Transfersommeren 2023 - Chelsea FC

Svar
Lew_Ashby

Re: Transfersommeren 2023 - Chelsea FC

Legg inn av Lew_Ashby »

Fint at vi er i en ny æra og faktisk har klare føringer for hvilke kontrakter vi deler ut. Setter imidlertid sommeren 2022 i et enda dårligere lys, der var det klovnesommer hvor mennesker uten kompetanse gikk amok.

Lavia, en annen type midtbanespiller inn da. Ser han Pythagoras-fyren ikke mener Lavia-Enzo er en ideell fit, jeg tror han tar feil. Vet at @Inbetweener også mener de vil kunne funke. Vi konkurrerer ikke om trofeer neste år, kjør på med Lavia som trenger litt tid.

Håper dette viser at vi ikke er er keen på å kjøre £120m, £350k i uken for Osimhen eller £45m for Onana. Men gjør meg usikker mtp Caicedo da, vil vi være i nærheten mtp lønnstilbud om United kjører på?

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Screenshot_20230605_233223_Facebook.jpg

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

GatlingGun skrev: man jun 05, 2023 7:47 am
chelsea8 skrev: man jun 05, 2023 6:29 am Da trekker vi oss ut fra Ugarte-handelen. Litt overraskende siden man fikk inntrykk av at avtalen var ganske nær ved å skje.
Har aldri sett fyren eller hørt om ham før, men ble interessert da flere her inne skrev positivt om ham. Bl.a. @Inbetweener og @Jolla (tror jeg).

Ikke overraskende at Chelsea roter det til her også.
Håper bare vi ikke gjør som forrige sommer. Førstevalgene ryker pga penger, så kjøper vi vesentlig dårligere andre valg for sammesummer.

Av og til er det bedre å strekke sitt lengre for førstevalg enn å pulled out og betale blodpris for dårligere spillere.
Trekke seg fra Ake for å kjøpe Cucushit er det værste vi har gjort på mange år.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Jack

Legg inn av Jack »

chelsea8 skrev: man jun 05, 2023 6:29 am Da trekker vi oss ut fra Ugarte-handelen. Litt overraskende siden man fikk inntrykk av at avtalen var ganske nær ved å skje.
Ser ikke ut til at smøringen av Jorge Mendes hjalp noe særlig.


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jack skrev: tir jun 06, 2023 12:08 pm
chelsea8 skrev: man jun 05, 2023 6:29 am Da trekker vi oss ut fra Ugarte-handelen. Litt overraskende siden man fikk inntrykk av at avtalen var ganske nær ved å skje.
Ser ikke ut til at smøringen av Jorge Mendes hjalp noe særlig.
► Show Spoiler
I andre, rykende ferske nyheter så er CR7 klar for araberklubb og Mason Greenwood sannsynligvis inne i varmen igjen for United.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Jack

Legg inn av Jack »

Lew_Ashby skrev: tir jun 06, 2023 12:12 pm
Jack skrev: tir jun 06, 2023 12:08 pm
chelsea8 skrev: man jun 05, 2023 6:29 am Da trekker vi oss ut fra Ugarte-handelen. Litt overraskende siden man fikk inntrykk av at avtalen var ganske nær ved å skje.
Ser ikke ut til at smøringen av Jorge Mendes hjalp noe særlig.
► Show Spoiler
I andre, rykende ferske nyheter så er CR7 klar for araberklubb og Mason Greenwood sannsynligvis inne i varmen igjen for United.
Hei og velkommen til forumet. Her har vi noen kjøreregler som alle må følge.
Her er det er ikke lov til å:
- Diskutere

Ellers, det var jo dere to som lanserte idéen om at å smøre superagent Mendes ved å kaste penger etter ham (ved å hente vrakgods som Felix på absurde midlertidige avtaler) ville man enklere lande main targets som Ugarte. Her er det jo ting som tyder på at det ikke nødvendigvis er slik det fungerer. Klubben vil selvsagt si at man ikke ønsket å strekke seg etter lønnskrav osv, men dette var da vel ganske advanced var det ikke? Det var vel først etter at Pochettino hadde pratet med Ugarte at stemingen begynte å kjølne, før det ble pushet ganske hardt at PSG kom med lønnsbetingelser Chelsea ikke var villig til å matche. Kan det tenkes at Ugarte ikke var helt solgt på "Prosjekt Poch" og var mer interessert i å faktisk vinne noe før år 2030?

Eventuelt.. Når det kommer til Mendes.. Det er godt mulig at portugiseren, som så mange andre, har innsett at det er lurt å være nært Onkel Todd når pengesekken åpnes i forbindelse med overgangsvinduer.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Jack skrev: tir jun 06, 2023 12:37 pm Ellers, det var jo dere to som lanserte idéen om at å smøre superagent Mendes ved å kaste penger etter ham (ved å hente vrakgods som Felix på absurde midlertidige avtaler) ville man enklere lande main targets som Ugarte. Her er det jo ting som tyder på at det ikke nødvendigvis er slik det fungerer.

"Superagenter" og "PE-folk" er samme typen. De er din beste venn frem til noe annet er mer lønnsomt. Begge parter er veldig klar over det og forholdet blir tilsvarende.

Jeg tror Mendes pt. føler at han har "gitt" mer enn han har "fått". Han mistet Ronaldo som klient etter at han ikke lykkes med å få han til blant annet oss og jeg tipper at Felix er ganske irritert nå for at han har redusert markedsverdien sin ganske betydelig ved et mislykket lån.

Fra vårt perspektiv har vi fått Enzo på en god og svært lang kontrakt (Takk Mendes!) og det virker som at han hjalp oss både med Ugarte og klubbinvestering ved denne dealen. Det endte med at PSG vant kampen, men det er ikke nødvendigvis Mendes sin "skyld". Hvis det faktisk var slik at PSG strakk seg mye lenger enn oss er det veldig lite han kan gjøre med det.

Jeg tror "syretesten" på forholdet blir om han klarer å levere en klubb. Jeg syns det virker som at det er det som er hans hovedjobb for eierne. Ift overganger regner jeg med at han er såpass seriøs at han vet at han jobber for spillerne, ikke kjøpende klubb.

Jack

Legg inn av Jack »

2 innlegg som du har slettet på kort tid, @Lew_Ashby , med flere personangrep. Du er så heslig arrogant der du sitter på din høye hest.

Uansett, om du ikke husker hvilket innlegg jeg siktet til da jeg lenket Romano-tweeten i innlegget mitt til chelsea8 kan jeg hjelpe deg her:
Lew_Ashby skrev: tir mai 30, 2023 3:53 pm Kan ta en @Orakelet:

Kan det tenkes at mye av dealen handlet om å blidgjøre den kanskje mektigste agenten i fotballverdenen? I den grad det er fornuftig å være i seng med Mendes så hjalp det nok greit på relasjonene å gi Felix et hjem og mulighet til å spille opp verdien hans i 6 mnd.

Om det bidro til at vi fikk Enzo i vinter og Ugarte i sommer vet vi jo ikke, men det virker som at klubben og Mendes har gode relasjoner i hvert fall.
Gir det mer mening nå eller skal du hamre videre på tastaturet om hvor enkel og dum jeg er?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jack skrev: tir jun 06, 2023 1:43 pm
► Show Spoiler
Hæ? Er det ikke bra at jeg slettet? Du er virkelig ikke verdt det, derfor slettet jeg.

Les innlegget du siterer en gang til din klovn.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Er du stolt av meg nå, @GatlingGun?

Dagens heteste rykter:

- Kante tilnærmet klar for araberklub Al Ittihad - Romano

- Charlie Webster blir kanskje værende allikevel - Felix:
Chelsea open to sell, but want above the £5 million interested clubs have indicated. Charlie has been given 2 options. Continue push for perm, or sign new deal & go on loan.Told New Deal + Loan most likely right now

- Maddison blir sett på om Mount og Havertz stikker - Felix og Phillips

- Brighton pusher for Colwill, skal være bud på £40m

- Chelsea blodkeen på Caicedo som kommer til å koste fettemye - alle, særlig The Telegraph

- Gabri Veiga aktuell om/når Havertz forlater oss - the Guardian (Steinberg)

- Chelsea og Milan forhandler om Puli - Romano

- RLC til Milan på hold etter Maldini ble sparket - Romano

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Det gjøres plass til forsterkninger på midtbanen.


GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

chelsea8 skrev: tor jun 08, 2023 11:03 pm Det gjøres plass til forsterkninger på midtbanen.

Plutselig blir han nok skadefri skal dere se.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Virker heldigvis som spiss er førsteprioritet.


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Oppsummering av gårsdagens rykter:
► Show Spoiler

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Mye positive Caicedogreier nå. Kjør.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

ESPN melder at Kovacic er tilnærmet klar for City for €40m, kun detaljer rundt betalingsstruktur gjenstår.

En god avtale for begge parter emm, gitt hvor klubbene står for øyeblikket. Viktig salg for Chelsea mtp handlingsrom i sommervinduet, mens City får en spiller som kan hjelpe dem bra kommende sesongene om han holder seg skadefri.


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Meldes at Caicedo skal være nær enighet med Chelsea. Forhandlinger med Brighton starter neste uke ifølge Romano. Helvete dette kommer til å ta tid.

Ellers er rapporten til Romano litt weak sauce for meg. Ikke kommet til enighet, men nær. Ikke engang kommet med bud til klubb, noe som sannsynligvis er det altoverskyggende problemet ifm denne overgangen. Det viktige er allerede rapportert dog: Caicedo er åpen for å komme til Chelsea selv om vi ikke er i CL neste sesong. Det gir oss en mulighet vs feks United. Hadde trodd at United ville vært i førersetet, for alt vi vet er de fortsatt det.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lew_Ashby skrev: fre jun 16, 2023 1:45 pm Meldes at Caicedo skal være nær enighet med Chelsea. Forhandlinger med Brighton starter neste uke ifølge Romano. Helvete dette kommer til å ta tid.

Ellers er rapporten til Romano litt weak sauce for meg. Ikke kommet til enighet, men nær. Ikke engang kommet med bud til klubb, noe som sannsynligvis er det altoverskyggende problemet ifm denne overgangen. Det viktige er allerede rapportert dog: Caicedo er åpen for å komme til Chelsea selv om vi ikke er i CL neste sesong. Det gir oss en mulighet vs feks United. Hadde trodd at United ville vært i førersetet, for alt vi vet er de fortsatt det.
Virker ikke å være en prioritet hos Man Utd.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

tbb skrev: fre jun 16, 2023 2:17 pm
► Show Spoiler
Virker ikke å være en prioritet hos Man Utd.
Flaks for Chelsea isåfall. Forhåpentligvis "bare" Bayern M igjen isåfall, og de er vel heller ikke rapportert å være i kampen. Trodde Arsenal skulle være tøffest her, men om rapportene stemmer så er de også ute.

Om Chelsea får Caicedo uten særlig konkurranse hadde det vært fantastisk, for vi er ikke akkurat den mest attraktive klubben i Europa for øyeblikket.

Nå er det jo ingen av oss som vet, men om du skulle spekulere, hva tenker du er årsaken til at United evt prioriterer annet?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lew_Ashby skrev: fre jun 16, 2023 2:32 pm
tbb skrev: fre jun 16, 2023 2:17 pm
► Show Spoiler
Virker ikke å være en prioritet hos Man Utd.
Flaks for Chelsea isåfall. Forhåpentligvis "bare" Bayern M igjen isåfall, og de er vel heller ikke rapportert å være i kampen. Trodde Arsenal skulle være tøffest her, men om rapportene stemmer så er de også ute.

Om Chelsea får Caicedo uten særlig konkurranse hadde det vært fantastisk, for vi er ikke akkurat den mest attraktive klubben i Europa for øyeblikket.

Nå er det jo ingen av oss som vet, men om du skulle spekulere, hva tenker du er årsaken til at United evt prioriterer annet?
Det virker som Mount er første prioritet. Deretter vil jeg tro spiss og keeper er høyt på listen. Da kan mye tyde på at det ikke er ressurser til Caicedo/Rice. Mao, rett og slett en prioritering der andre posisjoner kommer høyere.

Man Utd har behov for en Caicedo/Rice, men det er trolig viktigere å forsterke i «rollen» til Eriksen (som selvsagt blir noe annerledes med feks Mount) enn Casemiro.

Kanskje ikke helt utenkelig at klubbene blir enige om noe også? Man Utd/Arsenal får en «fair» mulighet på Havertz/Mount, men trekker seg unna Caicedo?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

tbb skrev: fre jun 16, 2023 2:47 pm
Man Utd har behov for en Caicedo/Rice, men det er trolig viktigere å forsterke i «rollen» til Eriksen (som selvsagt blir noe annerledes med feks Mount) enn Casemiro.
Jeg ville ha trodd at Caicedo/Rice hadde vært bedre erstattere for "rollen" til Eriksen enn Mount er.

Men godt mulig at EtH er uenig med meg. Og av oss to så har han noe mer å vise til (for å si det mildt.)

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

@Jolla det nærmer seg noe her. Veldig spennende.


tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jolla skrev: fre jun 16, 2023 6:45 pm
tbb skrev: fre jun 16, 2023 2:47 pm
Man Utd har behov for en Caicedo/Rice, men det er trolig viktigere å forsterke i «rollen» til Eriksen (som selvsagt blir noe annerledes med feks Mount) enn Casemiro.
Jeg ville ha trodd at Caicedo/Rice hadde vært bedre erstattere for "rollen" til Eriksen enn Mount er.

Men godt mulig at EtH er uenig med meg. Og av oss to så har han noe mer å vise til (for å si det mildt.)
Tja, hva tenker du da Eriksen tilførte Man Utd? Jeg har hele tiden vært klar på at jeg veldig gjerne kunne tenkt meg Rice/Caicedo som «erstatter», men at det ville vært overraskende om EtH gikk fra Eriksen til en av disse to.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»