Overgangstråd sommer 23 - Arsenal

Svar
Enzino
Innlegg: 5989

Re: Overgangstråd sommer 23 - Arsenal

Legg inn av Enzino »

I følge Fabrizio Romano kommer Joao Felix ikke til å bli i Chelsea.

Arteta ville ha ham i januar. Men så fikk vi jo inn Trossard.

Vil egentlig tro at det derfor ikke er spes aktuelt å gå for ham i sommer. Det han har prestert i PL var ikke spes imponerende, men han kom også til et lag i fullt kaos.

Men vi trenger bredde i stallen til CL. Ville dog tro at hvis vi skal handle noe av offensive spillere, så bør det være en mer rendyrket venstre beint høyre ving. Men Felix er en veldig talentfull fotballspiller da.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Canucks skrev: tir mai 30, 2023 2:29 pm
Enzino skrev: tir mai 30, 2023 2:09 pm
Canucks skrev: man mai 29, 2023 2:15 pm

Jorginho burde aldri ha blitt signert, skal man hente spillere fra Chelsea eller City må det i alle fall være noen yngre spillere med upside som faller utenfor, slik som Zich og Jesus gjorde, og ikke noen som er 30+ og på tampen av karrieren sin.

Ja takk til noe rutine også, men forskjell på rutine og Jorginho type signeringer.

Er det noe vi kunne tenkt oss fra lagene som rykket ned?
Kunne ikke være mer uenig. Jorginho inn har vært utelukkende positivt. Gitt oss ekstremt viktig dekning der vi var som mest sårbare, han har masse rutine og helt tydelig at han fikk en fin posisjon i spillegruppa fra dag 1.

Jeg er helt enig i at vi prinsippielt helst bør hente ungt. Men vi kan ikke BARE hente 18 og 19 åringer, når vi har PLs yngste lag. All erfaring viser at lag med både ungdommer og rutinerte presterer best. Til og med ManUs supergenerasjon hadde en del rutinerte spillere som Bruce, Irwin og Cantona med seg, da de herjet i ung alder.

Hvis du ikke vil ha en spiller som har spilt VM-finale, CL-finale og vært med på alt, som ikke ble spesielt dyr, og som dekket et hull i squaden, hva slags rutine er det du heller vil ha egentlig?

Dødballfoten til Ward Prowse hadde jo vært fin å ha. Men usikker på om han er en spesielt god fit for spillesystemet. Er vel offensivt god nok til å spille dyptliggende playmaker, men mer usikker på det defensive.

Vi har vært linket til både Maddison og Tielemans før. Men Maddison vil neppe akseptere å spille andrefiolin for Ødegaard, noe jeg tror han ville måttet. Begge på banen samtidig kunne nok funket i en del kamper, men ikke i kamper vi ikke totaldominerer, tror jeg.

Tielemans er vel over toppen, og vi er sterkt linket til bedre spillere som Rice og Caisedo. Iheanacho er vel kanskje hakket bedre enn Ed både som passningslegger og i link up, og matcher som målscorer. Men skal vi bytte ut Ed som back-up til Jesus, så tenker jeg at vi skal gå etter en som er mer skreddersydd til systemet. Og tviler på at vi skal gjøre noe annet på spiss-siden i sommer, enn å selge Flo uansett.

Får være enig om å være uenig om Jorginho, jeg mener at han tilførte oss null og niks i motsetning til Trossard av de signeringene som vi gjorde i januar.

Resten av vurderingene dine er jeg ganske enig i, Ward Prowse for meg er en one-trick pony forøvrig, og hente en person for og ha en god dødballsfot, føler ikke det er nødvendigvis hvor skoen trykker hardest for vår del ved behov og ha en person som kun kan ha en ting.
Helt greit å være uenige.

Men flott hvis du kan svare på: "Hvis du ikke vil ha en spiller som har spilt VM-finale, CL-finale og vært med på alt, som ikke ble spesielt dyr, og som dekket et hull i squaden, hva slags rutine er det du heller vil ha egentlig?". Rett og slett fordi det ikke var et retorisk spørsmål, men jeg er veldig nysgjerrig på hva av rutinerte spillere du mener kan heve stallen (når du ikke mener Jorghinho gjorde det).

Wellé

Legg inn av Wellé »

Min ønskeliste til sommeren pdd.:
Rice/Caicedo
Lavia
Fresneda
Høyre midtstopper
Høyre kantspiller
Vitor Roque

Har ikke rukket å tenke på alternativer for de posisjonene uten navn. Kommer nok navn der etterhvert kjenner jeg meg selv rett. Føler meg egentlig bare trygg på at Rice av disse kommer, men samtidig trygg på at i de fleste av disse posisjonene så vil det bli kjøpt inn en spiller.

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

Ornstein melder at vi har ingen intensjon om å selge ESR i sommer og at han er en viktig brikke for oss til neste sesong. Gunnerblog melder det samme.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Enzino skrev: tir mai 30, 2023 2:31 pm Helt greit å være uenige.

Men flott hvis du kan svare på: "Hvis du ikke vil ha en spiller som har spilt VM-finale, CL-finale og vært med på alt, som ikke ble spesielt dyr, og som dekket et hull i squaden, hva slags rutine er det du heller vil ha egentlig?". Rett og slett fordi det ikke var et retorisk spørsmål, men jeg er veldig nysgjerrig på hva av rutinerte spillere du mener kan heve stallen (når du ikke mener Jorghinho gjorde det).
Jeg har ikke noe godt svar på hvem som var tilgjenglig i Januar som kunne hevet, men jeg mener at kun fordi at man har meritter så er man ingen garanti for sukess, og flere som har meritter som jeg regner med at du også ville tatt i med ildtang som er godt over middagshøyden, for jeg mener at Jorginho anno 2023 ikke er god nok personlig, hvem vi kunne hentet med pengene vi hadde tilgjenglig vet jeg ikke som var realistisk i Januar, eneste jeg står for er at jeg mener at Jorginho ikke var det alternativet.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Canucks skrev: tir mai 30, 2023 2:29 pm
Enzino skrev: tir mai 30, 2023 2:09 pm
Canucks skrev: man mai 29, 2023 2:15 pm

Jorginho burde aldri ha blitt signert, skal man hente spillere fra Chelsea eller City må det i alle fall være noen yngre spillere med upside som faller utenfor, slik som Zich og Jesus gjorde, og ikke noen som er 30+ og på tampen av karrieren sin.

Ja takk til noe rutine også, men forskjell på rutine og Jorginho type signeringer.

Er det noe vi kunne tenkt oss fra lagene som rykket ned?
Kunne ikke være mer uenig. Jorginho inn har vært utelukkende positivt. Gitt oss ekstremt viktig dekning der vi var som mest sårbare, han har masse rutine og helt tydelig at han fikk en fin posisjon i spillegruppa fra dag 1.

Jeg er helt enig i at vi prinsippielt helst bør hente ungt. Men vi kan ikke BARE hente 18 og 19 åringer, når vi har PLs yngste lag. All erfaring viser at lag med både ungdommer og rutinerte presterer best. Til og med ManUs supergenerasjon hadde en del rutinerte spillere som Bruce, Irwin og Cantona med seg, da de herjet i ung alder.

Hvis du ikke vil ha en spiller som har spilt VM-finale, CL-finale og vært med på alt, som ikke ble spesielt dyr, og som dekket et hull i squaden, hva slags rutine er det du heller vil ha egentlig?

Dødballfoten til Ward Prowse hadde jo vært fin å ha. Men usikker på om han er en spesielt god fit for spillesystemet. Er vel offensivt god nok til å spille dyptliggende playmaker, men mer usikker på det defensive.

Vi har vært linket til både Maddison og Tielemans før. Men Maddison vil neppe akseptere å spille andrefiolin for Ødegaard, noe jeg tror han ville måttet. Begge på banen samtidig kunne nok funket i en del kamper, men ikke i kamper vi ikke totaldominerer, tror jeg.

Tielemans er vel over toppen, og vi er sterkt linket til bedre spillere som Rice og Caisedo. Iheanacho er vel kanskje hakket bedre enn Ed både som passningslegger og i link up, og matcher som målscorer. Men skal vi bytte ut Ed som back-up til Jesus, så tenker jeg at vi skal gå etter en som er mer skreddersydd til systemet. Og tviler på at vi skal gjøre noe annet på spiss-siden i sommer, enn å selge Flo uansett.

Får være enig om å være uenig om Jorginho, jeg mener at han tilførte oss null og niks i motsetning til Trossard av de signeringene som vi gjorde i januar.

Resten av vurderingene dine er jeg ganske enig i, Ward Prowse for meg er en one-trick pony forøvrig, og hente en person for og ha en god dødballsfot, føler ikke det er nødvendigvis hvor skoen trykker hardest for vår del ved behov og ha en person som kun kan ha en ting.
Han tilførte nå denne. Et av sesongens høydepunkter. Og spilte også en strålende kamp mot Newcastle.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Canucks skrev: tir mai 30, 2023 4:28 pm
Enzino skrev: tir mai 30, 2023 2:31 pm Helt greit å være uenige.

Men flott hvis du kan svare på: "Hvis du ikke vil ha en spiller som har spilt VM-finale, CL-finale og vært med på alt, som ikke ble spesielt dyr, og som dekket et hull i squaden, hva slags rutine er det du heller vil ha egentlig?". Rett og slett fordi det ikke var et retorisk spørsmål, men jeg er veldig nysgjerrig på hva av rutinerte spillere du mener kan heve stallen (når du ikke mener Jorghinho gjorde det).
Jeg har ikke noe godt svar på hvem som var tilgjenglig i Januar som kunne hevet, men jeg mener at kun fordi at man har meritter så er man ingen garanti for sukess, og flere som har meritter som jeg regner med at du også ville tatt i med ildtang som er godt over middagshøyden, for jeg mener at Jorginho anno 2023 ikke er god nok personlig, hvem vi kunne hentet med pengene vi hadde tilgjenglig vet jeg ikke som var realistisk i Januar, eneste jeg står for er at jeg mener at Jorginho ikke var det alternativet.
Den er god. Jeg mener han dekket et stort hull i squaden, for vi hadde elendige alternativer når Partey var skadet/ute av form. Han har spilt godt nok til at Partey, som i første halvdel av sesongen var uerstattelig som 6er, har blitt brukt både som indreløper og som høyre back. Da synes jeg det blir veldig drøyt å påstå at han har tilført nada.

Om han er "god nok", blir i stor grad et spørsmål om god nok for hva? God nok til å løfte et lag til PL-gull, selvsagt ikke. Like god som han da (kanskje noe ufortjent) ble nr. 2 i Ballon d'or for noen få sesonger siden, selvsagt ikke. Like god som førstevalget vårt i januar Caicedo, definitivt ikke. God nok til å styrke squaden vår i et januarvindu hvor det var strengt påkrevet , helt åpenbart.

Nei, tidligere meritter er ikke poenget. Poenget er å ha noen rutinerte spillere i stallen, som har masse erfaring som kan støtte opp ungutta når det trengs.

Ingen drømmeovergang, men helt grei smart løsning når drømmeovergangen ikke gikk inn i den posisjonen.

Men ok. Jeg har dratt det langt nå, på noe du ønsket å avslutte. Så agree to disagree. :-)

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Enzino skrev: tir mai 30, 2023 10:18 pm
Canucks skrev: tir mai 30, 2023 4:28 pm
Enzino skrev: tir mai 30, 2023 2:31 pm Helt greit å være uenige.

Men flott hvis du kan svare på: "Hvis du ikke vil ha en spiller som har spilt VM-finale, CL-finale og vært med på alt, som ikke ble spesielt dyr, og som dekket et hull i squaden, hva slags rutine er det du heller vil ha egentlig?". Rett og slett fordi det ikke var et retorisk spørsmål, men jeg er veldig nysgjerrig på hva av rutinerte spillere du mener kan heve stallen (når du ikke mener Jorghinho gjorde det).
Jeg har ikke noe godt svar på hvem som var tilgjenglig i Januar som kunne hevet, men jeg mener at kun fordi at man har meritter så er man ingen garanti for sukess, og flere som har meritter som jeg regner med at du også ville tatt i med ildtang som er godt over middagshøyden, for jeg mener at Jorginho anno 2023 ikke er god nok personlig, hvem vi kunne hentet med pengene vi hadde tilgjenglig vet jeg ikke som var realistisk i Januar, eneste jeg står for er at jeg mener at Jorginho ikke var det alternativet.
Den er god. Jeg mener han dekket et stort hull i squaden, for vi hadde elendige alternativer når Partey var skadet/ute av form. Han har spilt godt nok til at Partey, som i første halvdel av sesongen var uerstattelig som 6er, har blitt brukt både som indreløper og som høyre back. Da synes jeg det blir veldig drøyt å påstå at han har tilført nada.

Om han er "god nok", blir i stor grad et spørsmål om god nok for hva? God nok til å løfte et lag til PL-gull, selvsagt ikke. Like god som han da (kanskje noe ufortjent) ble nr. 2 i Ballon d'or for noen få sesonger siden, selvsagt ikke. Like god som førstevalget vårt i januar Caicedo, definitivt ikke. God nok til å styrke squaden vår i et januarvindu hvor det var strengt påkrevet , helt åpenbart.

Nei, tidligere meritter er ikke poenget. Poenget er å ha noen rutinerte spillere i stallen, som har masse erfaring som kan støtte opp ungutta når det trengs.

Ingen drømmeovergang, men helt grei smart løsning når drømmeovergangen ikke gikk inn i den posisjonen.

Men ok. Jeg har dratt det langt nå, på noe du ønsket å avslutte. Så agree to disagree. :-)
Tror ikke vi er så uenige, bortsett fra at jeg mener at Jorginho ikke var løsningen, og jeg er meget skeptisk til han. Jeg er selvsagt enig i at vi måtte ha noen alternativer til Partey, og ja Jorginho var det beste alternativet til Partey de siste månedene, liten tvil om det, jeg mener bare at han ikke var et godt nok alternativ, selv om han glimtesvis i enkeltkamper kom til sin rett.

Er også mulig at det var få alternativer tilgjenglig i Januar som passet kriteriene og som var realistisk, og i så måte ser jeg poenget med Jorginho som bedre enn ikke noe, for jeg har jo ikke noen realistiske alternativer som var tilgjenglig for oss i Januar selv heller. Fordi at vi ikke akkurat hadde mye penger å svi av i Januar.

I sommer derimot mener jeg at det er meget viktig at vi får inn alternativet, og da et bedre alternativ enn Jorginho.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Enzino skrev: tir mai 30, 2023 2:31 pm
Canucks skrev: tir mai 30, 2023 2:29 pm
Enzino skrev: tir mai 30, 2023 2:09 pm

Kunne ikke være mer uenig. Jorginho inn har vært utelukkende positivt. Gitt oss ekstremt viktig dekning der vi var som mest sårbare, han har masse rutine og helt tydelig at han fikk en fin posisjon i spillegruppa fra dag 1.

Jeg er helt enig i at vi prinsippielt helst bør hente ungt. Men vi kan ikke BARE hente 18 og 19 åringer, når vi har PLs yngste lag. All erfaring viser at lag med både ungdommer og rutinerte presterer best. Til og med ManUs supergenerasjon hadde en del rutinerte spillere som Bruce, Irwin og Cantona med seg, da de herjet i ung alder.

Hvis du ikke vil ha en spiller som har spilt VM-finale, CL-finale og vært med på alt, som ikke ble spesielt dyr, og som dekket et hull i squaden, hva slags rutine er det du heller vil ha egentlig?

Dødballfoten til Ward Prowse hadde jo vært fin å ha. Men usikker på om han er en spesielt god fit for spillesystemet. Er vel offensivt god nok til å spille dyptliggende playmaker, men mer usikker på det defensive.

Vi har vært linket til både Maddison og Tielemans før. Men Maddison vil neppe akseptere å spille andrefiolin for Ødegaard, noe jeg tror han ville måttet. Begge på banen samtidig kunne nok funket i en del kamper, men ikke i kamper vi ikke totaldominerer, tror jeg.

Tielemans er vel over toppen, og vi er sterkt linket til bedre spillere som Rice og Caisedo. Iheanacho er vel kanskje hakket bedre enn Ed både som passningslegger og i link up, og matcher som målscorer. Men skal vi bytte ut Ed som back-up til Jesus, så tenker jeg at vi skal gå etter en som er mer skreddersydd til systemet. Og tviler på at vi skal gjøre noe annet på spiss-siden i sommer, enn å selge Flo uansett.

Får være enig om å være uenig om Jorginho, jeg mener at han tilførte oss null og niks i motsetning til Trossard av de signeringene som vi gjorde i januar.

Resten av vurderingene dine er jeg ganske enig i, Ward Prowse for meg er en one-trick pony forøvrig, og hente en person for og ha en god dødballsfot, føler ikke det er nødvendigvis hvor skoen trykker hardest for vår del ved behov og ha en person som kun kan ha en ting.
Helt greit å være uenige.

Men flott hvis du kan svare på: "Hvis du ikke vil ha en spiller som har spilt VM-finale, CL-finale og vært med på alt, som ikke ble spesielt dyr, og som dekket et hull i squaden, hva slags rutine er det du heller vil ha egentlig?". Rett og slett fordi det ikke var et retorisk spørsmål, men jeg er veldig nysgjerrig på hva av rutinerte spillere du mener kan heve stallen (når du ikke mener Jorghinho gjorde det).
De nevnte ManU-spillerne ble jo rutinerte i United, de kjøpte ikke dem etter at de hadde vunnet alt og passert 30 år.
Ok å ikke bare kjøpe 18/19-åringer, men det er jo en klar mellomting her.
Før eller i prime, burde være hovedmålsetningen vår mener jeg.
Jorginho og slike, er kun nødløsninger.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Canucks skrev: ons mai 31, 2023 9:07 am
I sommer derimot mener jeg at det er meget viktig at vi får inn alternativet, og da et bedre alternativ enn Jorginho.
Amen to that!

Men det kommer. Oddsen på Rice er hyggelig lav. Så det virker som en ganske sannsynlig overgang.

Caisedo ser mer usannsynlig ut, og det sa jeg også i januar. At jeg tror Brighton rett og slett overpriset ham. Tror aldri de får et så godt bud på ham igjen, med mindre han skulle heve seg massivt i løpet neste sesong (som er lite sannsynlig, siden han allerede er veldig god, da snakker vi at han må opp på et nivå hvor han totaldominerer i PL). Ser Chelsea er favoritt til å lande ham.

Ellers var vi linket til Mount, men han ender nok på OT. Det gråter jeg ikke over. Han er en god fotballspiller, men ser ikke at han er noe spes fit til systemet vårt, og som engelsk blir han veldig overpriset.

Jeg blir ekstremt overrasket hvis vi ikke lander minst en, men kanskje to, høykvalitet på midtbanen i sommer. Det er garantert første pri.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

BigTonyAdams skrev: ons mai 31, 2023 2:49 pm
De nevnte ManU-spillerne ble jo rutinerte i United, de kjøpte ikke dem etter at de hadde vunnet alt og passert 30 år.
Ok å ikke bare kjøpe 18/19-åringer, men det er jo en klar mellomting her.
Før eller i prime, burde være hovedmålsetningen vår mener jeg.
Jorginho og slike, er kun nødløsninger.
Poenget mitt var at en stall må ha litt av hvert. Det er bare sunt å ha noen som er over prime med veldig mye erfaring. I og med at stallen vår var nesten rensket for rutine etter rebuilden, så er det ikke krise å kjøpe 1-2 spillere som er over prime. Særlig når det dekket et åpenbart hull i squaden og vi ikke klarte å lande førstevalget.

Vi stod i en ganske spesiell situasjon etter rebuilden, da det var omtrent bare Xhaka i første 11ern som hadde vært i førstelags squaden i klubben i mer enn et par sesonger.

Men selvsagt er det ikke smart med mange sånne kjøp, og jeg tror heller ikke det kommer flere. Jeg ser at Gundogan kan være et unntak, fordi Arteta åpenbart er en fan. Men jeg er som mange andre her skeptisk til om det er en særlig god løsning. Særlig siden vi kjøpte Jorghino på midtbanen, og da blir det ekstra meningsløst med enda en spiller over toppen i samme pos.

Utfordringen med å kjøpe spillere i prime eller rett før, er at de som er gode nok er steindyre. Men det ser jo ut som om Arteta får god oppbacking av eierne i vinduene. Så vi burde klare oss med primært sånne (og selvsagt noen unge supertalenter i tenårene).

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Har Rice 1 år igjen av kontrakten og vi snakker 100 mill £+? Galskap er det. De siste to sesongene har Caicedo imponert meg mer enn Rice, og han er 3 år yngre. Har også vist han kan spille hb om nødvendig.

Moist

Legg inn av Moist »

Vike4 skrev: tor jun 01, 2023 8:14 pm Har Rice 1 år igjen av kontrakten og vi snakker 100 mill £+? Galskap er det. De siste to sesongene har Caicedo imponert meg mer enn Rice, og han er 3 år yngre. Har også vist han kan spille hb om nødvendig.
Rice har 1 år pluss opsjon på 1 år til, i praksis 2 år.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jokkemedkniven skrev: tir mai 30, 2023 3:31 pm Ornstein melder at vi har ingen intensjon om å selge ESR i sommer og at han er en viktig brikke for oss til neste sesong. Gunnerblog melder det samme.
Det synes jeg er gledelig. Liker spillertypen, selv om han kanskje ikke er perfekt fit til systemet. Og at han har gått gradene i akademiet er jo et stort pluss. Får håpe han kan blomstre.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Moist skrev: fre jun 02, 2023 9:08 am
Vike4 skrev: tor jun 01, 2023 8:14 pm Har Rice 1 år igjen av kontrakten og vi snakker 100 mill £+? Galskap er det. De siste to sesongene har Caicedo imponert meg mer enn Rice, og han er 3 år yngre. Har også vist han kan spille hb om nødvendig.
Rice har 1 år pluss opsjon på 1 år til, i praksis 2 år.
Rice vil alltid blir relativt sett dyrere enn Caicedo pga. at han er Engelsk.

Men 100 mill pund pluss, hvis det blir prisen, er selvsagt veldig stivt. Da er man nesten på prisen til Bellingham og Enzo Fernandez, som vel er toppreferansene for midtbanespillere akkurat nå.

Men klarer egentlig ikke se noe scenario utenom skade, som kan gjøre at han ikke blir et veldig bra kjøp uansett.

Kan vel spille både 6er og 8er, også?

Når man snakker om midtbanespillere, synes jeg faktisk det er rart at vi aldri har blitt linket til McAllister. Mistenker at han kan bli en hit på Anfield.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Chavy Semens er den siste spilleren heftig ryktet ril oss. Syns alltid at han så ut som den beste spilleren når jeg har sett PSV eller på klipp fra kampene deres (så en del da jeg tittet på Gakpo). Litt skeptisk til str hans.

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

Wellé skrev: fre jun 02, 2023 3:25 pm Chavy Semens er den siste spilleren heftig ryktet ril oss. Syns alltid at han så ut som den beste spilleren når jeg har sett PSV eller på klipp fra kampene deres (så en del da jeg tittet på Gakpo). Litt skeptisk til str hans.
Har ikke sett så veldig mye av han, men han var jo dugenes da han spilte mot oss og han skal visst være et stort talent, men virker kanskje litt veik.

Wellé

Legg inn av Wellé »


Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tir jun 06, 2023 6:37 pm
Oi!

Skulle inn her og si at det var kjedelig lite rykter, men denne var jo smoking hot.

Ser Chelsea er hårfint favoritt hos bookiene. Viser hvor mye pengene rår, hvis det stemmer som det står at hans største drøm er CL. Ingen garanti for at Chelsea spiller der noen av de neste sesongene. Men de betaler nok både ham og Brighton mer enn Arsenal.

Skulle det bli Caicedo og Rice inn, da snakker vi midtbane oppgradering av dimensjoner. Vi er fortsatt massiv favoritt til å lande Rice, foran Bayern og ManU.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Caicedo burde være førstevalget, men jeg forstår Rice muligens er lettere å signere. Caicedo på et klart høyere nivå og det er han vi burde sprenge banken for. Klassespiller som skjeldent spiller en dårlig kamp og takler de fleste posisjoner veldig godt.
Rice er en god spiller han, og leverer til tider veldig bra, men veldig oppskrytt, og overhode ingen 100 mill £ spiller. Slik Xhaka har prestert denne sesongen, så tviler jeg på han hadde mistet plassen til Rice. Det kjøret med å overbetale for engelske spillere burde vi ikke hoppe på.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Vike4 skrev: ons jun 07, 2023 10:50 pm Caicedo burde være førstevalget, men jeg forstår Rice muligens er lettere å signere. Caicedo på et klart høyere nivå og det er han vi burde sprenge banken for. Klassespiller som skjeldent spiller en dårlig kamp og takler de fleste posisjoner veldig godt.
Rice er en god spiller han, og leverer til tider veldig bra, men veldig oppskrytt, og overhode ingen 100 mill £ spiller. Slik Xhaka har prestert denne sesongen, så tviler jeg på han hadde mistet plassen til Rice. Det kjøret med å overbetale for engelske spillere burde vi ikke hoppe på.
Så enig så enig. Man så i går hvor lite ballsikker han egentlig er.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »


BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Vike4 skrev: ons jun 07, 2023 10:50 pm Caicedo burde være førstevalget, men jeg forstår Rice muligens er lettere å signere. Caicedo på et klart høyere nivå og det er han vi burde sprenge banken for. Klassespiller som skjeldent spiller en dårlig kamp og takler de fleste posisjoner veldig godt.
Rice er en god spiller han, og leverer til tider veldig bra, men veldig oppskrytt, og overhode ingen 100 mill £ spiller. Slik Xhaka har prestert denne sesongen, så tviler jeg på han hadde mistet plassen til Rice. Det kjøret med å overbetale for engelske spillere burde vi ikke hoppe på.
Ja takk begge deler sier jeg, Xhaka på vei ut virker det som og Parteys formdupp den siste måneden kan fort være permanent.
Vi trenger enorm styrke på midten for å spille på to fronter neste sesong, Caicedo og Rice gir oss dette.

Wellé

Legg inn av Wellé »

BigTonyAdams skrev: tor jun 08, 2023 1:28 pm
Vike4 skrev: ons jun 07, 2023 10:50 pm Caicedo burde være førstevalget, men jeg forstår Rice muligens er lettere å signere. Caicedo på et klart høyere nivå og det er han vi burde sprenge banken for. Klassespiller som skjeldent spiller en dårlig kamp og takler de fleste posisjoner veldig godt.
Rice er en god spiller han, og leverer til tider veldig bra, men veldig oppskrytt, og overhode ingen 100 mill £ spiller. Slik Xhaka har prestert denne sesongen, så tviler jeg på han hadde mistet plassen til Rice. Det kjøret med å overbetale for engelske spillere burde vi ikke hoppe på.
Ja takk begge deler sier jeg, Xhaka på vei ut virker det som og Parteys formdupp den siste måneden kan fort være permanent.
Vi trenger enorm styrke på midten for å spille på to fronter neste sesong, Caicedo og Rice gir oss dette.
Med Xhaka ut så ser jeg også gjerne to veldig solide nye midtbanespillere inn. Jeg anser Rice som et meget godt alternativ i begge posisjoner, men jeg har en følelse av at det er som venstre indreløper han vil bli brukt mest og at han skal ta over rollen til Xhaka. Det tror jeg kan bli en veldig kul løsning hvor han får mer posisjonell frihet og kan bruke fysikken sin i enda større grad enn det han gjør som den dypeste på midten.

Caicedo kan også bekle begge roller veldig godt, men syns han ser mer ut som en ready-made Partey-arvtager. I tillegg så har man Jorginho foreløpig også, og Vieira og ESR som kan bekle de forskjellige indreløperrollene.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Snakk om at Jorginho er ønsket tilbake i Italia. Syns vi bare skal godta det hvis det er en reell sum og at vi ikke subsidierer noe lønninger.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Wellé skrev: tor jun 08, 2023 1:40 pm Snakk om at Jorginho er ønsket tilbake i Italia. Syns vi bare skal godta det hvis det er en reell sum og at vi ikke subsidierer noe lønninger.
Utgangspunktet så ja takk, særlig hvis vi slipper å betale mellomlegg på lønningen.
Har vært OK for oss de månedene, men er null fremtid i han lenger.

Har du eller noen tracket om Lokonga har utviklet seg nok til å være en del av rotasjonen i laget vårt igjen?


Pdd.
Partey, Elneny, Jorginho, Lokonga, Xhaka, Ødegaard, Vieira, ESR og kan vel ta med Zinchenko.

Selv med tre ut, kan vi klare oss med to inn her, da hvis vi satser igjen på Lokonga.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

BigTonyAdams skrev: tor jun 08, 2023 2:18 pm
Wellé skrev: tor jun 08, 2023 1:40 pm Snakk om at Jorginho er ønsket tilbake i Italia. Syns vi bare skal godta det hvis det er en reell sum og at vi ikke subsidierer noe lønninger.
Utgangspunktet så ja takk, særlig hvis vi slipper å betale mellomlegg på lønningen.
Har vært OK for oss de månedene, men er null fremtid i han lenger.

Har du eller noen tracket om Lokonga har utviklet seg nok til å være en del av rotasjonen i laget vårt igjen?


Pdd.
Partey, Elneny, Jorginho, Lokonga, Xhaka, Ødegaard, Vieira, ESR og kan vel ta med Zinchenko.

Selv med tre ut, kan vi klare oss med to inn her, da hvis vi satser igjen på Lokonga.
Om vi trekker ut Xhaka, så er det en jævlig svak midtbane, så ærlige må vi være. Partey og Øde er vel eneste som holder nivået som trengs. Zin fortsetter vel som VB de kampene han ikke er skadet.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tor jun 08, 2023 1:40 pm Snakk om at Jorginho er ønsket tilbake i Italia. Syns vi bare skal godta det hvis det er en reell sum og at vi ikke subsidierer noe lønninger.
Jorginho ut er helt ok så lenge vi får handlet det vi skal på midtbanen i sommer. Han var uten tvil en nødløsning i vinter.

Da gir det også sense at klubben jakter både Rice og Caicedo.

Jeg tror mer og mer på at vi får inn 2 spillere på midten i sommer, hvor Rice mest sannsynlig er den ene. Og hvor Caicedo antakelig er det andre førstevalget, men at vi går for noen andre hvis han velger Chelsea.

Hvem er gode kandidater hvis Caicedo velger feil klubb? :lol:

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

BigTonyAdams skrev: tor jun 08, 2023 2:18 pm
Pdd.
Partey, Elneny, Jorginho, Lokonga, Xhaka, Ødegaard, Vieira, ESR og kan vel ta med Zinchenko.

Selv med tre ut, kan vi klare oss med to inn her, da hvis vi satser igjen på Lokonga.
Veldig spent på ESR fortsatt skal være alternativ på høyre kant og som 10er, eller om Arteta ser ham som mulig fremtidig indreløper.

Blir jo vanskelig å få spilletid på høyre kant med Martinelli og Trossard som begge er gode og antakelig foran i køen. Og vi spiller nesten aldri med ren 10er lengre, og der er uansett Ødegaard førstevalget.

Xhaka ser det ut som forsvinner, og har null tro på at Lokonga noen gang blir god nok. Men om sistnevnte skal det sies at jeg ikke har fulgt med på utviklingen. Bare det jeg har sett av ham i PL, og tenker at han burde storspilt nok til at jeg hadde hørt om det i BL hvis han skulle være på kurs mot å bli god nok for PL-spill.

Vieira tror jeg aldri blir god nok for PL. Han har noen ekstremkvaliteter med pasnings-/dødballfot. Men enn så lenge går det alt for treigt og blir rett og slett for veikt i duellene. Håper han kan motbevise meg, men har veldig lite tro på det. Men tipper han får i hvert fall en sesong til.

Det gir vann i munnen å tenke på hvis vi klarer å lande både Caicedo og Rice. Men er redd førstnevnte går for pengene i Chelsea.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: tor jun 08, 2023 2:58 pm
Wellé skrev: tor jun 08, 2023 1:40 pm Snakk om at Jorginho er ønsket tilbake i Italia. Syns vi bare skal godta det hvis det er en reell sum og at vi ikke subsidierer noe lønninger.
Jorginho ut er helt ok så lenge vi får handlet det vi skal på midtbanen i sommer. Han var uten tvil en nødløsning i vinter.

Da gir det også sense at klubben jakter både Rice og Caicedo.

Jeg tror mer og mer på at vi får inn 2 spillere på midten i sommer, hvor Rice mest sannsynlig er den ene. Og hvor Caicedo antakelig er det andre førstevalget, men at vi går for noen andre hvis han velger Chelsea.

Hvem er gode kandidater hvis Caicedo velger feil klubb? :lol:
I mitt hodet så er Rice inn for Xhaka og spiller X (Caicedo?) inn for Jorginho. Xhaka ut og Rice inn ser begge veldig sannsynlig ut, mens Jorginho selges kun hvis man ikke finner spiller X.

Mest sannsynlige andrevalget for spiller X er Lavia vil jeg tro. Mulig man ser på spillere som Thuram-Ulian, Koné, Tielemans, Tyler Adams, osv.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»