Nicolai Budkov Kjær

Svar
Il-pirata

Re: Nicolai Budkov Kjær

Legg inn av Il-pirata »

Il-pirata skrev: fre jun 02, 2023 8:40 pm Jada, da ble det double tittel på Nicolai. 6-3, 6-3.

Rankingpoeng blir da:
980
+206,25
=1186,25 Akkurat nå ligger det an til en 25. plass. Men mye kan jo skje når resultatene fra RG kommer inn.
Da er det offisielt på ITF's ranking sider, Nicolai er ranket som 25. med 1186,25 poeng.

Forøvrig er nå Pacheco Mendez som Nicolai slo, nå ranket som nummer 1 i verden.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Noen som vet hva som er neste turnering for Kjær? Skal han spille noe mer før Wimbledon junior?

drazyc

Legg inn av drazyc »

Ser nå at han er påmeldt i denne ukens J300-turnering på grus i Bamberg, Tyskland. Det ser ut til å være en noe mindre sterk turnering enn de han har spilt de siste ukene. Så er det vel sikkert pause før Wimbledon junior etter det.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

drazyc skrev: man jun 12, 2023 12:26 pm Ser nå at han er påmeldt i denne ukens J300-turnering på grus i Bamberg, Tyskland. Det ser ut til å være en noe mindre sterk turnering enn de han har spilt de siste ukene. Så er det vel sikkert pause før Wimbledon junior etter det.
Nicolai raste ned 6 plasser på rankingen, etter at resultatene fra Roland Garros kom inn nå, han er nå ranket på 31 plass. Men får håpe han går langt i Wimbledon, for det er jo i GS de store poengene deles ut. Han må jo helt til semien i Bamberg for å få ranking-tellende poeng i single der.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

https://www.itftennis.com/en/tournament ... d-results/

Han er andre seedet her. Har ikke sett om han spiller double ennå, men jeg tror det. Han har litt poeng å hente der også. Kanskje han spiller med Lasse Poertner som han akkurat vant en tittel med. Han kan fort raske med seg 300 minus 100 poeng i single om han skulle vinne.. Det reparerer kanskje litt det han tapte etter French Open.
Uken etter det var han opprinnelig satt opp på en annen turnering i Tyskland, j200 i Gladbeck. Der har han imidlertid trukket seg, og med en god grunn, han er jo påmeldt NM! Han hopper åpenbart over aldersbestemte trinn og skal spille i herreklassen. Der kan han få brynet seg på blant annet Viktor! Tror det blir en Oslotur på meg i den uken!
Etter det er det j300 Roehampton før Wimbledon! Grand Slam er tøft i år, litt avhengig av trekning tenker jeg. Men mange 17 og 18-åringer som allerede spiller på touren hopper innom for å prøve å få med seg tittelen. Den er fremdeles stas! Vinneren i Paris er jo allerede blant topp 300 på touren! Disse gutta frykter jeg er nummeret for store for Nicolai i år. Men det er der jeg ser for meg at han er neste år på samme tid.

Er vel naturlig å ønske seg en kamp mot den beste svenske junioren!! Han kan møte Kevin Edengren i finalen!

drazyc

Legg inn av drazyc »

Aha, da hadde det vært gøy med en finale mot Viktor ja. Skjønner godt at han prioriterer å få med seg NM i den alderen han er i.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Bjonte skrev: man jun 12, 2023 6:35 pm
Uken etter det var han opprinnelig satt opp på en annen turnering i Tyskland, j200 i Gladbeck. Der har han imidlertid trukket seg, og med en god grunn, han er jo påmeldt NM! Han hopper åpenbart over aldersbestemte trinn og skal spille i herreklassen. Der kan han få brynet seg på blant annet Viktor! Tror det blir en Oslotur på meg i den uken!
Herlig, håpet på det, da får vi forhåpentligvis se han spille også. Turen blir for lang for meg, men satser på litt TV dekning. Det er jo forresten artig å se de gamle matchene til Casper fra NM. Er jo Nicolais tråd, men greit likevel for sammenligningens skyld.

Casper 14 år.
NM finale herrer 2013 Øystein Steiro jr. - Casper Ruud:
https://www.youtube.com/watch?v=7ho0NzCAq4E

Casper 15 år.
NM finale herrer 2014 Øystein Steiro jr. - Casper Ruud:
https://www.youtube.com/watch?v=Vqxx-psYgdY

Casper 16 år.
NM finale 2015 Nils Ellefsen - Casper Ruud
https://www.youtube.com/watch?v=ZxCZ6Ly-Sk0

Casper 17 år.
NM finale 2016 Fredrik Ask - Casper Ruud
https://www.youtube.com/watch?v=ydgaN9r7E8A
Noen måneder senere kvalet han inn til en challenger (Sevilla) og vant hele turneringen, mener han slo Taro Daniel i finalen.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Er forresten artig å se den TV2 sendte finalen fra 2015 igjen, der Jan Frode Andersen kommer med en del betraktninger om Caspers mulige fremtid på touren. Uansett ingen kunne vel sett for seg hvor høyt Casper faktisk har kommet.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Det har nok vært en hard periode og belastning den i Mai, så jeg ser nå at Nicolai ikke er påmeldt i double i Bamberg. Sikkert smart å ikke spille alt for mye nå inn mot NM og Wimbledon.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Il-pirata skrev: tir jun 13, 2023 2:14 pm Det har nok vært en hard periode og belastning den i Mai, så jeg ser nå at Nicolai ikke er påmeldt i double i Bamberg. Sikkert smart å ikke spille alt for mye nå inn mot NM og Wimbledon.

Det er virkelig en kunst det der, å balansere pakken av trenning, kamper og reiser! Jeg vet lite om teamet til Nicolai, men antar han har brukbar tilgang på gode råd.

I morgen møter han tyske Max Schoenhaus, nr 156 på rankingen. Nicolai er klar favoritt, - hvilket han vel er helt frem til finalen hvis vi ser kun på rankingen.

I samme turnering spiller forresten Emily Sartz Lunde. Hun vant sin første kamp i dag.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Bjonte skrev: tir jun 13, 2023 4:02 pm
I samme turnering spiller forresten Emily Sartz Lunde. Hun vant sin første kamp i dag.
Bra og jeg ser hun vant sin første double match også, sammen med tsjekkiske Amy Sucha.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Nok en seier for Budkov Kjær, denne gangen mot Max Schoenhaus. Tyskeren holdt brukfart følge med Nikolai men måtte se seg slått med 6-7 4-6.

I neste (tredje) runde møter Nicolai nok en tysker, denne gang Marc Majdandzic som er nr 75 i verden.

Noe møte med svenskenes beste junior vil ikke skje. Edengren tapte i andre runde mot et wc…

Emily vant også sin single kamp i dag, - spiller double litt senere.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Bjonte skrev: ons jun 14, 2023 5:24 pm
Emily vant også sin single kamp i dag, - spiller double litt senere.
Vant den også. :)

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Her skal det være mulig å se Nicolais kamp i dag!!

https://tinyurl.com/3rthzh7h

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Bjonte skrev: tor jun 15, 2023 10:18 am Her skal det være mulig å se Nicolais kamp i dag!!

https://tinyurl.com/3rthzh7h
Strålende, herlig å endelig få sett en match med han.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Har de ikke dommer?

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Kjedelig start, tyskeren kommer ut i hundre og ser ut til å gå målbevisst mot Nico's forehand. Men dette matchbildet snur han forhåpentligvis snart.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

GoingKronos skrev: tor jun 15, 2023 12:09 pm Har de ikke dommer?
Nei, spillerne dømmer selv.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Auda, kan bli en smultring dette her...

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Første gamet han ikke ble overkjørt, men tapte det likevel og smultring i første settet. ikke Nicolai's beste match dette så langt. Håper han kan snu dette nå.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Endelig et servegame. Andre takter nå i andre settet 1-1

Edit: Klarte ikke bryte, men hadde ihvertfall break-ball nå. Dette kan fortsatt Nico vinne, for han er mer med nå, men viktig å holde serve nå ihvertfall.

--- Jada holder blankt, momentum begynner å snu nå
Sist redigert av Il-pirata den tor jun 15, 2023 12:42 pm, redigert 1 gang totalt.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Det ble det, men har sett han snu en del kamper før! Ser ikke poeng på skjermen lenger dessverre….

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Bjonte skrev: tor jun 15, 2023 12:42 pm Det ble det, men har sett han snu en del kamper før! Ser ikke poeng på skjermen lenger dessverre….
Nei, det er sløvt av vedkommende som holder score, men de er på serv og 3-2 til tyskeren nå. Men nico hadde breakmuligheter igjen.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

3-3 Men er dette en skade på Nicolai?

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Endelig, servebrudd 3-4 Konfimere bruddet nå da...

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Ja, så ut til å være noe.. Ikke alvorlig tydeligvis! 😄😄

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Oj der våknet visst den som skriver scoren også. :lol:

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Litt preget her….

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Nei, nå snur momentum. Når Nico ikke holdt serv, så glapp det 5-4 til tyskeren nå

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Henger på 5-5, dette er ikke tapt enda

--- 6-5, må holde serv for å få TB nå.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»