Siste filminnkjøp

Svar
Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Re: Siste filminnkjøp

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: tor jun 01, 2023 3:18 pm Handler veldig sjeldent hos utenlandske firmaer for tiden. Platekompaniet er min venn nå! Filmene fra siden du linket til får man på kompaniet, må bare passe på å kjøpe på tilbud. Filmene som kostet 149 kr koster vanligvis 300 kr på kompaniet, men det er ikke så lenge siden de hadde halv pris på disse importfilmene og har stadige tilbud med prosentrabatt. Blir ofte litt styr med bestilling fra utlandet med toll og moms og frakt etc.

Har vel en 70-80 prosent av filmene i lenken på blu-ray, så sitter rolig i båten.
Ja, en glemmer jo at Kvarn legger på ekstra for frakt og slikt, spesielt dyrt om en overstiger en viss grense eller antall film, som kosta meg veldig for et par år tilbake. Så blir det større filmhandel fra det holdet, så stykker jeg dem opp i flere bestillinger, fremfor kun 1 svær.

Minuset er visst at samtlige fra deres Indicator side, virker å ikke være tilgjengelig for øyeblikket, men slik har det også vært en del med Platekompaniet og Cdon.
Mulig de rett og slett sliter litt med å få inn import utgivelsene om dagene.

Nei får bli litt flinkere i å følge med på Platekompens halv pris tilbud, vel hvert fall når det rammer Import filmene, for det er jo disse man oftest er interessert av, og ikke alt det andre.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Så på platekompaniet at det snart kommer en Walter Hill boks på blu-ray med 6 filmer. Kunne godt tenkt meg å ha hard times på blu-ray, men full pris for boksen er altså 5000 kr..fåes med 500 kr rabatt nå. Sinnsyk pris!

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: man jun 12, 2023 10:13 am Så på platekompaniet at det snart kommer en Walter Hill boks på blu-ray med 6 filmer. Kunne godt tenkt meg å ha hard times på blu-ray, men full pris for boksen er altså 5000 kr..fåes med 500 kr rabatt nå. Sinnsyk pris!
Ei Walter Hill boks til 5 lapper, og ingen The Warriors, Southern Comfort eller 48 Hrs. i sikte?

Kun Broken Trail jeg ikke har sett, resten har jeg allerede på DVD men kunne tenkt å oppgradert Hard Times i Blu-ray format, men ikke til en slik spinnvill pris.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Frank.N.Steen skrev: man jun 12, 2023 12:34 pm
John Garfield skrev: man jun 12, 2023 10:13 am Så på platekompaniet at det snart kommer en Walter Hill boks på blu-ray med 6 filmer. Kunne godt tenkt meg å ha hard times på blu-ray, men full pris for boksen er altså 5000 kr..fåes med 500 kr rabatt nå. Sinnsyk pris!
Ei Walter Hill boks til 5 lapper, og ingen The Warriors, Southern Comfort eller 48 Hrs. i sikte?

Kun Broken Trail jeg ikke har sett, resten har jeg allerede på DVD men kunne tenkt å oppgradert Hard Times i Blu-ray format, men ikke til en slik spinnvill pris.
Kun broken trail her også..men har ikke filmen hard times, så vel den på tcm, så kunne godt hatt den i samlinga, men til den prisen er det uaktuellt.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: man jun 12, 2023 2:04 pm Kun broken trail her også..men har ikke filmen hard times, så vel den på tcm, så kunne godt hatt den i samlinga, men til den prisen er det uaktuellt.
Platekompen har jo tilbud på Hard Times for tiden, Eureka har ei Blu-ray-DVD kombo til under 200 kroner, og denne frista faktisk, må jo være litt rimeligere enn å blåsa unna 5 lapper for nevnte Walter Hill boks.
https://www.platekompaniet.no/blu-ray/h ... ma-series/

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: man jun 12, 2023 10:13 am Sinnsyk pris!
Var nylig innom butikken deres på Oslo City, og kunne skimte John Wick 4, men prisen på nesten 1000 kroner for 1 stykk film, nei det ble ikke noe handel på meg denne gang. Måtte dobbeltsjekke når jeg kom hjem, og tenkte det kanskje dreide seg om ei filmboks, men det var altså snakk om ei Limited Collectors Edition, og nei, venter heller på 1-4 boksen som slippes vel litt senere, og forhåpentligvis til ei litt rimeligere pæng.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Frank.N.Steen skrev: tir jun 20, 2023 2:57 pm
John Garfield skrev: man jun 12, 2023 10:13 am Sinnsyk pris!
Var nylig innom butikken deres på Oslo City, og kunne skimte John Wick 4, men prisen på nesten 1000 kroner for 1 stykk film, nei det ble ikke noe handel på meg denne gang. Måtte dobbeltsjekke når jeg kom hjem, og tenkte det kanskje dreide seg om ei filmboks, men det var altså snakk om ei Limited Collectors Edition, og nei, venter heller på 1-4 boksen som slippes vel litt senere, og forhåpentligvis til ei litt rimeligere pæng.
Kjøper ikke sånne filmer..ser de på strømmetjenester eller tv norge osv, når de dukker opp. Nei nå skal jeg sitte rolig og vente på de gamle norske klassikerne som kommer til høsten, men klart, skulle det dukke opp noen godbiter imellomtiden så..

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7791

Legg inn av Big George »

Så John Wicks 4 på kino fredag, nesten tre timer. Skulle visst egentlig se en annen men den gikk visst ikke da. Var med en klient, Har ikke sett de tidligere filmene og denne var i mine øyne ikke verdt veldig mye penger.

I det hele tatt sliter jeg med like nyere filmer men jeg digger en del tv-serier, Men jeg liker ofte engelske ,svenske og danske serier bedre enn amerikanske.mulig fordi jeg har endel svenske gener.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: ons jun 21, 2023 2:04 pm Kjøper ikke sånne filmer..ser de på strømmetjenester eller tv norge osv, når de dukker opp. Nei nå skal jeg sitte rolig og vente på de gamle norske klassikerne som kommer til høsten, men klart, skulle det dukke opp noen godbiter imellomtiden så..
Likte jo den første i Wicksagaen, men allerede i 2ern begynte en å føle ei viss "overmetthet" over alt, men mulig jeg bare var i dårlig humør den dagen.
Frista til å gi hele serien ei ny sjanse, men da blir nok filmboksen kjøpt inn.

Håper det blir litt nyss om disse norsk filmene, og ikke bare gjennom Platekompen men at mediene starter å skrive litt om dem, eller enkelte utgivelser fremover.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»