Casper Ruud

Svar
Skraevadottir

Re: Casper Ruud

Legg inn av Skraevadottir »

Fikk sett litt på denne kampen innimellom, og jeg likte det jeg så. Ruud virka meget solid og var sterk i de avgjørende øyeblikkene. Utnytta breakballer klart bedre enn Jarry og spilte tøft når han trengte det. Da er det bare å håpe på at han får muligheten til å ta revansje på Rune i kvarten. Kan jo bli Cerundolo i stedet, men jeg håper altså på dansken (utrolig nok).

startelver

Legg inn av startelver »

Det ble uansett en ganske jevn kamp der marginene var på riktig side, må heve seg et par hakk mot Rune.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Vinden blåser opp all grusen i dette intervjuet😂

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

De går dypt til verks med analyser av Ruuds kamp bare synd jeg ikke får med meg hva de sier

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

startelver skrev: man jun 05, 2023 4:02 pm Det ble uansett en ganske jevn kamp der marginene var på riktig side, må heve seg et par hakk mot Rune.
Casper har noen fordeler: mentalt sterk, erfaring og fysisk sterk. Dersom det blir en lang kamp tror jeg faktisk det vil favorisere Casper. Rune har talent og blir definitivt tøff, men han er ikke så mentalt sterk som Casper, han mangler erfaring og jeg stoler ikke helt på fysikken hans. Tror vi alle bør håpe på en lang kamp💪

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

TheBaseline skrev: man jun 05, 2023 2:09 pm Lol! Told you han ville tape. Og dere lo av meg fordi jeg var ærlig. Ok.
Men han vant knepent 3-0 da.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Kan gå mot TB i første sett for Rune om ikke dansken utnytter mulighet nå.

Cerundolo blir som ventet ingen walkover.

Som i forrige runde synes jeg Rune ser litt ukonsentrert ut i perioder. Har ikke råd til det idag eller mot Ruud. Når han er på så er han magisk dog.

DennisB

Legg inn av DennisB »

TheBaseline skrev: man jun 05, 2023 4:07 pm
startelver skrev: man jun 05, 2023 4:02 pm Det ble uansett en ganske jevn kamp der marginene var på riktig side, må heve seg et par hakk mot Rune.
Casper har noen fordeler: mentalt sterk, erfaring og fysisk sterk. Dersom det blir en lang kamp tror jeg faktisk det vil favorisere Casper. Rune har talent og blir definitivt tøff, men han er ikke så mentalt sterk som Casper, han mangler erfaring og jeg stoler ikke helt på fysikken hans. Tror vi alle bør håpe på en lang kamp💪
Hadde ikke tenkt å svare, er sjelden innom og snakker om taktikk, mentalitet og ferdigheter, men her måtte jeg.

I år, eller fra i fjor høst, har det vært motsatt. Rune er knallsterk i hodet, og har vært bedre mentalt enn Ruud. Vel og merke om dansken ikke lar temperamentet ta overhånd.

Erfaring har de begge to. Holger har tatt så mange topp 10-skalper at han har den erfaringen som trengs. Han har vært best av de to i år.

Fysisk er de nok ganske like, men jo lengre kampen varer, jo mer tror jeg på dansk seier. Som da de møttes sist, da Casper ikke hadde mer å gi, kom forskjellen mellom dem fram. Rune er per i dag den beste spilleren av de to, etter mitt syn. Og Rune vil være oddsmessig, men relativt knapp favoritt. Om han vinner i dag, selvsagt.

Men det er ikke dermed sagt at Casper ikke vinner. Han har en relativt god sjanse, men da tror jeg han bør gjøre det i tre, maksimalt fire sett. Det hadde også vært en fordel om Rune får en femsetter i beina i dag.
Sist redigert av DennisB den man jun 05, 2023 4:33 pm, redigert 1 gang totalt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

DennisB skrev: man jun 05, 2023 4:24 pm Erfaring har de begge to. Holger har tatt så mange topp 10-skalper at han har den erfaringen som trengs. Han har vært best av de to i år.
Kommentarer i Rune-Cerundolo-matchen nå sa nettopp at Rune og Djokovic har flest seire mot topp 10-spillere siste 12 mnd. 11 seire!

Neste på listen har 6 (bla Sinner, Norrie og Rublev tror jeg han nevnte).

Hvor mange har Ruud egentlig? Kan ikke være mange.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Lew_Ashby skrev: man jun 05, 2023 4:29 pm Hvor mange har Ruud egentlig? Kan ikke være mange.
4. Skal sies at det har vært vanskeligere for Casper enn Rune å møte topp 10 motstand også pga ranking

startelver

Legg inn av startelver »

Problemet med Rune er at gutten nettopp har fylt 20 år, og kan bli irriterende god, bedre enn de fleste. Bare et tidsspørsmål før han vinner en stor tittel.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

startelver skrev: man jun 05, 2023 4:46 pm Bare et tidsspørsmål før han vinner en stor tittel.
Du er nesten 7 måneder for sein her. Vant Paris Masters i fjor

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

UK1902 skrev: man jun 05, 2023 4:55 pm
startelver skrev: man jun 05, 2023 4:46 pm Bare et tidsspørsmål før han vinner en stor tittel.
Du er nesten 7 måneder for sein her. Vant Paris Masters i fjor
Mot Djokovic i finalen til og med.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Rune sliter med fokuset u sin kamp nå

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

UK1902 skrev: man jun 05, 2023 4:42 pm
Lew_Ashby skrev: man jun 05, 2023 4:29 pm Hvor mange har Ruud egentlig? Kan ikke være mange.
4. Skal sies at det har vært vanskeligere for Casper enn Rune å møte topp 10 motstand også pga ranking
Flere enn jeg trodde altså. Blir 5 mot Rune om noen dager om dansken ikke roter det til her. Cerundolo spiller bra, men Rune er også veldig ustabil i dag.

Argentineren tok nettopp 2.sett nå, første var også jevnt hvor Rune vant TB.

startelver

Legg inn av startelver »

UK1902 skrev: man jun 05, 2023 4:55 pm
startelver skrev: man jun 05, 2023 4:46 pm Bare et tidsspørsmål før han vinner en stor tittel.
Du er nesten 7 måneder for sein her. Vant Paris Masters i fjor
Jeg tenkte på GS , Grand Slam da. Men titler har han fra før ja.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

startelver skrev: man jun 05, 2023 5:05 pm
UK1902 skrev: man jun 05, 2023 4:55 pm
startelver skrev: man jun 05, 2023 4:46 pm Bare et tidsspørsmål før han vinner en stor tittel.
Du er nesten 7 måneder for sein her. Vant Paris Masters i fjor
Jeg tenkte på GS , Grand Slam da. Men titler har han fra før ja.
Masters-tittel er en stor tittel. Det er ikke noe annet man kan kalle det. Så er GS selvsagt aller størst.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Det som er dumt om Rune ryker er jo at denne tråden vil jo aldri kunne glemme hvor enkel vei Casper har fått til finalen...

UK1902

Legg inn av UK1902 »

LittleSteven skrev: man jun 05, 2023 6:53 pm Det er vel en liten omskrivning av sannheten? Snarere motsatt slik jeg ser det, når 3 av de 4 kom i sluttspillet, hvor hver seier automatisk gir en topp 10-seier.
På hvilken måte er det omskriving av sannheten? Kan ikke møte en topp 10 spiller i noen turneringer før tidligst i kvarten, og i grand slams fikk han kun sjansen mot Alcaraz og Nadal i finalene. De 5 kampene i sluttspillet er vel halvparten av topp 10-kampene Casper har hatt de siste 12 månedene

Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Må innrømme at jeg ikke unner Rune noe særlig, så bryr meg mindre om hva folk sier om Ruud. De som ikke liker han syter på nett uansett.

Men det ble Rune, så var jo det problemet løst ;). Håper Casper tar han.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Vel Rune skremte ikke vannet av så mange med den prestasjonen. Casper bør absolutt kunne kopiere fjorårets kvart.

startelver

Legg inn av startelver »

Danmark - Norge neste

UK1902

Legg inn av UK1902 »

LittleSteven skrev: man jun 05, 2023 7:15 pm Du skrev "Skal sies at det har vært vanskeligere for Casper enn Rune å møte topp 10 motstand også pga ranking." Noe som jo ikke stemmer, mtp. at topp 8 gir mange "gratis" muligheter i sluttspillet, som veier noe opp.

Selvsagt et godt poeng at man kan møte flere topp 10-spillere på veien når man er ranket utenfor topp 10. Men når man har skarve 6-13 (om jeg så korrekt) de siste 24 mnd mot topp 10-spillere etter å ha vært nr. 2 i verden, sier det seg vel selv at man har hatt gullhår med trekninger og at trekninger har "åpnet seg opp". Ikke uten grunn han blir kalt 250-kongen ;)
I utgangspunktet får man bare 3 kamper i sluttspillet. Rune møtte 5 topp 10 spillere i Paris for eksempel, så da er ATP Finals allerede utlignet bare der. Topp 10 spillere Rune møtte i 2022 som Casper umulig kunne ha møtt like tidlig pga ranking: Sinner i Sofia, Tsitsipas på Roland Garros, Norrie i US Open, Hurkacz og Rublev (og Alcaraz, men Casper kunne ha møtt en annen topp 10 spiller den runden) i Paris.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Da får vi Casper mot Holger i år også, også denne gangen i kvartfinalen, og antagelig også i år som kveldskamp (Zverev har nå hatt tre kveldskamper, så tror det er usannsynlig at han får det igjen).

Jeg sitter vel med følelsen av at begge to er i noe dårligere form nå enn hva de var på tilsvarende tidspunkt i fjor. Veldig skranglete fra Rune i dag, og Casper selv er et par knepp svakere. Rune er nok uansett favoritt, slik jeg ser det, så det blir bare å kose seg med kamp onsdag.

Genial

Legg inn av Genial »

Oddsen åpner på 1.72 - 2.10 med Rune som liten favoritt. Virker forsåvidt riktig, men tror den hadde vært nede i 1.40 før dagens kamper.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Spent på oddsen mot Rune, dansken så ikke bra ut i dag. Når de møttes i Roma så var Rune i rundt 1,65 - syns han skal være mindre favoritt her.

Genial

Legg inn av Genial »

GoingKronos skrev: man jun 05, 2023 7:49 pm Spent på oddsen mot Rune, dansken så ikke bra ut i dag. Når de møttes i Roma så var Rune i rundt 1,65 - syns han skal være mindre favoritt her.
Oddsen åpnet ca. 1.75 - 2.10 fordel Rune, men oddsen på Ruud er på vei nedover allerede. De fleste har nå ca. 50-50 odds eller Ruud liten favoritt, men Coolbet holder igjen på 2.10. Jeg slenger en innsats på den mens oddsen står seg.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

LittleSteven skrev: man jun 05, 2023 7:57 pm Og for å være veeeeldig pirkete, man kan møte nr 9 og 10 i verden i 1/8-finaler.
Ikke som topp 4 seed som Casper var i masters-turneringene utenom Cincinnati de siste 12 månedene. Da møter man 13-16 seed

Angående Djokovic så blir det litt tåpelig å sammenligne med han i og med at han er en av de to beste spillerne noen sinne og også hadde lavere ranking de siste 12 månedene pga mangel på disse turneringene. Er en grunn til at Alcaraz ikke har hatt mange de siste 12 også og det er ikke fordi han sliter mentalt mot toppspillere, men en blanding av skader og at han er ranket så høyt at han sjeldent ender opp med å møte dem. Djokovic fikk for øvrig også 5 fra sluttspillet, som er rett under halvparten av de han har (et sluttspill Alcaraz ikke fikk deltatt i pga skade)
Sist redigert av UK1902 den man jun 05, 2023 9:01 pm, redigert 1 gang totalt.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

LittleSteven skrev: man jun 05, 2023 9:00 pm Og Montreal, samt 3 av de siste 4 GS ;) Men sant, glemte den regelen :roll: Den gjelder vel i alle turneringer og ikke bare GS?
Casper var topp 4 seedet i Montreal (I tillegg var det ikke flere enn 8 av topp 10 som stilte i Cincinnati og US Open pga Djokovic og Zverev manglet, så da kunne han heller ikke møtt topp 10 før kvarten). Var også topp 4 seedet i Wimbledon, så det er faktisk kun fjorårets Roland Garros de siste 12 månedene hvor han kunne møtt topp 10 motstand før kvarten. Gjelder vel kun i Masters og GS siden lavere turneringer kun har 8 seeds, men så spiller "aldri" mer enn 8 av de 10 beste i samme turnering under Masters-nivå, så det blir ikke alt for relevant.
Sist redigert av UK1902 den man jun 05, 2023 9:13 pm, redigert 3 ganger totalt.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Genial skrev: man jun 05, 2023 8:38 pm
GoingKronos skrev: man jun 05, 2023 7:49 pm Spent på oddsen mot Rune, dansken så ikke bra ut i dag. Når de møttes i Roma så var Rune i rundt 1,65 - syns han skal være mindre favoritt her.
Oddsen åpnet ca. 1.75 - 2.10 fordel Rune, men oddsen på Ruud er på vei nedover allerede. De fleste har nå ca. 50-50 odds eller Ruud liten favoritt, men Coolbet holder igjen på 2.10. Jeg slenger en innsats på den mens oddsen står seg.
Markedet ser ut til å legge seg på Ruud som favoritt til rundt 1,80 i odds. Rune så virkelig ikke bra ut i dag, så jeg forstår jo slik sett oddsspillerne - men samtidig er det sjelden man går fra å være klar favoritt til underdog i løpet av en måned og på samme underlag.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»