Kaizers Orchestra

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: Kaizers Orchestra

Legg inn av Jolla »

En av mine mange, rare, uoppnåelige ambisjoner er å en dag skrive, lage og produsere en Kaizers-musikal.

Helt magiske tekster og tematikk.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Jolla skrev: lør des 03, 2022 8:33 pm Kaizers er det beste Live-bandet jeg noensinne har opplevd.

Det sagt så har jeg ikke opplevd altfor mange live. Men bedre enn Kiss, AC/DC, The Who, Metallica og Elton John av større artister/band jeg har sett.
Enig. Men har du sett disse bandene i deres prime? Vil tro at The Who var ganske så rå når de var unge og virile. Men ikke misforstå. Kaizers er også det beste bandet jeg har sett i min levetid!

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Fritz_ skrev: lør des 03, 2022 8:38 pm
Jolla skrev: lør des 03, 2022 8:33 pm Kaizers er det beste Live-bandet jeg noensinne har opplevd.

Det sagt så har jeg ikke opplevd altfor mange live. Men bedre enn Kiss, AC/DC, The Who, Metallica og Elton John av større artister/band jeg har sett.
Enig. Men har du sett disse bandene i deres prime? Vil tro at The Who var ganske så rå når de var unge og virile. Men ikke misforstå. Kaizers er også det beste bandet jeg har sett i min levetid!
Alle var gamlinger når jeg så dem. Jeg er født på begynnelsen av 90-tallet.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Justice 97 skrev: lør des 03, 2022 8:39 pm
Fritz_ skrev: lør des 03, 2022 8:33 pm
Justice 97 skrev: lør des 03, 2022 8:30 pm

Skal overleve det eventuelt, det blir bare gøy å se dem igjen :)
Jeg bare kødda. De er nok blodtrimma når du skal se dem. De skal jo øve 1 uke pr måned fra og med 1.januar. Det skulle nok få dem opp på et veldig bra nivå ganske raskt.
Klart det blir bra, tror ikke noe blir overlatt til tilfeldighetene her. Fikk med meg Siste Dans i Stavanger, det var helt enormt. Fantastisk liveband.
Det må har vært voldsomt. Ser ofte den konserten på Youtube. Mye følelser blant publikum. Og Janove sang vel i over 3 timer. På slutten var stemma helt borte, men det gjorde ingenting! :D

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Justice 97 skrev: lør des 03, 2022 8:48 pm Gikk en stund før Kaizers sank inne her, synge på jærsk og greier, kunne ikke være bra. Forandret fort mening etter å ha sett dem live.
:musical_note: Me går langt tebage, te de gamle dage
Når alt va svart/kvitt, og alt mitt va ditt :musical_note:

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Kommer ny musikk fra Kaizers nå. Og ny musikkvideo. Gleder vi oss? :D

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »


Hektisk Kampanje

Legg inn av Hektisk Kampanje »

Dette blir bra

Taarnfyrsten

Legg inn av Taarnfyrsten »

Synes det er overraskende lite man har fått høre av ny materiale av dem i og med at det ikke er veldig mange månedene før turnéen. Rart at de ikke har lagt ut fullversjon (?) av låta Dine gamle dager er nå noe sted. Det er jo 7 måneder siden den kom.

brokburg

Legg inn av brokburg »

Kommet en nedtelling på https://dinegamledagererna.no/ nå. Da er det vel mye som tyder på at ny musikk endelig kommer 16. juni.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Det har kommet noen voldsomme anmeldelser ja. Denne her fra musikknyheter.no er ikke snau heller:

"
Dine Gamle Dager Er Nå låter akkurat så stort som det må låte, og akkurat så bold som det passer seg for et band som har brukt under et kvarter på å selge mer enn 80 000 billetter til tidenes mest etterlengtede comeback.

Eller for å være mer presis: dette er beint fram en monumental låt i ordets rette betydning, for dette er en komposisjon som garantert får stor betydning også lenge etter at comebackturnéen er ferdig.

Rett i underkant av fem minutter er ikke spesielt radiovennlig. Men det blir garantert ikke noe hinder for at låta blir A-listet på alt som er av norske radiokanaler. For dette er et aldri så lite stykke praktverk som skriver seg rett inn i historien som noe av det beste som har vært gitt ut av Kaizers Orchestra.
https://www.musikknyheter.no/record/228 ... satFDXYijU

Terry_26

Legg inn av Terry_26 »

Helt fantastisk låt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»