Stavanger Oilers

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Stavanger Oilers

Legg inn av TAdams6 »

Jens Hoekstra ny 2.keeper for Oilers
2003 modell som hentes fra egne rekker

Noen som kjenner til han?


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

4 nye unge som får være med


Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Färjestad og Växjö fra SHL, Trinec og Pardubice fra Tsjekkia og Bolzano og Salzburg fra ICEHL. Färjestad, Växjö og Trinec hjemme. Litt kjedelig trekning kanskje, men burde også være muligheter til å plukke litt poeng. Artig med tur til Italia.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Vaxsjö og Færjestad, 2 av de beste lagene i Sverige. Ikke kjedelig i mine øyne iallefall.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Madlaveien skrev: tor mai 25, 2023 8:58 am Vaxsjö og Færjestad, 2 av de beste lagene i Sverige. Ikke kjedelig i mine øyne iallefall.
Det var først og fremst det at vi møter to lag fra tre ligaer som var litt kjedelig. Samt at vi har møtt Trinec to ganger før, og vi møtte Salzburg i fjor. Jeg har heller ingen interesse for svensk hockey, så for meg er de svenske lite eksotiske, kjedelige og veldig gode. Dårlig kombo for å få opp entusiasmen.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Bilvrag skrev: tor mai 25, 2023 10:33 am
Madlaveien skrev: tor mai 25, 2023 8:58 am Vaxsjö og Færjestad, 2 av de beste lagene i Sverige. Ikke kjedelig i mine øyne iallefall.
Det var først og fremst det at vi møter to lag fra tre ligaer som var litt kjedelig. Samt at vi har møtt Trinec to ganger før, og vi møtte Salzburg i fjor. Jeg har heller ingen interesse for svensk hockey, så for meg er de svenske lite eksotiske, kjedelige og veldig gode. Dårlig kombo for å få opp entusiasmen.
Når en møter 2 av de beste lagene i Europa så burde det tenne en gnist. Men folk reagerer vel ikke før NY Rangers står på andre siden.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Det er vel strengt tatt ingen utenlandske europeiske lag som har stor appell for det norske publikum, men om noen faktisk har dette må det da være svenske elitelag?

Jeg mener å huske at mange har håpet på svensk motstand i CHL flere ganger, og blitt skuffet da det ikke har blitt dette. Så får man plutselig to slike motstandere, og så er det også "kjedelig".

Forøvrig er jeg klar over at det ikke nødvendigvis er samme personer som har sagt det ene eller andre, så akkurat det er ikke nødvendig å kommentere. Mitt poeng var uansett at jeg ikke ser at dette kan være kjedelig trekning om man er interessert i å se gode lag. Personlig har jeg begrenset interesse for andre ligaer enn den norske, men for de som har dette må det da være svært bra trekning.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Madlaveien skrev: tor mai 25, 2023 1:45 pm
Bilvrag skrev: tor mai 25, 2023 10:33 am
Madlaveien skrev: tor mai 25, 2023 8:58 am Vaxsjö og Færjestad, 2 av de beste lagene i Sverige. Ikke kjedelig i mine øyne iallefall.
Det var først og fremst det at vi møter to lag fra tre ligaer som var litt kjedelig. Samt at vi har møtt Trinec to ganger før, og vi møtte Salzburg i fjor. Jeg har heller ingen interesse for svensk hockey, så for meg er de svenske lite eksotiske, kjedelige og veldig gode. Dårlig kombo for å få opp entusiasmen.
Når en møter 2 av de beste lagene i Europa så burde det tenne en gnist. Men folk reagerer vel ikke før NY Rangers står på andre siden.
Du kan gjerne si at svenske lag burde tenne en gnist, men det gjør det altså ikke. Av tidligere nevnte grunner. Jeg er stort sett opptatt av norsk ishockey, men jeg synes det er mye kulere med kamp mot Bolzano enn mot f.eks Färjestad. Aller kulest hadde nok vært en kamp mot danskene, der finnes det ihvertfall et lite rivaleri i bunn.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

CliffC skrev: tor mai 25, 2023 2:11 pm Mitt poeng var uansett at jeg ikke ser at dette kan være kjedelig trekning om man er interessert i å se gode lag. Personlig har jeg begrenset interesse for andre ligaer enn den norske, men for de som har dette må det da være svært bra trekning.
Sikkert mange som liker denne trekningen, og det er helt sikkert mange som ser fram til gjensyn med både Trinec og Salzburg. Jeg hadde dog satt mer pris på flere nye bekjentskap. Og så hadde vi muligheten til å møte lag fra Tyskland, Sveits og Finland, men møter kun lag fra Sverige, Tsjekkia og ICEHL. Hver sin smak, jeg synes det ble litt kjedelig.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Jeg har snoket meg frem til at det skjer "spennende signeringer" i løpet av de neste 14 dagene. Klarte ikke å grave frem hvem, men jeg holder en knapp på Trettenes blant annet. Så legger jeg hodet på blokken og tipper at Booth diskuteres.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Madlaveien skrev: lør mai 27, 2023 2:08 pm Jeg har snoket meg frem til at det skjer "spennende signeringer" i løpet av de neste 14 dagene. Klarte ikke å grave frem hvem, men jeg holder en knapp på Trettenes blant annet. Så legger jeg hodet på blokken og tipper at Booth diskuteres.
Hadde jo vært helt topp hvis Trettenes kommer hjem :D

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Noah Aarthun til Lørenskog. 21 år gammel back som har spilt mye for Oilers siste 2 sesongene.

Spennende å se hvordan han utvikler seg når han får ei viktigere rolle på laget

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


AllElite

Legg inn av AllElite »

Higson må treffe bedre på importene denne sesongen enn det han har gjort siste årene. Spent på hva som skjer med Hoff og Kissel.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

AllElite skrev: man mai 29, 2023 3:05 pm Higson må treffe bedre på importene denne sesongen enn det han har gjort siste årene. Spent på hva som skjer med Hoff og Kissel.
Jeg liker at Gjøse sier at importene avhenger av hvilke nordmenn vi får inn. Hva slags hull som må tettes.

Men ja, de offensive utlendingene må være bedre.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

AllElite skrev: man mai 29, 2023 3:05 pm Higson må treffe bedre på importene denne sesongen enn det han har gjort siste årene. Spent på hva som skjer med Hoff og Kissel.
Ikke meg imot hvis han finner spillere som Martin Lefebvre og Jarret Burton ;)

Kissel er vel med videre neste sesong, har i hvert fall ikke hørt noe annet.

AllElite

Legg inn av AllElite »

MacanT skrev: man mai 29, 2023 4:13 pm
AllElite skrev: man mai 29, 2023 3:05 pm Higson må treffe bedre på importene denne sesongen enn det han har gjort siste årene. Spent på hva som skjer med Hoff og Kissel.
Ikke meg imot hvis han finner spillere som Martin Lefebvre og Jarret Burton ;)

Kissel er vel med videre neste sesong, har i hvert fall ikke hørt noe annet.
Jarrett Burton var bra, det er mer at jeg ønsker at vi unngår flere som Bittner, Beck og Lucia.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Lurer på om Higson tenker å fylle opp med kvaliets importer nå siden den norske stammen er hakket svakere foreløpig. Da kan det være lurt å sette sammen en "superrekke".

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Madlaveien skrev: tir mai 30, 2023 2:14 pm Lurer på om Higson tenker å fylle opp med kvaliets importer nå siden den norske stammen er hakket svakere foreløpig. Da kan det være lurt å sette sammen en "superrekke".
Synes lagbyggingen ser bra ut så langt. Ennå endel spørsmålstegn og spillere må inn. Men foreløpig er jeg fornøyd.

Keepere:
Partanen erstattes av Hoekstra. Synes jeg er fornuftig

Backer:
Aarthun, Bull, Hurrød, Bøen Rokseth og Sveum ut
Bjerke og Bryhnisveen inn
Aarthun erstattes nok av en ung spiller, Higson
Bjerke er vel en oppgradering for Hurrød
Bryhnisveen erstatter Bøen Rokseth, nokså jevnt.
Så har vi Bull som var en lånespillere som ikke bidro mye når det virkelig gjaldt i sluttspillet. Regner ikke med han heller siden han nesten ikke spilte
Dermed har vi vel egentlig Sveum som må erstattes med ny norsk back.
1 solid norsk back inn.
Bjerke-Klavestad
Bryhnisveen-Ulriksen
Østby
Så en norsk back og en solid utlending inn så ser backen bra ut.
Higson og Mønnich Hagen bak der

Forwards:
Berg-Paulsen og Søberg ut
Elvsveen og Gran inn
Berg-Paulsen har tatt store steg. Søberg var skuffende.
Synes vel egentlig vi er på stedet hvil her. At vi har hentet erstattere som matcher de som ikke er her. 27 kamper og 28 poeng for Lillehammer sist sesong for Gran

En som ikke er tatt med er Ludvig Hoff. Håper han fortsetter. Ellers må også han erstattes. Trettenes?
Beholder vi Hoff og Trettenes kommer så begynner vi å få luksus offensivt. Kan vi gå sesongen i møte med 2 utenlandske backer? ikke meg imot.

Dinnen-Elvsveen-Gran
Tangen Henriksen-Kissel-Karlsen
Kristiansen-Strandborg
Sander Husebø bak
Nesten 3 rekker klare. 1 utlending på kontrakt med Dineen. Kissel er vel norsk nå?

Vi skal visstnok få endel svar denne uka. Spent, veldig spent. Norske stammen er bra. Et par spillere til så ligger det til rette for å hente gode utlendinger og få et veldig sterkt lag.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Madlaveien skrev: tor jun 01, 2023 12:33 pm https://www.aftenbladet.no/sport/i/dnbw ... ortsstudio

Hoff forlenger. Den er viktig!
Ekstremt viktig. Rett og slett nydelig. Ikke mange gode norske løpere å få tak i.

Nå begynner jeg å like den norske stammen mer og mer

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Trettenes inn nå så ser det fryktelig bra ut. Da kan vi som du sier ha 2 import backer.

CliffC

Legg inn av CliffC »

At Hoff skulle forlenge hadde jeg svært liten tro på. Jeg trodde primært at han kom til å reise ut, og at han alternativt ville velge et annet norsk lag.

En svært god nyhet. Med tanke på kvaliteten på forrige sesongs importer skulle det være muligheter for at årets lag blir minst like bra. Utfordringen er å erstatte Lefebvre, men øvrige importer er vel overkommelig å erstatte.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Har hørt at Mauldin ønsker å spiller videre, istedet for å legge opp.
Spørs vel om han får sjansen videre i Oilers?

CliffC

Legg inn av CliffC »

Madlaveien skrev: tor jun 01, 2023 1:40 pm Har hørt at Mauldin ønsker å spiller videre, istedet for å legge opp.
Spørs vel om han får sjansen videre i Oilers?
Mauldin er absolutt en spillertype som det er plass til blant importene, men det spørs om det er lurt å forlenge ytterligere en sesong. Alt har sin ende, og spillere som er passert 40 med god margin blir ikke bedre.

AllElite

Legg inn av AllElite »

CliffC skrev: tor jun 01, 2023 1:34 pm At Hoff skulle forlenge hadde jeg svært liten tro på. Jeg trodde primært at han kom til å reise ut, og at han alternativt ville velge et annet norsk lag.

En svært god nyhet. Med tanke på kvaliteten på forrige sesongs importer skulle det være muligheter for at årets lag blir minst like bra. Utfordringen er å erstatte Lefebvre, men øvrige importer er vel overkommelig å erstatte.
Ikke overraskende at det stod mellom Oilers og utlandet

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

CliffC skrev: tor jun 01, 2023 1:50 pm
Madlaveien skrev: tor jun 01, 2023 1:40 pm Har hørt at Mauldin ønsker å spiller videre, istedet for å legge opp.
Spørs vel om han får sjansen videre i Oilers?
Mauldin er absolutt en spillertype som det er plass til blant importene, men det spørs om det er lurt å forlenge ytterligere en sesong. Alt har sin ende, og spillere som er passert 40 med god margin blir ikke bedre.
Ser på instagram at han linkes til Oilers nå. #Stavangeroilers_news

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: tor jun 01, 2023 1:50 pm
Madlaveien skrev: tor jun 01, 2023 1:40 pm Har hørt at Mauldin ønsker å spiller videre, istedet for å legge opp.
Spørs vel om han får sjansen videre i Oilers?
Mauldin er absolutt en spillertype som det er plass til blant importene, men det spørs om det er lurt å forlenge ytterligere en sesong. Alt har sin ende, og spillere som er passert 40 med god margin blir ikke bedre.
Oilers vet hva de får med Mauldin. En slik type er vanskelig å få tak i blant de norske. Går Oilers for Mauldin så stoler jeg på at han holder 1 år til.

Er endel i NHL som er like under 40 og noen også over 40

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: tor jun 01, 2023 4:51 pm Oilers vet hva de får med Mauldin. En slik type er vanskelig å få tak i blant de norske. Går Oilers for Mauldin så stoler jeg på at han holder 1 år til.
Er enig i dette, og gråter overhode ikke om han fortsetter ett år til. Et lag som vil vinne mesterskap trenger spillere av den typen Mauldin og Tommy representerer.

Et annet poeng er at med Hoffs signering og at Mauldin muligens gjør det samme er de to beste rekkene fra forrige sesong nesten intakt. Den eneste avgangen er Berg Paulsen. Han var vel også den i tredjerekka som produserte flest poeng, og vil selvsagt bli savnet. Vi får se hvem som erstatter ham.

Forøvrig håper jeg ikke at noen av de andre utlendingene med utgående fortsetter. Beck er selvsagt helt utelukket. Bordson har virket bra til nå, men bør oppgraderes. Gervais viste prov på NOE i seriespillet og kom ganske bra i sluttspillet, men ikke nok til å vurderes på ny.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vi bør skifte ut de 3 andre utlendingene
Bordson er hakket for dårlig
Beck og Gervais alt for ujevne.

Det må oppgraderes. Egentlig utrolig at Oilers vant med så dårlige utlendinger

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»