Pride - er det nok nå?

Svar
PapaSmurf

Re: Pride - er det nok nå?

Legg inn av PapaSmurf »

William_S skrev: fre jun 02, 2023 7:47 pm
ehall skrev: fre jun 02, 2023 6:29 pm
Hetfield skrev: fre jun 02, 2023 5:21 pm

At man er transfob alene er ikke nok

Hun er et hespetre dog
Ja, denne definisjonen har til og med kommet inn i det norske lovverket. Så «ytringsfriheten» vi har gjør at jeg ikke kan si hva min mening om hva som definerer mann og kvinne, siden det er «transfobisk».
Dere på ytre høyreside er morsomme til tider Hvem eller hva føler dere kneblet av? Selvsagt kan du si hva du mener om hva som er mann og kvinne. Forskjellen er hvis du slenger dette til transpersoner du møter på gata og forteller dem at de egentlig er noe annet enn det de er. Transpersoner har dårligere levekår enn befolkningen for øvrig og blir oftere utsatt for hets og trakassering. Dette er det gjort vitenskapelige undersøkelser om.
Jeg føler meg ikke som en ytre høyre person, men J.K. Rowling er et godt eksempel. Hun ytrer sin mening og det blir et kanselleringsparty. Selv norske spillanmeldere syns det er vanskelig å anmelde et Harry Potter-spill fordi hun ikke henger seg på dette indentitetskjøret.

For meg er det enkelt. Folk kan identifisere seg som det de selv mener er rett og jeg vil ikke si noe på det, men det finnes bare to kjønn. Om noen graver opp mitt skjelett om 1000 år så vil de ha to båser å putte det skjelettet inn i. I tillegg kan ikke de som identifiserer seg som noe annet enn det de genetisk sett er automatisk forvente at samfunnet tilpasser seg deres følelser. En mann kan ikke delta som dame i idrett, og en mann som føler seg som en dame må pent gå inn i herregarderoben på treningssenteret.

William_S

Legg inn av William_S »

PapaSmurf skrev: fre jun 02, 2023 7:54 pm
William_S skrev: fre jun 02, 2023 7:47 pm
ehall skrev: fre jun 02, 2023 6:29 pm

Ja, denne definisjonen har til og med kommet inn i det norske lovverket. Så «ytringsfriheten» vi har gjør at jeg ikke kan si hva min mening om hva som definerer mann og kvinne, siden det er «transfobisk».
Dere på ytre høyreside er morsomme til tider Hvem eller hva føler dere kneblet av? Selvsagt kan du si hva du mener om hva som er mann og kvinne. Forskjellen er hvis du slenger dette til transpersoner du møter på gata og forteller dem at de egentlig er noe annet enn det de er. Transpersoner har dårligere levekår enn befolkningen for øvrig og blir oftere utsatt for hets og trakassering. Dette er det gjort vitenskapelige undersøkelser om.
Jeg føler meg ikke som en ytre høyre person, men J.K. Rowling er et godt eksempel. Hun ytrer sin mening og det blir et kanselleringsparty. Selv norske spillanmeldere syns det er vanskelig å anmelde et Harry Potter-spill fordi hun ikke henger seg på dette indentitetskjøret.

For meg er det enkelt. Folk kan identifisere seg som det de selv mener er rett og jeg vil ikke si noe på det, men det finnes bare to kjønn. Om noen graver opp mitt skjelett om 1000 år så vil de ha to båser å putte det skjelettet inn i. I tillegg kan ikke de som identifiserer seg som noe annet enn det de genetisk sett er automatisk forvente at samfunnet tilpasser seg deres følelser. En mann kan ikke delta som dame i idrett, og en mann som føler seg som en dame må pent gå inn i herregarderoben på treningssenteret.
Å føle seg kansellert er vesentlig annerledes enn å ikke ha ytringsfrihet. JK Rowling har ytringsfrihet men mange reagerer på meningene hennes. Det er ikke sånn at ytringsfrihet innebærer at meninger skal bli stående uimotsagt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

William_S skrev: fre jun 02, 2023 8:07 pm
PapaSmurf skrev: fre jun 02, 2023 7:54 pm
William_S skrev: fre jun 02, 2023 7:47 pm

Dere på ytre høyreside er morsomme til tider Hvem eller hva føler dere kneblet av? Selvsagt kan du si hva du mener om hva som er mann og kvinne. Forskjellen er hvis du slenger dette til transpersoner du møter på gata og forteller dem at de egentlig er noe annet enn det de er. Transpersoner har dårligere levekår enn befolkningen for øvrig og blir oftere utsatt for hets og trakassering. Dette er det gjort vitenskapelige undersøkelser om.
Jeg føler meg ikke som en ytre høyre person, men J.K. Rowling er et godt eksempel. Hun ytrer sin mening og det blir et kanselleringsparty. Selv norske spillanmeldere syns det er vanskelig å anmelde et Harry Potter-spill fordi hun ikke henger seg på dette indentitetskjøret.

For meg er det enkelt. Folk kan identifisere seg som det de selv mener er rett og jeg vil ikke si noe på det, men det finnes bare to kjønn. Om noen graver opp mitt skjelett om 1000 år så vil de ha to båser å putte det skjelettet inn i. I tillegg kan ikke de som identifiserer seg som noe annet enn det de genetisk sett er automatisk forvente at samfunnet tilpasser seg deres følelser. En mann kan ikke delta som dame i idrett, og en mann som føler seg som en dame må pent gå inn i herregarderoben på treningssenteret.
Å føle seg kansellert er vesentlig annerledes enn å ikke ha ytringsfrihet. JK Rowling har ytringsfrihet men mange reagerer på meningene hennes. Det er ikke sånn at ytringsfrihet innebærer at meninger skal bli stående uimotsagt.
Du mener at det eneste som har skjedd er at folk har sagt seg uenige i det hun mener?

William_S

Legg inn av William_S »

PapaSmurf skrev: fre jun 02, 2023 8:09 pm
William_S skrev: fre jun 02, 2023 8:07 pm
PapaSmurf skrev: fre jun 02, 2023 7:54 pm

Jeg føler meg ikke som en ytre høyre person, men J.K. Rowling er et godt eksempel. Hun ytrer sin mening og det blir et kanselleringsparty. Selv norske spillanmeldere syns det er vanskelig å anmelde et Harry Potter-spill fordi hun ikke henger seg på dette indentitetskjøret.

For meg er det enkelt. Folk kan identifisere seg som det de selv mener er rett og jeg vil ikke si noe på det, men det finnes bare to kjønn. Om noen graver opp mitt skjelett om 1000 år så vil de ha to båser å putte det skjelettet inn i. I tillegg kan ikke de som identifiserer seg som noe annet enn det de genetisk sett er automatisk forvente at samfunnet tilpasser seg deres følelser. En mann kan ikke delta som dame i idrett, og en mann som føler seg som en dame må pent gå inn i herregarderoben på treningssenteret.
Å føle seg kansellert er vesentlig annerledes enn å ikke ha ytringsfrihet. JK Rowling har ytringsfrihet men mange reagerer på meningene hennes. Det er ikke sånn at ytringsfrihet innebærer at meninger skal bli stående uimotsagt.
Du mener at det eneste som har skjedd er at folk har sagt seg uenige i det hun mener?
Nå har jeg ikke fulgt så mye med på JK Rowling saken, men det er mitt inntrykk ja.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

William_S skrev: fre jun 02, 2023 7:39 pm
KBY skrev: fre jun 02, 2023 6:26 pm
William_S skrev: fre jun 02, 2023 4:22 pm
For noe fjas. Av og til lurer jeg på hvor dere henter teoriene deres fra.
https://www.nrk.no/sorlandet/kors-saken ... 1.11419173

Fjas?
Hvor mange ganger etter 2013 har dette skjedd? Uansett folk klager til Kringkastingsrådet om alt mulig rart. Men ja et ti år gammelt eksempel var alt du fant.
Du går virkelig inn for å fremstå som en uvitende idiot. Det har ikke skjedd etterpå siden NRK har forbudt korset.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

William_S skrev: fre jun 02, 2023 8:11 pm
PapaSmurf skrev: fre jun 02, 2023 8:09 pm
William_S skrev: fre jun 02, 2023 8:07 pm

Å føle seg kansellert er vesentlig annerledes enn å ikke ha ytringsfrihet. JK Rowling har ytringsfrihet men mange reagerer på meningene hennes. Det er ikke sånn at ytringsfrihet innebærer at meninger skal bli stående uimotsagt.
Du mener at det eneste som har skjedd er at folk har sagt seg uenige i det hun mener?
Nå har jeg ikke fulgt så mye med på JK Rowling saken, men det er mitt inntrykk ja.
Ja jøss, drapstrusler, trusler om å slå henne ned på gaten, dickpics og ting som "Choke on my lady dick" (så feminint) er bare uenighet. Og så har vi jo noen som har måtte slette tweets og beklage etter å ha konferert med sin advokat.
Kanskje du burde følge litt mer med for å få et inntrykk.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

JK Rowling er dronning.

William_S

Legg inn av William_S »

missChance skrev: fre jun 02, 2023 8:18 pm
William_S skrev: fre jun 02, 2023 8:11 pm
PapaSmurf skrev: fre jun 02, 2023 8:09 pm

Du mener at det eneste som har skjedd er at folk har sagt seg uenige i det hun mener?
Nå har jeg ikke fulgt så mye med på JK Rowling saken, men det er mitt inntrykk ja.
Ja jøss, drapstrusler, trusler om å slå henne ned på gaten, dickpics og ting som "Choke on my lady dick" (så feminint) er bare uenighet. Og så har vi jo noen som har måtte slette tweets og beklage etter å ha konferert med sin advokat.
Kanskje du burde følge litt mer med for å få et inntrykk.
Nå er det nokså utidig av mod å gå inn i diskusjonen. En moderator bør holde seg nøytral. Nok om det..

Fordi Jk Rowling får trusler så er det greit å true Redd Barnas arrangement med vold? Virker som en del mener det.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Hetfield skrev: fre jun 02, 2023 4:56 pm
Megapixsel skrev: fre jun 02, 2023 4:39 pm
Hetfield skrev: fre jun 02, 2023 10:37 am Ytre høyre anført av Jordan Peterson og Matt Walsh igang med sin årlige transfobiske propaganda ja
Hva er transfobisk?
Diskriminering og hat mot transpersoner, noe både JP og MW har holdt på med lenge.

Koselige de på ytre høyre skjønner du..
Link til hvor noen av de diskriminerer/hater på transpersoner?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

William_S skrev: fre jun 02, 2023 8:23 pm
missChance skrev: fre jun 02, 2023 8:18 pm
William_S skrev: fre jun 02, 2023 8:11 pm

Nå har jeg ikke fulgt så mye med på JK Rowling saken, men det er mitt inntrykk ja.
Ja jøss, drapstrusler, trusler om å slå henne ned på gaten, dickpics og ting som "Choke on my lady dick" (så feminint) er bare uenighet. Og så har vi jo noen som har måtte slette tweets og beklage etter å ha konferert med sin advokat.
Kanskje du burde følge litt mer med for å få et inntrykk.
Nå er det nokså utidig av mod å gå inn i diskusjonen. En moderator bør holde seg nøytral. Nok om det..

Fordi Jk Rowling får trusler så er det greit å true Redd Barnas arrangement med vold? Virker som en del mener det.
Hva i all verden? Jeg har da like mye rett til å skrive her inne som noen andre.

startelver

Legg inn av startelver »

Den dagen pride blir avlyst over hele Norge skal champagnen sprettes! Håper det skjer innen 2050.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Ser ut som denne tråden fremdeles lever. Ikke fulgt så nøye med på tråden på lenge.
Som er ganske liberal og ikke klarer å hisse meg opp over noe (stort sett) innen LHBT :-)

Brukeravatar
Dapre
Innlegg: 248

Legg inn av Dapre »

Ajay skrev: fre jun 02, 2023 7:31 pm Nå har de høyreekstreme vært på ferde i Drammen også: https://www.drm24.no/ingen-pride-flagg- ... ram/256328
Denne gangen var det den berikende utgaven, som tydeligvis har større baller en 10 snauskaller.

Ser du noe du ikke liker ? RIV DET NED

Kommer det opp igjen ? RIV DET NED IGJEN

Imponerende.

Disse berikelsene er fredet året rundt , så det er bare å kjøre på.

Brukeravatar
Dapre
Innlegg: 248

Legg inn av Dapre »

Ale skrev: fre jun 02, 2023 8:19 pm Skal hele juni handle om dette igjen?
Selvfølgelig. Det tar ikke slutt før du og alle oss andre kommer ut av skapet - med eller uten tvang.

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

StormEagle skrev: tor jun 01, 2023 10:11 pm
Gårdsdattra skrev: tor jun 01, 2023 9:59 pm
StormEagle skrev: tor jun 01, 2023 9:44 pm

Her diskuterer vi pride generelt. Og i de offentlige pride togene pushes det på for å inkludere seksuelle fetisher sammen med barn Som blant annet artiklene jeg linket til viser. Det skulle ha blitt straffet strengt.

Og begge de sidene har 13 års aldersgrense.



Barn synes nok det er gøy og se menn eller damer med hundehalsbånd, tror neppe barn ser noe seksuelt med dette. Ellers er vel folk mindre påkledd på ei badestrand der også barn er tilstede.
Greia er dessverre at for alt for mange tror at homofili handler kun om sex, og ikke kjærlighet.
Og på en nudiststrand så er folk helt avkledde. Men det er ikke hva det handler om. Det handler om intensjonen. BDSM og kink er en seksuell fetish Og selv om man kan være mer påkledd enn en gjennomsnittlig badegjest på stranda så handler BDSM klærne utelukkende om en seksuell fetish. Det er tatt rett ut fra sex klubber for slike fetisjer.

Det er 18 års grense på strippeklubben. Men det er ikke noe aldersgrense på nakenstranda, eller i dusjen på svømmehallen selv om man er like nakne der. Det handler som sagt om intensjonen. På samme måte som at det er straffbart å rive opp frakken og blotte seg for noen på gata, men det er ikke straffbart å ta av seg klærne når man skal inn i dusjen på treningssenteret eller svømmehallen.



Og dette mener du barna vet? Barn ser ikke annet enn at noen har kledd seg ut, og tror derfor det er karneval, fest og gøy.
Forøvrig så vet ikke du heller hva BDSM er. Det er utvilsomt ikke en fetish, det er en legning på linje med andre legninger i Pride-toget. Det er derfor de er med.
Fetisher er noe som ikke kun er forbeholdt BDSM, men noe (gjenstander) som forsterker sex-lysten hos mange.

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

Henningsen skrev: tor jun 01, 2023 10:05 pm
Gårdsdattra skrev: tor jun 01, 2023 9:59 pm
StormEagle skrev: tor jun 01, 2023 9:44 pm

Her diskuterer vi pride generelt. Og i de offentlige pride togene pushes det på for å inkludere seksuelle fetisher sammen med barn Som blant annet artiklene jeg linket til viser. Det skulle ha blitt straffet strengt.

Og begge de sidene har 13 års aldersgrense.



Barn synes nok det er gøy og se menn eller damer med hundehalsbånd, tror neppe barn ser noe seksuelt med dette. Ellers er vel folk mindre påkledd på ei badestrand der også barn er tilstede.
Greia er dessverre at for alt for mange tror at homofili handler kun om sex, og ikke kjærlighet.
Det er spesielt en her i tråden som er så fiksert på sex at han ikke hadde sett noe annet om det traff han midt i fleisen.

Ganske sykt å lese.


Hva om folk kunne fått inn i skallen at Pride IKKE handler om sex, men om å få være den man er og å få elske den man vil. Akkurat så enkelt er det. Og det er akkurat det FRI også handler om.
Denne tråden er på mange måter deprimerende lesing, så jeg har på ingen måte lest hele. På den annen side ser man hva slags folk man har med å gjøre.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

William_S skrev: fre jun 02, 2023 4:22 pm
ehall skrev: fre jun 02, 2023 1:36 pm
Koskinen skrev: fre jun 02, 2023 11:49 am Mon tro om disse som ikke syns det kan bli nok regnbuefarger og tog, hadde vært like tolerante om feks Kristen Norge gunna på med svære Kors over alt i en hel måned. Kjørte «korstog» i alle landes byer og kalte alle som syns det var litt slitsomt for sneversynte.
Det holder med at en programleder har et smykke rundt halsen med et lite kors, så er shitshowet i gang. For det kan man ikke akseptere.
For noe fjas. Av og til lurer jeg på hvor dere henter teoriene deres fra.
At du ikke er spesielt lærd er ikke noe nytt. Du giddet ikke engang gjøre et lite søk for å få bekreftet det ehall skrev, men bare avviste det.
For et enkelt liv.

Det er da innlysende at et opptog i kristen regi ville medført meget harme og antagelig voldsbruk - i motsetning til dto. muslimsk feiring.
Samt aktuelle sak der homofile nå gyver løs på småbarn for å normalisere seksuelle avvik - og seksualisere dem.

Til min store glede er det ingen vettuge voksne jeg har pratet med som er positive til å involvere småbarn i seksuelle avvik. Det kan de erfare selv når tiden er inne.
Mer provoserende at politikere og samtlige medier promoterer homofili om så det gjelder unger.

William_S

Legg inn av William_S »

Neptun skrev: fre jun 02, 2023 9:33 pm
William_S skrev: fre jun 02, 2023 4:22 pm
ehall skrev: fre jun 02, 2023 1:36 pm

Det holder med at en programleder har et smykke rundt halsen med et lite kors, så er shitshowet i gang. For det kan man ikke akseptere.
For noe fjas. Av og til lurer jeg på hvor dere henter teoriene deres fra.
At du ikke er spesielt lærd er ikke noe nytt. Du giddet ikke engang gjøre et lite søk for å få bekreftet det ehall skrev, men bare avviste det.
For et enkelt liv.

Det er da innlysende at et opptog i kristen regi ville medført meget harme og antagelig voldsbruk - i motsetning til dto. muslimsk feiring.
Samt aktuelle sak der homofile nå gyver løs på småbarn for å normalisere seksuelle avvik - og seksualisere dem.

Til min store glede er det ingen vettuge voksne jeg har pratet med som er positive til å involvere småbarn i seksuelle avvik. Det kan de erfare selv når tiden er inne.
Mer provoserende at politikere og samtlige medier promoterer homofili om så det gjelder unger.
Homofili er IKKE et seksuelt avvik. Det er en legning man er født med og er ikke noe en person kan endre. Ytre høyre er avskum og du er faen meg ikke sann.

Det finnes mange eksempler på kjente personer på borgerlig side som er homofile. Feks Per Kristian Foss og Bent Høie. Kaller du de seksuelle avvik?
Sist redigert av William_S den fre jun 02, 2023 9:52 pm, redigert 2 ganger totalt.

Knax

Legg inn av Knax »


Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

Neptun skrev: fre jun 02, 2023 9:33 pm
William_S skrev: fre jun 02, 2023 4:22 pm
ehall skrev: fre jun 02, 2023 1:36 pm

Det holder med at en programleder har et smykke rundt halsen med et lite kors, så er shitshowet i gang. For det kan man ikke akseptere.
For noe fjas. Av og til lurer jeg på hvor dere henter teoriene deres fra.
At du ikke er spesielt lærd er ikke noe nytt. Du giddet ikke engang gjøre et lite søk for å få bekreftet det ehall skrev, men bare avviste det.
For et enkelt liv.

Det er da innlysende at et opptog i kristen regi ville medført meget harme og antagelig voldsbruk - i motsetning til dto. muslimsk feiring.
Samt aktuelle sak der homofile nå gyver løs på småbarn for å normalisere seksuelle avvik - og seksualisere dem.

Til min store glede er det ingen vettuge voksne jeg har pratet med som er positive til å involvere småbarn i seksuelle avvik. Det kan de erfare selv når tiden er inne.
Mer provoserende at politikere og samtlige medier promoterer homofili om så det gjelder unger.



Det er da flere opptog i kristen regi her i Norge. En ting er korsvandringene på langfredag, så har vi pilegrimsvandringer og opptog under Olavsfestdagene i Trondheim. Har aldri hørt om noen protester mot noen av disse.

Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Legg inn av Soteria »

Det blir snart så voldsomt at hvis du er i Oslo i juni, må du ikke se sur ut. Det kan da bli som i Nord-Korea, der de som ikke er entusiastiske nok blir dratt ut av folkemengden og banket opp. Smil mer, klapp mer og fest et regnbueflagg på jakka. Eller bli satt på toget til Dovre (det norske Sibir).

Forstår det er en belastning å bli ledd ut av danske slektninger. Men de som har svenske slektninger kan bli kalt for "norrbagge" og ledd ut, osv. Å være seksuelt liberal eller ikke - det er ikke akkurat verdig med oppslagene som finnes om presidentene i liberale Frankrike. https://www.nettavisen.no/nyheter/frans ... 95-3737919

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

William_S skrev: fre jun 02, 2023 8:23 pm
missChance skrev: fre jun 02, 2023 8:18 pm
William_S skrev: fre jun 02, 2023 8:11 pm

Nå har jeg ikke fulgt så mye med på JK Rowling saken, men det er mitt inntrykk ja.
Ja jøss, drapstrusler, trusler om å slå henne ned på gaten, dickpics og ting som "Choke on my lady dick" (så feminint) er bare uenighet. Og så har vi jo noen som har måtte slette tweets og beklage etter å ha konferert med sin advokat.
Kanskje du burde følge litt mer med for å få et inntrykk.
Nå er det nokså utidig av mod å gå inn i diskusjonen. En moderator bør holde seg nøytral. Nok om det..

Fordi Jk Rowling får trusler så er det greit å true Redd Barnas arrangement med vold? Virker som en del mener det.
Så mod kan ikke debattere? Den var ny. Og du snakker om ytringsfrihet?

Først argumenterer du om J.K. Rowling, når du kommer langt utpå dypt vann påstår du plutselig at du vet ikke så mye om henne. Lite smart å debattere noe du ikke vet noe om, eller påstår du ikke vet noe om. Det var beleilig å kunne trekke deg ut av akkurat den debatten.

Men her kommer du også med regelrett løgner og påstår at noen mener det er greit å true med vold, bare for å sverte dine meningsmotstandere på «ytre høyre». Hvor nedrig er det mulig å komme? Du er veldig nærme bunnen.

guru

Legg inn av guru »

Ekstremt ubehagelig utvikling at det ses på som hatefullt å ytre seg kritisk til Pride og FRI. Det er noe guffent over hele greia. Jeg misliker sterkt at dette pushes knallhardt i barnehager, skoler og arbeidsplasser. Man har ingenting man skulle sagt, og de som tør setter seg i en ekstremt tøff situasjon, og risikerer reaksjoner for trakassering og hatefulle ytringer. Da holder de kjeft, og debatten stilner. Et paradoks i seg selv - Pride står visst for å være 100% seg selv - men det gjelder åpenbart ikke de som er kritisk til Pridemarkeringen.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Gårdsdattra skrev: fre jun 02, 2023 9:08 pm
Henningsen skrev: tor jun 01, 2023 10:05 pm
Gårdsdattra skrev: tor jun 01, 2023 9:59 pm




Barn synes nok det er gøy og se menn eller damer med hundehalsbånd, tror neppe barn ser noe seksuelt med dette. Ellers er vel folk mindre påkledd på ei badestrand der også barn er tilstede.
Greia er dessverre at for alt for mange tror at homofili handler kun om sex, og ikke kjærlighet.
Det er spesielt en her i tråden som er så fiksert på sex at han ikke hadde sett noe annet om det traff han midt i fleisen.

Ganske sykt å lese.
Hva om folk kunne fått inn i skallen at Pride IKKE handler om sex
Enkelte her i tråden kommer aldri til å se fakta gjennom gitteret av fordommer de har for øynene.
Det er stort sett de som er mest negative, og aldri har sett/deltatt i en prideparade som mener sterkest om det.
De kommer aldri til å innse dette dessverre.

De er såpass sterkt negative at man nesten kan tro de har et skjult ønske om å delta, men ikke tør innrømme det overfor seg selv. Derfor hyler de høyest ut sine fordommer for å skule det for omverdenen ;)

Predatorgnu

Legg inn av Predatorgnu »

Gårdsdattra skrev: fre jun 02, 2023 9:51 pm
Neptun skrev: fre jun 02, 2023 9:33 pm
William_S skrev: fre jun 02, 2023 4:22 pm

For noe fjas. Av og til lurer jeg på hvor dere henter teoriene deres fra.
At du ikke er spesielt lærd er ikke noe nytt. Du giddet ikke engang gjøre et lite søk for å få bekreftet det ehall skrev, men bare avviste det.
For et enkelt liv.

Det er da innlysende at et opptog i kristen regi ville medført meget harme og antagelig voldsbruk - i motsetning til dto. muslimsk feiring.
Samt aktuelle sak der homofile nå gyver løs på småbarn for å normalisere seksuelle avvik - og seksualisere dem.

Til min store glede er det ingen vettuge voksne jeg har pratet med som er positive til å involvere småbarn i seksuelle avvik. Det kan de erfare selv når tiden er inne.
Mer provoserende at politikere og samtlige medier promoterer homofili om så det gjelder unger.



Det er da flere opptog i kristen regi her i Norge. En ting er korsvandringene på langfredag, så har vi pilegrimsvandringer og opptog under Olavsfestdagene i Trondheim. Har aldri hørt om noen protester mot noen av disse.
Corpus Christi- prosesjon gikk årlig forbi stampuben gjennom flere år. Ganske mange, pga polakkene og vietnameserne antagelig. Hyglig avveksling i gatebildet.
Bilde

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Dapre skrev: fre jun 02, 2023 8:53 pm
Ale skrev: fre jun 02, 2023 8:19 pm Skal hele juni handle om dette igjen?
Selvfølgelig. Det tar ikke slutt før du og alle oss andre kommer ut av skapet - med eller uten tvang.
Hehehe, nærmest dagens den :lol:
Sist redigert av pfrog567 den fre jun 02, 2023 10:43 pm, redigert 1 gang totalt.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Ale skrev: fre jun 02, 2023 8:19 pm Skal hele juni handle om dette igjen?
Tydeligvis. Trodde nå at de homofile ville være som alle "andre" jeg også. Men de vil vel ikke det da..

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Dapre skrev: fre jun 02, 2023 8:53 pm
Ale skrev: fre jun 02, 2023 8:19 pm Skal hele juni handle om dette igjen?
Selvfølgelig. Det tar ikke slutt før du og alle oss andre kommer ut av skapet - med eller uten tvang.
Det er tydelig at du fortsatt er i skapet. Fordommene dine hadde nok forsvunnet om du hadde kommet ut.
Hadde sikkert gjort deg godt.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

guru skrev: fre jun 02, 2023 10:30 pm Ekstremt ubehagelig utvikling at det ses på som hatefullt å ytre seg kritisk til Pride og FRI. Det er noe guffent over hele greia. Jeg misliker sterkt at dette pushes knallhardt i barnehager, skoler og arbeidsplasser. Man har ingenting man skulle sagt, og de som tør setter seg i en ekstremt tøff situasjon, og risikerer reaksjoner for trakassering og hatefulle ytringer. Da holder de kjeft, og debatten stilner. Et paradoks i seg selv - Pride står visst for å være 100% seg selv - men det gjelder åpenbart ikke de som er kritisk til Pridemarkeringen.
Jeg er også grundig lei av alt som heter Pride nå for tida. Og at noen ikke synes noe om å blande barn inn i Pride-opplegg (meg selvinkludert) må da for faen være akseptabelt. Eller skal vi liksom "henges" for dette? Bare fordi vi aksepterer homofile og de kan gå i så mange Pride-opptog de vil, men sier stopp når barna skal bli med på dette som voksne folk har bestemt?
Jeg har i hvert fall ikke hørt noe fra småbarna at de vil gå i et tog for homofile. Må være barnehageansatte og lærere som trer dette nedover hodet på ungene. Blir bare helt matt jeg av dette gnålet jeg.
La barn være barn.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Ajay skrev: fre jun 02, 2023 7:31 pm Nå har de høyreekstreme vært på ferde i Drammen også: https://www.drm24.no/ingen-pride-flagg- ... ram/256328
Man forstår jo hvor ræva elever skolen har når FAU, altså foreldrene, advarer mot sine egne barn.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»