Manchester United

Svar
tbb
Innlegg: 3376

Re: Manchester United

Legg inn av tbb »

Mye bedre enn fryktet. Synes man gjør en helt ok kamp, og får noen absurd, usannsynlige mål i mot.

qbah

Legg inn av qbah »

Et hederlig og ikke minst forventet tap. Det utgjør mye å få en ordentlig keeper og en spiss som scorer mål til neste sesong.

qbah

Legg inn av qbah »

TheTreble skrev: lør jun 03, 2023 7:11 pm De Gea har vært en lojal og viktig spiller for klubben gjennom flere sesonger, men nå er virkelig tiden inne for å skille lag. Vil dessverre huskes som en keeper som ikke sto fram i de viktigste og mest avgjørende øyeblikkene. Syndebukk i EL-finalen for 2 år siden, syndebukk i FA Cup-finalen i dag.

Når jeg tenker på Schmeichel, så tenker jeg på strafferedningen fra Bergkamp i FA Cup-semien på overtid mot Arsenal i Treble-sesongen. Når jeg tenker på van der Sar, tenker jeg på strafferedningen fra Anelka mot Chelsea i CL-triumfen.

Har egentlig De Gea noen sånne store og virkelig betydningsfulle øyeblikk? Jeg sliter i alle fall med å komme på noen.
Han hadde en fin redning på frisparket til Mata en gang i tiden. Vi snakker Chelsea-versjonen av Mata ja.

qbah

Legg inn av qbah »

Eriksen er litt ferdig på «dette nivået» ja. Men han blir en fin squadplayer neste sesong.

Enter Rice, Kane og en dugende keeper. Så skal vi faen meg bite fra oss.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

qbah skrev: lør jun 03, 2023 9:15 pm Eriksen er litt ferdig på «dette nivået» ja. Men han blir en fin squadplayer neste sesong.

Enter Rice, Kane og en dugende keeper. Så skal vi faen meg bite fra oss.
Rice og Kane kan vi nok bare drømme om. Men flere gode alternativer.

Amitamin

Legg inn av Amitamin »

TheTreble skrev: lør jun 03, 2023 7:11 pm Har egentlig De Gea noen sånne store og virkelig betydningsfulle øyeblikk? Jeg sliter i alle fall med å komme på noen.
Han reddet i alle fall enormt med poeng i mange kamper på rad for noen sesonger siden. Hadde noen M.o.M i de kampene. Da var resten av laget temmelig langt under pari, men DDG fisket frem noen vanvittige redninger.

Reddington

Legg inn av Reddington »

tbb skrev: lør jun 03, 2023 9:35 pm
qbah skrev: lør jun 03, 2023 9:15 pm Eriksen er litt ferdig på «dette nivået» ja. Men han blir en fin squadplayer neste sesong.

Enter Rice, Kane og en dugende keeper. Så skal vi faen meg bite fra oss.
Rice og Kane kan vi nok bare drømme om. Men flere gode alternativer.
Hva er egentlig tanken bak Rice? Jeg vet at City og Chelsea har satt nye standarder relatert til bredde i troppen, men er et alternativ til Casemiro det United bør øremerke en milliard til, gitt utfordringene man har andre steder?

qbah

Legg inn av qbah »

Reddington skrev: lør jun 03, 2023 9:47 pm
tbb skrev: lør jun 03, 2023 9:35 pm
qbah skrev: lør jun 03, 2023 9:15 pm Eriksen er litt ferdig på «dette nivået» ja. Men han blir en fin squadplayer neste sesong.

Enter Rice, Kane og en dugende keeper. Så skal vi faen meg bite fra oss.
Rice og Kane kan vi nok bare drømme om. Men flere gode alternativer.
Hva er egentlig tanken bak Rice? Jeg vet at City og Chelsea har satt nye standarder relatert til bredde i troppen, men er et alternativ til Casemiro det United bør øremerke en milliard til, gitt utfordringene man har andre steder?

Når du legger det frem slik, tolker jeg det som du er bastant på at Casemiro og Rice sammen på en midtbane ikke vil fungere?

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

qbah skrev: lør jun 03, 2023 9:15 pm Eriksen er litt ferdig på «dette nivået» ja. Men han blir en fin squadplayer neste sesong.
Ja, han kan bli byttet innpå som en quarterback, lignende Scholes de siste åra.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Reddington skrev: lør jun 03, 2023 9:47 pm
tbb skrev: lør jun 03, 2023 9:35 pm
qbah skrev: lør jun 03, 2023 9:15 pm Eriksen er litt ferdig på «dette nivået» ja. Men han blir en fin squadplayer neste sesong.

Enter Rice, Kane og en dugende keeper. Så skal vi faen meg bite fra oss.
Rice og Kane kan vi nok bare drømme om. Men flere gode alternativer.
Hva er egentlig tanken bak Rice? Jeg vet at City og Chelsea har satt nye standarder relatert til bredde i troppen, men er et alternativ til Casemiro det United bør øremerke en milliard til, gitt utfordringene man har andre steder?
Jeg mener han kan være både et alternativ til Casemiro og en potensiell makker til Casemiro.

Reddington

Legg inn av Reddington »

qbah skrev: lør jun 03, 2023 10:05 pm
Reddington skrev: lør jun 03, 2023 9:47 pm
tbb skrev: lør jun 03, 2023 9:35 pm

Rice og Kane kan vi nok bare drømme om. Men flere gode alternativer.
Hva er egentlig tanken bak Rice? Jeg vet at City og Chelsea har satt nye standarder relatert til bredde i troppen, men er et alternativ til Casemiro det United bør øremerke en milliard til, gitt utfordringene man har andre steder?

Når du legger det frem slik, tolker jeg det som du er bastant på at Casemiro og Rice sammen på en midtbane ikke vil fungere?
Egentlig ikke. Har ikke sett mye WH (noengang), men inntrykket mitt av Rice er at han først og fremst passer i rollen til Casemiro. Hvis han skal spille i en friere/mer offensiv rolle ville jeg tenkt at makkeren gjerne skulle hatt litt andre kvaliteter enn det Casemiro har?

Men som sagt, jeg er ikke veldig bastant på dette. Derfor jeg spurte. Men om man så lander på at duoen Casemiro/Rice ville fungere, ville det fungert såpass godt at det var verdt det for United å droppe ny keeper, høyreback, eller spiss?

Jeg synes i hvert fall at troppen skriker ny keeper og spiss. Ikke Rice. Selv om det er en meget bra spiller.

qbah

Legg inn av qbah »

Vanskelig å være uenig i det du sier. Keeper og spiss er førstepri. Avhengig av budsjett og hvor hardt man må prioritere, så takker jeg gjerne ja til Rice dersom det ikke skulle gå på bekostning av det mest prekære.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Det er nok keeper, spiss og midtstopper(sentrallinja) som må fornyes ja

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Reddington skrev: lør jun 03, 2023 10:32 pm
qbah skrev: lør jun 03, 2023 10:05 pm
Reddington skrev: lør jun 03, 2023 9:47 pm

Hva er egentlig tanken bak Rice? Jeg vet at City og Chelsea har satt nye standarder relatert til bredde i troppen, men er et alternativ til Casemiro det United bør øremerke en milliard til, gitt utfordringene man har andre steder?

Når du legger det frem slik, tolker jeg det som du er bastant på at Casemiro og Rice sammen på en midtbane ikke vil fungere?
Egentlig ikke. Har ikke sett mye WH (noengang), men inntrykket mitt av Rice er at han først og fremst passer i rollen til Casemiro. Hvis han skal spille i en friere/mer offensiv rolle ville jeg tenkt at makkeren gjerne skulle hatt litt andre kvaliteter enn det Casemiro har?

Men som sagt, jeg er ikke veldig bastant på dette. Derfor jeg spurte. Men om man så lander på at duoen Casemiro/Rice ville fungere, ville det fungert såpass godt at det var verdt det for United å droppe ny keeper, høyreback, eller spiss?

Jeg synes i hvert fall at troppen skriker ny keeper og spiss. Ikke Rice. Selv om det er en meget bra spiller.
Dersom man må prioritere mellom god spiss og god midtbane er valget enkelt. Dersom spørsmålet blir halvgod spiss vs Rice synes jeg det er vanskeligere.

(Og jeg synes også midtbanen fortsatt skriker etter oppgraderinger.)

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Reddington skrev: lør jun 03, 2023 7:20 pm
TheTreble skrev: lør jun 03, 2023 7:11 pm De Gea har vært en lojal og viktig spiller for klubben gjennom flere sesonger, men nå er virkelig tiden inne for å skille lag. Vil dessverre huskes som en keeper som ikke sto fram i de viktigste og mest avgjørende øyeblikkene. Syndebukk i EL-finalen for 2 år siden, syndebukk i FA Cup-finalen i dag.

Når jeg tenker på Schmeichel, så tenker jeg på strafferedningen fra Bergkamp i FA Cup-semien på overtid mot Arsenal i Treble-sesongen. Når jeg tenker på van der Sar, tenker jeg på strafferedningen fra Anelka mot Chelsea i CL-triumfen.

Har egentlig De Gea noen sånne store og virkelig betydningsfulle øyeblikk? Jeg sliter i alle fall med å komme på noen.
For å ta han litt i forsvar; hadde resten av laget vært på høyde fra 2014-2017 tipper jeg han hadde hatt et par slike øyeblikk.
For all del, under van Gaal og Mourinho var han ofte helt ekstremt god, husker spesielt kampen på Emirates i 17/18 der han ble bombardert, men reddet så å si alt i en 3-1-seier (supertalentet Lingard scoret to!).

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

qbah skrev: lør jun 03, 2023 9:14 pm
TheTreble skrev: lør jun 03, 2023 7:11 pm De Gea har vært en lojal og viktig spiller for klubben gjennom flere sesonger, men nå er virkelig tiden inne for å skille lag. Vil dessverre huskes som en keeper som ikke sto fram i de viktigste og mest avgjørende øyeblikkene. Syndebukk i EL-finalen for 2 år siden, syndebukk i FA Cup-finalen i dag.

Når jeg tenker på Schmeichel, så tenker jeg på strafferedningen fra Bergkamp i FA Cup-semien på overtid mot Arsenal i Treble-sesongen. Når jeg tenker på van der Sar, tenker jeg på strafferedningen fra Anelka mot Chelsea i CL-triumfen.

Har egentlig De Gea noen sånne store og virkelig betydningsfulle øyeblikk? Jeg sliter i alle fall med å komme på noen.
Han hadde en fin redning på frisparket til Mata en gang i tiden. Vi snakker Chelsea-versjonen av Mata ja.
Ja, stemmer. Reddet uavgjort i 3-3-kampen på Stamford Bridge i 11/12. Viktig poeng der og da (vi lå faktisk under med 3-0), men til slutt hadde det ikke noe særlig å si da City uansett vant ligaen på målforskjell.

Skulle heller ønske at han hadde reddet Hazard sitt straffespark på Wembley i FA Cup-finalen i 2018 da vi tapte 1-0 mot Chelsea.

De Gea har hatt mange enorme kamper, men poenget mitt er at man opp gjennom årene sitter med et inntrykk av at han svikter litt når det gjelder som mest. Et annet eksempel er åpningskampen for Spania i VM 2018 da han slapp inn en lompe av et skudd fra en viss Ronaldo.

Reddington

Legg inn av Reddington »

tbb skrev: lør jun 03, 2023 11:09 pm
Reddington skrev: lør jun 03, 2023 10:32 pm
qbah skrev: lør jun 03, 2023 10:05 pm


Når du legger det frem slik, tolker jeg det som du er bastant på at Casemiro og Rice sammen på en midtbane ikke vil fungere?
Egentlig ikke. Har ikke sett mye WH (noengang), men inntrykket mitt av Rice er at han først og fremst passer i rollen til Casemiro. Hvis han skal spille i en friere/mer offensiv rolle ville jeg tenkt at makkeren gjerne skulle hatt litt andre kvaliteter enn det Casemiro har?

Men som sagt, jeg er ikke veldig bastant på dette. Derfor jeg spurte. Men om man så lander på at duoen Casemiro/Rice ville fungere, ville det fungert såpass godt at det var verdt det for United å droppe ny keeper, høyreback, eller spiss?

Jeg synes i hvert fall at troppen skriker ny keeper og spiss. Ikke Rice. Selv om det er en meget bra spiller.
Dersom man må prioritere mellom god spiss og god midtbane er valget enkelt. Dersom spørsmålet blir halvgod spiss vs Rice synes jeg det er vanskeligere.

(Og jeg synes også midtbanen fortsatt skriker etter oppgraderinger.)
Hvis Rice kommer betyr det mest sannsynlig ingen spiss inn. Har United råd til en ny sesong uten en ordentlig 9er? Jeg tror ikke det. ETH har vel gjort spissplassen til sommerens prioritet også. For prisen av Rice burde man vel kunne nærme seg både Kane og Osimhen. Attpåtil, Rice og Casemiro i en duo på midten, uten en utpreget målscorer på topp? Jeg synes det stinker utfordringer på siste tredel - litt det samme man har trøblet med i årets sesong.

Mest sannsynlig kommer vel ingen av dem, uansett.
Sist redigert av Reddington den søn jun 04, 2023 12:06 am, redigert 1 gang totalt.

Reddington

Legg inn av Reddington »

TheTreble skrev: lør jun 03, 2023 11:31 pm
Reddington skrev: lør jun 03, 2023 7:20 pm
TheTreble skrev: lør jun 03, 2023 7:11 pm De Gea har vært en lojal og viktig spiller for klubben gjennom flere sesonger, men nå er virkelig tiden inne for å skille lag. Vil dessverre huskes som en keeper som ikke sto fram i de viktigste og mest avgjørende øyeblikkene. Syndebukk i EL-finalen for 2 år siden, syndebukk i FA Cup-finalen i dag.

Når jeg tenker på Schmeichel, så tenker jeg på strafferedningen fra Bergkamp i FA Cup-semien på overtid mot Arsenal i Treble-sesongen. Når jeg tenker på van der Sar, tenker jeg på strafferedningen fra Anelka mot Chelsea i CL-triumfen.

Har egentlig De Gea noen sånne store og virkelig betydningsfulle øyeblikk? Jeg sliter i alle fall med å komme på noen.
For å ta han litt i forsvar; hadde resten av laget vært på høyde fra 2014-2017 tipper jeg han hadde hatt et par slike øyeblikk.
For all del, under van Gaal og Mourinho var han ofte helt ekstremt god, husker spesielt kampen på Emirates i 17/18 der han ble bombardert, men reddet så å si alt i en 3-1-seier (supertalentet Lingard scoret to!).
Virker fjernt i dag, men det er ikke så mange år siden det var en reell diskusjon rundt hvem som egentlig var best, Schmeichel, Van der Saar eller De Gea.

Dessverre utviklet keeperrollen seg i feil retning sett med hans øyne. Vanvittig at United har brukt såpass lang tid på å se det. Å tro at en etablert topp-keeper kunne utvikle ferdighetsregisteret sitt med ballen i beina i en slik grad at han ble en moderne toppkeeper i verdensklasse....i beste fall naivt.

taknina

Legg inn av taknina »

Reddington skrev: søn jun 04, 2023 12:03 am
TheTreble skrev: lør jun 03, 2023 11:31 pm
Reddington skrev: lør jun 03, 2023 7:20 pm

For å ta han litt i forsvar; hadde resten av laget vært på høyde fra 2014-2017 tipper jeg han hadde hatt et par slike øyeblikk.
For all del, under van Gaal og Mourinho var han ofte helt ekstremt god, husker spesielt kampen på Emirates i 17/18 der han ble bombardert, men reddet så å si alt i en 3-1-seier (supertalentet Lingard scoret to!).
Virker fjernt i dag, men det er ikke så mange år siden det var en reell diskusjon rundt hvem som egentlig var best, Schmeichel, Van der Saar eller De Gea.

Dessverre utviklet keeperrollen seg i feil retning sett med hans øyne. Vanvittig at United har brukt såpass lang tid på å se det. Å tro at en etablert topp-keeper kunne utvikle ferdighetsregisteret sitt med ballen i beina i en slik grad at han ble en moderne toppkeeper i verdensklasse....i beste fall naivt.
Dette er sikkert riktig , men det finnes en balansegang her og hva en taper og hva en tjener. Samme med forsvarspill\Spillere.

Med gammel årgang forsvarspillere og organisering i UNITED med forsvarspillere som primært kunne å forsvare seg i inndrillet forsvarstruktur og du trenger ikke å gå så veldig langt tilbake i tid så hadde ikke noen av disse to situasjonene endt med skudd på mål.

Og selv om det kom så langt som til skudd så hadde begge og iallefall garantert det siste blitt blokka.
Sist redigert av taknina den søn jun 04, 2023 12:13 am, redigert 1 gang totalt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

DDG har ikke ufortjent blit kåret til årets spiller i klubben et par ganger, det glemmes fort, dessverre...
Nå er det uansett på tide med noe nytt for begge parter. Vært en god tjener, hell og lykke til i neste prosjekt.

Sånn ellers; ikke overraskende at City har et nivå eller to på oss, selv om vi viser at i en enkeltkamp kan vi være på linje med dem. Idiotiske mål imot, de har en bredde vi er langt unna, joda så nei. Blir spennende å se hva som skjer i sommer. ETH har noe på gang, så får vi se hvilke steg laget kan ta i sesong 2.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Sjekket for moro skyld 1-0 målet. Det går i underkant av 1 sekund fra Gundogan treffer ballen til den lander i målet, faktorer inn reaksjonstid og det er ikke all verdens til sjokk, for min del, at et skudd som ikke er i umiddelbar rekkevidde til keeperen går i mål. Da må jeg erkjenne at jeg har langt større problemer med at 1) Gundogan får vandre fritt inn i farlig område uten at noen følger han 2) Lindeløf som vanlig nøler. Støter han i umiddelbart så vinner han den ballen før han ender opp i en hodeduell fra stillestående, det han derimot gjør er å vente for å se hva De Bruyne gjør og jammen meg blir det ikke en slapp hodeduell hvor han ikke klarer å gjøre all verdens. Kommer han hjem fra trening og John Terry dasker løs på kjerringa hans inne på kjøkkenet, så er han nok høflig nok til å la Terry fullføre før han responderer, iceman.

Ellers så er jo hele situasjonen komisk. Casemiro løper ut av posisjon for å gå opp i hodeduellen med Haaland, til tross for at Fred allerede står der. Fred er imponerende nok på halvdistanse på langpasningen og jammen meg på halvdistanse etterpå også når han ikke umiddelbart fyller rommet som Casemiro etterlater seg. En kjegle hadde vært mer brukbar i den situasjonen. Noen skritt frem, noen skritt tilbake og han innser faren omtrent når ballen ligger i mål.

En lang rekke marginer som går feil vei, men det er fascinerende hvor lite på man er i starten av kampen.

Det hadde vært interessant med en gjennomgang av pasningsalternativene ved mottak på midtbanen-ish, sentrale områder, kontra City. Rodri og Stones har 113 pasninger, det er 14 færre enn Fred, Casemiro, Fernandes og Eriksen kombinert, 1,8x antallet pasninger til Casemiro og Fred. Det er fristende å tenke i de retninger at lavprosentpasningene til City er et resultat av en bevegelse, mens lavprosentpasningene våre er av mangel på alternativer og i områder av banen man ikke har lyst på kontring imot. Utakknemlig jobb å være angrepsspiller når det stort sett er klabb og babb med pasninger som har liten mulighet for å lykkes. Har heller ikke sansen for forsøkene med hælspark når man er omringet av motspillere, hvis den eneste muligheten man har er en lavprosent pasning langt inne på egen halvdel, så får man heller tenke på å måke den unna slik at man i det minste får omstilt seg.

Jeg er fortsatt overbevist om at en bunnsolid midtbanespiller inn for Eriksen i gårsdagens kamp hadde løftet oss langt mer enn en omtrent hvilken som helst keeper for De Gea, og mener fortsatt at førstevalg som spiss + nye midtbanespillere er førsteprioritet.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Harduetforslag skrev: søn jun 04, 2023 10:18 am Sjekket for moro skyld 1-0 målet. Det går i underkant av 1 sekund fra Gundogan treffer ballen til den lander i målet, faktorer inn reaksjonstid og det er ikke all verdens til sjokk, for min del, at et skudd som ikke er i umiddelbar rekkevidde til keeperen går i mål. Da må jeg erkjenne at jeg har langt større problemer med at 1) Gundogan får vandre fritt inn i farlig område uten at noen følger han 2) Lindeløf som vanlig nøler. Støter han i umiddelbart så vinner han den ballen før han ender opp i en hodeduell fra stillestående, det han derimot gjør er å vente for å se hva De Bruyne gjør og jammen meg blir det ikke en slapp hodeduell hvor han ikke klarer å gjøre all verdens. Kommer han hjem fra trening og John Terry dasker løs på kjerringa hans inne på kjøkkenet, så er han nok høflig nok til å la Terry fullføre før han responderer, iceman.

Ellers så er jo hele situasjonen komisk. Casemiro løper ut av posisjon for å gå opp i hodeduellen med Haaland, til tross for at Fred allerede står der. Fred er imponerende nok på halvdistanse på langpasningen og jammen meg på halvdistanse etterpå også når han ikke umiddelbart fyller rommet som Casemiro etterlater seg. En kjegle hadde vært mer brukbar i den situasjonen. Noen skritt frem, noen skritt tilbake og han innser faren omtrent når ballen ligger i mål.

En lang rekke marginer som går feil vei, men det er fascinerende hvor lite på man er i starten av kampen.

Det hadde vært interessant med en gjennomgang av pasningsalternativene ved mottak på midtbanen-ish, sentrale områder, kontra City. Rodri og Stones har 113 pasninger, det er 14 færre enn Fred, Casemiro, Fernandes og Eriksen kombinert, 1,8x antallet pasninger til Casemiro og Fred. Det er fristende å tenke i de retninger at lavprosentpasningene til City er et resultat av en bevegelse, mens lavprosentpasningene våre er av mangel på alternativer og i områder av banen man ikke har lyst på kontring imot. Utakknemlig jobb å være angrepsspiller når det stort sett er klabb og babb med pasninger som har liten mulighet for å lykkes. Har heller ikke sansen for forsøkene med hælspark når man er omringet av motspillere, hvis den eneste muligheten man har er en lavprosent pasning langt inne på egen halvdel, så får man heller tenke på å måke den unna slik at man i det minste får omstilt seg.

Jeg er fortsatt overbevist om at en bunnsolid midtbanespiller inn for Eriksen i gårsdagens kamp hadde løftet oss langt mer enn en omtrent hvilken som helst keeper for De Gea, og mener fortsatt at førstevalg som spiss + nye midtbanespillere er førsteprioritet.
Tre spillere er førsteprioritet? Hvorfor ikke fire? Altså spiss, nye midtbanespillere og keeper?

Jeg er nok enig i at en god midtbanespiller og en god spiss er viktigere enn ny keeper. Men ny keeper er også viktig. Vi kommer aldri til å ha god kvalitet på det oppbyggende spillet med de Gea i mål. Og nå er han ikke noe særlig mer enn middels i PL sammenheng på «tradisjonelt keeperarbeid».

Vi er også der at kontrakten hans går ut om en måned. Den årlige kostnaden ved de Gea har vært over £15 mill. Det tilsvarer en ny keeper til ca £50 mill med £100k i uken. Det gir likevel ikke et riktig bilde av alternativkostnaden, da de Gea sannsynligvis ikke vil kunne kreve halvparten av dette noe annet sted. Spørsmålet er om det er så trangt at man må kjipe seg til med ny kontrakt til en keeper som det er så innlysende ikke er god nok. Hvis det er tilfellet er det synd, men fair enough.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Vi har nok for mange problem til at det løses i ett vindu, så en må nesten prioritere. Tenker også at midtbanen ikke er god nok. Vet jeg banner i kirka nå, men jeg er veldig usikker på Casemiro fremover. Han begynte dårlig, ble worldbeater midtveis og dalte mot slutten. Kan være mange grunner til akkurat det. Suspensjoner, kampbelastning kombinert med tempoet i PL og en karriere som nærmer seg best før merkingen. Problemet er at vi merker det altfor godt når han har en off-day. På samme måte som Varane i tospann med Martinez er den beste kombinasjonen på stopperplass så merkes det godt når Varane ofte er ute. Shaw har gjort en meget god jobb, men da lider vi på venstrebacken. Sancho er ikke i nærheten av den kvaliteten vi trenger og Antony har gjort en ok førstesesong uten å imponere nevneverdig. De Gea bør erstattes og en ny spiss MÅ inn.
ETH har en helvetes stor jobb foran seg.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Harduetforslag skrev: søn jun 04, 2023 10:18 am Jeg er fortsatt overbevist om at en bunnsolid midtbanespiller inn for Eriksen i gårsdagens kamp hadde løftet oss langt mer enn en omtrent hvilken som helst keeper for De Gea, og mener fortsatt at førstevalg som spiss + nye midtbanespillere er førsteprioritet.
Og da har Eriksen akkurat fullført det første av totalt 3 år med oss, hans motor sinker united. Enig i at midtbane ville gjort oss bedre, men uenig i at det veier opp.

Når skal United slutte med et evig lappeteppe av kriseløsninger, det er jo akkurat det som er forskjellen på United og City per idag, og som gjør at de kan kan utnytte "hullene" i uniteds lag. Det handler ikke om størrelsen på penger (united bruker nok cash), for det kan kompenseres med bedre scouting/avgjørelser, dvs bedre arbeid rundt omkring pengene. Alt er mulig om man vil og ikke minst kan.

Midtbanespiller om denne er Mount eller noe kvalifisert bra ja , en spiss om denne er Kane og snart går inn i "de gea" årene på nedgang men der han fortsatt er det beste alternativet "å må spille", nei for min del.. Mount mest nevnt fordi han nevnes endel, jeg liker profilen og det han kan tilby, så om det er hva united ønsker seg, så støtter jeg det ved akseptabel pris.

De Gea idag er ikke bedre enn at vi kan finne en god keeper til lommerusk et sted (kalles scouting hvis man er forbredt å har senset problemene, lett å blunde for da de gea er legende), og der denne kan gjøre det minst like godt som spanjolen og samtidig har en fremtid foran seg til å bli bedre. Om De Gea er målestokken så stopper ikke alternativene på Sanchez eller Raya, det er jeg overbevist om. Ser ikke grunnen til hvorfor United må gi han en ny kontrakt for å dytte problemene foran seg ytterliggere noen år.

Ja jeg har ikke glemt at De Gea var årets spiller selv om jeg tar det et steg lenger å sier det jeg mener, uten å pakke det inn. Ikke bare er han utdatert som keeper for et topplag som vil fremover, men de kåringen kom vel i ærlighetens navn i brist på noe annet og der vi hadde et spill som var lite veivinnende eller spesiellt spennende. Ble tilbaketrykket ofte og keeper får mange muligheter til å brilliere -> han vant kåringen. Ingen disrespekt fordet til De Gea som har gjort mye fint, men United som klubb burde tatt et oppgjør men dette tidligere.

Nå er det egentlig nok, United MÅ ha en annen keeper som passer filosofien til Ten Hag og uten å på den grunn være "verdens beste" eller verdens dyreste keeper. Har man ikke nok penger til den man sikkler etter, så holder også en "god" keeper som har det spillet som systemet krever for å bli bedre enn det vi har idag.

Å anta summer i et slikt markedet er vanskelig eller umulig, men midtbanespiller man bruker litt penger på + en keeper som ikke engang når Diego Costa til knærne i pris, og en spiss med egenskapene systemet krever (med noe målteft og fart i beina) uten at det koster en milliard.

Det er mulig å få til (om man jobber godt rundt pengene, men ikke uten godt arbeid), og det ville gjort laget ganske så mye bedre og ikke minst gitt oss mulighet å bli bedre i fremtiden. Har man masse å bruke (det vet de på kontoret best), oppgrader dette å ta det man sikler etter men fortsatt har en fremtid som er lenger enn et par år.

Er også for å signe Sabitzer + Weghorst (ser nytten i en tropp), om prisene er ok, og at det ellers gis plass for det gjennom å la andre gå (f.eks Martial ++) Da kommer det som tillegg til de andre 3 (4) nødvendige signeringene, alt etter størrelsen på pengepungen.....

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

tbb skrev: søn jun 04, 2023 11:25 am
Harduetforslag skrev: søn jun 04, 2023 10:18 am Sjekket for moro skyld 1-0 målet. Det går i underkant av 1 sekund fra Gundogan treffer ballen til den lander i målet, faktorer inn reaksjonstid og det er ikke all verdens til sjokk, for min del, at et skudd som ikke er i umiddelbar rekkevidde til keeperen går i mål. Da må jeg erkjenne at jeg har langt større problemer med at 1) Gundogan får vandre fritt inn i farlig område uten at noen følger han 2) Lindeløf som vanlig nøler. Støter han i umiddelbart så vinner han den ballen før han ender opp i en hodeduell fra stillestående, det han derimot gjør er å vente for å se hva De Bruyne gjør og jammen meg blir det ikke en slapp hodeduell hvor han ikke klarer å gjøre all verdens. Kommer han hjem fra trening og John Terry dasker løs på kjerringa hans inne på kjøkkenet, så er han nok høflig nok til å la Terry fullføre før han responderer, iceman.

Ellers så er jo hele situasjonen komisk. Casemiro løper ut av posisjon for å gå opp i hodeduellen med Haaland, til tross for at Fred allerede står der. Fred er imponerende nok på halvdistanse på langpasningen og jammen meg på halvdistanse etterpå også når han ikke umiddelbart fyller rommet som Casemiro etterlater seg. En kjegle hadde vært mer brukbar i den situasjonen. Noen skritt frem, noen skritt tilbake og han innser faren omtrent når ballen ligger i mål.

En lang rekke marginer som går feil vei, men det er fascinerende hvor lite på man er i starten av kampen.

Det hadde vært interessant med en gjennomgang av pasningsalternativene ved mottak på midtbanen-ish, sentrale områder, kontra City. Rodri og Stones har 113 pasninger, det er 14 færre enn Fred, Casemiro, Fernandes og Eriksen kombinert, 1,8x antallet pasninger til Casemiro og Fred. Det er fristende å tenke i de retninger at lavprosentpasningene til City er et resultat av en bevegelse, mens lavprosentpasningene våre er av mangel på alternativer og i områder av banen man ikke har lyst på kontring imot. Utakknemlig jobb å være angrepsspiller når det stort sett er klabb og babb med pasninger som har liten mulighet for å lykkes. Har heller ikke sansen for forsøkene med hælspark når man er omringet av motspillere, hvis den eneste muligheten man har er en lavprosent pasning langt inne på egen halvdel, så får man heller tenke på å måke den unna slik at man i det minste får omstilt seg.

Jeg er fortsatt overbevist om at en bunnsolid midtbanespiller inn for Eriksen i gårsdagens kamp hadde løftet oss langt mer enn en omtrent hvilken som helst keeper for De Gea, og mener fortsatt at førstevalg som spiss + nye midtbanespillere er førsteprioritet.
Tre spillere er førsteprioritet? Hvorfor ikke fire? Altså spiss, nye midtbanespillere og keeper?

Jeg er nok enig i at en god midtbanespiller og en god spiss er viktigere enn ny keeper. Men ny keeper er også viktig. Vi kommer aldri til å ha god kvalitet på det oppbyggende spillet med de Gea i mål. Og nå er han ikke noe særlig mer enn middels i PL sammenheng på «tradisjonelt keeperarbeid».

Vi er også der at kontrakten hans går ut om en måned. Den årlige kostnaden ved de Gea har vært over £15 mill. Det tilsvarer en ny keeper til ca £50 mill med £100k i uken. Det gir likevel ikke et riktig bilde av alternativkostnaden, da de Gea sannsynligvis ikke vil kunne kreve halvparten av dette noe annet sted. Spørsmålet er om det er så trangt at man må kjipe seg til med ny kontrakt til en keeper som det er så innlysende ikke er god nok. Hvis det er tilfellet er det synd, men fair enough.
Fordi jeg synes det fremstår som urealistisk at vi skal ha råd til å kjøpe de utespillerne vi sårt trenger kombinert med nytt førstevalg mellom stengene. Uansett så er det jo bare formuleringer, verden er ikke ideell, hvis spillerne vi ønsker oss i andre posisjoner ikke viser seg å være tilgjengelig så blir det jo fort en avveining hvor andre posisjoner igjen blir mer aktuelle å forsterke. Derimot, er spillerne vi ønsker oss tilgjengelige så tar jeg heller 1 år til med De Gea som førstevalg, jeg er fortsatt av den oppfatning at det er enklere å ha en solid kjerne med utespillere som kompenserer for en keeper som ikke er god nok med ballen i beina, enn det er å ha en solid keeper og en ikke-eksisterende midtbane.

Forhåpentligvis kan vi forsterke samtlige kritiske ledd.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Harduetforslag skrev: søn jun 04, 2023 1:08 pm
tbb skrev: søn jun 04, 2023 11:25 am
Harduetforslag skrev: søn jun 04, 2023 10:18 am Sjekket for moro skyld 1-0 målet. Det går i underkant av 1 sekund fra Gundogan treffer ballen til den lander i målet, faktorer inn reaksjonstid og det er ikke all verdens til sjokk, for min del, at et skudd som ikke er i umiddelbar rekkevidde til keeperen går i mål. Da må jeg erkjenne at jeg har langt større problemer med at 1) Gundogan får vandre fritt inn i farlig område uten at noen følger han 2) Lindeløf som vanlig nøler. Støter han i umiddelbart så vinner han den ballen før han ender opp i en hodeduell fra stillestående, det han derimot gjør er å vente for å se hva De Bruyne gjør og jammen meg blir det ikke en slapp hodeduell hvor han ikke klarer å gjøre all verdens. Kommer han hjem fra trening og John Terry dasker løs på kjerringa hans inne på kjøkkenet, så er han nok høflig nok til å la Terry fullføre før han responderer, iceman.

Ellers så er jo hele situasjonen komisk. Casemiro løper ut av posisjon for å gå opp i hodeduellen med Haaland, til tross for at Fred allerede står der. Fred er imponerende nok på halvdistanse på langpasningen og jammen meg på halvdistanse etterpå også når han ikke umiddelbart fyller rommet som Casemiro etterlater seg. En kjegle hadde vært mer brukbar i den situasjonen. Noen skritt frem, noen skritt tilbake og han innser faren omtrent når ballen ligger i mål.

En lang rekke marginer som går feil vei, men det er fascinerende hvor lite på man er i starten av kampen.

Det hadde vært interessant med en gjennomgang av pasningsalternativene ved mottak på midtbanen-ish, sentrale områder, kontra City. Rodri og Stones har 113 pasninger, det er 14 færre enn Fred, Casemiro, Fernandes og Eriksen kombinert, 1,8x antallet pasninger til Casemiro og Fred. Det er fristende å tenke i de retninger at lavprosentpasningene til City er et resultat av en bevegelse, mens lavprosentpasningene våre er av mangel på alternativer og i områder av banen man ikke har lyst på kontring imot. Utakknemlig jobb å være angrepsspiller når det stort sett er klabb og babb med pasninger som har liten mulighet for å lykkes. Har heller ikke sansen for forsøkene med hælspark når man er omringet av motspillere, hvis den eneste muligheten man har er en lavprosent pasning langt inne på egen halvdel, så får man heller tenke på å måke den unna slik at man i det minste får omstilt seg.

Jeg er fortsatt overbevist om at en bunnsolid midtbanespiller inn for Eriksen i gårsdagens kamp hadde løftet oss langt mer enn en omtrent hvilken som helst keeper for De Gea, og mener fortsatt at førstevalg som spiss + nye midtbanespillere er førsteprioritet.
Tre spillere er førsteprioritet? Hvorfor ikke fire? Altså spiss, nye midtbanespillere og keeper?

Jeg er nok enig i at en god midtbanespiller og en god spiss er viktigere enn ny keeper. Men ny keeper er også viktig. Vi kommer aldri til å ha god kvalitet på det oppbyggende spillet med de Gea i mål. Og nå er han ikke noe særlig mer enn middels i PL sammenheng på «tradisjonelt keeperarbeid».

Vi er også der at kontrakten hans går ut om en måned. Den årlige kostnaden ved de Gea har vært over £15 mill. Det tilsvarer en ny keeper til ca £50 mill med £100k i uken. Det gir likevel ikke et riktig bilde av alternativkostnaden, da de Gea sannsynligvis ikke vil kunne kreve halvparten av dette noe annet sted. Spørsmålet er om det er så trangt at man må kjipe seg til med ny kontrakt til en keeper som det er så innlysende ikke er god nok. Hvis det er tilfellet er det synd, men fair enough.
Fordi jeg synes det fremstår som urealistisk at vi skal ha råd til å kjøpe de utespillerne vi sårt trenger kombinert med nytt førstevalg mellom stengene. Uansett så er det jo bare formuleringer, verden er ikke ideell, hvis spillerne vi ønsker oss i andre posisjoner ikke viser seg å være tilgjengelig så blir det jo fort en avveining hvor andre posisjoner igjen blir mer aktuelle å forsterke. Derimot, er spillerne vi ønsker oss tilgjengelige så tar jeg heller 1 år til med De Gea som førstevalg, jeg er fortsatt av den oppfatning at det er enklere å ha en solid kjerne med utespillere som kompenserer for en keeper som ikke er god nok med ballen i beina, enn det er å ha en solid keeper og en ikke-eksisterende midtbane.

Forhåpentligvis kan vi forsterke samtlige kritiske ledd.
Iflg Telegraph (Burt/Ducker) er vi på jakt etter en venstrekant. Det er i kategorien «cant make it up» og så absurd at jeg nesten kjøper det. I så tilfelle innebærer det følgende;

1) Rashford skal være spiss
2) Sancho er ferdig
3) Man må nesten kunne anta at man har greit med ressurser i sommer

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

tbb skrev: søn jun 04, 2023 6:24 pm
Iflg Telegraph (Burt/Ducker) er vi på jakt etter en venstrekant. Det er i kategorien «cant make it up» og så absurd at jeg nesten kjøper det. I så tilfelle innebærer det følgende;

1) Rashford skal være spiss
2) Sancho er ferdig
3) Man må nesten kunne anta at man har greit med ressurser i sommer
Hvis dere er ute etter å hente en høyrefotet venstrekant for å ta over Sancho sine minutter så foreslår jeg at dere kjøper Alejandro Garnacho. Han er en spansk/argentinsk 18-åring som spiller i Manchester United i Premier League. Usikker på hvor mye dere følger med på den ligaen, men ut ifra de kampene jeg har sett så jeg synes at han ser klar ut til å ta steget opp og få spilletid hos dere neste sesong.

Han er kanskje litt ung, men han er god. Tro meg.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jolla skrev: søn jun 04, 2023 6:37 pm
tbb skrev: søn jun 04, 2023 6:24 pm
Iflg Telegraph (Burt/Ducker) er vi på jakt etter en venstrekant. Det er i kategorien «cant make it up» og så absurd at jeg nesten kjøper det. I så tilfelle innebærer det følgende;

1) Rashford skal være spiss
2) Sancho er ferdig
3) Man må nesten kunne anta at man har greit med ressurser i sommer
Hvis dere er ute etter å hente en høyrefotet venstrekant for å ta over Sancho sine minutter så foreslår jeg at dere kjøper Alejandro Garnacho. Han er en spansk/argentinsk 18-åring som spiller i Manchester United i Premier League. Usikker på hvor mye dere følger med på den ligaen, men ut ifra de kampene jeg har sett så jeg synes at han ser klar ut til å ta steget opp og få spilletid hos dere neste sesong.

Han er kanskje litt ung, men han er god. Tro meg.
Tror faktisk jeg liker han enda bedre enn jeg likte Greenwood. Mest spennende siden Ronaldo i Man Utd, tror jeg.

United’s interest in signing a left-winger is slightly surprising given the emergence of Alejandro Garnacho but the Argentinian is still only 18-year-old and is inexperienced and Ten Hag wants more depth in that area of the pitch.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

tbb skrev: søn jun 04, 2023 6:24 pm
Iflg Telegraph (Burt/Ducker) er vi på jakt etter en venstrekant. Det er i kategorien «cant make it up» og så absurd at jeg nesten kjøper det. I så tilfelle innebærer det følgende;

1) Rashford skal være spiss
2) Sancho er ferdig
3) Man må nesten kunne anta at man har greit med ressurser i sommer
Det vil overraske meg.

Selv med mål om å styre kampene og unngå å bruke Rashford når han er feilvendt, så tror jeg ikke han vil fungere som et førstevalg på topp, men umulig er det selvsagt ikke. Men, det er ikke rent få ganger ETH har presisert behovet for en ny spiss og det er definitivt prekært. Jeg har liten tro på at vi gambler på Kane på free transfer uten å forsterke denne sommeren. Det vil også overraske om Sancho forsvinner etter bare to sesonger, hvor den første sesongen var en katastrofe for hele laget, men her er det jo mye som kan ha skjedd i kulissene.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»