KK til Ajax. Glimts storhetstid er over.

Svar
Haugzu

KK til Ajax. Glimts storhetstid er over.

Legg inn av Haugzu »

Vi får håpe Bodøværingene nøt stunden så lenge den varte. Lykke til Kjetil!

https://www.tv2.no/direkte/0nr51/sports ... 3e1e95f164

pigg

Legg inn av pigg »

Da får vi sende en takk til Amsterdam for at de gjør sitt for at norsk fotball skal bli spennende igjen.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Tror det er Erling Moe de jaktet til denne jobben

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Hvis Ajax er smarte henter de KK. Han står for en type fotball som kler Ajax.

Og om tilbudet kommer må han takke ja. Vel og bra det han holder på med i Bodø, men Ajax er helt riktig klubb.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tinkler skrev: tir mai 30, 2023 11:27 pm Tror det er Erling Moe de jaktet til denne jobben
Erling takket faktisk nei til Swansea i fjor. Ikke helt Ajax, men lell.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Det er smigrende for norsk fotball at Knutsen er aktuell kandidat for selveste Ajax. Men mest sannsynlig får han ikke tilbudet.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Om Ajax vil ha KK, tror jeg det blir vanskelig for han å takke nei. Vi får se hva som skjer, men det ville vært utrolig spennende.

Visa

Legg inn av Visa »

Knutsen takker nok ja får han tilbudet. Spørsmålet er hva Glimt sier. De liker jo ikke å selge folk som ønsker et steg videre.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Visa skrev: tir mai 30, 2023 11:32 pm Knutsen takker nok ja får han tilbudet. Spørsmålet er hva Glimt sier. De liker jo ikke å selge folk som ønsker et steg videre.
Har vel lært at det er greit å selge nå, flesteparten kommer uansett tilbake med halen mellom beina :lol:

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Forøvrig har lokaljournalistene i Romsdals Budstikke sett seg lei på at Arilas og Co i TV2 hele tiden skriver at de også erfarer ting som andre melder om. Sportsleder Trond Hustad gikk til frontalangrep i en podcast nylig der han sa det bare var jug.

Han brukte Sunnmørspostens premature sparking av Lars Arne Nilsen som eksempel. Først meldte TV2 at de erfarte det samme, når det ble avkreftet visket de bare ut den setningen i nettsaken som lå ute.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Haugzu skrev: tir mai 30, 2023 11:35 pm
Visa skrev: tir mai 30, 2023 11:32 pm Knutsen takker nok ja får han tilbudet. Spørsmålet er hva Glimt sier. De liker jo ikke å selge folk som ønsker et steg videre.
Har vel lært at det er greit å selge nå, flesteparten kommer uansett tilbake med halen mellom beina :lol:
Kaffen på kaffekanna er vel fortsatt lunken hos enkelte som returnerer til Bodø.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

LeSorcier skrev: tir mai 30, 2023 11:30 pm Om Ajax vil ha KK, tror jeg det blir vanskelig for han å takke nei. Vi får se hva som skjer, men det ville vært utrolig spennende.
Jeg tenker lite på Glimt og sportslig svekkelse. Jeg er mer opptatt av at man bygger norsk fotballs renommé. Og trenerne våre har ikke vært mye å skryte av utenlands, så vi trenger noen norske trenere med suksess på høyt europeisk nivå.

qbah

Legg inn av qbah »

Tror nok det skal mye til før KK er den som seiler opp som favoritt og er den første på blokka de tilbyr jobben der.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Man har jo skjønt at han "er på vei", når Kalvenes har fått såpass mye TV-tid. Viktig med medietrening.
Sist redigert av Borealis88 den tir mai 30, 2023 11:46 pm, redigert 1 gang totalt.

lund

Legg inn av lund »

HarryH skrev: tir mai 30, 2023 11:30 pm Det er smigrende for norsk fotball at Knutsen er aktuell kandidat for selveste Ajax. Men mest sannsynlig får han ikke tilbudet.
Hvorfor ikke?

lund

Legg inn av lund »

PapaSmurf skrev: tir mai 30, 2023 11:35 pm Forøvrig har lokaljournalistene i Romsdals Budstikke sett seg lei på at Arilas og Co i TV2 hele tiden skriver at de også erfarer ting som andre melder om. Sportsleder Trond Hustad gikk til frontalangrep i en podcast nylig der han sa det bare var jug.

Han brukte Sunnmørspostens premature sparking av Lars Arne Nilsen som eksempel. Først meldte TV2 at de erfarte det samme, når det ble avkreftet visket de bare ut den setningen i nettsaken som lå ute.
For øvrig er den Eliteserie-podcasten deres ganske så ræv sammenlignet med hva Indre Bane var.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Ajax har hatt nederlandsk trener siden 1999, 12 stykker om man ikke ser på midlertidlige. Han før det, Morten Olsen, hadde spillererfaring fra Cercle Brugge og Anderlect, og trenererfaring fra Brøndby og Køln, for å nevne noe på CVen. Knutsen er langt fra en favoritt til den stolen pdd.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Borealis88 skrev: tir mai 30, 2023 11:50 pm Ajax har hatt nederlandsk trener siden 1999, 12 stykker om man ikke ser på midlertidlige. Han før det, Morten Olsen, hadde spillererfaring fra Cercle Brugge og Anderlect, og trenererfaring fra Brøndby og Køln, for å nevne noe på CVen. Knutsen er langt fra en favoritt til den stolen pdd.
Kanskje Ajax er smartere enn klubber som RBK.

Det en klubb bør gjøre er ikke nødvendigvis å se på spillererfaring eller hvor stor klubb en trener har trent før, men man bør heller se på hva vedkommende har gjort som trener og hva slags fotball han står for.

KK og Ajax er en nært perfekt match.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Malacay skrev: tir mai 30, 2023 11:49 pm Han har jo blitt koblet til mange klubber, men sitter jo fortsatt i det forblåste fiskeværet der oppe, så det skjer neppe noe nå heller.
Hva er det med folk på Østlandet og at alle steder langs kysten er fiskevær? Man blir etterhvert en slags parodi når man som 327. forumbruker kommer med slike innlegg.

Hvis ikke KK bor på Kjerringøy da. Da skal jeg gi deg rett.

Men blåser, det gjør det i Bodø.
Sist redigert av PapaSmurf den ons mai 31, 2023 12:06 am, redigert 1 gang totalt.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

PapaSmurf skrev: tir mai 30, 2023 11:55 pm
Borealis88 skrev: tir mai 30, 2023 11:50 pm Ajax har hatt nederlandsk trener siden 1999, 12 stykker om man ikke ser på midlertidlige. Han før det, Morten Olsen, hadde spillererfaring fra Cercle Brugge og Anderlect, og trenererfaring fra Brøndby og Køln, for å nevne noe på CVen. Knutsen er langt fra en favoritt til den stolen pdd.
Kanskje Ajax er smartere enn klubber som RBK.

Det en klubb bør gjøre er ikke nødvendigvis å se på spillererfaring eller hvor stor klubb en trener har trent før, men man bør heller se på hva vedkommende har gjort som trener og hva slags fotball han står for.

KK og Ajax er en nært perfekt match.
Ja, det klinger unektelig godt sett med norske øyne. Knutsen har strengt tatt fortjent muligheten, og den kommer helt sikkert snart, Ajax eller ei.

Kjøtteter

Legg inn av Kjøtteter »

Ikke alle steder langs kysten som er fiskevær. Begrenser seg til alle steder mellom Bergen og Russland.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Malacay skrev: ons mai 31, 2023 12:08 am
PapaSmurf skrev: tir mai 30, 2023 11:57 pm
Malacay skrev: tir mai 30, 2023 11:49 pm Han har jo blitt koblet til mange klubber, men sitter jo fortsatt i det forblåste fiskeværet der oppe, så det skjer neppe noe nå heller.
Hva er det med folk på Østlandet og at alle steder langs kysten er fiskevær? Man blir etterhvert en slags parodi når man som 327. forumbruker kommer med slike innlegg.

Hvis ikke KK bor på Kjerringøy da. Da skal jeg gi deg rett.

Men blåser, det gjør det i Bodø.
Har vært i Bodø flere ganger. Jeg vet hva jeg snakker om.
Tydeligvis ikke. ;)

HarryH

Legg inn av HarryH »

lund skrev: tir mai 30, 2023 11:45 pm
HarryH skrev: tir mai 30, 2023 11:30 pm Det er smigrende for norsk fotball at Knutsen er aktuell kandidat for selveste Ajax. Men mest sannsynlig får han ikke tilbudet.
Hvorfor ikke?
Fordi det er tre-fire-fem andre kandidater.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Malacay skrev: ons mai 31, 2023 12:15 am
PapaSmurf skrev: ons mai 31, 2023 12:12 am
Malacay skrev: ons mai 31, 2023 12:08 am

Har vært i Bodø flere ganger. Jeg vet hva jeg snakker om.
Tydeligvis ikke.
Ikke vær så hårsår. Det er ikke sjans i helvete at KK blir trener for Ajax.
Der kom hårsår. Yay! Nå mangler vi bare krenka så har jeg forumbingo.

Men seriøst. Jeg syns bare det viser mangel på respekt for andre steder i landet enn Østlandet. Jeg har bodd i Oslo og det var på grensen til komisk hvor stor mangel på kunnskap om resten av landet det var der. (Hos enkelte vil jeg tillegge) Jeg trodde det var en spøk de første gangene.

Vi ler av amerikanske turister som tror det går isbjørner rundt i gatene, som lurer på når fjordene åpner og som klager på at midnattssola er den samme sola som de har hjemme. Men det er ikke lenge til den humoren ikke treffer like godt over alt i Norge.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Hadde vært kult med Knutsen til Ajax men ser ikke helt at det skjer. Ajax har siden 70-tallet utelukkende ansatt Nederlandsk-språkelige trenere. Siste ikke-Nederlenderen som trente Ajax var Morten Olsen i 1999, men han snakket allerede språket etter flere år i Belgia som spiller. Stor kulturendring hvis de nå ansetter en Nordmann, spesielt med bakgrunn kun fra norsk fotball. Skal nok mye til å overbevise Ajax styret om å gå for den ansettelsen.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Kjetil Knutsen har et navn internasjonalt nå. Jeg tror det navnet er med i denne kabalen for å presse ned lønna til den som får jobben.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

aderyn skrev: ons mai 31, 2023 12:28 am Hadde vært kult med Knutsen til Ajax men ser ikke helt at det skjer. Ajax har siden 70-tallet utelukkende ansatt Nederlandsk-språkelige trenere. Siste ikke-Nederlenderen som trente Ajax var Morten Olsen i 1999, men han snakket allerede språket etter flere år i Belgia som spiller. Stor kulturendring hvis de nå ansetter en Nordmann, spesielt med bakgrunn kun fra norsk fotball. Skal nok mye til å overbevise Ajax styret om å gå for den ansettelsen.
KK hadde lært seg språket på rekordtid.

Dialekten hans er jo perfekt når man skal lære seg hollandsk.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

pigg skrev: tir mai 30, 2023 11:26 pm Da får vi sende en takk til Amsterdam for at de gjør sitt for at norsk fotball skal bli spennende igjen.
Det blir ikke spennende når vi vinner hele tiden, men vi aksepterer vel det også.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

lund skrev: tir mai 30, 2023 11:46 pm
PapaSmurf skrev: tir mai 30, 2023 11:35 pm Forøvrig har lokaljournalistene i Romsdals Budstikke sett seg lei på at Arilas og Co i TV2 hele tiden skriver at de også erfarer ting som andre melder om. Sportsleder Trond Hustad gikk til frontalangrep i en podcast nylig der han sa det bare var jug.

Han brukte Sunnmørspostens premature sparking av Lars Arne Nilsen som eksempel. Først meldte TV2 at de erfarte det samme, når det ble avkreftet visket de bare ut den setningen i nettsaken som lå ute.
For øvrig er den Eliteserie-podcasten deres ganske så ræv sammenlignet med hva Indre Bane var.
Gidder ikke høre på den jeg. Faen så ræl det Arilas& CO driver på med der. Kanskje der man er lengst unna Discovery på dekning med en skikkelig podcast.

Ellers hadde det vært artig å se KK melde på Ajax supportere og motstandere sine supportere som Feyenoord. Tipper han hadde satt kursen mot moderlandet innen et kvarter fra han åpnet brødaaksen om han hadde forsøkt å legge seg ut mot fansen der.
Sist redigert av stc887 den ons mai 31, 2023 2:13 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Såvidt jeg har forstått er ingen avgjørelse tatt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»