Norsk politi - samletråd

Svar
Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Re: Norsk politi - samletråd

Legg inn av ehall »

Solvgutt1 skrev: tor mai 25, 2023 2:54 pm
ehall skrev: tor mai 25, 2023 2:52 pm Når det sies at vi ikke lever i en politistat, og denne historien kan verifiseres (politifolkenes kan jo bare nekte hva de sa til kona) burde det bety sparken tvert. Og degradering eller omplassering for de som bestemte ny pågripelse.
Hovedsynderen her er vel politijuristen som omgår rettens løslatelsevedtak med å dikte opp en helt ny grunn til varetektsfengsling? Ser at denne ble avvist av retten, men at han denne gangen må sitte i varetekt i påvente av lagmannsrettens behandling.
Ja, men politiet (juristen) jobber for å ha folk lengst mulig i fengsel, ved for eksempel å ignorere menneskerettighetene ved varetektsfengsling. Så det er slik de opererer. Synes faktisk det nesten er mer graverende at politiet på stedet truer med beredskapstropp og nekter å ringe advokat, da tar du politimakten til et nytt nivå.

MadBum

Legg inn av MadBum »

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6 ... ldrapsmann

Mann 36 siktet for bildrap i 5 måneder.

《Saken henlagt etter bevisets stilling》

guru

Legg inn av guru »

MadBum skrev: fre mai 26, 2023 9:30 am https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6 ... ldrapsmann

Mann 36 siktet for bildrap i 5 måneder.

《Saken henlagt etter bevisets stilling》
Slett arbeid dette. De nektet å ta ut opptak av AMK-samtalen, der et vitne klart og tydelig sier hva som skjedde - at det var den andre bilen som kom over i den siktedes kjørefelt. Sunn fornuft tilsier da også at en bil på 2 tonn som kræsjer med en bil på 1 tonn vil føre til et annet skadebilde enn det som var tilfelle. Dette er nok enda et tilfelle der de hadde bestemt seg på forhånd.

MadBum

Legg inn av MadBum »

guru skrev: fre mai 26, 2023 9:54 am
MadBum skrev: fre mai 26, 2023 9:30 am https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6 ... ldrapsmann

Mann 36 siktet for bildrap i 5 måneder.

《Saken henlagt etter bevisets stilling》
Slett arbeid dette. De nektet å ta ut opptak av AMK-samtalen, der et vitne klart og tydelig sier hva som skjedde - at det var den andre bilen som kom over i den siktedes kjørefelt. Sunn fornuft tilsier da også at en bil på 2 tonn som kræsjer med en bil på 1 tonn vil føre til et annet skadebilde enn det som var tilfelle. Dette er nok enda et tilfelle der de hadde bestemt seg på forhånd.

– Dette hadde blitt et justismord om ikke min advokat og Tryg har gjort det de har gjort.

Til dette svarer politiet:

– Saken er blitt behandlet i henhold til gjeldende lover og prosess. Utover dette har ikke politiet ytterligere kommentarer til dette.

Der er en ovenfra og ned holdning så det gjør vondt. Null medmenneskelighet overhodet.

MadBum

Legg inn av MadBum »


stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »


Predatorgnu

Legg inn av Predatorgnu »

Cannabis Connoisseur skrev: tor jun 01, 2023 9:17 am Flott at NRK belyser saken mer. Tipper henleggelsene er kompistjenester.

"Vektere jobbet uten nødvendig godkjenning og opplæring, ifølge politiet. Vaktselskapet eies av en tidligere politimann. Han er tidligere anmeldt hele 23 ganger for økonomisk utroskap, sosial dumping og skatteunndragelse. Alle anmeldelsene er henlagt. Eks-politimannen er også under etterforskning i to straffesaker, etter at statsadvokaten i Oslo bestemte at sakene skulle gjenåpnes."
Som nevnt tidligere, det er et sammensurium av roller og bindinger mellom "Sølvberget" og kbg-politiet.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Tolker det som bra at ingen har påpekt siste skyteepisode fra politiet. Nå får vi se hva som dukker opp. Enkelte ganger (ofte nok vil mange si) stemmer jo ikke politiets beskrivelse med virkeligheten. Men her tilsynelatende en person som har angrepet politiet og da ble avverget med ett varselskudd.
Høres jo ut som en situasjon elvåpen ville vært en fordel.

MadBum

Legg inn av MadBum »

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/q ... or-trusler

Han som ble skutt er under 18 år. Jaja, da blir det bråk igjen.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

MadBum skrev: lør jun 03, 2023 3:46 pm https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/q ... or-trusler

Han som ble skutt er under 18 år. Jaja, da blir det bråk igjen.
Skal vi vedde på hva den farlige gjenstanden var?
Tipper smørkniv

Kjøtteter

Legg inn av Kjøtteter »

Er en 17-åring som går til angrep på noen med kniv mye mindre farlig enn om han var 18?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Verdens beste politi

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 484

Legg inn av Omoikane »

Cannabis Connoisseur skrev: fre jun 02, 2023 9:51 pm ... politivoldssaken på Kongsberg ...
Og da er riksadvokaten på saken i Kongsberg.
Tiltalen på hovedmannen skjerpes til grov kroppskrenkelse, og de kommer med følge uttalelse om de andre sakene:

«Avslutningsvis har riksadvokaten merket seg at det er inngitt ytterligere anmeldelser av tjenestepersonene i sakskomplekset. Disse ligger til behandling hos Spesialenheten for politisaker, og deres påtalevedtak vil eventuelt kunne påklages på regulær måte når påtalevedtak er fattet»

Det ser ut som at riksadvokaten forstår alvoret her.

Cochise
Innlegg: 343

Legg inn av Cochise »

Hva skal man si eller gjøre?
Det er jo krystallklart at PST ikke fungerer optimalt/(i det hele tatt). Noe skikkelig drastisk må til - men hva?
Hva kan gjenreise tilliten til denne etaten...?

BANG! - IDE! Så enkelt -
Skift navn på businissen!


Helt ny ide - aldri prøvd før - garantert virkningsfull!

Thomas

Legg inn av Thomas »

stc887 skrev: tor jun 08, 2023 3:14 pm Verdens beste politi
Helt ellevilt.
Det der må konsekvenser.
Heldigvis kjenner jeg godt til Jonas. Han kommer til å kjøre dette til noen blir holdt ansvarlig.

Vi snakker ren rasisme fra de som har voldsmonopol og skal beskytte oss.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Thomas skrev: tor jun 08, 2023 8:23 pm
stc887 skrev: tor jun 08, 2023 3:14 pm Verdens beste politi
Helt ellevilt.
Det der må konsekvenser.
Heldigvis kjenner jeg godt til Jonas. Han kommer til å kjøre dette til noen blir holdt ansvarlig.

Vi snakker ren rasisme fra de som har voldsmonopol og skal beskytte oss.
Jeg er ikke bekymret for han men det er ikke alle andre som er like sterke og oppegående + som har det nettverket rundt seg. Og folk spør hvorfor enkelte er anonyme i debatten og på nett når man kommenterer?

Hvem har btw lyst å diskutere med slike intelekter?

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Merkelig hvordan politiet i Norge bruker fotballsupportere for å få utløp for sine fantasier. Men de kan gjør akkurat hva de vil med hvem som helst i Norge. Som i Molde.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Cannabis Connoisseur skrev: søn jun 11, 2023 9:56 pm De klarer ikke helt å la være med å glo i rumpene på folk, politiet, det er en fetisj de har som vil bli vanskelig å få bort. Pervers yrkesgruppe.

Nakenvisitert under fotballkamp. – Da jeg kom inn på do, ble jeg bedt om å kle av meg. Jeg ville beholde buksen på, og følte meg krenket, sier mannen som hevder politiet ikke fant noe ulovlig på ham.
Jeg skrev i SoMe før rusreformen falt at egentlig bør alle fotballsupportere være glad for at den ikke blir realitet for da kommer politiet til å gå etter oss slik de har bedrevet brukerjakt i alle år. Må bare konstatere det var treff i krysset.

Edit: Forøvrig er det ingen fotballsupportere som smugler bluss eller røykgranater i rassen. Er som å kle folk nakne under påskuddet at man leter etter bazooka og ulovlige våpen og kanskje har du gjemt den i rumpehullet ditt.
Sist redigert av stc887 den man jun 12, 2023 9:24 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 484

Legg inn av Omoikane »

Cannabis Connoisseur skrev: søn jun 11, 2023 9:56 pm De klarer ikke helt å la være med å glo i rumpene på folk, politiet, det er en fetisj de har som vil bli vanskelig å få bort. Pervers yrkesgruppe.

Nakenvisitert under fotballkamp. – Da jeg kom inn på do, ble jeg bedt om å kle av meg. Jeg ville beholde buksen på, og følte meg krenket, sier mannen som hevder politiet ikke fant noe ulovlig på ham.
I slike situasjoner må man nekte. Vil de se inn i rumpen på meg, må de ta meg til arresten. Nekter men ikke, kan det tolkes som samtykke, og de vil slippe unna.

Predatorgnu

Legg inn av Predatorgnu »

stc887 skrev: man jun 12, 2023 9:11 am
Cannabis Connoisseur skrev: søn jun 11, 2023 9:56 pm De klarer ikke helt å la være med å glo i rumpene på folk, politiet, det er en fetisj de har som vil bli vanskelig å få bort. Pervers yrkesgruppe.

Nakenvisitert under fotballkamp. – Da jeg kom inn på do, ble jeg bedt om å kle av meg. Jeg ville beholde buksen på, og følte meg krenket, sier mannen som hevder politiet ikke fant noe ulovlig på ham.
Jeg skrev i SoMe før rusreformen falt at egentlig bør alle fotballsupportere være glad for at den ikke blir realitet for da kommer politiet til å gå etter oss slik de har bedrevet brukerjakt i alle år. Må bare konstatere det var treff i krysset.

Edit: Forøvrig er det ingen fotballsupportere som smugler bluss eller røykgranater i rassen. Er som å kle folk nakne under påskuddet at man leter etter bazooka og ulovlige våpen og kanskje har du gjemt den i rumpehullet ditt.
Bilde :o

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Omoikane skrev: man jun 12, 2023 9:22 am
Cannabis Connoisseur skrev: søn jun 11, 2023 9:56 pm De klarer ikke helt å la være med å glo i rumpene på folk, politiet, det er en fetisj de har som vil bli vanskelig å få bort. Pervers yrkesgruppe.

Nakenvisitert under fotballkamp. – Da jeg kom inn på do, ble jeg bedt om å kle av meg. Jeg ville beholde buksen på, og følte meg krenket, sier mannen som hevder politiet ikke fant noe ulovlig på ham.
I slike situasjoner må man nekte. Vil de se inn i rumpen på meg, må de ta meg til arresten. Nekter men ikke, kan det tolkes som samtykke, og de vil slippe unna.
"Problemet" er at da bruker man gjerne litt ekstra tid med viten og vilje og plutselig er du stuck utenbys å må betale flere tusen for å komme seg hjem med nye flybilletter eller buss og mulig overnatting pluss en risikerer å ikke kunne møte på jobb eller skole på Mandag. Da er terskelen lavere for å bare gjøre som en blir fortalt å ta kampen/diskusjonen i etterkant. Er ikke superkult å ringe til sjefen, foreldre, frue eller skole å si jeg rekker Ikke hjem fordi jeg måtte bli med inn på politistasjonen å kle meg naken fordi de mistenkte jeg hadde pyro gjemt på kroppen. (Noe vedkommende ikke hadde og heller ikke annet)

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Predatorgnu skrev: man jun 12, 2023 9:32 am
stc887 skrev: man jun 12, 2023 9:11 am
Cannabis Connoisseur skrev: søn jun 11, 2023 9:56 pm De klarer ikke helt å la være med å glo i rumpene på folk, politiet, det er en fetisj de har som vil bli vanskelig å få bort. Pervers yrkesgruppe.

Nakenvisitert under fotballkamp. – Da jeg kom inn på do, ble jeg bedt om å kle av meg. Jeg ville beholde buksen på, og følte meg krenket, sier mannen som hevder politiet ikke fant noe ulovlig på ham.
Jeg skrev i SoMe før rusreformen falt at egentlig bør alle fotballsupportere være glad for at den ikke blir realitet for da kommer politiet til å gå etter oss slik de har bedrevet brukerjakt i alle år. Må bare konstatere det var treff i krysset.

Edit: Forøvrig er det ingen fotballsupportere som smugler bluss eller røykgranater i rassen. Er som å kle folk nakne under påskuddet at man leter etter bazooka og ulovlige våpen og kanskje har du gjemt den i rumpehullet ditt.
Bilde :o
Ingen bluss der som er 1100 grader.

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 484

Legg inn av Omoikane »

stc887 skrev: man jun 12, 2023 9:33 am
Omoikane skrev: man jun 12, 2023 9:22 am
Cannabis Connoisseur skrev: søn jun 11, 2023 9:56 pm De klarer ikke helt å la være med å glo i rumpene på folk, politiet, det er en fetisj de har som vil bli vanskelig å få bort. Pervers yrkesgruppe.

Nakenvisitert under fotballkamp. – Da jeg kom inn på do, ble jeg bedt om å kle av meg. Jeg ville beholde buksen på, og følte meg krenket, sier mannen som hevder politiet ikke fant noe ulovlig på ham.
I slike situasjoner må man nekte. Vil de se inn i rumpen på meg, må de ta meg til arresten. Nekter men ikke, kan det tolkes som samtykke, og de vil slippe unna.
"Problemet" er at da bruker man gjerne litt ekstra tid med viten og vilje og plutselig er du stuck utenbys å må betale flere tusen for å komme seg hjem med nye flybilletter eller buss og mulig overnatting pluss en risikerer å ikke kunne møte på jobb eller skole på Mandag. Da er terskelen lavere for å bare gjøre som en blir fortalt å ta kampen/diskusjonen i etterkant. Er ikke superkult å ringe til sjefen, foreldre, frue eller skole å si jeg rekker Ikke hjem fordi jeg måtte bli med inn på politistasjonen å kle meg naken fordi de mistenkte jeg hadde pyro gjemt på kroppen. (Noe vedkommende ikke hadde og heller ikke annet)
De kan normalt sett ikke holde deg lenger enn fire timer. Du skal også ransakes ved ankomst, og da vil eventuelle mistanker om besittelse avkreftes. Og, ja, du må regne med å bli satt utenfor politistasjonen. Utover dette må de berettiget mistanke til en alvorlig straffbar handling.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Omoikane skrev: man jun 12, 2023 10:25 am
stc887 skrev: man jun 12, 2023 9:33 am
Omoikane skrev: man jun 12, 2023 9:22 am

I slike situasjoner må man nekte. Vil de se inn i rumpen på meg, må de ta meg til arresten. Nekter men ikke, kan det tolkes som samtykke, og de vil slippe unna.
"Problemet" er at da bruker man gjerne litt ekstra tid med viten og vilje og plutselig er du stuck utenbys å må betale flere tusen for å komme seg hjem med nye flybilletter eller buss og mulig overnatting pluss en risikerer å ikke kunne møte på jobb eller skole på Mandag. Da er terskelen lavere for å bare gjøre som en blir fortalt å ta kampen/diskusjonen i etterkant. Er ikke superkult å ringe til sjefen, foreldre, frue eller skole å si jeg rekker Ikke hjem fordi jeg måtte bli med inn på politistasjonen å kle meg naken fordi de mistenkte jeg hadde pyro gjemt på kroppen. (Noe vedkommende ikke hadde og heller ikke annet)
De kan normalt sett ikke holde deg lenger enn fire timer. Du skal også ransakes ved ankomst, og da vil eventuelle mistanker om besittelse avkreftes. Og, ja, du må regne med å bli satt utenfor politistasjonen. Utover dette må de berettiget mistanke til en alvorlig straffbar handling.
Politiet har prøvd seg før.
https://www.fotballsupporter.no/2019/12 ... n-i-lomma/
Mente at en røykbombe som er lignende det man bruker innenfor paintball som ikke møter noen tekniske spesifikasjoner som sprengstoff skulle bli bøtelagt og strafferammen er opptil 1 års fengsel. Heldigvis har vi oppegående folk innenfor fotballen som kledde politiet naken (no pun intended) men dessverre gikk det ikke like bra for han som ble truet med glattcelle.

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 484

Legg inn av Omoikane »

stc887 skrev: man jun 12, 2023 10:57 am
Omoikane skrev: man jun 12, 2023 10:25 am
stc887 skrev: man jun 12, 2023 9:33 am

"Problemet" er at da bruker man gjerne litt ekstra tid med viten og vilje og plutselig er du stuck utenbys å må betale flere tusen for å komme seg hjem med nye flybilletter eller buss og mulig overnatting pluss en risikerer å ikke kunne møte på jobb eller skole på Mandag. Da er terskelen lavere for å bare gjøre som en blir fortalt å ta kampen/diskusjonen i etterkant. Er ikke superkult å ringe til sjefen, foreldre, frue eller skole å si jeg rekker Ikke hjem fordi jeg måtte bli med inn på politistasjonen å kle meg naken fordi de mistenkte jeg hadde pyro gjemt på kroppen. (Noe vedkommende ikke hadde og heller ikke annet)
De kan normalt sett ikke holde deg lenger enn fire timer. Du skal også ransakes ved ankomst, og da vil eventuelle mistanker om besittelse avkreftes. Og, ja, du må regne med å bli satt utenfor politistasjonen. Utover dette må de berettiget mistanke til en alvorlig straffbar handling.
Politiet har prøvd seg før.
https://www.fotballsupporter.no/2019/12 ... n-i-lomma/
Mente at en røykbombe som er lignende det man bruker innenfor paintball som ikke møter noen tekniske spesifikasjoner som sprengstoff skulle bli bøtelagt og strafferammen er opptil 1 års fengsel. Heldigvis har vi oppegående folk innenfor fotballen som kledde politiet naken (no pun intended) men dessverre gikk det ikke like bra for han som ble truet med glattcelle.
Dette er en svært alvorlig sak.

Å gi et forenklet forelegg for noe som ikke er straffbart bør det være nulltoleranse for, det er nemlig tjenestefeil. Politijuristen har rett og slett ikke gjort en grundig nok jobb, og har i beste fall være uaktsom. Heldigvis ble forelegget ikke vedtatt denne gangen, og man fikk ryddet opp i retten.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Cannabis Connoisseur skrev: man jun 12, 2023 8:42 pm Vådeskudd med elektrosjokkvåpen :lol:

Fnis fnis. Men eg jo alvorlig også at man er så udugelig at man skyter egen kollega i foten under en såpass stille situasjon. Tør ikke tenke på hvordan man agerer om det er mer baluba med en som faktisk stritter eller om det er større publikum med litt agg.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Om jeg noen gang får problemer med endetarmen går jeg heller til politiet enn til legen. Det er vel ingen andre med like stor anus-kompetanse som norsk politi.

Likevel litt overraskende at de tror folk går rundt med bluss i rumpehullet.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Cannabis Connoisseur skrev: man jun 12, 2023 8:42 pm Vådeskudd med elektrosjokkvåpen :lol:

tror hun var scitzo. roper til seg selv i tredjeperson- legg deg ned! så la hun seg.. politiet og justisdepartementet kan ikke drive å ta inn mer hjerneskada folk nå, det er allerede en vernet bedrift med Jan erik Bresil og dumme emilie mehl

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Rexwiller skrev: man jun 12, 2023 8:53 pm Om jeg noen gang får problemer med endetarmen går jeg heller til politiet enn til legen. Det er vel ingen andre med like stor anus-kompetanse som norsk politi.

Likevel litt overraskende at de tror folk går rundt med bluss i rumpehullet.
Indeed og en del av ordensmakter tror at hasj og cannabis skal inntas rektalt..

Har du noe i buksa? ikke noe ennet enn et lite meksikansk kartell..

Bliss

Legg inn av Bliss »

Cannabis Connoisseur skrev: søn jun 11, 2023 9:56 pm De klarer ikke helt å la være med å glo i rumpene på folk, politiet, det er en fetisj de har som vil bli vanskelig å få bort. Pervers yrkesgruppe.

Nakenvisitert under fotballkamp. – Da jeg kom inn på do, ble jeg bedt om å kle av meg. Jeg ville beholde buksen på, og følte meg krenket, sier mannen som hevder politiet ikke fant noe ulovlig på ham.
I klippet som sirkulerer på Twitter ser det ut som politimannen filmer nakenvisitasjonen med mobilen. Ikke måte på hvor perverse de skal være.
► Show Spoiler
FFK hyller politiets innsats etter hendelsen. Rimelig spicy kommentarfelt, ser ut som de utsatte supporterne har tenkt å ta dette til retten:
► Show Spoiler

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»