Div ritt 2023

Svar
dorian

Re: Div ritt 2023

Legg inn av dorian »

Higgs Boson skrev: søn jun 04, 2023 10:38 pm Katrine Ålerud vant Vuelta Ciclista Andalucia sammenlagt etter å blitt nr 2 på dagens etappe. Mie Ottestad fra det norske landslaget ble nr 2 sammenlagt etter å ha vunnet dagens etappe.
De angrep tidlig på etappen og holdt unna til mål. Enormt gledelig for begge to. Ottestad tilbake etter nakkebrudd, og Aalerud har slitt helt ufattelig mye med sykdom og skader de siste årene. Håper inderlig at oppturen fortsetter for begge.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

dorian skrev: man jun 05, 2023 9:36 am
Higgs Boson skrev: søn jun 04, 2023 5:10 pm Både Johannessen og Træen var med gruppa på 40 mann som gjorde opp om seieren. Hoelgaard ble nr 12. Han begynner kanskje å våkne litt igjen etter mye sykdomstrøbbel.
Hoelgaard har visstnok endelig fått orden på helsa. På høy tid, hvis han skal sikre seg kontrakt for neste år. Proffkarrieren så langt har ikke kunnet gå verre.
Tilbake til Uno-X foran neste sesong ville ikke vært feil. Kunne inngått i en sterk endagerstropp med Kristoff, Wærneskjold og Tiller på brostein og Leknessund, Dversnes og kanskje THJ i bakkeklassikere.

dorian

Legg inn av dorian »

KongOlav2 skrev: man jun 05, 2023 9:39 am Tilbake til Uno-X foran neste sesong ville ikke vært feil. Kunne inngått i en sterk endagerstropp med Kristoff, Wærneskjold og Tiller på brostein og Leknessund, Dversnes og kanskje THJ i bakkeklassikere.
Jo, kanskje, men på den andre siden så vil han kanskje prøve å vise seg frem skikkelig i Trek, om han får tilbud om fornyelse? Må jo ha en følelse av at han har mye ugjort der. Blir også litt rart om Uno-X henter tilbake alle "eksportene" sine allerede etter at første kontraktperiode er over. Så skal de visstnok hente Magnus Cort også.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

dorian skrev: man jun 05, 2023 9:42 am Jo, kanskje, men på den andre siden så vil han kanskje prøve å vise seg frem skikkelig i Trek, om han får tilbud om fornyelse? Må jo ha en følelse av at han har mye ugjort der. Blir også litt rart om Uno-X henter tilbake alle "eksportene" sine allerede etter at første kontraktperiode er over. Så skal de visstnok hente Magnus Cort også.
Cort må være en av de større mysteriene i sykkelsporten. Mange imponerende prestasjoner i brudd i Grand Tours, men omtrent ingenting i endagersritt. De siste årene har ikke EF giddi å bruke ham en gang i vårklassikerne utenom MSR.

dorian

Legg inn av dorian »

KongOlav2 skrev: man jun 05, 2023 9:45 am Cort må være en av de større mysteriene i sykkelsporten. Mange imponerende prestasjoner i brudd i Grand Tours, men omtrent ingenting i endagersritt. De siste årene har ikke EF giddi å bruke ham en gang i vårklassikerne utenom MSR.
Han er ganske lik EBH i så måte, men Edvald har tross alt masse seire i de mindre harde endagsrittene. Jeg syns forresten også at Sagan underpresterte voldsomt i monumentene, med tanke på hvor knusende overlegen han kunne være i etapperitt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

dorian skrev: man jun 05, 2023 9:53 am
KongOlav2 skrev: man jun 05, 2023 9:45 am Cort må være en av de større mysteriene i sykkelsporten. Mange imponerende prestasjoner i brudd i Grand Tours, men omtrent ingenting i endagersritt. De siste årene har ikke EF giddi å bruke ham en gang i vårklassikerne utenom MSR.
Han er ganske lik EBH i så måte, men Edvald har tross alt masse seire i de mindre harde endagsrittene. Jeg syns forresten også at Sagan underpresterte voldsomt i monumentene, med tanke på hvor knusende overlegen han kunne være i etapperitt.
Ja, det er en ting at Cort ikke leverer i RVV, AGR, PR eller slike, men det er jo også en god del ikke altfor lange ritt rundt 200 km. Brabantse Pijl, Le Samyn, Dwars door Vlanderen, Kuurne-Brussel-Kuurne, m.fl. Han presterer egentlig ikke i noe.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Ala faktisk, ikke vunnet på lang tid, men vinner med god margin. Spennende avslutning siden noen spurtere faktisk klarte å henge med, men ikke klarte å dra det helt inn. Bra av Edvald, og UNO-X gjengen. Virker som at Edvald får kjøre resultat. Blir vel for Touren på han igjen da ? Ikke at han vinner på dette nivået når alle er med, må nok i ett brudd for det, men ser absolutt at han prøver på noe.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Loulou! Dette har vi venta på lenge.

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

Tempo i Dauphine i dag. Mikkel Bjerg vant etappen, Vingegaard nummer to og setter seg som ventet i klar pole position for sammendraget.

Træen kjørte en overraskende bra tempo og ble nummer 26, 2:01 bak. Hadde forventet at THJ skulle være klart bedre enn Træen, men han sliter fortsatt med formen og ble nummer 38, 2:32 bak. Dog foran ryttere som Bernal, Carapaz, Mas, Landa og ikke langt bak Gaudu, Buchmann etc.

Træen er nummer 16 sammenlagt, THJ nummer 24. Mange ikke-klatrere foran så med gode klatrebein resten av uken bør det være mulig å avansere i sammendraget.

I morgen kan det fort bli bruddseier, så da håper vi Greegard er klar, før de 3 siste etappene er for klatrerne.

pigg

Legg inn av pigg »

Vingegaard!

Herrefred, som jeg gleder meg til reprise på Vingegaard/Pogacar neste måned.

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

THJ nummer 3 etter å nesten ha slått Alaphilippe i spurten!

Træen skuffet og tapte halvminuttet til THJ-gruppen og minutter til Vingegaard. Var positivt overrasket etter tempoen i går, men skuffet i dag.

lund

Legg inn av lund »

Klarer ikke å ikke være svært skeptisk til Vingegaard, men rått av vår mann. Brukbare sjanser for etappeseier i touren (men fordrer nok at hen heller går for bruddseire og ikke satser på noe sammendrag).

Brukeravatar
Trehjulssykkel
Innlegg: 502

Legg inn av Trehjulssykkel »

Ekstremt lovende av Tobias, kommer han seg i brudd vil han fort være en vinnerfavoritt. Hadde jeg vært Uno DS så hadde jeg bedt han tape tid på flate etapper med vilje.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

george_hincapie skrev: tor jun 08, 2023 4:21 pm THJ nummer 3 etter å nesten ha slått Alaphilippe i spurten!

Træen skuffet og tapte halvminuttet til THJ-gruppen og minutter til Vingegaard. Var positivt overrasket etter tempoen i går, men skuffet i dag.
Det der var ikke noen bakke for Træen. Han er en diesel og passer bedre i lange vakker med jevnt høyt tempo. Jeg synes innsatsen var greHalland Johannessen virker veldig lovende før touren. Hadde han startet spurten litt før hadde han jaggu tatt andreplassen.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Ja god prestasjon av Tobias i dag. Gleder meg til morgendagens etappe, har syklet mye de siste 5-6 milene (bodde i Flumet en uke en gang og La Cluzac en annen gagn. Flott område.

Brukeravatar
Sodajr
Innlegg: 9005

Legg inn av Sodajr »

Ser ut til å bli bortkasta krefter på Uno-X idag :(

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Sodajr skrev: fre jun 09, 2023 3:54 pm Ser ut til å bli bortkasta krefter på Uno-X idag :(
Det var for mange av sammenlagtlagene som ventet på de to neste etappene.
Uansett, THJ rykket opp to plasser sammenlagt til tiendeplass, og Træen rykket opp tre plasser.
Og THJ er nå nummer to i kampen om ungdomstrøya, bare sekunder bak Bjerg. Om alt går som det skal blir den hans i morgen.
Alt i alt en god dag for UNO-X.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Ja og så er det god "trening" å kjøre offensivt med laget.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Se Campenaerts i front. Svarte sykkelsko. Helt korrekt. Der har UNO-X noe å lære. 😉

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Campenaerts er en herlig fyr, en personlig favoritt. Flott at Charmig kom seg i brudd også, viktig å vise seg frem på klatreetapper. Har syklet La Marmotte 2 ganger (er Frankrikes mest populære turritt etter L'etape som TdF arrangerer )og den første gangen (2015) gikk det jordskred som medførte at en måtte droppe Telegraph/Galiber og da heller bruke akkurat den varianten de sykler i dag med Mollard og Croix d'Fer. Varmest dagen jeg har hatt på ritt, var en hollender som omkom i heteslag i bunnen av Alpe'd Huez. Var visstnok 47 grader der da. Jeg var i bunn noen timer før det, men herregud det var varmt da også. En kompis av meg drakk 14 flasker den dagen, på ca 9-10 timer. Året etterpå var det kaldere og da fikk vi snøstorm på Galiber (og ble sendt igjennom tunellen i stedet for col'n). Og det var å fortrekke. Jeg hadde ca lik plassering de to årene, men brukte mye mer tid opp til målgangen på Alpe det "varme" året. Måtte stoppe for fylle drikke, tømme vann over hodet etc, mens året etterpå syklet vi uten stopp med fin flyt.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Enormt bra av Træen dette. Litt mer skuffende av THJ, men han så litt tung ut før han slapp også, lå langt bra i gruppa.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Træen altså. Og som jeg sa lenger oppe her. Han passer bedre i lange bakker med jevnt tempo.
THJ skuffa i dag.

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

Træen var smart som tok sitt eget tempo i bunn. 10.plass sammenlagt nå og bør ha mulighet til å holde seg inne i topp 10 med en god etappe i morgen.

THJ gikk nok litt for hardt da Jumbo satte opp farten og fikk det tungt. Forsvarte seg veldig bra og tapte ikke mer enn 35 sekunder til gruppa til Træen. Falt ned til 15.plass sammenlagt, men ikke mer enn 32 sekunder bak Træen på 10.plass.

Dessverre er nok begge for nærme til å kunne slenge seg med i bruddet i morgen.

Må gi honnør til Charmig for fin innsats i bruddet og det var gledelig å se at Anders Halland Johannesen satt med over Col du Mollard. Kanskje han kan bli competitiv til høsten!

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Enig i at det faktisk ikke var krise for THJ når ikke tapte mer, så han jo aldri. Ellers nå, det fantastiske rittet Dwars door het Hageland (GCN+). Masse digge grusveier, Uno-X med TIller. Men er først og fremst MvDP første ritt etter en lang treningspause. Er han rittklar ? og ja da, gikk solo nå nettopp, 75 km før mål. Rått.

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

En runde (24 km) igjen og tetgruppa som var på rundt 25 ryttere sprakk opp skikkelig opp til passering av målstreken. De tre sterkeste som skaffet en liten luke her var Lampaert, Van der Poel og ................................... Tiller! Nå er det 8-9 ryttere i front og i tillegg til Tiller er også Wærenskjold her. Resell og Kristoff i gruppen bak.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Lurer på om dette er det beste rittet jeg har sett av Uno-X, de er virkelig med å preger rittet med knallbra startfelt. Burde vært WT ritt dette-. MvdP punkterer 2 mil før mål. Nå må bare Uno-X og QS kjøre. Utrolig tregt dekkbytte for MvdP forresten, men virket ikke som han stresset av den grunn heller.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Kjip punktering på Wærenskjold (tror jeg).

george_hincapie
Innlegg: 2214

Legg inn av george_hincapie »

Van der Poel ser ut til å være fornøyd med dagen, virker ikke som han jakter å få kontakt med gruppe 2 veldig hardt.

Wærenskjold tok en lang føring i tetgruppen før han måtte slippe, ser ut til at det var en punktering for nå byttet han sykkel og er på halen av gruppe 2. Fryktelig synd.
Nå er det altså bare 7 ryttere igjen og en del av de ser helt utslitte ut. Problemet for Tiller er at QuickStep har 3 ryttere i frontgruppen..

Brukeravatar
Trehjulssykkel
Innlegg: 502

Legg inn av Trehjulssykkel »

KONGEN AV HAGELAND

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Yess, endelig! Rasmus Tiller vant lett i Hageland.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»