Succession (HBO)

Svar
Lew_Ashby

Re: Succession (HBO)

Legg inn av Lew_Ashby »

KongOlav2 skrev: tir mai 30, 2023 9:45 am
Lew_Ashby skrev: tir mai 30, 2023 8:55 am Ingen vinner her.
Slimålen Greg virket jo relativt fornøyd med å fortsatt ha en rolle. Selv om det bare skulle være som "slaven" til Tom.
Hehe. Jepp, Greg var storfornøyd etter at Tom bokstavelig talt merket ham som hans egen løpegutt med elendige vilkår. Han har jo blitt opplært av mesteren selv.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Lew_Ashby skrev: tir mai 30, 2023 9:44 am Om barna ikke hadde vært fucket i hodet så kunne det vært en sjanse til å starte på nytt ja.
Sant nok. Her trengs det år med terapi og yoga.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

En fantastisk serie er ferdig. Definitivt inne på favorittlisten min. Som nevnt her, enig i tankene rundt "avslutningene" på karakterene. Kendall har mistet alt. Han har bare pengene igjen, og penger har han hatt hele livet. Det betyr ikke noe for han. Roman er lettet. Som Kendall sa "You never wanted this, you just can't say it". Han er endelig fri fra presset. Tom og Greg "vinner", men med bismak. De er begge så desperate etter suksess at de velger å bli hver sin marionett. Greg blir Tom sin "eiendom", mens Tom selger seg fullstendig til svensken. Den eneste karakteren jeg kjenner meg litt sånn usikker på er Shiv. Som karakter har hun vært komplisert, skifter side hele tiden. Føler at den "twisten" med at Matsson kom til å droppe henne var altfor lett å forutse. Så skifter hun til Kendall i forsoningen deres, men så får hun kalde føtter i styremøtet og skifter side igjen. Det føles litt rart at hun velger å gi sin støtte til mannen som forrådte henne som han gjorde. Tanken på Kendall som CEO ble vel for sterk. Hva hadde skjedde dersom Shiv og Roman satt på forskjellige plasser på møtet? Ville Shiv sagt nei dersom ikke stemmen hennes var avgjørende?

Veldig interessant da Roman avslørte at barna til Kendall ikke var hans. Hadde ikke tenkt noe på det før, men det gir jo mye mening. At Logan ikke så ut til å bry seg nevneverdig om dem, kanskje fordi han ikke anså dem som "ekte Roys"? Kan det også ha vært en av grunnene til at han aldri så for seg at Kendall skulle ta over? Ingen ekte Roy i arverekken?

Forøvrig en av de morsomste sekvensene i serien når de signerte kontrakten og Matsson sa "Jesus og hans disipler. Til og med Judas er her!" og peker på Greg :lol:

SirJames

Legg inn av SirJames »

Knaberaps skrev: tir mai 30, 2023 9:12 am Men en fantastisk avslutning. Madammen ønsket det annerledes, men det får så være.
Tom, er det deg?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Cedianar skrev: tir mai 30, 2023 10:18 am
Forøvrig en av de morsomste sekvensene i serien når de signerte kontrakten og Matsson sa "Jesus og hans disipler. Til og med Judas er her!" og peker på Greg :lol:
Serien flommer over av gull som dette, så som @ElGuaje er inne på, er nok en rewatch overveiende sannsynlig.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

SirJames skrev: tir mai 30, 2023 11:34 am Tom, er det deg?
Nei, men jeg skulle gjerne hatt bankkontoen hans...

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

oddvar_kjempebra skrev: tir mai 30, 2023 9:15 am Når Shiv innser at hun sitter på den viktige stemmen som kan vippe det begge veier er det merkelig at hun ikke bruker det kortet hun har fått og krever å få bli CEO for å stemme mot oppkjøpet. Med den posisjonen ville hun jo også hatt full kontroll på Tom.

Slike logiske kortslutninger gjør at jeg ikke klarer å hylle siste episode så mye som jeg ellers kunne ha gjort.

Det er også noe ulogisk at de tre barna kvelden før finner ut seg i mellom hvem som skal ta over etter faren. De har jo ikke flertall i styret.
Tenker at scenen på kjøkkenet vel så mye viser hvilket forhold barna kunne ha hatt, dersom de ikke var Roy’s.

Shiv hadde blitt rævkjørt selv om hun hadde blitt CEO.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Starstruck skrev: tir mai 30, 2023 12:58 pm
oddvar_kjempebra skrev: tir mai 30, 2023 9:15 am Når Shiv innser at hun sitter på den viktige stemmen som kan vippe det begge veier er det merkelig at hun ikke bruker det kortet hun har fått og krever å få bli CEO for å stemme mot oppkjøpet. Med den posisjonen ville hun jo også hatt full kontroll på Tom.

Slike logiske kortslutninger gjør at jeg ikke klarer å hylle siste episode så mye som jeg ellers kunne ha gjort.

Det er også noe ulogisk at de tre barna kvelden før finner ut seg i mellom hvem som skal ta over etter faren. De har jo ikke flertall i styret.
Tenker at scenen på kjøkkenet vel så mye viser hvilket forhold barna kunne ha hatt, dersom de ikke var Roy’s.

Shiv hadde blitt rævkjørt selv om hun hadde blitt CEO.
Det er mulig, men hun ville ha jobben. Senest kvelden før. Nå når hun har all the leverage vil hun plutselig ikke bruke det til sin fordel.

That does not make sense.
Sist redigert av oddvar_kjempebra den tir mai 30, 2023 1:14 pm, redigert 2 ganger totalt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Fortsatt tid til å redigere den engelske setningen, Oddvar 8-)

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

SirJames skrev: tir mai 30, 2023 1:09 pm Fortsatt tid til å redigere den engelske setningen, Oddvar 8-)
Gjort. Takker.

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

oddvar_kjempebra skrev: tir mai 30, 2023 1:03 pm
Starstruck skrev: tir mai 30, 2023 12:58 pm
oddvar_kjempebra skrev: tir mai 30, 2023 9:15 am Når Shiv innser at hun sitter på den viktige stemmen som kan vippe det begge veier er det merkelig at hun ikke bruker det kortet hun har fått og krever å få bli CEO for å stemme mot oppkjøpet. Med den posisjonen ville hun jo også hatt full kontroll på Tom.

Slike logiske kortslutninger gjør at jeg ikke klarer å hylle siste episode så mye som jeg ellers kunne ha gjort.

Det er også noe ulogisk at de tre barna kvelden før finner ut seg i mellom hvem som skal ta over etter faren. De har jo ikke flertall i styret.
Tenker at scenen på kjøkkenet vel så mye viser hvilket forhold barna kunne ha hatt, dersom de ikke var Roy’s.

Shiv hadde blitt rævkjørt selv om hun hadde blitt CEO.
Det er mulig, men hun ville ha jobben. Senest kvelden før. Nå når hun har all the leverage vil hun plutselig ikke bruke det til sin fordel.

That does not make sense.
Ja, nei, tja. Det er godt mulig at hun ønsket å bli tilbudt jobben, men ikke nødvendigvis ha den når alt kom til alt. At det var viktigere for henne å klare å vinne over brødrene enn å faktisk være CEO. Hun hadde jo aldri vært engasjert i driften tidligere, i starten av serien drev hun med helt andre ting. Hun var vinglete i hele serien, og slikt sett passet det greit at hun vinglet helt til siste slutt.

Dette er jo bare en tolkning...

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

Knaberaps skrev: tir mai 30, 2023 9:12 am
Starstruck skrev: tir mai 30, 2023 9:04 am Eneste «vinneren» er Roman, som åpenbart er kvitt byrdene sine ved å være en Roy, og kan endelig stå på egne bein.
Alle er vinnere i grunn. De er blant USAs rikeste og kan hvile på sine laurbær i sus og dus resten av livet. Men en fantastisk avslutning. Madammen ønsket det annerledes, men det får så være.
Ser ikke helt hva slags vinner særlig Kendall er, der han ender opp med et liv uten kone, barn, søsken og selskap. Den eneste som står ved hans side, er Colin, som et spøkelse etter sin far. All verdens penger klarer ikke å rette opp dette...

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Starstruck skrev: tir mai 30, 2023 1:49 pm
oddvar_kjempebra skrev: tir mai 30, 2023 1:03 pm
Starstruck skrev: tir mai 30, 2023 12:58 pm

Tenker at scenen på kjøkkenet vel så mye viser hvilket forhold barna kunne ha hatt, dersom de ikke var Roy’s.

Shiv hadde blitt rævkjørt selv om hun hadde blitt CEO.
Det er mulig, men hun ville ha jobben. Senest kvelden før. Nå når hun har all the leverage vil hun plutselig ikke bruke det til sin fordel.

That does not make sense.
Ja, nei, tja. Det er godt mulig at hun ønsket å bli tilbudt jobben, men ikke nødvendigvis ha den når alt kom til alt. At det var viktigere for henne å klare å vinne over brødrene enn å faktisk være CEO. Hun hadde jo aldri vært engasjert i driften tidligere, i starten av serien drev hun med helt andre ting. Hun var vinglete i hele serien, og slikt sett passet det greit at hun vinglet helt til siste slutt.

Dette er jo bare en tolkning...
Alt er mulig. Dette er jo bare fiksjon. Men for meg ble det merkelig da samtlige av disse karakterene ville benytte seg av sjansen når de fikk den hvis vi skal basere oss på hvordan karakteren deres er bygd opp gjennom fire sesonger.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Starstruck skrev: tir mai 30, 2023 1:53 pm Ser ikke helt hva slags vinner særlig Kendall er, der han ender opp med et liv uten kone, barn, søsken og selskap. Den eneste som står ved hans side, er Colin, som et spøkelse etter sin far. All verdens penger klarer ikke å rette opp dette...
Nå er han iallfall kvitt alt og alle som bare har voldt han smerte og stress. Nå starter et nytt kapittel i livet hans. Blanke ark og fargestifter osv. Jeg velger iallfall å se slik på det. Rike kjekke personer har ofte store muligheter i denne verdenen. Nå har han hatt nedturen sin. Oppturen kan starte etter at sjokket har lagt seg.

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

Knaberaps skrev: tir mai 30, 2023 2:09 pm
Starstruck skrev: tir mai 30, 2023 1:53 pm Ser ikke helt hva slags vinner særlig Kendall er, der han ender opp med et liv uten kone, barn, søsken og selskap. Den eneste som står ved hans side, er Colin, som et spøkelse etter sin far. All verdens penger klarer ikke å rette opp dette...
Nå er han iallfall kvitt alt og alle som bare har voldt han smerte og stress. Nå starter et nytt kapittel i livet hans. Blanke ark og fargestifter osv. Jeg velger iallfall å se slik på det. Rike kjekke personer har ofte store muligheter i denne verdenen. Nå har han hatt nedturen sin. Oppturen kan starte etter at sjokket har lagt seg.
Dette er jo nærmest Romans avslutning, ikke Kendalls…han bar preg av lettelse, ikke sorg.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Jeg fikk medfølelse for Kendall, må si det.
Et eller annet i meg hadde håpet at hans avslutning i serien ble et gjensyn med barna og ekskona og noe sånt som en slags closure hvor han sier seg ferdig med businesslivet og forteller barna sine at nå er det deres tur liksom.

Men han ender nok opp som en ensom, depressiv styrtrik junkie.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Starstruck skrev: tir mai 30, 2023 2:49 pm
Knaberaps skrev: tir mai 30, 2023 2:09 pm
Starstruck skrev: tir mai 30, 2023 1:53 pm Ser ikke helt hva slags vinner særlig Kendall er, der han ender opp med et liv uten kone, barn, søsken og selskap. Den eneste som står ved hans side, er Colin, som et spøkelse etter sin far. All verdens penger klarer ikke å rette opp dette...
Nå er han iallfall kvitt alt og alle som bare har voldt han smerte og stress. Nå starter et nytt kapittel i livet hans. Blanke ark og fargestifter osv. Jeg velger iallfall å se slik på det. Rike kjekke personer har ofte store muligheter i denne verdenen. Nå har han hatt nedturen sin. Oppturen kan starte etter at sjokket har lagt seg.
Dette er jo nærmest Romans avslutning, ikke Kendalls…han bar preg av lettelse, ikke sorg.
Det lille forsiktige smilet til Roman i baren på slutten sa liksom sitt ja.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Shiv og Roman bare ut av det blå gi oss infoen om at barna til Ken var hhv adoptert (det visste vi kanskje) og fra donor, og at han sannsynligvis er infertil, var helt konge forresten. Forklarte en del.

Tormund

Legg inn av Tormund »

Starstruck skrev: tir mai 30, 2023 9:04 am
Lew_Ashby skrev: tir mai 30, 2023 8:55 am Relationship goals


Ser mange mener Tom vant. I hans hode, kanskje, men han skal nå være "pain spunge" for mannen som ansatte ham, og som også sier han gjorde det fordi han er litt keen på å pule din gravide kone og at det sannsynligvis kan skje. Fyren er så nitrist at "voff voff" for Matsson er en seier.

Ingen vinner her.


Eneste «vinneren» er Roman, som åpenbart er kvitt byrdene sine ved å være en Roy, og kan endelig stå på egne bein.
Kan han det? Jeg synes han virket helt knekt. Klarer ikke å se noen lykkelig slutt for noen av dem. Er det noe jeg gikk glipp av i seriefinalen? Hva tenker du på som åpenbart kvitt byrdene med å være en Roy?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

qbah skrev: tir mai 30, 2023 3:46 pm Det lille forsiktige smilet til Roman i baren på slutten sa liksom sitt ja.
Roman hadde et helt repertoar av smil. Fra sleskt, forsiktig til lurt og ironisk. Og de kom i alle situasjoner.

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

Tormund skrev: tir mai 30, 2023 6:21 pm
Starstruck skrev: tir mai 30, 2023 9:04 am
Lew_Ashby skrev: tir mai 30, 2023 8:55 am Relationship goals


Ser mange mener Tom vant. I hans hode, kanskje, men han skal nå være "pain spunge" for mannen som ansatte ham, og som også sier han gjorde det fordi han er litt keen på å pule din gravide kone og at det sannsynligvis kan skje. Fyren er så nitrist at "voff voff" for Matsson er en seier.

Ingen vinner her.


Eneste «vinneren» er Roman, som åpenbart er kvitt byrdene sine ved å være en Roy, og kan endelig stå på egne bein.
Kan han det? Jeg synes han virket helt knekt. Klarer ikke å se noen lykkelig slutt for noen av dem. Er det noe jeg gikk glipp av i seriefinalen? Hva tenker du på som åpenbart kvitt byrdene med å være en Roy?
Synes ikke han virket knekt i hans sluttscene, der han drakk en martini (Gerris favorittdrink) med et tilsynelatende lunt smil.Han virket derimot knekt da han stemte «nei» til salg. Personlig tolket jeg det slik at hans mentale farvel til selskapet var da hans breakdown i farens begravelse inntraff, dvs at han da skjønte at dette livet ikke var for han, men så selv ikke veien ut.

Uansett, det er bare en tolkning, ingen fasit 😊

SirJames

Legg inn av SirJames »

Time will show hvorvidt det kommer en spinoff fra denne serien.

Det jeg ihvertfall ikke ønsker, er at det kommer en "Succession - The Movie"...

Tormund

Legg inn av Tormund »

Starstruck skrev: tir mai 30, 2023 8:32 pm
Tormund skrev: tir mai 30, 2023 6:21 pm
Starstruck skrev: tir mai 30, 2023 9:04 am



Eneste «vinneren» er Roman, som åpenbart er kvitt byrdene sine ved å være en Roy, og kan endelig stå på egne bein.
Kan han det? Jeg synes han virket helt knekt. Klarer ikke å se noen lykkelig slutt for noen av dem. Er det noe jeg gikk glipp av i seriefinalen? Hva tenker du på som åpenbart kvitt byrdene med å være en Roy?
Synes ikke han virket knekt i hans sluttscene, der han drakk en martini (Gerris favorittdrink) med et tilsynelatende lunt smil.Han virket derimot knekt da han stemte «nei» til salg. Personlig tolket jeg det slik at hans mentale farvel til selskapet var da hans breakdown i farens begravelse inntraff, dvs at han da skjønte at dette livet ikke var for han, men så selv ikke veien ut.

Uansett, det er bare en tolkning, ingen fasit 😊
Ikke så ille den tolkningen der :)

Godeste Romulus var litt av en skrue.
Vokst opp uten kjærlighet i livet, med to fraværende foreldre. Låst inn i bur av søsknene sine, og matet som en hund. Sikkert sendt på kostskole, med like lite kjærlighet og tilsvarende hardt regime, uten at jeg husker at det har blitt nevnt. Ikke rart han var så inni faens dysfunksjonell, glimrende spilt av Culkin.

Han kjente nok ikke på den samme tomheten som broren gjorde på slutten. Muligens han fikk sin redemption, som du er inne på. Jeg tolket meltdownen i begravelsen som det øyeblikket han innså at faren faktisk var død, og at han aldri oppnådde respekt eller kjærlighet derfra. Vet ikke, tror aldri begjæret etter makt og å trå ut av skyggen av faren eller søsknene forlot ham. En ting mener jeg begravelsesscenen viste oss, innerst inne, bak den fasaden, var det et lite barn der, med mye innestengte følelser. Noe søsknene hans ikke viste så mye av.

Og sånn sett, vil jeg si meg enig i at han kom best ut av det.

Brukeravatar
Replikk
Innlegg: 52

Legg inn av Replikk »

Tolket det slik at det var Shiv som vant. Tom som CEO var bare en del av planen for å finte ut Ken på slutten. Shiv spilte bare kortene sine riktig.

For øvrig den beste serien som er viste de siste årene. Siste sesong var fenomenal.

Brukeravatar
sertono  
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Replikk skrev: ons mai 31, 2023 7:21 am Tolket det slik at det var Shiv som vant. Tom som CEO var bare en del av planen for å finte ut Ken på slutten. Shiv spilte bare kortene sine riktig.

For øvrig den beste serien som er viste de siste årene. Siste sesong var fenomenal.
Så du mener Shiv visste om samtalen Matsson hadde med Tom og at hun kun faket overrasket når Ken fortalte henne om "sviket"? Interessant men akkurat den teorien har jeg ingen tro på.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Tenkte over det. Vant egentlig Shiv en dritt utover at ingen av søsknene overtok? Hvor lenge blir egentlig Tom i den jobben?

Shiv og Tom hadde garantert pratet før møtet, jf Tom sin korte prat med Hugo etterpå.

Brukeravatar
Replikk
Innlegg: 52

Legg inn av Replikk »

sertono skrev: ons mai 31, 2023 7:43 am
Replikk skrev: ons mai 31, 2023 7:21 am Tolket det slik at det var Shiv som vant. Tom som CEO var bare en del av planen for å finte ut Ken på slutten. Shiv spilte bare kortene sine riktig.

For øvrig den beste serien som er viste de siste årene. Siste sesong var fenomenal.
Så du mener Shiv visste om samtalen Matsson hadde med Tom og at hun kun faket overrasket når Ken fortalte henne om "sviket"? Interessant men akkurat den teorien har jeg ingen tro på.
Tror det var en del av planen ja, og at hun faket overrasket overfor Ken.

Situasjonen var sånn at Matsson trengte en amerikansk CEO, altså Shiv. Kendell gjorde alt han kunne for å få flertall i styret. Han fikk flere og flere med seg. Shiv så at det gikk riktig vei for Ken. Siden hun var gravid, var nest beste løsning for henne å få solgt inn Tom som CEO for Matsson. Da kunne hun manipulere Ken ved å bruke Greg. De viste han var spion for Ken, så de ga inntrykk av at Shiv var ute til fordel for Tom. I denne fasen trengte Ken kun 1 stemme til for å ha flertall, og han kunne avslutte "jakten" på styrestemmene. Under avstemmingen kunne ikke Shiv bare stemme "ja" direkte. Selv om hun ikke hadde så mye til overs for Ken og Roman, så var de tross alt søsken. Hun kunne ikke bare dolke brødrene i ryggen sånn uten videre, derfor seansen på kontoret under avstemmingen. Sammenbruddet til Kendell var brutalt, all ære til Jeremy Strong for en fantastisk skuespillerprestasjon.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Replikk skrev: ons mai 31, 2023 8:29 am
sertono skrev: ons mai 31, 2023 7:43 am
Replikk skrev: ons mai 31, 2023 7:21 am Tolket det slik at det var Shiv som vant. Tom som CEO var bare en del av planen for å finte ut Ken på slutten. Shiv spilte bare kortene sine riktig.

For øvrig den beste serien som er viste de siste årene. Siste sesong var fenomenal.
Så du mener Shiv visste om samtalen Matsson hadde med Tom og at hun kun faket overrasket når Ken fortalte henne om "sviket"? Interessant men akkurat den teorien har jeg ingen tro på.
Tror det var en del av planen ja, og at hun faket overrasket overfor Ken.

Situasjonen var sånn at Matsson trengte en amerikansk CEO, altså Shiv. Kendell gjorde alt han kunne for å få flertall i styret. Han fikk flere og flere med seg. Shiv så at det gikk riktig vei for Ken. Siden hun var gravid, var nest beste løsning for henne å få solgt inn Tom som CEO for Matsson. Da kunne hun manipulere Ken ved å bruke Greg. De viste han var spion for Ken, så de ga inntrykk av at Shiv var ute til fordel for Tom. I denne fasen trengte Ken kun 1 stemme til for å ha flertall, og han kunne avslutte "jakten" på styrestemmene. Under avstemmingen kunne ikke Shiv bare stemme "ja" direkte. Selv om hun ikke hadde så mye til overs for Ken og Roman, så var de tross alt søsken. Hun kunne ikke bare dolke brødrene i ryggen sånn uten videre, derfor seansen på kontoret under avstemmingen. Sammenbruddet til Kendell var brutalt, all ære til Jeremy Strong for en fantastisk skuespillerprestasjon.
Shiv virket da oppriktig sur/lei seg/overrasket når hun leste pressemeldingen alene etter at Ken sa at navnet hennes var fjernet? Vi så jo hun skumleste og at det sto [XXXX] i stedet for et navn der hvor den nye CEO-en skulle bli presentert i pressemeldingen. Men hun hadde nok bestemt seg før styremøtet ja, vi så jo hvordan Karolina (?) sa til Shiv at hun ønsket seg Hugo sin jobb uten å si det direkte, så åpenbart at hun pønsket på noe. Tom sa jo også direkte til Hugo, når han prøvde å tilby sine tjenester, at han ønsket å snakke med Karolina og jeg tror ikke det var tilfeldig akkurat. Det hinter til at Shiv har påvirkning på Tom, men at hun også har noen "lojale" som hun kan få plassert sentralt i selskapets ledelse. Jeg tror også at Greg kommer til å lekke info til henne, til tross for at han ønsker å være på laget til Tom og er villig til å være hans slave føler nok en tilknytting til Shiv blant annet pga slektskap siden Greg er den han er og kommer mer fra et sted hvor familie er "viktig" osv. samt at Tom kommer aldri til å anerkjenne Greg og når Greg øyner en mulighet til å skaffe seg "leverage" tar han den fordi han har lært av Tom at lojalitet ikke eksiterer og det handler om å snu kappen etter vinden. Mens Tom føler seg viktig når han har Greg som sin slave, fordi han føler at Greg er den eneste personen han har reell makt over og Tom elsker følelsen av makt. Og siden Greg er hans slave elsker han det når han kan pine Greg med at han selv er viktig og Greg uviktig når han har info som er konfidensiell. Men så må han jo få utløp for at han faktisk vet noe og forteller det til Greg allikevel.

Det er hva jeg tenker i alle fall, samt at jeg føler meg trygg på at Shiv planlegger på å forsøke å "fucke" over Matsson og Tom på et eller annet tidspunkt. Mulig hun tenker å komme seg inn i styret på et tidspunkt igjen også, for å drive lobbyvirksomhet mot innenfra. Hun kan presse Tom med at hun er mor til ungen hans og det er takket være henne han i det hele tatt har jobben, Matsson vet vi har sansen for Shiv (selv om det egentlig er på feil måte) og jeg tror Shiv er villig til å strekke seg langt for å "overbevise" han å inkludere henne i styret. Særlig hvis det begynner å gå litt nedover med selskapet, så er hun "legacy" osv.

Strålende episode og strålende serie. At man spekulerer så vilt i hva som skjer videre og hvordan man skal tolke det som skjedde er jo bare et tegn på hvordan de har klart å engasjere seerne. Det er ikke enkelt. Litt vemodig at den er ferdig, men den gir seg på topp. Hvis det skulle blitt en spinoff ønsker jeg kanskje en om Logan Roy frem til han ble mediemogul, hvordan det skjærte seg med broren osv. Men egentlig ser jeg ikke noen naturlig fortsettelse i dette universet, ingen karakterer det er naturlig å følge videre nå som søsknene har solgt seg ut og kampen om tronen er over.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Interessant diskusjon. Jeg oppfatter det som at Shiv ender opp som den største taperen her. Ender opp som moren. Ensom i et ulykkelig ekteskap i skyggen av en maktfull mann.

Alt er ikke rosenrødt for Tom heller, men vil si at han vant i den forstand man kan gjøre i spillet i Succession. Han oppnådde drømmen. Ja, han er en pain sponge, men hvor mange CEOer er ikke det? Jobben til Tom er å maksimere utbyttet for aksjeeiere. Det vil alltid være en maktbalanse der hvor styret kan si opp daglig leder. Hvis han ikke trives kan han dra videre til en topplederjobb et annet sted. CEO i Waystar åpner en del dører.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Gleder meg til å se hele serien om igjen. Kommer til å være en drøss med ting jeg ikke la merke til ved første gjennomgang.


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»