Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Megapixsel

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Megapixsel »

KongOlav2 skrev: man mai 29, 2023 11:30 am Spørsmål. Har Chelsea faktisk forlenget kontrakten med Bakayoko etter at han først ankom i 2017?
Hvem??

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

KongOlav2 skrev: man mai 29, 2023 11:30 am Spørsmål. Har Chelsea faktisk forlenget kontrakten med Bakayoko etter at han først ankom i 2017?
Ja. Han signerte en 5-årskontrakt til 2022 i 2017 med mulighet til å forlenge med én sesong. Sommeren 2021 når Chelsea skulle låne ham ut til AC Milan så meddelte de også at de da kom til å aktivere det ekstra året (slik at han ikke var uten kontrakt når han returnerte i 2022), men så endte forhandlingene med AC Milan opp med at det ble et toårig lån istedenfor, så da ble Chelsea og Bakayoko enig om en kontraktsforlengelse på to år (til 2024), igjen slik at han ikke skulle være gratis når lånet var ferdig.

Så dere kan glede dere med Bakayoko på bøkene til Chelsea i minst ett år til.

Han spilte altså 607 minutter i 21/22-sesongen, og hele 39 minutter i 22/23-sesongen. Til lykke! Bra at dere ikke risikerte at han kom til å forlate gratis. Lange kontrakter på 7-8 sesonger kan aldri gå feil.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »



Flopp. Hørte der her først.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

chelsea8 skrev: søn mai 28, 2023 9:43 pm Lampard’s honest truths:

“The basics I keep talking about, standards collectively have dropped. I can be honest because I might not see much of them anymore, the standards have to be at the maximum”

“If you’re not vocal or competitive in the dressing room, every top team has to have that, I could see that wasn’t there enough”


Spent på hvordan man tenker å rette opp i dette med manglende tydlige ledere og stemmer i garderoben. Det løses i vært fall ikke med å hente en drøss talentfulle unggutter som ikke sier i fra.
Så påstanden er at vi trenger å kjøpe ledere. Eller skape ledere. Maybe. Men det er ikke så enkelt. I følge Lampard er fotball dødsenkelt. Han føyer seg inn i rekken blant Henry og Keane, som begge har feilet som trenere. Hvorfor kan ikke spillerne gjøre The Basics, som meg?


Eksempel A
Declan Rice, som de fleste mener er en ekte kaptein (Real Man), har nettopp ledet et ganske sterkt West Ham til en plass på nedre halvdel av ligaen. De var strengt tatt ikke sikret PL-plass til neste år før et par serierunder før slutt. Laget ledes også av en «topp 10»-garantist i David Moyes.

Så:
Er Rice en god leder, med et mannskap rundt seg som ikke vil høre på?
Er Rice en dårlig leder som har feilet i å holde standardene oppe gjennom en hel sesong?

(Svar: Rice er ettertraktet fordi han er en fantastisk fotballspiller. Han er som alle en god leder i medvind, men når alt er som sorgen så kjemper selv Gudene forgjeves. Enda mer en brite som Declan.)

Eksempel B
Ilkay Gündoğan er Citys kaptein. Direkte sitat fra tidenes beste trener følger.

Guardiola said his captain is not a particularly vocal leader, but "when he talks, everyone listens. This is the power of a leader.
«He shows leadership every training session. Arriving on time, living the job 24 hours a day. He is a guy who handles the pressure really, really well.»


Så:
Hadde City vært bedre med en vocal leader på banen?

(Svar: Nei.)

Eksempel C
Azpilicueta og Silva er våre kapteiner. Begge er høyt ansett for å være proper leaders, proper men. Allikevel har «the standards dropped».


Så:
Har Azpi og Silva mistet The Captain’s Touch?

(Svar: Nei, de er bare ikke så gode som de var. Som fotballspillere - ikke politikere. I tillegg har vi ikke hatt en trener som har fått til noe som ligner på et velfungerende system. Da faller selv to legender igjennom.)

Bonus
For dere som husker Lampards forrige opphold ble Rudiger out’et for å være uledersk (nytt ord?). De to foregående årene var han en leder og de to årene etter Lampard var han en leder. Leader in the dressing room.

Så:
Ble Rudiger selektiv mutist det halvannet året Lampard var «coach»?

(Svar: Nei. Lampards system var så rævva at Rudiger ble rævva. Kanskje håndterte tyskeren det på en dårlig måte, men han ble satt opp for å feile.)

MAYDAY, MAYDAY. GET ME THIS LAD RIGHT AWAY!
► Show Spoiler
Men hva er egentlig poenget med denne rablingen? Jeg er vel egentlig bare uenig i det Alex Nonceberg og andre Twitrere (og Lampard) kjører propaganda om. Hvis jeg skulle listet opp fem punkter på det som kommer til å definere om vi blir suksessfulle i løpet av de neste tre årene er dette et forsøk.

1 Spillernes evner som fotballspillere - ikke som billige Churchill-knock offs
2 Et vanntett system som skaper overtall i de områdene av banen laget ønsker å manipulere.
3 En trener og pedagog som klarer å lære bort nevnte system.
4 Trenerens evne til å holde i garderoben og klubbledelsens vilje og ønske om å backe treneren når det kommer til stykket.
5 Et talerør på banen og treningsfeltet - kan gjøres gjennom å være et godt eksempel og/eller være en «vocal leader».

Jeg er litt usikker på rekkefølgen av 1, 2 og 3. Så klart, Tufte IL vinner ikke Champions League, men Lampard vinner heller ikke CL med Peak Barcelona eller årets City-utgave. Han vinner heller ikke CL med det gamle Chelsea-laget han var en viktig spiller i, til tross for Leaders i spillergruppa. Mer riktig er nok at de er 1a, 1b og 1c.

Saken er langt mer sammensatt enn Lampards «basics, vocal leaders»-taler etter hver kamp. De sier at det er i motbakke man finner ut hvem de «ekte lederne» er. Det er kanskje riktig, i en fantasiverden, men det er ikke sånn det fungerer. Vi har sett Drogba, Lampard og Terry pakke snippeskene sine i motvind før. Det er fordi det er det mennesker gjør. Den eneste fellesnevneren for årene de har kastet leketøyene sine ut av sandkassen? Rævva trenere. Scolari og AVB. Punkt 2 og 3 (1b og 1c) har gått til helvete.

Fotballspillere er mennesker. De kommer ikke til å respondere bedre hvis de har en autoritær hærfører (med hårføner?) på sidelinjen. De kommer heller ikke til å akseptere og bli hudflettet av en medspiller i tide og utide. Akkurat som at kapteinene på seniorlaget ikke får akademigutta til å vaske fotballskoene deres lenger har fotballen forandret seg. Og godt er det.

Så, for å oppsummere. Det er veldig fint om vi kjøper spillere i sommer som er ledere, men det er helt umulig å vite før man har latt det gå en sesong eller to (Lukback, anyone?). Derfor er vi mye bedre tjent med å kjøpe spillere som har de ferdighetene vi er ute etter (punkt nummer 1), spesielt når klubben nå tror at de har 2, 3 og 4 på plass. Nummer fem har vi allerede i klubben og han heter Enzo Fernandez. Om Poch får det til å stemme slik vi alle håper kommer det til å tre frem ledere i lys av en positiv situasjon. Det er jeg ikke bekymret over.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Kommer litt lyd ut i fra Portugal om at Ugarte foretrekker oss fremfor PSG. Skal ikke se bort i fra at denne går ganske raskt. Slenger ved en analyse.


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Inbetweener skrev: man mai 29, 2023 6:27 pm
► Show Spoiler
Du er en forbanna stjerne.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lolzalot skrev: tir mai 30, 2023 10:23 am https://www.chelseafc.com/en/news/artic ... ve-officer

Kan han spille som 6er?
''Tom Glick, president of business, has decided to step down from his role to pursue other opportunities. He will be working closely with Jurasek in the coming months on the transition before departing the club.''

Haha. ''Pursue other opportunities''. Deilig PR-spin når årsaken sannsynligvis egentlig er at han bare ga faen i meldinger om uønsket, seksuelle tilnærminger fra Damian Willoughby. Det meldes at det ikke er noen sammenheng, men isåfall grei timing.

Fint at ham ble sparket til helvete ut.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Det høres fornuftig ut, selv om han er en god fotballspiller.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Lew_Ashby skrev: man mai 29, 2023 12:33 am 🫡
Så det er f... meg Frank Lampards skyld at Arsenal kollapset i sesonginnspurten. Greit å vite! :lol:

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Enzino skrev: tir mai 30, 2023 2:23 pm
► Show Spoiler
Så det er f... meg Frank Lampards skyld at Arsenal kollapset i sesonginnspurten. Greit å vite! :lol:
Lamps sin aura er så sterk at han dro halve London med seg i dragsuget.

Jack

Legg inn av Jack »

VisionQuest skrev: tir mai 30, 2023 1:41 pm
Omtrent 200 millioner for et 6 måneders lån må vel gå ned i historien som et av de verste låneavtalene noensinne.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jack skrev: tir mai 30, 2023 2:47 pm
Omtrent 200 millioner for et 6 måneders lån må vel gå ned i historien som et av de verste låneavtalene noensinne.
Rekorder er til for å brytes!

Jeg håper at Manchester United tar utfordringen og går med på en enda verre låneavtale for Félix.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Jolla skrev: tir mai 30, 2023 2:50 pm
Jack skrev: tir mai 30, 2023 2:47 pm
Omtrent 200 millioner for et 6 måneders lån må vel gå ned i historien som et av de verste låneavtalene noensinne.
Rekorder er til for å brytes!

Jeg håper at Manchester United tar utfordringen og går med på en enda verre låneavtale for Félix.
Tviler på at ETH er lur nok til å gjøre det :lol:

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Bare for å understreke det åpenbare:
United under EtH henter definitivt ikke Felix for han duger helt enkelt ikke i PL pr d.d.!

A.M. var smarte og cashet inn £20 mill på utlån gjeldende for snaut 6 mnd for en spiller som ikke kvalifiserte til start-11'ren under Simeone....!

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Det var vel snakk om £11m, vet ikke hvordan lønnen ble fordelt. Jævlig mye penger fortsatt, ingen tvil om det.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Kan ta en @Orakelet:

Kan det tenkes at mye av dealen handlet om å blidgjøre den kanskje mektigste agenten i fotballverdenen? I den grad det er fornuftig å være i seng med Mendes så hjalp det nok greit på relasjonene å gi Felix et hjem og mulighet til å spille opp verdien hans i 6 mnd.

Om det bidro til at vi fikk Enzo i vinter og Ugarte i sommer vet vi jo ikke, men det virker som at klubben og Mendes har gode relasjoner i hvert fall.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Enig, Law_Ashby. Ting henger nok sammen i et større bilde, selv om noen henger seg opp i lånesummen på £11m.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

VisionQuest skrev: tir mai 30, 2023 3:45 pm Det var vel snakk om £11m, vet ikke hvordan lønnen ble fordelt. Jævlig mye penger fortsatt, ingen tvil om det.
Beklager om jeg tok feil ang summen og tar den!
Synes imidlertid at det blir litt søkt å se dealen med Felix i noen utstrakt grad og i sammenheng med å "blidgjøre" visse ,(b.la. Mendes) som igjen sees i sammenheng med andre event. overganger.
Det er å tøye det, men for all del .!

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Pochettino er igang ja. Enig eller ikke, det er litt godt å endelig ha en med litt autoritet igjen i sjefsstolen.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Romano melder om at RLC er nære langtidskontrakt med Milan og at klubbene forhandler om pris.

Han var en av spillerne jeg ville beholde som backup om han signerte en mer vennlig kontrakt, men fint at han stikker til en klubb der han forhåpentligvis får mye spilletid. Jeg er bombesikker på at han kommer til å gjøre det bra i Italia.

Voldsom oppsving siste par årene etter at karrieren så død ut som benkesliter for Fulham.

Jack

Legg inn av Jack »

chelsea8 skrev: tir mai 30, 2023 5:15 pm Enig, Law_Ashby. Ting henger nok sammen i et større bilde, selv om noen henger seg opp i lånesummen på £11m.
Lånesum på £11m og lønn på £250k per uke etter rapportene, som utgjør omtrent £6m, hvilket betyr en totalpakke på omtrent £17m, pluss sikkert noen målbonuser og slikt, men det ble jo ikke akkurat mye av det, så da slapp man unna med omtrent 200 millioner. Eller 236 millioner etter dagens kurs, eller er det kun i sammenheng med Manchester United at slikt skal tas med i regnestykket?

Linken til Mendes ser jeg, men etter en kjapp titt på nevnte agents klientliste ser jeg umiddelbart flere klubber som har et "godt forhold til Mendes" uten at jeg automatisk tenker at det er en lur strategi å hente søppel for en kvart milliard for å sette seg i best mulig posisjon for å hente andre hypotetiske spillere i fremtiden. Ikke akkurat bærekraftig over tid. Men hva vet vel jeg? Jeg har tross alt ingen bakgrunn fra PE-bransjen.


thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Jack skrev: tir mai 30, 2023 6:49 pm
chelsea8 skrev: tir mai 30, 2023 5:15 pm Enig, Law_Ashby. Ting henger nok sammen i et større bilde, selv om noen henger seg opp i lånesummen på £11m.
Lånesum på £11m og lønn på £250k per uke etter rapportene, som utgjør omtrent £6m, hvilket betyr en totalpakke på omtrent £17m, pluss sikkert noen målbonuser og slikt, men det ble jo ikke akkurat mye av det, så da slapp man unna med omtrent 200 millioner. Eller 236 millioner etter dagens kurs, eller er det kun i sammenheng med Manchester United at slikt skal tas med i regnestykket?

Linken til Mendes ser jeg, men etter en kjapp titt på nevnte agents klientliste ser jeg umiddelbart flere klubber som har et "godt forhold til Mendes" uten at jeg automatisk tenker at det er en lur strategi å hente søppel for en kvart milliard for å sette seg i best mulig posisjon for å hente andre hypotetiske spillere i fremtiden. Ikke akkurat bærekraftig over tid. Men hva vet vel jeg? Jeg har tross alt ingen bakgrunn fra PE-bransjen.

Klubben aka Eierne (Boehly/Egbali/Clearlake) ønsker jo å ha flere fotballklubber i sin portefølje og ser blant annet til Portugal. Der har det blitt rapportert at Mendes er involvert med å hjelpe disse med å finne en klubb de kan kjøpe eller investere i og skal man ha et godt fotfeste i det portugisiske markedet er det nok en stor fordel å ha Mendes på "god-siden" (dessverre). Det er nok vanskelig å konkret si hva slags fordeler man får, men å risikere å havne på en slags "svarteliste" hos Mendes er det enklere å se konsekvensene av. Det blir meget vanskelig å hente spillere som har Mendes som agent, det blir vanskeligere å få innpass hos portugisiske klubber osv.

Men at Felix konkret har vært lønnsom? Nei, selvfølgelig ikke. Kommer man noen gang til å se evt. fordeler man får av å ha gjort denne avtalen? Mest trolig ikke. Betyr det at det dermed garantert har vært bortkastet penger? Nei, det kan være at en slik handel har hjulpet klubben på andre områder som ikke er særlig synlig. Men det blir jo spekulasjon selvsagt.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

VisionQuest skrev: tir mai 30, 2023 9:35 am
► Show Spoiler
En grei analyse det. Jeg er enig i ganske mye. I Ugarte får PSG eller oss en fysisk totalpakke som er veldig sjelden. Han er heller aldri skadet. Jeg har tatt meg bryet om å se tre fullstendige kamper av han, og har blitt superimponert hver gang. Han er en umiddelbar floor raiser som laget har skreket etter siden Kante ble skadeplaget tilbake i 2019.

Men jeg skjønner ikke hvorfor en 30-åring bruker (K)nobby Stiles som benchmark for hva Ugarte kan og ikke kan. Altså. Jeg sammenligner heller ikke dagens unge playmakere med Günter Netzer. Det er vel et symptom på eraen til Twitter Tacticos. Det er for øvrig min neste karakterutvikling. Tror jeg skal gjøre meg stor på det.

Legger ved et sitat fra Ikke-pedia om The Knobby One. Jeg håper ikke vi trenger å benke Ugarte i de viktigste kampene. PS: Jeg vet ingenting om H. Styles.

"His ability to gain and retain possession also allowed his teammates, such as Bobby Charlton and, later, George Best, to utilise more space on the field. Stiles's defensive skills were also utilised by United managers to great effect throughout his successful career.

That said, Busby was not afraid to sacrifice Stiles when required and when United beat Leicester City 3–1 in the 1963 FA Cup final, Stiles was not picked for the game. He began to make more frequent appearances in the seasons ahead, however, and won the First Division title in 1965."

(Så skal det sies at Matematikeren i Støvler mente at Mudryk var en 70 nå, men at han kunne vokse til en intergenerational spiller. Det kan sikkert stemme, men det var svært lite grunnlag for å påstå det etter en halv god sesong i Shakthar.)

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: tir mai 30, 2023 8:18 pm
VisionQuest skrev: tir mai 30, 2023 9:35 am
► Show Spoiler
En grei analyse det. Jeg er enig i ganske mye.

(Så skal det sies at Matematikeren i Støvler mente at Mudryk var en 70 nå, men at han kunne vokse til en intergenerational spiller. Det kan sikkert stemme, men det var svært lite grunnlag for å påstå det etter en halv god sesong i Shakthar.)
Jeg må innrømme at jeg ikke har vært like imponert over Pytagoras-gjengen som endel på twitter. I hvert fall ikke det siste året hvor de har satset mye mer på å spre merkevaren sin og raskt komme med en video når hypen står på. Enkelte av videoene er jo noe som er blitt kastet sammen på 4 dager etter at en spiller de tidligere ikke har nevnt én eneste gang er blitt linket til en av de store klubbene av FabRom.

Nå i våres så har de også vært enda mer aktive på å pushe at denne eller den spilleren skal gå til den eller den klubben, og linker gjerne til sin egen video med en standard-tekst 10-12 ganger daglig hver gang en stor twitterbruker nevner en av klubbene i en eller annen sammenheng. Det kan eksempelvis være Manchester United sin hovedtwitterkonto som har et innlegg om at Rashford er kåret til årets spiller, og så skriver Pyt In Boots som et svar på denne tweeten at nå må ETH signere eksempelvis Rice - og her er en video om ham og hvordan han passer inn i laget.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det sagt så mener jeg ikke å bare være negativ. Synes slike plattformer og folk som bruker tid på slike analyser absolutt er en bonus for fotballdelen på twitter.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Chukwuemeka, Vale og Humphreys vs Casadei i U20 VM nå om 30 min. Får se 1.omgang.

Gratis stream på fifa sine sider:

https://www.fifa.com/fifaplus/en/cat/2f ... yT00w5mpnK

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Mount enig med Manchester United om personlige betingelser rapporterer Telegraph og Jason Burt. Kjenner den svir altså, og det kommer til å gjøre vondt å se Mount i rød drakt. Får lyst til å kalle han diverse ting, men han fortjener det strengt tatt ikke spør du meg så jeg skal spare meg for å gjøre det også. Det er smerten og tanken på at han ikke skal spille for oss neste sesong som gir meg den lysten, men han har jo ikke gjort noe galt annet enn å ikke bli enig med klubben om ny kontrakt. Føler ikke han har brent noen broer med uttalelser eller oppførsel (enda i alle fall), men frykter allikevel det kan bli stygge scener når United kommer til Stamford Bridge neste sesong. Massiv pipekonsert tror jeg han kan forberede seg på allerede. Står ikke noe om sum i saken. Kovacic i samtaler med City, tror han kan bli en fin spiller for Pep men den svir ikke like hardt for å si det forsiktig.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

På mange måter så tok jo Mudryk+Madueke plassen/minuttene/lønnen til Mount i vinter, det var alltid noe som måtte vurderes vedrørende om Mudryk-kjøpet var godt eller ikke.

Hvis dere kan velge i sommer, hvilke fire av Havertz, Mount, Mudryk, Madueke og Nkunku ønsker dere å beholde i frontrekken, hvis én må ut?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»