KK til Ajax. Glimts storhetstid er over.

Svar
Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Re: KK til Ajax. Glimts storhetstid er over.

Legg inn av Canucks »

Cedianar skrev: ons mai 31, 2023 1:54 pm
Canucks skrev: ons mai 31, 2023 1:37 pm
Pondus70 skrev: ons mai 31, 2023 12:36 pm Nå har jo selv KK uttalt at han liker å avslutte ting, gjøre seg ferdig. Det å bare stikke før kontrakten er gått ut ligger ikke til han. Dette av respekt for sin nåværende arbeidsgiver. Han opplyste selv at flere tilbud lå på bordet når den forrige kontrakten med glimt var over, også utenlandske. Da valgte han å bli. Har også sagt at når han føler at han ikke kommer noe lengre/ ikke klarer å utvikle Glimt videre så er det stopp. Der han føler han har gjort sitt. Samtidig betyr familien og deres mening mye. Har vel en tenåringsdatter blant annet.

I denne konteksten så anser jeg Ajax som ikke sannsynlig nå, men betyr ikke at han velger utlandet når kontrakten hans går ut. Samtidig trengs det 2 for å danse tango. Ajax må jo lande for at de går for KK også....
Hvor mye mer kan Knutsen oppnå i Bodø? For han har jo vunnet det som man realistisk sett kan vinne med et norsk lag, og har bygd et bra fundament for Bodø som kan vare fremover.

Samtidig så er det også slik at norske kontrakter, og da også sikkert KK sin, noen kan rette meg om jeg tar feil også ender på slutten av en norsk sesong, og bytte til et lag på kontinentet mitt i en sesong er neppe bra for KK, er bedre om han kommer inn tidlig til et lag, og kan sette sitt preg gjennom sommeren med gruppa, og hente spillere som passer for hans visjoner.

Om Ajax er rette klubb for han er et annet spørsmål, men mtp. størrelse er det i alle fall riktig størrelse for neste steg for han, og en ny utfordring, for i Bodø er det veldig lite utfordringer for han videre, bortsett fra evt. kvalle for CL, men det kan ikke skje før tideligst om ett år.
Masse han kan oppnå enda selvfølgelig. Han har ikke vunnet cupen f.eks.. Eggen malte jo bare på og vant trofé etter trofé i samme klubb. Det er jo også et stort forbilde for KK. Han har jo uttalt at hvis han ikke kjenner at han vil gi 100% lengre så slutter han som trener. Jeg tror han har en stor drøm om å ta Glimt til CL. Det var ekstremt nært i fjor, og han ønsker nok ikke å gi opp enda.
Av en eller annen grunn trodde jeg at han hadde vunnet cupen med dere også, men da har han ett mål i tillegg til CL med dere. Tror ikke Eggen helt kan sammenlignes, da jeg tror at KK har ambisjoner om å oppnå mer på sikt og det er begrensinger i norsk fotball, selvsagt vil han gjøre seg ferdig i Glimt, men om muligheten kommer etterhvert og det er noe som passer tror jeg at han forsvinner.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

dani07 skrev: ons mai 31, 2023 1:49 pm Hvor mange her har sett TV2 sitt intervju med KK?

Basert på alt jeg vet om KK, så tror jeg oppriktig at han ikke ser noe poeng i å gå til utlandet. Han elsker norsk fotball og på samme måte som at det fellesskapet som finnes i en norsk stall ikke finnes i utlandet, så tror jeg han tenker det samme om rollen som trener i utlandet.

I Glimt 2021, så bor Botheim og Hugo sammen. I 2022-23 så bor Hugo og Sørli sammen.

I et intervju med lokalavisa så uttaler Lucas Kubr (19) seg om forskjellen på Glimt og sin belgiske klubb og sier at i Belgia så ble han sett på som en trussel av de eldre, de nekter å sentre ballen til han, og når de gjorde det, så er det knallharde vanskelige baller for å få han til å se dårlig ut.

Selv om det neppe er hele sannheten, så vil jeg tro at det er mye sant i det. Og det er fort norsk fotballs store fordel, men også ulempe. Vil tro alle Glimt sine eksporter har slitt mye i sine nye lag pga kulturforskjeller, og jeg vil tro at KK ville slitt like mye med de samme kulturforskjellene.
Husker jeg så et intervju med en eller annen tidligere Tysklandsproff en gang på 90-tallet (husker ikke helt hvem, kan ha vært Anders Giske).
Han sa at det dummeste du kunne gjøre som proff i Tyskland var å være "snill" med andre spillere på trening. Det var en konstant kamp om plassene hvor man brukte hva som helst av tjuvtriks for å få de som truet din egen posisjon på laget til å fremstå dårlige. Og at man ALDRI måtte ta på seg skyld for noe som helst som gikk skeis, for det ville bli brukt mot deg ved neste korsvei.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Lett å undervurdere potensialet for slike kulturkollisjoner.

Champis

Legg inn av Champis »

Glimt2020 skrev: ons mai 31, 2023 7:44 am Knutsen har forøvrig hele tiden sagt at klubben kan selge spillere når "timingen er riktig". Han tenker nok det er enda strengere når man snakker om trenere.

Uten at jeg vet dette sikkert så tror jeg det sitter ekstremt langt inne for Knutsen å forlate Glimt midt i en kontraktsperiode. Jeg tror det bare er et prinsipp han har, og jeg tror også han ser litt på Glimt som hans hjertebarn.

Dessuten har Glimt aldri vært i en bedre posisjon enn de er i nå. Leder serien veldig komfortabelt selv om vi bare er i mai måned, har aldri hatt bedre bredde og kvalitet i stallen som nå, skal (igjen) ut i Europa-kvalikk, økonomien er sannsynligvis den sterkeste i ligaen, interessen blandt supporterne er veldig stor. Og så videre.

Han tjener godt i Glimt også, og jeg tror ikke han er typen som nødvendigvis blir fristet av fire ganger høyere lønn. Jeg tror ikke lønn er så utslagsgivende siden han tjener godt allerede.

Så er selvfølgelig Ajax en storklubb med enorme tradisjoner. Men det er også et sykt press i den klubben for å prestere raskt. Forventningene er enorme, og innfrir man ikke så er det fort gjort å bli sparket ut.

Knutsen er en type trener som nok trenger litt tid. Han trengte også noen sesonger med Glimt før klubben tok sølv i 2019. Dette er tid han ikke kommer til å få i en klubb som Ajax.

Så kommer han til litt mer dekket bord i Ajax enn han gjorde i Glimt, skal sies…

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

dani07 skrev: ons mai 31, 2023 1:49 pm I et intervju med lokalavisa så uttaler Lucas Kubr (19) seg om forskjellen på Glimt og sin belgiske klubb og sier at i Belgia så ble han sett på som en trussel av de eldre, de nekter å sentre ballen til han, og når de gjorde det, så er det knallharde vanskelige baller for å få han til å se dårlig ut.

Selv om det neppe er hele sannheten, så vil jeg tro at det er mye sant i det. Og det er fort norsk fotballs store fordel, men også ulempe. Vil tro alle Glimt sine eksporter har slitt mye i sine nye lag pga kulturforskjeller, og jeg vil tro at KK ville slitt like mye med de samme kulturforskjellene.
Jeg tror spillerne i Ajax ville fått seg en overraskelse, om de starter å pepre Knutsen med harde baller. Plutselig ligger de på bakken, hele gjengen, mens Kjetil ler seg i hjel.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Champis skrev: ons mai 31, 2023 3:06 pm
Glimt2020 skrev: ons mai 31, 2023 7:44 am Knutsen har forøvrig hele tiden sagt at klubben kan selge spillere når "timingen er riktig". Han tenker nok det er enda strengere når man snakker om trenere.

Uten at jeg vet dette sikkert så tror jeg det sitter ekstremt langt inne for Knutsen å forlate Glimt midt i en kontraktsperiode. Jeg tror det bare er et prinsipp han har, og jeg tror også han ser litt på Glimt som hans hjertebarn.

Dessuten har Glimt aldri vært i en bedre posisjon enn de er i nå. Leder serien veldig komfortabelt selv om vi bare er i mai måned, har aldri hatt bedre bredde og kvalitet i stallen som nå, skal (igjen) ut i Europa-kvalikk, økonomien er sannsynligvis den sterkeste i ligaen, interessen blandt supporterne er veldig stor. Og så videre.

Han tjener godt i Glimt også, og jeg tror ikke han er typen som nødvendigvis blir fristet av fire ganger høyere lønn. Jeg tror ikke lønn er så utslagsgivende siden han tjener godt allerede.

Så er selvfølgelig Ajax en storklubb med enorme tradisjoner. Men det er også et sykt press i den klubben for å prestere raskt. Forventningene er enorme, og innfrir man ikke så er det fort gjort å bli sparket ut.

Knutsen er en type trener som nok trenger litt tid. Han trengte også noen sesonger med Glimt før klubben tok sølv i 2019. Dette er tid han ikke kommer til å få i en klubb som Ajax.

Så kommer han til litt mer dekket bord i Ajax enn han gjorde i Glimt, skal sies…
Ja nivået er jo selvsagt allerede høyt, men det er kanskje også en utfordring. KK må selge inn ideene sine til store, veldig godt betalte stjerner. Han hadde fått det til etterhvert, men det er en brå overgang å reise fra trygge Glimt til én av Europas mest velrenommerte talentfabrikker som forventes å vinne serien hvert år og kvalifisere seg til Champions League.

Jeg tror nok KK hadde tilpasset seg, men han hadde nok trengt litt tid. Ajax er vel ikke en klubb som gir trenere spesielt mye tid hvis resultatene ikke innfrir.

Pondus70

Legg inn av Pondus70 »

Canucks skrev: ons mai 31, 2023 1:37 pm
Pondus70 skrev: ons mai 31, 2023 12:36 pm Nå har jo selv KK uttalt at han liker å avslutte ting, gjøre seg ferdig. Det å bare stikke før kontrakten er gått ut ligger ikke til han. Dette av respekt for sin nåværende arbeidsgiver. Han opplyste selv at flere tilbud lå på bordet når den forrige kontrakten med glimt var over, også utenlandske. Da valgte han å bli. Har også sagt at når han føler at han ikke kommer noe lengre/ ikke klarer å utvikle Glimt videre så er det stopp. Der han føler han har gjort sitt. Samtidig betyr familien og deres mening mye. Har vel en tenåringsdatter blant annet.

I denne konteksten så anser jeg Ajax som ikke sannsynlig nå, men betyr ikke at han velger utlandet når kontrakten hans går ut. Samtidig trengs det 2 for å danse tango. Ajax må jo lande for at de går for KK også....
Hvor mye mer kan Knutsen oppnå i Bodø? For han har jo vunnet det som man realistisk sett kan vinne med et norsk lag, og har bygd et bra fundament for Bodø som kan vare fremover.

Samtidig så er det også slik at norske kontrakter, og da også sikkert KK sin, noen kan rette meg om jeg tar feil også ender på slutten av en norsk sesong, og bytte til et lag på kontinentet mitt i en sesong er neppe bra for KK, er bedre om han kommer inn tidlig til et lag, og kan sette sitt preg gjennom sommeren med gruppa, og hente spillere som passer for hans visjoner.

Om Ajax er rette klubb for han er et annet spørsmål, men mtp. størrelse er det i alle fall riktig størrelse for neste steg for han, og en ny utfordring, for i Bodø er det veldig lite utfordringer for han videre, bortsett fra evt. kvalle for CL, men det kan ikke skje før tideligst om ett år.
La meg bare ha det sagt at jeg er ikke en Glimtsupporter som leter desperat etter argumenter for at KK skal bli i Glimt. Ingenting ville gledet meg mer om ha kunne lykkes i en storklubb som Ajax. Alle parametre skulle tilsi at en trener ville tatt et slikt tilbud om det ble aktielt.

Hva som gjenstår å oppnå kan jo kun KK svare på. Dette gjelder jo ikke kun resultater, men også prestasjoner. Har jo vært med å bygge opp den prestasjonskulturen selv i Glimt. I Ajax vil han kun bli målt på resultat sannsynligvis. Helt ærlig så hadde jeg ventet at KK ville tatt jobben i RBK når det var aktuelt. Gjennom intervjuer så slår det meg hvor "alternativ" KK er i forhold til mange trenere når det gjelder karrierevalg. Økonomisk så klarer han seg meget godt i norsk målestokk ved å være I Glimt. I Ajax vil jo lømningene være helt annerledes. Så er jo spørsmålet om hvor viktig økonomi er for han. Alle signaler tilsier at dette ikke er vektlagt så særlig mye.
Sportslig så er jo Ajax en annen planet, men også kravene. Samtidig så har det vært mye bråk i klubben de siste årene. Nei, om KK går blir det etter kontrakt tror jeg som jeg har nevnt. Blir veldig overasket i tillegg om Ajax går for KK nå. Ser heller for meg en løsning der.han kunne gått inn som assistent for tenkt overtakelse av managerrollen etter et år i en klubb som Ajax.

dani07

Legg inn av dani07 »

Tjaaah skrev: ons mai 31, 2023 3:09 pm
dani07 skrev: ons mai 31, 2023 1:49 pm I et intervju med lokalavisa så uttaler Lucas Kubr (19) seg om forskjellen på Glimt og sin belgiske klubb og sier at i Belgia så ble han sett på som en trussel av de eldre, de nekter å sentre ballen til han, og når de gjorde det, så er det knallharde vanskelige baller for å få han til å se dårlig ut.

Selv om det neppe er hele sannheten, så vil jeg tro at det er mye sant i det. Og det er fort norsk fotballs store fordel, men også ulempe. Vil tro alle Glimt sine eksporter har slitt mye i sine nye lag pga kulturforskjeller, og jeg vil tro at KK ville slitt like mye med de samme kulturforskjellene.
Jeg tror spillerne i Ajax ville fått seg en overraskelse, om de starter å pepre Knutsen med harde baller. Plutselig ligger de på bakken, hele gjengen, mens Kjetil ler seg i hjel.
Hehe ja, det er jeg enig i. Men hvordan KK manøvrerer seg mellom Van Der Saar, Huntelaar, Hendriks, Mislintat og de 5-10-15 trenerne i klubben som alle mener de burde ha jobben, samt alle ex-spillere som har uformelle og formelle ambassadør roller, det kan være spennende å se. Tror ikke KK akkurat er noen kløpper i det spillet, ei heller ønsker å være en del av det.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

dani07 skrev: ons mai 31, 2023 3:28 pm Men hvordan KK manøvrerer seg mellom Van Der Saar, Huntelaar, Hendriks, Mislintat og de 5-10-15 trenerne i klubben som alle mener de burde ha jobben, samt alle ex-spillere som har uformelle og formelle ambassadør roller, det kan være spennende å se. Tror ikke KK akkurat er noen kløpper i det spillet, ei heller ønsker å være en del av det.
Nei, det kan det være du har rett i. Tipper han i så fall er relativt hard, men også sier at det gidder han ikke. Er i hvert fall sånn han virker å være som person, rimelig direkte.

Champis

Legg inn av Champis »

Glimt2020 skrev: ons mai 31, 2023 3:23 pm
Champis skrev: ons mai 31, 2023 3:06 pm
Glimt2020 skrev: ons mai 31, 2023 7:44 am Knutsen har forøvrig hele tiden sagt at klubben kan selge spillere når "timingen er riktig". Han tenker nok det er enda strengere når man snakker om trenere.

Uten at jeg vet dette sikkert så tror jeg det sitter ekstremt langt inne for Knutsen å forlate Glimt midt i en kontraktsperiode. Jeg tror det bare er et prinsipp han har, og jeg tror også han ser litt på Glimt som hans hjertebarn.

Dessuten har Glimt aldri vært i en bedre posisjon enn de er i nå. Leder serien veldig komfortabelt selv om vi bare er i mai måned, har aldri hatt bedre bredde og kvalitet i stallen som nå, skal (igjen) ut i Europa-kvalikk, økonomien er sannsynligvis den sterkeste i ligaen, interessen blandt supporterne er veldig stor. Og så videre.

Han tjener godt i Glimt også, og jeg tror ikke han er typen som nødvendigvis blir fristet av fire ganger høyere lønn. Jeg tror ikke lønn er så utslagsgivende siden han tjener godt allerede.

Så er selvfølgelig Ajax en storklubb med enorme tradisjoner. Men det er også et sykt press i den klubben for å prestere raskt. Forventningene er enorme, og innfrir man ikke så er det fort gjort å bli sparket ut.

Knutsen er en type trener som nok trenger litt tid. Han trengte også noen sesonger med Glimt før klubben tok sølv i 2019. Dette er tid han ikke kommer til å få i en klubb som Ajax.

Så kommer han til litt mer dekket bord i Ajax enn han gjorde i Glimt, skal sies…
Ja nivået er jo selvsagt allerede høyt, men det er kanskje også en utfordring. KK må selge inn ideene sine til store, veldig godt betalte stjerner. Han hadde fått det til etterhvert, men det er en brå overgang å reise fra trygge Glimt til én av Europas mest velrenommerte talentfabrikker som forventes å vinne serien hvert år og kvalifisere seg til Champions League.

Jeg tror nok KK hadde tilpasset seg, men han hadde nok trengt litt tid. Ajax er vel ikke en klubb som gir trenere spesielt mye tid hvis resultatene ikke innfrir.

Neida, ikke uenig i det. Jeg er vel blant de som er noe skeptisk til en sånn overgang.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Pondus70 skrev: ons mai 31, 2023 3:28 pm
Canucks skrev: ons mai 31, 2023 1:37 pm
Pondus70 skrev: ons mai 31, 2023 12:36 pm Nå har jo selv KK uttalt at han liker å avslutte ting, gjøre seg ferdig. Det å bare stikke før kontrakten er gått ut ligger ikke til han. Dette av respekt for sin nåværende arbeidsgiver. Han opplyste selv at flere tilbud lå på bordet når den forrige kontrakten med glimt var over, også utenlandske. Da valgte han å bli. Har også sagt at når han føler at han ikke kommer noe lengre/ ikke klarer å utvikle Glimt videre så er det stopp. Der han føler han har gjort sitt. Samtidig betyr familien og deres mening mye. Har vel en tenåringsdatter blant annet.

I denne konteksten så anser jeg Ajax som ikke sannsynlig nå, men betyr ikke at han velger utlandet når kontrakten hans går ut. Samtidig trengs det 2 for å danse tango. Ajax må jo lande for at de går for KK også....
Hvor mye mer kan Knutsen oppnå i Bodø? For han har jo vunnet det som man realistisk sett kan vinne med et norsk lag, og har bygd et bra fundament for Bodø som kan vare fremover.

Samtidig så er det også slik at norske kontrakter, og da også sikkert KK sin, noen kan rette meg om jeg tar feil også ender på slutten av en norsk sesong, og bytte til et lag på kontinentet mitt i en sesong er neppe bra for KK, er bedre om han kommer inn tidlig til et lag, og kan sette sitt preg gjennom sommeren med gruppa, og hente spillere som passer for hans visjoner.

Om Ajax er rette klubb for han er et annet spørsmål, men mtp. størrelse er det i alle fall riktig størrelse for neste steg for han, og en ny utfordring, for i Bodø er det veldig lite utfordringer for han videre, bortsett fra evt. kvalle for CL, men det kan ikke skje før tideligst om ett år.
La meg bare ha det sagt at jeg er ikke en Glimtsupporter som leter desperat etter argumenter for at KK skal bli i Glimt. Ingenting ville gledet meg mer om ha kunne lykkes i en storklubb som Ajax. Alle parametre skulle tilsi at en trener ville tatt et slikt tilbud om det ble aktielt.

Hva som gjenstår å oppnå kan jo kun KK svare på. Dette gjelder jo ikke kun resultater, men også prestasjoner. Har jo vært med å bygge opp den prestasjonskulturen selv i Glimt. I Ajax vil han kun bli målt på resultat sannsynligvis. Helt ærlig så hadde jeg ventet at KK ville tatt jobben i RBK når det var aktuelt. Gjennom intervjuer så slår det meg hvor "alternativ" KK er i forhold til mange trenere når det gjelder karrierevalg. Økonomisk så klarer han seg meget godt i norsk målestokk ved å være I Glimt. I Ajax vil jo lømningene være helt annerledes. Så er jo spørsmålet om hvor viktig økonomi er for han. Alle signaler tilsier at dette ikke er vektlagt så særlig mye.
Sportslig så er jo Ajax en annen planet, men også kravene. Samtidig så har det vært mye bråk i klubben de siste årene. Nei, om KK går blir det etter kontrakt tror jeg som jeg har nevnt. Blir veldig overasket i tillegg om Ajax går for KK nå. Ser heller for meg en løsning der.han kunne gått inn som assistent for tenkt overtakelse av managerrollen etter et år i en klubb som Ajax.
Her har du mange gode poeng. Knutsen er litt mer av den gamle skolen og fremstår nok muligens som litt "alternativ" i forhold til mange andre trenere. Kanskje er det litt derfor han lykkes? Og ja, han har vært veldig delaktig i å utforme den prestasjonskulturen som har vokst fram i Glimt. Jeg tror han har et veldig eiendommelig forhold til klubben Glimt, og det er kanskje litt fordi både klubben og han selv har utviklet seg parallelt sammen de de siste årene.

Glimt er klubben der KK fikk sitt gjennombrudd i norsk fotball. Og gjennom tiden i Glimt så har han også fått et navn i Europa. Det er klart mannen har blitt knyttet til klubben.

Han ble nevnt i forbindelse med at Brighton skulle ansette ny manager. Jeg tror en slik jobb faktisk hadde passet KK bedre enn Ajax. Tror han kunne fått litt mer tålmodighet i Brighton. Og selv om Amsterdam er fin by så hadde det nok sikkert ikke vært kjipt å bo i Brighton heller.

Men heldigvis virker det uansett som han synes Bodø er bra nok. At han har pådratt seg frostskade på nesen i Bodø, vel der er skaden allerede skjedd, så da kan han vel bare fortsette å bo i Bodø :) Glimt reiser jo uansett til Syden 1,5 måneder hver vinter.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Heitinga visstnok ute av kampen om å bli Ajax neste trener, potensielt en konkurrent mindre for Knutsen. Men mest sannsynlig er det irrelevant for Knutsen, jeg tror ikke han lar seg friste selv om det hadde vært kult å se hva han kunne fått til i Ajax.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Ajax sin direktør har snakket med Knutsens agent i alle fall
Uvisst om de snakket om Knutsen, men litt merkelig hvis han ikke var et av de mange temaene de snakket om da.


"– Jeg snakket med agenten hans. Om flere temaer, sier Mislintat til avisen De Telegraaf.

Torsdag kom nyheten om at John Heitinga, som har vært vikartrener siden januar, ikke får fortsette.

Ifølge De Telegraaf håper Mislintat på å få ansatt en ny trener snart.

– Profilen er attraktiv, offensiv fotball, utvikle unge spillere fra akademiet og ha prestert bra i tidligere klubber, sier Ajax-direktøren. "

Pondus70

Legg inn av Pondus70 »

Det er jo en selvfølge at det prates med agenten til KK. KK har jo gitt beskjed om at han ikke skal forstyrres om slike ting. Full fokus på Glimt. Agenten vet jo hva KK mener og føler. Ville det ikke oppfattes som illojalt om klubben kontaktet KK direkte? Slik det skjedde når Milos i Hammarby snakket med annen klubb mens han var i kontrakt.

Uansett så blir det spennende å følge dette videre. Går KK til Ajax slukker Aasmund lyset, låser døra og legger ned klubben. Spillerne blir solgt på Finn til høystbydende. Pengene doneres til feiringen av kultur i 2024. Hører de skal ha ei rimelig dyr scene. Noe av pengene blir å gå til å dekke underskudd i kommunebudsjettet. Dette for å unngå at kommunen havner på Robek lista. Ingen KK, ingen Glimt fordi det er kun KK som har vett i skallen. Resten er dessverre fette idiot og havner på NAV. Så dessverre så er det bare å si opp TV2 abonnementet og selge årskortene mens de ennå har noen verdi.

Takk for alt dere som har støtta Glimt og kjefta om Glimt. Så sier vi som Jørn Hoel, ja han er fra Tromsø, men han er tilgitt.

"Gråt når det er over"

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Pondus70 skrev: tor jun 01, 2023 6:20 pm Det er jo en selvfølge at det prates med agenten til KK. KK har jo gitt beskjed om at han ikke skal forstyrres om slike ting. Full fokus på Glimt. Agenten vet jo hva KK mener og føler. Ville det ikke oppfattes som illojalt om klubben kontaktet KK direkte? Slik det skjedde når Milos i Hammarby snakket med annen klubb mens han var i kontrakt.
Ingenting galt i at de prater med agenten nei. Altså det er jo naturlig at de sjekker med agenten om det finnes interesse fra Knutsens side før de i det hele tatt tar seg bryet med å eventuelt kontakte Glimt for tillatelse til å prate med Knutsen.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Pondus70 skrev: ons mai 31, 2023 12:36 pm Nå har jo selv KK uttalt at han liker å avslutte ting, gjøre seg ferdig. Det å bare stikke før kontrakten er gått ut ligger ikke til han. Dette av respekt for sin nåværende arbeidsgiver. Han opplyste selv at flere tilbud lå på bordet når den forrige kontrakten med glimt var over, også utenlandske. Da valgte han å bli. Har også sagt at når han føler at han ikke kommer noe lengre/ ikke klarer å utvikle Glimt videre så er det stopp. Der han føler han har gjort sitt. Samtidig betyr familien og deres mening mye. Har vel en tenåringsdatter blant annet.

I denne konteksten så anser jeg Ajax som ikke sannsynlig nå, men betyr ikke at han velger utlandet når kontrakten hans går ut. Samtidig trengs det 2 for å danse tango. Ajax må jo lande for at de går for KK også....
Ja det spørs om det blir noe av. Men om det blir, så tror jeg det kan bli bra. KK tar neppe en sånn jobb, uten å være veldig sikker på at det kommer til å veien.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

I den grad man kan arbeide systematisk og oppnå maksimalt så vil det at Kjetil Knutsen går til Ajax være det. Han reprensenterer jo en nokså tradisjonstung stil i norsk fotball med røtter til Eggen og Cos studieturer hos Ajax og Feijenoord i sin tid og hvor de dro hjem og "norvegifiserte" sin totalfotball. Knutsens Glimt fortsetter på mange måter der storhetenstiden til RBK slapp rent stilmessig (ikke helt resultatmessig) og Ajax vil jo i så måte være kanskje den største klubben Knutsen kan ende opp i sett utifra spillestil. Selvsagt bør Knutsen gå for denne jobben, gitt at arbeidsforholdene kan se noenlunde greie ut. Det er litt bråk der om dagen.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Er der noen assistentrener som er kapabel til å videreføre KK jobbi B/G? Tilsvarende det Trond Sollied kunne i RBK etter Eggen? Gjorde det jo minst like bra den ene sesongen han fikk muligheten, og bra i utlandet etterpå.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Måtte vel ha vært Bjørkan eller Kalvenes, men vil tro Knutsen vil ha med seg Kalvenes til ny klubb i alle fall.

Trond Sollied hadde vel vist seg som en dugandes hovedtrener før han ble Eggens assistent også, nesten så jeg mistenker at han tok assistent-jobben med lovnad om å få være hovedtrener i Eggens friår.

Pondus70

Legg inn av Pondus70 »

Nu skjer det saker. Tipper KK legger inn en tapsrekke med start i dag slik at han blir sparket. Totalt Win-win situasjon. Sluttpakke og kan gå fritt til Ajax med fet signeringsbonus og lønn. Er det bare jeg som ser fanden på veggen her?
KK stikker. Det ligger i kortene når man er i det konspiratoriske hjørnet. KK svikter oss, shit. Kanskje vi skal hooke Reka når han nå snart blir ledig?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Pondus70 skrev: tor jun 01, 2023 7:40 pm Nu skjer det saker. Tipper KK legger inn en tapsrekke med start i dag slik at han blir sparket. Totalt Win-win situasjon. Sluttpakke og kan gå fritt til Ajax med fet signeringsbonus og lønn. Er det bare jeg som ser fanden på veggen her?
KK stikker. Det ligger i kortene når man er i det konspiratoriske hjørnet. KK svikter oss, shit. Kanskje vi skal hooke Reka når han nå snart blir ledig?
Tror ikke du har mottat siste side i den store mesterplanen til KK:

Han er ferdig i Ajax til jul med nok en fet sluttpakke etter å ha overbevist Ajax om å gi han 5-årskontrakt, samtidig som han har fått erfaring fra en slik organisasjon og hvordan mekanismene fungerer slik at han er enda bedre rustet til å ta Rosenborg tilbake til toppen fra og med 2024!

Everenga

Legg inn av Everenga »

Det mest spennende er jo hvilken norsk klubb han returnerer til når det går på ræva i Ajax.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

thewaterfall skrev: tor jun 01, 2023 5:20 pm Ajax sin direktør har snakket med Knutsens agent i alle fall
Uvisst om de snakket om Knutsen, men litt merkelig hvis han ikke var et av de mange temaene de snakket om da.


"– Jeg snakket med agenten hans. Om flere temaer, sier Mislintat til avisen De Telegraaf.

Torsdag kom nyheten om at John Heitinga, som har vært vikartrener siden januar, ikke får fortsette.

Ifølge De Telegraaf håper Mislintat på å få ansatt en ny trener snart.

– Profilen er attraktiv, offensiv fotball, utvikle unge spillere fra akademiet og ha prestert bra i tidligere klubber, sier Ajax-direktøren. "
Nå har denne blitt oppdatert:

"TV 2 har vært i kontakt med Knutsens agent Morten Wivestad.

– Jeg kan bekrefte det han sier. Jeg har pratet med Sven om flere forskjellige temaer, men det blir mellom oss. Utover det har jeg ingen flere kommentarer, sier Wivestad til TV 2.

– Kan Knutsen bli Ajax-trener?

– Han har fullt fokus på Bodø/Glimt. Annet enn det har jeg ingen kommentar.

Kjetil Knutsen kommenterte ryktene til TV 2 etter cuptriumfen over Junkeren.

– Det er ingen grunn til å være i Nederland. Jeg håper ikke å få hundre spørsmål om det. Jeg er lite flink til å kommentere rykter, for da er man på feil vei. Jeg forholder meg til at jeg er i Glimt, trives fantastisk godt her. Jeg tror de ryktene vil komme jevnt og trutt.

– Så du skal ikke til utlandet i løpet av de neste to ukene?

– Nei, det er ikke planen min. Mitt fokus er å forberede mot VIF til helga. "

Ajax ser/så på KK som en mulig kandidat og tok tidlig kontakt med agentene for å høre om han kan være interessert i jobben slik at de vet hvile kandidater som er mulige. Dumt å ha kandidater som til syvende og sist ikke er aktuelle. Så tror jeg også agentene til KK er flinke til å være "på" i slike situasjoner, de sonderer litt terreng for å sjekke ut interesse osv. hvis KK plutselig skulle være interessert i utlandet (ser ikke det for meg, annet enn Bergen) så vet de litt hva som kan være aktuelt/realistisk for han også. Tror ikke KK forsvinner fra Glimt med det første gitt.

Pondus70

Legg inn av Pondus70 »

For å være seriøs så var jeg mere nervøs for at KK skulle velge RBK av flere årsaker. Nå skjedde ikke det samtidig som man har begynt å bli mere kjent med KK gjennom en del mere åpenhjertige intervjuer gjennom media. Han er begynt å "tine opp" og vi har sett mere av mennesket KK. Som jeg har nevnt så håper jeg at ham blir her lenge, spesielt på basert på det han har sagt om hans tilværelse her, hvorfor han er her og målet/ambisjonene hans med å være her.

Nå sitter jeg ikke med statistikk, men han har vært her siden 2017. 2018 som hovedtrener. Det er lenge for en trener i alle sammenhenger og spesielt for en som har hatt suksess. Så da konkluderer jeg med at det er andre faktorer som gjør at han velger.å bli. Jeg stresser ikke med om han forlater. Det.jeg er opptatt av er kontinuiteten. Den kunnskapen som er bygd opp gjennom KK, Kalvenes og det fysiske apparatet må konkretiseres og dokumenteres for andre trenere som kommer inn i klubben. Metoder etc basert på "vårres måte" som ligger til grunn for klubbens strategi og filosofi. Drømmen min er at Glimt kunne hatt en slags "trenerskole" der man kunne finne den fremtidige treneren når KK forsvinner. Gjerne den løsningen som KK gikk gjennom selv ved å være assistent til Aasmund for så å bli hovedtrener. Det er viktig at kvalitet ligger til grunn på alt som blir gjort i fremtiden også.

Her må det også understrekes at jeg tror meget sterkt på at den indre justisen i spillergruppa er en av suksessfaktorene for at KK har lykkes. Å "miste" garderoben tror jeg er utenkelig med de kontinuitetsbærerne som er i klubben nå. De vet hva som kreves og pusher lagkameratene fremover.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Pondus70 skrev: tor jun 01, 2023 10:25 pm For å være seriøs så var jeg mere nervøs for at KK skulle velge RBK av flere årsaker. Nå skjedde ikke det samtidig som man har begynt å bli mere kjent med KK gjennom en del mere åpenhjertige intervjuer gjennom media. Han er begynt å "tine opp" og vi har sett mere av mennesket KK. Som jeg har nevnt så håper jeg at ham blir her lenge, spesielt på basert på det han har sagt om hans tilværelse her, hvorfor han er her og målet/ambisjonene hans med å være her.

Nå sitter jeg ikke med statistikk, men han har vært her siden 2017. 2018 som hovedtrener. Det er lenge for en trener i alle sammenhenger og spesielt for en som har hatt suksess. Så da konkluderer jeg med at det er andre faktorer som gjør at han velger.å bli. Jeg stresser ikke med om han forlater. Det.jeg er opptatt av er kontinuiteten. Den kunnskapen som er bygd opp gjennom KK, Kalvenes og det fysiske apparatet må konkretiseres og dokumenteres for andre trenere som kommer inn i klubben. Metoder etc basert på "vårres måte" som ligger til grunn for klubbens strategi og filosofi. Drømmen min er at Glimt kunne hatt en slags "trenerskole" der man kunne finne den fremtidige treneren når KK forsvinner. Gjerne den løsningen som KK gikk gjennom selv ved å være assistent til Aasmund for så å bli hovedtrener. Det er viktig at kvalitet ligger til grunn på alt som blir gjort i fremtiden også.

Her må det også understrekes at jeg tror meget sterkt på at den indre justisen i spillergruppa er en av suksessfaktorene for at KK har lykkes. Å "miste" garderoben tror jeg er utenkelig med de kontinuitetsbærerne som er i klubben nå. De vet hva som kreves og pusher lagkameratene fremover.
Mye som minner om Eggen og Rosenborg utenfor banen også, lett å se hva han er inspirert av både fotballfilosofisk og lederfilosofisk uten at han på noen som helst måte er en kopi av Eggen.

Så vil jeg bare kommentere det siste avsnittet kjapt: Trenerens rolle i en slik internjustis skal ikke undervurderes. Det var blant annet spillerne som felte Ola By Rise i 2004, flere av disse hadde vært med lenge under Eggen sin tid. Den indre justisen starter med at treneren setter krav som spillerne tror og respekterer fordi de har full tillit til at det vil gjøre de bedre. Er de ikke 100% trygg på den nye treneren og hans metoder, som garantert ikke vil være helt likt Knutsen sine, så er det kort vei til at den indre justisen forsvinner litt etter litt. Det er langt i fra sikkert at det skjer, men nøkkelen ligger i å ansette riktig trener for at den kulturen Knutsen har bygget opp skal videreføres og ikke gradvis forvitre.

benib

Legg inn av benib »

Interessant hva som skjer nå.

Hjulmand forlenger med Danmark og Ange Postegolou hentes av Tottenham.

Knutsen er foreløpig på tredjeplass på bookmakernes liste over neste Celtic-trener bak Enzo Maresca og Brendan Rodgers.

Det kan jo tenkes at Ajax nå ønsker å få prosessen (hvis den eksisterer) med Knutsen ferdig så fort som mulig før evt. Celtic kommer på banen.

Genial

Legg inn av Genial »

benib skrev: tir jun 06, 2023 2:22 pm Interessant hva som skjer nå.

Hjulmand forlenger med Danmark og Ange Postegolou hentes av Tottenham.

Knutsen er foreløpig på tredjeplass på bookmakernes liste over neste Celtic-trener bak Enzo Maresca og Brendan Rodgers.

Det kan jo tenkes at Ajax nå ønsker å få prosessen (hvis den eksisterer) med Knutsen ferdig så fort som mulig før evt. Celtic kommer på banen.
Det virker for meg som om Knutsen er førstevalget blant veldig mange Celtic-supportere. Styret vil muligens gå for et "tryggere" valg som Rodgers, men i og med at man hadde stor suksess med Postegoglou er det mulig de og vil ha Knutsen på toppen av sin liste. Men jeg vet jo ikke om han vil være interessert nok i Celtic.

lund

Legg inn av lund »

Genial skrev: tir jun 06, 2023 2:28 pm
benib skrev: tir jun 06, 2023 2:22 pm Interessant hva som skjer nå.

Hjulmand forlenger med Danmark og Ange Postegolou hentes av Tottenham.

Knutsen er foreløpig på tredjeplass på bookmakernes liste over neste Celtic-trener bak Enzo Maresca og Brendan Rodgers.

Det kan jo tenkes at Ajax nå ønsker å få prosessen (hvis den eksisterer) med Knutsen ferdig så fort som mulig før evt. Celtic kommer på banen.
Det virker for meg som om Knutsen er førstevalget blant veldig mange Celtic-supportere. Styret vil muligens gå for et "tryggere" valg som Rodgers, men i og med at man hadde stor suksess med Postegoglou er det mulig de og vil ha Knutsen på toppen av sin liste. Men jeg vet jo ikke om han vil være interessert nok i Celtic.
Selvfølgelig vil han det, men du kan være trygg på at Knutsen aldri i verden vil gå til Celtic.

Genial

Legg inn av Genial »

lund skrev: tir jun 06, 2023 2:29 pm
Genial skrev: tir jun 06, 2023 2:28 pm
benib skrev: tir jun 06, 2023 2:22 pm Interessant hva som skjer nå.

Hjulmand forlenger med Danmark og Ange Postegolou hentes av Tottenham.

Knutsen er foreløpig på tredjeplass på bookmakernes liste over neste Celtic-trener bak Enzo Maresca og Brendan Rodgers.

Det kan jo tenkes at Ajax nå ønsker å få prosessen (hvis den eksisterer) med Knutsen ferdig så fort som mulig før evt. Celtic kommer på banen.
Det virker for meg som om Knutsen er førstevalget blant veldig mange Celtic-supportere. Styret vil muligens gå for et "tryggere" valg som Rodgers, men i og med at man hadde stor suksess med Postegoglou er det mulig de og vil ha Knutsen på toppen av sin liste. Men jeg vet jo ikke om han vil være interessert nok i Celtic.
Selvfølgelig vil han det, men du kan være trygg på at Knutsen aldri i verden vil gå til Celtic.
Hvis han aldri i verden vil gå til Celtic så er han vel ikke interessert nok?

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Mye teorier her inne, morsomt og se på :P

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»