Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Svar
markantovertak

Re: Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Legg inn av markantovertak »

markantovertak skrev: man mai 29, 2023 2:00 pm En 17 mannstroppen av ikke engelske basert på ryktene:

Alisson

Konate, van Dijk, Inacio

Robbo, Tsimikas

Thiago, Fab, Mac Allister, Gravenberch, Kokcu

Salah, Jota, Darwin, Gakpo, Diaz

En åpen spot. Mulig den må gå til enda en stopper.
Velger Kokcu foran feks Ugarte ettersom det virker som om man tenker litt offensivt for den evt tredje midtbanespilleren.

Dette er fort £160-170 mill vindu. Uten å hente inn veldig mye. Carvalho, Kelleher, Matip, Philips, Williams, Clarkson, Morton kan kanskje kutte nettoen til under tre sifre millioner, uten at de må erstattes utover det som er med her. Tror nok fort den evt. tredje midtbanespilleren må være billigere enn Kokcu ja.
Adriaaaaan - Der var den siste plassen tatt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Legendag skrev: man mai 29, 2023 6:03 pm Ønsker Barella.
Barella koster 100 millioner euro, så det gir ingen mening i forhold til Liverpools prioriteringer rundt Bellingham eller ambisjonen om å signere mer enn 2 spillere.

Knax

Legg inn av Knax »

Altså, hvis det er slik at klubben vil beholde Adrian i klubben pga andre ting, så er det bare å håpe på at de ikke registrerer han og heller bruker en av de engelske reservene som en tredjekeeper.

Amatørmessig å klage på manglende kvote hvis Adrian skal ta en av de plassene der.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Knax skrev: man mai 29, 2023 10:25 pm Altså, hvis det er slik at klubben vil beholde Adrian i klubben pga andre ting, så er det bare å håpe på at de ikke registrerer han og heller bruker en av de engelske reservene som en tredjekeeper.

Amatørmessig å klage på manglende kvote hvis Adrian skal ta en av de plassene der.
Det gir ingen som helst sportslig mening å ta med Adrian videre, han er ikke en gang 2. valg. Men de har vel den der keeperunion-greia de mener har en verdi. Sjøl der burde det vel være mulig å bytte mannskap.

Det kan være det skyldes at det blir mange endringer i troppen generelt, og at det derfor er greit å ha ham med videre. Men den er også tynn.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

markantovertak skrev: man mai 29, 2023 2:00 pm En 17 mannstroppen av ikke engelske basert på ryktene:

Alisson

Konate, van Dijk, Inacio

Robbo, Tsimikas

Thiago, Fab, Mac Allister, Gravenberch, Kokcu

Salah, Jota, Darwin, Gakpo, Diaz

En åpen spot. Mulig den må gå til enda en stopper.
Velger Kokcu foran feks Ugarte ettersom det virker som om man tenker litt offensivt for den evt tredje midtbanespilleren.

Dette er fort £160-170 mill vindu. Uten å hente inn veldig mye. Carvalho, Kelleher, Matip, Philips, Williams, Clarkson, Morton kan kanskje kutte nettoen til under tre sifre millioner, uten at de må erstattes utover det som er med her. Tror nok fort den evt. tredje midtbanespilleren må være billigere enn Kokcu ja.
--- Italienske rykter om Milinkovic-Savic for rundt £20 mill.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TerryMcDermott skrev: man mai 29, 2023 10:54 pm
markantovertak skrev: man mai 29, 2023 2:00 pm En 17 mannstroppen av ikke engelske basert på ryktene:

Alisson

Konate, van Dijk, Inacio

Robbo, Tsimikas

Thiago, Fab, Mac Allister, Gravenberch, Kokcu

Salah, Jota, Darwin, Gakpo, Diaz

En åpen spot. Mulig den må gå til enda en stopper.
Velger Kokcu foran feks Ugarte ettersom det virker som om man tenker litt offensivt for den evt tredje midtbanespilleren.

Dette er fort £160-170 mill vindu. Uten å hente inn veldig mye. Carvalho, Kelleher, Matip, Philips, Williams, Clarkson, Morton kan kanskje kutte nettoen til under tre sifre millioner, uten at de må erstattes utover det som er med her. Tror nok fort den evt. tredje midtbanespilleren må være billigere enn Kokcu ja.
--- Italienske rykter om Milinkovic-Savic for rundt £20 mill.
Så var det verdien på italienske rykter da, og spesielt de rundt Milinkovic-Savic.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Kneoperasjon for Bellingham? Dodging a bullet?

Legendag

Legg inn av Legendag »

Folk_flesk skrev: man mai 29, 2023 10:20 pm
Legendag skrev: man mai 29, 2023 6:03 pm Ønsker Barella.
Barella koster 100 millioner euro, så det gir ingen mening i forhold til Liverpools prioriteringer rundt Bellingham eller ambisjonen om å signere mer enn 2 spillere.
Hva Bellingham og Barella koster i overgangssum gir ikke korrekt sammenligningsgrunnlag, men totalpakken hvor jeg mistenker at Barella hadde vært betydelig rimeligere.

Legendag

Legg inn av Legendag »

markantovertak skrev: tir mai 30, 2023 7:48 am Kneoperasjon for Bellingham? Dodging a bullet?
Absolutt. Kjørt i grøfta innen han er 25 ala Owen.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Wa11in skrev: lør mai 27, 2023 12:05 pm Interessant poeng vedrørende hvor mye bedre Bellingham kommer til å bli - det er vel så naturlig å se til antall minutter spilt som alder når man skal spå videre progresjon. Bellingham har spilt like mye fotball som den gjengse 25-år gamle midtbanespilleren på markedet, omtrent like mye som 5 år eldre Mac Allister f.eks.
Jeg ser at dette dras frem med jevne mellomrom. Jeg skjønner logikken, men finnes det egentlig forskning som viser dette?

Som ved enhver motor, så vil jo vedlikehold være en avgjørende faktor for økt levetid. Det nærliggende eksempelet er jo her Milner.

Og hvordan «måler man» økt spilletid? Belastningen med juniorfotball tas helt ut av ligningen? Jeg forstår jo at du mener spilletid på «toppnivå», men er genuint interessert i å vite mer om temaet.

Går det på psyke eller fysikk? En kombinasjon? Jeg har mange spørsmål.

Som Jolla er inne på, tror jeg for øvrig Bellingham kan formes videre i den retningen man vil. Dersom han stagnerer på enkelte områder, vil man kunne rendyrke andre områder. Man har her en spiller som kan bekle ulike posisjoner avhengig av alderens mest fremtredende egenskaper. Det er nokså spesielt.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Første signering i boks

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Legendag skrev: tir mai 30, 2023 10:43 am
Folk_flesk skrev: man mai 29, 2023 10:20 pm
Legendag skrev: man mai 29, 2023 6:03 pm Ønsker Barella.
Barella koster 100 millioner euro, så det gir ingen mening i forhold til Liverpools prioriteringer rundt Bellingham eller ambisjonen om å signere mer enn 2 spillere.
Hva Bellingham og Barella koster i overgangssum gir ikke korrekt sammenligningsgrunnlag, men totalpakken hvor jeg mistenker at Barella hadde vært betydelig rimeligere.
Barella blir uansett såpass dyr at hvis man virkelig skal forsterke med 3-4 mann så vil neppe han være en av dem. En annen sak er at vi ikke engang vet om han ønsker seg til England. Han er italiener og kan kjempe i Europa-toppen med et italiensk lag. Kanskje er det nettopp dette han helst ønsker?

Legendag

Legg inn av Legendag »

Folk_flesk skrev: tir mai 30, 2023 11:16 am
Legendag skrev: tir mai 30, 2023 10:43 am
Folk_flesk skrev: man mai 29, 2023 10:20 pm

Barella koster 100 millioner euro, så det gir ingen mening i forhold til Liverpools prioriteringer rundt Bellingham eller ambisjonen om å signere mer enn 2 spillere.
Hva Bellingham og Barella koster i overgangssum gir ikke korrekt sammenligningsgrunnlag, men totalpakken hvor jeg mistenker at Barella hadde vært betydelig rimeligere.
Barella blir uansett såpass dyr at hvis man virkelig skal forsterke med 3-4 mann så vil neppe han være en av dem. En annen sak er at vi ikke engang vet om han ønsker seg til England. Han er italiener og kan kjempe i Europa-toppen med et italiensk lag. Kanskje er det nettopp dette han helst ønsker?
Trenger ikke å forsterke med 3-4 mann på midten om man får tak i Barella.
Så bare synsing fra din side, nemlig.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Schmadtke om rollen sin denne sommeren. Ikke noe banebrytende greier, men interessant nok. Lurer på hvor detaljerte Klopps ønsker er.


Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Legendag skrev: tir mai 30, 2023 11:56 am
Folk_flesk skrev: tir mai 30, 2023 11:16 am
Legendag skrev: tir mai 30, 2023 10:43 am

Hva Bellingham og Barella koster i overgangssum gir ikke korrekt sammenligningsgrunnlag, men totalpakken hvor jeg mistenker at Barella hadde vært betydelig rimeligere.
Barella blir uansett såpass dyr at hvis man virkelig skal forsterke med 3-4 mann så vil neppe han være en av dem. En annen sak er at vi ikke engang vet om han ønsker seg til England. Han er italiener og kan kjempe i Europa-toppen med et italiensk lag. Kanskje er det nettopp dette han helst ønsker?
Trenger ikke å forsterke med 3-4 mann på midten om man får tak i Barella.
Så bare synsing fra din side, nemlig.
Jeg snakket om spillere totalt, ikke kun på midten. Det er ikke gitt av Liverpool vil bruke 1 mrd på en enkeltspiller. Og det er gitt at Barella selv ønsker å forlate Inter.

Synsing? Er det noen innlegg her som IKKE er synsing?
Sist redigert av Folk_flesk den tir mai 30, 2023 2:44 pm, redigert 5 ganger totalt.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

silkyglenjohnson skrev: tir mai 30, 2023 2:15 pm Schmadtke om rollen sin denne sommeren. Ikke noe banebrytende greier, men interessant nok. Lurer på hvor detaljerte Klopps ønsker er.

Opplysende tråd. Virker å være en helt naturlig og riktig måte å gjøre ting på.

Selv om vi ikke får klarlagt Lijnders sin rolle. Det er tross alt han som bestemmer...

Legendag

Legg inn av Legendag »

Folk_flesk skrev: tir mai 30, 2023 2:39 pm
Legendag skrev: tir mai 30, 2023 11:56 am
Folk_flesk skrev: tir mai 30, 2023 11:16 am

Barella blir uansett såpass dyr at hvis man virkelig skal forsterke med 3-4 mann så vil neppe han være en av dem. En annen sak er at vi ikke engang vet om han ønsker seg til England. Han er italiener og kan kjempe i Europa-toppen med et italiensk lag. Kanskje er det nettopp dette han helst ønsker?
Trenger ikke å forsterke med 3-4 mann på midten om man får tak i Barella.
Så bare synsing fra din side, nemlig.
Jeg snakket om spillere totalt, ikke kun på midten. Det er ikke gitt av Liverpool vil bruke 1 mrd på en enkeltspiller. Og det er gitt at Barella selv ønsker å forlate Inter.

Synsing? Er det noen innlegg her som IKKE er synsing?
Jeg pratet kun om Barella. Hva en Manutd-supporter måtte mene her inne i en Liverpooltråd er jo egentlig svært lite interessant.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Legendag skrev: tir mai 30, 2023 3:46 pm
Folk_flesk skrev: tir mai 30, 2023 2:39 pm
Legendag skrev: tir mai 30, 2023 11:56 am

Trenger ikke å forsterke med 3-4 mann på midten om man får tak i Barella.
Så bare synsing fra din side, nemlig.
Jeg snakket om spillere totalt, ikke kun på midten. Det er ikke gitt av Liverpool vil bruke 1 mrd på en enkeltspiller. Og det er gitt at Barella selv ønsker å forlate Inter.

Synsing? Er det noen innlegg her som IKKE er synsing?
Jeg pratet kun om Barella. Hva en Manutd-supporter måtte mene her inne i en Liverpooltråd er jo egentlig svært lite interessant.
Inter-supporter også. Så har en viss Interesse for Barella. Men siden du er så grinete så skal jeg ta det i Inter-tråden. Er vel sikkert her en eller annen plass..

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Kephren Thuram. Kjenner det er mye kjedelig ute å går nå.

Knax

Legg inn av Knax »



Bra pris det. Sett opp mot Mount for 70mill£ med ett år av kontrakten igjen og en Bellingham for 130mill£.

Knax

Legg inn av Knax »

ElChivato skrev: tir mai 30, 2023 7:45 pm Kephren Thuram. Kjenner det er mye kjedelig ute å går nå.
Mye bra rapporter om han denne sesongen hvertfall, så får man se om det er det man trenger. Hadde dog tatt Ugarte fremfor han, men han går enten til PSG eller Chelsea virker det som.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Knax skrev: tir mai 30, 2023 7:52 pm
ElChivato skrev: tir mai 30, 2023 7:45 pm Kephren Thuram. Kjenner det er mye kjedelig ute å går nå.
Mye bra rapporter om han denne sesongen hvertfall, så får man se om det er det man trenger. Hadde dog tatt Ugarte fremfor han, men han går enten til PSG eller Chelsea virker det som.
Er sånn langbein som får en tå på ballen i siste sekund. Ligger mye langflat i tackling. Tenker han sliter når nivået øker fra fransk til engelsk liga.
Ønsker meg en mer ryddig spiller som kan bringe mer stabilitet til midtbanen, ikke mer kaos.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

ElChivato skrev: tir mai 30, 2023 7:45 pm Kephren Thuram. Kjenner det er mye kjedelig ute å går nå.
Overhodet ikke begeistret for denne linken.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Thuram-Ulien i siktet er altså det siste.
Lanserte trioen Ugarte, Kone, Thuram-Ulien i januar. Litt overraskende at linken til sistnevnte er så avmålt. Dette er en veldig god spiller, med mye uforløst potensiale også.

Et lite gjensyn:
Thuram, Kone og Ugarte er iallfall tre temmelig like spillertyper. Thuram den mest offensive av de kanskje, og Ugarte den mest defensive. Teknisk meget solide. robuste, leser spillet godt. Har pasningsrange også. Og rekkevidden i dueller er imponerende. Det er vanskelig å passere disse gutta med ball. Ingen av de er helt ferdig utviklet i en rolle, og kan nok tilpasses flere roller på midten. Ingen av de er veldig kjent med det mest ekstreme presspillet til Klopp, men det er ingen grunn til å tro at de ikke vil tilpasse seg det. De er veldig aggressive i de rollene de har i klubblaget. De har ikke mye mål i seg, men det starter mange angrep som ender med mål.

Thuram:

Ugarte:

Kone:


Jeg synes kanskje Kone er seigest i draget, og liker de to litt bedre av den grunn. Samtidig er kanskje Kone den som funker best først. De to andre er et år etter i utvikling, kanskje. Men jeg kan ikke si annet enn at jeg har veldig lyst til å se alle disse tre i rødt. Selv om Ugarte kjøpes fra Portugal, og har Mendes som agent.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

markantovertak skrev: tir mai 30, 2023 8:21 pm
Litt overraskende at linken til sistnevnte er så avmålt. Dette er en veldig god spiller, med mye uforløst potensiale også.
Hvis det er noe som beskriver Thuram så er det absolutt dette. Han har såååå mye utviklingspotensiale, men er veldig uferdig og mangler mye, og bør drilles intensivt på de enkleste (eller mest standard) delene av spillet til en sentral midtbanespiller.

Han gjør noen ganger noen helt briljante manøvre (veldig ambisiøs), har veldig god forståelse for rom og hvor medspillerne bør bevege seg, og lese når en motspiller er stresset. Men han er til tider også uortodoks i sitt eget bevegelsesmønster (hvis jeg skal være snill - kaotisk/idiotisk er andre adjektiv som kan passe), og gjør det av og til litt vanskelig for medspillere i forsvar hvis han stoler for mye på deres ferdigheter, ikke følger det løpet som det virker opplagt for ham å følge men heller prøver å være ett steg foran motstander og ta og blokkere det løpet som ingen enda har sett. Litt som det som var Ronaldinho sin svakhet i storhetstiden, hvor han forventet at medspillerne skulle ha like god teknikk som ham selv og han dermed spilte laget inn i problemer med enkelte av pasningene sine - bare at i Thuram sitt tilfelle så ser man det mer defensivt.

Edit: Jeg har forøvrig et ønske om at den klubben som henter Thuram den yngre også henter Thuram den eldre i sommer, slik at de gjenforenes.

Legendag

Legg inn av Legendag »

Folk_flesk skrev: tir mai 30, 2023 4:48 pm
Legendag skrev: tir mai 30, 2023 3:46 pm
Folk_flesk skrev: tir mai 30, 2023 2:39 pm

Jeg snakket om spillere totalt, ikke kun på midten. Det er ikke gitt av Liverpool vil bruke 1 mrd på en enkeltspiller. Og det er gitt at Barella selv ønsker å forlate Inter.

Synsing? Er det noen innlegg her som IKKE er synsing?
Jeg pratet kun om Barella. Hva en Manutd-supporter måtte mene her inne i en Liverpooltråd er jo egentlig svært lite interessant.
Inter-supporter også. Så har en viss Interesse for Barella. Men siden du er så grinete så skal jeg ta det i Inter-tråden. Er vel sikkert her en eller annen plass..
Manutd- OG Inter-supporter? :roll: :lol:

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Legendag skrev: tir mai 30, 2023 9:11 pm
Folk_flesk skrev: tir mai 30, 2023 4:48 pm
Legendag skrev: tir mai 30, 2023 3:46 pm

Jeg pratet kun om Barella. Hva en Manutd-supporter måtte mene her inne i en Liverpooltråd er jo egentlig svært lite interessant.
Inter-supporter også. Så har en viss Interesse for Barella. Men siden du er så grinete så skal jeg ta det i Inter-tråden. Er vel sikkert her en eller annen plass..
Manutd- OG Inter-supporter? :roll: :lol:
Ja, får jo se begge i CL neste år.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Jolla skrev: tir mai 30, 2023 9:07 pm
markantovertak skrev: tir mai 30, 2023 8:21 pm
Litt overraskende at linken til sistnevnte er så avmålt. Dette er en veldig god spiller, med mye uforløst potensiale også.
Hvis det er noe som beskriver Thuram så er det absolutt dette. Han har såååå mye utviklingspotensiale, men er veldig uferdig og mangler mye, og bør drilles intensivt på de enkleste (eller mest standard) delene av spillet til en sentral midtbanespiller.

Han gjør noen ganger noen helt briljante manøvre (veldig ambisiøs), har veldig god forståelse for rom og hvor medspillerne bør bevege seg, og lese når en motspiller er stresset. Men han er til tider også uortodoks i sitt eget bevegelsesmønster (hvis jeg skal være snill - kaotisk/idiotisk er andre adjektiv som kan passe), og gjør det av og til litt vanskelig for medspillere i forsvar hvis han stoler for mye på deres ferdigheter, ikke følger det løpet som det virker opplagt for ham å følge men heller prøver å være ett steg foran motstander og ta og blokkere det løpet som ingen enda har sett. Litt som det som var Ronaldinho sin svakhet i storhetstiden, hvor han forventet at medspillerne skulle ha like god teknikk som ham selv og han dermed spilte laget inn i problemer med enkelte av pasningene sine - bare at i Thuram sitt tilfelle så ser man det mer defensivt.

Edit: Jeg har forøvrig et ønske om at den klubben som henter Thuram den yngre også henter Thuram den eldre i sommer, slik at de gjenforenes.
Den eldste er ikke helt på samme nivå. Så vi står over. Er ikke helt sikker på om jeg følger deg helt på fokuset på minusene, eller at de er så store. Men litt tynt grunnlag. Det store plusset er penetrering av ledd, enten med eller uten ball. Klopp fikk ikke helt det han hadde håpet på fra Keita, la oss håpe han får det nå. Om det blir noe kjøp da.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

markantovertak skrev: tir mai 30, 2023 9:28 pm Den eldste er ikke helt på samme nivå. Så vi står over. Er ikke helt sikker på om jeg følger deg helt på fokuset på minusene, eller at de er så store. Men litt tynt grunnlag. Det store plusset er penetrering av ledd, enten med eller uten ball. Klopp fikk ikke helt det han hadde håpet på fra Keita, la oss håpe han får det nå. Om det blir noe kjøp da.
Hvor god er han på andre ting enn å føre ball forbi ledd? Verken videoer eller stats viser f.eks at han er en spesielt god distributør. Og i tillegg jobben som gjøres uten ball, både når Liverpool og motstanderlaget har ballen. Det er kanskje heller ikke lett å plukke opp vha stats. Jeg blir veldig lite begeistret for en spiller bare fordi han er ekstremt god til å føre ball i høyt tempo og dra seg forbi motstanderledd.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Thuram,22 år,up and coming og ekstremt lovende; må jo bare bifalle om han blir en vi henter. Med ham og Mac Allister inn så er vi godt på vei synes jeg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»