Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Solvgutt1

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av Solvgutt1 »

Asen skrev: tor jun 01, 2023 10:17 am
Solvgutt1 skrev: tor jun 01, 2023 8:39 am https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... R7HiUal7SI

Tror det er sterk enighet om at Rekdal bør fortsette i dette forholdet i alle fall.
Rekdal er vel snart den eneste som har opptrådd profesjonelt i RBK. De har en ledelse som gjemmer seg bort og ikke går ut og gir Rekdal støtte.
Og RBK har en supporterklubb som mener det er de som skal bestemme hvem som trener og leder klubben, de ikke bare mener, men krever.
Jeg har ikke problemer med å forstå at supporterne er kritiske av mye av det som vises på banen. men det går langt over å være kritisk slik de står frem. Blant annet å henge ut bannere med drittslegning i nattetimene, sikkert ikledd sine masker, for de er ikke tøffere enn at de må dekke seg til.
Må være vanskelig å være trener i en klubb der ingen i ledelsen tørr å gå ut med direkte støtte til trenerne.

Jeg kjenne flere i Trondheim som er kritiske for en del av det supporterne gjør, men det skal de ha, de støtter laget sitt fra tribunen hjemme og bortekamper stort sett på en positiv måte under kampene.

Sannsynligvis er det ansvarsrollene i RBK som har sviktet over flere år, nå er det vanskelig å se hvem som er den som bør uttale seg. Styrelederen har ikke akkurat kommet godt fra det siste uken, og før det har ho vært fraværende sett utenifra. Og de andre i ledelsen er helt stille.

Men det sier seg selv slik det er blitt i denne klubben at det tåles ikke mange tap til før Rekdal ryker. Det er slik mekanismen i fotballen er.

Jeg er litt imponert over Rekdal hvor rakrygget han er, men også han er bare et menneske, og alt har en grense for hvor mye de kan akseptere fra omgivelsene.
Jeg syns da Rekdal titt og ofte forsøker å skyve ansvaret ned på spillerne han også. Man kan godt mene at stallen ikke er god nok, men en leder som peker på de under seg når han havner under press er en svak leder i mine øyne. Det er heller ikke så lett å sette sammen en spillerstall når treneren ikke vet hvordan han vil spille, eller hvilke kvaliteter han ønsker i de ulike rollene. Det handler ikke bare om å hente "gode" spillere. Man må hente spillere som passer inn, og akkurat nå er det ingenting å passe inn i.

Rekdal var en absurd ansettelse i utgangspunktet. Spillet var ganske svakt i fjor også, og i år har det kollapset.

Er for så vidt enig i at resten av ledelsen er lite imponerende. Det minner litt om Brann fram til høsten 2021. Men for oss snudde det med Eirik Horneland. Ikke med en ny daglig leder, sportssjef eller nytt styre. Alt dette har også blitt skiftet ut, men Horneland kom først og har vært viktigst. Hovedtreneren er nøkkelen, selv om noen av og til forsøker å nedtone viktigheten når lag gjør det dårlig.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

newsflash skrev: ons mai 31, 2023 10:04 pm
Zanick skrev: ons mai 31, 2023 9:38 pm In other news, RBK skal være svært interessert i Langås. Noen som har en beskrivelse av stoppertypen?
Duellsterk, kåret til årets Ranheimsspiller i fjor. Så er nok en type som blør for drakta.
Men er han rask? De vi har nå er jo så jævla trege!

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

trønderen skrev: ons mai 31, 2023 11:52 pm
ballee skrev: ons mai 31, 2023 11:24 pm Ho der styrelederen , som ser ut som hun kommer fra en annen planet, har da veldig liten peiling på RBK-fotball. Nei RBK har et altfor stort og dyrt byråkrati, fjern halvparten av de ansatte. En haug med folk er helt unødvendig ansatt. De får alskens tullete titler bare for å få høy lønn og skape seg et sugerør ned RBK-kassa. Få fjernet en god del lønnsutgifter så kanskje de ikke trenger å selge vekk alle spillere som er gode. Var ikke bare den superbe Tegstedt som ble solgt. Den nest mest giftige spilleren i angrepsfasen Vechia ble også ofret for at alskens unødvendige folk skulle få feit lønn,
https://www.rbk.no/om-rbk/ansatte

Hvis denne siden oppdatert og jeg har telt riktig, er det 75 ansatte i Rosenborg.

Jeg tror det hadde gått ad undas hvis halvparten av de ansatte hadde blitt sagt opp i dag. Her er det alt fra viktige stillinger i det sportslige, leger og fysioterapeuter, banemannskap, kjøkkenpersonell, og folk som jobber med det administrative. Jeg skal være grei med deg, så jeg lar deg plukke ut 25 av disse som du mener burde miste jobben. Gi meg navn.
Det skal litt til å argumentere for at Rosenborg er et så stort konsern at de trenger tre på finans, to på kommunikasjon og seks på forretningsutvikling og salg blant annet.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

thewaterfall skrev: ons mai 31, 2023 11:38 pm
ballee skrev: ons mai 31, 2023 11:24 pm Ho der styrelederen , som ser ut som hun kommer fra en annen planet, har da veldig liten peiling på RBK-fotball. Nei RBK har et altfor stort og dyrt byråkrati, fjern halvparten av de ansatte. En haug med folk er helt unødvendig ansatt. De får alskens tullete titler bare for å få høy lønn og skape seg et sugerør ned RBK-kassa. Få fjernet en god del lønnsutgifter så kanskje de ikke trenger å selge vekk alle spillere som er gode. Var ikke bare den superbe Tegstedt som ble solgt. Den nest mest giftige spilleren i angrepsfasen Vechia ble også ofret for at alskens unødvendige folk skulle få feit lønn,
Gjerne vær mer konkret, hvem og hvilke roller mener du er overflødig i dagens administrasjon?

Her er link til oversikt over dagens ansatte og hvilke roller de har med forbehold om noen mangler selvsagt. Jeg telte rundt 30 personer i administrasjon, rundt 45 i sport fordelt på 2 a-lag, 4 akademi-lag og rbk-skolen. Tror langt fra alle stillinger i sport er 100% stillinger så antall årsverk er mindre.

PS! Ho der styrelederen og resten av styret mottar ingen honorar for å sine verv, de er frivillige.
Balle Klorin har jo tidligere forklart at det er kjønnet på de ansatte som er det primære problemet her. Han ønsker færrest mulig kvinner i klubben, spesielt i ledelsen, fordi de ikke har peiling på fotball. Vi er faktisk på det nivået. Han har blitt fortalt flere ganger at styremedlemmer ikke mottar lønn, men det går liksom ikke inn. Det passer jo heller ikke til agendaen da.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Ser han hadde et lignende innlegg i mars ja, synes det var noe kjent med innholdet. Ser også han har vært aktiv tidligere i dag, så er ikke slik at han ikke har fått med seg svarene vil jeg tro men heller det at han ikke er i stand til eller ønsker å følge opp når han blir utfordret fordi han har ikke noe mer å komme med. Å begrunne påstandene sine passer nok ikke inn i agendaen nei, mer komfortabelt å bare slenge ut innlegg uten substans.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Asen skrev: tor jun 01, 2023 10:17 am
Solvgutt1 skrev: tor jun 01, 2023 8:39 am https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... R7HiUal7SI

Tror det er sterk enighet om at Rekdal bør fortsette i dette forholdet i alle fall.
Rekdal er vel snart den eneste som har opptrådd profesjonelt i RBK. De har en ledelse som gjemmer seg bort og ikke går ut og gir Rekdal støtte.
Og RBK har en supporterklubb som mener det er de som skal bestemme hvem som trener og leder klubben, de ikke bare mener, men krever.
Jeg har ikke problemer med å forstå at supporterne er kritiske av mye av det som vises på banen. men det går langt over å være kritisk slik de står frem. Blant annet å henge ut bannere med drittslegning i nattetimene, sikkert ikledd sine masker, for de er ikke tøffere enn at de må dekke seg til.
Må være vanskelig å være trener i en klubb der ingen i ledelsen tørr å gå ut med direkte støtte til trenerne.

Jeg kjenne flere i Trondheim som er kritiske for en del av det supporterne gjør, men det skal de ha, de støtter laget sitt fra tribunen hjemme og bortekamper stort sett på en positiv måte under kampene.

Sannsynligvis er det ansvarsrollene i RBK som har sviktet over flere år, nå er det vanskelig å se hvem som er den som bør uttale seg. Styrelederen har ikke akkurat kommet godt fra det siste uken, og før det har ho vært fraværende sett utenifra. Og de andre i ledelsen er helt stille.

Men det sier seg selv slik det er blitt i denne klubben at det tåles ikke mange tap til før Rekdal ryker. Det er slik mekanismen i fotballen er.

Jeg er litt imponert over Rekdal hvor rakrygget han er, men også han er bare et menneske, og alt har en grense for hvor mye de kan akseptere fra omgivelsene.
Du skiver som du har vett til. Styreleder har jo vært ute både titt og ofte og uttrykt støtte til trenerne. Messa om kompetanse, tålmodighet og kontinuitet. Hva faen mer skal de si? At du ikke har lest dette på forsida av VG eller RB betyr jo ikke at det ikke skjer.

Vi vet jo alle hvordan dette fungerer, trenerne har full støtte frem til de ikke har det lenger. Forøvrig vil enhver klubb av en viss størrelse vurdere trenerne posisjon når avviket mellom forventninger/ressurser og resultater blir betydelige - over tid. Når utviklingen går i feil retning lenge nok. Dette er hva som bestemmer Rekdals skjebne på Lerkendal.

Supportene skal mene noe om dette, hvis ikke bryr de seg ikke nok. Ser du, Mini, og andre melsekker beskriver det som at supporterne "krever" Rekdals avgang. Nei, de "mener" at prosjektet bør avsluttes. Og det skulle da bare mangle. Ikke alle supporterskarer forholder seg til klubben som nyttige fjols, som tornekrattet.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

MoldeMoldeMolde skrev: tor jun 01, 2023 11:24 am
trønderen skrev: ons mai 31, 2023 11:52 pm
ballee skrev: ons mai 31, 2023 11:24 pm Ho der styrelederen , som ser ut som hun kommer fra en annen planet, har da veldig liten peiling på RBK-fotball. Nei RBK har et altfor stort og dyrt byråkrati, fjern halvparten av de ansatte. En haug med folk er helt unødvendig ansatt. De får alskens tullete titler bare for å få høy lønn og skape seg et sugerør ned RBK-kassa. Få fjernet en god del lønnsutgifter så kanskje de ikke trenger å selge vekk alle spillere som er gode. Var ikke bare den superbe Tegstedt som ble solgt. Den nest mest giftige spilleren i angrepsfasen Vechia ble også ofret for at alskens unødvendige folk skulle få feit lønn,
https://www.rbk.no/om-rbk/ansatte

Hvis denne siden oppdatert og jeg har telt riktig, er det 75 ansatte i Rosenborg.

Jeg tror det hadde gått ad undas hvis halvparten av de ansatte hadde blitt sagt opp i dag. Her er det alt fra viktige stillinger i det sportslige, leger og fysioterapeuter, banemannskap, kjøkkenpersonell, og folk som jobber med det administrative. Jeg skal være grei med deg, så jeg lar deg plukke ut 25 av disse som du mener burde miste jobben. Gi meg navn.
Det skal litt til å argumentere for at Rosenborg er et så stort konsern at de trenger tre på finans, to på kommunikasjon og seks på forretningsutvikling og salg blant annet.
Nei, en moderne selvdrevet klubb behøver folk på finans og salg. Men her sparer jo selvsagt dere inn på ressursbruken siden Sugardaddy Røkke finansierer røkla.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Uansett hvem som trener oss, i kveld heier vi i alle fall på Craiova! :)


thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Skulle man undersøkt hvem som er dommer i den kampen da, og forsøkt å skrape sammen noen rumenske lei kanskje? Er vel ikke utenkelig at man er mottagelig for slikt der nede. For alt jeg vet er man like mottagelig for sånt her hjemme forsåvidt.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Noen som har installert cupbomberom i hagen?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Laget mot Stjørdals-Blink:
► Show Spoiler
Fremdeles 5-5-0 der altså.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Tjaaah skrev: tor jun 01, 2023 5:48 pm Noen som har installert cupbomberom i hagen?
Det er vel bare Frode57 som er i nærheten av såpass sprø, eller..?
Artig ordspill forøvrig 👍

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Henningsen skrev: tor jun 01, 2023 5:52 pm Det er vel bare Frode57 som er i nærheten av såpass sprø, eller..?
Artig ordspill forøvrig 👍
Tjaaah. @Zanick har en forkjærlighet for gravemaskinaktige spillere, skal ikke se bort i fra at han har en liten gravemaskin i hagen, også.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Om ikke annet så er det bedre enn mot Trygg/Lade....

Men du verden så mange Eliteserielag som sliter så langt. De fleste redder seg vel inn i løpet av 2.omg, men Stabæk skal slite litt. 3-0 under til pause kan bli tøft å ta igjen.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Der satt den for Blink ja...

MadBum

Legg inn av MadBum »

Han burde kanskje fått fyken i går alikevel.

Pondus70

Legg inn av Pondus70 »

Altså 8 avslutninger utenfor mål til nå fra RBK...Reka kan ikke avslutte heller. At ikke det er større kvalitet på avslutningene fra spillerne ligger ikke på Reka. Det er greit å ha narrativ at alt under Reka er ræva og han burde brenne på torget, men fy fan det må gå an å treffe mål.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Fantastisk, er det rart vi elsker sjarmtrollet Rekerull!! Gi han tid Trondheim, gi han tid.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Og der kontres det inn 2-0, vi henger ikke sammen rett og slett.

MadBum

Legg inn av MadBum »

REKDAL MÅ GÅ!!!

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

MadBum skrev: tor jun 01, 2023 7:28 pm REKDAL MÅ GÅ!!!
Tror det blir buss til trondheim. jævlig langt og gå fra Stjørdal

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Hvem tar over? Henriksen mellomløsning igjen før Høgmo kommer?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

En klubb som sparker trenere som vinner serien og tar inn Koteng som styreleder fortjener dette.

Rekdal er den siste som bør gå av ledelsen.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Rensenbrink82 skrev: tor jun 01, 2023 7:31 pm Hvem tar over? Henriksen mellomløsning igjen før Høgmo kommer?
Kan Ole Gunnar komme på tale?
Høgmo er vel ikke så dumt sikkert da.
Er Sollied i det hele tatt noe tema lenger?
Jørn Andersen? ..

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Den store utfordringen til styret nå blir å finne en trener som hater RBK mer enn Rekdal. Blir det Papasmurf?

Visa

Legg inn av Visa »

Interessert skrev: tor jun 01, 2023 7:35 pm
Rensenbrink82 skrev: tor jun 01, 2023 7:31 pm Hvem tar over? Henriksen mellomløsning igjen før Høgmo kommer?
Kan Ole Gunnar komme på tale?
Høgmo er vel ikke så dumt sikkert da.
Er Sollied i det hele tatt noe tema lenger?
Jørn Andersen? ..
Hva med en pakkedeal fra Færøyene?
Hoseth, Hestad og Forren
2 trenere + 1 midtstopper

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Ostemanden skrev: tor jun 01, 2023 7:29 pm
MadBum skrev: tor jun 01, 2023 7:28 pm REKDAL MÅ GÅ!!!
Tror det blir buss til trondheim. jævlig langt og gå fra Stjørdal
Rekdal fortjener ikke å få sitte på bussen til Trondheim. Han må gå!

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Visa skrev: tor jun 01, 2023 7:38 pm
Interessert skrev: tor jun 01, 2023 7:35 pm
Rensenbrink82 skrev: tor jun 01, 2023 7:31 pm Hvem tar over? Henriksen mellomløsning igjen før Høgmo kommer?
Kan Ole Gunnar komme på tale?
Høgmo er vel ikke så dumt sikkert da.
Er Sollied i det hele tatt noe tema lenger?
Jørn Andersen? ..
Hva med en pakkedeal fra Færøyene?
Hoseth, Hestad og Forren
2 trenere + 1 midtstopper
Hvorfor ikke, vi har prøvd oss med to trenere fra Molde nå og det sies tross alt at alle gode ting er 3? I tillegg får vi en slags 3 for 1 deal fra Færøyene. Det holder for meg, jeg er solgt!

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

Interessert skrev: tor jun 01, 2023 7:35 pm
Rensenbrink82 skrev: tor jun 01, 2023 7:31 pm Hvem tar over? Henriksen mellomløsning igjen før Høgmo kommer?
Kan Ole Gunnar komme på tale?
Høgmo er vel ikke så dumt sikkert da.
Er Sollied i det hele tatt noe tema lenger?
Jørn Andersen? ..
OGS er uaktuell fordi han ikke vil selv. Høgmo har det fint nok der han er, og med hvordan han taklet posisjonen sist han var her, så har han alt å tape på å bytte. Begge ville gjort det bra med Rosenborg, men ingen er aktuelle uansett.

Sollied bør få være i fred. Hans aktualitet har nok peaket, for å si det sånn.

Blir nok en mellomløsning inntil videre.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Neptun skrev: tor jun 01, 2023 7:33 pm En klubb som sparker trenere som vinner serien og tar inn Koteng som styreleder fortjener dette.

Rekdal er den siste som bør gå av ledelsen.
Javel, kan være det. Er ikke inni det nok til å vite noe videre om hva Koteng gjør, men virker som en ufordragelig type da. Husker saken med Kåre I. Var det Koteng som ødela for han, og trenerne etter det?
Se på Horneland feks nå. Viste seg fram først i FKH - gikk skeis i RBK, og viser seg nå igjen som en mønstertrener i Brann.
Jo det kan tyde på at det er noe annet enn trenerne som er galt fatt i RBK.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»