Succession (HBO)

Svar
Knaberaps

Re: Succession (HBO)

Legg inn av Knaberaps »

En kompis av meg hadde for noen år siden en liten rolle (mulig statist, husker ikke) i en film, der Brian Cox medvirket. Han ga Cox visittkortet sitt og ba han huske han dersom en rolle skulle dukke opp. Cox ble fly forbanna og sa at dette var ikke måten å gjøre det på. Han ydmyket han foran hele staben, og ba han komme seg vekk fra settet. Så mulig Cox er en liten drittsekk i virkeligheten også.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

I helvete for en serie. Siste episode er heeelt der oppe synes jeg. Etter BB er dette den beste for min del, kanskje.
Gleder meg å se den igjen.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Har ikke lest noen kommentarer på grunn av spoilere.

Har sett 3 episoder av sesong 1. Så langt en dysfunksjonell familie hvor ingen oppfører seg som normale mennesker.
Er det en slags komedie-serie?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Neptun skrev: tor jun 01, 2023 9:13 pm Er det en slags komedie-serie?
Vi kan vel kalle den en mørk satirisk komedie-drama eller noe i den duren. En moderne Falcon Crest, kanskje. Uansett en helt fenomenal serie du er pokka nødt til å se. Blir bare bedre og bedre.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Neptun skrev: tor jun 01, 2023 9:13 pm Så langt en dysfunksjonell familie hvor ingen oppfører seg som normale mennesker.
Tror ikke noen serie eller filmskapere setter seg ned og finner ut at "nå skal vi lage en knallserie om normale mennesker". Blir neppe noen suksess.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Er ikke denne familien som alle andre familier?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Alpha skrev: tor jun 01, 2023 11:38 pm Er ikke denne familien som alle andre familier?
Ja, hvem har ikke lekt "boar on the floor", familieunderholdningen der man må krype rundt på gulvet og lage griselyder med kones tremenning og CFO i svigerfars selskap, mens svigerfar kaster pølser på gulvet som du må sloss med de to andre for?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Intervju med Jesse Armstrong hbor han prater om Succession-avslutningen.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Neptun skrev: tor jun 01, 2023 9:13 pm Har ikke lest noen kommentarer på grunn av spoilere.

Har sett 3 episoder av sesong 1. Så langt en dysfunksjonell familie hvor ingen oppfører seg som normale mennesker.
Er det en slags komedie-serie?
Det er helt korrekt. Kramer dukker opp i episode 9, så det er bare å glede seg.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Shiv= Improvisert kniv
Roy= Rød eller konge

Wambsgans, etter Bill Wambsganss,
"a second baseman for Cleveland from 1914 to 1923. Wambsganss didn’t hit much, and there’s little indication he was a stellar base runner or a top-notch fielder. But he had one moment of pure glory, turning the first — and only — unassisted triple play in World Series history."

Shiv kniver "kongen" Kendall i ryggen, og Tom tar ut tre søsken i kampen om tronen.

Også:
Succession is based loosely on King Lear, which ends with all 3 children dying and the kingdom going to Albany, husband of Lear's eldest child, who offers to share it with Edgar who's outside the family. Edgar spends most of the play disguised as a beggar named “Poor Tom.”
- Er Edgar da Greg?

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Ikke så mye mer å si annet enn at dette var en kongeserie. Fantastisk avslutning. Så igjen den siste episoden. Ingen vinnere, alle ender opp med noe, og Tom er den som får mest ut av det sammenlignet med hva han kom inn serien med. Likevel. Shiv og de andre sitter med et par friske milliarder, så de skal nok få kost seg framover også. Utenom Kendall som naturligvis tar selvmord straks.

Tror Shiv snudde etter at Kendall la beina på bordet, og hun så hvor ufattelig uspiselig og han var og blir som leder. Hadde han klart å ikke være seg selv i 10 minutter før avstemningen så tror jeg han ville vunnet, men som hele serien ellers så er han så ufattelig selv-saboterende at alle oppturer og sterke øyeblikk (som han har mange av) umiddelbart blitt fulgt opp av manisk tøys.

Ingenting topper uansett sesongavslutningen av sesong 2. De beste 4 minuttene som er laget av TV de siste par årene.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Enig med Lille Stevie, har en drøss av onelinere fra den serien jeg selv skal bruke fremover 8-) 8-)

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

SirJames skrev: søn jun 11, 2023 11:40 pm Enig med Lille Stevie, har en drøss av onelinere fra den serien jeg selv skal bruke fremover 8-) 8-)
"It sure as shit didn't say Shiv" er min absolutte favoritt. Når de begynner å diskutere om navnet til Kendall er understreket eller overstreket.

Case in point:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»