2023 Roland Garros

Svar
Skraevadottir

Re: 2023 Roland Garros

Legg inn av Skraevadottir »

drazyc skrev: lør jun 03, 2023 6:33 pm Tok seg opp på slutten av det settet! Cerundolo har hevet seg betraktelig. Tror han tar dette nå.
Det gjorde han. Fikk sett litt av slutten, og det virka fortjent slik jeg kunne se ut fra spillet.

Da har vi bare to tredjerundekamper igjen på herresida, samt en på damesida.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Skraevadottir skrev: lør jun 03, 2023 7:28 pm
drazyc skrev: lør jun 03, 2023 6:33 pm Tok seg opp på slutten av det settet! Cerundolo har hevet seg betraktelig. Tror han tar dette nå.
Det gjorde han. Fikk sett litt av slutten, og det virka fortjent slik jeg kunne se ut fra spillet.

Da har vi bare to tredjerundekamper igjen på herresida, samt en på damesida.
Veldig fortjent. En treg start, slik vi ofte ser med argentineren, men det ble tydelig utover i andre sett at han var den beste grusspilleren der ute. Blir spennende mot Rune. Tror han kan gi dansken litt kamp, for han har et stort spill. Men han faller litt ut av det innimellom, og det er kostbart mot de beste. Og serven er ikke mer enn ok (god kickserve).

drazyc

Legg inn av drazyc »

Rune og Cerundolo har bare møttes en gang, i en Challenger-turnering på grus sommeren 2019, da Rune kun var 16 år. Det ble seier til Cerundolo i to sett. Men det sier nok ikke så mye. :)

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

drazyc skrev: lør jun 03, 2023 7:40 pm
Skraevadottir skrev: lør jun 03, 2023 7:28 pm
drazyc skrev: lør jun 03, 2023 6:33 pm Tok seg opp på slutten av det settet! Cerundolo har hevet seg betraktelig. Tror han tar dette nå.
Det gjorde han. Fikk sett litt av slutten, og det virka fortjent slik jeg kunne se ut fra spillet.

Da har vi bare to tredjerundekamper igjen på herresida, samt en på damesida.
Veldig fortjent. En treg start, slik vi ofte ser med argentineren, men det ble tydelig utover i andre sett at han var den beste grusspilleren der ute. Blir spennende mot Rune. Tror han kan gi dansken litt kamp, for han har et stort spill. Men han faller litt ut av det innimellom, og det er kostbart mot de beste. Og serven er ikke mer enn ok (god kickserve).
Ja, han brukte den kickserven en del med god effekt, så vidt jeg kunne se. Fritz har ingen dårlig backhand heller, særlig på defensiven, så det lover godt. Men som du sier, Rune er favoritt. Har jo også litt mer variasjon enn Fritz, så han kan nok finne flere måter å vinne på om han skulle slite i grunnlinjeduellene.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Veldig bra match mellom Zverev og Tiafoe i går kveld/natt. Litt nervøst til tider, men stort sett knallbra spill og ikke minst en rekke spektakulære poeng fra begge to. Zverev nærmer seg det nivået han var på før han ble skadet i fjor.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Sonego Kachanov i en jevn 3.sett nuh 1-1

Sonego har 6-5 i game i 3.sett nå

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Pavlyuchenkova videre til kvartfinale. Fint å ha henne tilbake i godt, gammelt slag. Var jo ansett som et av de store talentene av de som er født litt etter generasjonen med Sharapova osv. Har selvsagt hatt mye suksess med en del titler og gode resultater i GS og andre store turneringer, men hun mangler den store tittelen. Gjorde et bra comeback da hun var i finalen på RG for et par år siden, men etter det har det vært en del skader. Fyller 32 år i sommer, så en voksen tennisspiller, men ikke gammel ennå.

Genial

Legg inn av Genial »

Sonego misser settball på egen serve i tredje sett og klapper fullstendig sammen i fjerde. Kan vel kalles en solid choke fra italieneren, som var en brukbar favoritt etter første settet. Trengte ett game til fra han for å få inn overspill på oddsen, så blir neppe noe julekort på han i år.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Fikk ikke sett noe tennis før i dag, men kom hjem nå til avgjørelsen mellom Khachanov og Sonego. Russeren vinner i fire etter å ha tapt første klart. Har to GS-semifinaler på rad før dette, og nå er han altså i minimum kvart. Blir vel stopp der mot Djokovic, men uansett en som virkelig leverer sitt beste når det er best av fem. Rundt 70 % vinnerprosent i GS, samme som f. eks Tsitsipas. Så det er imponerende, og han har virkelig hevet seg de siste par sesongene etter at han ikke greide å følge opp etter den overraskende Masters-seieren i Paris i 2018.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Den eneste kampen som det virkelig skinner av i dag, er Alcaraz mot Musetti. Er litt ambivalent der. På en måte har jeg veldig sansen for Musetti, så det hadde vært gøy om han overrasket og vant kampen. På den annen side vil det være et stort tap for turneringen om Alcaraz ryker, og jeg vil jo gjerne se en semi mellom han og Djokovic.

Får dessverre ikke sett noe særlig av den.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

drazyc skrev: søn jun 04, 2023 4:31 pm Den eneste kampen som det virkelig skinner av i dag, er Alcaraz mot Musetti. Er litt ambivalent der. På en måte har jeg veldig sansen for Musetti, så det hadde vært gøy om han overrasket og vant kampen. På den annen side vil det være et stort tap for turneringen om Alcaraz ryker, og jeg vil jo gjerne se en semi mellom han og Djokovic.

Får dessverre ikke sett noe særlig av den.
Jeg fikk sett litt av Djokovic - Varillas før pliktene kalte, uten at det var noe særlig vits i at jeg så noe. Varillas er en veldig "underwhelming" spiller på dette nivået og har ingenting å true de beste med, egentlig. Nå begynner Alcaraz - Musetti snart, og den skal jeg se litt på mens jeg spiser middag, og kanskje jeg får sett med et halvt øye under middagshvilen også. Men det er jo det som er den store matchen i dag. Er ingen andre kamper man får vann i munnen av, som du er inne på.

spårt

Legg inn av spårt »

Ikke akkurat jevnt og spennende, Alcaraz er rett og slett for god. Herregud for et nivå han leverer.

spårt

Legg inn av spårt »

Brutale greier fra Alcaraz.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Ble en enkel seier til slutt for Carlitos (eller Carlito, som Herlofson kaller ham).
Musetti var jo for så vidt med i mange av gamene han tapte, men greide ikke å ta vare på de sjansene han måtte tatt vare på, og svikta på serve når han først fikk breaket. Det kan man ikke gjøre mot Alcaraz, som er så nådeløs i spillet sitt. I dag var han nesten levende vegg til tider, og han slår i tillegg 42 vinnere og bare 23 feil på tre gjennomsnittlig lange sett (settsifrene lyver noe der, ettersom det var en del lange games). Det er knallbra på grus. Ser også at Alcaraz har mye bedre uttelling på sin 1. serve (særlig) enn hva Musetti har.

Skal man slå Alcaraz i denne turneringa, må man virkelig ha dagen. Man må serve ekstremt bra, spille superaggressivt, og ta vare på de sjansene man får. Det var det Zverev gjorde i fjor, og det må ikke noe mindre til i år. Eventuelt må man bare håpe på at Alcaraz ikke holder dette nivået i alle kampene. Hvis ikke, så blir man fort spist opp.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Alcaraz var meget god mot Musetti. Om han fortsetter å holde dette nivået har han gode muligheter for å vinne RG.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Noen som vet klokkeslett på Caspers kamp i morgen

spårt

Legg inn av spårt »

dalagubbe skrev: søn jun 04, 2023 8:39 pm Noen som vet klokkeslett på Caspers kamp i morgen
Etter Pera - Jabeur, ikke før 12:30.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Takker

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Ser at Tsitsipas har slått Ofner veldig greit til slutt, så da blir det blockbuster på øvre kvart, som spådd. Stef må spille på sitt aller, aller beste for å kunne hamle opp med Alcaraz. Ikke råd til å choke.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Uflaks for Alcaraz at han må gjennom Tsitsipas i neste. Khachanov kommer ikke til å by på problemer for Novak, så Alcaraz kommer til å bruke mye mer krefter før en eventuell semi.

Blir spennende i morgen. Snart må da Jarrys tid i paradis være over? Imponert over at han klarte å ta med seg Genève-formen til Paris.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

drazyc skrev: søn jun 04, 2023 10:56 pm Uflaks for Alcaraz at han må gjennom Tsitsipas i neste. Khachanov kommer ikke til å by på problemer for Novak, så Alcaraz kommer til å bruke mye mer krefter før en eventuell semi.

Blir spennende i morgen. Snart må da Jarrys tid i paradis være over? Imponert over at han klarte å ta med seg Genève-formen til Paris.
Satser på det. Jeg har troa på seier i dag. Jarry har aldri vært så langt i en GS før og har aldri spilt så stabilt bra over tid. Så, som du er inne på, før eller siden må det komme en reaksjon, og jeg håper og tror den kommer nå.

spårt

Legg inn av spårt »

Skraevadottir skrev: søn jun 04, 2023 9:57 pm Ser at Tsitsipas har slått Ofner veldig greit til slutt, så da blir det blockbuster på øvre kvart, som spådd. Stef må spille på sitt aller, aller beste for å kunne hamle opp med Alcaraz. Ikke råd til å choke.
4-0 innbyrdes fordel Alcaraz, brutalt for Tsitsipas med tanke på at det er 5 års aldersforskjell dem i mellom, hvor alle tidligere oppgjør har vært mot Alcaraz som tenåring.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

spårt skrev: man jun 05, 2023 9:55 am
Skraevadottir skrev: søn jun 04, 2023 9:57 pm Ser at Tsitsipas har slått Ofner veldig greit til slutt, så da blir det blockbuster på øvre kvart, som spådd. Stef må spille på sitt aller, aller beste for å kunne hamle opp med Alcaraz. Ikke råd til å choke.
4-0 innbyrdes fordel Alcaraz, brutalt for Tsitsipas med tanke på at det er 5 års aldersforskjell dem i mellom, hvor alle tidligere oppgjør har vært mot Alcaraz som tenåring.
Tsitsipas har hatt veldige problemer mot både Alcaraz og Rune. Ligger under med to innbyrdes mot dansken, så det skulle bli 0-6 mot disse to. Tror faktisk at det er noe som irriterer grekeren veldig, det at det ligger litt an til at man hopper bukk over generasjonen hans og går rett fra Big Three til potensielt nye Big Three med Alcaraz, Rune og Sinner (selv om det er litt usikkert med Sinner, føler jeg).

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Er nok mer Alcaraz og Rune race

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Pera vinner 6%(!!!) av 2.servene sine og flyr ut i 6-3 6-1 mot Jabeur. Sjanseløs.

Nå er det Ruud!

startelver

Legg inn av startelver »

Rune startet best men ser ut som dansken får litt kamp her.
Er bare å vente på noen sure oppstøt snart hvis det ikke går som han vil!

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Litt av et fyrverkeri dette! TB!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Skilte ingenting før Rune tok de fire siste poengene i tiebreaket. Men Cerundolo er en fighter, satser på at han kommer tilbake og kan gi Rune kamp, slik at dansken blir litt mørnet inn mot en eventuell kvartfinale. Han har jo spilt lite tennis så langt med enkel trekning og en walkover.

startelver

Legg inn av startelver »

Det som er greia med Rune er at det ser ut som han bare gir opp av og til, så kommer han tilbake kraftig igjen. Argentineren må vise styrke hele veien.

startelver

Legg inn av startelver »

1-1 og helt åpent så lenge det varer.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»