INP større enn MdG

Svar
MRSA
Innlegg: 2168

Re: INP større enn MdG

Legg inn av MRSA »

Var det ikkje IPN han var i frå han kommunestyre repensentanten som nekta å vere på møte samtidig som ein anna amma på same møtet?

Centrist

Legg inn av Centrist »

PapaSmurf skrev: fre jun 02, 2023 7:39 pm
ehall skrev: fre jun 02, 2023 6:06 pm
pigg skrev: fre jun 02, 2023 5:15 pm

INPs oppslutning står i liten skrift under søylediagrammet.
Ser det nå. Liker ikke politikken til INP, men meget gledelig at MDG er så lavt.
Samme her.

INP er for meg et fjaseparti, men MDG står for en skummel og samfunnsskadelig politikk.

Så jeg tar INP foran MDG 24/7.
Har du lest partiprogrammet til INP?

INP er om noe like samfunnskadelig som MDG ihvertfall. Det mest anti-demokratiske partiet av de større mindre partiene.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Centrist skrev: lør jun 03, 2023 5:59 pm
PapaSmurf skrev: fre jun 02, 2023 7:39 pm
ehall skrev: fre jun 02, 2023 6:06 pm

Ser det nå. Liker ikke politikken til INP, men meget gledelig at MDG er så lavt.
Samme her.

INP er for meg et fjaseparti, men MDG står for en skummel og samfunnsskadelig politikk.

Så jeg tar INP foran MDG 24/7.
Har du lest partiprogrammet til INP?

INP er om noe like samfunnskadelig som MDG ihvertfall. Det mest anti-demokratiske partiet av de større mindre partiene.
INP er så useriøst at det ikke er noen som vil samarbeide med dem uansett.

MDG er dermed farligere. Selv om jeg ser hva du mener.

Corvus

Legg inn av Corvus »

peraleks skrev: fre jun 02, 2023 10:17 pm Er litt rart hvor mange mini-partier det har blitt i Norge med tiden, fryktelig mye ensaks-partier som har lite for seg i lengden.
NIP fremstår også som et temmelig sært parti med fryktelig lite tyngde og holdninger som hadde passet best for 50-60 år siden.
Vel, når kommunister, med holdninger som hadde passet best på historiens skraphaug, og et rent aktivistparti som MDG får så mye oppmerksomhet, så burde jo partier som NIP være berettighet mye større oppmerksomhet.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

hauge23 skrev: fre jun 02, 2023 3:43 pm
pigg skrev: fre jun 02, 2023 3:22 pm INP større enn MdG

:lol: :lol: :lol:

Det er fryktelig lenge til neste stortingsvalg, men kan vi allerede nå se konturene av MdG ut/INP inn?
Huff da, INP vil jo si opp EØS-avtalen, vi kan vel ikke styre oss selv?
Det er faktisk skremmende mange som oppriktig tror nettopp det.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Corvus skrev: søn jun 04, 2023 11:15 am
peraleks skrev: fre jun 02, 2023 10:17 pm Er litt rart hvor mange mini-partier det har blitt i Norge med tiden, fryktelig mye ensaks-partier som har lite for seg i lengden.
NIP fremstår også som et temmelig sært parti med fryktelig lite tyngde og holdninger som hadde passet best for 50-60 år siden.
Vel, når kommunister, med holdninger som hadde passet best på historiens skraphaug, og et rent aktivistparti som MDG får så mye oppmerksomhet, så burde jo partier som NIP være berettighet mye større oppmerksomhet.
INP*.
De kan starte med å dra seg over sperregrensen før de sutrer over at de ikke får nok oppmerksomhet.

Queenie

Legg inn av Queenie »

newsflash skrev: fre jun 02, 2023 9:24 pm
pigg skrev: fre jun 02, 2023 3:22 pm INP større enn MdG

:lol: :lol: :lol:

Det er fryktelig lenge til neste stortingsvalg, men kan vi allerede nå se konturene av MdG ut/INP inn?
La oss virkelig håpe det.

INP er jo relativt ukjente for øyeblikket, men står for mye fornuftig. Vi trenger et slikt parti som en motvekt mot "styringspartiene".
Bedre med INP enn MDG, enig der. Men til å være så liksom-revolusjonær virker de å ha veldig liten tyngde og reell kunnskap, å tro at Norge kan fortsette med sin velstand uten å importere noe og samarbeide med andre er hjernedødt og en sikker oppskrift på katastrofe

hauge23

Legg inn av hauge23 »

TrondLFC skrev: søn jun 04, 2023 11:18 am
hauge23 skrev: fre jun 02, 2023 3:43 pm
pigg skrev: fre jun 02, 2023 3:22 pm INP større enn MdG

:lol: :lol: :lol:

Det er fryktelig lenge til neste stortingsvalg, men kan vi allerede nå se konturene av MdG ut/INP inn?
Huff da, INP vil jo si opp EØS-avtalen, vi kan vel ikke styre oss selv?
Det er faktisk skremmende mange som oppriktig tror nettopp det.
På ei jordkule med mange land er det ikke mulig å styre seg selv uten hensyntaken til at det ikke fins andre land i verden.
Men under hensyntaken til at det er mange land i verden, er det fullt mulig for land å styre seg selv.
Mange land gjør det, det fins faktisk noen som forsøker å styre langt utenfor sine egne land også.

pigg

Legg inn av pigg »

Nok en stortingsmåling viser INP over MdG. :)

Bilde

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Gledelig. Merker meg at det er mange forskjellige meninger om partiet her inne og alle er like bastante og splittende. Fornøyelig lesning 🙂

Husk at dette er et veldig ungt parti, så det er ikke sikkert det blir mer enn et 5-6 årig blaff, men jeg gir dem et forsøk.

Gleder meg til fortsettelsen!

pigg

Legg inn av pigg »

GatlingGun skrev: tir jun 13, 2023 7:46 pm Gledelig. Merker meg at det er mange forskjellige meninger om partiet her inne og alle er like bastante og splittende. Fornøyelig lesning 🙂

Husk at dette er et veldig ungt parti, så det er ikke sikkert det blir mer enn et 5-6 årig blaff, men jeg gir dem et forsøk.

Gleder meg til fortsettelsen!
Jeg regner med vi får se deg på Stortinget som representant for INP i 25.

Eller kanskje allerede i bystyret i Bergen nå til høsten? ;)

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

INP trenger ny ledelse før de kan tas seriøst, programmet og tankene deres virker stort sett å komme fra en håndfull mennesker hvor åpenbart ingen av de kan betegnes som kunnskapsrike. Litt typisk slikt du får fra folk som kan nok til å tro at de har peiling men ikke nok til å skjønne hvor mange viktige ting de har igjen å lære seg.

MDG og Rødt f eks mangler på ingen måte kunnskapsrike folk, de blir dog dessverre overkjørt og sabotert av fanatikere og tosker i egne rekker. Litt slik som FrP men der kan en lure på om de kunnskapsrike vet godt hva de holder på med men gir blaffen for å mele sin egen kake.

pigg

Legg inn av pigg »

Zorbeltuss skrev: tir jun 13, 2023 8:16 pm INP trenger ny ledelse før de kan tas seriøst, programmet og tankene deres virker stort sett å komme fra en håndfull mennesker hvor åpenbart ingen av de kan betegnes som kunnskapsrike. Litt typisk slikt du får fra folk som kan nok til å tro at de har peiling men ikke nok til å skjønne hvor mange viktige ting de har igjen å lære seg.

MDG og Rødt f eks mangler på ingen måte kunnskapsrike folk, de blir dog dessverre overkjørt og sabotert av fanatikere og tosker i egne rekker. Litt slik som FrP men der kan en lure på om de kunnskapsrike vet godt hva de holder på med men gir blaffen for å mele sin egen kake.
De trenger ikke mer enn 4 prosent av stemmene før de automatisk vil bli tatt seriøst av de to blokkene.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Virker mye mer sannsynlig at hvis nasjonale meningsmålinger gir de oppmerksomhet så finner folk ut at de ikke vil ha det INP selger.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Zorbeltuss skrev: tir jun 13, 2023 10:39 pm Virker mye mer sannsynlig at hvis nasjonale meningsmålinger gir de oppmerksomhet så finner folk ut at de ikke vil ha det INP selger.
Samtidig 0,3 % ved forrige stortingsvalg..
Tar som regel slike målinger midt mellom valg med en sterk klype salt, folk har en tendens til å våkne når det er alvor.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

pigg skrev: tir jun 13, 2023 7:49 pm
GatlingGun skrev: tir jun 13, 2023 7:46 pm Gledelig. Merker meg at det er mange forskjellige meninger om partiet her inne og alle er like bastante og splittende. Fornøyelig lesning 🙂

Husk at dette er et veldig ungt parti, så det er ikke sikkert det blir mer enn et 5-6 årig blaff, men jeg gir dem et forsøk.

Gleder meg til fortsettelsen!
Jeg regner med vi får se deg på Stortinget som representant for INP i 25.

Eller kanskje allerede i bystyret i Bergen nå til høsten? ;)
Haha, hadde jeg bare hatt tid. All ære til de som faktisk orker å ta på seg rollen å utfordre de etablerte partier uten å virke ekstreme.

Den svertekampanjen som enkelte har satt igang med rundtomkring i Norge er bare et bevis på at man skal ta dette partiet seriøst. Enn så lenge. Så får vi se hvordan det utvikler seg 🙂

Trondhjem

Legg inn av Trondhjem »

William_S skrev: fre jun 02, 2023 4:23 pm MDG er for EU medlemskap om dere ikke visste det. Men det er heller ikke så rart all den tid EU kjører en langt mer progressiv miljøpolitikk enn Norge.
MDG er også for EUs fjerde energipakke fordi utbygging av kabler på kryss og tvers av Europa og over landegrenser er en forutsetning for at en fornybar energiforsyning skal kunne fungere. Som kjent blåser det ikke alltid og sola skinner uforutsigelig. Den antatt beste måten å løse dette problemet er å muliggjøre rask og fleksibel overføring av kraft mellom regioner fra der det er nok kraft til der det er underskudd. Derfor bør det bygges masse kabler. Det er en langt bedre løsning enn å bygge ut nok reservekraftløsninger i hver region til å tåle uforutsigeligeheten til den variable fornybare kraften.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Trondhjem skrev: ons jun 14, 2023 1:18 pm
William_S skrev: fre jun 02, 2023 4:23 pm MDG er for EU medlemskap om dere ikke visste det. Men det er heller ikke så rart all den tid EU kjører en langt mer progressiv miljøpolitikk enn Norge.
MDG er også for EUs fjerde energipakke fordi utbygging av kabler på kryss og tvers av Europa og over landegrenser er en forutsetning for at en fornybar energiforsyning skal kunne fungere. Som kjent blåser det ikke alltid og sola skinner uforutsigelig. Den antatt beste måten å løse dette problemet er å muliggjøre rask og fleksibel overføring av kraft mellom regioner fra der det er nok kraft til der det er underskudd. Derfor bør det bygges masse kabler. Det er en langt bedre løsning enn å bygge ut nok reservekraftløsninger i hver region til å tåle uforutsigeligeheten til den variable fornybare kraften.
Fra de som ønsker norsk EU-medlemskap, eller at Norge skal forsyne Europa med strøm fra vannkraft, har det vært hevdet at Norge ikke har nok produksjon av vannkraft til eget forbruk.
Da må man vel være mye svimeslått når man tror at Norge skal kunne forsyne Europa med noe man har i minste laget av til vårt eget forbruk.
Fra norsk side er det enkelt å være selvforsynt med strøm, hvis man konsentrerer seg om det.
Erfaringer har vist at straks Norge knytter seg til andre lands strømbehov, da får Norge problemer, slik strømpriskrisen m/følgende konsekvenser er et godt eksempel på.
Norge kan ikke ta ansvar for at andre land disponerer sitt strømbehov slik at de får problemer, så lenge konsekvensene for Norge er ødeleggende for oss.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

INP-leder i politisk kvarter i dag.
Han ønsker alternativ forskning for et bedre grunnlag for å få oversikt over hva som påvirker klimaet.
INP vil si opp Paris- og EØS-avtalen, noe som borger for at Norge får bedre vilkår for å kunne bestemme i "eget hus", noe som bl.a betyr at vi kan gjøre oss nytte av egne initiativer og slutte med å sitte å vente på hva EU gjør, og bli låst til det.

Helt greit at et slikt parti får prøvd seg i ei tid med mange selvpåførte kriser, som de store partiene m/haleheng ikke engang lukter på å endre på.
Nevnte partier har påført befolkningen et stort demokratisk problem, nemlig at prioriteringen av å legge Norge under EU-styre får som konsekvens at befolkningen settes inflytelsesmessig på sidelinjen.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

hauge23 skrev: tir jun 27, 2023 10:14 am INP-leder i politisk kvarter i dag.
Han ønsker alternativ forskning for et bedre grunnlag for å få oversikt over hva som påvirker klimaet.
INP vil si opp Paris- og EØS-avtalen, noe som borger for at Norge får bedre vilkår for å kunne bestemme i "eget hus", noe som bl.a betyr at vi kan gjøre oss nytte av egne initiativer og slutte med å sitte å vente på hva EU gjør, og bli låst til det.

Helt greit at et slikt parti får prøvd seg i ei tid med mange selvpåførte kriser, som de store partiene m/haleheng ikke engang lukter på å endre på.
Nevnte partier har påført befolkningen et stort demokratisk problem, nemlig at prioriteringen av å legge Norge under EU-styre får som konsekvens at befolkningen settes inflytelsesmessig på sidelinjen.
Dette er jo bare en annen måte å si "Vi liker ikke resultatet forskningen har gitt".

Jeg må si opptredenen til karen på Dagsnytt bar preg av "trassig treåring".

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Rainmaker skrev: tir jun 27, 2023 2:58 pm
Dette er jo bare en annen måte å si "Vi liker ikke resultatet forskningen har gitt".

Jeg må si opptredenen til karen på Dagsnytt bar preg av "trassig treåring".
INP er jo en gjeng med nostalgiske dogmatikere som ønsker vi skal leve på å pumpe opp olje, bygge ned vassdrag, avle opp fisk og drive noen smelteverk i hur som helst lang tid fremover, og ikke gjøre noe nytt. Samme nærings- og industripolitikk som vi hadde på 1980-tallet før Energiloven trådte i kraft. Verden har ikke endret seg det spøtt der i gården. Retorikken på hjemmesidene deres får meg også til å tro at de er utstrakte klimaskeptikere og overhodet ikke tror på IPCC sine konklusjoner. Altså er de anti-vitenskapelige også.

Falcon

Legg inn av Falcon »

KongOlav2 skrev: tir jun 27, 2023 3:04 pm
Rainmaker skrev: tir jun 27, 2023 2:58 pm
Dette er jo bare en annen måte å si "Vi liker ikke resultatet forskningen har gitt".

Jeg må si opptredenen til karen på Dagsnytt bar preg av "trassig treåring".
INP er jo en gjeng med nostalgiske dogmatikere som ønsker vi skal leve på å pumpe opp olje, bygge ned vassdrag, avle opp fisk og drive noen smelteverk i hur som helst lang tid fremover, og ikke gjøre noe nytt. Samme nærings- og industripolitikk som vi hadde på 1980-tallet før Energiloven trådte i kraft. Verden har ikke endret seg det spøtt der i gården. Retorikken på hjemmesidene deres får meg også til å tro at de er utstrakte klimaskeptikere og overhodet ikke tror på IPCC sine konklusjoner. Altså er de anti-vitenskapelige også.
det er nettopp gamle dager (70- og 80-tallet) vi må tilbake til, med klimatiltak som vi ikke kan kjøpe oss ut av. Industri kan ikke lenger utkontrakteres. Hvorfor skal f.eks. magnesium utkontrakteres til Kina, som ikke akkurat forurenser lite og som i tillegg får monopol, kun av miljømessige årsaker?

om INP er svaret, gjenstår å se.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Falcon skrev: tir jun 27, 2023 3:26 pm det er nettopp gamle dager (70- og 80-tallet) vi må tilbake til, med klimatiltak som vi ikke kan kjøpe oss ut av. Industri kan ikke lenger utkontrakteres. Hvorfor skal f.eks. magnesium utkontrakteres til Kina, som ikke akkurat forurenser lite og som i tillegg får monopol, kun av miljømessige årsaker?

om INP er svaret, gjenstår å se.
Nei, det må vi ikke. Ikke i den grad at vi skal drive med akkurat det samme som vi gjorde da og ikke gjøre noe nytt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

pigg skrev: tir jun 13, 2023 6:44 pm Nok en stortingsmåling viser INP over MdG. :)

Bilde
På tide INP får sin egen søyle?

Fanatikere har ingenting på Stortinget å gjøre og langt mindre som styrende parti.

MDG => døra.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Zorbeltuss skrev: tir jun 13, 2023 8:16 pm INP trenger ny ledelse før de kan tas seriøst, programmet og tankene deres virker stort sett å komme fra en håndfull mennesker hvor åpenbart ingen av de kan betegnes som kunnskapsrike. Litt typisk slikt du får fra folk som kan nok til å tro at de har peiling men ikke nok til å skjønne hvor mange viktige ting de har igjen å lære seg.

MDG og Rødt f eks mangler på ingen måte kunnskapsrike folk, de blir dog dessverre overkjørt og sabotert av fanatikere og tosker i egne rekker. Litt slik som FrP men der kan en lure på om de kunnskapsrike vet godt hva de holder på med men gir blaffen for å mele sin egen kake.
Så ny ledelse og nytt program. Det høres ut som et nytt parti.

Falcon

Legg inn av Falcon »

KongOlav2 skrev: tir jun 27, 2023 3:31 pm
Falcon skrev: tir jun 27, 2023 3:26 pm det er nettopp gamle dager (70- og 80-tallet) vi må tilbake til, med klimatiltak som vi ikke kan kjøpe oss ut av. Industri kan ikke lenger utkontrakteres. Hvorfor skal f.eks. magnesium utkontrakteres til Kina, som ikke akkurat forurenser lite og som i tillegg får monopol, kun av miljømessige årsaker?

om INP er svaret, gjenstår å se.
Nei, det må vi ikke. Ikke i den grad at vi skal drive med akkurat det samme som vi gjorde da og ikke gjøre noe nytt.
jo, det må vi. Vi har en stor og krevende industri. Det er tåpelig å kjøpe seg ut av klimatiltak for så å utkontraktere til land som slipper ut mer. Man sitter igjen med mer penger, men penger i seg selv har jo begrenset verdi i den situasjonen Norge er i.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Rainmaker skrev: tir jun 27, 2023 2:58 pm
hauge23 skrev: tir jun 27, 2023 10:14 am INP-leder i politisk kvarter i dag.
Han ønsker alternativ forskning for et bedre grunnlag for å få oversikt over hva som påvirker klimaet.
INP vil si opp Paris- og EØS-avtalen, noe som borger for at Norge får bedre vilkår for å kunne bestemme i "eget hus", noe som bl.a betyr at vi kan gjøre oss nytte av egne initiativer og slutte med å sitte å vente på hva EU gjør, og bli låst til det.

Helt greit at et slikt parti får prøvd seg i ei tid med mange selvpåførte kriser, som de store partiene m/haleheng ikke engang lukter på å endre på.
Nevnte partier har påført befolkningen et stort demokratisk problem, nemlig at prioriteringen av å legge Norge under EU-styre får som konsekvens at befolkningen settes inflytelsesmessig på sidelinjen.
Dette er jo bare en annen måte å si "Vi liker ikke resultatet forskningen har gitt".

Jeg må si opptredenen til karen på Dagsnytt bar preg av "trassig treåring".
Jeg vet for lite om INP og de som står bak til å bedømme om at de kan styre Norge bedre enn partiene vi har hatt lenge. Jeg forsvarer derfor ikke INP, men synes det er positivt av det blir rusket opp "sementblokken".
Vekselvis AP og Høyrestyre har gjort Norge uselvstendig på områder vi ikke burde være det, som f.eks strøm. Strøm er helt grunnleggende i et land som Norge, og disse partienes håndtering av strømmen vår kan ikke gjøres verre. Beklageligvis følges dette av store ødeleggende konsekvenser for landet.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Falcon skrev: tir jun 27, 2023 3:36 pm jo, det må vi. Vi har en stor og krevende industri. Det er tåpelig å kjøpe seg ut av klimatiltak for så å utkontraktere til land som slipper ut mer. Man sitter igjen med mer penger, men penger i seg selv har jo begrenset verdi i den situasjonen Norge er i.
NEI, det må vi ikke. Det er idioti å tro at verden i all fremtid skal være akkurat som den var på 1980-tallet. INP er dogmatikere, i like stor eller større grad enn MdG.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

KongOlav2 skrev: tir jun 27, 2023 3:38 pm
Falcon skrev: tir jun 27, 2023 3:36 pm jo, det må vi. Vi har en stor og krevende industri. Det er tåpelig å kjøpe seg ut av klimatiltak for så å utkontraktere til land som slipper ut mer. Man sitter igjen med mer penger, men penger i seg selv har jo begrenset verdi i den situasjonen Norge er i.
NEI, det må vi ikke. Det er idioti å tro at verden i all fremtid skal være akkurat som den var på 1980-tallet. INP er dogmatikere, i like stor eller større grad enn MdG.
Verden skulle absolutt vært som den var på 80-tallet.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

kytec skrev: tir jun 27, 2023 3:39 pm
Verden skulle absolutt vært som den var på 80-tallet.
Jeg tipper at bare en svært lite mindretall er enige med deg i dette.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»