Manchester United

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: Manchester United

Legg inn av Jolla »

Saliph skrev: tor jun 01, 2023 10:36 pm
jeg har skrevet (og skriver fortsatt) mye reaksjonært piss om dommere (og Luke Shaw) i kampens (og alkoholens) hete. Men så er jo jeg bare en anonym taper på et anonymt taperforum (la oss være ærlige her folkens).
Du scorer 10/10 på selvinnsikt.

Jeg er også bare en anonym taper på et anonymt taperforum. Men vi kan i det minste være tapere sammen. < 3

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: tor jun 01, 2023 9:48 pm Ikke bare er Shaw usedvanlig talentfull, men han virker også som en veldig fin type. Står alltid opp for lagkameratene. Er også den som ofte tar de tøffe intervjuene når det har gått til helvete (vil tro det er fordi han melder seg).
I de verste tidene under OGS mente jeg Shaw burde ha vært kaptein, for som du sier var det han og til dels DDG som ofte sto der og måtte svare for gjengen. Den faktiske kapteinen stilte jo etter hvert ikke opp.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Lezah skrev: fre jun 02, 2023 8:56 am
tbb skrev: tor jun 01, 2023 9:48 pm Ikke bare er Shaw usedvanlig talentfull, men han virker også som en veldig fin type. Står alltid opp for lagkameratene. Er også den som ofte tar de tøffe intervjuene når det har gått til helvete (vil tro det er fordi han melder seg).
I de verste tidene under OGS mente jeg Shaw burde ha vært kaptein, for som du sier var det han og til dels DDG som ofte sto der og måtte svare for gjengen. Den faktiske kapteinen stilte jo etter hvert ikke opp.
Sant, han var veldig usynlig og dét under noe av den verste tiden i klubben de senere årene. Ingen oppsigelsesgrunn alene men bare sten til byrden og mange mener at Harry forrådte Ole.
Uansett, slikt gjør ikke en kaptein og håper Harry reiser videre.

https://sporten.com/oyeblikket-ole-gunn ... y-maguire/

peraleks

Legg inn av peraleks »

Hetfield skrev: tor jun 01, 2023 10:42 pm
Saliph skrev: tor jun 01, 2023 10:36 pm Jeg skal ikke sette meg altfor høyt oppe på den såkalte høye hesten her, for jeg har skrevet (og skriver fortsatt) mye reaksjonært piss om dommere (og Luke Shaw) i kampens (og alkoholens) hete. Men så er jo jeg bare en anonym taper på et anonymt taperforum (la oss være ærlige her folkens). Når man er profilert manager på millionlønn så følger det åpenbart et betydelig større ansvar med, og dét ansvaret har Mourinho sviktet i hele sin karriere. Og det er bare én grunn til å mislike jævelen.
Han har alltid vært en slimål, men nå er han også patetisk og bitter.

Skammer meg over at jeg trodde han var riktig manager når han først kom hit..
Noe som dessverre overskygger at han har tidvis vært en temmelig fantastisk fotballtrener.

Hans år i RM for eksempel, de to første sesongene der var helt konge, fantastisk fotball, begynte å vinne titler og slå Barcelona igjen, men så forsvinner nærmest alt pga. de siste månedene der som var rimelig surmaget. Inntrykket man sitter igjen med er en slags "puster lettet ut/aldri igjen".

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Jeg har ikke lest så nøye gjennom dette, men noen vil kanskje være interesserte.




Dette er jo en frustrerende tanke:
"5. "...no deal is expected imminently..."
This is the toughest pill to swallow. From someone "briefed" of the board meeting last week, the FT has obtained the following information:
"One person briefed on the meeting said Ratcliffe’s appeared to be the more serious of the two bids at this stage but that it still contained a number of issues that needed to be worked through."

What can those issues be? Big transactions take time, and there can be a myriad of questions that must be settled. At the same time, this process has been ongoing for quite some time now. "

MadBum

Legg inn av MadBum »

Ny keeper må inn snarest.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Lett å være etterpåklok, men ETH burde tatt litt mer risiko tidligere.

Synes ikke city var på maks i dag, slet med å koble på Haaland, De Bruyne var regelrett svak. Synes man hang overaskende godt med i banespillet etter at city styrte første 20.

Eriksen var helt off, det så man tidlig. Samme med Sancho.
Garnacho burde kommet på tidligere. Ble for enkelt for city som egentlig kun trengte å fokusere på å ta ut Rashford av United sone offensive.
Samtidig var det mye duellspill på midten. city vant mye andreballer der og spesielt Eriksen var jo ikke i duellene en gang. Mener McT burde kommer på tidligere også.

Alt i alt godkjent. United ga det et ærlig forsøk, og er litt tilfeldigheter som gjør at man taper ved ordinær tid. Men som sagt, mener ETH burde tatt grep tidligere for Garnacho er en av få i dagens United som er et aktivum i seg selv. Og det trengtes.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Luke Shaw er som Irwin. Sjelden ræva og på et stabilt høyt nivå.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Blir vanskelig uten keeper. Kontraktsforhandlingene med De Gea bør avbrytes sporenstreks. Ikke noe poeng i å beholde han som andrekeeper heller med den lønna han har.

Bedre keeper og Kane på topp i dag? Kunne blitt noe det.

Winston

Legg inn av Winston »

Ingen tvil om at sentrallinjen må styrkes. Ideelt sett ny keeper, ny stopper (Varane er for skadeutsatt), 2 midtbanespillere og 2 spisser.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Det gikk som forventet, men synes vi gjør en overraskende god kamp, som gjenspeiles i at vi har høyest xG (1.22 v 1.89, inkludert 0.77 for straffen riktignok). De Gea blir dessverre utslagsgivende. Eriksen og Sancho er også fryktelig svake.

Jukseklubben hadde marginene med seg i dag.
Sist redigert av Saliph den lør jun 03, 2023 6:23 pm, redigert 1 gang totalt.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Både Mctom og Garnacho kommet på tidligere ja, men det blir litt etterpåklokskap, men det som irriterer meg mest er disse billige/flaksemålene vi slipper inn

Winston

Legg inn av Winston »

Saliph skrev: lør jun 03, 2023 6:21 pm Det gikk som forventet, men synes vi gjør en overraskende god kamp, som gjenspeiles i at vi har høyest xG (1.22 v 1.89). De Gea blir dessverre utslagsgivende. Eriksen og Sancho er også fryktelig svake.

Jukseklubben hadde marginene med seg i dag.
Xg kan vel lyve litt også? Har en følelse av at City holder igjen avslutningene i litt større grad enn United.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Hederlig forsøk og man går ut av sesongen med verdigheten i behold. Men ekstra irriterende å tape etter to baklengsmål som burde vært unngått, spesielt når City egentlig skaper svært få store sjanser.

Winston

Legg inn av Winston »

dalagubbe skrev: lør jun 03, 2023 6:21 pm Både Mctom og Garnacho kommet på tidligere ja, men det blir litt etterpåklokskap, men det som irriterer meg mest er disse billige/flaksemålene vi slipper inn
Enig. Det er sløvt og det har vært alt for mange av de i år.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Winston skrev: lør jun 03, 2023 6:23 pm
Saliph skrev: lør jun 03, 2023 6:21 pm Det gikk som forventet, men synes vi gjør en overraskende god kamp, som gjenspeiles i at vi har høyest xG (1.22 v 1.89). De Gea blir dessverre utslagsgivende. Eriksen og Sancho er også fryktelig svake.

Jukseklubben hadde marginene med seg i dag.
Xg kan vel lyve litt også? Har en følelse av at City holder igjen avslutningene i litt større grad enn United.
Selvfølgelig, xG er jo ikke noen fasit. Men at det var en relativt jevnspilt kamp som kunne bikket begge veier er det vel ingen tvil om? Selv om City selvfølgelig er mye bedre i banespillet enn oss.

Fornøyd med prestasjonen, kan ikke be om mer av dette laget her enn det de leverte i dag. Så får vi bare sørge for å styrke spissplassen, midtbanen og keeperplassen i sommer.
Sist redigert av Saliph den lør jun 03, 2023 6:28 pm, redigert 2 ganger totalt.

startelver

Legg inn av startelver »

Hadde den headingen til McTominay gått inn på slutten tror jeg faktisk kampen ville snudd. Er små marginer.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Rashford så helt ferdig ut på slutten, klarte knapt nok å løpe.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Saliph skrev: lør jun 03, 2023 6:21 pm Det gikk som forventet, men synes vi gjør en overraskende god kamp, som gjenspeiles i at vi har høyest xG (1.22 v 1.89, inkludert 0.77 for straffen riktignok). De Gea blir dessverre utslagsgivende. Eriksen og Sancho er også fryktelig svake.

Jukseklubben hadde marginene med seg i dag.
Ja.
Gidder ikke skylde på EtH eller byttene, han har verken mange-/ gode nok verktøy i kassa for å matche dagens motstander og prøver det beste ut ifra forutsetningene.

I sum en sesong langt over forventningene for United og nå er den "endelig" over...! 😉

Saliph

Legg inn av Saliph »

Ingen grunn til å grave seg ned av dette nei. Vi spiller mot fotballens Lance Armstrong og gir de god kamp til tross for de enorme hullene i stallen vår. Ten Hag kunne vel ikke gjort så mye mer, annet enn å kanskje bytte ut Eriksen og Sancho tidligere.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Tenk at vi nå må sette vår lit til selveste Romelu Lukaku.

Sharpix

Legg inn av Sharpix »

Da ble det dessverre en mindre heldig "Treble" på United i ettermiddag:

- De tre siste finaletapene i Facupen er enten kommet mot det pengedopede leketøyet til den russiske oligarken (2007, 2018), eller nå senest til Abu Dhabi (2023) ...

Saliph

Legg inn av Saliph »

TheTreble skrev: lør jun 03, 2023 6:44 pm Tenk at vi nå må sette vår lit til selveste Romelu Lukaku.
Ikke glem Mkhitaryan og Darmian!

Nei, Inter blir grei skuring for City. De er ikke i nærheten, og er i finalen utelukkende på grunn av ekstremt fordelaktig trekning. Men Citys treble er det bare å møte med et skuldertrekk uansett.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Saliph skrev: lør jun 03, 2023 6:46 pm
TheTreble skrev: lør jun 03, 2023 6:44 pm Tenk at vi nå må sette vår lit til selveste Romelu Lukaku.
Ikke glem Mkhitaryan og Darmian!

Nei, Inter blir grei skuring for City. De er ikke i nærheten, og er i finalen utelukkende på grunn av ekstremt fordelaktig trekning. Men Citys treble er det bare å møte med et skuldertrekk uansett.
Tror også City vinner ganske komfortabelt mot Inter. Men større mirakler har skjedd før og City har en historie med bottling i Champions League. Plutselig skal Guardiola overtenke og så går alt galt når han prøver Rodri som falsk nier og Haaland som invertert høyreback.

pigg

Legg inn av pigg »

Så ble det nok et tap for City. :lol:

Dere må nok bruke noen milliarder til skal dere være på høyde med oss.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

Saliph skrev: lør jun 03, 2023 6:35 pm Ingen grunn til å grave seg ned av dette nei. Vi spiller mot fotballens Lance Armstrong og gir de god kamp til tross for de enorme hullene i stallen vår. Ten Hag kunne vel ikke gjort så mye mer, annet enn å kanskje bytte ut Eriksen og Sancho tidligere.
Litt artig at du nevner Lance Armstrong, siden eg så ein dokumentar om fyren i går. Fyren virket litt narsessistisk når vi ser det i ettertid, men han var nok og best blandt alle jukserene. For det er ikkje å stikke under ein stol om at alle kanonene da var full i EPO. Men fotballen er fort på vei samme vei som stykklingen var på 90 og begynnelsen av 2000 tallet. Fult i lag som har søkkrike eigere som spytter inn penger. Pengedoping kan fort være fotballens svar på EPO epoken i sykling.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Husk at forumet har en ignore-funksjon folkens. Bruk den, og ikke svar troll.

Ellers: Eriksen har vært en nyttig signering, men han må ut av førsteelleveren neste sesong.

Hva gjelder Sancho så har jeg aldri sett ei større pyse i United-drakt.

Og så får vi virkelig håpe at Ten Hag skjønner at vi må ha ny keeper.
Sist redigert av Saliph den lør jun 03, 2023 7:00 pm, redigert 1 gang totalt.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

pigg skrev: lør jun 03, 2023 6:52 pm Så ble det nok et tap for City. :lol:

Dere må nok bruke noen milliarder til skal dere være på høyde med oss.
Hvor gammel er du? Skremmende lavt nivå på deg, la merke til deg i kamptråden som ein veldig umoden karakter. Du må bare trolle, men hold deg unna klubbtrådene. Det syns eg bør være ett minste krav.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

De Gea har vært en lojal og viktig spiller for klubben gjennom flere sesonger, men nå er virkelig tiden inne for å skille lag. Vil dessverre huskes som en keeper som ikke sto fram i de viktigste og mest avgjørende øyeblikkene. Syndebukk i EL-finalen for 2 år siden, syndebukk i FA Cup-finalen i dag.

Når jeg tenker på Schmeichel, så tenker jeg på strafferedningen fra Bergkamp i FA Cup-semien på overtid mot Arsenal i Treble-sesongen. Når jeg tenker på van der Sar, tenker jeg på strafferedningen fra Anelka mot Chelsea i CL-triumfen.

Har egentlig De Gea noen sånne store og virkelig betydningsfulle øyeblikk? Jeg sliter i alle fall med å komme på noen.

Reddington

Legg inn av Reddington »

TheTreble skrev: lør jun 03, 2023 7:11 pm De Gea har vært en lojal og viktig spiller for klubben gjennom flere sesonger, men nå er virkelig tiden inne for å skille lag. Vil dessverre huskes som en keeper som ikke sto fram i de viktigste og mest avgjørende øyeblikkene. Syndebukk i EL-finalen for 2 år siden, syndebukk i FA Cup-finalen i dag.

Når jeg tenker på Schmeichel, så tenker jeg på strafferedningen fra Bergkamp i FA Cup-semien på overtid mot Arsenal i Treble-sesongen. Når jeg tenker på van der Sar, tenker jeg på strafferedningen fra Anelka mot Chelsea i CL-triumfen.

Har egentlig De Gea noen sånne store og virkelig betydningsfulle øyeblikk? Jeg sliter i alle fall med å komme på noen.
For å ta han litt i forsvar; hadde resten av laget vært på høyde fra 2014-2017 tipper jeg han hadde hatt et par slike øyeblikk.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»