Laila.

Svar
PapaSmurf

Re: Laila.

Legg inn av PapaSmurf »

Kul_Djevel skrev: fre jan 06, 2023 11:40 am
Solvgutt1 skrev: fre jan 06, 2023 11:19 am
Kul_Djevel skrev: fre jan 06, 2023 11:17 am

Dessuten ble det sendt ut noen brev etter pågripelsen. Da mente PST at hun hadde hatt medhjelpere, men de har ikke funnet noen eller greid å bevise dette. Som sagt tynne bevis og man kan ikke utelukke justismord.

Men rettssikkerheten i Norge har blitt EKSTREMT svekket etter at haterne av rettssikkerhet både har fjernet juryordningen og ekstremt begrenset muligheten til å få ankebehandling av en dom i lagmannsretten. Tipper Norge vil få en rekke flere justismord i årene som kommer og at man ikke engang orker å ta lærdom av VK- saken. Norge er i ferd med å bli en Mikke Mus stat når det kommer til rettssikkerhet dessverre.
Nå har du fått de eksemplene du ba om. Noen videre diskusjon virker lite fruktbar.
Men det var jo horrible dårlig eksempel som nevnt og som bare understreker mitt poeng om at saken mot henne var tynn. Takk for hjelpen at du understrekte det.

Men nå er jo du en av tilhengerne av svekking av rettssikkerheten. Det husker jeg fra VGD også. Du var alltid klar til å dømme enhver kun på påstand fra politiet (for å sette det på spissen) Du har vel alltid ment at så lenge politiet mener noen er skyldig, så er det bare å dømme. Ja ja. Du har ikke blitt noe bedre med årene. Bare mer hatefull mot rettssikkerheten kanskje.
Mitt problem med ditt syn på dette er at jeg ikke kan huske en eneste kriminalsak som har havnet i media der du ikke roper om justismord.

Klart man vil jo sannsynligvis treffe innimellom om man mener alle saker som ikke har en smoking gun ikke kan medføre fengselsstraff, men tar man denne saken så er jo indisierekken så gjennomført sterk at det samlet sett må sees som usannsynlig at hun var uskyldig. Og da blir man dømt.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

PapaSmurf skrev: fre jan 06, 2023 11:55 am
Kul_Djevel skrev: fre jan 06, 2023 11:40 am
Solvgutt1 skrev: fre jan 06, 2023 11:19 am

Nå har du fått de eksemplene du ba om. Noen videre diskusjon virker lite fruktbar.
Men det var jo horrible dårlig eksempel som nevnt og som bare understreker mitt poeng om at saken mot henne var tynn. Takk for hjelpen at du understrekte det.

Men nå er jo du en av tilhengerne av svekking av rettssikkerheten. Det husker jeg fra VGD også. Du var alltid klar til å dømme enhver kun på påstand fra politiet (for å sette det på spissen) Du har vel alltid ment at så lenge politiet mener noen er skyldig, så er det bare å dømme. Ja ja. Du har ikke blitt noe bedre med årene. Bare mer hatefull mot rettssikkerheten kanskje.
Mitt problem med ditt syn på dette er at jeg ikke kan huske en eneste kriminalsak som har havnet i media der du ikke roper om justismord.

Klart man vil jo sannsynligvis treffe innimellom om man mener alle saker som ikke har en smoking gun ikke kan medføre fengselsstraff, men tar man denne saken så er jo indisierekken så gjennomført sterk at det samlet sett må sees som usannsynlig at hun var uskyldig. Og da blir man dømt.
Nå har jeg da ikke konkludert med at saken mot Laila er et justismord. Faktisk pekte jeg henne ut som først av alle på VGD i sin tid når alle trodde det var venstrevridde som sto bak. Jeg lanserte teorien om at hun kunne stå bak sikkert par måneder før hun ble arrestert for det. Det til stor forargelse blant dere alle.

Når det er sagt, så mener jeg at man ikke skal dømme noen uten bevis og jeg ser ikke helt de store bevisene i denne saken. Faktisk ingen. Kun indisier og håpløse svake.

Det jeg er mener er det mest tragiske her er at hun ikke fikk prøve saken i lagmannsretten. Det at man for kort tid siden svekket den muligheten mener jeg klart bestemt vil føre til flere justismord. Det ser jeg jo advokatforeningen også er enig i. Det er å svekke rettssikkerheten i dette landet at man ikke får prøve en sak på nytt i lagmannsretten. Det er synd at dere bejubler en sånn svekkelse.

MadBum

Legg inn av MadBum »

For ei kjerring. Blir glad på Tor Mikkel sine vegne at han får seg noe annet enn dette trollet av et kvinnemenneske.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

MadBum skrev: fre jan 06, 2023 12:26 pm For ei kjerring. Blir glad på Tor Mikkel sine vegne at han får seg noe annet enn dette trollet av et kvinnemenneske.
Men de er fortsatt sammen og han støtter henne og tror hun er uskyldig.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Kul_Djevel skrev: fre jan 06, 2023 12:34 pm
MadBum skrev: fre jan 06, 2023 12:26 pm For ei kjerring. Blir glad på Tor Mikkel sine vegne at han får seg noe annet enn dette trollet av et kvinnemenneske.
Men de er fortsatt sammen og han støtter henne og tror hun er uskyldig.
Tror ikke det 😅

Number4

Legg inn av Number4 »

Hele greia er bare trist.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Måtte sjekke hvem som sitter i finanskomiteen, går ut fra at ikke Eivind Trædal trenger å være nervøs

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Queenie skrev: fre jan 06, 2023 2:19 pm
Kul_Djevel skrev: fre jan 06, 2023 12:34 pm
MadBum skrev: fre jan 06, 2023 12:26 pm For ei kjerring. Blir glad på Tor Mikkel sine vegne at han får seg noe annet enn dette trollet av et kvinnemenneske.
Men de er fortsatt sammen og han støtter henne og tror hun er uskyldig.
Tror ikke det 😅
Alt tyder på at du tror feil

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Queenie skrev: fre jan 06, 2023 12:02 am
Kul_Djevel skrev: fre jan 06, 2023 12:00 am
Queenie skrev: tor jan 05, 2023 11:58 pm

Vi visste jo at mannen er svak, så dette er ingen overraskelse. Håper i det minste han har valgt noe litt mer normalt nå. Var de gift? Hvis ikke vanker det vel ikke store summene på godeste Laila? Hva blir det neste, sosialbolig på Hovseter?
Dette er fake news. Dette er ikke hennes facebook konto
Garantert noen som vet da 🤣
Se og Hør lager reportasje av denne falske FB kontoen?: https://www.seher.no/kjendis/brudd-etter-28-ar/78309457

Queenie

Legg inn av Queenie »

seriemester2013 skrev: tir jan 24, 2023 2:11 pm
Queenie skrev: fre jan 06, 2023 12:02 am
Kul_Djevel skrev: fre jan 06, 2023 12:00 am

Dette er fake news. Dette er ikke hennes facebook konto
Garantert noen som vet da 🤣
Se og Hør lager reportasje av denne falske FB kontoen?: https://www.seher.no/kjendis/brudd-etter-28-ar/78309457
Haha oi oi, men de var jo ikke gift. Vanker smuler på Laila, fortsettelsen blir spennende

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

Kul_Djevel skrev: fre jan 06, 2023 12:12 pm
PapaSmurf skrev: fre jan 06, 2023 11:55 am
Kul_Djevel skrev: fre jan 06, 2023 11:40 am

Men det var jo horrible dårlig eksempel som nevnt og som bare understreker mitt poeng om at saken mot henne var tynn. Takk for hjelpen at du understrekte det.

Men nå er jo du en av tilhengerne av svekking av rettssikkerheten. Det husker jeg fra VGD også. Du var alltid klar til å dømme enhver kun på påstand fra politiet (for å sette det på spissen) Du har vel alltid ment at så lenge politiet mener noen er skyldig, så er det bare å dømme. Ja ja. Du har ikke blitt noe bedre med årene. Bare mer hatefull mot rettssikkerheten kanskje.
Mitt problem med ditt syn på dette er at jeg ikke kan huske en eneste kriminalsak som har havnet i media der du ikke roper om justismord.

Klart man vil jo sannsynligvis treffe innimellom om man mener alle saker som ikke har en smoking gun ikke kan medføre fengselsstraff, men tar man denne saken så er jo indisierekken så gjennomført sterk at det samlet sett må sees som usannsynlig at hun var uskyldig. Og da blir man dømt.
Nå har jeg da ikke konkludert med at saken mot Laila er et justismord. Faktisk pekte jeg henne ut som først av alle på VGD i sin tid når alle trodde det var venstrevridde som sto bak. Jeg lanserte teorien om at hun kunne stå bak sikkert par måneder før hun ble arrestert for det. Det til stor forargelse blant dere alle.

Når det er sagt, så mener jeg at man ikke skal dømme noen uten bevis og jeg ser ikke helt de store bevisene i denne saken. Faktisk ingen. Kun indisier og håpløse svake.

Det jeg er mener er det mest tragiske her er at hun ikke fikk prøve saken i lagmannsretten. Det at man for kort tid siden svekket den muligheten mener jeg klart bestemt vil føre til flere justismord. Det ser jeg jo advokatforeningen også er enig i. Det er å svekke rettssikkerheten i dette landet at man ikke får prøve en sak på nytt i lagmannsretten. Det er synd at dere bejubler en sånn svekkelse.



Den mest overbevisende indisien, eller rettere sagt beviset som pekte utelukkende mot Laila var den natta bilen brant. Laila var da hjemme alene. Sensorer på ytterdøra viste at døra ble åpnet like før brannen og lukket rett etter. Overvåkningskameraer på huset var slått av. Politiets kamera som overvåket portområdet viste at ingen hadde gått inn på gårdsplassen, og det var ingen spor andre steder på eiendommen dagen etter. Så hvem andre enn Laila kunne ha tent på bilen, det måtte i så fall vært Skybert. Jeg mener at dette pluss alle andre indisier gjorde at saken ble avvist av lagmannsretten. Saken var for opplagt.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Kul_Djevel skrev: fre jan 06, 2023 2:54 pm
Queenie skrev: fre jan 06, 2023 2:19 pm
Kul_Djevel skrev: fre jan 06, 2023 12:34 pm

Men de er fortsatt sammen og han støtter henne og tror hun er uskyldig.
Tror ikke det 😅
Alt tyder på at du tror feil
Alt tyder på at du tror feil ;)

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

GoingKronos skrev: ons jan 25, 2023 10:07 am
Kul_Djevel skrev: fre jan 06, 2023 2:54 pm
Queenie skrev: fre jan 06, 2023 2:19 pm

Tror ikke det 😅
Alt tyder på at du tror feil
Alt tyder på at du tror feil ;)
Vel, når man registrerer hvordan hun tiltet fullstendig for det som i all hovedsak burde vært en bagatell, og hvor langt hun dro det, så vil jeg påstå at man skal være temmelig risikovillig for å forlate et slikt kvinnfolk etter et slikt spetakkel. Her er det bare for Mikkel å sitte rolig, jævla rolig, i båten.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Harduetforslag skrev: ons jan 25, 2023 10:13 am
GoingKronos skrev: ons jan 25, 2023 10:07 am
Kul_Djevel skrev: fre jan 06, 2023 2:54 pm

Alt tyder på at du tror feil
Alt tyder på at du tror feil ;)
Vel, når man registrerer hvordan hun tiltet fullstendig for det som i all hovedsak burde vært en bagatell, og hvor langt hun dro det, så vil jeg påstå at man skal være temmelig risikovillig for å forlate et slikt kvinnfolk etter et slikt spetakkel. Her er det bare for Mikkel å sitte rolig, jævla rolig, i båten.
Vel, når det har gått så langt så er det bare en ting å gjøre. Han har jo tidligere vist har han er en veik mann, da er det også helt forventet at han ender opp som utro. Det er en svak måte å hanskes med situasjonen på. Har forståelse for at han vil ut.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Queenie skrev: ons jan 25, 2023 10:21 am
Harduetforslag skrev: ons jan 25, 2023 10:13 am
GoingKronos skrev: ons jan 25, 2023 10:07 am

Alt tyder på at du tror feil ;)
Vel, når man registrerer hvordan hun tiltet fullstendig for det som i all hovedsak burde vært en bagatell, og hvor langt hun dro det, så vil jeg påstå at man skal være temmelig risikovillig for å forlate et slikt kvinnfolk etter et slikt spetakkel. Her er det bare for Mikkel å sitte rolig, jævla rolig, i båten.
Vel, når det har gått så langt så er det bare en ting å gjøre. Han har jo tidligere vist har han er en veik mann, da er det også helt forventet at han ender opp som utro. Det er en svak måte å hanskes med situasjonen på. Har forståelse for at han vil ut.
Nå har man jo bare hennes ord for at det er utroskap, og for å si det pent - hennes ord oser ikke av troverdighet, sånn generelt.

Queenie

Legg inn av Queenie »

GoingKronos skrev: ons jan 25, 2023 10:24 am
Queenie skrev: ons jan 25, 2023 10:21 am
Harduetforslag skrev: ons jan 25, 2023 10:13 am

Vel, når man registrerer hvordan hun tiltet fullstendig for det som i all hovedsak burde vært en bagatell, og hvor langt hun dro det, så vil jeg påstå at man skal være temmelig risikovillig for å forlate et slikt kvinnfolk etter et slikt spetakkel. Her er det bare for Mikkel å sitte rolig, jævla rolig, i båten.
Vel, når det har gått så langt så er det bare en ting å gjøre. Han har jo tidligere vist har han er en veik mann, da er det også helt forventet at han ender opp som utro. Det er en svak måte å hanskes med situasjonen på. Har forståelse for at han vil ut.
Nå har man jo bare hennes ord for at det er utroskap, og for å si det pent - hennes ord oser ikke av troverdighet, sånn generelt.
Godt poeng!

Everenga

Legg inn av Everenga »

Det som blir spennende er om noen produksjonsselskap der ute tør lage et reality konsept rundt henne. Vi er generelt litt forsiktige i Norge med sånt men hun, Solfrid Rørlien Saue, Oddvar Steenstrøm, Per Sandberg, Kari Jaquesson og et par andre raringer kunne blitt en ordentlig slager.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Everenga skrev: ons jan 25, 2023 12:41 pm Det som blir spennende er om noen produksjonsselskap der ute tør lage et reality konsept rundt henne. Vi er generelt litt forsiktige i Norge med sånt men hun, Solfrid Rørlien Saue, Oddvar Steenstrøm, Per Sandberg, Kari Jaquesson og et par andre raringer kunne blitt en ordentlig slager.
Saklig å sette OS i samme bås som resten av denne gjengen.

Everenga

Legg inn av Everenga »

B.O.B. skrev: ons jan 25, 2023 7:29 pm
Everenga skrev: ons jan 25, 2023 12:41 pm Det som blir spennende er om noen produksjonsselskap der ute tør lage et reality konsept rundt henne. Vi er generelt litt forsiktige i Norge med sånt men hun, Solfrid Rørlien Saue, Oddvar Steenstrøm, Per Sandberg, Kari Jaquesson og et par andre raringer kunne blitt en ordentlig slager.
Saklig å sette OS i samme bås som resten av denne gjengen.
I og for seg riktig at han ikke er gal men han er såpass gammal grinete gubbe at han passer fint inn.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Cannabis Connoisseur skrev: man jun 05, 2023 2:38 pm Enjoy :lol:
Harduetforslag skrev: man nov 08, 2021 2:45 pm Lurer på hva psycho-laila finner på fremover.
Laila Bertheussen debuterer med kunstutstilling under Arendalsuka.Med kunstnernavnet «Laila B.» skal trusseldømte Laila Bertheussen blant annet stille ut egne vesker på Agder kunstsenter under Arendalsuka.

15. august åpner utstillingen hennes som har fått navnet «PUBLIC ENEMY», skriver Aftenposten. Ifølge en pressemelding avisa refererer til, er utstillingen inspirert av Bertheussens egne erfaringer fra politiet og medienes søkelys, dommen mot henne og soningen på Bredtveit.
Fantastisk. Tror jammen meg at jeg må skaffe meg en slik veske

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Cannabis Connoisseur skrev: man jun 05, 2023 2:38 pm Enjoy :lol:
Harduetforslag skrev: man nov 08, 2021 2:45 pm Lurer på hva psycho-laila finner på fremover.
Laila Bertheussen debuterer med kunstutstilling under Arendalsuka.Med kunstnernavnet «Laila B.» skal trusseldømte Laila Bertheussen blant annet stille ut egne vesker på Agder kunstsenter under Arendalsuka.

15. august åpner utstillingen hennes som har fått navnet «PUBLIC ENEMY», skriver Aftenposten. Ifølge en pressemelding avisa refererer til, er utstillingen inspirert av Bertheussens egne erfaringer fra politiet og medienes søkelys, dommen mot henne og soningen på Bredtveit.
Og snart for hun eget realityshow. Driftig dame dette

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Regner med hun starter eget røkeri også og selger varene på Bondens Marked.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»