Dødsstraff for homofili i Uganda

Svar
GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Re: Dødsstraff for homofili i Uganda

Legg inn av GiPazzini_85 »

trønderen skrev: man mai 29, 2023 10:50 pm Det er nok til og med noen her inne om er fornøyde med dette. Det er sykt at det er mulig å ha så lite respekt for mennesker at man lager slike lover. Nå står det ikke i artikkelen hvorfor han har dette synet på homofile, men skal vi ta en kvalifisert gjetning på at religion har noe med saken å gjøre?
Jaha? Hvem da?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

PapaSmurf skrev: tir mai 30, 2023 11:01 am Land med slike lover bør kuttes fra all bistand.
Helt klart. Ser Biden vurderer å sanksjonere. Det er vel ikke noe man trenger å vurdere...

anbessa

Legg inn av anbessa »

Fertilitetsrater:
https://www.macrotrends.net/countries/A ... ility-rate

Har gått ned for Afrika som helhet hvert eneste år siden 1972. Fortsatt høyt, naturligvis, men vi får trøste oss med at de fleste afrikanske land ser ut til å klare den demografiske overgangen raskere enn vi gjorde her på berget. Les mer her: https://snl.no/demografisk_overgang

Utdanning:
Alfabetismen går riktig vei - https://data.worldbank.org/indicator/SE ... cations=ZG
Andel grunnskolebarn utenfor skole er halvert på 20 år: https://www.brookings.edu/blog/africa-i ... e-caveats/

Dette er godt nytt, for utdanning og med det bedre jobbutsikter gir nedgang i fertilitet.

Økonomi:
BNP-vekstrate Afrika siden 2010 - https://www.statista.com/statistics/130 ... in-africa/
Så kunne naturligvis veksten vært enda større om man styrket utdanning og slik la til rette for større produksjon i stedet for at landene baserer seg på råvarer.

Nå er vi ganske langt utenfor trådens tema, men det er mye svartmaling (hehe) av Afrika, noe som først og fremst baserer seg på fordommer. Europa har vært gjennom akkurat samme overgang hva gjelder demografi, men vi var heldige. Vi hadde et "tomt" (dvs, vi tømte det) kontinent i vest som tok unna befolkningsveksten.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Malacay skrev: tir mai 30, 2023 6:38 pm
GiPazzini_85 skrev: tir mai 30, 2023 6:36 pm
trønderen skrev: man mai 29, 2023 10:50 pm Det er nok til og med noen her inne om er fornøyde med dette. Det er sykt at det er mulig å ha så lite respekt for mennesker at man lager slike lover. Nå står det ikke i artikkelen hvorfor han har dette synet på homofile, men skal vi ta en kvalifisert gjetning på at religion har noe med saken å gjøre?
Jaha? Hvem da?
Ikke sett ett eneste menneske som forsvarer dette.
@trønderen tok rett og slett en spansk en og kom med falske bud.

Det er klart mest vanlig fra venstresiden.

Høyreekstreme er også et begrep de bruker titt.

Så nå tar jeg en spansk en og sier at trønderen mer enn en gang har kallet andre debattanter for høyreekstreme.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

anbessa skrev: tir mai 30, 2023 7:24 pm Fertilitetsrater:
https://www.macrotrends.net/countries/A ... ility-rate

Har gått ned for Afrika som helhet hvert eneste år siden 1972. Fortsatt høyt, naturligvis, men vi får trøste oss med at de fleste afrikanske land ser ut til å klare den demografiske overgangen raskere enn vi gjorde her på berget. Les mer her: https://snl.no/demografisk_overgang

Utdanning:
Alfabetismen går riktig vei - https://data.worldbank.org/indicator/SE ... cations=ZG
Andel grunnskolebarn utenfor skole er halvert på 20 år: https://www.brookings.edu/blog/africa-i ... e-caveats/

Dette er godt nytt, for utdanning og med det bedre jobbutsikter gir nedgang i fertilitet.

Økonomi:
BNP-vekstrate Afrika siden 2010 - https://www.statista.com/statistics/130 ... in-africa/
Så kunne naturligvis veksten vært enda større om man styrket utdanning og slik la til rette for større produksjon i stedet for at landene baserer seg på råvarer.

Nå er vi ganske langt utenfor trådens tema, men det er mye svartmaling (hehe) av Afrika, noe som først og fremst baserer seg på fordommer. Europa har vært gjennom akkurat samme overgang hva gjelder demografi, men vi var heldige. Vi hadde et "tomt" (dvs, vi tømte det) kontinent i vest som tok unna befolkningsveksten.
Afrika går fra 1.3 mrd til 4 mrd de neste åtti år.

Da er det like mange i Afrika som det var i verden da jeg blei født for en bitte liten stund siden i perspektiv av menneskehetens historie.

anbessa

Legg inn av anbessa »

kytec skrev: tir mai 30, 2023 7:38 pm Afrika går fra 1.3 mrd til 4 mrd de neste åtti år.

Da er det like mange i Afrika som det var i verden da jeg blei født for en bitte liten stund siden i perspektiv av menneskehetens historie.
Det er derfor det er sabla viktig med støtte, slik at den demografiske overgangen blir gjort så fort som mulig, og dermed befolkningsveksten ikke blir større enn den må. Men gjennom det må de, slik alle andre land har gjort før dem. Rimelig grunnleggende demografi det.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

anbessa skrev: tir mai 30, 2023 2:22 pm
pfrog567 skrev: tir mai 30, 2023 10:29 am Tror ikke at folk flest i Uganda er så mye mer kristne i praksis enn det vi er i Norge.
Da tar du veldig feil. Misjonærene gjorde en sabla god jobb i Afrika. Fundamentalismen står sterkt.

I flere ti-år har vesten gitt u-hjelp for flere milliarder til flere afrikanske land, uten at dette hjelper folket i landet. Landene står på stedet hvil, mens lederne gasser seg i penger.
Du leser mye statistikk? Økonomiene går så de griner. Utdanningstallene er rekordhøye. Fødselstallene stuper.
Ok , hvis du sier det, så er det nok rett.. Men likevel så flykter de i hopetall fra afrikanske land. Hva er årsaken til det?

trønderen

Legg inn av trønderen »

GiPazzini_85 skrev: tir mai 30, 2023 6:36 pm
trønderen skrev: man mai 29, 2023 10:50 pm Det er nok til og med noen her inne om er fornøyde med dette. Det er sykt at det er mulig å ha så lite respekt for mennesker at man lager slike lover. Nå står det ikke i artikkelen hvorfor han har dette synet på homofile, men skal vi ta en kvalifisert gjetning på at religion har noe med saken å gjøre?
Jaha? Hvem da?
Jeg vet ikke. Har ikke nevnt noen navn. Men jeg ser ikke bort fra at det også her inne finnes en eller annen skrulling som mener det.

trønderen

Legg inn av trønderen »

kytec skrev: tir mai 30, 2023 7:36 pm
Malacay skrev: tir mai 30, 2023 6:38 pm
GiPazzini_85 skrev: tir mai 30, 2023 6:36 pm

Jaha? Hvem da?
Ikke sett ett eneste menneske som forsvarer dette.
@trønderen tok rett og slett en spansk en og kom med falske bud.

Det er klart mest vanlig fra venstresiden.

Høyreekstreme er også et begrep de bruker titt.

Så nå tar jeg en spansk en og sier at trønderen mer enn en gang har kallet andre debattanter for høyreekstreme.
Er det å si "det er nok", altså jeg vet ikke, men jeg ser ikke bort i fra det, det samme som å si noe falskt? Jeg kan ikke se bort i fra at jeg har kalt en debattant høyreekstrem, det er jo faktisk noen få av MAGA-entusiaster her inne (og de er jo faktisk høyreekstreme), men jeg kan ikke komme på at jeg har gjort det.

anbessa

Legg inn av anbessa »

pfrog567 skrev: tir mai 30, 2023 9:17 pm Ok , hvis du sier det, så er det nok rett.. Men likevel så flykter de i hopetall fra afrikanske land. Hva er årsaken til det?
Du spør hvorfor noen folk velger å dra til andre land? Jo, som lærer på barneskolen kan jeg godt forklare deg det, da det er noe vi snakker om rett som det er. Men en god start kan være å tenke om man selv ville dratt mot Europa om man vokste opp i et u-land. Hvis ja - hvorfor?
For selv om de fleste levekårsparametre peker riktig vei i de fleste afrikanske land har de ikke levestandarden til den gjengse nordmann. Og, pussig nok , så ønsker en del afrikanere seg en bedre levestandard. Veldig merkelige greier.

Corvus

Legg inn av Corvus »

anbessa skrev: tir mai 30, 2023 9:27 pm
pfrog567 skrev: tir mai 30, 2023 9:17 pm Ok , hvis du sier det, så er det nok rett.. Men likevel så flykter de i hopetall fra afrikanske land. Hva er årsaken til det?
Du spør hvorfor noen folk velger å dra til andre land? Jo, som lærer på barneskolen kan jeg godt forklare deg det, da det er noe vi snakker om rett som det er. Men en god start kan være å tenke om man selv ville dratt mot Europa om man vokste opp i et u-land. Hvis ja - hvorfor?
For selv om de fleste levekårsparametre peker riktig vei i de fleste afrikanske land har de ikke levestandarden til den gjengse nordmann. Og, pussig nok , så ønsker en del afrikanere seg en bedre levestandard. Veldig merkelige greier.
Merkelig å faktisk være villig til å risikere livet sitt i gummibåter over havet bare for litt bedre levestandard?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Lezah skrev: man mai 29, 2023 10:04 pm https://www.tv2.no/nyheter/ugandas-pres ... /15773027/

Tror det er en del rundt om som i det stille ikke syns dette er så gæernt...selvsagt helt sykt. Alt fra promotering(hva faen det nå betyr) av homofili til å vite om homofile uten å melde fra til politiet kan medføre fengsel.
Tipper det er en del som gir blaffen i det, slik de gir blaffen i dødsstraff innen islam.
Personer som aldri skriver et skeivt ord om menneskefiendtlige diktatur i sosialistiske, muslimske og afrikanske diktatur.
Derimot er de veldig aktive tråder som omhandler USA og Vesten - i negativ forstand. Demokratiske land der homofili er tillatt og kvinner har likestilling.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

anbessa skrev: tir mai 30, 2023 9:27 pm
pfrog567 skrev: tir mai 30, 2023 9:17 pm Ok , hvis du sier det, så er det nok rett.. Men likevel så flykter de i hopetall fra afrikanske land. Hva er årsaken til det?
Du spør hvorfor noen folk velger å dra til andre land? Jo, som lærer på barneskolen kan jeg godt forklare deg det, da det er noe vi snakker om rett som det er. Men en god start kan være å tenke om man selv ville dratt mot Europa om man vokste opp i et u-land. Hvis ja - hvorfor?
For selv om de fleste levekårsparametre peker riktig vei i de fleste afrikanske land har de ikke levestandarden til den gjengse nordmann. Og, pussig nok , så ønsker en del afrikanere seg en bedre levestandard. Veldig merkelige greier.
Da må de skape denne velstanden for seg selv - i sine egne land.

anbessa

Legg inn av anbessa »

Neptun skrev: tir mai 30, 2023 9:40 pm Da må de skape denne velstanden for seg selv - i sine egne land.
Noe de aller aller fleste gjør.
Kan minne om at det var en og annen nordmann som dro "over dammen" på jakt etter bedre levekår og, den gang det var stor befolkningsvekst her.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Neptun skrev: tir mai 30, 2023 9:38 pm
Lezah skrev: man mai 29, 2023 10:04 pm https://www.tv2.no/nyheter/ugandas-pres ... /15773027/

Tror det er en del rundt om som i det stille ikke syns dette er så gæernt...selvsagt helt sykt. Alt fra promotering(hva faen det nå betyr) av homofili til å vite om homofile uten å melde fra til politiet kan medføre fengsel.
Tipper det er en del som gir blaffen i det, slik de gir blaffen i dødsstraff innen islam.
Personer som aldri skriver et skeivt ord om menneskefiendtlige diktatur i sosialistiske, muslimske og afrikanske diktatur.
Derimot er de veldig aktive tråder som omhandler USA og Vesten - i negativ forstand. Demokratiske land der homofili er tillatt og kvinner har likestilling.
Du får ringe Thomas Selzer og gi ham beskjed om at han aldri burde ha laget disse TV-seriene om USA fordi Uganda har en elendig politikk mot homofile.

anbessa

Legg inn av anbessa »

Corvus skrev: tir mai 30, 2023 9:36 pm Merkelig å faktisk være villig til å risikere livet sitt i gummibåter over havet bare for litt bedre levestandard?
Tror du kan stryke "litt" for de som setter seg i gummibåter, det er nok de mest desperate. Men om man aldri har satt sin fot i et u-land kan jeg forstå at det er vanskelig å sette seg inn i mange menneskers hverdag "der nede".

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

anbessa skrev: tir mai 30, 2023 9:43 pm
Neptun skrev: tir mai 30, 2023 9:40 pm Da må de skape denne velstanden for seg selv - i sine egne land.
Noe de aller aller fleste gjør.
Kan minne om at det var en og annen nordmann som dro "over dammen" på jakt etter bedre levekår og, den gang det var stor befolkningsvekst her.
Du trenger ikke minne meg på om noe som er totalt irrelevant.
Norge og Vesten i dag er utviklede velstands -og velferdssamfunn, noe USA ikke var for noen som reiste dit på den tiden.

Høres ut som flere vil ha milliarder afrikanere til Europa i årene som kommer - for de har aldri motforestillinger mot velferdsinnvandring fra land som bare produserer barn.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Neptun skrev: tir mai 30, 2023 9:47 pm
anbessa skrev: tir mai 30, 2023 9:43 pm
Neptun skrev: tir mai 30, 2023 9:40 pm Da må de skape denne velstanden for seg selv - i sine egne land.
Noe de aller aller fleste gjør.
Kan minne om at det var en og annen nordmann som dro "over dammen" på jakt etter bedre levekår og, den gang det var stor befolkningsvekst her.
Du trenger ikke minne meg på om noe som er totalt irrelevant.
Norge og Vesten i dag er utviklede velstands -og velferdssamfunn, noe USA ikke var for noen som reiste dit på den tiden.

Høres ut som flere vil ha milliarder afrikanere til Europa i årene som kommer - for de har aldri motforestillinger mot velferdsinnvandring fra land som bare produserer barn.
Nei det er meget relevant og @anbessa har helt rett, mange europeere valfartet til USA på den tiden i den tro at det var the land of opportunity og det blir igjen som tidligere nevnt, veldig mye av befolkningsveksten i Europa ble tatt unna i USA.

At Afrika ikke er der helt ennå er nå så men de forbedrer seg gradvis med en sterk økonomisk vekst i flere land.
Forhåpentligvis får man tatt unna denne prosessen såpass raskt at Afrikanske land blir såpass stabile og har såpass gode levevilkår at behov for flyktninghjelp, u-hjelp, bistand og annet blir ren historie.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

trønderen skrev: tir mai 30, 2023 9:21 pm
kytec skrev: tir mai 30, 2023 7:36 pm
Malacay skrev: tir mai 30, 2023 6:38 pm

Ikke sett ett eneste menneske som forsvarer dette.
@trønderen tok rett og slett en spansk en og kom med falske bud.

Det er klart mest vanlig fra venstresiden.

Høyreekstreme er også et begrep de bruker titt.

Så nå tar jeg en spansk en og sier at trønderen mer enn en gang har kallet andre debattanter for høyreekstreme.
Er det å si "det er nok", altså jeg vet ikke, men jeg ser ikke bort i fra det, det samme som å si noe falskt? Jeg kan ikke se bort i fra at jeg har kalt en debattant høyreekstrem, det er jo faktisk noen få av MAGA-entusiaster her inne (og de er jo faktisk høyreekstreme), men jeg kan ikke komme på at jeg har gjort det.
Ok, da bommet jeg på den spanske, men jeg kan love deg uttrykket sitter løst, der er man sykt trigger happy.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

anbessa skrev: tir mai 30, 2023 9:27 pm
pfrog567 skrev: tir mai 30, 2023 9:17 pm Ok , hvis du sier det, så er det nok rett.. Men likevel så flykter de i hopetall fra afrikanske land. Hva er årsaken til det?
Du spør hvorfor noen folk velger å dra til andre land? Jo, som lærer på barneskolen kan jeg godt forklare deg det, da det er noe vi snakker om rett som det er. Men en god start kan være å tenke om man selv ville dratt mot Europa om man vokste opp i et u-land. Hvis ja - hvorfor?
For selv om de fleste levekårsparametre peker riktig vei i de fleste afrikanske land har de ikke levestandarden til den gjengse nordmann. Og, pussig nok , så ønsker en del afrikanere seg en bedre levestandard. Veldig merkelige greier.
Og der kommer NAV inn i bildet. Utgifterne man haf forpliktet seg til nå er astronomiske.

Det artige er at alle fremmedkulturelle på død og liv skal bosettes i sentrum av sentrum.

"Vanlige folk" med to inntekter a 500 000 har ingen muligheter til å kjøpe bosted der.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Neptun skrev: tir mai 30, 2023 9:47 pm
anbessa skrev: tir mai 30, 2023 9:43 pm
Neptun skrev: tir mai 30, 2023 9:40 pm Da må de skape denne velstanden for seg selv - i sine egne land.
Noe de aller aller fleste gjør.
Kan minne om at det var en og annen nordmann som dro "over dammen" på jakt etter bedre levekår og, den gang det var stor befolkningsvekst her.
Du trenger ikke minne meg på om noe som er totalt irrelevant.
Norge og Vesten i dag er utviklede velstands -og velferdssamfunn, noe USA ikke var for noen som reiste dit på den tiden.
Nei, men du kunne få stjålet land helt gratis gjennom "The Homestead Act". Det var jo et greit utgangspunkt. Mer enn 10% av nåværende USA ble delt ut på den måten.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Folk_flesk skrev: ons mai 31, 2023 12:03 am

Nei, men du kunne få stjålet land helt gratis gjennom "The Homestead Act". Det var jo et greit utgangspunkt. Mer enn 10% av nåværende USA ble delt ut på den måten.
Og langt mer enn det ble tatt enten gjennom krig eller flere hundre brutte traktater med innfødte.

Men det sklir fort ut her, ser jeg.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

anbessa skrev: tir mai 30, 2023 9:27 pm
pfrog567 skrev: tir mai 30, 2023 9:17 pm Ok , hvis du sier det, så er det nok rett.. Men likevel så flykter de i hopetall fra afrikanske land. Hva er årsaken til det?
Du spør hvorfor noen folk velger å dra til andre land? Jo, som lærer på barneskolen kan jeg godt forklare deg det, da det er noe vi snakker om rett som det er. Men en god start kan være å tenke om man selv ville dratt mot Europa om man vokste opp i et u-land. Hvis ja - hvorfor?
For selv om de fleste levekårsparametre peker riktig vei i de fleste afrikanske land har de ikke levestandarden til den gjengse nordmann. Og, pussig nok , så ønsker en del afrikanere seg en bedre levestandard. Veldig merkelige greier.
Ja, jeg skjønner jo dette og ikke har jeg noe i mot utlendinger som kommer hit heller. Men får egentlig flere av de noen "bedre" levestandard? Det virker jo ikke sånn. For noen familier bor i små leiligheter, har lav inntekt og samt at de sender penger hjem til familien i opprinnelseslandet. Så blir det å gå på NAV til slutt for å klare seg i hverdagen.

Fago

Legg inn av Fago »

Ohoimesjøl skrev: tir mai 30, 2023 10:18 am Dette viser nok en gang at mange afrikanske land styres av villmenn uten utdannelse , gangsyn og et forkvaklet religiøst livssyn. I tillegg havner mye av økonomisk bistand fra "vesten" rett i lomma på korrupte ledere. Dessverre.
Det har nok mest med amerikanere med en viss religiøs tilhørighet å gjøre.

https://www.opendemocracy.net/en/5050/a ... right-50m/

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Fago skrev: ons mai 31, 2023 4:16 pm
Ohoimesjøl skrev: tir mai 30, 2023 10:18 am Dette viser nok en gang at mange afrikanske land styres av villmenn uten utdannelse , gangsyn og et forkvaklet religiøst livssyn. I tillegg havner mye av økonomisk bistand fra "vesten" rett i lomma på korrupte ledere. Dessverre.
Det har nok mest med amerikanere med en viss religiøs tilhørighet å gjøre.

https://www.opendemocracy.net/en/5050/a ... right-50m/
Kristne høyre i USA har vel skjønt at de kan føre denne kampen enda mer effektivt utenfor USA, så kan de lettere gå under radaren med sin ekstreme politikk. Det er vel ikke mange som har fått med seg at støtteprogrammet til George W. Bush mot HIV i Afrika i stor grad var basert på tiltak som "avholdenhet" og ikke ting som prevensjon. For hans kristenfundamentalistiske støttespillere var dette midt i blinken.

Fago

Legg inn av Fago »

Folk_flesk skrev: ons mai 31, 2023 4:25 pm
Fago skrev: ons mai 31, 2023 4:16 pm
Ohoimesjøl skrev: tir mai 30, 2023 10:18 am Dette viser nok en gang at mange afrikanske land styres av villmenn uten utdannelse , gangsyn og et forkvaklet religiøst livssyn. I tillegg havner mye av økonomisk bistand fra "vesten" rett i lomma på korrupte ledere. Dessverre.
Det har nok mest med amerikanere med en viss religiøs tilhørighet å gjøre.

https://www.opendemocracy.net/en/5050/a ... right-50m/
Kristne høyre i USA har vel skjønt at de kan føre denne kampen enda mer effektivt utenfor USA, så kan de lettere gå under radaren med sin ekstreme politikk. Det er vel ikke mange som har fått med seg at støtteprogrammet til George W. Bush mot HIV i Afrika i stor grad var basert på tiltak som "avholdenhet" og ikke ting som prevensjon. For hans kristenfundamentalistiske støttespillere var dette midt i blinken.
Både kvinners rettigheter og homofiles rettigheter blir fort historie om ikke disse kristne shariatilhengerne stoppes i tide. Man kan vel allerede nå slå fast at Ronald Reagan, som var den som inviterte det evangeliske svineriet inn i varmen, har vært en katastrofe for USA.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

peraleks skrev: tir mai 30, 2023 10:35 pm
Neptun skrev: tir mai 30, 2023 9:47 pm
anbessa skrev: tir mai 30, 2023 9:43 pm
Noe de aller aller fleste gjør.
Kan minne om at det var en og annen nordmann som dro "over dammen" på jakt etter bedre levekår og, den gang det var stor befolkningsvekst her.
Du trenger ikke minne meg på om noe som er totalt irrelevant.
Norge og Vesten i dag er utviklede velstands -og velferdssamfunn, noe USA ikke var for noen som reiste dit på den tiden.

Høres ut som flere vil ha milliarder afrikanere til Europa i årene som kommer - for de har aldri motforestillinger mot velferdsinnvandring fra land som bare produserer barn.
Nei det er meget relevant og @anbessa har helt rett, mange europeere valfartet til USA på den tiden i den tro at det var the land of opportunity og det blir igjen som tidligere nevnt, veldig mye av befolkningsveksten i Europa ble tatt unna i USA.

At Afrika ikke er der helt ennå er nå så men de forbedrer seg gradvis med en sterk økonomisk vekst i flere land.
Forhåpentligvis får man tatt unna denne prosessen såpass raskt at Afrikanske land blir såpass stabile og har såpass gode levevilkår at behov for flyktninghjelp, u-hjelp, bistand og annet blir ren historie.

Det er jo trist at det faktisk finnes slike oppfatninger - sammenligne migrasjon for velferd fra MENA og Afrika med å skape sivilisasjoner som vest-europeere har gjort i Nord-Amerika, Australia og Sør-Afrika bl.a.

For å tydeliggjøre forskjellen - Vesteuropeiske land har skapt sivilisjoner, arabiske land river ned sivilisasjoner, afrikanske land forderver sivilisasjoner andre har skapt.
Man kan også si at de gamle egyptere, syrere, kinesere og noen få andre har skapt sivilisasjoner - men det er vestlige land som har funnet opp og skapt alle moderne innretninger vi omgir oss med. Takken for dette er hat og et ønske om å bryte ned alle verdier som er positive for menneskeheten. Også fra mange av "våre egne".

pigg

Legg inn av pigg »

Lezah skrev: man mai 29, 2023 10:04 pm https://www.tv2.no/nyheter/ugandas-pres ... /15773027/

Tror det er en del rundt om som i det stille ikke syns dette er så gæernt...selvsagt helt sykt. Alt fra promotering(hva faen det nå betyr) av homofili til å vite om homofile uten å melde fra til politiet kan medføre fengsel.
Homsene kan jo bare emigrere. Hva er problemet?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Neptun skrev: ons mai 31, 2023 6:51 pm
peraleks skrev: tir mai 30, 2023 10:35 pm
Neptun skrev: tir mai 30, 2023 9:47 pm

Du trenger ikke minne meg på om noe som er totalt irrelevant.
Norge og Vesten i dag er utviklede velstands -og velferdssamfunn, noe USA ikke var for noen som reiste dit på den tiden.

Høres ut som flere vil ha milliarder afrikanere til Europa i årene som kommer - for de har aldri motforestillinger mot velferdsinnvandring fra land som bare produserer barn.
Nei det er meget relevant og @anbessa har helt rett, mange europeere valfartet til USA på den tiden i den tro at det var the land of opportunity og det blir igjen som tidligere nevnt, veldig mye av befolkningsveksten i Europa ble tatt unna i USA.

At Afrika ikke er der helt ennå er nå så men de forbedrer seg gradvis med en sterk økonomisk vekst i flere land.
Forhåpentligvis får man tatt unna denne prosessen såpass raskt at Afrikanske land blir såpass stabile og har såpass gode levevilkår at behov for flyktninghjelp, u-hjelp, bistand og annet blir ren historie.

Det er jo trist at det faktisk finnes slike oppfatninger - sammenligne migrasjon for velferd fra MENA og Afrika med å skape sivilisasjoner som vest-europeere har gjort i Nord-Amerika, Australia og Sør-Afrika bl.a.
Hvis argumentet er at man bare kan forsyne seg av andres land og utrydde lokalbefolkningen fordi man skaper industri og infrastruktur så kan man likegodt forsvare Hitlers ekspansjon inn i øst-Europa. Eller kanskje til og med hans prosjekter her til lands. Trondheim hadde kanskje vært en av Nord-Europas største havnebyer i dag hvis Adolf og hans etterkommere hadde fått frie tøyler noen tiår til.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Ugandere er bra folk

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»