Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
Dionysos

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av Dionysos »

GatlingGun skrev: tor jun 01, 2023 12:34 am
Dionysos skrev: ons mai 31, 2023 11:46 pm Jeg vil anbefale alle som liker amerikanske tv-serier som breaking bad å ta en titt på The Shield. Den er ikke like kjent og fryktelig undervurdert, men veldig godt laget, underholdende og med en spennende historie. Mye vold, gjenger og narkotikahandel, så det har den generelle rammen til felles med Breaking Bad, men historien er fortalt fra perspektivet til en korrupt politiavdeling i stedet for en kjemilærer med kreft. Kanskje en blanding mellom Breaking Bad og The Wire ville vært den mest treffende beskrivelsen.
Ahhh ja, den skulle jeg jo egentlig gjense i vinter men glemte det helt ut. Hvor kan man finne den?
Ifølge det jeg så på TV3 Norge, Canal+, Viasat 4, Amazon Prime, Strim, Viaplay og selvfølgelig visse andre ulisensierte streamingnettsteder

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ted Lasso ❤️

kibby

Legg inn av kibby »

Har akkurat sett hele Gilmore Girls på nytt (sesong 1-7), for første gang siden det gikk på lineær TV/så det på DVD. Fortsatt like god som jeg husker.

Nå ser jeg rebooten Gilmore Girls: A Year in the Life.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Dionysos skrev: ons mai 31, 2023 11:46 pm Jeg vil anbefale alle som liker amerikanske tv-serier som breaking bad å ta en titt på The Shield. Den er ikke like kjent og fryktelig undervurdert, men veldig godt laget, underholdende og med en spennende historie. Mye vold, gjenger og narkotikahandel, så det har den generelle rammen til felles med Breaking Bad, men historien er fortalt fra perspektivet til en korrupt politiavdeling i stedet for en kjemilærer med kreft. Kanskje en blanding mellom Breaking Bad og The Wire ville vært den mest treffende beskrivelsen.
Bra shout! Ikke sett helt ferdig da jeg syntes den ble litt langdryg rundt sesong 4-5 (litt rinse and repeat på storylinjene synes jeg), men en utrolig kul og “hard” serie. Vic Mackey❤️

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Jeg har sett på Sommerdals mordene, ikke noe særlig bra. 4 sesong. Langt fra den beste krimserien.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Trist å si hadet til både Succession og Ted Lasso på bare noen få dager

SirJames

Legg inn av SirJames »

Kærlighed skrev: tor jun 01, 2023 4:33 pm Trist å si hadet til både Succession og Ted Lasso på bare noen få dager
Kanskje Kendall kjøper opp AFC Richmond, så blir det en spinoff serie av det 8-)

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

I mangel på serier så begynte jeg å se en gammel serie fra 2014. Gracepoint. Som jeg aldri har sett før. Et spennende mordmysterium. Sett 3 episoder av 10 nå da.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

SirJames skrev: tor jun 01, 2023 5:34 pm
Kærlighed skrev: tor jun 01, 2023 4:33 pm Trist å si hadet til både Succession og Ted Lasso på bare noen få dager
Kanskje Kendall kjøper opp AFC Richmond, så blir det en spinoff serie av det 8-)
Kunne jo blitt en spennende serie det..

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Da er jeg ferdig med Succession, for en utrolig bra serie. Den beste på lange tider.

Tormund

Legg inn av Tormund »

izzet2015 skrev: fre jun 02, 2023 5:34 pm Da er jeg ferdig med Succession, for en utrolig bra serie. Den beste på lange tider.
Hva synes du om at Kendall gikk fri fra mordet?

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

Succession - 8/10

Det blir kanskje litt repetitivt til tider, men herregud. For noen karakterer. Den siste episoden er seriens beste, synes jeg. Fra kjøkkenscenen i strandhuset til krangelen mellom Shiv, Kendall og Roman utenfor møterommet. Hundre og femti knyttnever i trynet.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

LeCoq skrev: lør jun 03, 2023 9:35 am Succession - 8/10

Det blir kanskje litt repetitivt til tider, men herregud. For noen karakterer. Den siste episoden er seriens beste, synes jeg. Fra kjøkkenscenen i strandhuset til krangelen mellom Shiv, Kendall og Roman utenfor møterommet. Hundre og femti knyttnever i trynet.
En av mine favorittscener er "slåsskampen" mellom Greg og Tom på den lille dassen.

Er så bra skuespill. Det ser helt ekte ut.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Tormund skrev: fre jun 02, 2023 6:46 pm
izzet2015 skrev: fre jun 02, 2023 5:34 pm Da er jeg ferdig med Succession, for en utrolig bra serie. Den beste på lange tider.
Hva synes du om at Kendall gikk fri fra mordet?
Hvorfor spør du om det? Er det viktig for deg?

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

izzet2015 skrev: lør jun 03, 2023 1:21 pm
Tormund skrev: fre jun 02, 2023 6:46 pm
izzet2015 skrev: fre jun 02, 2023 5:34 pm Da er jeg ferdig med Succession, for en utrolig bra serie. Den beste på lange tider.
Hva synes du om at Kendall gikk fri fra mordet?
Hvorfor spør du om det? Er det viktig for deg?
Kan være greit å ha i mente at selv om halve FD tydeligvis har sett denne serien, så er det jo flere som ikke har sett den enda, som g selv.
Spoiler er jo en fin ting å huske på.
Ellers kan man jo gjerne begynne å spoile i vei alle av oss, det blir sikkert satt pris på både av @izzet2015 og andre her :D

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Winnowill skrev: lør jun 03, 2023 1:32 pm
izzet2015 skrev: lør jun 03, 2023 1:21 pm
Tormund skrev: fre jun 02, 2023 6:46 pm

Hva synes du om at Kendall gikk fri fra mordet?
Hvorfor spør du om det? Er det viktig for deg?
Kan være greit å ha i mente at selv om halve FD tydeligvis har sett denne serien, så er det jo flere som ikke har sett den enda, som g selv.
Spoiler er jo en fin ting å huske på.
Ellers kan man jo gjerne begynne å spoile i vei alle av oss, det blir sikkert satt pris på både av @izzet2015 og andre her :D
@Tormund røpet handling fra serien. Utrolig teit gjort.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

izzet2015 skrev: lør jun 03, 2023 2:01 pm
Winnowill skrev: lør jun 03, 2023 1:32 pm
izzet2015 skrev: lør jun 03, 2023 1:21 pm

Hvorfor spør du om det? Er det viktig for deg?
Kan være greit å ha i mente at selv om halve FD tydeligvis har sett denne serien, så er det jo flere som ikke har sett den enda, som g selv.
Spoiler er jo en fin ting å huske på.
Ellers kan man jo gjerne begynne å spoile i vei alle av oss, det blir sikkert satt pris på både av @izzet2015 og andre her :D
@Tormund røpet handling fra serien. Utrolig teit gjort.
Ja, så det nå, gikk litt fort. Beklager det.
Da skal jeg heller ha @Tormund i øyet fremover og se hva jeg kan spoile av hva evt han måtte se på. :mrgreen:

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Jeg ser dere diskuterer Succession her inne. I og med enkelte driver og poster så har jeg ikke turt å lese de siste innleggene, så aner ikke om det er fanteri fjas eller ikke, men OM noen spoiler så kommer jeg til å spore deg opp og drepe deg.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Brutalt.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Glycinello skrev: lør jun 03, 2023 2:18 pm Jeg ser dere diskuterer Succession her inne. I og med enkelte driver og poster så har jeg ikke turt å lese de siste innleggene, så aner ikke om det er fanteri fjas eller ikke, men OM noen spoiler så kommer jeg til å spore deg opp og drepe deg.
Som du ser at et nek spoilet handlingen! Du får ta det opp med vedkommende.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Jeg skal ikke si så mye om venner og uvenner, men det er en kar som skiller seg ut som en god kandidat til å bli uvenn. Grunnen er at denne fyren kan ikke skrive et innlegg uten å være spydig. Og slike vil vel ikke folk ha som venner? :cry:

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

izzet2015 skrev: lør jun 03, 2023 2:42 pm Jeg skal ikke si så mye om venner og uvenner, men det er en kar som skiller seg ut som en god kandidat til å bli uvenn. Grunnen er at denne fyren kan ikke skrive et innlegg uten å være spydig. Og slike vil vel ikke folk ha som venner? :cry:
I alle tråder, absolutt alle tråder du beveger deg i er det krangling, sutring og anklager om at alle er så uvennlige mot deg.

Fyker rundt fra tråd til tråd på jakt etter noen å krangle med. Og når du er ferdig ligger tråden brakk og folk må bruke tid på å få i gang tråden i henhold til tema igjen. Du er direkte giftig og ødeleggende for forumet.

Akkurat som du var på VGD.

Men du er blind for dette. For deg er det alle andre som er problemet. Folk som er på dette forumet dag ut og dag inn uten å ha problemer med andre. Helt til du kommer med giften din. Hadde du hatt et fnugg av selvinnsikt hadde du innsett at du er problemet og at du må endre måten du oppfører deg på.

Folk gir da blanke faen i hvem du mener er uvenn eller venn. Dette er ikke barnehagen.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Begynt på Fatal Attraction serien og selv om den er ingenting mot filmen Fatal Attraction, så er den interessant nok til å se ferdig.
Tenkte å sjekke ut Tulsa King og Rabbit Hole etterpå. Er blitt flinkere til å gi blaffen ganske kjapt dersom eps 1-2 ikke fenger, så slipper å bruke så mye tid på serier som ikke gir meg noe.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Winnowill skrev: lør jun 03, 2023 4:34 pm Begynt på Fatal Attraction serien og selv om den er ingenting mot filmen Fatal Attraction, så er den interessant nok til å se ferdig.
Tenkte å sjekke ut Tulsa King og Rabbit Hole etterpå. Er blitt flinkere til å gi blaffen ganske kjapt dersom eps 1-2 ikke fenger, så slipper å bruke så mye tid på serier som ikke gir meg noe.
Har forståelse for taktikken din, men vær obs på at du da hadde gått glipp av en bra serie som feks "The Night Agent".

Skal begynne på Rabbit Hole selv, nå som alle episodene ligger ute. Så de to første til å begynne med, men måtte avbryte og vente til alle episoder var ute, ettersom det var en god del å holde styr på. Tulsa King er helt greit tidsfordriv.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

SirJames skrev: lør jun 03, 2023 4:52 pm
Winnowill skrev: lør jun 03, 2023 4:34 pm Begynt på Fatal Attraction serien og selv om den er ingenting mot filmen Fatal Attraction, så er den interessant nok til å se ferdig.
Tenkte å sjekke ut Tulsa King og Rabbit Hole etterpå. Er blitt flinkere til å gi blaffen ganske kjapt dersom eps 1-2 ikke fenger, så slipper å bruke så mye tid på serier som ikke gir meg noe.
Har forståelse for taktikken din, men vær obs på at du da hadde gått glipp av en bra serie som feks "The Night Agent".

Skal begynne på Rabbit Hole selv, nå som alle episodene ligger ute. Så de to første til å begynne med, men måtte avbryte og vente til alle episoder var ute, ettersom det var en god del å holde styr på. Tulsa King er helt greit tidsfordriv.
Ja, det er jo det som er faren med det, samtidig kan jeg ikke se ALLE serier som finnes der ute i det enorme seriehavet, så det blir dessverre slik at noen potensielle gode serier vil gå med i dette dragsuget fra tid til annen. Men det får jo isåfall bare være når man har så mye serier å velge blandt.

Det sagt, så leser jeg jo seriertråden, og merker meg anbefalinger, så de seriene gir jeg gjerne en større sjanse enn serier jeg ikke har lest anbefalinger om, til tross for høye ratings på IMDB.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

PapaSmurf skrev: lør jun 03, 2023 2:51 pm
izzet2015 skrev: lør jun 03, 2023 2:42 pm Jeg skal ikke si så mye om venner og uvenner, men det er en kar som skiller seg ut som en god kandidat til å bli uvenn. Grunnen er at denne fyren kan ikke skrive et innlegg uten å være spydig. Og slike vil vel ikke folk ha som venner? :cry:
I alle tråder, absolutt alle tråder du beveger deg i er det krangling, sutring og anklager om at alle er så uvennlige mot deg.

Fyker rundt fra tråd til tråd på jakt etter noen å krangle med. Og når du er ferdig ligger tråden brakk og folk må bruke tid på å få i gang tråden i henhold til tema igjen. Du er direkte giftig og ødeleggende for forumet.

Akkurat som du var på VGD.

Men du er blind for dette. For deg er det alle andre som er problemet. Folk som er på dette forumet dag ut og dag inn uten å ha problemer med andre. Helt til du kommer med giften din. Hadde du hatt et fnugg av selvinnsikt hadde du innsett at du er problemet og at du må endre måten du oppfører deg på.

Folk gir da blanke faen i hvem du mener er uvenn eller venn. Dette er ikke barnehagen.
Og jeg gir faen i deg, og pottifar, de som sender spydigheter det synes du er helt i orden? Jeg er et problem, men det er du og noen andre her inne. Du ve t godt hvem det er. Det må være to for å krangle!! Du må ha greid å ha fått med deg noen ting her inne, og det er at du kan legge til venn og uvenn. Men du har kanskje enda ikke greid å få med deg det?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

izzet2015 skrev: lør jun 03, 2023 6:07 pm
PapaSmurf skrev: lør jun 03, 2023 2:51 pm
izzet2015 skrev: lør jun 03, 2023 2:42 pm Jeg skal ikke si så mye om venner og uvenner, men det er en kar som skiller seg ut som en god kandidat til å bli uvenn. Grunnen er at denne fyren kan ikke skrive et innlegg uten å være spydig. Og slike vil vel ikke folk ha som venner? :cry:
I alle tråder, absolutt alle tråder du beveger deg i er det krangling, sutring og anklager om at alle er så uvennlige mot deg.

Fyker rundt fra tråd til tråd på jakt etter noen å krangle med. Og når du er ferdig ligger tråden brakk og folk må bruke tid på å få i gang tråden i henhold til tema igjen. Du er direkte giftig og ødeleggende for forumet.

Akkurat som du var på VGD.

Men du er blind for dette. For deg er det alle andre som er problemet. Folk som er på dette forumet dag ut og dag inn uten å ha problemer med andre. Helt til du kommer med giften din. Hadde du hatt et fnugg av selvinnsikt hadde du innsett at du er problemet og at du må endre måten du oppfører deg på.

Folk gir da blanke faen i hvem du mener er uvenn eller venn. Dette er ikke barnehagen.
Og jeg gir faen i deg, og pottifar, de som sender spydigheter det synes du er helt i orden? Jeg er et problem, men det er du og noen andre her inne. Du ve t godt hvem det er. Det må være to for å krangle!! Du må ha greid å ha fått med deg noen ting her inne, og det er at du kan legge til venn og uvenn. Men du har kanskje enda ikke greid å få med deg det?
Jeg krangler ikke. Jeg konstaterer.

Og så er det kjekt at du endelig har begynt å bruke skjellsordet Pottifar igjen som JOlsen brukte flittig på VGD og som du ikke ville vedkjenne deg bruken av tidligere i år.
Sist redigert av PapaSmurf den lør jun 03, 2023 6:17 pm, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

PapaSmurf skrev: lør jun 03, 2023 6:12 pm
izzet2015 skrev: lør jun 03, 2023 6:07 pm
PapaSmurf skrev: lør jun 03, 2023 2:51 pm

I alle tråder, absolutt alle tråder du beveger deg i er det krangling, sutring og anklager om at alle er så uvennlige mot deg.

Fyker rundt fra tråd til tråd på jakt etter noen å krangle med. Og når du er ferdig ligger tråden brakk og folk må bruke tid på å få i gang tråden i henhold til tema igjen. Du er direkte giftig og ødeleggende for forumet.

Akkurat som du var på VGD.

Men du er blind for dette. For deg er det alle andre som er problemet. Folk som er på dette forumet dag ut og dag inn uten å ha problemer med andre. Helt til du kommer med giften din. Hadde du hatt et fnugg av selvinnsikt hadde du innsett at du er problemet og at du må endre måten du oppfører deg på.

Folk gir da blanke faen i hvem du mener er uvenn eller venn. Dette er ikke barnehagen.
Og jeg gir faen i deg, og pottifar, de som sender spydigheter det synes du er helt i orden? Jeg er et problem, men det er du og noen andre her inne. Du ve t godt hvem det er. Det må være to for å krangle!! Du må ha greid å ha fått med deg noen ting her inne, og det er at du kan legge til venn og uvenn. Men du har kanskje enda ikke greid å få med deg det?
Jeg krangler ikke. Jeg konstaterer.

Og så vil jeg henvise deg til et innlegg tidligere i år:

PapaSmurf skrev: tor feb 02, 2023 7:46 pm
izzet2015 skrev: tor feb 02, 2023 4:53 pm

Var det en som var på VGD i gamle dager? Gjør du narr av han ennå? Du må være litt av en kar. Jeg husker JOlsen.
Dette forstår jeg ikke at du orker. Folk er tross alt ikke stokk dumme her inne selv om det innimellom kan virke sånn.

I likhet med deg hadde ikke jeg greid å starte på nytt uten at alle visste hvem jeg var. Og jeg var ikke akkurat Mr. Populær her inne den første uka etter at brukermoderatorene fikk mye av skylda for herpingen av VGD. Men jeg stod like godt i det.

Så ta heller eierskap til at du er legenden som brakte skjellsordet Pottifar frem i lyset igjen etter 120 års glemsel.

Pottifar??
Så nå har du endelig tatt i bruk Pottifar igjen som du tidligere ikke ville vedkjenne deg bruken av siden vi avslørte deg som JOlsen.
[/quote]

Jeg har ikke vært på VGD. Så nå vet du det pottifar. Jeg er ikke sur på deg. Det er noen andre. Du er jo saklig. 🤪😜😵‍💫

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

JOlsen hvem er det? Du har ikke greid å avsløre noe som helst. Og Pottifar har mange andre brukt. 🙂👍🤯

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Den beste serien på lenge er The Whitehouse Plumbers. Det er skikkelig underholdning. Og gode skuespillere.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»