Winnipeg Jets

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Winnipeg Jets

Legg inn av TAdams6 »

Ser det går an å lage nye tema. Lager for Winnipeg Jets slik at jeg ikke spammer NHL tråden med Jets og Moose nyheter.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Rashevsky som ble valgt i 5.runde har 1 år til igjen på kontrakten i Russland. Så kommer han til Moose. Late bloomer som mange mente ville bli tradet i 2.runde ifjor. Det skjedde ikke, men nå får han sjangsen.

Muzin som ble draftet i 3.runde skal spille i OHL

De 2 siste vet jeg ikke ennå. Men blir vel universitet og KHL hvis jeg skal gjette

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chibrikov var kaptein for Russland sitt U18 landslag i VM i vinter. Har debutert, har mål og assist i KHL. Ble 18 år i februar. Har 2 år igjen i Russland der han skal spille i KHL, så blir set forhåpentligvis kort vei til Jets. Han sier han lærte mye av å være kaptein og vil ta det med videre

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Speiderne til Jets får mase ros. De he sett mer kamper enn i en vanlig sesong og spesielt når hockeyen gikk. Europa og det var stengt i NHL så de veldig mye i Europa. Det gjorde at de hentet 3 spillere fra Russland/Hviterussland. Unormalt for Jets.

Men de har nok sett det jeg nevnte tidligere, Europa er ekstremt vanskelig å ha kontroll på under Corona. Jets har prøvd å utnytte det. Chibrikov var navnet som skilte seg ut på dag 2 ifølge Cheveldayoff. Det var en spiller man ikke kunne gå forbi hvis han var ledig. Men også russer nr 2 som ikke ble draftet de 3 siste årene og som nå var 20 år var en de virkelig hadde fulgt og blitt imponert over. De tror ikke de andre klubbene har sett han så veldig mye siden han nå har vært med i 2 draftet uten å bli plukket, selv om mange trodde han skulle gå i runde 2 ifjor. Utviklingen hans har vært meget bra ifølge speiderne.

Kjekt å høre hvordan de har jobbet og hvor fornøyde de er med valga. Flere spillere de ikke trodde de skulle få.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chaz Lucius spilte lite sist sesong. Grunnen er at han skadet kneet når han var 16, de fant ut av det ifjor og opererte kneet i august. Ikke tilbake på
Is før i februar i år. Men poengsnittet var best på laget og 13 mål på 13 kamper er meget bra. Men denne skaden førte nok til at han var så langt ned på lista og at Jets fikk muligheten å hente han

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Går rykter om at Derek Forbort vil signere for Boston. Jeg er todelt der. Vi må styrke oss på backen, samtidig er det få backer som har flere blokkeringer enn han sist sesong. Skikkelig lagspiller.

Flere som er fornøyd med at han reiser, det er ikke jeg. Statistikken forteller om en meget nyttig og oppofrende spiller. Får håpe Jets har noen som kan ta over

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Logan Stanley, Neal Pionk og Andrew Copp er RFA. De må og vil få nye kontrakter. Skal jeg tippe så får Pionk ca 5M, Copp 4-4,5M og Stanley 1,5-2M. Da er mye av cap spacen brukt opp. Men de har råd til en solid back. Stastny inn for 2M sier jeg og ja takk til. Spennende å se.

Med Forbort ut som det ser ut som, så ser jeg muligheter.
Logan Stanley opp som makker til Pionk?
Ny RD inn som makker til Morrissey
Heinola og DeMelo i 3.rekka
Beaulieu som backup. Samberg bak der igjen
Spennende og mer kvalitet med puck hvis vi får inn en god back til 1.backpar.

Det virker ikke som om Cole Perfetti er tiltenkt Jets rolle ennå. Det kan selvfølgelig snu, men jeg tror de venter 1 år til. Han vil sikkert få noen få kamper. Vesalainen er han som må og skal ta store steg. Så blir det spennende å se om Jansen Harkins griper muligheten. Tror det vil løse mye offensivt hvis Stastny blir med videre. Gi de unge tid til å akklimatisere seg og samtidig ha en leder ekstra som bidrar på isen.

Mange spørsmål, mange muligheter.
Blir veldig overrasket om ikke Stanley nå regnes som fullblods Jets spiller. De protected han og alt.
Tør Maurice å utelate Heinola nok 1 år? Kritikken har haglet. Heinola har mye av det Jets savner. Trygghet med puck og evne til å få puck ut av egen sone på en konstruktiv måte.
De 2 fast og ny back inn så ser ting mye bedre ut.

Brossoit sies det vil teste free agency. Veldig god backup

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Copp, Pionk, Stanley og Kovacevic har fått qualifying offers.

Paul Stastny har signert ny 1-års kontrakt.

Brendan Dillon er traded for 2 2.runde picks fra Washington.
Det er stor jakt etter backer om dagen og Washington trenger cap space til Ovi. Jeg er veldig fornøyd med å få Dillon inn, men håper også på en UFA RD imorgen. Dillon har 3 år igjen av kontrakten til 3,9M. En god kontrakt det

Fun fact, Dillon-DeMelo spilte sammen i SAN Jose. Har de kjemien ennå? Mulig nytt backpar

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Spørsmålet nå er RD og alle LD i troppen. Heinola, Samberg og Stanley + Morrissey og Dillon er alle LD. Pionk, DeMelo er RD. Må noen spille RD? Heinola ble flyttet over å RD forrige sesong. Har de pushet det enda lenger og han er klar for en slik rolle?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jeg er veldig spent på morgendagen. Hvem kommer inn? Har Jets fått napp hos en solid RD. Kan endelig blue linen til Jets bli så stødig som jeg ønsker og vil det bidra til at Josh Morrissey igjen blir en jevnt bra spiller?

Tar Logan Stanley nye steg så har Jets en meget solid svær back. Dillon tar for seg og tar vel Forbort sin rolle i laget. En god oppgradering.

Hva skjer offensivt? Blir det status quo med Appleton ut og Harkins inn, ellers uforandret? Tenker da på de 3 første rekkene. 4.rekka blir ny. Jeg ønsker med dagens tropp denne 4.rekka. Toninato-Gustafsson-Vesalainen
Harkins inn med Copp og Lowry i 3.rekka.

Mye mer ungdommelig mot og en mye større oppside enn 4.rekka Jets hadde sist sesong med veteranene Thompson-Lewis-Perreault

Optimalt skulle jeg ønsket friskt blod inn på topp 6. Men forhåpentligvis får Dubois en ny vår der og Wheeler igjen viser seg fra en bedre side

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Lov å drømme litt. Savard inn hadde gitt disse backparene

Morrissey-Savard
Dillon-Pionk
Stanley-DeMelo

Er det lov å håpe på Savard eller lignende som RD imorgen?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: tir jul 27, 2021 11:02 am
Er det lov å håpe på Savard eller lignende som RD imorgen?
Blir spennende å se om det blir dere eller Habs som ender opp med Savard.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: tir jul 27, 2021 11:58 am
TAdams6 skrev: tir jul 27, 2021 11:02 am
Er det lov å håpe på Savard eller lignende som RD imorgen?
Blir spennende å se om det blir dere eller Habs som ender opp med Savard.
Jeg tror ikke det blir Savard, egentlig . Bare håper.
Montour eller Hamonic er det nok større sjanse for. Montour har blitt nevnt litt her og det, akkurat som Dillon som jeg ikke trodde noe på siden han er LD.

Men Cheveldayoff sa faktisk at de så etter både LD og RD for en ukes tid siden.

Kommer det enda en back så blir det ikke en veldig dyr en, men allikevel en solid oppgradering.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: ons jul 28, 2021 1:38 am
Nate Schmidt for et 3.rundevalg i 2022.
Det minsker på antall spillere Jets skal drafte neste år. Men Maurice og Cheveldayoff har fått press på seg. De må levere varene. Misnøyen stiger.

Nå har Cheveldayoff hentet 2 i utgangspunktet solide backer. Schmidt var ikke all verden i Vancouver, men veldig god før det i Vegas. Paul Stastny skal ha vært innblandet i traden her. De kjenner hverandre fra Vegas og Schmidt måtte gi slipp på non trade clause til Winnipeg for at traden skulle bli noe av.

Dette er risiko. Har lang og forholdsvis dyr kontrakt. Men finner han tilbake til sitt gode nivå så er det bra value for money.

Schmidt er LD men spiller mest RD. Dermed har nå Jets oppgradert blue Line så bra at Jets må bli å regne med neste sesong.

Cap spacen minsker kraftig. Resten + Little sin lønn blir nok brukt til å skrive kontrakt med RFA spillerne.

Det kommer nok noen depth forwards inn, som Lewis som var her sist sesong. Men ellers virker Jets å være ferdighandlet.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jets satser nå, de spisser blyanten sin. Det gledelige er at neste sesong er det kun Dubois som skal forlenge kontrakten. Cap spacen blir brukt opp nå, men Stastny sin kontrakt går ut om 1 år så da får Jets råd til å gi Dubois god kontrakt og samtidig beholde alle de vil, utenom Stastny hvis han ikke tar en team friendly kontrakt. Jets kan gi gass i ivertfall 2 sesonger nå.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Sammensetningen på blue Line er ikke lett å sette sammen. Men her er det sånn ca

Morrissey-Schmidt
Dillon-Pionk
Stanley-DeMelo
Heinola-Beaulieu
Samberg-Niku

Nå må Morrissey heve seg. Ingen unnskyldning nå. Må bare finne ut hvem som skal spille med han. DeMelo, Pionk eller Schmidt

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

TAdams6 skrev: ons jul 28, 2021 8:16 am Dette er risiko. Har lang og forholdsvis dyr kontrakt.
Må nok heve spillet sitt ganske kraftig for å forsvare den kontrakten i forhold til det han beviste forrige sesong, meget mulig at det skjer i Winnipeg som har et bedre system enn i Vancouver. I Vancouver funket han rett og slett ikke. Kontrakten hans er også noe stiv.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Canucks skrev: ons jul 28, 2021 9:01 am
TAdams6 skrev: ons jul 28, 2021 8:16 am Dette er risiko. Har lang og forholdsvis dyr kontrakt.
Må nok heve spillet sitt ganske kraftig for å forsvare den kontrakten i forhold til det han beviste forrige sesong, meget mulig at det skjer i Winnipeg som har et bedre system enn i Vancouver. I Vancouver funket han rett og slett ikke. Kontrakten hans er også noe stiv.
Enig i at kontrakten er stiv. Jets har prøvd før å få han, men han hadde NMC til Winnipeg og har sagt nei flere ganger. Regner med at Jets vet hva de henter. Stastny har visstnok vært veldig delaktig i å lokke han til Winnipeg. Men ja, det som betyr noe er det som vises på banen. Han må finne tilbake til Vegas nivået.

Det er veldig optimisme hos supporterne nå.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

TAdams6 skrev: ons jul 28, 2021 9:17 am
Enig i at kontrakten er stiv. Jets har prøvd før å få han, men han hadde NMC til Winnipeg og har sagt nei flere ganger. Regner med at Jets vet hva de henter. Stastny har visstnok vært veldig delaktig i å lokke han til Winnipeg. Men ja, det som betyr noe er det som vises på banen. Han må finne tilbake til Vegas nivået.

Det er veldig optimisme hos supporterne nå.
Om det klaffer så ser det bra for Jets sin del nå ja, i Vancouver så er det ikke like bra uavhegig av denne traden som var høyst nødvendig riktignok.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Forbort ut var forventet. Poolman var jeg redd igjen skulle stå i veien for en unggutt. Thompson ut håpet jeg og på. Håper Gustavsson får sjansen der.

Brossoit ut var også forventet. Men hvem er backup for Hellebuyck? Berdin og Holm skal visstnok stå for Moose. Berdin håper jeg snart er klar for Jets. Holm har stått bra i SHL flere år og dannet duo med norske landslagskeeperen sist sesong. Men backup? Eric Comrie fikk ny kontrakt igår. Han fikk noen NHL kamper ifjor og er høyt verdsatt i organisasjonen. Skal han ta steget og være backup? Mye som tyder på det. Er han god nok? Umulig å si. Brossoit var bedre, uten tvil. Men når man bruker mye cap space på blue Line så må det strammes litt inn. Jeg tror Eric Comrie blir backup for Hellebuyck. Det som er greit der er at Berdin er i Moose og alle bare venter på at han skal ta steget nå. Så en slags backup i Berdin gjør det hele tryggere.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nate Schmidt blir intervjuet

Nate Schmidt discussing the impressive sell job Paul Stastny did on him regarding waiving his no-trade clause to come to Winnipeg. "He's an awesome guy, a straight shooter."

Says it was described as "Minnesota north."

Says Paul Maurice a big factor for him, too,

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Perreault, Lewis og Benn ennå på det åpne markedet. Krysser fingre og tør for at ikke Cheveldayoff signerer han. Perreault og Lewis for 1M AAV er helt greit. Men Perreault er nok mer ettertraktet enn som så og får nok bedre betalt. Lewis derimot er det mye som tyder på kan bli med videre

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jeg skrev at Jets har 2 år på seg nå. Det er feil. Gruppa har nå 3 år på seg på å gjøre det best mulig. De må signere 3 RFA i år og Dubois og Harkins om 1 år. Ellers ligger alt til rette for 3 år med solid satsing nå.

Om 3 år går 5 solide kontrakter ut, da blir det fort endringer men vi får se. Det er en forholdsvis ing gruppe. Er vel bare Wheeler og Stastny som begynner å bli gamle.

Cheveldayoff er så fornøyd. Sier at Jets er sjanseløse på free agents som Dillon og Schmidt. De måtte trade for å få de. Jets har et handikapp der at ikke alle vil til Winnipeg og skatter er bedre i USA. Det er et konkurransefortrinn for mange klubber i USA. Det forteller gjerne hvorfor USA dominerer så mye i Stanley Cup.

Kan Jets være klubben som endelig tar trofeet til Canada? De har ivertfall et godt utgangspunkt. Ekstremt spent på å se hvordan dette slår ut på isen.

Nå jobbes det med å resignere Copp, Pionk og Stanley. Det skal også inn noen depth forwards. Men. Cheveldayoff gjorde det han skulle før free agency og det var smart.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Mange er skeptiske til Eric Comrie som backup. Men han må få muligheten å bevise at han duger. Han er en veldig god AHL keeper og neste steg er NHL. Har NHL kamper for 3 forskjellige klubber og blitt 26 år. Får han ikke sjansen nå så får han den aldri.

Det er risikabelt men det er fortjent å få muligheten. Brossoit utviklet seg bra i Jets. Berdin er bak der og hvis ikke må det en trade til. Men Comrie fortjener det

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Cheveldayoff sier de jakter flere spillere og LeBrun melder at Jets ønsker en topp 9 forward inn før september. Får Jets til dette og samtidig signere RFA spillerne så blir jeg imponert

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

TAdams6 skrev: ons jul 28, 2021 8:30 pm Perreault, Lewis og Benn ennå på det åpne markedet. Krysser fingre og tør for at ikke Cheveldayoff signerer han. Perreault og Lewis for 1M AAV er helt greit. Men Perreault er nok mer ettertraktet enn som så og får nok bedre betalt. Lewis derimot er det mye som tyder på kan bli med videre
Da er kun Benn igjen av Jets UFA spillere. Perreault til sin hjemby Montreal. De får en grei spiller der. Alt for dyr til den kontrakten han hadde, men 950.000 er han absolutt verdt. Ville faktisk trodd han fikk en litt bedre kontrakt enn det når vi ser hva Pooman fikk. Men det var en journalist som prøvde å forklare hvorfor Poolman fikk så god kontrakt. Han sa at mange klubber kun ser på statistikker, hvor de har spilt, hvilken rekke, hvilke oppgaver og antall minutter. Veldig spesielt at Vancouver ser seg blind på statistikker når de har møtt Jets så mange ganger. For meg virker det som om det er noen i Vancouver som ikke helt har oversikten, men kjekt for Poolman.

Det er flere spillere backer som forlot Jets for noen år siden og han jeg likte, men som var i skyggen av Myers, Trouba og de andre var Chiarot. Han har jeg ennå sansen for.

Da er det kun Benn igjen. han signerer ikke Jets. Hvem skal Jets signere. Det er konkrete spillere Cheveldayoff er interessert i sier han. De ønsker å styrke seg selv om de har talenter på vei opp.
Tomas Tatar er et navn som har dukket opp, men han blir vel for dyr?
Nick Ritchie derimot hadde vært veldig grei å få inn til 3.rekka. Eventuelt lenger opp og la Stastny eller Wheeler spille i 3.rekka.
Eller kan Jets få gang på Alex Galchenyuk?
Eller kanskje Nikita Gusev? Har som Galchenyuk en potensiell oppside og billige kontrakter
Eller kanskje Bobby Ryan? Ikke allverden siste årene, men har heller ikke spilt for gode lag.

Det er muligheter. Det viktigste er å signere RFA spillerne. Det jobbes med det og jeg er litt overrasket over at ikke Logan Stanley er klar ennå. Ville trodd det skulle gå raskt. Copp var vanskelig sist gang og han er nok vanskelig igjen. Kan fort være at sesongen starter før han er klar. Pionk vil nok også ha betalt for den fantastiske utviklingen han har hatt. Vil nok ha 5M eller mer vil jeg tro.
Skal Jets gå fra å betale alt for lite for backene sine totalt sett til plutselig ha flere som er godt betalt. Nå er det langt opp til de best betalte backene, så vi bør ta oss råd til det hvis Jets skal ha noen ønsker om å gjøre det bra.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Riley Nash har signert for Jets.
En signering som var forventet. Minimums lønn, god rutine og en pliktoppfyllende spiller.
Har spilt for det meste i 3.rekka siste 3 sesongene sies det. Om han blir plassert med Copp og Lowry eller 4.rekka vet jeg ikke. Det kommer nok helt an på Nash selv og hva han viser. Flere mener dette er en oppgradering fra Lewis som de ikke forlenget med. Hvis det er det så er jeg fornøyd.

Han hadde faktisk en veldig produktiv og bra sesong for 4 sesonger siden i Boston. Hvorfor han var så god dengang vet jeg ikke. Hvilken rekke spilte han i? Hvis det spiller en rolle hvem han spiller med så kan det kanskje bli en opptur poengmessig hvis han får spille med Copp og Lowry.

Jets har flere unggutter som er klare. Men waivers truer og det gjør at Jets trenger noen rutinerte depth players.
Om det kommer flere er jeg usikker på.
Thompson, Appleton, Perrault, Lewis ut
Nash inn er eneste forsterkning slik jeg ser det. Har kommet et par til ,men de vil jeg tro er ment for Moose.
Så har vi Harkins som var 5.hjul på vogna på slutten av sesongen ifjor etter å ha vært skadet en lengre periode og Vesalainen som blir flyttet opp som fullverdig Jets medlem etter hva jeg har forstått. Toninato fikk også ny kontrakt. Så de 4 rekkene er fullverdige og absolutt sterke. Men er det for tynt eller satser de på å bruke Gustavsson og co. Kan fort komme en depth player til vil jeg tro.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

TAdams6 skrev: lør jul 31, 2021 11:03 pm
Grei depth signing også, syntes at Peg gjør mye rett denne off-season, i alle fall ser det sånn ut. Samme med Arizona(som virkelig er comitted) til deres rebuild er det blant lagene jeg syntes har kommet best ut av dette.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»