Wokenytt: Nå endres stedsnavnene i Norge

Svar
Hardy-guttene

Re: Wokenytt: Nå endres stedsnavnene i Norge

Legg inn av Hardy-guttene »

ehall skrev: man mai 29, 2023 2:32 pm Jeg tror ikke du er gammel nok til å vite hva vi sa for 50 år siden.
Jeg holder meg godt, det stemmer det.

Sverd

Legg inn av Sverd »

Cabal skrev: man mai 29, 2023 2:15 pm
Guttorm123 skrev: man mai 29, 2023 12:14 pm
Cabal skrev: man mai 29, 2023 12:06 pm

Hvorfor er det så veldig viktig for dere på ytterste høyre å være så jævla rasistisk, at dere må rope neger i trynet på folk?
Du får spørre de som gjør det. Jeg er ikke blant disse.

Våger du ikke å svare på dette enkle spørsmålet?

Men siden mange fant dette ordet "frepper" så fælt og stygt, var det da riktig av VGD å slette dette ordet automatisk, mener du?
Veldig rart at du ikke bryr deg om dine venner på ytre høyre som krever å bruker rasistiske ord på folk.

Frepper er en betegnelse på en fyr på ytre høyre, og som du sikkert ser så er det ikke ofte dette brukes lengre etter vgd. Det er helt greit å bruke andre, beskrivende ord på tullinger. Feks person på ytre høyre.

Rasistiske ord mener dere på ytre høyre er helt greit å bruke på folk, men gud bedre om noen skulle kalle dere noe så fælt som frepper (som har null betydning i Norge). Ja, se det må det jo reageres på. Hykleriske folk.
Det du gjør, som er litt dumt, er at du i stedet for å snakke til individer, så plasserer du dem i en gruppe, og fortsetter å omtale gruppen i stedet for den du diskuterer med. F.eks. 29.05.23 kl.10:03 svarer du ehall: "Hehehe, elendig forsøk. Dere rasister krever altså å MÅ få bruke et rasistisk og nedsettende ord." Der kom han i rasistgruppa, og fra nå av er det "dere rasister". "I månedsvis klagde dere over de fæle sosialsitene som kalte dere frepper [...]". Hvis ehall har klaget på dette, så bør du jo kunne sitere ham på det. Her setter du bare opp stråmenn. Og hvorfor definerte du ham som rasist i utgangspunktet?

Videre stiller Guttorm123 deg spørsmål om du synes det var riktig av VGD å automatisk sensurere ordet "frepper". I stedet for å svare, plasserer du ham i gruppen "ytterste høyre" og tillegger ham en rekke meninger: "I følge dere på ytterste høyre så var det altså heeelt nødvendig at dere ikke ble kalt frepper [...]", "Hvorfor er det så forbanna viktig for dere å bruke rasistiske ord på folk, mens dere faen ikke tåler noe som helst selv?" og "Hvorfor er det så veldig viktig for dere på ytterste høyre å være så jævla rasistisk, at dere må rope neger i trynet på folk?".
Hvorfor omtaler du ham som grupperingen "ytterste høyre", når det er han du diskuterer med? Hvorfor setter du nok en gang opp stråmenn? Og hvorfor vil du ikke svare på det han spør deg om?

Når du oppfører deg sånn, så fremstår du veldig lite smart. Det virker som om du ikke har egne meninger, men er opplært til å agere på ord, som f.eks. "neger", uten å bry deg om kontekst. Det er ikke tvil om at du hater rasisme! Men når man leser innlegg på innlegg med slagord og whataboutisme, så kan det fort bli til at man assosierer antirasisme med noe negativt - "det er jo bare tullinger som taler deres sak". Men jeg går på individ, og ser jo at det er du, og ikke den gjengse antirasist, som har et overforbruk av argumentasjonsfeil, og ikke evner å diskutere hederlig. Også begynner jeg å lure på hva det egentlig er du legger i "rasisme".

Bare for å vite hvor du står, mener du noen av disse setningene rasistiske? Hvordan vil i så fall du, som antisemittisk pedofilientusiast (se, der begynner jeg også - dette må vi slutte med!), gradere dem?
1. "Sorte mennesker er late og sløve, men de har et upåklagelig humør."
2. "Eminem er den eneste bra rapperen jeg vet om, som ikke er neger."
3. "Jeg elsker thaidamer!"

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Sverd skrev: tir mai 30, 2023 3:37 pm
Cabal skrev: man mai 29, 2023 2:15 pm
Guttorm123 skrev: man mai 29, 2023 12:14 pm

Du får spørre de som gjør det. Jeg er ikke blant disse.

Våger du ikke å svare på dette enkle spørsmålet?

Men siden mange fant dette ordet "frepper" så fælt og stygt, var det da riktig av VGD å slette dette ordet automatisk, mener du?
Veldig rart at du ikke bryr deg om dine venner på ytre høyre som krever å bruker rasistiske ord på folk.

Frepper er en betegnelse på en fyr på ytre høyre, og som du sikkert ser så er det ikke ofte dette brukes lengre etter vgd. Det er helt greit å bruke andre, beskrivende ord på tullinger. Feks person på ytre høyre.

Rasistiske ord mener dere på ytre høyre er helt greit å bruke på folk, men gud bedre om noen skulle kalle dere noe så fælt som frepper (som har null betydning i Norge). Ja, se det må det jo reageres på. Hykleriske folk.
Det du gjør, som er litt dumt, er at du i stedet for å snakke til individer, så plasserer du dem i en gruppe, og fortsetter å omtale gruppen i stedet for den du diskuterer med. F.eks. 29.05.23 kl.10:03 svarer du ehall: "Hehehe, elendig forsøk. Dere rasister krever altså å MÅ få bruke et rasistisk og nedsettende ord." Der kom han i rasistgruppa, og fra nå av er det "dere rasister". "I månedsvis klagde dere over de fæle sosialsitene som kalte dere frepper [...]". Hvis ehall har klaget på dette, så bør du jo kunne sitere ham på det. Her setter du bare opp stråmenn. Og hvorfor definerte du ham som rasist i utgangspunktet?

Videre stiller Guttorm123 deg spørsmål om du synes det var riktig av VGD å automatisk sensurere ordet "frepper". I stedet for å svare, plasserer du ham i gruppen "ytterste høyre" og tillegger ham en rekke meninger: "I følge dere på ytterste høyre så var det altså heeelt nødvendig at dere ikke ble kalt frepper [...]", "Hvorfor er det så forbanna viktig for dere å bruke rasistiske ord på folk, mens dere faen ikke tåler noe som helst selv?" og "Hvorfor er det så veldig viktig for dere på ytterste høyre å være så jævla rasistisk, at dere må rope neger i trynet på folk?".
Hvorfor omtaler du ham som grupperingen "ytterste høyre", når det er han du diskuterer med? Hvorfor setter du nok en gang opp stråmenn? Og hvorfor vil du ikke svare på det han spør deg om?

Når du oppfører deg sånn, så fremstår du veldig lite smart. Det virker som om du ikke har egne meninger, men er opplært til å agere på ord, som f.eks. "neger", uten å bry deg om kontekst. Det er ikke tvil om at du hater rasisme! Men når man leser innlegg på innlegg med slagord og whataboutisme, så kan det fort bli til at man assosierer antirasisme med noe negativt - "det er jo bare tullinger som taler deres sak". Men jeg går på individ, og ser jo at det er du, og ikke den gjengse antirasist, som har et overforbruk av argumentasjonsfeil, og ikke evner å diskutere hederlig. Også begynner jeg å lure på hva det egentlig er du legger i "rasisme".

Bare for å vite hvor du står, mener du noen av disse setningene rasistiske? Hvordan vil i så fall du, som antisemittisk pedofilientusiast (se, der begynner jeg også - dette må vi slutte med!), gradere dem?
1. "Sorte mennesker er late og sløve, men de har et upåklagelig humør."
2. "Eminem er den eneste bra rapperen jeg vet om, som ikke er neger."
3. "Jeg elsker thaidamer!"
Uansett hva man snakker om er det viktig å få brukt ordet «ytre». Så kan innholdet for øvrig være det samme!

Dionysos

Legg inn av Dionysos »

ehall skrev: man mai 29, 2023 6:22 pm
Keva skrev: man mai 29, 2023 5:41 pm Du tar feil. I en vitnebeskrivelse kan man selvsagt si at noen har mørk hud eller afrikansk utseende - dét er en beskrivelse.
Dette er 50% feil. Mørk i huden kan du si, men ikke afrikansk utseende som er generaliserende og direkte feil. Afrikanere er fra de lyseste i huden til de mørkeste.
Ser ikke hvor problemet med det er. Folk snakker om asiatisk utseende og asiater også hele tiden og alle forstå at det ikke betegner tyrkere, indere (bortsett fra i Storbritannia) eller arabere, men østasiater. Afrikanere er bare en forkortelse av sør for Sahara afrikanere og nord for Sahara afrikanere kalles vanligvis nordafrikanere. Når vi snakker om amerikanere inkluderer vi heller ikke folk fra Mexico, Canada eller Bahamas, men bare folk fra USA, og afroamerikansk beskriver heller ikke hvite sørafrikanske immigranter eller nordafrikanske immigranter til USA. Det er bare en talekonvensjon og å late som om det er en slags problematisk diskriminering er veldig melodramatisk etter mitt syn.
Sist redigert av Dionysos den tir mai 30, 2023 4:29 pm, redigert 1 gang totalt.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Cabal skrev: man mai 29, 2023 3:59 pm Ah, takk, enda et ord rasister ikke liker å høre om seg selv. Men neger må da være innafor, selvfølgelig.
Nå er det vel svarte selv som bruker disse ordene neger, nigga og lignende, desidert mest når de omtaler hverandre. Ettersom disse ordene i seg selv er rasistiske regner jeg med at du mener det er like rasistisk når en svart person benytter dem?

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

KongOlav2 skrev: fre mai 12, 2023 12:39 pm
Neptun skrev: fre mai 12, 2023 12:28 pm Kvitfjell f.eks. må da høres fryktelig ut for "Antirasistisk Front". (Ekskluderende)
Nå bytter de jo navn til noe med "svart" i navnet. Hvorfor skal da Kvitfjell være galt? Det er bare prefiksen neger de vil fjerne. En helt bagatellmessig sak.
Noen er syke...ganske tydelig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»