Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Svar
markantovertak

Re: Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Legg inn av markantovertak »

KongOlav2 skrev: tir mai 30, 2023 9:30 pm
markantovertak skrev: tir mai 30, 2023 9:28 pm Den eldste er ikke helt på samme nivå. Så vi står over. Er ikke helt sikker på om jeg følger deg helt på fokuset på minusene, eller at de er så store. Men litt tynt grunnlag. Det store plusset er penetrering av ledd, enten med eller uten ball. Klopp fikk ikke helt det han hadde håpet på fra Keita, la oss håpe han får det nå. Om det blir noe kjøp da.
Hvor god er han på andre ting enn å føre ball forbi ledd? Verken videoer eller stats viser f.eks at han er en spesielt god distributør. Og i tillegg jobben som gjøres uten ball, både når Liverpool og motstanderlaget har ballen. Det er kanskje heller ikke lett å plukke opp vha stats. Jeg blir veldig lite begeistret for en spiller bare fordi han er ekstremt god til å føre ball i høyt tempo og dra seg forbi motstanderledd.
Han har vel ikke akkurat Lovro Majer tall offensivt, men har nok tall som står seg bra mot de fleste du ønsker deg. Det defensive er sterkt om man sammenligner med feks Barella, som har lignende tall offensivt. (Gidder ikke dypdykke, men sånn cirka).

Men Klopp er godfot-manager. Han skal ikke ha spillere som kan alt. Han skal ha spillere med forcer han kan dyrke.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

markantovertak skrev: tir mai 30, 2023 9:50 pm Han har vel ikke akkurat Lovro Majer tall offensivt, men har nok tall som står seg bra mot de fleste du ønsker deg. Det defensive er sterkt om man sammenligner med feks Barella, som har lignende tall offensivt. (Gidder ikke dypdykke, men sånn cirka).

Men Klopp er godfot-manager. Han skal ikke ha spillere som kan alt. Han skal ha spillere med forcer han kan dyrke.
Synes egentlig flere av de spillerne vi hentet før Klopp og som vi hentet tidlig har vært svært viktige systemspillere under Klopp og også var gode allroundere uten de ekstremferdighetene man nå kanskje i større grad er ute etter. Det gjelder spesielt Hendo, Firmino, Wijnaldum og Milner. Jeg er i så måte klart mer begeistret for linken mot Mac Allister enn jeg er for Thruam-Ulien som jeg virkelig ikke klarer å se greia med. Skulle heller sett at man hadde råd til å supplere med f.eks. Rice. Han lukter veldig mye mer fugl enn franskmannen. En type som Gravenberch til en klart lavere pris (om Bayern vil selge) er også mer interessant.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

KongOlav2 skrev: tir mai 30, 2023 9:56 pm
markantovertak skrev: tir mai 30, 2023 9:50 pm Han har vel ikke akkurat Lovro Majer tall offensivt, men har nok tall som står seg bra mot de fleste du ønsker deg. Det defensive er sterkt om man sammenligner med feks Barella, som har lignende tall offensivt. (Gidder ikke dypdykke, men sånn cirka).

Men Klopp er godfot-manager. Han skal ikke ha spillere som kan alt. Han skal ha spillere med forcer han kan dyrke.
Synes egentlig flere av de spillerne vi hentet før Klopp og som vi hentet tidlig har vært svært viktige systemspillere under Klopp og også var gode allroundere uten de ekstremferdighetene man nå kanskje i større grad er ute etter. Det gjelder spesielt Hendo, Firmino, Wijnaldum og Milner. Jeg er i så måte klart mer begeistret for linken mot Mac Allister enn jeg er for Thruam-Ulien som jeg virkelig ikke klarer å se greia med. Skulle heller sett at man hadde råd til å supplere med f.eks. Rice. Han lukter veldig mye mer fugl enn franskmannen. En type som Gravenberch til en klart lavere pris (om Bayern vil selge) er også mer interessant.
Ja, alle de du nevner er minst like interessante som Thuram-Ulien. Akkurat det er det ikke så vanskelig å være enig med deg i. Men det betyr heldigvis ikke at Thuram-Ulien ikke er interessant og veldig spennende.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Wa11in skrev: tir mai 30, 2023 10:10 pm
Men Klopp blir tydeligvis det. Hans to virkelig store midtbanekjøp har begge vært spillere med dette som sin største force, selv om Klopp stort sett har måttet komponere lagene sine uten at disse ble så viktige som man helt sikkert så for seg.

Har sett veldig lite av Thuram, så har virkelig null peiling på hva vi har med å gjøre her. Studentlivet med tid til fotball fra alle mulige slags ligaer kjennes som en svunnen tid :lol:
Sant det, men spesielt Keita var jo iallfall tilsynelatende en fullstendig komplett sentral midtbanespiller basert på den første sesongen i Leipzig. Det kan jeg ikke se om Thuram-Ulien.

Uansett er jeg veldig mye mer gira ang Mac Allister.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Og der kom Manu Kone-ryktene også😉

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

KongOlav2 skrev: tir mai 30, 2023 10:12 pm
Wa11in skrev: tir mai 30, 2023 10:10 pm
Men Klopp blir tydeligvis det. Hans to virkelig store midtbanekjøp har begge vært spillere med dette som sin største force, selv om Klopp stort sett har måttet komponere lagene sine uten at disse ble så viktige som man helt sikkert så for seg.

Har sett veldig lite av Thuram, så har virkelig null peiling på hva vi har med å gjøre her. Studentlivet med tid til fotball fra alle mulige slags ligaer kjennes som en svunnen tid :lol:
Sant det, men spesielt Keita var jo iallfall tilsynelatende en fullstendig komplett sentral midtbanespiller basert på den første sesongen i Leipzig. Det kan jeg ikke se om Thuram-Ulien.

Uansett er jeg veldig mye mer gira ang Mac Allister.
Irriterende smertefritt den overgangen skulle gå for dere. Litt overrasket over at Man City ikke har meldt seg på (eller andre steder?!). De mister Gundogan, det er stadig rykter om Bernardo Silva ut og KdB blir ikke yngre. Jeg hadde gjettet at de ville dunke til med minst et heavy midtbanekjøp. Sikter de seg kanskje inn på en av de unge Barcelonaspillerne?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tbb skrev: tir mai 30, 2023 10:19 pm Irriterende smertefritt den overgangen skulle gå for dere. Litt overrasket over at Man City ikke har meldt seg på (eller andre steder?!). De mister Gundogan, det er stadig rykter om Bernardo Silva ut og KdB blir ikke yngre. Jeg hadde gjettet at de ville dunke til med minst et heavy midtbanekjøp. Sikter de seg kanskje inn på en av de unge Barcelonaspillerne?
Er jo stadig rykter om Silva ut (er dette tredje sommeren på rad?), men han forblir jo stadig der og har masse tillit.

Mulig de andre toppklubbene er mer ute etter andre spillere og Liverpool har siktet seg inn på og sikret Mac Allisters "lovnad" allerede for en god stund siden.

Knax

Legg inn av Knax »

tbb skrev: tir mai 30, 2023 10:19 pm Irriterende smertefritt den overgangen skulle gå for dere. Litt overrasket over at Man City ikke har meldt seg på (eller andre steder?!). De mister Gundogan, det er stadig rykter om Bernardo Silva ut og KdB blir ikke yngre. Jeg hadde gjettet at de ville dunke til med minst et heavy midtbanekjøp. Sikter de seg kanskje inn på en av de unge Barcelonaspillerne?
Visstnok en klausul der, og virker som om konkurransen kun var Chelsea. Man City håpet nok på Bellingham, men der fikk de blankt avslag.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

KongOlav2 skrev: tir mai 30, 2023 10:12 pm
Wa11in skrev: tir mai 30, 2023 10:10 pm
Men Klopp blir tydeligvis det. Hans to virkelig store midtbanekjøp har begge vært spillere med dette som sin største force, selv om Klopp stort sett har måttet komponere lagene sine uten at disse ble så viktige som man helt sikkert så for seg.

Har sett veldig lite av Thuram, så har virkelig null peiling på hva vi har med å gjøre her. Studentlivet med tid til fotball fra alle mulige slags ligaer kjennes som en svunnen tid :lol:
Sant det, men spesielt Keita var jo iallfall tilsynelatende en fullstendig komplett sentral midtbanespiller basert på den første sesongen i Leipzig. Det kan jeg ikke se om Thuram-Ulien.

Uansett er jeg veldig mye mer gira ang Mac Allister.
Jeg også. Men ser noen snakke om Thuram-Ulien som Yaya Toure regen. Om alt spiller på lag de neste åra er ikke det helt feil.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Knax skrev: tir mai 30, 2023 10:25 pm Visstnok en klausul der, og virker som om konkurransen kun var Chelsea. Man City håpet nok på Bellingham, men der fikk de blankt avslag.
Man kan jo håpe (og jeg gjør det), at etablerte spillere er skeptiske til å signere for City før dom er avgitt i saken. Og at klubber også vil være skeptiske til å selge til dem pga. usikkerheten med å motta summene i framtiden ved en eventuell fellelse.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Hvordan vil man eventuelt rate et vindu hvor man henter Mac Allister, Thuram og Koné?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TerryMcDermott skrev: tir mai 30, 2023 11:14 pm --- Hvordan vil man eventuelt rate et vindu hvor man henter Mac Allister, Thuram og Koné?
Mer enn jeg kunne drømt om. Nei kanskje ikke det, men utrolig spennende!

Juiced

Legg inn av Juiced »

Mac Allister, Koné og Thuram.

Når Bellingham først glipper, så er de tre gutta der et skikkelig fint plaster på såret.

Knax

Legg inn av Knax »

Legendag skrev: tir mai 30, 2023 10:43 am
markantovertak skrev: tir mai 30, 2023 7:48 am Kneoperasjon for Bellingham? Dodging a bullet?
Absolutt. Kjørt i grøfta innen han er 25 ala Owen.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Thuram og Kone, meh.
Mac Allister, bra.
De to førstnevnte forsterker oss ikke, og er bare to ekstra navn i bredden. Men Mac finner seg nok fort en rolle på banen.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

TerryMcDermott skrev: tir mai 30, 2023 11:14 pm --- Hvordan vil man eventuelt rate et vindu hvor man henter Mac Allister, Thuram og Koné?
Kun måtelig begeistret. Ser gjerne en annen spiller enn en av de to franskmennene iallfall. F.eks en fleksibel forsvarsspiller.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Kone har jeg lite tro på. Han virker så seig i beina, samt utrolig rotete i stilen. Går seg ofte inn i trøbbel på grunn av førstetouchet. Ser ut som han konstant har dårlig tid i BL, hvordan skal det da gå i PL?

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

ElChivato skrev: ons mai 31, 2023 6:32 am Thuram og Kone, meh.
Mac Allister, bra.
De to førstnevnte forsterker oss ikke, og er bare to ekstra navn i bredden. Men Mac finner seg nok fort en rolle på banen.
--- Får vel inntrykk av at du ønsker Rice og/eller Barella og alt annet blir meh....?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TerryMcDermott skrev: ons mai 31, 2023 8:48 am
ElChivato skrev: ons mai 31, 2023 6:32 am Thuram og Kone, meh.
Mac Allister, bra.
De to førstnevnte forsterker oss ikke, og er bare to ekstra navn i bredden. Men Mac finner seg nok fort en rolle på banen.
--- Får vel inntrykk av at du ønsker Rice og/eller Barella og alt annet blir meh....?
Det er vel ikke så mye som tyder på at han, og et par andre, kjenner noe særlig til disse franskmennene.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

TerryMcDermott skrev: ons mai 31, 2023 8:48 am
ElChivato skrev: ons mai 31, 2023 6:32 am Thuram og Kone, meh.
Mac Allister, bra.
De to førstnevnte forsterker oss ikke, og er bare to ekstra navn i bredden. Men Mac finner seg nok fort en rolle på banen.
--- Får vel inntrykk av at du ønsker Rice og/eller Barella og alt annet blir meh....?
Tenker vel egentlig at Bellingham>de tre andre til sammen. Ikke helt solgt på at vi ikke bør gå all in på førstevalget. Tenker det er en god sjans for at vi sitter her om 2 år og gjerne vil bli kvitt både kone, thuram og mac, når vi burde fulgt linja fra tidligere ved å få inn den ene som virkelig kan heve oss

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

ElChivato skrev: ons mai 31, 2023 11:47 am
TerryMcDermott skrev: ons mai 31, 2023 8:48 am
ElChivato skrev: ons mai 31, 2023 6:32 am Thuram og Kone, meh.
Mac Allister, bra.
De to førstnevnte forsterker oss ikke, og er bare to ekstra navn i bredden. Men Mac finner seg nok fort en rolle på banen.
--- Får vel inntrykk av at du ønsker Rice og/eller Barella og alt annet blir meh....?
Tenker vel egentlig at Bellingham>de tre andre til sammen. Ikke helt solgt på at vi ikke bør gå all in på førstevalget. Tenker det er en god sjans for at vi sitter her om 2 år og gjerne vil bli kvitt både kone, thuram og mac, når vi burde fulgt linja fra tidligere ved å få inn den ene som virkelig kan heve oss
--- Det er jo fait nok hvis man f eks sammenligner med "jakten" på Virgil. Men jeg føler vi samtidig er i en litt mere prekær situasjon nå hvor ikke bare en Bellingham løser mye av proiblemene våre men at vi trenger mye mere enn bare han.
Så da er det mere et valg om vi skal brenne av det meste på en spiller eller fordele dette på flere? Om da grunnen til at vi trakk oss var/er at totalpakken ble for stor.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

ElChivato skrev: ons mai 31, 2023 11:47 am
TerryMcDermott skrev: ons mai 31, 2023 8:48 am
ElChivato skrev: ons mai 31, 2023 6:32 am Thuram og Kone, meh.
Mac Allister, bra.
De to førstnevnte forsterker oss ikke, og er bare to ekstra navn i bredden. Men Mac finner seg nok fort en rolle på banen.
--- Får vel inntrykk av at du ønsker Rice og/eller Barella og alt annet blir meh....?
Tenker vel egentlig at Bellingham>de tre andre til sammen. Ikke helt solgt på at vi ikke bør gå all in på førstevalget. Tenker det er en god sjans for at vi sitter her om 2 år og gjerne vil bli kvitt både kone, thuram og mac, når vi burde fulgt linja fra tidligere ved å få inn den ene som virkelig kan heve oss
Helt fair å tenke at Bellingham hadde vært riktigere. Men blir litt tøysete å se på de to unge franske landslagsspillerne som meh av den grunn.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

TerryMcDermott skrev: ons mai 31, 2023 12:13 pm
Men jeg føler vi samtidig er i en litt mere prekær situasjon nå hvor ikke bare en Bellingham løser mye av proiblemene våre men at vi trenger mye mere enn bare han.
Tenker dere trenger mer enn kun Bellingham, ja. Men jeg er med på tankegangen om at Bellingham + enten Khéphren Thuram eller Ugarte (eller Palhinha eller Tyler Adams for den del) ville vært bedre enn Mac Allister + K Thuram + Manu Koné.

Men regner vel med at det ikke er en reell sammenligning, og at ledelsen i Liverpool ikke er uenige men mener at dette er mer oppnåelig.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Jolla skrev: ons mai 31, 2023 12:35 pm
TerryMcDermott skrev: ons mai 31, 2023 12:13 pm
Men jeg føler vi samtidig er i en litt mere prekær situasjon nå hvor ikke bare en Bellingham løser mye av proiblemene våre men at vi trenger mye mere enn bare han.
Tenker dere trenger mer enn kun Bellingham, ja. Men jeg er med på tankegangen om at Bellingham + enten Khéphren Thuram eller Ugarte (eller Palhinha eller Tyler Adams for den del) ville vært bedre enn Mac Allister + K Thuram + Manu Koné.

Men regner vel med at det ikke er en reell sammenligning, og at ledelsen i Liverpool ikke er uenige men mener at dette er mer oppnåelig.
Som sagt, dette er jo helt greit. Men det er et par ganske så lovende franskmenn man nå sies å forsøke å hente. På en helt annen hylle enn f.eks. Tyler Adams som du nevner.

Så får vi nesten telle opp til slutt for å se hvor bra det evt ble.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Ox, Keita og Thiago er/var jo også alle gode spillere. Problemet var bare at de nesten aldri var tilgjengelige. Hvordan er skadehistorikken til denne trioen vi visstnok er ute etter nå? Det tenker jeg er interessant.

Henter vi nok en kjeks eller har vi lært av Thiago?

Lezah

Legg inn av Lezah »

WaltonBR skrev: ons mai 31, 2023 12:59 pm Ox, Keita og Thiago er/var jo også alle gode spillere. Problemet var bare at de nesten aldri var tilgjengelige. Hvordan er skadehistorikken til denne trioen vi visstnok er ute etter nå? Det tenker jeg er interessant.

Henter vi nok en kjeks eller har vi lært av Thiago?
Thuram mener jeg å ha lest fremdeles har til gode å miste en kamp som "voksen" grunnet skader, så han er neppe kjeks i all fall.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Skal man kanskje si det blir Kudus for Ajax,Ajax har virkelig gjort det dårligt i år
Billig blir han sikkert og

The Kwames

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

WaltonBR skrev: ons mai 31, 2023 12:59 pm Henter vi nok en kjeks eller har vi lært av Thiago?
Gi dem en halv sesong på Anfield, så har de både slitasjegikt og brokk.

Men seriøst, jeg skjønner at det ikke prates om utad, men medisinsk støtteapparat og tilhørende herligheter må gjennomgås med mikroskop.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

WaltonBR skrev: ons mai 31, 2023 12:59 pm Ox, Keita og Thiago er/var jo også alle gode spillere. Problemet var bare at de nesten aldri var tilgjengelige. Hvordan er skadehistorikken til denne trioen vi visstnok er ute etter nå? Det tenker jeg er interessant.

Henter vi nok en kjeks eller har vi lært av Thiago?
Det er vel kun Kone som har litt skader å melde om. Thuram-Ulien er aldri skadet, knock on wood. Mens Mac Allister har to oppføringer i 20/21. Sjuk og en smell i ryggen (småtteri mistet en kamp).

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Eldon skrev: ons mai 31, 2023 3:12 pm
WaltonBR skrev: ons mai 31, 2023 12:59 pm Henter vi nok en kjeks eller har vi lært av Thiago?
Gi dem en halv sesong på Anfield, så har de både slitasjegikt og brokk.

Men seriøst, jeg skjønner at det ikke prates om utad, men medisinsk støtteapparat og tilhørende herligheter må gjennomgås med mikroskop.
Vel, man har fått på plass en ny sportsdirektør.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»