Helsekost Furuseth

Svar
Bustyvel

Re: Helsekost Furuseth

Legg inn av Bustyvel »

Alpha skrev: lør mai 20, 2023 12:13 am
fargerik skrev: fre mai 19, 2023 12:36 pm
Soteria skrev: man mai 15, 2023 4:10 pm

Hvilken holdning... Finner nå bilder av 1-liter brusflasker fra før 1985, blant annet på Digitalt Museum. Av glass. Poenget var iallfall at porsjonene har blitt større.

Marit Kolby sier at brus ikke bør drikkes til hverdags, og at de som uttaler seg om helse bør våge å si dette. En bra uttalelse.
Alle elsker brus, men det er da ikke noe næring i det?
Jeg foretrekker alltid og uten unntak vann fremfor brus.
Det er vel ikke noe næring i vann heller, men vann er ihvertfall naturlig og uten tilsetningsstoffer.
Interessant å lese det om fedmeopererte og alkohol.
Fedmeopererte burde kanskje drikke vann i stedet, og kanskje røyke en tjall for å ha det gøy?
Sukkerfri brus inneholder det samme vannet som du også får i et vannglass. Naturlig er heller ikke ensbetydende med 'sunt' og tilsetningsstoffer er ikke ensbetydende med 'usunt'. Det skumle med sukkerfri brus er primært syreskader på tenner og avhengighet av koffein. Sånn ellers kan jeg legge til at sukkerfri brus mangler næring, er vel hele poenget med å innta det. Sukkerholdig brus inneholder næring, og det er vel det man ønsker å unngå som overvektig.
Jeg vet ikke om dette er en placebo-effekt eller om det faktisk er en dokumentert virkning av kunstig søtstoff, men jeg mener selv jeg blir mer "hypp" på sukker de gangene jeg drikker sukkerfri brus e.l. Nærmest som om kunstig søtning trigger noe i meg som ikke et glass brus dekker. Drikker jeg f.eks. vann mener jeg dette ikke utløses i så stor grad.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

100% sikkert at man ikke blir tykk av sukkerfri brus, men man kan som antydet over kanskje bli trigget til å spise søtt og folk som er tynne og sunne drikker mer og oftere vann, tjukkaser med et håp om å slanke seg drikker lettbrus.

Drømmen min er å bare drikke vann (er et stykke unna).

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

En av landets absolutt kjedeligste damer. Hun leverer "humor" på et like lavt nivå som Tusvik og Tønne.

Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Legg inn av Soteria »

Else setter fingeren på en del ting, men hun burde kvitte seg med sin McDonalds-seng.

Høres spekulativt ut at det skal være gifter i brus, men det er også min personlige erfaring når det kommer til hudproblemer.

https://www.zerohedge.com/medical/high- ... inks-study

Dessverre virker det også som kullsyreholdig vann fører til utbrudd hos meg. Så det meste en kan unne seg i høytidene er et glass med tynn saft. Og kaffe. Kanskje også hjemmeprodusert brus eller øl, om jeg gidder å styre med slik produksjon.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Soteria skrev: tir mai 30, 2023 1:17 pm Else setter fingeren på en del ting, men hun burde kvitte seg med sin McDonalds-seng.

Høres spekulativt ut at det skal være gifter i brus, men det er også min personlige erfaring når det kommer til hudproblemer.

https://www.zerohedge.com/medical/high- ... inks-study

Dessverre virker det også som kullsyreholdig vann fører til utbrudd hos meg. Så det meste en kan unne seg i høytidene er et glass med tynn saft. Og kaffe. Kanskje også hjemmeprodusert brus eller øl, om jeg gidder å styre med slik produksjon.
Inneholder ikke din hjemmeproduserte brus og øl også kullsyre?

Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Legg inn av Soteria »

Alpha skrev: tir mai 30, 2023 1:56 pm Inneholder ikke din hjemmeproduserte brus og øl også kullsyre?
Jo, det spørs om det er kullsyra eller om det er spesielle saker i kjøpebrusen. Kanskje verdt å prøve ut.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»