NHL

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: NHL

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: tor jun 01, 2023 4:33 pm Helt ny rolle for Dubas. Da får han nok alt det han ønsket seg av kontroll i Leafs.

Spent på hva han finner på i Pittsburgh. Der må det vel bygges opp fra scratch

Toronto med ny GM. Leste at han ga seg fordi han ikke greide å samarbeide med Suter. Når Suter forlenget kontrakt så ga han seg. Spent på veien visere for Toronto og

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

I natt smeller det for da går første kamp av 7 i Stanley Cup-finalen av stabelen. Det hele ser man på 3+ (husk det, @ehall ) kl. 02.00. Ser ut til at alle kampene er satt til dette tidspunktet. Synd at man i alle fall ikke fant tid til i alle fall en kamp i primetime europeisk tid.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

GiPazzini_85 skrev: lør jun 03, 2023 6:40 pm I natt smeller det for da går første kamp av 7 i Stanley Cup-finalen av stabelen. Det hele ser man på 3+ (husk det, @ehall ) kl. 02.00. Ser ut til at alle kampene er satt til dette tidspunktet. Synd at man i alle fall ikke fant tid til i alle fall en kamp i primetime europeisk tid.
Takk. Setter på opptak. Skal tidlig til byen i morgen på pub før Vålerenga kampen, og orker ikke bare noen timers søvn før jeg må opp.

Og veldig kjedelig at det kun er nattkamper for oss. Men når det går mot slutten av sesongen, og det er avgjørende, driter NHL i oss.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Vegas ser ut til å ha ett nivå som Florida ikke helt klarte å henge med på i natt.

Det store spørsmålet nå da er om det Florida var litt rustne etter å ha ha hvilt lengre enn Vegas før dagens kamp, blir spennende å se hva som skjer videre i serien og om Florida klarer å snu dette.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Vegas Golden Knights- Florida Panthers 5-2.

Eichel, Marchessault og Stone alle med hvert sitt mål. Vill redning av Hill og Theodore snurrer rundt med Duclair på 3-2.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Redningen til Hill.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: man jun 05, 2023 6:45 pm
Veldig bra for Habs del, vil jeg si. Nå har de Caufield og Suzuki de neste syv årene til kombinert $15.725m. Ganske pent lønnsmessig.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kan jo også se ut som at bridge-avtaler er på vei ut i ligaen hvis man følger trenden i ligaen rundt de unge spillerne om dagen. Er vel like greit det, når man ser hvordan det kan gå med feks Flames og Tkachuk.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Fantastiske nyheter at Viaplay sliter https://www.vg.no/sport/i/MoJLQB/viapla ... re-i-spill. De har solgt sjela si, og altfor mye penger for å sende fotball fra balløya. Dermed har de nedprioritert NHL, NFL og Nascar og omgjort det til billigproduksjon, eller ingen sending i det hele tatt. Har misset flere NHL kamper siden de ikke bryr seg så mye om sendingene.

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

Chromeback skrev: søn jun 04, 2023 12:47 pm Vegas ser ut til å ha ett nivå som Florida ikke helt klarte å henge med på i natt.

Det store spørsmålet nå da er om det Florida var litt rustne etter å ha ha hvilt lengre enn Vegas før dagens kamp, blir spennende å se hva som skjer videre i serien og om Florida klarer å snu dette.
Vegas med et lite spillemessig overtak i deler av kampen, men Florida hadde 3 klink i stolpen i tillegg til den monsterredninga til Hill. Jeg tror ikke Maurice føler at de var et nivå under i game 1.

Voldsom juniorfeil av Montour på målet til Marchessault. Bobrovsky burde tatt GWG’en til Whitecloud. Sterkt av Stone å ta ned pucken når han setter 4-2, før litt smågruff som sender Tkachuk og Bennett i dusjen og Florida i 4 minutter undertall med under 5 minutter igjen å spille dreper alle muligheter for en sluttspurt.

Jeg håper Florida tar det til slutt. Da bør de helst vinne i natt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Kjekt


guru

Legg inn av guru »

TAdams6 skrev: man jun 05, 2023 9:43 pm Kjekt

Noen reell sjanse for spill i NHL? Er vel rett til AHL i første omgang i allefall vil jeg tro.

emin

Legg inn av emin »

GiPazzini_85 skrev: lør jun 03, 2023 6:40 pm I natt smeller det for da går første kamp av 7 i Stanley Cup-finalen av stabelen. Det hele ser man på 3+ (husk det, @ehall ) kl. 02.00. Ser ut til at alle kampene er satt til dette tidspunktet. Synd at man i alle fall ikke fant tid til i alle fall en kamp i primetime europeisk tid.
Satt våken på hytta natt til søndag og vurderte å se kampen. Sjekket Vsport1 og Vsport+ som jeg har tilgang til der, men fant ingen kamp og konkluderte med Vsport 2/3. Kunne ikke tenke meg at den gikk på helt åpne 3+, så da ble det ingen kamp.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

emin skrev: man jun 05, 2023 10:12 pm
GiPazzini_85 skrev: lør jun 03, 2023 6:40 pm I natt smeller det for da går første kamp av 7 i Stanley Cup-finalen av stabelen. Det hele ser man på 3+ (husk det, @ehall ) kl. 02.00. Ser ut til at alle kampene er satt til dette tidspunktet. Synd at man i alle fall ikke fant tid til i alle fall en kamp i primetime europeisk tid.
Satt våken på hytta natt til søndag og vurderte å se kampen. Sjekket Vsport1 og Vsport+ som jeg har tilgang til der, men fant ingen kamp og konkluderte med Vsport 2/3. Kunne ikke tenke meg at den gikk på helt åpne 3+, så da ble det ingen kamp.
Jeg hadde den samme naive tro at Viasat var en smule seriøse, og gikk på den samme tabben i vinter. Derfor gir GiPazzini_85 meg tv tips innimellom :)

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

guru skrev: man jun 05, 2023 10:04 pm
TAdams6 skrev: man jun 05, 2023 9:43 pm Kjekt

Noen reell sjanse for spill i NHL? Er vel rett til AHL i første omgang i allefall vil jeg tro.
Ser TV2sporten har en artikkel der norske eksperter har troen på at han kan spille seg til NHL allerede til høsten. Tampa skal fornyes sier de og Lilleberg har visst alt som skal til ifølge de. Ble "vraket" av Arizona pga en hjertefeil. Tampa gir han allikevel sjansen det er kult.

Hadde vært kjekt å fått både 1 og 2 norske spillere i NHL igjen.
Kanskje Emilio Pettersen etterhvert får sjansen?

https://www.tv2.no/direkte/0nr51/sports ... a49d479009

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: man jun 05, 2023 8:10 pm
TAdams6 skrev: man jun 05, 2023 6:45 pm
Veldig bra for Habs del, vil jeg si. Nå har de Caufield og Suzuki de neste syv årene til kombinert $15.725m. Ganske pent lønnsmessig.
Veldig bra avtale. Spørsmålet i Winnipeg er hvordan de skal få plass til Dubois også. Vil tro han skal ha tilsvarende lønn


GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Vegas Golden Knights- Florida Panthers 7-2 (2-0 i kamper)

Marchessault fortsetter storformen. 2+1 i natt og bidro sammen med Howdens to scoringer sterkt til at Vegas tok nok sterk seier. Nå blir det meget spennende å se om Florida reiser seg på hjemmebane fredag natt (kampstart 02.00).

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Vegas er altså et 6 år gammelt lag. Når de kommer inn i ligaen så får de vel spillere gjennom et expansion draft, ikke sant? Hvor utvalget er litt begrenset? Og likevel har de kommet til minst Conference Finals i 4 av de 6 sesongene hvor de har vært ligaen, og er nå kanskje i ferd med å vinne hele greia. De må jo ha gjort uvanlig mye riktig i løpet av sin tid i ligaen.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

KongOlav2 skrev: tir jun 06, 2023 6:42 am Vegas er altså et 6 år gammelt lag. Når de kommer inn i ligaen så får de vel spillere gjennom et expansion draft, ikke sant? Hvor utvalget er litt begrenset? Og likevel har de kommet til minst Conference Finals i 4 av de 6 sesongene hvor de har vært ligaen, og er nå kanskje i ferd med å vinne hele greia. De må jo ha gjort uvanlig mye riktig i løpet av sin tid i ligaen.
De fikk jo plukke en del gode spillere fra flere lag som ikke hadde protections draft osv... ingen som tenkte at Vegas skulle klinke til med noe slikt og dette "lider" de andre klubbene av og når Kraken kom inn så ble klubbene mer obs på dette og ditto litt vanskeligere for Kraken

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Eichel viser talentet sitt i år


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Kun 55 kamper tilsammen på 2 sesonger før denne sesongen. Operasjoner og skader. Nå er han tilbake. 26 år gammel. Vegas tok en sjanse men nå betaler den seg.

Jack Eichel overgår Tkachuk akkurat nå. Men 2 solide profiler. Kanskje de 2 som vil skinne mest de kommende årene?

Generasjonsskifte på gang. Crosby er ikke det samme. Bedard kommer. Flere unge står fram. En meget spennende tid i møte i NHL. Kult at Eichel slår tilbake på denne måten.

Så må Matthews og McDavid komme seg til bedre lag. Spesielt Matthews hadde nok hatt godt av å skifte klubb, tror jeg

Vegas slo ut Jets og viser sin klasse.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

KongOlav2 skrev: tir jun 06, 2023 6:42 am Vegas er altså et 6 år gammelt lag. Når de kommer inn i ligaen så får de vel spillere gjennom et expansion draft, ikke sant? Hvor utvalget er litt begrenset? Og likevel har de kommet til minst Conference Finals i 4 av de 6 sesongene hvor de har vært ligaen, og er nå kanskje i ferd med å vinne hele greia. De må jo ha gjort uvanlig mye riktig i løpet av sin tid i ligaen.
Det går an å skrive ett lengre innlegg om dette, kan se om jeg får gått litt i dybden på det senere.

Men man kan bryte det ned ganske enkelt. Da Vegas kom inn til expansion draften var det lenge siden forrige gang dette skjedde, og det er litt som @Mr.Meep er inne på at lagene har en protection list satt opp før draften for å ekskludere alternativer for Vegas.

Det som skjedde var at veldig mange GMer begynte å overtenke draften, og det ble rett og slett gjort mye rart, hvor det heller ikke virket som om at de andre lagene tenkte særlig på hva Vegas kunne velge hos andre lag. Det som mer eller mindre skjedde var også at lagene begynte å forhandle med Vegas om trades som gjorde at de ikke kom til å velge spillere som var unprotected.

Det mest infamøse valget kom vel fra Penguins som ga bort ett second round pick for at Vegas skulle velge Fleury over Murray.

Alt i alt gjorde Vegas trades som innebærer 10 picks og 6 spillere utenfor protected listen. Ducks sendte dem Theodore for å beskytte andre assets. Det samme gjorde Florida med Marchessault og Smith, og Columbus med William Karlsson. Med Karlsson fikk Vegas også ett first og second round pick.

Siden lag kastet picks etter Vegas, så brukte de også mye av dette på å trade til seg spillere som Stone og Pacioretty. Ligaen ble rett og slett «rundlurt» av Vegas.

Dette, i tillegg til at Vegas har vært ganske brutale på spillerfronten, så har de satset alt på kortsiktig suksess. Noe de absolutt har lykkes med.

Da Seattle sin expansion draft kom, så så man at lag hadde lært av Vegas-hendelsen. Tror vi aldri kommer til å se noe lignende igjen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vegas har vært fryktelig gode og effektive i sluttspillet


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Nydelig at Panthers får redusert serien til 2-1 med nattens OT-seier!

Da lever serien igjen, håper på at det står 2-2 etter den neste kampen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Av alle potensielle trades og kontrakter denne sommeren, så så jeg ikke denne komme.



Totalt sykehus.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: fre jun 09, 2023 3:31 pm Av alle potensielle trades og kontrakter denne sommeren, så så jeg ikke denne komme.



Totalt sykehus.
Hva går dette i? Forstår ikke traden
Sykehus et et passende ord ja

Returen er 80.valget i draften hvis jeg leste riktig

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: fre jun 09, 2023 6:00 pm
Chromeback skrev: fre jun 09, 2023 3:31 pm Av alle potensielle trades og kontrakter denne sommeren, så så jeg ikke denne komme.



Totalt sykehus.
Hva går dette i? Forstår ikke traden
Sykehus et et passende ord ja

Returen er 80.valget i draften hvis jeg leste riktig
Ja, returen er vel riktig, med tanke på at Severson straks er UFA, så CBJ vil komme markedet i forkjøpet.

Kan på en måte forstå traden, da Jackets ikke skulle være så dårlige som de var i år. Men kontrakten forstår jeg virkelig ikke, eller i hvert fall ikke lengden. Voldsom til kontrakt, men det kan fort være verdt det for de neste to til fire årene for Columbus. Får en solid shutdown d-man, men det er ikke særlig mye til bidrag offensivt.

Synes de har en relativt artig tropp for de neste årene, med en blanding av spillere i en veldig god alder og mye ungt og spennende, samt mest sannsynlig Leo Carlsson eller Matvei Michkov inn i sommer.

Ser også at de ønsker å hente Babcock som head coach også, vitner om ett lag som ønsker å gå all inn nå for de neste fem årene.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»