Landslaget for herrer

Svar
Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Re: Landslaget for herrer

Legg inn av Interessert »

startelver skrev: tir jun 06, 2023 1:53 pm Ingen oppdatering ?
Tenker det er fordi kampene har egen tråd?

Investor

Legg inn av Investor »

Investor skrev: man mai 15, 2023 12:01 pm EM-sluttspillet er kun utopi når vi taper 2-1 for Skottland på et fullsatt Ullevaal 17. juni.
Haaland scorer riktignok vårt mål, men det hjelper så lite når vi slipper inn to enkle kasser.
Altså, intet nytt under sol(bakk)en.
Er jeg synsk...?

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Investor skrev: man jun 19, 2023 8:38 am
Investor skrev: man mai 15, 2023 12:01 pm EM-sluttspillet er kun utopi når vi taper 2-1 for Skottland på et fullsatt Ullevaal 17. juni.
Haaland scorer riktignok vårt mål, men det hjelper så lite når vi slipper inn to enkle kasser.
Altså, intet nytt under sol(bakk)en.
Er jeg synsk...?
Kan hende… Kypros?

Investor

Legg inn av Investor »

Kakebart skrev: man jun 19, 2023 8:43 am
Investor skrev: man jun 19, 2023 8:38 am
Investor skrev: man mai 15, 2023 12:01 pm EM-sluttspillet er kun utopi når vi taper 2-1 for Skottland på et fullsatt Ullevaal 17. juni.
Haaland scorer riktignok vårt mål, men det hjelper så lite når vi slipper inn to enkle kasser.
Altså, intet nytt under sol(bakk)en.
Er jeg synsk...?
Kan hende… Kypros?
Vi vinner 10-0. Ståle kommer inn selv etter 60 min. og scorer på en heading i det 78. minutt.
Haaland scorer de andre 9.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Investor skrev: man jun 19, 2023 9:27 am
Kakebart skrev: man jun 19, 2023 8:43 am
Investor skrev: man jun 19, 2023 8:38 am
Er jeg synsk...?
Kan hende… Kypros?
Vi vinner 10-0. Ståle kommer inn selv etter 60 min. og scorer på en heading i det 78. minutt.
Haaland scorer de andre 9.
Ståle er ikke i troppen...

Investor

Legg inn av Investor »

Zanick skrev: man jun 19, 2023 9:33 am
Investor skrev: man jun 19, 2023 9:27 am
Kakebart skrev: man jun 19, 2023 8:43 am

Kan hende… Kypros?
Vi vinner 10-0. Ståle kommer inn selv etter 60 min. og scorer på en heading i det 78. minutt.
Haaland scorer de andre 9.
Ståle er ikke i troppen...
Ok da.
For å være seriøs: Vi vinner 4-0. Målscorere: Haaland (2), Sørloth og Ødis.

Og smilene er tilbake på Ullevaal.
Før vi igjen bottler 0-1 hjemme for Georgia 12. september, dagen etter at AP har gått på tidenes valgsmell i kommunevalget.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Investor skrev: man jun 19, 2023 9:27 am
Kakebart skrev: man jun 19, 2023 8:43 am
Investor skrev: man jun 19, 2023 8:38 am
Er jeg synsk...?
Kan hende… Kypros?
Vi vinner 10-0. Ståle kommer inn selv etter 60 min. og scorer på en heading i det 78. minutt.
Haaland scorer de andre 9.
Ok, går den inn så er du synsk i hvert fall.

startelver

Legg inn av startelver »

Craig Brown er død. Den skotske legenden og manageren møtte Norge under VM i 1998.
Forøvrig en av de kjedeligste VM-kampene. Men det endte 1-1.

Bilde


Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Slapp tydeligvis inn fryktelig enkle mål imot med Johnsen, Grodås og Eggen bak også.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Lang tråd om hvordan kvalifiseringene til fremtidige VM- og EM-kvalifiseringer skal organiseres.
Samt en del om Nations League og innvirkningen på kvalifiseringene.
Les gjerne gjennom alle tweetene til Dale Johnson her.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7826

Legg inn av Big George »

Nå er U-21 EM over for Norge. Noen av disse spillerne vil nok komme inn på A-landslaget til september-kampene. Ofte vil en landslagstrener slite med å vrake noen av de som har vært med en stund.
Hvem bør inn og hvem bør ut, folkens ?
Sist redigert av Big George den fre jun 30, 2023 4:36 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7826

Legg inn av Big George »

Disse var med mot Kypros. Hvem av disse skal ut for å frigi plass for U-21 gutta ?

1 Ørjan Håskjold Nyland
4 Ken Remi Stefan Strandberg
5 Birger Solberg Meling
14 Julian Ryerson
15 Leo Skiri Østigård
6 Patrick Berg
10 Martin ØdegaardKAPTEIN
16 Fredrik Aursnes
9 Erling Braut Haaland
17 Ola Selvaag Solbakken
19 Alexander Sørloth
12 Mathias Lønne Dyngeland
13 Egil Selvik
2 Stian Rode Gregersen
3 Kristoffer Vassbakk Ajer
7 Kristoffer Velde
8 Sander Gard Bolin Berge
11 Mohamed Amine Elyounoussi
18 Kristian Thorstvedt
20 Mats Møller Dæhli
21 Bård Finne
22 Brice Wembangomo
23 Jørgen Strand Larsen

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Big George skrev: fre jun 30, 2023 4:31 am Disse var med mot Kypros. Hvem av disse skal ut for å frigi plass for U-21 gutta ?

1 Ørjan Håskjold Nyland
4 Ken Remi Stefan Strandberg
5 Birger Solberg Meling
14 Julian Ryerson
15 Leo Skiri Østigård
6 Patrick Berg
10 Martin ØdegaardKAPTEIN
16 Fredrik Aursnes
9 Erling Braut Haaland
17 Ola Selvaag Solbakken
19 Alexander Sørloth
12 Mathias Lønne Dyngeland
13 Egil Selvik
2 Stian Rode Gregersen
3 Kristoffer Vassbakk Ajer
7 Kristoffer Velde
8 Sander Gard Bolin Berge
11 Mohamed Amine Elyounoussi
18 Kristian Thorstvedt
20 Mats Møller Dæhli
21 Bård Finne
22 Brice Wembangomo
23 Jørgen Strand Larsen
Der er det 23 mann. Noen alt ute fra før? Det tas vanligvis ut opp til 26 mann i utgangspunktet. Så da er det plass til 3 i tillegg til de som er her. Da er det greit: Kitolano - Bobb og Nusa kan være dem. Så kan Klaesson gå inn for Dyngeland. MMD kan eventuelt erstattes med feks Ceide eller Osame. Eller en av de nevnte

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Big George skrev: fre jun 30, 2023 4:31 am 12 Mathias Lønne Dyngeland
13 Egil Selvik
2 Stian Rode Gregersen
3 Kristoffer Vassbakk Ajer
7 Kristoffer Velde
8 Sander Gard Bolin Berge
11 Mohamed Amine Elyounoussi
18 Kristian Thorstvedt
20 Mats Møller Dæhli
21 Bård Finne
22 Brice Wembangomo
Alle disse er spillere som på ingen måte med i troppen. Så alle muligheter til å spille seg inn i denne troppen. Ajer burde være med, men ikke umulig å vrake han.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Erstatt Moi, Finne og Velde med Ceide, Sahraoui og Bobb

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Norgefoot skrev: fre jun 30, 2023 9:51 am Erstatt Moi, Finne og Velde med Ceide, Sahraoui og Bobb
Moi kan jeg forstå, for han har vist lite i senere tid. Men når spilte Finne og Velde seg ut?
Velde fikk noe få minutter uten å gjøre seg bort iallefall. Vil ikke avskrive han sånn uten videre.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Mest av alt håper jeg Osame får sjansen på en samling til september. Synes han har fortjent det med hvordan han har levert i Heerenveen siden overgangen. Skaper ubalanse og målpoeng mot gode Eredivisie lag, spiller på gress (som Ståle er så opptatt av).

Han matcher kriteriene til å få sjansen på A samling.

Samtidig tror jeg at hvis han ikke får sjansen snart så mister vi han til Marokko. 30 minutter i U21 EM nå, dårlig behandling av NFF på talentleir som yngre spiller. Tror han er ganske mett på NFF om han ikke snart får sjansen.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: fre jun 30, 2023 10:00 am Mest av alt håper jeg Osame får sjansen på en samling til september. Synes han har fortjent det med hvordan han har levert i Heerenveen siden overgangen. Skaper ubalanse og målpoeng mot gode Eredivisie lag, spiller på gress (som Ståle er så opptatt av).

Han matcher kriteriene til å få sjansen på A samling.

Samtidig tror jeg at hvis han ikke får sjansen snart så mister vi han til Marokko. 30 minutter i U21 EM nå, dårlig behandling av NFF på talentleir som yngre spiller. Tror han er ganske mett på NFF om han ikke snart får sjansen.
Fint han fikk noen minutter i siste kamp i hvert fall. Var omtrent Celina-behandling fra Smerud før det.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Kakebart skrev: fre jun 30, 2023 10:10 am
mogandisu skrev: fre jun 30, 2023 10:00 am Mest av alt håper jeg Osame får sjansen på en samling til september. Synes han har fortjent det med hvordan han har levert i Heerenveen siden overgangen. Skaper ubalanse og målpoeng mot gode Eredivisie lag, spiller på gress (som Ståle er så opptatt av).

Han matcher kriteriene til å få sjansen på A samling.

Samtidig tror jeg at hvis han ikke får sjansen snart så mister vi han til Marokko. 30 minutter i U21 EM nå, dårlig behandling av NFF på talentleir som yngre spiller. Tror han er ganske mett på NFF om han ikke snart får sjansen.
Fint han fikk noen minutter i siste kamp i hvert fall. Var omtrent Celina-behandling fra Smerud før det.
Bekymret for det jeg og. Skjønner ikke hvorfor ikke Solbakken tar han ut. Både fordi han forsvarer en plass, men også fordi det er en reell risiko for at han surner og velger Marokko.
Når man ser hvor tamme vi var på vingene i de siste kampene så burde det være en nobrainer å ta han ut nå

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Interessert skrev: fre jun 30, 2023 9:55 am
Norgefoot skrev: fre jun 30, 2023 9:51 am Erstatt Moi, Finne og Velde med Ceide, Sahraoui og Bobb
Moi kan jeg forstå, for han har vist lite i senere tid. Men når spilte Finne og Velde seg ut?
Velde fikk noe få minutter uten å gjøre seg bort iallefall. Vil ikke avskrive han sånn uten videre.
Har vel ikke spilt seg ut, men de andre er mer spennende

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Norgefoot skrev: fre jun 30, 2023 10:51 am
Interessert skrev: fre jun 30, 2023 9:55 am
Norgefoot skrev: fre jun 30, 2023 9:51 am Erstatt Moi, Finne og Velde med Ceide, Sahraoui og Bobb
Moi kan jeg forstå, for han har vist lite i senere tid. Men når spilte Finne og Velde seg ut?
Velde fikk noe få minutter uten å gjøre seg bort iallefall. Vil ikke avskrive han sånn uten videre.
Har vel ikke spilt seg ut, men de andre er mer spennende

Lehne Olsen og Grytebust spilte seg vel heller ikke ut?

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Norgefoot skrev: fre jun 30, 2023 10:51 am
Interessert skrev: fre jun 30, 2023 9:55 am
Norgefoot skrev: fre jun 30, 2023 9:51 am Erstatt Moi, Finne og Velde med Ceide, Sahraoui og Bobb
Moi kan jeg forstå, for han har vist lite i senere tid. Men når spilte Finne og Velde seg ut?
Velde fikk noe få minutter uten å gjøre seg bort iallefall. Vil ikke avskrive han sånn uten videre.
Har vel ikke spilt seg ut, men de andre er mer spennende
Javel. Men "spennende" syns jeg ikke bør være kriterien som avgjør sånt. Velde og Dønnum kan fremdeles også være kandidater, selv om noen av de andre yngre der melder seg på.
Eneste helt selvskrevne etter U 21 kampene, er Kitolano. Bobb, Nusa m.fl viste noe bra, men ikke overbevisende at de nøvendigvis er A-lags klare helt enda. Keeperen er minst like nærme mener jeg. Det har noe med hva vi trenger. Kan godt ta med et par av dem da. Om man skal sette feks Moi helt ut av troppen er jeg litt usikker på, hvertfall hvis han fortsetter å spille i PL. MMD iallefall må vel ligge nokså tynt an.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Interessert skrev: fre jun 30, 2023 11:05 am
Norgefoot skrev: fre jun 30, 2023 10:51 am
Interessert skrev: fre jun 30, 2023 9:55 am

Moi kan jeg forstå, for han har vist lite i senere tid. Men når spilte Finne og Velde seg ut?
Velde fikk noe få minutter uten å gjøre seg bort iallefall. Vil ikke avskrive han sånn uten videre.
Har vel ikke spilt seg ut, men de andre er mer spennende
Javel. Men "spennende" syns jeg ikke bør være kriterien som avgjør sånt. Velde og Dønnum kan fremdeles også være kandidater, selv om noen av de andre yngre der melder seg på.
Eneste helt selvskrevne etter U 21 kampene, er Kitolano. Bobb, Nusa m.fl viste noe bra, men ikke overbevisende at de nøvendigvis er A-lags klare helt enda. Keeperen er minst like nærme mener jeg. Det har noe med hva vi trenger. Kan godt ta med et par av dem da. Om man skal sette feks Moi helt ut av troppen er jeg litt usikker på, hvertfall hvis han fortsetter å spille i PL. MMD iallefall må vel ligge nokså tynt an.

Spennende er viktig nå siden vi spiller betydningsløse kamper frem til mars. Vi må prøve å bygge et lag som er best mulig i mars og så neste sommer. Om en spiller har store muligheter for å være veldig mye bedre på disse tidspunktet vil det være positivt å ha han med for å lære taktiske prinsipper og bli kjent med laget.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Kakebart skrev: fre jun 30, 2023 11:51 am
Interessert skrev: fre jun 30, 2023 11:05 am
Norgefoot skrev: fre jun 30, 2023 10:51 am

Har vel ikke spilt seg ut, men de andre er mer spennende
Javel. Men "spennende" syns jeg ikke bør være kriterien som avgjør sånt. Velde og Dønnum kan fremdeles også være kandidater, selv om noen av de andre yngre der melder seg på.
Eneste helt selvskrevne etter U 21 kampene, er Kitolano. Bobb, Nusa m.fl viste noe bra, men ikke overbevisende at de nøvendigvis er A-lags klare helt enda. Keeperen er minst like nærme mener jeg. Det har noe med hva vi trenger. Kan godt ta med et par av dem da. Om man skal sette feks Moi helt ut av troppen er jeg litt usikker på, hvertfall hvis han fortsetter å spille i PL. MMD iallefall må vel ligge nokså tynt an.

Spennende er viktig nå siden vi spiller betydningsløse kamper frem til mars. Vi må prøve å bygge et lag som er best mulig i mars og så neste sommer. Om en spiller har store muligheter for å være veldig mye bedre på disse tidspunktet vil det være positivt å ha han med for å lære taktiske prinsipper og bli kjent med laget.
Og basert på hva de har vist på sine respektive landslag og klubber så burde Sahraoui og Ceide vært med. Bobb har jo det mot seg at han ikke har spilt seniorfotball, men overbevist på U21 og er et helt spesielt talent, så fortjener en plass han også.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Norgefoot skrev: fre jun 30, 2023 12:00 pm Og basert på hva de har vist på sine respektive landslag og klubber så burde Sahraoui og Ceide vært med. Bobb har jo det mot seg at han ikke har spilt seniorfotball, men overbevist på U21 og er et helt spesielt talent, så fortjener en plass han også.
Snakker du om Emil Ceide her? Mannen som har 2 assists og 0 mål på 504 min med seriefotball for klubben denne sesongen. Basert på de tallene er det ikke så mye som tyder på at han burde vært med.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

KongOlav2 skrev: fre jun 30, 2023 12:03 pm
Norgefoot skrev: fre jun 30, 2023 12:00 pm Og basert på hva de har vist på sine respektive landslag og klubber så burde Sahraoui og Ceide vært med. Bobb har jo det mot seg at han ikke har spilt seniorfotball, men overbevist på U21 og er et helt spesielt talent, så fortjener en plass han også.
Snakker du om Emil Ceide her? Mannen som har 2 assists og 0 mål på 504 min med seriefotball for klubben denne sesongen. Basert på de tallene er det ikke så mye som tyder på at han burde vært med.
Okei, hvor mange målpoeng har Moi da?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

FranciscoM skrev: fre jun 30, 2023 12:25 pm Okei, hvor mange målpoeng har Moi da?
Nei, jeg skal ikke forsvare Moi noe særlig. Men han har da iallfall prestert en del tidligere, både på landslaget, i Celtic og delvis i Soton. Ceide har egentlig ikke levert særlig mye som helst etter at han forlot RBK. Da kan vi like godt bruke andre spillere som f.eks Bobb.

Deila

Legg inn av Deila »

Burde vel snart gi Nusa sjansen?

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Deila skrev: fre jun 30, 2023 1:14 pm Burde vel snart gi Nusa sjansen?
Helt opp til deg det. Regner med at du sette han inn fast på klubblaget, spesielt om Lang går til PSV nå. Da blir veien veldig kort til A-landslaget om han presterer. Noe jeg regner med at han gjør.

benib

Legg inn av benib »

Deila skrev: fre jun 30, 2023 1:14 pm Burde vel snart gi Nusa sjansen?
Må nesten begynne å spille litt mer samt være litt mer stabil for Club Brugge enn han har vært.

Jeg tror og håper han vil få sin store gjennombruddssesong nå. Føler det ligger litt i kortene.

En annen det ikke har blitt snakket så mye om her er Mvuka. Leverer han fra start i Lorient kan han fort bli høyaktuell.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»