Iron Maiden bandtråd

Svar
keizersoze
Innlegg: 1716

Re: Iron Maiden bandtråd

Legg inn av keizersoze »

PowersIave skrev: søn sep 12, 2021 9:13 pm
Taarnfyrsten skrev: søn sep 12, 2021 1:05 pm Enig i dette. Fade out-effekt er et veldig sjeldent grep hos Maiden, kommer bare ellers på Strangers in a strange land. Aldri brukt ved slutten av et album tror jeg heller. Føler Hell on earth inneholder veldig mye typiske Maiden-trekk gjennom én sang.
Stranger in a Strange Land og The Prophecy er de to eneste med fade out før Hell On Earth.
Strange World faller vel også inn under kategorien?

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

keizersoze skrev: man sep 13, 2021 11:00 am Strange World faller vel også inn under kategorien?
Må ta en lytt når jeg får tid.

Taarnfyrsten

Legg inn av Taarnfyrsten »

keizersoze skrev: man sep 13, 2021 11:00 am
PowersIave skrev: søn sep 12, 2021 9:13 pm
Taarnfyrsten skrev: søn sep 12, 2021 1:05 pm Enig i dette. Fade out-effekt er et veldig sjeldent grep hos Maiden, kommer bare ellers på Strangers in a strange land. Aldri brukt ved slutten av et album tror jeg heller. Føler Hell on earth inneholder veldig mye typiske Maiden-trekk gjennom én sang.
Stranger in a Strange Land og The Prophecy er de to eneste med fade out før Hell On Earth.
Strange World faller vel også inn under kategorien?
Fant ut at også Women in Uniform og Kill Me Ce Soir har fade out.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

keizersoze skrev: man sep 13, 2021 11:00 am Strange World faller vel også inn under kategorien?
Ikke fade out.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Hell On Earth går på repeat for tida. Fantastisk låt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Blandede meninger


Eivinder80

Legg inn av Eivinder80 »

Et spørsmål jeg må få klarhet i: Er det Maiden-vokalist Blaze Bayley som snakker på Godspeed You Black Emperors låt "bbf3"?

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Jeg fikk moderen til å sy "Iron Maiden Live After Death" ryggmerke på dongerijakken da jeg gikk i 5-6. klasse. Det var veldig tøft. Men jeg fikk ikke ha nagler på jakken... :lol:

Bilde

Lezah

Legg inn av Lezah »

Eivinder80 skrev: tor sep 22, 2022 8:46 pm Et spørsmål jeg må få klarhet i: Er det Maiden-vokalist Blaze Bayley som snakker på Godspeed You Black Emperors låt "bbf3"?
Nei, det er fort en annen kar. Hvis du googler så ser du særlig på reddit at dette har vært "forsket" litt på. Dette er fra en som snakket med bandet, ganske snodig;

Maiden-Blaze er også engelsk mens har weirdoen er amerikansk, tilsynelatende ikke 100% i vater.

Taarnfyrsten

Legg inn av Taarnfyrsten »

Annonsert ny turné til neste år - Future past tour. Tema er albumene Senjutsu og Somewhere in time. Ingen datoer for Norge enda, men det kommer vel. Noen som har trua? Vil vi få høre flere sanger som aldri før er spilt live før, eller ikke blitt spilt på mange år?

https://www.ironmaiden.com/news/article ... -past-tour

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Taarnfyrsten skrev: søn okt 09, 2022 6:39 am Annonsert ny turné til neste år - Future past tour. Tema er albumene Senjutsu og Somewhere in time. Ingen datoer for Norge enda, men det kommer vel. Noen som har trua? Vil vi få høre flere sanger som aldri før er spilt live før, eller ikke blitt spilt på mange år?

https://www.ironmaiden.com/news/article ... -past-tour
Stranger in a Strange Land er i teaseren, så den blir spilt. Og alt tyder på at vi endelig får høre Alexander the Great. Så er spørsmålet om Samurai 5 Cyborgs 5 i teaseren betyr fem låter fra hvert av de to albumene. I så fall tipper jeg vi får høre Caught Somewhere in Time, Wasted Years, Heaven Can Wait, Stranger in a Strange Land og Alexander the Great fra Somewhere in Time. Usikker på låtene fra Senjutsu, men The Writing on the Wall, The Parchment og Hell On Earth tipper jeg er sikre kort. Da mangler to. Turnenavnet hinter mot Days of Future Past, men jeg er ikke sikker.

Hvis de spiller Norge så tipper jeg annonsering er rett rundt hjørnet. Sweden Rock skal slippe band veldig snart og de har jubileum, kan se for meg at de har booket Maiden igjen. I så fall blir det nok Skandinavia pluss Finland i tidlig Juni.

Taarnfyrsten

Legg inn av Taarnfyrsten »

PowersIave skrev: tir okt 11, 2022 11:23 pm
Stranger in a Strange Land er i teaseren, så den blir spilt. Og alt tyder på at vi endelig får høre Alexander the Great. Så er spørsmålet om Samurai 5 Cyborgs 5 i teaseren betyr fem låter fra hvert av de to albumene. I så fall tipper jeg vi får høre Caught Somewhere in Time, Wasted Years, Heaven Can Wait, Stranger in a Strange Land og Alexander the Great fra Somewhere in Time. Usikker på låtene fra Senjutsu, men The Writing on the Wall, The Parchment og Hell On Earth tipper jeg er sikre kort. Da mangler to. Turnenavnet hinter mot Days of Future Past, men jeg er ikke sikker.

Hvis de spiller Norge så tipper jeg annonsering er rett rundt hjørnet. Sweden Rock skal slippe band veldig snart og de har jubileum, kan se for meg at de har booket Maiden igjen. I så fall blir det nok Skandinavia pluss Finland i tidlig Juni.
Tror du gjetter godt med de Saurai 5 og Cyborgs 5. Det blir spennende å se om det er hold i teorien til andre om at de ønsker ikke videre å spille låtene Senjutsu, Stratego og The Writing on the Wall, siden de allerede har spilt den før.
Hva tror du om de resterende låtene de får plass til, som vel nok er rundt 5 det også. Jeg tipper The number of the beast, The Trooper, Fear of the dark, Iron Maiden, og The wicker man dersom de tar med en låt fra post 1999,

Min svært usannsynlige drømmeliste hadde vel vært dette basert på om det skal være 5 fra Somewhere in time, 5 fra Senjutsu, og 5 tilfeldige, og jeg tar ikke hensyn til spilletid:
Stranger in a Strange Land
Alexander the Great
Sea of madness
The loneliness of the long distance runner
Deja Vu

Death of the Celts
Hell on earth
The time machine
The Writing on the Wall
The Parchment

The legacy
Infinite dreams
Only the good die young
The rime of the ancient mariner
Where eagles dare

Hva ville vært din?

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Taarnfyrsten skrev: lør okt 15, 2022 5:43 pm Hva ville vært din?
Dersom de spiller omtrent dette så ville jeg vært fornøyd. Tipper det er noenlunde realistisk også

Caught Somewhere in Time
Days of Future Past
The Writing on the Wall
The Parchment
The Trooper
Heaven Can Wait
Stranger in a Strange Land
The Time Machine
Hell On Earth
Fear of the Dark
Iron Maiden

The Number of the Beast
Hallowed Be Thy Name
Wasted Years

Alexander the Great

Gleder meg uansett enormt til neste år. Har sikret billetter til Krakow og London x2. Så gjenstår det å se hvor de spiller i Norden og hvor turnestart er. Satser på totalt 5-6 konserter.

Taarnfyrsten

Legg inn av Taarnfyrsten »

PowersIave skrev: søn okt 16, 2022 9:13 am
Taarnfyrsten skrev: lør okt 15, 2022 5:43 pm Hva ville vært din?
Dersom de spiller omtrent dette så ville jeg vært fornøyd. Tipper det er noenlunde realistisk også

Caught Somewhere in Time
Days of Future Past
The Writing on the Wall
The Parchment
The Trooper
Heaven Can Wait
Stranger in a Strange Land
The Time Machine
Hell On Earth
Fear of the Dark
Iron Maiden

The Number of the Beast
Hallowed Be Thy Name
Wasted Years

Alexander the Great

Gleder meg uansett enormt til neste år. Har sikret billetter til Krakow og London x2. Så gjenstår det å se hvor de spiller i Norden og hvor turnestart er. Satser på totalt 5-6 konserter.
Enig at dette virker som en realistisk liste, og den er bunnsolid også! Må si det å blande setlista med et gammelt album og et nytt album er en skikkelig kul idé.Av de 4-6 låtene som nesten alltid blir spilt, er helt OK det. Jeg er alltid fornøyd med å høre The number of the beast og Hallowed be thy name live.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Taarnfyrsten skrev: søn okt 16, 2022 9:50 am Må si det å blande setlista med et gammelt album og et nytt album er en skikkelig kul idé.
Absolutt. Skulle nesten ønske de hadde gjort dette ved flere anledninger, det gir de en mulighet å dra frem noen glemte perler.

Taarnfyrsten

Legg inn av Taarnfyrsten »

De har annonsert at de skal spille 7. juni 2023 på Koengen Bergenhus festning. Noen som gleder seg? Foreløpig er dette spillekveld nummer to på turnéen, med Tampere i Finland fire dager i forveien.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Taarnfyrsten skrev: søn okt 30, 2022 6:21 pm De har annonsert at de skal spille 7. juni 2023 på Koengen Bergenhus festning. Noen som gleder seg? Foreløpig er dette spillekveld nummer to på turnéen, med Tampere i Finland fire dager i forveien.
Gleder meg enormt. Har billetter til Tampere, Bergen og London x2 foreløpig.

Blir nok et par til konserter før. Muligens Aalborg, Stockholm og ekstrakonsert i Tampere.

Taarnfyrsten

Legg inn av Taarnfyrsten »

PowersIave skrev: tor nov 03, 2022 6:49 am
Taarnfyrsten skrev: søn okt 30, 2022 6:21 pm De har annonsert at de skal spille 7. juni 2023 på Koengen Bergenhus festning. Noen som gleder seg? Foreløpig er dette spillekveld nummer to på turnéen, med Tampere i Finland fire dager i forveien.
Gleder meg enormt. Har billetter til Tampere, Bergen og London x2 foreløpig.

Blir nok et par til konserter før. Muligens Aalborg, Stockholm og ekstrakonsert i Tampere.
Hvor mange konserter blir det til at du skal på? De 4, eller også de andre?

Blir bare Bergen på meg.
Er jo startskuddet i kveld for turnéen as I speak, i Ljublana.Har lyst å ikke vite for mye om setlista som skal spilles. Er moro å lese på internett hva folk spekulerer i, så det blir nok litt vanskelig å ikke få med seg på det som har blitt spilt, inntil Bergen-konserten tar sted. Har dermed fått med meg 3 låter som angivelig ble spilt på lydsjekk i går. Gleder meg enormt!

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Taarnfyrsten skrev: søn mai 28, 2023 9:19 pm
Hvor mange konserter blir det til at du skal på? De 4, eller også de andre?

Blir bare Bergen på meg.
Er jo startskuddet i kveld for turnéen as I speak, i Ljublana.Har lyst å ikke vite for mye om setlista som skal spilles.
Ender på fem totalt. Ljubljana, første i Praha, Tampere x2 og Bergen.

Ljubljana var helt magisk. Setlisten er fantastisk enkelt og greit. Men jeg har aldri opplevd Maiden gjøre så mange feil på en konsert. Det var nok rundt 15 åpenbare. Bandet spilte atskillig bedre i går visstnok.

Eneste minuset er at Nicko spiller merkbart mye simplere enn noen gang. Forskjellen er faktisk veldig stor fra tidligere år. Ellers er bandet i form. Bruce synger kanonbra, og selv Dave har funnet seg selv igjen etter noen mildt sagt uinspirerte år.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg var på et foredrag med Bruce Dickinson i Molde for en 7-8 år siden. Fikk det betalt gjennom jobben. Han kom feiende inn 5 minutter for seint, snakket ikke ett ord om musikkarrieren, men om livet som pilot og et eller annet fly han holdt på å utvikle før han etter ca 40 minutter brått sa han måtte rekke et fly og føyk ut døra før folk rakk å gi applaus.

Og der satt vi. 2-300 stykker i dress eller bomullsgenser og skjorte og på første rad 3 langhåra stakkarer kledd i svarte skinnjakker med Iron Maiden-dekor. Alle tre med hver sin pappeske med LP-plater og stæsj de sikkert ville ha signert.

Jeg syns fryktelig synd på de gutta når de forlot lokalet etter å ha betalt 350,- for et foredrag om et miljøvennlig fly. Tviler på at det gikk helt som de hadde sett for seg.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Cannabis Connoisseur skrev: tor jun 08, 2023 3:01 pm De leverte i Bergen i alle fall.

Konsertanmeldelse: Iron Maiden i Bergen. Det ultimate rockebeistet
Har du noen eksempler på at gigantartister har blitt slaktet av bergenske anmeldere?

Husker Slayer på Koengen som en stor skuffelse, men anmelderne var fornøyde:https://www.bt.no/kultur/i/5bMxX/en-fes ... -metalfans

Taarnfyrsten

Legg inn av Taarnfyrsten »

Digg konsert. Gøy med The Prisoner.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Bergen var bra, men Tampere x2 står igjen som de absolutt beste konsertene så langt i turnéen.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

PowersIave skrev: fre jun 09, 2023 3:26 pm Bergen var bra, men Tampere x2 står igjen som de absolutt beste konsertene så langt i turnéen.
* Tammerfors. Du er skandinav, ikke finsk.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Cannabis Connoisseur skrev: lør jun 10, 2023 10:28 am
PowersIave skrev: fre jun 09, 2023 3:26 pm Bergen var bra, men Tampere x2 står igjen som de absolutt beste konsertene så langt i turnéen.
Regner med at en mørk arena hevet opplevelsen noen hakk fra Bergen. Konserter på lyse sommerkvelder er aldri optimalt.
Samt et mye bedre publikum.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»