Stavanger Oilers

Svar
Madlaveien

Re: Stavanger Oilers

Legg inn av Madlaveien »

Jeg tror det som reddet oss var den norske stammen, Beck og Gervais ga jernet de. Men de var ikke type Burton som bĂžtta inn poeng.

Vi hadde de 2 beste norske rekkene i ligaen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Da er trenerkabalen i boks


Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

TAdams6 skrev: ↑fre jun 02, 2023 11:37 am Da er trenerkabalen i boks

Trygg er en fin type, er en som er flink med folk og i sÄ mÄte passer inn med GjÞse. Spennende.


https://www.eliteprospects.com/player/1 ... i-lindfors

trener:

https://www.eliteprospects.com/staff/73 ... i-lindfors

Lindfors med sĂžlv i OL & VM, samt finsk mester. Dette kan vi like.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Det kan sikkert bli bra med GjÞse, Trygg og Sveum, men jeg er litt skeptisk nÄr tre gamle kompiser skal styre landets stÞrste klubb. Det kan sikkert gÄ bra, men en liten naturlig skepsis ligger i bunn hos meg.

Sist de tre var i klubben samtidig, endte det med 6. plass i serien og pÄ hodet ut allerede i kvarten. Dette var i 07/08 og har neppe noen relevans til hvordan det vil gÄ i fremtiden. Mer en kuriositet.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Bilvrag skrev: ↑fre jun 02, 2023 12:40 pm Det kan sikkert bli bra med GjĂžse, Trygg og Sveum, men jeg er litt skeptisk nĂ„r tre gamle kompiser skal styre landets stĂžrste klubb. Det kan sikkert gĂ„ bra, men en liten naturlig skepsis ligger i bunn hos meg.

Sist de tre var i klubben samtidig, endte det med 6. plass i serien og pÄ hodet ut allerede i kvarten. Dette var i 07/08 og har neppe noen relevans til hvordan det vil gÄ i fremtiden. Mer en kuriositet.
Tenkte og pÄ om det kunne bli for "snilt", men de har tvilen til gode hos meg inntil videre. Uansett, den norske stammen er bra nÄ. SÄ gjelder det bare Ä treffe pÄ importene.

Vi skal opp mot SHL mesterne, det er bare Ă„ sale opp.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Bilvrag skrev: ↑fre jun 02, 2023 12:40 pm Det kan sikkert bli bra med GjĂžse, Trygg og Sveum, men jeg er litt skeptisk nĂ„r tre gamle kompiser skal styre landets stĂžrste klubb. Det kan sikkert gĂ„ bra, men en liten naturlig skepsis ligger i bunn hos meg.

Sist de tre var i klubben samtidig, endte det med 6. plass i serien og pÄ hodet ut allerede i kvarten. Dette var i 07/08 og har neppe noen relevans til hvordan det vil gÄ i fremtiden. Mer en kuriositet.
Jeg er som jeg tidligere har nevnt skeptisk til om GjÞse har nok ballast til rollen han har, men er positiv til Trygg og Sveum i sine roller. De skulle vÊre godt kvalifisert begge to, og virker Ä vÊre "riktige "typer. At GjÞse plukker et team bestÄende av folk han kjenner og som han vet det fungerer med er veldig naturlig. Dette er vel ogsÄ tilfelle nÄr fotballtrenere skal velge nÊre medarbeidere, dvs de gÄr da for personer som de vet at de kan samarbeide med.

Det er vel heller ikke slik at disse har holdt tett kontakt opp gjennom Ärene. Jeg vet ikke hvordan det har vÊrt pÄ det personlige plan, men GjÞse har vel ikke samarbeidet med noen av disse pÄ ca 15 Är. Sist Trygg og Sveum var i samme klubb var vel for 12 Är siden.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

TAdams6 skrev: ↑tor jun 01, 2023 4:51 pm
CliffC skrev: ↑tor jun 01, 2023 1:50 pm
Madlaveien skrev: ↑tor jun 01, 2023 1:40 pm Har hĂžrt at Mauldin Ăžnsker Ă„ spiller videre, istedet for Ă„ legge opp.
SpÞrs vel om han fÄr sjansen videre i Oilers?
Mauldin er absolutt en spillertype som det er plass til blant importene, men det spĂžrs om det er lurt Ă„ forlenge ytterligere en sesong. Alt har sin ende, og spillere som er passert 40 med god margin blir ikke bedre.
Oilers vet hva de fÄr med Mauldin. En slik type er vanskelig Ä fÄ tak i blant de norske. GÄr Oilers for Mauldin sÄ stoler jeg pÄ at han holder 1 Är til.

Er endel i NHL som er like under 40 og noen ogsÄ over 40
Helt enig, hvis Greg Mauldin fþler seg klar og vil fortsette en sesong til bþr det vére en ”no-brainer” for Higson.

Han jobber hardere enn de fleste, han scorer ikke mange mÄl men han har en evne til Ä score akkurat nÄr det trengs som mest. Muskler og tyngde har han nok av, men han har ogsÄ en imponerende fart. NÄr de viser stats etter periodene er han ofte helt der oppe sammen med Kissel og Karlsen.

Slik jeg har forstÄtt det er han ogsÄ veldig godt likt i garderoben og en stor ressurs utenfor banen ellers.

Jeg ser uansett ingen risiko med Ä resignere Greg. Hvis det skulle vise seg at han ikke holder mÄl utover i sesongen er jeg rimelig sikker pÄ at han, som den fine typen han er, vil trekke seg og gi plass til en ny import.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »


Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

Flott👍

Med bÄde Hoff og Mauldin resignert begynner jeg Ä se lyst pÄ kommende sesong. Da under forutsetning at Higson totalt sett lykkes bedre med importene enn forrige sesong ;)

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

https://www.oilers.no/nyheter/cliff-wat ... or-oilers/

Da er vi i gang.

Har vÊrt kaptein i ECHL, sÄ det er nok en leder vi fÄr inn. Poengmessig er det ikke mye Ä skryte av i AHL, men produserer ok i ECHL.
BĂžr da kunne bidra i den norske ligaen rimelig greit.

188 cm hÞy, sÄ her kommer det til Ä smelle godt i rundvantet.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Madlaveien skrev: ↑ons jun 07, 2023 11:10 am https://www.oilers.no/nyheter/cliff-wat ... or-oilers/

Da er vi i gang.

Har vÊrt kaptein i ECHL, sÄ det er nok en leder vi fÄr inn. Poengmessig er det ikke mye Ä skryte av i AHL, men produserer ok i ECHL.
BĂžr da kunne bidra i den norske ligaen rimelig greit.

188 cm hÞy, sÄ her kommer det til Ä smelle godt i rundvantet.
Virker som om han tikker mange bokser.
Fysikk, rutine pÄ bra nivÄ, leder, produsert mye i ECHL. Noe som fort kan bety at han leverer bra i Norge.

Fikk en god magefĂžlelse her

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

TAdams6 skrev: ↑ons jun 07, 2023 11:19 am
Madlaveien skrev: ↑ons jun 07, 2023 11:10 am https://www.oilers.no/nyheter/cliff-wat ... or-oilers/

Da er vi i gang.

Har vÊrt kaptein i ECHL, sÄ det er nok en leder vi fÄr inn. Poengmessig er det ikke mye Ä skryte av i AHL, men produserer ok i ECHL.
BĂžr da kunne bidra i den norske ligaen rimelig greit.

188 cm hÞy, sÄ her kommer det til Ä smelle godt i rundvantet.
Virker som om han tikker mange bokser.
Fysikk, rutine pÄ bra nivÄ, leder, produsert mye i ECHL. Noe som fort kan bety at han leverer bra i Norge.

Fikk en god magefĂžlelse her
God magefĂžlelse, enig.

Kikker litt pÄ laget slik det ser ut nÄ, sÄ kan det se ut som det kommer enda en import back inn, en mer spillende type kanskje?

Vi har faktisk 3 gode lĂžper rekker allerede.

Keepere

Henrik Holm, Jens Hoekstra

Backer

Patrick Ulriksen, Kristian Østby, Thomas Higson, Andreas Klavestad, Nicholai Bryhnisveen, Sondre Bjerke (ny)

LĂžpere

Anders Tangen Henriksen, Sander HusebĂž, Greg Mauldin, Patrick Elvsveen (ny), Tommy Kristiansen, Martin Gran (ny), Andre Bjelland Strandborg, Ludvig Hoff, Dan Kissel, Christoffer Karlsen, Nick Dineen

CliffC

Legg inn av CliffC »

Jeg foreslÄr at vi kaller nykommeren CliffW, bare for Ä rydde unna evt. misforstÄelser.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

CliffC skrev: ↑ons jun 07, 2023 11:55 am Jeg foreslĂ„r at vi kaller nykommeren CliffW, bare for Ă„ rydde unna evt. misforstĂ„elser.
Selvsagt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: ↑ons jun 07, 2023 11:55 am Jeg foreslĂ„r at vi kaller nykommeren CliffW, bare for Ă„ rydde unna evt. misforstĂ„elser.
Tenkte med engang at dette kom til Ă„ bli en favoritt hos deg

AllElite

Legg inn av AllElite »

TAdams6 skrev: ↑ons jun 07, 2023 11:19 am
Madlaveien skrev: ↑ons jun 07, 2023 11:10 am https://www.oilers.no/nyheter/cliff-wat ... or-oilers/

Da er vi i gang.

Har vÊrt kaptein i ECHL, sÄ det er nok en leder vi fÄr inn. Poengmessig er det ikke mye Ä skryte av i AHL, men produserer ok i ECHL.
BĂžr da kunne bidra i den norske ligaen rimelig greit.

188 cm hÞy, sÄ her kommer det til Ä smelle godt i rundvantet.
Virker som om han tikker mange bokser.
Fysikk, rutine pÄ bra nivÄ, leder, produsert mye i ECHL. Noe som fort kan bety at han leverer bra i Norge.

Fikk en god magefĂžlelse her
Lang fartstid i NCAA og, det liker Higson godt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Det er sÄ viktig!!

https://www.aftenbladet.no/sport/i/76JE ... al-yndling

Trettenes tilbake :D :D

JohnDoe79

Legg inn av JohnDoe79 »

Skulle Þnske Johannes Johannessen kunne ta til fornuft og gjÞre det samme som Trettenes. God spiller , men sannsynligvis ikke god nok til nivÄ 1 i Sverige / Finland / Sveits , mÄ jo vÊre bedre Ä rule i DNB Arena for laget i sitt hjerte ?!

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

JohnDoe79 skrev: ↑sĂžn jun 18, 2023 12:22 pm Skulle Ăžnske Johannes Johannessen kunne ta til fornuft og gjĂžre det samme som Trettenes. God spiller , men sannsynligvis ikke god nok til nivĂ„ 1 i Sverige / Finland / Sveits , mĂ„ jo vĂŠre bedre Ă„ rule i DNB Arena for laget i sitt hjerte ?!
For tidlig for han. Han er bare 26Är. Spilt sÄ godt i Allsvenskan at han er hentet til SHL kommende sesong.

Han blir nok ute endel Ă„r til

JohnDoe79

Legg inn av JohnDoe79 »

TAdams6 skrev: ↑sþn jun 18, 2023 12:27 pm
JohnDoe79 skrev: ↑sĂžn jun 18, 2023 12:22 pm Skulle Ăžnske Johannes Johannessen kunne ta til fornuft og gjĂžre det samme som Trettenes. God spiller , men sannsynligvis ikke god nok til nivĂ„ 1 i Sverige / Finland / Sveits , mĂ„ jo vĂŠre bedre Ă„ rule i DNB Arena for laget i sitt hjerte ?!
For tidlig for han. Han er bare 26Är. Spilt sÄ godt i Allsvenskan at han er hentet til SHL kommende sesong.

Han blir nok ute endel Ă„r til
Hehe ,var nok litt Þnsketenking fra min side , vet han har kontrakt med Rögle for neste sesong. SÄ fÄr man se hvor mye han faktisk fÄr spille og hvilken rolle han fÄr i laget. Han er jo bÄde yngre og mer uetablert familiemessig enn Trettenes , sÄ sannsynligvis blir han ikke Oilers spiller med det fÞrste , men det trodde jeg om vÄr kjÊre #8 ogsÄ... :shock:

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

JohnDoe79 skrev: ↑sþn jun 18, 2023 1:13 pm
TAdams6 skrev: ↑sþn jun 18, 2023 12:27 pm
JohnDoe79 skrev: ↑sĂžn jun 18, 2023 12:22 pm Skulle Ăžnske Johannes Johannessen kunne ta til fornuft og gjĂžre det samme som Trettenes. God spiller , men sannsynligvis ikke god nok til nivĂ„ 1 i Sverige / Finland / Sveits , mĂ„ jo vĂŠre bedre Ă„ rule i DNB Arena for laget i sitt hjerte ?!
For tidlig for han. Han er bare 26Är. Spilt sÄ godt i Allsvenskan at han er hentet til SHL kommende sesong.

Han blir nok ute endel Ă„r til
Hehe ,var nok litt Þnsketenking fra min side , vet han har kontrakt med Rögle for neste sesong. SÄ fÄr man se hvor mye han faktisk fÄr spille og hvilken rolle han fÄr i laget. Han er jo bÄde yngre og mer uetablert familiemessig enn Trettenes , sÄ sannsynligvis blir han ikke Oilers spiller med det fÞrste , men det trodde jeg om vÄr kjÊre #8 ogsÄ... :shock:
Han er da godt etablert. VÊrt sammen med samme dama siden han spilte i Oilers. Hun bor i Sverige med han. De har allerede kjÞpt leilighet her hjemme, sÄ en dag kommer de hjem. Men de har ikke unger ennÄ

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Laget til Oilers pr dags dato

Forwards (4 rekker allerede)
Tangen Henriksen-Trettenes-Kristiansen
Mauldin-Strandborg-Elvsveen
Gran-Dineen-Hoff
Karlsen-Kissel-HusebĂž

Juniorkontrakt lĂžpere: Wick Karlsen, Calik, Segadal Klungtveit

Backer (3 backpar ++ allerede)
Ulriksen-Østby
Watson-Klavestad
Bryhnisveen-Bjerke
Higson

Juniorkontrakter backer: MĂžnnich Hagen

Keepere:
Holm, Hoekstra

3 utlendinger sÄlangt. Regner ikke med Kissel som vel er norsk nÄ, eller?
En offensiv spiller og en back fra utlandet sÄ ser det knallsterkt ut.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Jeg tipper de henter to utenlandske forwards fĂžr sesongstart, mens den siste importen avventes.

NÄr det gjelder rekkesammensetningene sÄ konstateres at fjorÄrets beste rekke, Hoff, Strandborg og Karlsen er intakt. En mulig rekke kan vÊre Kissel, Trettenes og Dineen. SÄ har vi fjorÄrets tredjerekke bestÄende av Mauldin, TK og en center som erstatter Paulsen. Av de Þvrige vil jeg tro at Gran gis innpass i de poengproduserende rekkene, men kanskje ikke hele tiden. Tangen Henriksen er en potet som kan brukes over alt. Elvsveen er det nok intensjonen at skal gis en god utviklingsarena, og fÄr nok en stÞrre rolle enn han hadde i Storhamar (hvis alt gÄr etter planen). HusebÞ er forsÄvidt et spÞrsmÄlstegn, da juryen fortsatt er pÄ gangen hvorvidt han har det som skal til for Ä slÄ seg inn pÄ dette laget.

Som sagt vil jeg tro det kommer to utlendinger inn fra start av, og disse blir forhÄpentligvis bedre enn fjorÄrets trio, som var ren bom (et lite forbehold med Gervais, som tross alt kom sterkt da det gjaldt som mest, og akkurat dette skal ikke undervurderes. Bittner og Beck var uansett helbom).

Backmessig har vi 6 stk som bÞr ha nivÄet inne pluss Higson som er et spÞrsmÄlstegn. Av disse 6 etablerte er det dog spÞrsmÄlstegn. Holder Bryhnisveen eksempelvis? Jeg synes ikke han har vÊrt overbevisende de siste Ärene av sin karriere. Det er godt mulig at denne lagdelen mÄ styrkes, men om det gjÞres fra start av er jeg ikke sikker pÄ. ForhÄpentligvis slipper de unna skadene de hadde i fjor, men vi skal vel ogsÄ ta i betraktning at flere svÊrt stabile backer har forsvunnet. Lefebvre spilte stort sett alltid, og klokket inn ca 25 minutter hver kamp. Rokseth var alltid tilgjengelig, og ogsÄ Sveum hadde stabilt oppmÞte sin hÞye alder til tross. HurrÞd lÞste en floke, og har reist videre. Jeg er ikke sikker pÄ om Bryhnisveen og Bjerke kompenserer for dette bortfallet, og Watson har helt klart en utfordring nÄr det gjelder Ä erstatte Lefebvre.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Mine rekker:

Import-Trettenes-Import
Hoff-Strandborg-Karlsen
Kissel-Dineen-Gran ( spilte med Dineen i Lillehammer og bĂžttet inn poeng ).
T.Henriksen-Mauldin-TK
HusebĂž

Ulriksen-Watson
Bjerke-Klavestad
Bryhn-Østby
Higson er ikke i nÊrheten pÄ nivÄ.

sÄ regner med det kanskje suppleres inn en back med tiden.

Watson har ok stats i ECHL faktisk, det kan fint vĂŠre at han kan produsere bra for oss.

lĂžperrekkene er sterke allerede, backkorpset der er jeg mer usikker.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Akkurat import back som produserer har Oilers vÊrt flinke til Ä hente. Lefebvre var bra, men vi har hatt veldig lange gode backer som har kommet, reist og blitt erstattet. Akkurat erstatter til Lefebvre er jeg ikke nervÞs for. Han trengte ogsÄ 2 sesonger pÄ Ä storspille for oss. Bra fÞrste sesong og, men fin oppadgÄende kurve.

Vi kan fort fÄ 4 rekker som alle vil produsere godt med poeng. Det kan fort bli den store styrken denne sesongen

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: ↑man jun 19, 2023 8:28 am Jeg tipper de henter to utenlandske forwards fþr sesongstart, mens den siste importen avventes.

NÄr det gjelder rekkesammensetningene sÄ konstateres at fjorÄrets beste rekke, Hoff, Strandborg og Karlsen er intakt. En mulig rekke kan vÊre Kissel, Trettenes og Dineen. SÄ har vi fjorÄrets tredjerekke bestÄende av Mauldin, TK og en center som erstatter Paulsen. Av de Þvrige vil jeg tro at Gran gis innpass i de poengproduserende rekkene, men kanskje ikke hele tiden. Tangen Henriksen er en potet som kan brukes over alt. Elvsveen er det nok intensjonen at skal gis en god utviklingsarena, og fÄr nok en stÞrre rolle enn han hadde i Storhamar (hvis alt gÄr etter planen). HusebÞ er forsÄvidt et spÞrsmÄlstegn, da juryen fortsatt er pÄ gangen hvorvidt han har det som skal til for Ä slÄ seg inn pÄ dette laget.

Som sagt vil jeg tro det kommer to utlendinger inn fra start av, og disse blir forhÄpentligvis bedre enn fjorÄrets trio, som var ren bom (et lite forbehold med Gervais, som tross alt kom sterkt da det gjaldt som mest, og akkurat dette skal ikke undervurderes. Bittner og Beck var uansett helbom).

Backmessig har vi 6 stk som bÞr ha nivÄet inne pluss Higson som er et spÞrsmÄlstegn. Av disse 6 etablerte er det dog spÞrsmÄlstegn. Holder Bryhnisveen eksempelvis? Jeg synes ikke han har vÊrt overbevisende de siste Ärene av sin karriere. Det er godt mulig at denne lagdelen mÄ styrkes, men om det gjÞres fra start av er jeg ikke sikker pÄ. ForhÄpentligvis slipper de unna skadene de hadde i fjor, men vi skal vel ogsÄ ta i betraktning at flere svÊrt stabile backer har forsvunnet. Lefebvre spilte stort sett alltid, og klokket inn ca 25 minutter hver kamp. Rokseth var alltid tilgjengelig, og ogsÄ Sveum hadde stabilt oppmÞte sin hÞye alder til tross. HurrÞd lÞste en floke, og har reist videre. Jeg er ikke sikker pÄ om Bryhnisveen og Bjerke kompenserer for dette bortfallet, og Watson har helt klart en utfordring nÄr det gjelder Ä erstatte Lefebvre.
spennende Ä se hva Oilers henter. Jeg synes det er for tynt i bredden pÄ backen, sÄ jeg hÄper vi henter en solid back til pluss en forward.

Det virker Ä vÊre mer fart i troppen nÄ i forhold til ifjor. Noe jeg liker.

PÄ backsiden er det godt Ä ha 4 backpar Ä spille pÄ. Kun 1 ung med juniorkontrakt pÄ backen. SÄ jeg hÄper pÄ en back
Offensivt har vi 3 pÄ juniorkontrakt. Samtidig har vi allerede 4 bra rekker. En god spiller inn der vil gi oss luksusproblem. Men det mÄ Oilers ha for Ä kunne vinne igjen.

Det positive er at stallen allerede er sÄ bra. Den norske stamme har de bygd meget godt opp. Det var egentlig det store spÞrsmÄlstegnet for min del. Den norske stammen mÄ vÊre sterk for Ä kunne vinne og bygge lag. De laga som kun har importene Ä flyte pÄ holder som regel ikke helt inn, men er strÄlende i enkeltkamper. SÄ den jobben som er gjort med Ä hente
Bjerke, en spiller pÄ 27 Är med 9-10 sesonger bak seg i toppdivisjonen og 345 kamper pÄ Þverste nivÄ
Elvsveen, en ung spiller pÄ 20 Är med herlig fart pÄ skÞytene. Hans store gjennombrudd er like rundt hjÞrnet
Martin Gran, en spiller pÄ 26 som allerede har vÊrt i Østerrike, England, Italia og Sverige og spilt. Har produsert jevnt bra med poeng. Kan bli enda bedre i Oilers hvis han fÄr stor nok rolle i laget.
Matthias Trettenes er kommet hjem. 29 Är gammel. Blir nok her til han legger opp nÄ. Holder han pÄ lenge nok sÄ kan han ta rekorder fra Kissel. En leder og en mann Ä bygge laget pÄ framover. Noe de trengte etter at Sveum la opp.

De greide Ă„ beholde Ludvig Hoff, en seier det og.

Og sÄ har vi fÄtt en Watson som har hatt šCšpÄ drakten i bÄde USHL, NCAA og ECHL. NÄr du fÄr vÊre kaptein pÄ 3 ulike nivÄer gjennom karrieren, ja da vil jeg tro det er en leder vi har fÄtt. En egenskap som kommer i tillegg til hockey egenskaper. Ledere er viktig. Spesielt nÄr det er endel unge spillere og sÄ mÞter vi noen rutinerte spillere hos vÄre motstandere.

Unge Hoekstra som backup liker jeg og. Vi har hatt suksess med det tidligere. Eller suksess? Ikke noe dÄrligere resultat enn Partanen ivertfall. WikstÞl gjorde vel mer utav seg enn Partanen.

MÞnnich Hagen pÄ backen spilte U18 VM for Norge sist sesong. Spennende og kun 17 Är gammel. En back Ä satse pÄ litt etter litt.
Oliver Calik er 19, gode statistikk fra Oilers U20
Sander HusebÞ er ogsÄ 19 og veldig mye bedre statistikker enn Calik. Dominerte for Oilers U20 og svÊrt delaktig i at de vant til slutt. Fortjener en sjanse hos Oilers. SÄ fÄr tiden vise om han tar steget eller ei. Men velfortjent mulighet
Iver Wick Karlsen er 18 Är. Spilte ogsÄ for Norge U18 i VM forrige sesong. Veldig gode statistikker for Oilers U20
Segadal Klungtveit er ogsÄ 17 Är gammel. OgsÄ han pÄ Norge U18 i VM sist sesong.

Var en liten sak jeg leste om at det nÄ var 10 stk inklusive GjÞse som var fra Stavanger regionen rundt A-laget denne sesongen. Det kommer seg selv om flere av de er unge.

Fram til nÄ synes jeg lagbyggingen etter at GjÞse ble ansatt har vÊrt meget bra og sterk. Jeg er rett og slett imponert. Jeg fryktet at vi skulle gi GjÞse vanskelige arbeidsforhold og fÄ en ny Gulbrandsen sesong. Det tror jeg ikke skjer. Hva GjÞse finner pÄ vet vi ikke. Men jeg er sterkere i troen nÄ en nÄr vi ansatte han.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Fra Aftenbladet https://www.aftenbladet.no/sport/i/dnbw ... ortsstudio
"Det er ikke bare det sportslige som gÄr sÄ det suser i Oilers. De to siste sesongene har klubben blant annet vunnet bÄde serie- og NM-gull pÄ herresiden.

Men ogsÄ butikken gÄr sÄ det griner. 2022 ble et rekordÄr for Oilers-konsernet som omsatte for 117 millioner kroner.

Det melder RA.

NÄr det gjelder ishockeydriften sÄ ble resultatet 13,7 millioner kroner mens Ärsresultatet endte pÄ drÞyt 10 millioner etter skatt.

Egenkapitalen i klubben skal ifÞlge RA nÄ vÊre pÄ 65 millioner kroner.

Styreleder og hovedaksjonĂŠr i klubben Tore Christiansen, sier 2023 vil bli tĂžffere. Blant annet grunnet generell prisvekst og den svake kronekursen som gjĂžr utenlandske spillere dyrere."

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

GÄ tilbake til «Ishockey»