Softis-debatten

Svar
Glycinello

Re: Softis-debatten

Legg inn av Glycinello »

PapaSmurf skrev: tir mai 30, 2023 12:34 am Mestergrillen i Molde på 90-tallet. Stor soft-is til 25,-

Den fylte et colabeger på 0,33 liter og med en stor topp oppå. Det var the shit.

Jeg er en av de som ikke blir kvalm av mye soft-is, så for meg kan den ikke bli stor nok.
Softis er som penis. Blir liksom ikke stor nok...? :?
Blir heller ikke kvalm av softis. Skulle lett klart dobbel porsjon av den som var avbildet. Kanskje løsningen kan være at de som vil sier "stopp" til den som lager isen når man føler det er nok?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Glycinello skrev: tir mai 30, 2023 11:32 am
PapaSmurf skrev: tir mai 30, 2023 12:34 am Mestergrillen i Molde på 90-tallet. Stor soft-is til 25,-

Den fylte et colabeger på 0,33 liter og med en stor topp oppå. Det var the shit.

Jeg er en av de som ikke blir kvalm av mye soft-is, så for meg kan den ikke bli stor nok.
Softis er som penis. Blir liksom ikke stor nok...? :?
Blir heller ikke kvalm av softis. Skulle lett klart dobbel porsjon av den som var avbildet. Kanskje løsningen kan være at de som vil sier "stopp" til den som lager isen når man føler det er nok?
Mistenker sterkt at toleransegrensen for softis følger penisstørrelse.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Kul_Djevel skrev: tor mai 25, 2023 4:34 pm Av alle tåpelige diskusjoner siste uka i norske media, så er det den de har om softisen. Den lille softisen er for stor osv. Barna greier ikke spise den opp og matsvinn her og der.

Dere har sikkert fått det med dere. Det hele startet med en såkalt "influencer" som hadde kjøpt softis til lille krypet sitt og snørrungen hadde selvsagt ikke greid å spise den opp. Da så hun alle mulige slags problemer og måtte ut å influence litt om det da.

Men han her karen tar kaka: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/69 ... ardner-til

Ja, Hans Petter Sjøli mener myndighetene må på banen! Noe så idiotisk å skrive.

Skal myndighetene virkelig bruke tid på å blande seg inn i hvor stor eller liten en softis skal være? Gud, så dum menneskeheten har blitt.
Du er klar over at du går rett i fella og finansierer disse influencerne hvor mange av de har millionlønn.
De lever av oppmerksomhet. God eller dårlig. Nå fikk hun kanskje akkurat den debatten hun vill ha. Så skriver media om det. Så skriver man på facebook/FD om det og hun får akkurat den debatten hun vil ha og øker merkevarsen sin.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

fargerik skrev: tir mai 30, 2023 11:21 am Kan det være så vanskelig å servere barneposjon, a???
Dersom noen kunder ønsker det, mener jeg???
Vil de ikke spise det de får, kan de heller holde kjeft og kjøpe noe annet. Hvor sær skal man egentlig bli :roll:

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

Kul_Djevel skrev: tor mai 25, 2023 4:34 pm Av alle tåpelige diskusjoner siste uka i norske media, så er det den de har om softisen. Den lille softisen er for stor osv. Barna greier ikke spise den opp og matsvinn her og der.

Dere har sikkert fått det med dere.
Nei, men takk for at du tar det opp her. Føler meg inkludert nu 8-)

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

Kul_Djevel skrev: tor mai 25, 2023 4:34 pm Av alle tåpelige diskusjoner siste uka i norske media, så er det den de har om softisen. Den lille softisen er for stor osv. Barna greier ikke spise den opp og matsvinn her og der.

Dere har sikkert fått det med dere. Det hele startet med en såkalt "influencer" som hadde kjøpt softis til lille krypet sitt og snørrungen hadde selvsagt ikke greid å spise den opp. Da så hun alle mulige slags problemer og måtte ut å influence litt om det da.

Men han her karen tar kaka: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/69 ... ardner-til

Ja, Hans Petter Sjøli mener myndighetene må på banen! Noe så idiotisk å skrive.

Skal myndighetene virkelig bruke tid på å blande seg inn i hvor stor eller liten en softis skal være? Gud, så dum menneskeheten har blitt.
Statlig regulert størrelse på is hehe.
Høres jo teit ut.
Men det jeg kunne støttet, var at alle restauranter g alle andre som solgte mat/snacks, skulle tilbudt dette i liten og stor variant.
Da kan man fks si at man ønsker en liten softis.
Jeg kunne gjerne tenkt meg å hatt muligheten til å bestille liten tallerken på restaurant da jeg spiser lite. Kaster alltid halve tallerkenen.
Jeg er enig i at vi kan få ned matsvinnet. Men det bør gjøres på fornuftige måter.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »


Softis er som penis. Blir liksom ikke stor nok...? :?
Blir heller ikke kvalm av softis. Skulle lett klart dobbel porsjon av den som var avbildet. Kanskje løsningen kan være at de som vil sier "stopp" til den som lager isen når man føler det er nok?
Husker jeg satt på en uteservering for mange år siden. Da hadde familien på langbordet bak fått desserter. Ungene hadde fåttt noen fancy iser med parasoll og hele pakka som servitøren tydeligvis hadde gått litt ut av oppskriften for å lage. Vanket nok tips og greier her. Men det komiske kom da isen kom på bordet og bestemor slo hendene sammen i ekstase. "neimenn se da barn, for en pen is " - At servitøren ikke fikk latterkrampe der var en prestasjon i seg selv.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Mental note: Bruk mindre oppmerksomhet på både bloggere og softis!

Alfon

Legg inn av Alfon »

Mangler bare Jørgen Foss fra Fedmepolitiet her så er saken komplett.

fargerik

Legg inn av fargerik »

pfrog567 skrev: tir mai 30, 2023 12:27 pm
fargerik skrev: tir mai 30, 2023 11:21 am Kan det være så vanskelig å servere barneposjon, a???
Dersom noen kunder ønsker det, mener jeg???
Vil de ikke spise det de får, kan de heller holde kjeft og kjøpe noe annet. Hvor sær skal man egentlig bli :roll:
Jeg har lest om saken. Og saken er at noen vil ha mindre posjoner, siden barna ikke klarer å spise de store.
Kjøper du den største burgeren med pommes frites og en halvliter brus til dine småknøtter?
Jeg sier bare enkelt og greit at de bør servere barneposjoner.
"En liten softis, takk"
"Jepp, ingen problem. Værsågod"
Superenkel forskning har vist at kundene kommer tilbake dersom de får det de vil.
Samme forskning sier at kunden ikke kommer tilbake dersom de ikke får det de vil.
Samme forskning har dokumentert at de som selger hva det måtte være er avhengig av kunder.
Uansett hvilken bransje....det er ikke en god forretningsidè å ekskludere kunder, da kommer de ikke tilbake.

arknath

Legg inn av arknath »

Influencere er uheldig for barna våre. Her burde regjeringen gripe inn(mot influencere og sosiale media for barn)

Hvis folk vil ha en mindre soft-is så kan de da vel for fankern kunne beskrive hva de ønsker i disken.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Denne "debatten" har heldigvis gått meg hus forbi.
Skulle ønske Norge hadde like mange innbyggere som Tyskland. Da hadde innenriks gitt mer å følge, men det skjer tydeligvis forsvinnende lite her til lands.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

LANISTA skrev: tir mai 30, 2023 5:02 pm Denne "debatten" har heldigvis gått meg hus forbi.
Skulle ønske Norge hadde like mange innbyggere som Tyskland. Da hadde innenriks gitt mer å følge, men det skjer tydeligvis forsvinnende lite her til lands.
Har sett litt på "Blålys" og andre purkeshow, dersom det de viser der er representativt for Norge/byene så er vi fri for kriminalitet.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Gud bedre

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

fargerik skrev: tir mai 30, 2023 3:01 pm
pfrog567 skrev: tir mai 30, 2023 12:27 pm
fargerik skrev: tir mai 30, 2023 11:21 am Kan det være så vanskelig å servere barneposjon, a???
Dersom noen kunder ønsker det, mener jeg???
Vil de ikke spise det de får, kan de heller holde kjeft og kjøpe noe annet. Hvor sær skal man egentlig bli :roll:
Jeg har lest om saken. Og saken er at noen vil ha mindre posjoner, siden barna ikke klarer å spise de store.
Kjøper du den største burgeren med pommes frites og en halvliter brus til dine småknøtter?
Jeg sier bare enkelt og greit at de bør servere barneposjoner.
"En liten softis, takk"
"Jepp, ingen problem. Værsågod"
Superenkel forskning har vist at kundene kommer tilbake dersom de får det de vil.
Samme forskning sier at kunden ikke kommer tilbake dersom de ikke får det de vil.
Samme forskning har dokumentert at de som selger hva det måtte være er avhengig av kunder.
Uansett hvilken bransje....det er ikke en god forretningsidè å ekskludere kunder, da kommer de ikke tilbake.

Kanskje de får en stor tilstrømning av folk som skal se hvor stor den isen virkelig er.

Ellers ville jeg sikkert blitt irritert av å jobbe et sånt sted, når det er høyst variabelt hvor mye folk skal ha.

Frode57
Innlegg: 1235

Legg inn av Frode57 »

Vi har en formynder regjering . Ingen tvil . Soft Isen kan de holde seg unna. Men gi folk støtte til å komme ned i vekten om de er overvektig.

Slogdongen

Legg inn av Slogdongen »

Det duskregner, 6 grader Celsius, Tåka siger innover Barentshavet og reinene beiter i sentrum. Bare av de nevnte tingene og temaet blir det stor SOFTIS med grovt jordbærstrø. Forhøyer middelfingeren med skjeia og sjela til hele den norske offentlighet, samtidig.

Get a life, sensitive krenkebyråkrati.

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

Kul_Djevel skrev: tor mai 25, 2023 4:34 pm Av alle tåpelige diskusjoner siste uka i norske media, så er det den de har om softisen. Den lille softisen er for stor osv. Barna greier ikke spise den opp og matsvinn her og der.

Dere har sikkert fått det med dere. Det hele startet med en såkalt "influencer" som hadde kjøpt softis til lille krypet sitt og snørrungen hadde selvsagt ikke greid å spise den opp. Da så hun alle mulige slags problemer og måtte ut å influence litt om det da.

Men han her karen tar kaka: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/69 ... ardner-til

Ja, Hans Petter Sjøli mener myndighetene må på banen! Noe så idiotisk å skrive.

Skal myndighetene virkelig bruke tid på å blande seg inn i hvor stor eller liten en softis skal være? Gud, så dum menneskeheten har blitt.
Her skjønner man hvorfor vi har fått det eminente navnet"Ola Dunk" Gjennomført idioti styrer samfunnet for tiden.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Mer softiskrangel:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2 ... ere-softis

Til debattens start: Mens det krangles om krympflasjon så klaget de her over å få for mye?

Til linken over: 49 kr for liten softis uten strø?????

fargerik

Legg inn av fargerik »

rosmebraad skrev: tir jul 04, 2023 10:44 am Mer softiskrangel:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2 ... ere-softis

Til debattens start: Mens det krangles om krympflasjon så klaget de her over å få for mye?

Til linken over: 49 kr for liten softis uten strø?????
Man vet at det er agurktid når :_________________________________________(fyll inn det som passer)

thomassim

Legg inn av thomassim »

rosmebraad skrev: tir jul 04, 2023 10:44 am Mer softiskrangel:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2 ... ere-softis

Til debattens start: Mens det krangles om krympflasjon så klaget de her over å få for mye?

Til linken over: 49 kr for liten softis uten strø?????
De tar den prisen fordi de kan, naturlig nok.
De hadde en gang i tiden Norges beste softis, og lever fortsatt på det selv om man får like god og bedre softis andre steder.

Den er idiotisk stor, selv en røslig kar som meg selv kaster halvparten når vi har besøk som bare «må» teste isen.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

thomassim skrev: tir jul 04, 2023 11:28 am
rosmebraad skrev: tir jul 04, 2023 10:44 am Mer softiskrangel:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2 ... ere-softis

Til debattens start: Mens det krangles om krympflasjon så klaget de her over å få for mye?

Til linken over: 49 kr for liten softis uten strø?????
De tar den prisen fordi de kan, naturlig nok.
De hadde en gang i tiden Norges beste softis, og lever fortsatt på det selv om man får like god og bedre softis andre steder.

Den er idiotisk stor, selv en røslig kar som meg selv kaster halvparten når vi har besøk som bare «må» teste isen.

Nå kjenner jeg ikke disse stedene.
MEN bruker de de vanlige små (!) Diplom-is begrene er det jo begrenset hvor mye som er mulig å få oppi.
BT hadde visst en test der de veide isene.
Skulle hatt en test av hvor mye tømmerhuggere spiser av middag og dessert.

fargerik

Legg inn av fargerik »

thomassim skrev: tir jul 04, 2023 11:28 am
rosmebraad skrev: tir jul 04, 2023 10:44 am Mer softiskrangel:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2 ... ere-softis

Til debattens start: Mens det krangles om krympflasjon så klaget de her over å få for mye?

Til linken over: 49 kr for liten softis uten strø?????
De tar den prisen fordi de kan, naturlig nok.
De hadde en gang i tiden Norges beste softis, og lever fortsatt på det selv om man får like god og bedre softis andre steder.

Den er idiotisk stor, selv en røslig kar som meg selv kaster halvparten når vi har besøk som bare «må» teste isen.
Det må da være mye enklere å bare kaste pengene i søpla, i stedet for å bruke tid på å kjøpe noe for deretter å kaste det??

thomassim

Legg inn av thomassim »

fargerik skrev: tir jul 04, 2023 11:52 am
thomassim skrev: tir jul 04, 2023 11:28 am
rosmebraad skrev: tir jul 04, 2023 10:44 am Mer softiskrangel:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2 ... ere-softis

Til debattens start: Mens det krangles om krympflasjon så klaget de her over å få for mye?

Til linken over: 49 kr for liten softis uten strø?????
De tar den prisen fordi de kan, naturlig nok.
De hadde en gang i tiden Norges beste softis, og lever fortsatt på det selv om man får like god og bedre softis andre steder.

Den er idiotisk stor, selv en røslig kar som meg selv kaster halvparten når vi har besøk som bare «må» teste isen.
Det må da være mye enklere å bare kaste pengene i søpla, i stedet for å bruke tid på å kjøpe noe for deretter å kaste det??
Ikke like gøy.

fargerik

Legg inn av fargerik »

thomassim skrev: tir jul 04, 2023 12:24 pm
fargerik skrev: tir jul 04, 2023 11:52 am
thomassim skrev: tir jul 04, 2023 11:28 am

De tar den prisen fordi de kan, naturlig nok.
De hadde en gang i tiden Norges beste softis, og lever fortsatt på det selv om man får like god og bedre softis andre steder.

Den er idiotisk stor, selv en røslig kar som meg selv kaster halvparten når vi har besøk som bare «må» teste isen.
Det må da være mye enklere å bare kaste pengene i søpla, i stedet for å bruke tid på å kjøpe noe for deretter å kaste det??
Ikke like gøy.
Bah! Skal du ha det skikkelig gøy, må du trøkke til litt.....
https://www.f-b.no/nyheter/nyheter/hell ... -1.5515632

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

Kul_Djevel skrev: tor mai 25, 2023 4:34 pm Av alle tåpelige diskusjoner siste uka i norske media, så er det den de har om softisen. Den lille softisen er for stor osv. Barna greier ikke spise den opp og matsvinn her og der.

Dere har sikkert fått det med dere. Det hele startet med en såkalt "influencer" som hadde kjøpt softis til lille krypet sitt og snørrungen hadde selvsagt ikke greid å spise den opp. Da så hun alle mulige slags problemer og måtte ut å influence litt om det da.

Men han her karen tar kaka: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/69 ... ardner-til

Ja, Hans Petter Sjøli mener myndighetene må på banen! Noe så idiotisk å skrive.

Skal myndighetene virkelig bruke tid på å blande seg inn i hvor stor eller liten en softis skal være? Gud, så dum menneskeheten har blitt.
ja...er nok alle sosiale mediers skyld, det,...dummhet smitter.

Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Legg inn av Soteria »

På en måte et irriterende utspill. Men det er ikke alle foreldre som kan/bør spise opp store deler av desserten til barna. Is er heller ikke mulig å ta med hjem, kanskje noen få kan greie å stappe isen ned i en flaske. Hva med å ta med niste til barna, og lære dem å være fornøyde med den.

Som det sies i en sketsj, "Frysing av fløte utenfor vintermånedene er unaturlig, og en styggedom". (Sitat fra puritaneren i "Awkward Puritan Double Date").

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Soteria skrev: ons jul 05, 2023 1:57 am På en måte et irriterende utspill. Men det er ikke alle foreldre som kan/bør spise opp store deler av desserten til barna. Is er heller ikke mulig å ta med hjem, kanskje noen få kan greie å stappe isen ned i en flaske. Hva med å ta med niste til barna, og lære dem å være fornøyde med den.

Som det sies i en sketsj, "Frysing av fløte utenfor vintermånedene er unaturlig, og en styggedom". (Sitat fra puritaneren i "Awkward Puritan Double Date").
Hva om folk tar med egen boks med lokk? I persontilpasset størrelse? Så kan betjeningen få beskjed om at her skal det skrapes flatt og lokk påsettes før mengde godkjennes for konsum?

(Opphengning i softisstørrelse opptar en del av konsentrasjonen bla. mens man er på arbeid.)

SirJames

Legg inn av SirJames »

Fikk lyst på softis dyppet i sjokolade som stivner på isen.

Og den skal selvsagt være så stor at disse softis-naziene får høyt blodtrykk.

Hele softis-debatten er like idiotisk som det tidligere forbudet mot lakrispiper.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Kanskje jeg må ut og kjøpe softis på ren trass.

VEIE den, avfotografere den, skule strengt på betjeningen og implisere at det har gitt meg
for mye/for lite.
(Mens de kanskje tenker for en toskete softis-klager som kommer der.)

Finne ut om man er mann (!) (eller person) nok til å faktisk makte en hel softis eller om én etter én må gi tapt for softisens makt, blogg eller ikke.

Styrkeprøven er nok å kjøpe/spise softis og deretter IKKE gå gråtende til media.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»