Fjordkraft Ligaen

Svar
AllElite

Re: Fjordkraft Ligaen

Legg inn av AllElite »

CliffC skrev: tir mai 16, 2023 12:33 pm
Madlaveien skrev: tir mai 16, 2023 11:37 am Han kommer til å dra til Hamar dessverre.
Han ønsker seg vel til utlandet, og får sannsynligvis et tilbud her, eksempelvis fra Brynås. Jeg ser ikke helt hvorfor han ikke skulle få tilbud.

Fortsetter han i Norge tipper jeg han er tapt for Oilers, med mindre de tilbyr betydelig mer enn Storhamar og VIF.
Hvorfor velge Storhamar foran Oilers? Eller VIF for den saks skyld.

CliffC

Legg inn av CliffC »

AllElite skrev: tir mai 16, 2023 3:57 pm Hvorfor velge Storhamar foran Oilers? Eller VIF for den saks skyld.
1) Han er Østlending fra Oslo, og har sannsynligvis VIF-sympatier.
2) Uten at jeg vet det så sies det at dama hans er fra Hamar, noe som i seg selv ikke er grunn til å signere for Storhamar, men kan være et argument i den retning.
3) Selv om Oilers vant i år er det ikke gitt at de vil fortsette å gjøre dette. Jeg tror eksempelvis at Storhamar kommer til å stille sterkt neste år, med god trener osv. Situasjonen i Oilers er ikke svart, men noe usikkerhet er det både mht. trener og spillerstall.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: tir mai 16, 2023 4:14 pm
AllElite skrev: tir mai 16, 2023 3:57 pm Hvorfor velge Storhamar foran Oilers? Eller VIF for den saks skyld.
1) Han er Østlending fra Oslo, og har sannsynligvis VIF-sympatier.
2) Uten at jeg vet det så sies det at dama hans er fra Hamar, noe som i seg selv ikke er grunn til å signere for Storhamar, men kan være et argument i den retning.
3) Selv om Oilers vant i år er det ikke gitt at de vil fortsette å gjøre dette. Jeg tror eksempelvis at Storhamar kommer til å stille sterkt neste år, med god trener osv. Situasjonen i Oilers er ikke svart, men noe usikkerhet er det både mht. trener og spillerstall.
Det at vi får ny trener gir en usikkerhet. Storhamar knuser pengegrisen og kommer til å være stor favoritt neste sesong

Derfor ekstra viktig å beholde Hoff. Norske kvalitetsspillere er det ikke flust av.

Magefølelsen min sier også at han er ferdig i Oilers, men håper jeg tar feil

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: tir mai 16, 2023 4:22 pm Det at vi får ny trener gir en usikkerhet. Storhamar knuser pengegrisen og kommer til å være stor favoritt neste sesong
De stiller nok sterkt, men jeg synes ikke at det de har gjort på overgangsmarkedet er så avskrekkende, egentlig. Martinsen er selvsagt klasse, men Hurrød og Strøm må kunne kalles moderate forsterkninger. Resignering av Kindl er sikkert bra det, men er han egentlig så god? Jeg synes at de backene Oilers har hatt gjennom årene er vel så bra. Gammel er han også, og blir neppe bedre.

Så spørs det jo hva som skjer med St. Patrick. Jeg blir overasket om han ikke fortsetter, men man vet jo aldri.

AllElite

Legg inn av AllElite »

CliffC skrev: tir mai 16, 2023 4:14 pm
AllElite skrev: tir mai 16, 2023 3:57 pm Hvorfor velge Storhamar foran Oilers? Eller VIF for den saks skyld.
1) Han er Østlending fra Oslo, og har sannsynligvis VIF-sympatier.
2) Uten at jeg vet det så sies det at dama hans er fra Hamar, noe som i seg selv ikke er grunn til å signere for Storhamar, men kan være et argument i den retning.
3) Selv om Oilers vant i år er det ikke gitt at de vil fortsette å gjøre dette. Jeg tror eksempelvis at Storhamar kommer til å stille sterkt neste år, med god trener osv. Situasjonen i Oilers er ikke svart, men noe usikkerhet er det både mht. trener og spillerstall.
Oilers sin spillertropp ser sjelden bra ut i Mai, så det bekymrer ikke. Jeg ville vært mer bekymret over å spille i VIF slik de henter og behandler spillere. Forsvinner han fra Oilers så tror jeg mye mer det er til AS eller nedover Europa.

AllElite

Legg inn av AllElite »

TAdams6 skrev: tir mai 16, 2023 4:22 pm
CliffC skrev: tir mai 16, 2023 4:14 pm
AllElite skrev: tir mai 16, 2023 3:57 pm Hvorfor velge Storhamar foran Oilers? Eller VIF for den saks skyld.
1) Han er Østlending fra Oslo, og har sannsynligvis VIF-sympatier.
2) Uten at jeg vet det så sies det at dama hans er fra Hamar, noe som i seg selv ikke er grunn til å signere for Storhamar, men kan være et argument i den retning.
3) Selv om Oilers vant i år er det ikke gitt at de vil fortsette å gjøre dette. Jeg tror eksempelvis at Storhamar kommer til å stille sterkt neste år, med god trener osv. Situasjonen i Oilers er ikke svart, men noe usikkerhet er det både mht. trener og spillerstall.
Det at vi får ny trener gir en usikkerhet. Storhamar knuser pengegrisen og kommer til å være stor favoritt neste sesong

Derfor ekstra viktig å beholde Hoff. Norske kvalitetsspillere er det ikke flust av.

Magefølelsen min sier også at han er ferdig i Oilers, men håper jeg tar feil
Det gjorde de i år og uten hell, nå har de havnet der at de må levere handlingsplan.

Falcon

Legg inn av Falcon »


Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Madlaveien skrev: søn mai 21, 2023 11:48 am https://www.oilers.no/nyheter/patrick-e ... or-oilers/

Den er grei :D

Spennende spiller.
Liker tanken bak dette. Veldig rask spiller. Passer slik vi ønsker å spille. Det kan jeg like. Hurtighet er det som kan ta Oilers enda et steg framover. Ung og lovende. Liker det

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Men hva skjer på Hamar? Er vel 3 Hamar gutter på Oilers nå...er PT sin lederstil for tøff for unguttene?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Espeland klar for Storhamar
Solid tilvekst


CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: søn jun 04, 2023 1:49 pm Espeland klar for Storhamar
Solid tilvekst
Jeg må helt ærlig innrømme at disse tilvekstene Storhamar gjør i denne pre-sesongen gjør at jeg blir styrket i troen på at Oilers kan befeste sin posisjon. Backkorpset styrkes altså med to eldre herrer som begge har blitt avskiltet av VIF, og en ung spiller fra Oilers som bare har vært back noen få måneder i sin karriere.

Jeg vil tro at det er en grunn til at VIF valgte å kvitte seg med Strøm og Espeland, sistnevnte to år før kontrakten gikk ut. Men, vi får se hvordan det ender. Skremt kan jeg likevel ikke si at jeg er.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: søn jun 04, 2023 4:26 pm
TAdams6 skrev: søn jun 04, 2023 1:49 pm Espeland klar for Storhamar
Solid tilvekst
Jeg må helt ærlig innrømme at disse tilvekstene Storhamar gjør i denne pre-sesongen gjør at jeg blir styrket i troen på at Oilers kan befeste sin posisjon. Backkorpset styrkes altså med to eldre herrer som begge har blitt avskiltet av VIF, og en ung spiller fra Oilers som bare har vært back noen få måneder i sin karriere.

Jeg vil tro at det er en grunn til at VIF valgte å kvitte seg med Strøm og Espeland, sistnevnte to år før kontrakten gikk ut. Men, vi får se hvordan det ender. Skremt kan jeg likevel ikke si at jeg er.
Jeg velger å tro at det er Vålerenga det er noe galt med som slipper disse spillerne, ikke omvendt.
Hvorfor Espeland måtte gå og ikke fikk spille på slutten av sesongen til tross for solid poengfangst vet jeg ikke.
44 kamper og 30 poeng på Espeland.

Storhamar får rutine. Jeg lurer mer på hva Vålerenga holder på med. Noen som vet?

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: søn jun 04, 2023 5:13 pm Jeg lurer mer på hva Vålerenga holder på med. Noen som vet?
Jeg vet forsåvidt ikke, men har en mistanke om at de ønsker å kvitte seg med en del kontinuitetsbærere på feil side av 30-tallet, og som aldri har bevist at de har evnen til å være del av et vinnerlag.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Eller er det intervju med Myrvold hvor han mener VIF ikke kan være med på pengegaloppen til Oilers og Storhamar. Hvor mye kostet egentlig fjorårets VIF-lag kontra de to andre? Hvordan fikk egentlig VIF råd til spillere som Olimb, Røymark, Martinsen, Taimi og Partanen? Hvordan fikk de råd til å forsterke seg med et par spillere fra MS i løpet av sesongen?

Ellers melder han at Oilers har råd til å skifte ut spillere i løpet av sesongen, i motsetning til VIF og de andre. Oilers byttet forrige sesong ut Bittner, mens VIF byttet ut sin svenskeflopp (Tørnquist?)? Også Storhamar byttet ut en. Hva er så poenget til Myrvold her?

https://www.nitten.no/blogg/vif-myrvold ... gegaloppen

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: søn jun 04, 2023 6:14 pm Eller er det intervju med Myrvold hvor han mener VIF ikke kan være med på pengegaloppen til Oilers og Storhamar. Hvor mye kostet egentlig fjorårets VIF-lag kontra de to andre? Hvordan fikk egentlig VIF råd til spillere som Olimb, Røymark, Martinsen, Taimi og Partanen? Hvordan fikk de råd til å forsterke seg med et par spillere fra MS i løpet av sesongen?

Ellers melder han at Oilers har råd til å skifte ut spillere i løpet av sesongen, i motsetning til VIF og de andre. Oilers byttet forrige sesong ut Bittner, mens VIF byttet ut sin svenskeflopp (Tørnquist?)? Også Storhamar byttet ut en. Hva er så poenget til Myrvold her?

https://www.nitten.no/blogg/vif-myrvold ... gegaloppen
Gikk vel rykter ifjor om at Vålerenga laget var det dyreste i toppligaen noensinne.

Vålerenga bruker penger. De har bare vært mye mindre smarte og langsiktige.

Vålerenga virker å ha dårlig ledelse og være litt paniske. Myrvold har vel heller aldri framstått som en av de skarpeste knivene i skuffen

Nei, jeg vet ikke. Vålerenga framstår for meg som veldig dårlig drevet

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: søn jun 04, 2023 6:29 pm Nei, jeg vet ikke. Vålerenga framstår for meg som veldig dårlig drevet
Her kan jeg være enig med deg, selv om jeg skjønner tanken bak årets transaksjoner på overgangsmarkedet. VIF virker ikke å være godt besatt i administrasjonen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Dette skulle jo Vålerenga tenkt på for lenge siden.

" Her er nøkkelen. Skal vi ha en sterk organisasjon, trenger vi en sterk administrasjon. Vi jobber med å oppgradere til flere ansatte som også gir oss muligheten til å få inn mer penger. Vi skal gjøre det riktig, og ta en ting av gangen, men er villige til å ansatte hvis vi finner de rette personene, sier Myrvold til nitten.no.

- Det er ikke gjort på 1-2-3, og det har også en kostnad, men vi ønsker at Vålerenga skal bli en klubb der inntekter og utgifter står i forhold til hverandre. Vi skal drive bærekraftig i fremtiden. Da kan vi øke budsjettene."

Det blir krampaktig det som gjøres hos Vålerenga. De er ikke på forskudd, men alltid på etterskudd. De pisser for å holde varmen og tenker ikke langsiktig. Det er jo helt nydelig det. Men vi trenger at alle klubbene kjører på for at ligaen skal bli best mulig.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Vif er seg selv lik om det er hockey eller fotball, de dras i flere retninger internt og det er lite langsiktig planlegging.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Anken avvist


Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

MS' anke tas ikke til følge, og klubben blir degradert til 2. divisjon. Comet rykker opp til eliten og Ski tar Comets plass i 1. divisjon.

Fryktelig trist for en tradisjonsrik klubb, men også litt godt at økonomisk vanstyre får konsekvenser.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Bilvrag skrev: tir jun 06, 2023 1:17 pm MS' anke tas ikke til følge, og klubben blir degradert til 2. divisjon. Comet rykker opp til eliten og Ski tar Comets plass i 1. divisjon.

Fryktelig trist for en tradisjonsrik klubb, men også litt godt at økonomisk vanstyre får konsekvenser.
Det var det eneste riktige. Synd for talentfabrikken. Men kanskje de nå kan starte på scratch og komme sterkt tilbake med mange egenproduserte spillere om 2 år?

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

TAdams6 skrev: tir jun 06, 2023 1:25 pm
Bilvrag skrev: tir jun 06, 2023 1:17 pm MS' anke tas ikke til følge, og klubben blir degradert til 2. divisjon. Comet rykker opp til eliten og Ski tar Comets plass i 1. divisjon.

Fryktelig trist for en tradisjonsrik klubb, men også litt godt at økonomisk vanstyre får konsekvenser.
Det var det eneste riktige. Synd for talentfabrikken. Men kanskje de nå kan starte på scratch og komme sterkt tilbake med mange egenproduserte spillere om 2 år?
Ser at styreleder ikke er veldig positiv mtp fremtiden til klubben, men det er ordner seg vel etter hvert. Det er ikke akkurat flust med klubber som har vilje, evne, økonomi, fasiliteter o.l til å spille på øverste nivå.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Bilvrag skrev: tir jun 06, 2023 1:35 pm
TAdams6 skrev: tir jun 06, 2023 1:25 pm
Bilvrag skrev: tir jun 06, 2023 1:17 pm MS' anke tas ikke til følge, og klubben blir degradert til 2. divisjon. Comet rykker opp til eliten og Ski tar Comets plass i 1. divisjon.

Fryktelig trist for en tradisjonsrik klubb, men også litt godt at økonomisk vanstyre får konsekvenser.
Det var det eneste riktige. Synd for talentfabrikken. Men kanskje de nå kan starte på scratch og komme sterkt tilbake med mange egenproduserte spillere om 2 år?
Ser at styreleder ikke er veldig positiv mtp fremtiden til klubben, men det er ordner seg vel etter hvert. Det er ikke akkurat flust med klubber som har vilje, evne, økonomi, fasiliteter o.l til å spille på øverste nivå.
De må nok endre kurs ja. Men den kursen de var på var ikke levedyktig. Er nok skuffende idag for ledelsen. Men jeg tror de kommer sterkt tilbake

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... iff-watson

Cliff Watson klar for Oilers. 188 cm kraftplugg fra ECHL / AHL.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Michael Haga til Frisk


CliffC

Legg inn av CliffC »

Storhamar har signert Marcus Bryhnisveen fra MS. Jeg må ærlig innrømme at jeg har vanskelig for å se at Storhamar bygger et mesterlag ihvertfall.

Bryhnisveen fikk vel 4 års karantere for bruk av doping. Jeg har ingen motforestillinger mot at han nå får sjansen hos Storhamar, da de fleste fortjener en ny sjanse. Jeg undrer meg likevel hvorfor han fikk 4 år utestengelse? Er det ikke vanligst med 2 år? Jeg har aldri sett at noen har tatt til orde for at dommen har vært for streng, men hvorfor ikke aner jeg ikke. Jeg synes ihvertfall at straffen var vel høy.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Oilers kalt inn til pressekonferanse i morgen, mest sannsynlig ang Mathias Trettenes.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

AllElite skrev: tor jun 15, 2023 7:42 pm Oilers kalt inn til pressekonferanse i morgen, mest sannsynlig ang Mathias Trettenes.
Nyheten vi deler denne formiddagen er av historisk karakter for klubben, skriver klubbens informasjons- og samfunnskontakt Kjetil Garvik i innkallelsen. Blir veldig overrasket om dette handler om Trettenes. Ville vært veldig pompøst å kalle inn til pressekonferanse på Sola Golfklubb for å presentere en spiller som har tre opphold i klubben fra før.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Bilvrag skrev: tor jun 15, 2023 9:06 pm
AllElite skrev: tor jun 15, 2023 7:42 pm Oilers kalt inn til pressekonferanse i morgen, mest sannsynlig ang Mathias Trettenes.
Nyheten vi deler denne formiddagen er av historisk karakter for klubben, skriver klubbens informasjons- og samfunnskontakt Kjetil Garvik i innkallelsen. Blir veldig overrasket om dette handler om Trettenes. Ville vært veldig pompøst å kalle inn til pressekonferanse på Sola Golfklubb for å presentere en spiller som har tre opphold i klubben fra før.
Voldsomt som de slår på stortromma. Historisk karakter? Da kan det ikke være en spiller.

Samarbeid med en amerikansk klubb?
Har vi fått oss en farmer klubb? Gruner samarbeider vel nå med Vålerenga. Får vi også en slik avtale? Narvik? Nidaros?

Tine Klofutar ble presentert som Narvik spiller idag. Tidligere Oilers

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»