Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Vågen

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av Vågen »

newsflash skrev: fre jun 02, 2023 9:18 pm
KingKongHalvor skrev: fre jun 02, 2023 9:05 pm
Hva er det som gjør at Svein Maalen er det naturlige valget for å gjenreise RBK? Er han utpreget god på å takle press? Og på dette nivået?
Han kjenner Rosenborg godt, står for en fotball som supporterne etterlyser og har evnen til å få spillerne til å senke skuldrene. Mer skal det nok ikke til for å snu det pr d.d.

Har vel til gode å trene et lag med Rosenborgs resurser, men fikk mye ut av Ranheim.

Hvordan en takler press er vel vanskelig å si hvordan en har prøvd :)
Christian Johnsen er minst like spennende som Maalen.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Mens ledelsen låser kontordørene i stormen og sitter stille i båten så går spillerne ut og støtter rekdal i stormen han står i. Flott gjort av spillerne synes jeg.
https://www.vg.no/sport/fotball/i/MoWMK ... e817a1c282

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Henningsen skrev: fre jun 02, 2023 10:22 pm Mens ledelsen låser kontordørene i stormen og sitter stille i båten så går spillerne ut og støtter rekdal i stormen han står i. Flott gjort av spillerne synes jeg.
https://www.vg.no/sport/fotball/i/MoWMK ... e817a1c282
Jeg sliter litt med å forstå dette narrativet om at ledelsen ikke støtter Rekdal eller er usynlige skal jeg være ærlig. Gotaas Johnsen har snakket med media med jevne mellomrom, og føler hun er intervjuet nesten annenhver dag denne uka, og har hele tiden gitt støtte til Rekdal og sagt at de er tålmodige og tror han skal snu dette. Vikvang har vært vært ute i både podcast på twitter for å uttrykt støtte til Rekdal. Dorsin har vel også blitt intervjuet 2-3 ganger denne uken.

MEN media derimot, de slår opp intervjuene med Rekdal stort og det er han de går på ved vær anledning siden det er hovedtrener som er tilgjengelig oftest. Han er på feltet hver dag, han er forpliktet til å møte pressen i forbindelse med kamp og dermed blir det intervjuer både før og etter kampene. I tillegg er det slik at både NRK, VG, TV2, Dagbladet, Adressa, Nidaros og flere til intervjuer Rekdal nesten samtidig og legger sakene på forsidene sine ganske høyt oppe. Dorsin blir kanskje intervjuet av adressa på kontoret sitt etter avtale for eksempel, Gotaas Johnsen har vel en fulltidsjobb (og vel så det) ved siden av vervet som styreleder og er dermed ikke like tilgjengelig hele tiden men også hun stilte opp etter kampen mot Blink hvor hun var til stede. Intervjuene med henne ble avbrutt når Rekdal dukket opp tror jeg, fordi han var mer interessant tipper jeg.

Så de har da vært ute i media å forsvart han de i ledelsen også, men når media velger å ikke gjøre det fullt så synlig mens de lager 2-3-4 saker på hvert Rekdal-intervju så kan jeg forstå at han fremstår alene i stormen. Det mener jeg han absolutt ikke er. Dessuten så blir sakene med Rekdal liggende langt oppe mye lengre enn de andre intervjuene, som enten faller nedover på forsiden eller forsvinner fra forsiden helt etter senest noen timer.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Norske lag i Europa er oppe og går.
https://www.fridiskusjon.no/viewtopic.p ... 2#p1531762

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

thewaterfall skrev: fre jun 02, 2023 10:39 pm
Henningsen skrev: fre jun 02, 2023 10:22 pm Mens ledelsen låser kontordørene i stormen og sitter stille i båten så går spillerne ut og støtter rekdal i stormen han står i. Flott gjort av spillerne synes jeg.
https://www.vg.no/sport/fotball/i/MoWMK ... e817a1c282
Jeg sliter litt med å forstå dette narrativet om at ledelsen ikke støtter Rekdal eller er usynlige skal jeg være ærlig. Gotaas Johnsen har snakket med media med jevne mellomrom, og føler hun er intervjuet nesten annenhver dag denne uka, og har hele tiden gitt støtte til Rekdal og sagt at de er tålmodige og tror han skal snu dette. Vikvang har vært vært ute i både podcast på twitter for å uttrykt støtte til Rekdal. Dorsin har vel også blitt intervjuet 2-3 ganger denne uken.

MEN media derimot, de slår opp intervjuene med Rekdal stort og det er han de går på ved vær anledning siden det er hovedtrener som er tilgjengelig oftest. Han er på feltet hver dag, han er forpliktet til å møte pressen i forbindelse med kamp og dermed blir det intervjuer både før og etter kampene. I tillegg er det slik at både NRK, VG, TV2, Dagbladet, Adressa, Nidaros og flere til intervjuer Rekdal nesten samtidig og legger sakene på forsidene sine ganske høyt oppe. Dorsin blir kanskje intervjuet av adressa på kontoret sitt etter avtale for eksempel, Gotaas Johnsen har vel en fulltidsjobb (og vel så det) ved siden av vervet som styreleder og er dermed ikke like tilgjengelig hele tiden men også hun stilte opp etter kampen mot Blink hvor hun var til stede. Intervjuene med henne ble avbrutt når Rekdal dukket opp tror jeg, fordi han var mer interessant tipper jeg.

Så de har da vært ute i media å forsvart han de i ledelsen også, men når media velger å ikke gjøre det fullt så synlig mens de lager 2-3-4 saker på hvert Rekdal-intervju så kan jeg forstå at han fremstår alene i stormen. Det mener jeg han absolutt ikke er. Dessuten så blir sakene med Rekdal liggende langt oppe mye lengre enn de andre intervjuene, som enten faller nedover på forsiden eller forsvinner fra forsiden helt etter senest noen timer.
Det kan godt hende at det er jeg som ikke følger godt nok med, og at det er derfor jeg sitter med det inntrykket jeg har. Jeg kan nesten ikke huske å ha sett andre enn rekdal i media. Og det kan godt hende det er som du sier at det er han som er tilgjengelig til daglig.
Jeg synes bare det var flott at spillerne går ut og støtter og tar deler av skylden. Flott gjort synes jeg.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

KingKongHalvor skrev: fre jun 02, 2023 9:26 pm
Zanick skrev: fre jun 02, 2023 9:10 pm Er det å takle press som er viktigst? Derfor vi ansatte Hareide og Rekdal da. Alt gir mening nå.
La til grunn at en som ansettes som hovedtrener i RBK er fotballfaglig dyktig, trodde det var unødvendig å si. Presset er der om det ikke går på skinner, det ser vi nå, og det var derfor jeg spurte. Ikke at det å takle press er det viktigste.
Maalen (eller noen andre) kan ikke drømme om bedre timing enn å ta over etter Rekdal. Det kan bare gå en vei herfra, for å si det sånn.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Zanick skrev: fre jun 02, 2023 10:58 pm
KingKongHalvor skrev: fre jun 02, 2023 9:26 pm
Zanick skrev: fre jun 02, 2023 9:10 pm Er det å takle press som er viktigst? Derfor vi ansatte Hareide og Rekdal da. Alt gir mening nå.
La til grunn at en som ansettes som hovedtrener i RBK er fotballfaglig dyktig, trodde det var unødvendig å si. Presset er der om det ikke går på skinner, det ser vi nå, og det var derfor jeg spurte. Ikke at det å takle press er det viktigste.
Maalen (eller noen andre) kan ikke drømme om bedre timing enn å ta over etter Rekdal. Det kan bare gå en vei herfra, for å si det sånn.
Oki, så nå ligger det tonnevis med press på Rekdal, mens en erstatter ikke vil oppleve noe som helst? RBK blir Sandefjord eller Odds liksom?
Lykke til, presset kommer.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

KingKongHalvor skrev: fre jun 02, 2023 11:02 pm
Zanick skrev: fre jun 02, 2023 10:58 pm
KingKongHalvor skrev: fre jun 02, 2023 9:26 pm

La til grunn at en som ansettes som hovedtrener i RBK er fotballfaglig dyktig, trodde det var unødvendig å si. Presset er der om det ikke går på skinner, det ser vi nå, og det var derfor jeg spurte. Ikke at det å takle press er det viktigste.
Maalen (eller noen andre) kan ikke drømme om bedre timing enn å ta over etter Rekdal. Det kan bare gå en vei herfra, for å si det sånn.
Oki, så nå ligger det tonnevis med press på Rekdal, mens en erstatter ikke vil oppleve noe som helst? RBK blir Sandefjord eller Odds liksom?
Lykke til, presset kommer.
Håpet er vel personen som kommer inn vil frigjøre energi og skape resultater. Tanken er vel at presset ikke føles så påtagende i unnabakke.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Zanick skrev: fre jun 02, 2023 10:58 pm
KingKongHalvor skrev: fre jun 02, 2023 9:26 pm
Zanick skrev: fre jun 02, 2023 9:10 pm Er det å takle press som er viktigst? Derfor vi ansatte Hareide og Rekdal da. Alt gir mening nå.
La til grunn at en som ansettes som hovedtrener i RBK er fotballfaglig dyktig, trodde det var unødvendig å si. Presset er der om det ikke går på skinner, det ser vi nå, og det var derfor jeg spurte. Ikke at det å takle press er det viktigste.
Maalen (eller noen andre) kan ikke drømme om bedre timing enn å ta over etter Rekdal. Det kan bare gå en vei herfra, for å si det sånn.
Nja, det kan fort bli enda verre også.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

GiPazzini_85 skrev: lør jun 03, 2023 12:46 am
Zanick skrev: fre jun 02, 2023 10:58 pm
KingKongHalvor skrev: fre jun 02, 2023 9:26 pm

La til grunn at en som ansettes som hovedtrener i RBK er fotballfaglig dyktig, trodde det var unødvendig å si. Presset er der om det ikke går på skinner, det ser vi nå, og det var derfor jeg spurte. Ikke at det å takle press er det viktigste.
Maalen (eller noen andre) kan ikke drømme om bedre timing enn å ta over etter Rekdal. Det kan bare gå en vei herfra, for å si det sånn.
Nja, det kan fort bli enda verre også.
Det er vel knapt mulig. Vi spiller jevnt med et 4.divisjonslag.

Snutebille.

Legg inn av Snutebille. »

DuncanE skrev: lør jun 03, 2023 1:08 am
GiPazzini_85 skrev: lør jun 03, 2023 12:46 am
Zanick skrev: fre jun 02, 2023 10:58 pm
Maalen (eller noen andre) kan ikke drømme om bedre timing enn å ta over etter Rekdal. Det kan bare gå en vei herfra, for å si det sånn.
Nja, det kan fort bli enda verre også.
Det er vel knapt mulig. Vi spiller jevnt med et 4.divisjonslag.
Beholder plassen med Ræka. Rykker ned med Maalen?

Sjangsespill. Det er de over trenere som har rassert klubben. Det er lov håpe på en bedring uten Ræka, men med spillerstallen pr. dags dato er det bingo.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Er ansettelsen av Rekdal en erkjennelse av at RBK-styret må innrømme at de har tatt en avgjørelse som rett og slett ikke holdt mål ? Sparker de Rekdal er det samtidig et bevis på at de er inkompetente.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Big George skrev: lør jun 03, 2023 5:15 am Er ansettelsen av Rekdal en erkjennelse av at RBK-styret må innrømme at de har tatt en avgjørelse som rett og slett ikke holdt mål ? Sparker de Rekdal er det samtidig et bevis på at de er inkompetente.
Nja, har vært noen utskiftninger i styret fra de ansatte Rekdal frem til nå. Blant annet gikk styreleder Koteng og styremedlem Bratseth ut av styret påfølgende årsmøte noen måneder etter at Rekdal var ansatt, samt at det har kommet til noen medlemmer fra styret til RBK Kvinner. Så jeg er ikke helt enig i at en sparking av Rekdal er et bevis på at styret er inkompetente. Da vil jeg heller hevde at man gikk fra å satse på Kjetil Knutsen til å ansette Kjetil Rekdal er et større bevis på at styret ikke hadde noen god rettesnor å følge i forrige runde med trenerjakt og viser en større mangel på kompetanse sådan uten at jeg vil kalle forrige styre inkompetente i sin helhet men heller at det hadde sine mangler.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Lurer på hvor gode Molde hadde vært om vi hadde mistet Mannsverk (Jensen), Eikrem (Vecchia) og Fofana (Tengstedt) og så fått skade på Brynhildsen (Sæther) og Breivik (Holse). Eller Bodø minus tilsvarende.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Skjønner RBK fansen som støttet at Kåre I fikk sparken både er lei å høre at det var feilbegrep og at argumentet med at situasjonen i klubben var såpass dårlig at det var det eneste/beste alternativet. Men for min del som følger med litt overfladisk og da ikke følger fotball med argusøyne så er dette den merkeligste avgjørelsen i norsk fotball i moderne tid. At det handler om verdier, spillestil når de faktisk leverte bra resultater. Nå heier jeg ikke på RBK, men tror denne avgjørelsen skadet RBK enormt og som de sliter med nå i dag og som de kommer med å slite med i flere år fremover. En sier en får de politikerne vi fortjener, tenker her får RBK supportene det laget/trener de fortjener. Fullstendig klar over at fansen betaler det mest av moro her, men toppidrett er tross alt ikke ett dataspill. Noen lag må tape, noen må rykke ned, noen må spille dårlig. Spiller en dårlig/middels og vinner bør fansen faktisk akseptere det og ikke lete etter problem som knapt er problem.

Har selv spilt mot Rekdal. Var en lat men utrolig god spiller. Synes han står bra i stormen nå, men hans trenerkarriere har vært preget av ustabilitet. Gode år, dårlige år.

lund

Legg inn av lund »

MoldeMoldeMolde skrev: lør jun 03, 2023 7:05 am Lurer på hvor gode Molde hadde vært om vi hadde mistet Mannsverk (Jensen), Eikrem (Vecchia) og Fofana (Tengstedt) og så fått skade på Brynhildsen (Sæther) og Breivik (Holse). Eller Bodø minus tilsvarende.
Svaret på det fikk man vel i 2021 i Bodø/Glimts tilfelle.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Big George skrev: lør jun 03, 2023 5:15 am Er ansettelsen av Rekdal en erkjennelse av at RBK-styret må innrømme at de har tatt en avgjørelse som rett og slett ikke holdt mål ?
Dette ble litt komplisert. Du tenker at RBK-styret var klar over at avgjørelsen om å ansette Rekdal ikke holdt mål allerede den gangen de ansatte ham, og at ansettelsen i seg selv var en erkjennelse av at de ville måtte innrømme dette på et tidspunkt? Det tror jeg i så fall ikke.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Big George skrev: lør jun 03, 2023 5:15 am Er ansettelsen av Rekdal en erkjennelse av at RBK-styret må innrømme at de har tatt en avgjørelse som rett og slett ikke holdt mål ? Sparker de Rekdal er det samtidig et bevis på at de er inkompetente.
Det er ikke dette styret som ansatte Rekdal. Det var det forrige styret. Sparker de Rekdal nå så viser de at det forrige styret var inkompetente, og de selv er handlekraftige. Det lever de nok greit med.

Dette styret var derimot det styret som ga Rekdal full tillit for inntil et par dager siden. Denne (skjøre) tilliten og forsøket på "tålmodighet og kontinuitet" er nok et resultat av de siste årenes "trenererfaringer".

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Intervju med Dorsin i adressa i dag, han mener stallen er mer enn god nok. Og han sover godt om natta. Utover det, så var det ikke særlig mange spørsmål han svarte på.

Fikk ikke akkurat et bedre inntrykk etter det...

Er nok flere en Rekdal som bør byttes ut ja.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »


Pondus70

Legg inn av Pondus70 »

Nå er det jo bare å ta alt med stoisk ro. Rekdal sitter aldri lengre enn juni og det er det. Med visse forbehold selvfølgelig, men det skal presenteres et strategidokument i juni. Vet selvfølgelig ikke hva dette inneholder, men spillestil etc. Nevnes vel her. Blir vel konkludert med at Rekdals filosofi ikke er veien å gå så ny vei må stakes frem. Ny trener må inn eller Rekdal må tvinges til å etterfølge strategidokumentet.
Ellers er det bare et nytt dokument uten verdi som puttes i en skuff. Alle forbehold om hvor spesifikt det er angående hvordan RBK skal fremgå på banen....

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Det kunne jo ha vært greit å la Kåre sitte lenge nok til å krasje så det sang ut av e-cup kvalik å forære Molde (Brann kollapset litt oppskriftsmessig så vidt jeg husker) få kjøpe seg enda et seriegull for Røkke-pengene slik at vi slapp rettsak og det evinnelige gnålet fra diverse fjols og andre som ikke følger med nok på RBK til å vite bedre om at han aldri skulle blitt sparket og at sparkingen var opphavet til all senere elendighet.

Snarere var det slik at kløneriet til Koteng&co etter at de hadde tatt det valget ble en forsmak til all dritten som skulle følge av at Koteng og Bratseth fikk herje fritt.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

newsflash skrev: lør jun 03, 2023 1:40 pm Intervju med Dorsin i adressa i dag, han mener stallen er mer enn god nok. Og han sover godt om natta. Utover det, så var det ikke særlig mange spørsmål han svarte på.

Fikk ikke akkurat et bedre inntrykk etter det...

Er nok flere en Rekdal som bør byttes ut ja.
Å mene dagens stall er bra nok (hva skal han egentlig si annet for så vidt når det er mye godt han som har skaffet spillere) til medalje er oppsigelsesgrunn. Flere bør følge Rekdal ut døra når den tid kommer.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Individuelt er nok spillerne det, men mer og mer så begynner dette å ligne på tiden under Mjanne hvor en bare kjøpte spillere som stort sett var ganske gode (med noen famøse unntak), men det var ikke noen sammenheng med hvilke typer vi hentet og hvilke typer vi manglet, mye fordi det virket ikke som man helt visste hvordan en skulle spille og hvilke spillere som trengtes til det.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

https://www.vg.no/sport/fotball/i/rlX20 ... e-omraader

Vg har en skikkelig gladsak om rbk i dag.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Kjernen ser litt dumme ut nå

HarryH

Legg inn av HarryH »

MoldeMoldeMolde skrev: søn jun 04, 2023 6:29 pm Kjernen ser litt dumme ut nå
Ikke bare nå.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

MoldeMoldeMolde skrev: søn jun 04, 2023 6:29 pm Kjernen ser litt dumme ut nå
Hvorfor?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Deilig med en seier, kunne fort blitt annerledes dersom vi møtte et bedre lag enn HamKam, for førsteomgangen var direkte svak.

Dermed er det vel bare å stålsette seg for at Rekdal blir sittende en stund til.

Likte det jeg så av Nelson og Aga, og syntes vi så litt gamle takter over Holse også. Dersom en få på plass en offensiv plan, så er det nok mulig å få dette laget til å spille godt.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Blier vel maks ei uke til tenker jeg. U eller tap borte mot Stabæk.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»