Casper Ruud

Svar
UK1902

Re: Casper Ruud

Legg inn av UK1902 »

LittleSteven skrev: man jun 05, 2023 9:10 pm (god indikator på stabilitet og nivå er imho når spillere "forsvarer" rankingen sin i turneringer)
Enig i at det er en grei indikator å se på hvor ofte de forsvarer seedingen sin. Samtidig vil jeg jo da si at det for meg blir litt feil å "ta" Casper for at han forsvarer seedingen sin, mens de toppspillerne på hans side ikke gjør det (snakker ikke om 2023 her selvsagt hvor Casper har vært svak). I US Open trakk jo egentlig Casper en semifinale mot en av om ikke den største favoritten til å vinne turneringa i Medvedev for eksempel, så da vil jeg jo heller si at det er Medvedev sin prestasjon som er problemet og ikke at Casper sin trekning var så forferdelig enkel i utgangspunktet.

Angående Del Potro, Ferrer og Wawrinka så har jeg ikke kontroll på hvor ofte de slo topp 10 spillere i enkelt-år eller hvor ofte de forsvarte seedingen sin, så blir vanskelig for meg å sammenligne.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Redd den eneste muligheten Ruud har til å vinne er å få Rune til å løpe mye og dra ut kampen. Hvis det blir fem sett holder jeg Ruud som en favoritt. Hvis ikke er Rune favoritten. På papiret er Rune best. Men dette er Roland Garros, Ruuds favoritturnering og favorittunderlaget grus. Ruud er fysisk sterk (har bedre fysikk enn Rune imo) og er mentalt meget sterk. Han blir ikke psyket ut av juksingen til Rune slik Cerundolo ble. Tror allikevel (dessverre) at Rune vinner.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »


BVB1909

Legg inn av BVB1909 »

TheBaseline skrev: tir jun 06, 2023 7:27 am Redd den eneste muligheten Ruud har til å vinne er å få Rune til å løpe mye og dra ut kampen. Hvis det blir fem sett holder jeg Ruud som en favoritt. Hvis ikke er Rune favoritten. På papiret er Rune best. Men dette er Roland Garros, Ruuds favoritturnering og favorittunderlaget grus. Ruud er fysisk sterk (har bedre fysikk enn Rune imo) og er mentalt meget sterk. Han blir ikke psyket ut av juksingen til Rune slik Cerundolo ble. Tror allikevel (dessverre) at Rune vinner.
Bookmakerne holder Casper som grei favoritt, så hvis du holder Rune som favoritt har du god verdi.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Har kampen startet? På tide å bytte over fra FFK - Viking.

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Fin start dette her.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Lett.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Rune(Darth Vader), Ruud(Luke Skywalker) :P

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Kan noen forklare litt enkelt hva toppspinn er?

Reddington

Legg inn av Reddington »

Er det Veland i bua?

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Reddington skrev: ons jun 07, 2023 8:41 pm Er det Veland i bua?
Det er Svein-Espen Lindås Olsen. Han og Veland har identiske stemmer.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Glissent på tribunen. To spillere fra Skandinavia er kanskje ikke det helt store for det franske publikum.

Thomas

Legg inn av Thomas »

Dansken virker frustrert allerede

UK1902

Legg inn av UK1902 »

rommegrot skrev: ons jun 07, 2023 8:39 pm Kan noen forklare litt enkelt hva toppspinn er?
Toppspinn er når man slår slik at ballen spinner fremover, som gjør at man kan slå høyere over nettet siden ballen vil duppe ned mot slutten. Gjør også at ballen spretter høyere (spesielt på grus)

Thomas

Legg inn av Thomas »

LeSorcier skrev: ons jun 07, 2023 8:43 pm Glissent på tribunen. To spillere fra Skandinavia er kanskje ikke det helt store for det franske publikum.
Hvem bryr seg, andre enn deg om det?

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Rune helt på bærtur

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Thomas skrev: ons jun 07, 2023 8:45 pm
LeSorcier skrev: ons jun 07, 2023 8:43 pm Glissent på tribunen. To spillere fra Skandinavia er kanskje ikke det helt store for det franske publikum.
Hvem bryr seg, andre enn deg om det?
Godt å se at humøret er på topp, Thomas!

Det er sikkert noen andre, men da kan jeg se bort fra deg i denne sammenheng.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Rune troller oss i første sett

Thomas

Legg inn av Thomas »

Du får håpe det går dårlig med casper så du kan si "Hva var det jeg sa"...

Norsk selvhat er velkjent. Du er formann i den foreningen

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Skjer med servingen til Rune a?

Genial

Legg inn av Genial »

Thomas skrev: ons jun 07, 2023 8:52 pm Du får håpe det går dårlig med casper så du kan si "Hva var det jeg sa"...

Norsk selvhat er velkjent. Du er formann i den foreningen
Gjør du noe annet enn å klage på alt mulig rart i enhver tråd du er i?

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Flott start! Sitter dog med en følelse av at Rune har mer og gi.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Strålende første sett av Casper

Genial

Legg inn av Genial »

rommegrot skrev: ons jun 07, 2023 8:57 pm Flott start! Sitter dog med en følelse av at Rune har mer og gi.
Jeg har faktisk følelsen av at dette blir lett match for vår mann i dag. Det er ikke ofte jeg har.

Oppdateringene hos ekstrabladet.dk kan anbefales så lenge det går rett vei.

spårt

Legg inn av spårt »

Lekent første sett, deilig å kunne ta ledelsen så enkelt. Rune har tydeligvis kopiert melatonin-oppladningen til Tsitsipas, ikke våknet ennå.

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Kunne knapt ha startet bedre dette her. Herlig!

DennisB

Legg inn av DennisB »

Bra start av Casper, men her tror jeg momentumet vil skifte flere ganger i denne kampen. Blir svært overrasket om Ruud vinner denne i tre sett. Men det er alltids lov å håpe.

Oddsen snudde litt, mest fordi Rune slet såpass mot Cerundolo, selv om det er en svært farlig spiller. Men også fordi dette er en scene for store anledninger, Casper vant denne i fjor, og har vært i to GS-finaler det siste året. Personlig synes jeg den snudde litt vel mye, Rune har vist mer enn Casper de siste 7-8 månedene, og jeg holdt en even odds så lenge som mulig. Men markedet ville det litt annerledes.

Tror Casper vinner i fire, blir det fem, tør jeg ikke se.. 😱

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Rune har jo ikke møtt opp mentalt. Dette kan være over i tre sett om han ikke klarer å mobilisere litt i pausen.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Nå må Casper holde det gående da. Ikke gi Rune en eneste god følelse der ute

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Nå får vi se om Rune møter opp, ellers kan det bli landsorg i Danmark fort.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»