Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
Jack

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av Jack »

missChance skrev: tir jun 06, 2023 4:51 pm Har de begynt å angripe skurtreskere?

Jepp.

Hva er det russerne ikke lyver om? Forbanna tapere.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

"Da russerne trakk seg ut av Kherson by i fjor høst, minela de store områder ved elvebredden. Nå er det fare for at flomvann fra den ødelagte demningen kan utløse de livsfarlige eksplosivene.
...
– Minefaren vil være ekstremt høy, så strandsonen, inkludert den høyre (nordvestlige, journ.anm.), er stengt for publikum. Stigende vann gjør at det flyter miner over fra venstre (sørøstlige) bredde, påpeker hun, og legger samtidig til at flomvannet også kan utløse ukrainske miner:

– I tillegg er det ingen hemmelighet at også vi har minelagt for hindre sabotasjegrupper over til vår side. Ja, en slik vannstigning kan provosere frem en økning i faren for miner også med våre egne miner."
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/eJ ... oese-miner

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Jack skrev: tir jun 06, 2023 4:51 pm
missChance skrev: tir jun 06, 2023 4:51 pm Har de begynt å angripe skurtreskere?

Jepp.

Hva er det russerne ikke lyver om? Forbanna tapere.
De gjør seg til latter med jevne mellomrom, men virker som om de tror de kan komme unna med det? Jeg fatter det ikke.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Falcon skrev: tir jun 06, 2023 3:00 pm
Frode57 skrev: tir jun 06, 2023 2:49 pm Russerne har hovedvannforsyningen til Krim fra denne demningen.
kremlin bryr seg ikke om egen befolkning, det er bare å reise 10+ minutter ut fra moskva, hvor folk lever omtrent som i den tredje verden.
Det ser ut som en mentalitet som går ut på at målet skal nås uansett hvor hardt det går ut over egen befolkning
Tvangskollektiviseringen av landbruket og industrialiseringen i 1930-årene førte til hungersnød der flere millioner mennesker døde av sult ( Holodomor),alt korn og annen matproduksjon ble beslaglagt og enten eksportert for å skaffe penger til å bygge industrien, eller sendt til arbeiderne i byene. At bøndene på landsbygda ikke fikk mat og derfor døde i milliontall, var det ingen som brydde seg om.

Under Den røde hærs tilbaketog i 1941-42, ble demninger og alt annet ødelagt uten hensyn til sivilbefolkningen.

I 2002 angrep tsjetsjenske terrorister Dubrovka-teateret i Moskva og tok over 800 mennesker som gisler. De russiske sikkerhetsstyrkene pumpet gass inn i teateret for å ta terroristene. At gassen også ville ta livet av gislene, brydde de seg ikke om. 129 gisler døde av gassen, 700 ble skadet.

I 2004 tok tsjetsjenske terrorister flere hundre mennesker som gisler i en skole i Beslan. Det endte med at russiske sikkerhetsstyrker stormet skolen uten særlig hensyn til gislene og minst 338 gisler, blant dem 155 barn døde. Det viktigste var å ta terroristene, at barn og andre mistet livet, brydde de seg ikke om.

Å nå det fastsatte målet uten hensyn til prisen, ser ut til å være en ubrytelig tradisjon.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Ruzzernes mål er hele tiden å drepe så mange sivile ukrainere som de kan.
Først med gevær, så missiler/bomber - og nå ønsker de å drukne så mange barn, kvinner og øvrig sivilbefolkning som mulig.

Dette sitter det folk i Norge åpenlyst å forsvarer.
Jeg skal aldri glemme dem. De er akkurat like ille som ruzzere.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Russiske statsmedier melder at Russland kaller inn FNs sikkerhetsråd etter eksplosjonen i en demning i Kherson-regionen i Ukraina.

Det samme har ukrainske myndigheter bedt om tidligere i dag.
...
Russland nekter hardnakket for å stå bak eksplosjonen som fant sted ved femtida tirsdag morgen norsk tid.

Ukraina kaller det på sin side et terrorangrep på ukrainsk infrastruktur.

Eksperter Dagbladet har snakket med er samstemte om at det mest sannsynlig er Russland som står bak. https://www.dagbladet.no/nyheter/kaller ... d/79471126

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

missChance skrev: tir jun 06, 2023 4:56 pm
► Show Spoiler
De gjør seg til latter med jevne mellomrom, men virker som om de tror de kan komme unna med det? Jeg fatter det ikke.
Det er to forklaringer, enten tror de på dette selv eller så lyver de bevisst. Jeg tror ikke de tror på det selv, Shoigu sa i dag at de på tre dager har drept nesten 4000 soldater mens de selv mistet 71. Selv sjefen for Wagner kaller dette for fantasier.



Jeg tror det er farlig å fortelle sannheten i Russland, så de finner på historier. De som ønsker å tro på dem gjør det uansett. Hva resten av verden angår så bryr ikke Russland seg så mye om det. Det er ikke de som løgnene er ment for.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Gaute65 skrev: tir jun 06, 2023 5:27 pm
missChance skrev: tir jun 06, 2023 4:56 pm
► Show Spoiler
De gjør seg til latter med jevne mellomrom, men virker som om de tror de kan komme unna med det? Jeg fatter det ikke.
Det er to forklaringer, enten tror de på dette selv eller så lyver de bevisst. Jeg tror ikke de tror på det selv, Shoigu sa i dag at de på tre dager har drept nesten 4000 soldater mens de selv mistet 71. Selv sjefen for Wagner kaller dette for fantasier.



Jeg tror det er farlig å fortelle sannheten i Russland, så de finner på historier. De som ønsker å tro på dem gjør det uansett. Hva resten av verden angår så bryr ikke Russland seg så mye om det. Det er ikke de som løgnene er ment for.
Sant nok. Men selv russerne må da snart begynne å fatte tegningen.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

missChance skrev: tir jun 06, 2023 5:32 pm
► Show Spoiler
Sant nok. Men selv russerne må da snart begynne å fatte tegningen.
Du har denne karen som er Guvernør i flomområdet som sier alt er bra, her fungere alt med, vannet rennende gjennom gata bakgrunnen.


Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Gaute65 skrev: tir jun 06, 2023 5:35 pm
missChance skrev: tir jun 06, 2023 5:32 pm
► Show Spoiler
Sant nok. Men selv russerne må da snart begynne å fatte tegningen.
Du har denne karen som er Guvernør i flomområdet som sier alt er bra, her fungere alt med, vannet rennende gjennom gata bakgrunnen.

Komiske Ali har fått sin overmann? 😂

OrmenLange
Innlegg: 1813

Legg inn av OrmenLange »

missChance skrev: tir jun 06, 2023 5:11 pm Russiske statsmedier melder at Russland kaller inn FNs sikkerhetsråd etter eksplosjonen i en demning i Kherson-regionen i Ukraina.

Det samme har ukrainske myndigheter bedt om tidligere i dag.
...
Russland nekter hardnakket for å stå bak eksplosjonen som fant sted ved femtida tirsdag morgen norsk tid.

Ukraina kaller det på sin side et terrorangrep på ukrainsk infrastruktur.

Eksperter Dagbladet har snakket med er samstemte om at det mest sannsynlig er Russland som står bak. https://www.dagbladet.no/nyheter/kaller ... d/79471126
En smule komisk å observere at ekspertene er enige om at Russland står bak, når avisene i samme åndedrag melder at Ukraina står bak Nord Stream-sprengningene som alle "ekspertene" var overbeviste om at skyldtes russerne... :)

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

missChance skrev: tir jun 06, 2023 5:36 pm
► Show Spoiler
Komiske Ali har fått sin overmann? 😂
Du har denne tråden som kanskje forklarer mer.


Knax

Legg inn av Knax »

I motsetning til NS-rørene, så er det nok russerne selv som er ansvarlige for angrepet på demningen.

Shine

Legg inn av Shine »

Knax skrev: tir jun 06, 2023 5:51 pm I motsetning til NS-rørene, så er det nok russerne selv som er ansvarlige for angrepet på demningen.
Ikke godt å si. Det kan være sprengladninger som har gått av ved et uhell, eller skader fra tidligere HIMARS-angrep som har fått demningen til å briste. At Dagbladet har snakket med noen ikke navngitte eksperter, eller at russerne har gjort det bare "fordi det er sånn de er" blir samme type argumentasjon som ble brukt ved Nord stream ødeleggelsen, som det nå ser ut til at Ukraina står bak.
Bortsett fra å hindre en ukrainsk offensiv for en eller to uker over elva, der de uansett hadde ganske god artillerikontroll, så har ikke russerne noe å tjene på dette. Det går mest utover bosetninger som de selv har annektert, og det ødelegger vannforsyningen til Krim.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Shine skrev: tir jun 06, 2023 6:09 pm Ikke godt å si. Det kan være sprengladninger som har gått av ved et uhell, eller skader fra tidligere HIMARS-angrep som har fått demningen til å briste.
Hvorfor i alle dager skulle Ukraina sløse bort HIMARS missiler på en demning av denne typen? Slike demninger er svært sterke saker, og et antall HIMARS hadde knapt gjort merker i betongen.

Her snakker vi om mange tonn med TNT for å gjøre slik skade, og veien som Ukraina kunne benytte for fysisk tilgang til kraftstasjonen og innsiden av dammen ble sprengt for lenge siden.

Hmm

Legg inn av Hmm »

Knax skrev: tir jun 06, 2023 5:51 pm I motsetning til NS-rørene, så er det nok russerne selv som er ansvarlige for angrepet på demningen.
Det nærmeste man har av bevis for hvem som tok ut North Stream kan du se i Brennpunkt. Og det meste peker på Russland.

At det likevel kan være andre er selvfølgelig en mulighet.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Hmm skrev: tir jun 06, 2023 6:39 pm
Knax skrev: tir jun 06, 2023 5:51 pm I motsetning til NS-rørene, så er det nok russerne selv som er ansvarlige for angrepet på demningen.
Det nærmeste man har av bevis for hvem som tok ut North Stream kan du se i Brennpunkt. Og det meste peker på Russland.

At det likevel kan være andre er selvfølgelig en mulighet.
Selvsagt er det Russland. De som lar seg lure av russisk propaganda eller ønsker å spre russiske løgner med viten og vilje må få si hva de vil, men bevisene mot Russland er overveiende.

OrmenLange
Innlegg: 1813

Legg inn av OrmenLange »

PapaSmurf skrev: tir jun 06, 2023 6:42 pm
Hmm skrev: tir jun 06, 2023 6:39 pm
Knax skrev: tir jun 06, 2023 5:51 pm I motsetning til NS-rørene, så er det nok russerne selv som er ansvarlige for angrepet på demningen.
Det nærmeste man har av bevis for hvem som tok ut North Stream kan du se i Brennpunkt. Og det meste peker på Russland.

At det likevel kan være andre er selvfølgelig en mulighet.
Selvsagt er det Russland. De som lar seg lure av russisk propaganda eller ønsker å spre russiske løgner med viten og vilje må få si hva de vil, men bevisene mot Russland er overveiende.
??? Hvilke overveiende beviser er det du sikter til? Er det Washington Post som sprer russiske løgner?

Shine

Legg inn av Shine »

nometalhorse skrev: tir jun 06, 2023 6:37 pm
Shine skrev: tir jun 06, 2023 6:09 pm Ikke godt å si. Det kan være sprengladninger som har gått av ved et uhell, eller skader fra tidligere HIMARS-angrep som har fått demningen til å briste.
Hvorfor i alle dager skulle Ukraina sløse bort HIMARS missiler på en demning av denne typen? Slike demninger er svært sterke saker, og et antall HIMARS hadde knapt gjort merker i betongen.

Her snakker vi om mange tonn med TNT for å gjøre slik skade, og veien som Ukraina kunne benytte for fysisk tilgang til kraftstasjonen og innsiden av dammen ble sprengt for lenge siden.
Demningen ble gjentatte ganger truffet av HIMARS og andre ekslosiver fra ukrainsk side da russerne okkuperte vestsiden av Kherson oblast, og de brukte veien over til forsyninger. Om det er nok til at den kollapset nå vet jeg ikke. Det viktigste poenget var at det millitært sett har lite for seg å sprenge demningen for russerne. I så fall burde de gjort allerede når det var en offensiv i gang den veien. Men jeg skjønner at magefølelse og "vi kjenner lusa på gangen" er mer gyldige argumenter i sosiale medier.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Shine skrev: tir jun 06, 2023 6:55 pm
nometalhorse skrev: tir jun 06, 2023 6:37 pm
Shine skrev: tir jun 06, 2023 6:09 pm Ikke godt å si. Det kan være sprengladninger som har gått av ved et uhell, eller skader fra tidligere HIMARS-angrep som har fått demningen til å briste.
Hvorfor i alle dager skulle Ukraina sløse bort HIMARS missiler på en demning av denne typen? Slike demninger er svært sterke saker, og et antall HIMARS hadde knapt gjort merker i betongen.

Her snakker vi om mange tonn med TNT for å gjøre slik skade, og veien som Ukraina kunne benytte for fysisk tilgang til kraftstasjonen og innsiden av dammen ble sprengt for lenge siden.
Demningen ble gjentatte ganger truffet av HIMARS og andre ekslosiver fra ukrainsk side da russerne okkuperte vestsiden av Kherson oblast, og de brukte veien over til forsyninger. Om det er nok til at den kollapset nå vet jeg ikke. Det viktigste poenget var at det millitært sett har lite for seg å sprenge demningen for russerne. I så fall burde de gjort allerede når det var en offensiv i gang den veien. Men jeg skjønner at magefølelse og "vi kjenner lusa på gangen" er mer gyldige argumenter i sosiale medier.
Link, takk. Dette har jeg ingen tro på.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

OrmenLange skrev: tir jun 06, 2023 6:49 pm
PapaSmurf skrev: tir jun 06, 2023 6:42 pm
Hmm skrev: tir jun 06, 2023 6:39 pm

Det nærmeste man har av bevis for hvem som tok ut North Stream kan du se i Brennpunkt. Og det meste peker på Russland.

At det likevel kan være andre er selvfølgelig en mulighet.
Selvsagt er det Russland. De som lar seg lure av russisk propaganda eller ønsker å spre russiske løgner med viten og vilje må få si hva de vil, men bevisene mot Russland er overveiende.
??? Hvilke overveiende beviser er det du sikter til? Er det Washington Post som sprer russiske løgner?
Når man bare leser de mediene som sier det man vil vite så blir man blendet.

Eller hva Hr. RusselBrandErSikkertEnOppegåendeFyrJegBørLinkeTil?


https://borsen.dagbladet.no/nyheter/nrk ... r/79169030

Visa

Legg inn av Visa »

Her burde fredsstyrker gå inn og demme igjen demningen, helst med støtte fra NATO styrker.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Shine skrev: tir jun 06, 2023 6:55 pm
nometalhorse skrev: tir jun 06, 2023 6:37 pm
Shine skrev: tir jun 06, 2023 6:09 pm Ikke godt å si. Det kan være sprengladninger som har gått av ved et uhell, eller skader fra tidligere HIMARS-angrep som har fått demningen til å briste.
Hvorfor i alle dager skulle Ukraina sløse bort HIMARS missiler på en demning av denne typen? Slike demninger er svært sterke saker, og et antall HIMARS hadde knapt gjort merker i betongen.

Her snakker vi om mange tonn med TNT for å gjøre slik skade, og veien som Ukraina kunne benytte for fysisk tilgang til kraftstasjonen og innsiden av dammen ble sprengt for lenge siden.
Demningen ble gjentatte ganger truffet av HIMARS og andre ekslosiver fra ukrainsk side da russerne okkuperte vestsiden av Kherson oblast, og de brukte veien over til forsyninger. Om det er nok til at den kollapset nå vet jeg ikke. Det viktigste poenget var at det millitært sett har lite for seg å sprenge demningen for russerne. I så fall burde de gjort allerede når det var en offensiv i gang den veien. Men jeg skjønner at magefølelse og "vi kjenner lusa på gangen" er mer gyldige argumenter i sosiale medier.
Det stemmer ikke. Det var veien som ble tatt, men om det ble brukt missiler eller artilleri aner jeg ikke.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Shine skrev: tir jun 06, 2023 6:55 pm
► Show Spoiler
Demningen ble gjentatte ganger truffet av HIMARS og andre ekslosiver fra ukrainsk side da russerne okkuperte vestsiden av Kherson oblast, og de brukte veien over til forsyninger. Om det er nok til at den kollapset nå vet jeg ikke. Det viktigste poenget var at det millitært sett har lite for seg å sprenge demningen for russerne. I så fall burde de gjort allerede når det var en offensiv i gang den veien. Men jeg skjønner at magefølelse og "vi kjenner lusa på gangen" er mer gyldige argumenter i sosiale medier.
Ukraina angrep veibanen, ikke demningen. Himars har ingen mulighet til å ødelegge demningen.

Russerne brukte vinterne og våren til å fylle opp insjøen bak demmingen til det høyeste nivå på mange mange år. De åpnet ikke slusene for å slippe ut vannet kontrollert, det rant ut via overløpet. Det tyder på at russerne ville ha mest mulig vann tilgjengelig for å kunne skape en flom.

Militært sette har det lite for seg i det lange løp, men det kan hende at de trenger de mannskapene de har på sin side av elven for å stå imot offensiven til Ukraina. Nå kan de flytte styrkene dit uten å være redd for angrep fra Ukraina over elven. Er de i problemer, noe jeg tror de er, trenger de hver soldat de kan finne for å stå imot den ukrainske offensiven. Da vil det å sprenge demningen være forståelig.

Det er også rapporter om høye eksplosjoner før demmingen kollapset, Ukraina har ihvertfall ingen grunn til sprenge demningen.

OrmenLange
Innlegg: 1813

Legg inn av OrmenLange »

PapaSmurf skrev: tir jun 06, 2023 7:01 pm
OrmenLange skrev: tir jun 06, 2023 6:49 pm
PapaSmurf skrev: tir jun 06, 2023 6:42 pm

Selvsagt er det Russland. De som lar seg lure av russisk propaganda eller ønsker å spre russiske løgner med viten og vilje må få si hva de vil, men bevisene mot Russland er overveiende.
??? Hvilke overveiende beviser er det du sikter til? Er det Washington Post som sprer russiske løgner?
Når man bare leser de mediene som sier det man vil vite så blir man blendet.

Eller hva Hr. RusselBrandErSikkertEnOppegåendeFyrJegBørLinkeTil?


https://borsen.dagbladet.no/nyheter/nrk ... r/79169030
Men de "overveiende bevisene" klarer du selvfølgelig ikke å hoste opp... :lol:

Jack

Legg inn av Jack »

Ifølge NBC, som siterer to amerikanske tjenestemenn og en vestlig tjenestemann, har den amerikanske regjeringen etterretning som indikerer at russland står bak sprengningen av Nova Kakhovka-demningen. Administrasjonen jobber for øyeblikket med å avgradere etterretningen slik at den kan deles.

Dette er sannsynligvis grunnen til at alle uttalelsene fra vestlige tjenestepersoner (Kaja Kallas, James Cleverly og det portugisiske Utenriksdepartementet etc) var ganske utvetydige når det gjelder å tilskrive skylden til russerne - de følte ingen grunn til å tvile i sine uttalelser, da de allerede har sett hva etterretningen tilsier.

Hva gjelder Shines "argument" om at det har lite for seg å ta ned demme demningen rent militært tar figuren feil. Noe jeg har utbrodert i et tidligere innlegg skrevet for noen timer siden i denne tråden. Det har med at det tar bort 1 av totalt 3 måter Ukraina kan angripe mot Krim. Når vi også vet at den ene veien betyr at man må forbi et okkupert atomkraftverk sitter man ikke igjen med så altfor mange realistiske muligheter. Militært sett gir det mening for russerne, både taktisk og strategisk, å sprenge denne dammen.

Man har til og med en navngitt russisk soldat som idag påstår dette: (jeg har ikke verifisert videoens troverdighet, men jeg har per nu ingen grunn til å tvile på den)


Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Jeg trodde ikke jeg kunne hate russere mer enn jeg allerede gjorde, men i hele dag har jeg vært kvalm bare av tanken på dette folkeslaget som virkelig elsker døden og hater livet.




Shine

Legg inn av Shine »

DennisB skrev: tir jun 06, 2023 6:59 pm
Shine skrev: tir jun 06, 2023 6:55 pm
nometalhorse skrev: tir jun 06, 2023 6:37 pm
Hvorfor i alle dager skulle Ukraina sløse bort HIMARS missiler på en demning av denne typen? Slike demninger er svært sterke saker, og et antall HIMARS hadde knapt gjort merker i betongen.

Her snakker vi om mange tonn med TNT for å gjøre slik skade, og veien som Ukraina kunne benytte for fysisk tilgang til kraftstasjonen og innsiden av dammen ble sprengt for lenge siden.
Demningen ble gjentatte ganger truffet av HIMARS og andre ekslosiver fra ukrainsk side da russerne okkuperte vestsiden av Kherson oblast, og de brukte veien over til forsyninger. Om det er nok til at den kollapset nå vet jeg ikke. Det viktigste poenget var at det millitært sett har lite for seg å sprenge demningen for russerne. I så fall burde de gjort allerede når det var en offensiv i gang den veien. Men jeg skjønner at magefølelse og "vi kjenner lusa på gangen" er mer gyldige argumenter i sosiale medier.
Link, takk. Dette har jeg ingen tro på.
At veien som gikk over ved Nova Khakovka ble beskutt gjentatte ganger er godt kjent. Du finner artikler på Reuters fra og andre vestlige medier fra i høst om at demningen ble skadet av HIMARS. Det var russiske påstander, som det ukrainske millitæret neppe vil gå god for, men jeg har uansett ingen tro på at ukrainerne skal ha ødelagt veien som går over, uten å skade selve demningen.Vi kan sikkert være uenige om det.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

OrmenLange skrev: tir jun 06, 2023 7:17 pm
PapaSmurf skrev: tir jun 06, 2023 7:01 pm
OrmenLange skrev: tir jun 06, 2023 6:49 pm
??? Hvilke overveiende beviser er det du sikter til? Er det Washington Post som sprer russiske løgner?
Når man bare leser de mediene som sier det man vil vite så blir man blendet.

Eller hva Hr. RusselBrandErSikkertEnOppegåendeFyrJegBørLinkeTil?


https://borsen.dagbladet.no/nyheter/nrk ... r/79169030
Men de "overveiende bevisene" klarer du selvfølgelig ikke å hoste opp... :lol:
Vet du hva en vesentlig forskjell på det totalitære diktaturer i Russland og vesten er ? Jo sannheten kommer stort sett frem her. Sannheten kom frem om at dette med masseødeleggelsesvåpen i Irak før 2003 invasjonen var fabrikkerte bevis. Sannheten kom frem om at amerikanerne mishandlet fanger i dette fengslet utenfor Bagdad. Sannheten kom frem om US soldater begikk krigsforbrytelser i Irak, feilbombet i Afghanistan og at SAS operatører drepte sivile afghanere unødvendig m.v. Sannheten vil også komme frem om hvem som sprengte gassledningene i Østersjøen. Alt fordi vi i vesten har ytringsfrihet og en fri presse.

Russerne har ingenting av dette og de lyver om alt. Selv om det fremlegges ugjendrivelige bevis på at de kyniske svina stod bak ødeleggelsene av demningen vil de nekte. De og norske prorussere, som på VGD i sin tid om nedskytningen av passasjerflyet i 2014. Deltok en periode på VGD sin Ukrainatråd, men ga opp. Uansett hvor mange undersøkelsesrapporter man henviste til så var det ukrainske jagerfly som stod bak, ble det udokumentert påstått. Nytteløs diskusjon. Det nye i verden siden 2014-2016 er fullskala invasjonen av Ukraina, alvorlige krigsforbrytelser og klare brudd på folkeretten. Der jeg før dro på skuldrene av prorussere har jeg nå fått nok. Prorussere eller fascister kan kort og godt dra til helvete - les reise til Russland.

OrmenLange
Innlegg: 1813

Legg inn av OrmenLange »

Crazy Horse skrev: tir jun 06, 2023 8:04 pm
OrmenLange skrev: tir jun 06, 2023 7:17 pm
PapaSmurf skrev: tir jun 06, 2023 7:01 pm

Når man bare leser de mediene som sier det man vil vite så blir man blendet.

Eller hva Hr. RusselBrandErSikkertEnOppegåendeFyrJegBørLinkeTil?


https://borsen.dagbladet.no/nyheter/nrk ... r/79169030
Men de "overveiende bevisene" klarer du selvfølgelig ikke å hoste opp... :lol:
Vet du hva en vesentlig forskjell på det totalitære diktaturer i Russland og vesten er ? Jo sannheten kommer stort sett frem her. Sannheten kom frem om at dette med masseødeleggelsesvåpen i Irak før 2003 invasjonen var fabrikkerte bevis. Sannheten kom frem om at amerikanerne mishandlet fanger i dette fengslet utenfor Bagdad. Sannheten kom frem om US soldater begikk krigsforbrytelser i Irak, feilbombet i Afghanistan og at SAS operatører drepte sivile afghanere unødvendig m.v. Sannheten vil også komme frem om hvem som sprengte gassledningene i Østersjøen. Alt fordi vi i vesten har ytringsfrihet og en fri presse.

Russerne har ingenting av dette og de lyver om alt. Selv om det fremlegges ugjendrivelige bevis på at de kyniske svina stod bak ødeleggelsene av demningen vil de nekte. De og norske prorussere, som på VGD i sin tid om nedskytningen av passasjerflyet i 2014. Deltok en periode på VGD sin Ukrainatråd, men ga opp. Uansett hvor mange undersøkelsesrapporter man henviste til så var det ukrainske jagerfly som stod bak, ble det udokumentert påstått. Nytteløs diskusjon. Det nye i verden siden 2014-2016 er fullskala invasjonen av Ukraina, alvorlige krigsforbrytelser og klare brudd på folkeretten. Der jeg før dro på skuldrene av prorussere har jeg nå fått nok. Prorussere eller fascister kan kort og godt dra til helvete - les reise til Russland.
Fin tirade. Hva er relevansen til mitt innlegg?

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»