FA-cupfinale: Man City - Man Utd

Svar
John Garfield

Re: FA-cupfinale: Man City - Man Utd

Legg inn av John Garfield »

Prins William ser jo snart like gammel ut som faren.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Dilemma.

Har lyst til at Erling skal få seg en Champions League-tittel, men har ikke lyst til at City skal få seg en treble.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

missChance skrev: lør jun 03, 2023 6:09 pm
FranciscoM skrev: lør jun 03, 2023 6:07 pm
greyserpent skrev: lør jun 03, 2023 6:03 pm

Innleggene dine blir bare dummere og dummere. Fascinerende.
Jeg vet at du er meget oppegående, ser du ikke hvor hyklersk de jeg siterer fremstår når man vet hvor lyssky begge eierne er?
Den ene klubben er eid av hatede privatpersoner, den andre av Abu Dhabi.
Likevel er den hatede privatpersonen en trussel for et vestlig demokrati.

Champis

Legg inn av Champis »

missChance skrev: lør jun 03, 2023 6:02 pm Stemmer dette?

Hvert fall i den gata, ja. Ser det er noen andre tall også, men alle har United litt over.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Hodor skrev: lør jun 03, 2023 6:13 pm
FranciscoM skrev: lør jun 03, 2023 6:07 pm
greyserpent skrev: lør jun 03, 2023 6:03 pm

Innleggene dine blir bare dummere og dummere. Fascinerende.
Jeg vet at du er meget oppegående, ser du ikke hvor hyklersk de jeg siterer fremstår når man vet hvor lyssky begge eierne er?
United-supportere gjør jo alt de kan for å bli kvitt sine eiere. I motsetning til epo-klubben.
Jojo, men når Qatar står og banker på døra spørs det nå om det blir stort bedre.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Alex Ferguson oppe på tribunen for å hylle Manchester City. Scener.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

FranciscoM skrev: lør jun 03, 2023 6:14 pm
missChance skrev: lør jun 03, 2023 6:09 pm
FranciscoM skrev: lør jun 03, 2023 6:07 pm

Jeg vet at du er meget oppegående, ser du ikke hvor hyklersk de jeg siterer fremstår når man vet hvor lyssky begge eierne er?
Den ene klubben er eid av hatede privatpersoner, den andre av Abu Dhabi.
Likevel er den hatede privatpersonen en trussel for et vestlig demokrati.
Han har ikke flere stemmer enn andre. Og hva vet du om at han støtter Donald egentlig?

Hodor

Legg inn av Hodor »

TheTreble skrev: lør jun 03, 2023 6:09 pm Synes denne tråden viser at Liverpool-supportere flest (som i likhet med United er en ordentlig fotballklubb) har verdighet, mens Chelsea-supportere avslører seg som plastikksupportere og forkjempere for juks og fanteri.
Fristet til å være enig. Men så er vel innlegg i denne tråden fra Chelsea-supporterne i stor grad preget av én enkeltperson med en Twitter-feed fra helvete

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

United tafte...

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

nottimagiche skrev: lør jun 03, 2023 6:11 pm
fugletitteren skrev: lør jun 03, 2023 6:05 pm
Knax skrev: lør jun 03, 2023 6:01 pm

Fortsatt et håp om at Inter kan gjøre noe.

Ellers forventer jeg at titlene blir strippet i løpet av dette året.
Tviler sterkt.
Fotballen er så innsauset i den driten her. Sportslig integritet viker for å vokse den økonomiske boblen større og større. Tipper man innerst inne er redd for å gjøre slike grep. Tiltalen på de 115 regelbruddene er et skall, for å late som man tar dette seriøst, men sportslig straff sitter nok laaangt inne.

Blir gjerne positivt overrasket ved at det viser seg at man for en gangs skyld tar tak. Men tror dette vil pågå i årevis og ebber ut i en bot. Er nok det de styrende organer innerst inne ønsker og city hele tiden har regnet med.
Ganske ironisk at mange i Norge elsker engelsk fotball og snakker ned feks italiensk fotball fordi det bare er juks og korrupsjon osv der. I Italia får i hvert fall klubber som jukser straff, les Juventus i 2006 og i år, samt flere andre klubber som har fått poengtrekk etc grunnet økonomiske misligheter. I England kommer det ikke til å gjøres en dritt, det er jeg sikker på. Det er en liga hvor de som bestemmer er utenlandske klubbeiere og arabiske stater.
Man håper jo at PL følger i takt med Serie A her.
Men frykter som deg at man lukker øynene og feiger ut.
At man godtok slike eierskap var moralsk forkastelig og kun med økonomisk motiv. Om man i tillegg med viten og vilje aksepterer sportslig juks, da har man fullstendig forkastet sportens viktigste prinsipp. Fryktet at makt og penger igjen blir avgjørende vs sportslig integritet.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

startelver skrev: lør jun 03, 2023 6:02 pm Som sagt, det kunne fort straffet seg hadde den headingen til McTominay gått inn.

Ingen god kamp av hverken City eller United, men det holder jo i massevis. Og Garnacho burde startet , han tilfører United mye mer.

Og Haaland noterer seg for 6 kamper på rad uten scoring?
4, spilte ikke mot Brentford

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Sykt at det angivelig befinner seg såkalte «nøytrale» her, som heier og genuint blir glade for at Manchester City vinner trofeer, når det er en kjensgjerning at de er anklagd for og etterforskes for brudd på 115 regler.

Men gratulerer til Manchester City! Endelig får de lønn for strevet etter systematisk juks over nesten 15 år. En helt enorm prestasjon av av juksemakerne, som av enkelte her betegnes som tidenes beste fotballag faktisk.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

lund skrev: lør jun 03, 2023 6:03 pm
PapaSmurf skrev: lør jun 03, 2023 5:57 pm Syns United har vært jevngode med City.

Litt tilfeldigheter som avgjør i dag.
United skapte da knapt noe før på overtid. Sjansemessig var det i alle fall ikke spesielt jevnt.
Jeg syns det var jevnt. Statistikken har jeg ikke sett.

startelver

Legg inn av startelver »

For en fantastisk spiller Gundogan er, avgjorde hele finalen alene.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

greyserpent skrev: lør jun 03, 2023 6:15 pm
FranciscoM skrev: lør jun 03, 2023 6:14 pm
missChance skrev: lør jun 03, 2023 6:09 pm

Den ene klubben er eid av hatede privatpersoner, den andre av Abu Dhabi.
Likevel er den hatede privatpersonen en trussel for et vestlig demokrati.
Han har ikke flere stemmer enn andre. Og hva vet du om at han støtter Donald egentlig?
https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 07651.html

taknina

Legg inn av taknina »

Det rare her er jo at dette er normalt to skudd type som Unitedkeperen redder og er av de beste på . Første er jo ett glimrende skudd men keeperens rare bevegelsesmønster\feil tyngdeoverføring gjør at han setter seg selv ut av spill.

Mye samme på det andre synest jeg selv om han nok ser utgangen sent.

Men det som er det rare for meg er at forsvarspillere foran skytter setter seg selv så ut av spill ved å snu raua til med begge bena plantet i bakken.

Dette har blitt en trend nå til dags som omtrent aldri skjedde før og jeg skjønner det ikke

. En Steve Bruce hadde selv idag blokkert iallefall den siste der.
Sist redigert av taknina den lør jun 03, 2023 6:27 pm, redigert 1 gang totalt.

startelver

Legg inn av startelver »

Sodajr skrev: lør jun 03, 2023 6:17 pm
startelver skrev: lør jun 03, 2023 6:02 pm Som sagt, det kunne fort straffet seg hadde den headingen til McTominay gått inn.

Ingen god kamp av hverken City eller United, men det holder jo i massevis. Og Garnacho burde startet , han tilfører United mye mer.

Og Haaland noterer seg for 6 kamper på rad uten scoring?
4, spilte ikke mot Brentford
Takk for statsen, da teller vi 4 kamper med denne.

Han må vel score i CL-finalen skal han vinne Ballon D'or.

Hodor

Legg inn av Hodor »

FranciscoM skrev: lør jun 03, 2023 6:15 pm
Hodor skrev: lør jun 03, 2023 6:13 pm
FranciscoM skrev: lør jun 03, 2023 6:07 pm

Jeg vet at du er meget oppegående, ser du ikke hvor hyklersk de jeg siterer fremstår når man vet hvor lyssky begge eierne er?
United-supportere gjør jo alt de kan for å bli kvitt sine eiere. I motsetning til epo-klubben.
Jojo, men når Qatar står og banker på døra spørs det nå om det blir stort bedre.
Driver de også å sponser skoleskyting? 😆

MurderOnZidanesFloor

Legg inn av MurderOnZidanesFloor »

FranciscoM skrev: lør jun 03, 2023 6:07 pm
greyserpent skrev: lør jun 03, 2023 6:03 pm
FranciscoM skrev: lør jun 03, 2023 6:02 pm

Flaks at det er helg slik at ikke taperens eier kan finansiere masseskytinger av skolebarn i kveld.
Innleggene dine blir bare dummere og dummere. Fascinerende.
Jeg vet at du er meget oppegående, ser du ikke hvor hyklersk de jeg siterer fremstår når man vet hvor lyssky begge eierne er?
Evner du seriøst ikke å se forskjellen her? Vi blir eid av noen forhatte igler som tapper klubben for penger, og supporterne har gjort alt i sin makt for å bli kvitt de. All suksess vi oppnår, som riktignok ikke er mye om dagen, er på tross av eierne våre. Alt City oppnår er en direkte konsekvens av blodpenger fra Abu Dhabi og kreativ (ulovlig) bokføring - og City-fansen elsker det.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

PapaSmurf skrev: lør jun 03, 2023 6:18 pm
lund skrev: lør jun 03, 2023 6:03 pm
PapaSmurf skrev: lør jun 03, 2023 5:57 pm Syns United har vært jevngode med City.

Litt tilfeldigheter som avgjør i dag.
United skapte da knapt noe før på overtid. Sjansemessig var det i alle fall ikke spesielt jevnt.
Jeg syns det var jevnt. Statistikken har jeg ikke sett.
United litt over på de fleste XG statistikkene jeg har sett.
En jevn kamp hvor marginer avgjør.
Hadde aldri trodd kampen skulle leve til overtid etter man kom bakpå etter 15 sek..

lund

Legg inn av lund »

Telles forresten den situasjonen der 3-1 blir annullert? For der er det jo egentlig en relativt stor sjanse i forkant som ikke er offside.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

fugletitteren skrev: lør jun 03, 2023 4:34 pm Da er det bare å vente på den billige kompensasjon straffe til city.

115
Hvordan går det med ventingen?
Trist å bruke hele sommeren på det.

Champis

Legg inn av Champis »

TheTreble skrev: lør jun 03, 2023 6:18 pm Sykt at det angivelig befinner seg såkalte «nøytrale» her, som heier og genuint blir glade for at Manchester City vinner trofeer, når det er en kjensgjerning at de er anklagd for og etterforskes for brudd på 115 regler.

Men gratulerer til Manchester City! Endelig får de lønn for strevet etter systematisk juks over nesten 15 år. En helt enorm prestasjon av av juksemakerne, som av enkelte her betegnes som tidenes beste fotballag faktisk.

1. City er ikke dømt for noe enda. Og det er ingen som sitter på FD som har innsikt i alle detaljer rundt den saken.
2. Uansett om de evt, skulle være skyldige, så kan fortsatt City pr. i dag være et av tidenes beste fotballag. Det er ikke noe motsetning der.
3. Personlig vil jeg tippe at det er en del nøytrale som rett og slett bikker over til å heie på City i slike kamper fordi det er så ufattelig mange usaklige debattanter som ikke klarer annet enn å gnåle om City-juks på alle måter, iblandet alt mulig av konspiratorisk fjas, enten det er dommere, VAR, UEFA, FIFA, FA eller fandens oldemor. Absolutt alle vet hva de er anklaget for, men det er nok mange som blir utrolig lei av alt det repetitive fjaset som kommer. Det er sikkert noen som tror at de skal "opplyse" eller påvirke noen med å gjøre det, men jeg er ganske trygg på at det har motsatt hensikt.

Saliph

Legg inn av Saliph »

lund skrev: lør jun 03, 2023 6:27 pm Telles forresten den situasjonen der 3-1 blir annullert? For der er det jo egentlig en relativt stor sjanse i forkant som ikke er offside.
Den sjansen teller selvfølgelig.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Champis skrev: lør jun 03, 2023 6:30 pm
TheTreble skrev: lør jun 03, 2023 6:18 pm Sykt at det angivelig befinner seg såkalte «nøytrale» her, som heier og genuint blir glade for at Manchester City vinner trofeer, når det er en kjensgjerning at de er anklagd for og etterforskes for brudd på 115 regler.

Men gratulerer til Manchester City! Endelig får de lønn for strevet etter systematisk juks over nesten 15 år. En helt enorm prestasjon av av juksemakerne, som av enkelte her betegnes som tidenes beste fotballag faktisk.

1. City er ikke dømt for noe enda. Og det er ingen som sitter på FD som har innsikt i alle detaljer rundt den saken.
2. Uansett om de evt, skulle være skyldige, så kan fortsatt City pr. i dag være et av tidenes beste fotballag. Det er ikke noe motsetning der.
3. Personlig vil jeg tippe at det er en del nøytrale som rett og slett bikker over til å heie på City i slike kamper fordi det er så ufattelig mange usaklige debattanter som ikke klarer annet enn å gnåle om City-juks på alle måter, iblandet alt mulig av konspiratorisk fjas, enten det er dommere, VAR, UEFA, FIFA, FA eller fandens oldemor. Absolutt alle vet hva de er anklaget for, men det er nok mange som blir utrolig lei av alt det repetitive fjaset som kommer. Det er sikkert noen som tror at de skal "opplyse" eller påvirke noen med å gjøre det, men jeg er ganske trygg på at det har motsatt hensikt.
--- Eller fordi en nordmann spiller på laget

taknina

Legg inn av taknina »

Det rare eller si utrolige er jo at ikke folk som bare er litt oppegående ikke forstår at det har motsatt virkning.

Enkel hverdagslig psykologi.

Champis

Legg inn av Champis »

TerryMcDermott skrev: lør jun 03, 2023 6:33 pm
Champis skrev: lør jun 03, 2023 6:30 pm
TheTreble skrev: lør jun 03, 2023 6:18 pm Sykt at det angivelig befinner seg såkalte «nøytrale» her, som heier og genuint blir glade for at Manchester City vinner trofeer, når det er en kjensgjerning at de er anklagd for og etterforskes for brudd på 115 regler.

Men gratulerer til Manchester City! Endelig får de lønn for strevet etter systematisk juks over nesten 15 år. En helt enorm prestasjon av av juksemakerne, som av enkelte her betegnes som tidenes beste fotballag faktisk.

1. City er ikke dømt for noe enda. Og det er ingen som sitter på FD som har innsikt i alle detaljer rundt den saken.
2. Uansett om de evt, skulle være skyldige, så kan fortsatt City pr. i dag være et av tidenes beste fotballag. Det er ikke noe motsetning der.
3. Personlig vil jeg tippe at det er en del nøytrale som rett og slett bikker over til å heie på City i slike kamper fordi det er så ufattelig mange usaklige debattanter som ikke klarer annet enn å gnåle om City-juks på alle måter, iblandet alt mulig av konspiratorisk fjas, enten det er dommere, VAR, UEFA, FIFA, FA eller fandens oldemor. Absolutt alle vet hva de er anklaget for, men det er nok mange som blir utrolig lei av alt det repetitive fjaset som kommer. Det er sikkert noen som tror at de skal "opplyse" eller påvirke noen med å gjøre det, men jeg er ganske trygg på at det har motsatt hensikt.
--- Eller fordi en nordmann spiller på laget

Selvsagt er det en del som heier på dem pga. Haaland, noe som er helt forståelig.

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

Undskyld at jeg spørr, men hvorfor hadde svært mange United supportere hvit og blå/sorte striper på flagg, skjerf og hatter?

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

Champis skrev: lør jun 03, 2023 6:35 pm
TerryMcDermott skrev: lør jun 03, 2023 6:33 pm
Champis skrev: lør jun 03, 2023 6:30 pm


1. City er ikke dømt for noe enda. Og det er ingen som sitter på FD som har innsikt i alle detaljer rundt den saken.
2. Uansett om de evt, skulle være skyldige, så kan fortsatt City pr. i dag være et av tidenes beste fotballag. Det er ikke noe motsetning der.
3. Personlig vil jeg tippe at det er en del nøytrale som rett og slett bikker over til å heie på City i slike kamper fordi det er så ufattelig mange usaklige debattanter som ikke klarer annet enn å gnåle om City-juks på alle måter, iblandet alt mulig av konspiratorisk fjas, enten det er dommere, VAR, UEFA, FIFA, FA eller fandens oldemor. Absolutt alle vet hva de er anklaget for, men det er nok mange som blir utrolig lei av alt det repetitive fjaset som kommer. Det er sikkert noen som tror at de skal "opplyse" eller påvirke noen med å gjøre det, men jeg er ganske trygg på at det har motsatt hensikt.
--- Eller fordi en nordmann spiller på laget

Selvsagt er det en del som heier på dem pga. Haaland, noe som er helt forståelig.
Som med meg, når det ikke er "mitt" lag Tottenham som spiller er det veldig naturlig for meg å holde med det laget som har en nordmann på banen.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

Hodor skrev: lør jun 03, 2023 6:17 pm
TheTreble skrev: lør jun 03, 2023 6:09 pm Synes denne tråden viser at Liverpool-supportere flest (som i likhet med United er en ordentlig fotballklubb) har verdighet, mens Chelsea-supportere avslører seg som plastikksupportere og forkjempere for juks og fanteri.
Fristet til å være enig. Men så er vel innlegg i denne tråden fra Chelsea-supporterne i stor grad preget av én enkeltperson med en Twitter-feed fra helvete
Det er enkelte personer som bør se seg selv i speilet, gidder ikkje nevne hvilke brukere det gjelder, men er 4-5 stykk som bør begynne å gå i seg selv. Ikkje bare for sin egendel, men overfor hvordan di framstiller seg i forhold til sin egen supporter skala. Det finnes troll i alle leirer dessverre, men disse er så fremtredende at resten av dei oppegående supporterene blir dratt over samme kam. Dette ser di selvfølgelig ikkje selv. Men vi burde kanskje bli hardere å ta våre egne soppartere som åpenlyst troller, så kanskje nivået stiger ein del her inne.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»