God søndag

Svar
Someone

Re: God søndag

Legg inn av Someone »

Vel kanskje bilen rekker tilbake så man får ladet litt gratis-ish, men det betyr lite kjøring for min del når bilen ikke er hjemme. Men bruker Easeen uten problemer ;)

SirJames

Legg inn av SirJames »

God søndag.

Ingen kjøring. Sitter ved en fortausrestaurant, venter på noen venner.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Jeg syntes dekkene mine hadde lite mønster, men hvor lite.
Fikk målt dem og alle 4 lå jevnt på litt over 6 mm.
Ikke stol på øyemålet en tidlig morgen...

Forfun

Legg inn av Forfun »

Sommerdekkene er på, stiene tørker opp. Fant en blindvei det er lenge siden jeg har kjørt. Slett ikke en dårlig bildag. Men for mye snø i høyden for å finne de virkelig gode veiene. Og ikke minst litt mindre telehiv.

Someone

Legg inn av Someone »

Det ble forresten ca en halv meter med kjøring i dag....siden noen ikke klarte parkere langt nok inn i garasjen :p

Someone

Legg inn av Someone »

Fra Sandefjord til Asker på E18 i dg havnet vi i det Nettavisen kalte en hyttekø gjennom Drammen. Så Google sendte oss over Åskollen og påstod vi sparte noen minutter på det

Forfun

Legg inn av Forfun »

Kjørte 50 mil i går, kjedelig på europaveier. Brukte 101 % batteri, måtte stoppe å lade i 3 minutter, hadde vært nok med 1,5 minutt. Oppsiden var at jeg kunne stoppe å spise på ett annet sted å spise enn der det var lading tilgjengelig. Men kjøringen var overhodet ikke kvalitetstid.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!

En faktisk frihelg!
Maler og trakter arabicakaffe.
Fylte bensin for over 1600 kr igår.
(På 2 småbiler)
Tar kanskje en kjørerunde i ettermiddag

Someone

Legg inn av Someone »

Tønsberg-Asker på E18 i dag. Trafikken gikk greit, og lå noen kilometer bak en politibil som lå 10-15kmt over. Og passerte turnebussen til Ole Ivars

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ble noen km i dag.

Fylte opp bensintanken, pumpepris 15,10

Forfun

Legg inn av Forfun »

Ble noen kilometer i en kassebil i dag. Ikke akkurat kvalitetstid. Men det var stisyklingen. Kanskje den eneste ekstremsporten som er bedre på østlandet enn vestlandet. Det skiller også 14 grader i temperatur, så ett enkelt valg å ta en lang kjøretur. I morgen blir det 60 mil i bilen. Selv om kjøringen blir på europavei og blir gørr kjedelig så er det verdt det.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God sommersøndag!

Fornøyelig sommervær for litt kjøring på rimelig gode riksveier. Med bensinbil og fjorårets (da) nye sommerdekk.
Kaffetrakting og iskrem.

SirJames

Legg inn av SirJames »

God søndag.

Blir kjøring til og fra trening i aften.

Vasket bilen på fredag, men dagen etter lå det et nytt lag med pollen(?) igjen 🤬

Someone

Legg inn av Someone »

Someone skrev: søn mai 28, 2023 6:28 pm Tønsberg-Asker på E18 i dag. Trafikken gikk greit, og lå noen kilometer bak en politibil som lå 10-15kmt over. Og passerte turnebussen til Ole Ivars
E18 i dag også, men kjørte gamle E18 fra Barkåker til Undrumsdal for å slippe køen ved Hemtunellen

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!

Fint med endelig litt hvile og sen lunsj
og kaffekverning/trakting.

SirJames

Legg inn av SirJames »

God søndag!

Blir 2x8 minutters kjøring litt senere i aften.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Helgens kvalitetskjøring kom i går. Når fjelloverganger åpner og telehiv er borte i lavlandet er det bare å komme seg på tur. Stoppet på toppen for en skitur som bonus. Mens jeg gikk hørte jeg flere andre som hadde kvalitetstid, mest motorsykler. I tillegg til de håpløse bobilene var det også noen meg sans for biler for tur. Inkludert en M2, M3 og en Lexus i samme stil (burde vite hva det er).

Nå skal bilen vaskes. Mye insekter i fronten pluss litt pollen. Så kjørelengde i dag blir ca 30 meter hvis jeg sykler når jeg skal ut med båten.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Forfun skrev: søn jun 11, 2023 5:32 pm Inkludert en M2, M3 og en Lexus i samme stil (burde vite hva det er).
Det bør være en Lexus IS500. Den er en direkte M3 konkurrent med en grom selvpustende V8. Men kjøreegenskapene er ikke helt på M3 nivå.
Det kan også være en RC F, det er en todørs coupe og vel enda dyrere enn IS500.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Is 500 lignet mye. Så mer ut som en m2 enn en rc-f. Den så aggressiv ut, Gullfelger og personlig skilt. Liker at biler som dette blir brukt.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Forfun skrev: søn jun 11, 2023 10:32 pm Is 500 lignet mye. Så mer ut som en m2 enn en rc-f. Den så aggressiv ut, Gullfelger og personlig skilt. Liker at biler som dette blir brukt.
Var det en 21-modell?
Kanskje jeg også har sett den.
(Men er jaggu ikke sikker på modelltype jeg heller.)

Ribba

Legg inn av Ribba »

Forfun skrev: søn jun 11, 2023 10:32 pm Is 500 lignet mye. Så mer ut som en m2 enn en rc-f. Den så aggressiv ut, Gullfelger og personlig skilt. Liker at biler som dette blir brukt.
LC F?

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!

Det får bli kaffekverning og -trakting i ettermiddag.

Someone

Legg inn av Someone »

Ikke alene på E18 inn mot Oslo i dag, så var den vanlige køen gjennom Drammen. Søndag ettermiddag er jo en populær dag for slikt...

Forfun

Legg inn av Forfun »

Fikk 4 timer i bilen i dag, over 2 fjelloverganger. Den første var for smal vei til at det ble annet enn transport. Men fint område. Uvanlig mye biler jeg møtte, kjørte mot trafikken fra ett hytteområde til nærmeste by. Siste fjellovergang kjørte jeg sent, så absolutt ingen trafikk. Mye av det samme ruten i går. Mye bobiler, en del turister men også noen litt mer interessant. En SL med åpent tak, 3stk M3, en Avantador og overraskende nok bare en Porsche. En 911 (tipper 964). Ingen Taycan. Bruker ikke eierne bilene sine? Sammen med sykling på noen fjelltopper ble det en god helg.

Har ikke blitt klokere på Lexusen jeg så forrige helg.

Someone

Legg inn av Someone »

Planen i dag er å forsøke unngå å kjøre noe, så får vi se om jeg klarer det

Ellers var jeg heldig med Uber-lotteriet i går. Bestilte en Kjip-Uber (Uber X) hjem, og i stedet for en eller annen Prius, dukket det opp en Lexus ES. Billig var det også

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Det ble 22 km i dag.

Men fra lørdag 17. til onsdag 21. ble det 1680 km (Oslo - Ålesund - Ørsta - Sogndal - Voss - Oslo med mange omveier).

Forfun

Legg inn av Forfun »

Gamle strynefjellsvei, Geiranger og Trollstigen denne helgen. Pluss en masse grusveier og tverrveier. Anbefaler ingen å kjøre bil på disse veiene mellom kl 0900 og 1800. Rett og slett for mye biler. Bare å ta det som transport. Og nyte utsikten. Forrige helg var det Østerdalen og dalene øst for Østerdalen. Så blitt mye bilkjøring i fin natur i det siste. Men for kvalitetstid bak rattet er mai eller september mye bedre. Men naturen og aktivitetsmulighetene er veldig bra. Norge er ett bra ferieland.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Good Sunday

Ble 24 minutter på veien i dag, observerte to sinker totalt

Forfun

Legg inn av Forfun »

SirJames skrev: søn jul 02, 2023 10:42 pm Good Sunday

Ble 24 minutter på veien i dag, observerte to sinker totalt
Antall sinker er ekstremt høyt i fjellheimen. Skal jeg tippe på 200?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»