NRK minutt for minutt: Sykkelsommer

Svar
Fazam

NRK minutt for minutt: Sykkelsommer

Legg inn av Fazam »

https://www.nrk.no/sommer/sykkelsommer- ... 1.16150924

I fjor sommer ble det (for første gang på 29 år) ingen direktesendinger (Sommeråpent) fra NRK. Unnskyldningen den gang var at det ikke var sendeflate å oppdrive. I sommer er de imidlertid tilbake med sine minutt for minutt-sendinger.

Prosjektlederen bak tidligere maraton-sendinger (Hurtigruten, Sommertoget, Sommerbilen, Sommerskuta og Lars Monsens vandringer) er klar med Sykkelsommer. Opprinnelig skulle dette sendes i 2020; men ble da stoppet av korona. Programmene blir sendt fra Nordland, Møre og Romsdal og Innlandet.

Sendigene vil pågå i tre uker fra onsdag til søndag, og starter 5.juli med ruten Brønnøysund-Nesna. 12.juli starter ruten Bremsnes-Urke, mens den siste ruten går 18.juli fra Elvesæter til Aulestad. Det blir de sedvanlige direktesendte minutt for minutt-sendingene på dagtid, mens kveldssendingen blir gjort i opptak når de når fram til dagens mål rundt klokken 17.

Kveldssendingene vil gå fra disse stedene:

Uke 27 Nordland:

onsdag 5. juli

Tjøtta

torsdag 6. juli

Herøy

fredag 7. juli

Dønna

lørdag 8. juli

Løkta

søndag 9. juli

Nesna

Uke 28 Møre og Romsdal:

onsdag 12. juli

Bud

torsdag 13. juli

Midsund

fredag 14. juli

Tennfjord

lørdag 15. juli

Sykkylven

søndag 16. juli

Urke

Uke 29 Innlandet:

onsdag 19. juli

Vågåmo

torsdag 20. juli

Otta

fredag 21. juli

Ringebu

lørdag 22. juli

Gålå

søndag 23. juli

Aulestad

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Disse minutt-for-minutt-sendingene åpnet en dør som aldri burde vært åpnet. Så mye innholdsløs direktesendt TV. De burde stoppet mer og hatt noen skikkelige intervjuer/ reportasjer. Jeg savner NRK som en seriøs aktør som f.eks besøker hjørnesteinsbedrifter og lager dokumentarer fra arbeidslivet eller andre ting når de først stopper på et sted. Men det er vel ikke femi nok.

Fazam

Legg inn av Fazam »

GiPazzini_85 skrev: fre jun 02, 2023 9:50 pm Disse minutt-for-minutt-sendingene åpnet en dør som aldri burde vært åpnet. Så mye innholdsløs direktesendt TV. De burde stoppet mer og hatt noen skikkelige intervjuer/ reportasjer.
Nå er vel poenget med disse sendingene å vise frem norsk natur, og understreke hvor flott landet man selv bor i er.

Men jeg er helt enig i at det burde vært presentert mer innhold. Et eksempel er Hurtigruten minutt for minutt; hvor man ved lange stopp på flere timer ikke hadde noe annet enn de samme kamerabildene, og folk som var interessert i å være linselus.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Elsker disse minutt for minutt sendingene. Herlig å ha dem tilbake etter et års avbrekk.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Så Ørneredet minutt for minutt i sted. Ikke mye action.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Retnuh skrev: søn jun 04, 2023 10:11 pm Ikke mye action.
Noe mer action her:
https://no.wikipedia.org/wiki/%C3%98rneredet_(film)

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Retnuh skrev: søn jun 04, 2023 10:11 pm Så Ørneredet minutt for minutt i sted. Ikke mye action.
Du må se på steking av ribbe eller brenning av vedkubber i peisen. Der er det "action" :lol:

jakral

Legg inn av jakral »

Det har vært nok av kyst-Norge i disse sendingene, selv om det er på sykkel. Jeg ønsker meg Glomma minutt for minutt der vi følger elven hele veien ned. Her er det sikkert mange spennende historier som kan fortelles. Litt utfordringer ville det blitt med alle kraftverkene, men burde kunne løses på noen måte likevel.

Fazam

Legg inn av Fazam »

jakral skrev: man jun 05, 2023 6:42 pm Det har vært nok av kyst-Norge i disse sendingene, selv om det er på sykkel. Jeg ønsker meg Glomma minutt for minutt der vi følger elven hele veien ned.
Nå er det fem dager med sykling fra Innlandet; ellers kan du jo kose deg med disse:

https://tv.nrk.no/serie/langs-glomma
https://tv.nrk.no/serie/glomma-elva-vaar
https://tv.nrk.no/program/FSTL04000789

Dessuten har de hatt tog- og bil-sendinger fra indre Sør-Norge, samt minutt for minutt fra Skibladner og Telemarkskanalen.
Sist redigert av Fazam den tir jun 06, 2023 1:53 am, redigert 1 gang totalt.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Ingenting slår uansett VGtv sin "Mannen-minutt for minutt" Sendte vel i årevis uten at det raste.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

MadBum skrev: tir jun 06, 2023 1:50 am Ingenting slår uansett VGtv sin "Mannen-minutt for minutt" Sendte vel i årevis uten at det raste.
Og når det raste var det mørkt og så lavt skydekke at man hørte litt buldring og så noe grus skli nedover.

Men det kunne jo alltids blitt litt av et opptak.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

GiPazzini_85 skrev: fre jun 02, 2023 9:50 pm Disse minutt-for-minutt-sendingene åpnet en dør som aldri burde vært åpnet. Så mye innholdsløs direktesendt TV. De burde stoppet mer og hatt noen skikkelige intervjuer/ reportasjer. Jeg savner NRK som en seriøs aktør som f.eks besøker hjørnesteinsbedrifter og lager dokumentarer fra arbeidslivet eller andre ting når de først stopper på et sted. Men det er vel ikke femi nok.
Det er vel en del slike ting i kveldssendingene, der man har besøk og snakker med lokale folk. Selvsagt mye kultur og den del dilldall, men husker at de fra Ulsteinvik for noen år siden i alle fall hadde med litt om verft og supplyskip, som jo er en verdenssuksess. Så kan jo være at de kan klare å få med litt gode, gammeldagse fakta også. Personlig håper jeg på litt mer om lokale mattradisjoner på hvert sted. Ser at et av stoppestedene er Tennfjord - er jo mest interessant å se de stedene man selv kjenner til. Dog litt trist at de skal innom Midsund, og ikke velger øyene ett hakk lengre ut...

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Savner noe enda mer folkelig. Hva med sofaen-minutt for minutt? Direktesending av en feit fyr i treningsbukse og t-skjorte med ketsjuppflekker som spiser potetgull forran TVen i timesvis hver dag.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Rexwiller skrev: søn jun 11, 2023 12:46 pm Savner noe enda mer folkelig. Hva med sofaen-minutt for minutt? Direktesending av en feit fyr i treningsbukse og t-skjorte med ketsjuppflekker som spiser potetgull forran TVen i timesvis hver dag.
Men om sommeren dropper jeg gjerne buksa også. :lol:

Fazam

Legg inn av Fazam »

DoktorS skrev: søn jun 11, 2023 12:49 pm
Rexwiller skrev: søn jun 11, 2023 12:46 pm Savner noe enda mer folkelig. Hva med sofaen-minutt for minutt? Direktesending av en feit fyr i treningsbukse og t-skjorte med ketsjuppflekker som spiser potetgull forran TVen i timesvis hver dag.
Men om sommeren dropper jeg gjerne buksa også. :lol:
Hva? Sitter du naken og ser på TV?

RotherhamRules

Legg inn av RotherhamRules »

Så den store elgvandringen på Svt kunnskapskanalen en 2-3 dager her i vår. De kjørte de på med telling av elg som krysset en elv. Null elg ble telt mens jeg så på. Men jeg så elg og noen ender :)

Investor

Legg inn av Investor »

Fazam skrev: søn jun 11, 2023 6:04 pm
DoktorS skrev: søn jun 11, 2023 12:49 pm
Rexwiller skrev: søn jun 11, 2023 12:46 pm Savner noe enda mer folkelig. Hva med sofaen-minutt for minutt? Direktesending av en feit fyr i treningsbukse og t-skjorte med ketsjuppflekker som spiser potetgull forran TVen i timesvis hver dag.
Men om sommeren dropper jeg gjerne buksa også. :lol:
Hva? Sitter du naken og ser på TV?
Sitter og napper løken :lol:

Fazam

Legg inn av Fazam »

Fazam skrev: fre jun 02, 2023 12:49 pm Uke 29 Innlandet:

onsdag 19. juli

Vågåmo
Dette stedet har det blitt fokus på etter oppkjøpet av forfatter Jørn Lier Horst og Petter Stordalen-kompanjong Magnus Rønningen. Det blir kanskje mer om saken i sendingen til NRK.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/a ... v-vaagaamo

Fazam

Legg inn av Fazam »

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/onx6vR/ ... endeskjema

Nordland:
Else Kåss Furuseth (Sykkel)
Silje Nordnes og Kirsti Falch-Nilsen (Kveld)

Møre og Romsdal:
Andreas Wahl (Sykkel)
Julie Strømsvåg og Yasin Andersen (Kveld)

Innlandet:
Hans Solbakken (Sykkel)
Nadia Hasnaoui og Amir Horori (Kveld)

https://kampanje.com/medier/2023/06/nrk ... n-opplegg/

15 dager på sykkel koster NRK 17 millioner.

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Synes dette er et bra tiltak av Nrk! De som ikke liker dport skal også ha et tilbud!

Fazam

Legg inn av Fazam »

Oslogg123 skrev: man jun 26, 2023 1:59 pm Synes dette er et bra tiltak av Nrk! De som ikke liker sport skal også ha et tilbud!
Joda. I det siste har de fokusert alt for mye på friidrett og mikro-idretter. Ellers er det jo bare repriser.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Rexwiller skrev: søn jun 11, 2023 12:46 pm Savner noe enda mer folkelig. Hva med sofaen-minutt for minutt? Direktesending av en feit fyr i treningsbukse og t-skjorte med ketsjuppflekker som spiser potetgull forran TVen i timesvis hver dag.
Det bør være en sånn komebanker skjorte med stor maskevidde.

Fazam

Legg inn av Fazam »

https://www.dagsavisen.no/kultur/2023/0 ... og-sykler/

Else Kåss Furuseth på sykkel i Himmelblåland.

Minutt for minutt-sendingene starter i morgen kl.10 fra Brønnøysund.

https://www.nrk.no/sommer/sykkelsommer_ ... 1.16465963

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

kytec skrev: man jun 26, 2023 3:44 pm
Rexwiller skrev: søn jun 11, 2023 12:46 pm Savner noe enda mer folkelig. Hva med sofaen-minutt for minutt? Direktesending av en feit fyr i treningsbukse og t-skjorte med ketsjuppflekker som spiser potetgull forran TVen i timesvis hver dag.
Det bør være en sånn komebanker skjorte med stor maskevidde.
En helsetrøye/wifebeater, gjerne med noen flekker fra kotletter eller lignende

jakral

Legg inn av jakral »

Nå oppstår det kamp om seerne mellom breddesyklingen på NRK og proffsyklingen på TV2. Tipper førstnevnte vinner.

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Grei underholdning dette. Men synes de kunne hatt livesendinger på kvelden og ikke opptak.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Mange flotte bilder fra Helgeland i dag - skal se litt mer på naturbildene og de mer seriøse delene, da jeg var litt opptatt med annet i kveld. Men fikk med meg Blomster-karen, ettersom det er en ikke altfor fjern slektning.

Fazam

Legg inn av Fazam »

La merke til det lange resymeet de bruker fra direktesendingen. Det bare understreker hvor lite nytt innhold NRK har for tiden. Slik var det ikke fra tidligere minutt for minutt-sendinger.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Jeg har ikke sett på det der. Har strømmetjenester og kan se noe annet.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Fazam skrev: fre jul 07, 2023 10:29 am La merke til det lange resymeet de bruker fra direktesendingen. Det bare understreker hvor lite nytt innhold NRK har for tiden. Slik var det ikke fra tidligere minutt for minutt-sendinger.
Jo var langt resyme tidligere også, men ja noe lengre "studiosending" var det.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»