Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Deila

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av Deila »

stc887 skrev: tir mai 30, 2023 6:17 pm
Deila skrev: tir mai 30, 2023 5:51 pm
stc887 skrev: tir mai 30, 2023 5:38 pm
► Show Spoiler
TKK har jo et poeng. Må være døden for motivasjon å jobbe under DEF som scout som kun skal ha Skandinaviske rollespillere som kan 4-3-3 og helst vært oppvokst i Telemark.
At de helst skal være oppvokst i Telemark stemmer vel ikke helt, men at de skal være unge Oslogutter stemmer nok, det er nok riktignok heller en strategi som styret har valgt. Det stemmer også at i gitte posisjoner så er det ikke aktuelt for Fagermo med noe annet enn Skandinavisk. Det har også blitt bekreftet av Jokke Jonsson. Utrolig sært.
Sært er bare forbokstaven.
Ser du på utenlandske spillere under DEF i Odd er det en Brasse som var på lån Marcelo, Mirando eller noe i den duren og Bentley, Paul Addo og George White hvorav de to siste kom via det som den gang het Adecco ligaen av ikke skandinaviske spillere. At man ikke hadde penger eller vilje i Odds for å se ut av Telemark er lite argument for å ikke gjøre det nå når Bentley er eneste spiller i nyere tid med fortid i Odd som har levert noe som ligner suksess.
Oliver Occean ble kanskje også hentet utenifra? Uansett, poenget står. Han er sær på det der med Skandinaviske spillere. Virker ikke som han vil bruke Vitinho heller som vi hentet på lån.

startelver

Legg inn av startelver »

Det blir nok mindre spennende mot Lyn i cupen. :)

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Deila skrev: tir mai 30, 2023 6:40 pm
stc887 skrev: tir mai 30, 2023 6:17 pm
Deila skrev: tir mai 30, 2023 5:51 pm

At de helst skal være oppvokst i Telemark stemmer vel ikke helt, men at de skal være unge Oslogutter stemmer nok, det er nok riktignok heller en strategi som styret har valgt. Det stemmer også at i gitte posisjoner så er det ikke aktuelt for Fagermo med noe annet enn Skandinavisk. Det har også blitt bekreftet av Jokke Jonsson. Utrolig sært.
Sært er bare forbokstaven.
Ser du på utenlandske spillere under DEF i Odd er det en Brasse som var på lån Marcelo, Mirando eller noe i den duren og Bentley, Paul Addo og George White hvorav de to siste kom via det som den gang het Adecco ligaen av ikke skandinaviske spillere. At man ikke hadde penger eller vilje i Odds for å se ut av Telemark er lite argument for å ikke gjøre det nå når Bentley er eneste spiller i nyere tid med fortid i Odd som har levert noe som ligner suksess.
Oliver Occean ble kanskje også hentet utenifra? Uansett, poenget står. Han er sær på det der med Skandinaviske spillere. Virker ikke som han vil bruke Vitinho heller som vi hentet på lån.
Kom før DEF. Kunne også nevnt Kovacs men begge disse hadde levert på øverste nivå.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Damene i Porsanger i cupen og etter 5 min står det 2-0
Til vif.
Såå deilig med et Vålerengalag som vinner og er til å stole på at leverer!

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

Ikveld møtes Lyn og Vålerenga i cupen.

Oslo er de nyrikes by og ligger klar for et Lyn lag i årene fremover. Det trengs for å skape rivalisering mellom østkanten og vestkanten..

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

NM 2023
Sotra mot Vål'enga

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

AcsOnFire skrev: tor jun 01, 2023 10:07 pm NM 2023
Sotra mot Vål'enga
Jøss så flott. I år er det kanskje muligheter for å gå videre fra 3.runde.
Yay! :D

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Synd, da blir det tynt på tribunen. Men er ikke så nervøs som om det hadde blitt Kjelsås.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

Politiet i Oslo jobbet sent torsdag kveld med å holde Lyn- og Vålerenga-fansen atskilt etter cupkampen på Bislett stadion. (VG.no)

Minner om gamle dager

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Big George skrev: tor jun 01, 2023 11:00 pm Politiet i Oslo jobbet sent torsdag kveld med å holde Lyn- og Vålerenga-fansen atskilt etter cupkampen på Bislett stadion. (VG.no)

Minner om gamle dager
Begge lags supportere forsøker å oppsøke motstander supportere for å få i gang bråk.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

ehall skrev: tor jun 01, 2023 10:27 pm Synd, da blir det tynt på tribunen. Men er ikke så nervøs som om det hadde blitt Kjelsås.
Hva skjer med oss egentlig? Skal vi være engstelige og nervøse for å møte lag som Lyn, Skeid og Kjelsås?

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

KingKongHalvor skrev: tor jun 01, 2023 11:14 pm
ehall skrev: tor jun 01, 2023 10:27 pm Synd, da blir det tynt på tribunen. Men er ikke så nervøs som om det hadde blitt Kjelsås.
Hva skjer med oss egentlig? Skal vi være engstelige og nervøse for å møte lag som Lyn, Skeid og Kjelsås?
Det har jeg alltid vært. Jeg husker for noen år siden vi ble slått av et Oslo lag i cupen, var ovenfor Storo et sted mener jeg å huske. Og cup er cup, tre ES lag slått ut i dag. Er nervøs for det er én kamp, vinn eller forsvinn.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Kan jo legge til at dette er første ordentlige cupen siden 2019. Da teller det litt ekstra faktisk.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

ehall skrev: tor jun 01, 2023 11:29 pm
KingKongHalvor skrev: tor jun 01, 2023 11:14 pm
ehall skrev: tor jun 01, 2023 10:27 pm Synd, da blir det tynt på tribunen. Men er ikke så nervøs som om det hadde blitt Kjelsås.
Hva skjer med oss egentlig? Skal vi være engstelige og nervøse for å møte lag som Lyn, Skeid og Kjelsås?
Det har jeg alltid vært. Jeg husker for noen år siden vi ble slått av et Oslo lag i cupen, var ovenfor Storo et sted mener jeg å huske. Og cup er cup, tre ES lag slått ut i dag. Er nervøs for det er én kamp, vinn eller forsvinn.
Oki, jeg gleder meg alltid til cupen, siden det ikke er noen seigpining - det er vinn eller forsvinn. Nervøs blir jeg først når vi skal møte Glimt eller Molde, Oslolag på nivå tre tar jeg helt med ro.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

Vanskelig å ta med seg for mye fra en sånn kamp rent sportslig. Men bra å få Kiil Olsen i gang. Viser at han har et bra fysisk utgangspunkt. Har mye av det som skal til for å kunne formes til en god ES stopper. Bjørdal viser at han tar kapteinsrollen på alvor. En del rot men har en veldig tydelig tilstedeværelse.

Så spørs det om ikke Dicko Eng kunne hatt godt av en høst i 1. div for å spille på seg selvtillit, om ikke han viser en bedring til over sommeren.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

God stemning! En film fra Bislett

Landsem

Legg inn av Landsem »


Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

Telemarksavisa spekulerer i at Børven er på vei til Odd.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Big George skrev: søn jun 04, 2023 2:20 am Telemarksavisa spekulerer i at Børven er på vei til Odd.
Det hadde vært flott. Han leverer ikke hos oss, så vi trenger en oppgradering til å dele jobben med jatta, som er noe ustabil foreløpig.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

Synd at det er Oldrup istedenfor Kiil Olsen som får muligheten på stopperplass når Heggheim er syk. Hvis Kiil Olsen skal ha muligheten til å kjempe seg inn i 11ern så er det sånne muligheter han må få. Passer også bedre sammen med Strandberg enn det Oldrup gjør.

Så kan jeg skjønne ønsket om mest mulig rutine når man møter Glimt, men det er mye rutine på banen allerede.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Noen som har oversikt over hvordan kampene har blitt sendt på tv?

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Jonasar skrev: søn jun 04, 2023 4:34 pm Noen som har oversikt over hvordan kampene har blitt sendt på tv?
ingen anelse. regner med at alt går på tv2 play

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Ostemanden skrev: søn jun 04, 2023 4:43 pm
Jonasar skrev: søn jun 04, 2023 4:34 pm Noen som har oversikt over hvordan kampene har blitt sendt på tv?
ingen anelse. regner med at alt går på tv2 play
Det som irriterer meg, men sånn er det med pengegriske folk.


Jaja, lykke til til de som får sett kampen :)

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Jonasar skrev: søn jun 04, 2023 5:02 pm
Ostemanden skrev: søn jun 04, 2023 4:43 pm
Jonasar skrev: søn jun 04, 2023 4:34 pm Noen som har oversikt over hvordan kampene har blitt sendt på tv?
ingen anelse. regner med at alt går på tv2 play
Det som irriterer meg, men sånn er det med pengegriske folk.


Jaja, lykke til til de som får sett kampen :)
Send meg en dm så ordner jeg for deg

MadBum

Legg inn av MadBum »

FAGERMO MÅ GÅ

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Tannløst og kjedelig med personlige feil som fører til mål i mot konstant, Holm med fryktelige balltap, Hedenstad klomsete, og Fagermo= Dinosarus

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Drittrunde.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Synes synd på Strandberg som ble lovet at denne klubben skulle kjæmpe om topp fire garantert…mangler tee-fire kvalitetsspillere ihvertfall

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Vi slo jo Lyn i hvertfall

Passord123

Legg inn av Passord123 »

dalagubbe skrev: søn jun 04, 2023 6:20 pm Synes synd på Strandberg som ble lovet at denne klubben skulle kjæmpe om topp fire garantert…mangler tee-fire kvalitetsspillere ihvertfall
Hvis vi starter med å få inn en kvalitetstrener, så er det ikke sikkert at vi er så altfor langt unna.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»