålet er bare om de andre i Sarp som Maigaard Bonsu, Tibbling og Soltvedt av de offensive leverer minst like bra eller bedre. Skulle ønske Lundqvist var mer "ener" i Sarpsborg som Hove var for Godset, Holde/Tengstedt i RBK, Badou FKH osv hvor du har Klarere enere i Fantasyøyemed.
Poenget er vel at når en spiller bommer en del på sjanser, og heller ikke har scoret særlig med mål tidligere, så kan det fort tyde på egenskaper fremfor uflaks.
Absolutt men så er det også forskjell på ES og Nederland hvor han har tilbragt sine år som senior i en annen rolle så jeg føler du må vurdere han ut i fra det man ser live + lagform mer enn hva han har vist tidligere for det syns jeg er uintresant i denne konteksten. Kan godt være at andre av Sarp gutta offensivt leverer mer men jeg syns han har vært såpass ok at det er verdt et lodd.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Lew_Ashby skrev: man mai 29, 2023 10:31 pm
Skywalker skrev: man mai 29, 2023 9:24 pm
Bjørka skrev: man mai 29, 2023 9:21 pm Røde piler over hele fjøla her, og for første gang ute av topp 1000. Kjedelig at ikke Adams leverer, og Lundqvist irriterer meg allerede 😅 Mye toere.
He He. Da er vi to, men tviholder på Lundqvist litt til. Er som Vetlesen. Fryktelig nære hele tiden, men får den ikke inn.
Jeg liker Lundqvist godt selv, og synes han er en kul spiller, men har ikke helt skjønt den hypen rundt ham selv om han var en av dem jeg vurderte inn i dag.

Han har riktignok vært inn og ut av lagene sine, og sjelden spilt så offensiv rolle som i S08, men han har 8 mål og 11 assist på nesten 100 kamper på toppnivå siden 16/17. Til sammenligning hadde Vetlesen 16 mål og 11 assist i Eliteserien i 21/22-sesongen.

Hilsen grinete Vetlesen-eier i 1 runde.
He he. Jeg var grinete Vetlesen eier i syv runder. Problemet med Vetlesen kontra Lundqvist er prisen. Er kostbart og sitte med en 11 milioners mann som ikke leverer. Tror det vil løsne for begge. Hadde virkelig trua på Lundqvist i dag. Vetlesen har jeg trua på i alle kamper. Begge kommer til et lass av sjangser, men setter dem ikke. Jeg tror når vi teller opp ved sesongslutt så vil Vetlesen ha ganske mye mer målpoeng en Lundqvist.
Er ikke like sikker på at han har mer en Grønbæk og kansje også Mvuka som koster et par milioner mindre.
Alle på midtbanen til Glimt er spillere du kan ha på laget gjennom hele sesongen. Setter ikke Lundqvist i den samme kategorien.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Sir-Alex skrev: man mai 29, 2023 10:02 pm Fantastisk med en araber runde. 👏💯

Karrer seg fra 3500 til topp 600-700.

Reese til Soltvedt betalte seg. Målpoeng på omtrent samtlige er også deilig.
Fantastisk. Gratulerer.
Viser at det er håp for oss andre. Lå 400 plasser bak deg før denne runden. Ligger nå 4500 plasser bak deg :lol:
Du knuste meg med 50 poeng denne runden :D
Sist redigert av Skywalker den man mai 29, 2023 11:56 pm, redigert 1 gang totalt.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Milwaukee_Bucks_2021 skrev: man mai 29, 2023 10:56 pm 94 poeng og 6. plass totalt :)
Gratulerer.

Bra nivå på folket her inne. Skjønner jeg har mye å lære :D

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Lew_Ashby skrev: man mai 29, 2023 10:43 pm Må bli hit for å få inn Soltvedt til neste, og det tror jeg det blir. Irriterer meg at det ikke ble gjort i denne som Thon gjorde, men sånn er det. Han må inn, kunne jo fort fått 2-3 målpoeng til i dag. Syke saker.

Tenker fort det blir:

Gryte->4.0
Melgalvis->Soltvedt (-4)

Selvik
Wallem-Linnes-Soltvedt
FHM-Breivik-Vetle-Pelle-Grønbæk
Pelle-Jatta

(4.0-Krusnell-Fosnæss-Gonstad). Har 0.3ITB om jeg gjør byttet nå, så avventer noe og tar prisstigningen på Soltvedt.
Alltid lett etterpå.
Ikke sikkert Soltvedt leverer så mye borte mot Tromsø. Vet ikke om jeg hadde turt å ta sjangsen om jeg kjempet i toppen som du gjør.
Kan jo håpe at pristigningen ikke blir alt for mye. Spare byttet og ta dobbelt neste gang.
Har selv tatt -4 for å få inn Soltvedt, men jeg ligger langt bak. Har liksom ikke så mye å tape. :D

guru

Legg inn av guru »

Scorer ikke noe mer på mitt WC enn de fleste andre, men føler likevel det var riktig for å omrokkere på laget, for å kvitte meg med spille jeg ikke skal ha med videre, og for å få på S08-spillere + Faris. Klarte ikke å motstå fristelsen med å ta inn Blomberg. Det betalte seg. Problemet var at da måtte Linnes vike. Så scorer han igjen. Den svir skikkelig. Planen var å ta inn Haugan, men siden han ikke startet, stod det mellom Garnås og Risa. Men Thon nenvte at Garnås sin spilletid ikke er 100% sikker, så da ble det Risa i stedet. Fikk CS fra han, og alt i alt sørger Blomberg for at runden blir god, og jeg satser på å spare byttet neste runde. Soltvedt ble selvsagt hentet inn, og jeg gikk for Lundqvist, selv om jeg selv skrev at det er sikkert Baah som blir å score :)

84 poeng og grønne piler. Tilbake til rundt 1300k.

urbeka

Legg inn av urbeka »

Sir-Alex skrev: man mai 29, 2023 10:02 pm Fantastisk med en araber runde. 👏💯
Jeg fikk 99 :roll:

Scoobs

Legg inn av Scoobs »

Jeg endte på 89 poeng. Eneste byttet jeg gjorde var Pattyana til Utvik. Lønte seg jo 😋

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Sir-Alex skrev: man mai 29, 2023 10:35 pm
K-Torget skrev: man mai 29, 2023 10:05 pm
Sir-Alex skrev: man mai 29, 2023 10:02 pm Fantastisk med en araber runde. 👏💯

Karrer seg fra 3500 til topp 600-700.

Reese til Soltvedt betalte seg. Målpoeng på omtrent samtlige er også deilig.
Herlig! Hvordan stilte du denne runden? :)

Wahlstedt 11p
Linnes 14p - Owusu 5p - Soltvedt 14p
Breivik 9p- Mannsverk 6p - Pellegrino (K) 16p - Mvuka 15p - Grønbæk 7p
Finne 16p - Adams 2p

115 totalt.

Føler jeg har en god stamme nå. Hadde forventet mer av Adams denne runden ,var svært nære mot Hamkam.
Fint lag! De fleste hadde vel forventet mer av Adams ja. For min del fint med 2 poeng da jeg valgte Faris over han.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

BrannLFC skrev: man mai 29, 2023 10:49 pm
K-Torget skrev: man mai 29, 2023 10:08 pm
BrannLFC skrev: man mai 29, 2023 10:03 pm Hvor lenge er Sery skadet? Og hvorfor startet ikke Fosnæs og Lode idag? Noen som har hørt noe om Eikrem?
Sery Larsen er nok tilbake snart, kanskje allerede mot Aafk neste helg. Fosnæss Hansen har spilt seg ut av laget, så der tror jeg ikke du kan forvente så mange minutter fremover. Tror også at Bjørtuft og Moe er fremfor Lode i køen. Er vel ingen som vet når Eikrem er tilbake, ikke han selv heller.
Soldtvedt inn for Lode er et must? 0.2 å gå på før helgen. Bør vel gå?

Typisk at Fosnæss blir en død spiller i det jeg henter han inn. Han ble matchvinner mot Sfjord og spilte seg ut der??
Det bør gå, samtidig så stiger fort Soltvedt minst 0,1 før frist og Lode synker vel fort det samme..? Da er du i nuil..

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: man mai 29, 2023 11:40 pm
Lew_Ashby skrev: man mai 29, 2023 10:31 pm
Skywalker skrev: man mai 29, 2023 9:24 pm

He He. Da er vi to, men tviholder på Lundqvist litt til. Er som Vetlesen. Fryktelig nære hele tiden, men får den ikke inn.
Jeg liker Lundqvist godt selv, og synes han er en kul spiller, men har ikke helt skjønt den hypen rundt ham selv om han var en av dem jeg vurderte inn i dag.

Han har riktignok vært inn og ut av lagene sine, og sjelden spilt så offensiv rolle som i S08, men han har 8 mål og 11 assist på nesten 100 kamper på toppnivå siden 16/17. Til sammenligning hadde Vetlesen 16 mål og 11 assist i Eliteserien i 21/22-sesongen.

Hilsen grinete Vetlesen-eier i 1 runde.
He he. Jeg var grinete Vetlesen eier i syv runder. Problemet med Vetlesen kontra Lundqvist er prisen. Er kostbart og sitte med en 11 milioners mann som ikke leverer. Tror det vil løsne for begge. Hadde virkelig trua på Lundqvist i dag. Vetlesen har jeg trua på i alle kamper. Begge kommer til et lass av sjangser, men setter dem ikke. Jeg tror når vi teller opp ved sesongslutt så vil Vetlesen ha ganske mye mer målpoeng en Lundqvist.
Er ikke like sikker på at han har mer en Grønbæk og kansje også Mvuka som koster et par milioner mindre.
Alle på midtbanen til Glimt er spillere du kan ha på laget gjennom hele sesongen. Setter ikke Lundqvist i den samme kategorien.
Mvuka forsvinner vel i sommer?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: tir mai 30, 2023 12:09 am
Lew_Ashby skrev: man mai 29, 2023 10:43 pm Må bli hit for å få inn Soltvedt til neste, og det tror jeg det blir. Irriterer meg at det ikke ble gjort i denne som Thon gjorde, men sånn er det. Han må inn, kunne jo fort fått 2-3 målpoeng til i dag. Syke saker.

Tenker fort det blir:

Gryte->4.0
Melgalvis->Soltvedt (-4)

Selvik
Wallem-Linnes-Soltvedt
FHM-Breivik-Vetle-Pelle-Grønbæk
Pelle-Jatta

(4.0-Krusnell-Fosnæss-Gonstad). Har 0.3ITB om jeg gjør byttet nå, så avventer noe og tar prisstigningen på Soltvedt.
Alltid lett etterpå.
Ikke sikkert Soltvedt leverer så mye borte mot Tromsø. Vet ikke om jeg hadde turt å ta sjangsen om jeg kjempet i toppen som du gjør.
Kan jo håpe at pristigningen ikke blir alt for mye. Spare byttet og ta dobbelt neste gang.
Har selv tatt -4 for å få inn Soltvedt, men jeg ligger langt bak. Har liksom ikke så mye å tape. :D
Forstår hva du mener, men personlig tror jeg Soltvedt bare må på nå selv om kampen som kommer ikke er den beste på papiret :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

guru skrev: tir mai 30, 2023 6:17 am Scorer ikke noe mer på mitt WC enn de fleste andre, men føler likevel det var riktig for å omrokkere på laget, for å kvitte meg med spille jeg ikke skal ha med videre, og for å få på S08-spillere + Faris. Klarte ikke å motstå fristelsen med å ta inn Blomberg. Det betalte seg. Problemet var at da måtte Linnes vike. Så scorer han igjen. Den svir skikkelig. Planen var å ta inn Haugan, men siden han ikke startet, stod det mellom Garnås og Risa. Men Thon nenvte at Garnås sin spilletid ikke er 100% sikker, så da ble det Risa i stedet. Fikk CS fra han, og alt i alt sørger Blomberg for at runden blir god, og jeg satser på å spare byttet neste runde. Soltvedt ble selvsagt hentet inn, og jeg gikk for Lundqvist, selv om jeg selv skrev at det er sikkert Baah som blir å score :)

84 poeng og grønne piler. Tilbake til rundt 1300k.
Herlig! :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»