Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Jolla »

Hvis jeg ser litt på andre FPL-ark så ser jeg at i 19/20-sesongen så hadde jeg beregnet dere på 61xPTS. Et godt stykke over de 50,15xPTS som Arteta endte sin første sesong med.

Så jeg bommer begge veier, og dette var aldri ment som noen dissing spesifikt av Arsenal.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

For en sesong!

Jeg merker jeg er litt bitter for en del ting, som kunne snudd det litt mer i vår favør, eller i det minste gitt oss litt mer vann på mølla.
1. Kampen mot Brentford. Det er faktisk utilgivelig å gjøre en sånn feil av VAR. Det er to poeng tapt.
2. Hjemmekampen mot City. Der var vi på høyde med dem, men personlige feil ødela. Selv uavgjort der hadde tatt oss tre poeng nærmere. Synd også at Partey var ute i denne.
3. Bortekampen mot Southampton. Der fikk de faenmeg gjøre som de ville. Kvelertak nedrivninger og etterslenger. Robert Jones er en ubrukelig dommer.

Ellers var det også en del kamper vi tapte poeng på å være langt under normalt nivå (Everton, Nottingham og United borte, Brighton og Southampton hjemme, og vi var vel heldige i hjemmekampen mot Liverpool (hvis noen i det hele tatt skjønner handsregelen).

Av personlige høydepunkt denne sesongen:
1. Første kamp på Emirates på 8 år, og fikk se festfotball med 4-1 mot Palace.
2. Seieren mot United hjemme, og måten den kom på.
3. Reiss- Nelson mot Bournemouth.
4. Jorginho/ Martinez mot Villa.

Kunne nevnt mange flere. For et lag!

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Om jeg må trekke frem et høydepunkt fra sesongen så velger jeg seieren hjemme over Liverpool. Endelig kvittet vi oss med det spøkelset.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Måten vi ydmykte Tottenham etter den forsmedelige kampen og slutten på sesongen i fjor.

Husker jeg tenkte etter den, at neste sesong så MÅ vi igjen vis hvem som er sjef og havne foran dem.
Det siste klarte vi enkelt skulle det vise seg, samtidig fryder det meg at det igjen er kaotisk i den klubben.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Ødegaard har visst helt andre ting å tenke på for tiden, enn fotball. Lykkelige og glade dager.

Jeg håper vi får tilbake en like sulten playmaker når sesongen starter opp igjen, som den vi hadde denne sesongen. Vi skal ikke ha en Martin på autopilot kommende sesong, men en som er fokusert og tilstede, og drar laget mot nye høyder.

Hørru, Martin!

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Håper på deres vegne at Martin lykkes, men er nok redd for at deltakelsen i "Skal vi danse" kan påvirke den kommende sesongen hans i veldig negativ grad.

startelver

Legg inn av startelver »

RIP Arsenal, det var moro så lenge det varte

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

Declan Rice og Caicedo er nøkkelen til seriegull 23/24 samt ny konrakt til Saliba, lander vi disse to + Saliba skriver ny kontrakt og vi signerer Elye Wayi og Arda Guler blir det gull og grønne skoger i evigheter.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Da er vi kvalifisert for Community Sheild, og får æren av å tape mot City en uke før seriestart.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Arsène Wenger skrev: lør jun 03, 2023 2:06 pm Declan Rice og Caicedo er nøkkelen til seriegull 23/24 samt ny konrakt til Saliba, lander vi disse to + Saliba skriver ny kontrakt og vi signerer Elye Wayi og Arda Guler blir det gull og grønne skoger i evigheter.
Har aldri vært noe glad i ris, heller ikke flied lice, selv som halvt asiat. Men Declan Rice kan jeg like. Ville ha blitt en super overgang. Han får holde Martin i ørene, så han ikke sklir ut.

Saliba signerer nok. Statusen han har fått i klubben nå, løper han ikke bort fra. Dessuten har han jo fått klubbens beste sang. Tequila! :D

DennisB

Legg inn av DennisB »

ulfarne skrev: lør jun 03, 2023 6:04 pm Da er vi kvalifisert for Community Sheild, og får æren av å tape mot City en uke før seriestart.
Herlig! Trofèet for dummies!

Tre tap mot City i samme sesong blir litt i overkant. Håper vi unngår dem i noen av cupene..

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

DennisB skrev: lør jun 03, 2023 7:46 pm
Arsène Wenger skrev: lør jun 03, 2023 2:06 pm Declan Rice og Caicedo er nøkkelen til seriegull 23/24 samt ny konrakt til Saliba, lander vi disse to + Saliba skriver ny kontrakt og vi signerer Elye Wayi og Arda Guler blir det gull og grønne skoger i evigheter.
Har aldri vært noe glad i ris, heller ikke flied lice, selv som halvt asiat. Men Declan Rice kan jeg like. Ville ha blitt en super overgang. Han får holde Martin i ørene, så han ikke sklir ut.

Saliba signerer nok. Statusen han har fått i klubben nå, løper han ikke bort fra. Dessuten har han jo fått klubbens beste sang. Tequila! :D
Rykres at Saliba har noen grådige medsammensvorne, men gi mannen £150 og en langtidskontrakt å bli ferdig med det.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

ulfarne skrev: lør jun 03, 2023 6:04 pm Da er vi kvalifisert for Community Sheild, og får æren av å tape mot City en uke før seriestart.
Liverpool slo de i tilsvarende oppgjør før denne sesongen.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Hvis ryktene stemmer om at klubben har tilbudt £130k så er det ganske sjokkerende. Fyren fortjener tilsvarende som Saka og Martinelli på rundt £200k i base salary og potensielt opp mot £300k. Tipper han signerer hvis han får noe ala det.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: søn jun 04, 2023 9:30 am Hvis ryktene stemmer om at klubben har tilbudt £130k så er det ganske sjokkerende. Fyren fortjener tilsvarende som Saka og Martinelli på rundt £200k i base salary og potensielt opp mot £300k. Tipper han signerer hvis han får noe ala det.
Høres veldig rart ut hvis han ikke har blitt tilbudt mer.

Vi har laveste wage/revenues faktor av big 6 utenom Tottenham (ManU og Liverpool er over City forresten, ganske sykt), så vi har en god del å gå på nå som CL inntekter kommer på toppen.

Feilvurdering av dimensjoner hvis det stemmer, så tillater meg å tvile. Liker ikke ryktene, siden det høres ut som noe en agent kunne spre for å rettferdiggjøre en overgang.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: søn jun 04, 2023 4:49 pm
Wellé skrev: søn jun 04, 2023 9:30 am Hvis ryktene stemmer om at klubben har tilbudt £130k så er det ganske sjokkerende. Fyren fortjener tilsvarende som Saka og Martinelli på rundt £200k i base salary og potensielt opp mot £300k. Tipper han signerer hvis han får noe ala det.
Høres veldig rart ut hvis han ikke har blitt tilbudt mer.

Vi har laveste wage/revenues faktor av big 6 utenom Tottenham (ManU og Liverpool er over City forresten, ganske sykt), så vi har en god del å gå på nå som CL inntekter kommer på toppen.

Feilvurdering av dimensjoner hvis det stemmer, så tillater meg å tvile. Liker ikke ryktene, siden det høres ut som noe en agent kunne spre for å rettferdiggjøre en overgang.
Nå hører det vel med til sjeldenhetene at forsvarsspillere i Arsenal får kontrakter på nivå med de beste i klubben (har det noengang skjedd?), men her bør man gjøre et unntak. Vi kan dra enorm nytte av Saliba i 6-8 år til, om han trives i klubben, og det er svært viktig med consistency på den plassen.

Som du skriver, så bør det være rom for dette nå. Jeg tipper at Saliba godtar en lønn rundt 170-180k, men mener også at han fortjener opp mot 200k. Det vil han trolig få i en annen toppklubb, om det går så langt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: tir jun 06, 2023 1:28 pm
Enzino skrev: søn jun 04, 2023 4:49 pm
Wellé skrev: søn jun 04, 2023 9:30 am Hvis ryktene stemmer om at klubben har tilbudt £130k så er det ganske sjokkerende. Fyren fortjener tilsvarende som Saka og Martinelli på rundt £200k i base salary og potensielt opp mot £300k. Tipper han signerer hvis han får noe ala det.
Høres veldig rart ut hvis han ikke har blitt tilbudt mer.

Vi har laveste wage/revenues faktor av big 6 utenom Tottenham (ManU og Liverpool er over City forresten, ganske sykt), så vi har en god del å gå på nå som CL inntekter kommer på toppen.

Feilvurdering av dimensjoner hvis det stemmer, så tillater meg å tvile. Liker ikke ryktene, siden det høres ut som noe en agent kunne spre for å rettferdiggjøre en overgang.
Nå hører det vel med til sjeldenhetene at forsvarsspillere i Arsenal får kontrakter på nivå med de beste i klubben (har det noengang skjedd?), men her bør man gjøre et unntak. Vi kan dra enorm nytte av Saliba i 6-8 år til, om han trives i klubben, og det er svært viktig med consistency på den plassen.

Som du skriver, så bør det være rom for dette nå. Jeg tipper at Saliba godtar en lønn rundt 170-180k, men mener også at han fortjener opp mot 200k. Det vil han trolig få i en annen toppklubb, om det går så langt.
Sol Campbell hadde vel en ganske god kontrakt. Men siden han kom på free transfer, så var vel en del av overgangssum bakt inn i kontrakten. Husker ikke tall fra så langt tilbake.

Cashley ble jo sur fordi han ikke fikk samme kontrakt som Henry. :lol:

Tullete at viktige forsvarsspillere ikke skal få skikkelig betalt. Men de får jo sjelden den rosen de fortjener. Når veldig sjelden opp i beste spiller kåringer også. Er vel nesten bare VvD og Cannavaro som har vært høyt oppe på Ballon d'or i dette årtusen?

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Klart Saliba skal få det samme som Martinelli.

Det var AKKURAT dette flere av oss advarte mot mens Saliba var på diverse utlån og kontrakten nærmet seg slutten.

Jeg er mest overrasket at klubben ikke smalt til en ett års forlengelse/opsjon i høst når man så hvor god han var.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wengerist skrev: tir jun 06, 2023 2:16 pm Klart Saliba skal få det samme som Martinelli.

Det var AKKURAT dette flere av oss advarte mot mens Saliba var på diverse utlån og kontrakten nærmet seg slutten.

Jeg er mest overrasket at klubben ikke smalt til en ett års forlengelse/opsjon i høst når man så hvor god han var.
Du mener du er overrasket over at klubben ikke gjorde dette:

https://www.eurosport.co.uk/football/pr ... tory.shtml

? :lol:

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: tir jun 06, 2023 5:40 pm
Wengerist skrev: tir jun 06, 2023 2:16 pm Klart Saliba skal få det samme som Martinelli.

Det var AKKURAT dette flere av oss advarte mot mens Saliba var på diverse utlån og kontrakten nærmet seg slutten.

Jeg er mest overrasket at klubben ikke smalt til en ett års forlengelse/opsjon i høst når man så hvor god han var.
Du mener du er overrasket over at klubben ikke gjorde dette:

https://www.eurosport.co.uk/football/pr ... tory.shtml

? :lol:
Hehe ja :lol:

Men det går litt tregt med dette:

"Arsenal remain in talks with Saliba over new long term deal."

Postet 31.desember altså. Enten snakker de fryktelig langsomt, ellers så forstår de ikke hverandre. Trenger de tolk, mon tro?
Mon dieu..

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Ødegaard kåret til sesongens spiller.

Moist

Legg inn av Moist »

Jokkemedkniven skrev: fre jun 09, 2023 4:58 pm Ødegaard kåret til sesongens spiller.
Legger ved videosnutten også

https://www.arsenal.com/news/martin-ode ... yer-season

LeCoq

Legg inn av LeCoq »



Deilig!

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Saliba er viktig. Sender et signal til potensielle nye spillere også. Hadde dette dratt ut utover sommeren, ville mye stått uklart.

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

Saliba ser ut til å være i boks, Martin neste og vi kan fokusere på Rice og Caicedo.
Cancelo ser også ut til å være på vei inn.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jokkemedkniven skrev: fre jun 09, 2023 4:58 pm Ødegaard kåret til sesongens spiller.
Må ha stått mellom han og Saka. Men Sakas lille formsvikt mot slutten av sesongen tippet det nok i MØs favør.

Edit: Ser fra artikkelen av Saka ble nr 2 ja, men marginen var større enn jeg trodde. over 50% på Ødegaard.

Martinelli nr. 3. Tenker Saliba hadde tatt den hvis han hadde holdt seg skadefri ut sesongen. Men Martinelli har også være kanongod, så vel fortjent selv om det ble en litt kjip avslutning med skade helt på tampen for hans del.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Ornstein melder at vi er enige med Saliba om ny kontrakt!!!!

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Arsène Wenger skrev: lør jun 10, 2023 3:20 pm Saliba ser ut til å være i boks, Martin neste og vi kan fokusere på Rice og Caicedo.
Cancelo ser også ut til å være på vei inn.
Jeg tør ikke ta det for gitt før kontrakten er signert. Men det der var veldig lovende signaler.

Rice ser det ut som om vi lander. Mens Chelsea er favoritt til Caicedo. Må si det hadde vært veldig deilig hvis vi kunne klart å snappe ham foran dem. Men mistenker at han havner på brua.

Hva synes folket om Cancelo ryktene? Kvalitetsspiller selvsagt, og systemspiller, men har jo rukket å bli 29 år allerede.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »



4 års kontrakt. Samme som Martinelli. Litt rart at vi ikke klarer å signere dem på 5 års, men virker jo nesten som en bevisst policy fra klubben når det skjer flere ganger.

Uansett enormt viktig å lande. Ornstein pleier vel sjeldent å bomme. Men vil likevel se det offisielt.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Enzino skrev: lør jun 10, 2023 3:30 pm

4 års kontrakt. Samme som Martinelli. Litt rart at vi ikke klarer å signere dem på 5 års, men virker jo nesten som en bevisst policy fra klubben når det skjer flere ganger.

Uansett enormt viktig å lande. Ornstein pleier vel sjeldent å bomme. Men vil likevel se det offisielt.
Nå melder Romano at vi skal forhandle med Ødegaard, men jeg regner med at den signeringen havner fort i boks. Men det som bekymrer meg mest er at vi kommer til å stå i samme situasjon i 2026 når hele stammen i laget har 1år igjen av kontrakten sin. Det er utrolig viktig at vi klarer å kjempe helt oppi toppen og vinne noen trofeer de neste 3 sesongene.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»