Sarpsborg 08 FF - Klubbtråd

Svar
MrCooger

Re: Sarpsborg 08 FF - Klubbtråd

Legg inn av MrCooger »

Ziggy skrev: man mai 01, 2023 2:24 pm
Var heldigvis indisponert i går ettermiddag så slapp å se på den affæren. Er det mulig, satse på ketchupeffekten i år da...
Spissene våre har mye å bevise, men han danske wonderboy og stortalent som vi fikk fra Brentford, han helt uaktuell?
Lov å håpe iallfall. Gode i banespillet, men det virker som om samtlige blir superstresset med en gang de får sjansen foran mål. Mulig det er et selvtillitsproblem eller noe slikt. Ikke vet jeg, men det må fikses asap.

Mogensen er et spesielt case. Fra å spille omtrent alt i preseason til å knapt sitte på benken. Lyttet til Sa-podden tidligere i dag, og de mente at noe hadde skjedd i vinter. Var visst meget god på trening da han kom tilbake fra skaden i fjor høst. Nå er han visst helt sjanseløs. Får litt de samme vibbene som med Skipper i fjor, og da viste det seg å være noe udefinert utenom banen. Skulle tro det var en liten sak for en dansk dreng å akklimatisere seg i Norge, men når en er ute i kulde på et nytt sted hvor det - med all respekt å melde - ikke har det mest livlige miljøet... Vel. Kan jo være så enkelt.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Mye leflng rundt Billborn og IFK Göteborg i svensk presse, nå som hans kamerat Ola Larsson har blitt teknisk sjef blir det vel ikke mindre av det.
Det tror jeg blir et skikkelig slag i trynet ihvertfall, om Billborn skulle bli borte nå, så vi får håpe det er noen voksne hjemme på Enenda og tar de rette grepa...

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... n-billborn

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Endelig litt medgang!
Hadde vi ikke rotet bort seieren mot Stabæk,.og vunnet mot Haugesund borte (det var jo tidenes sjamsesløri),
så hadde vi ligget på andreplass nå :shock:

Måtte dette være starten på litt flyt.
Brant så mange sjanser, Brann hadde kun målet, de andre sjanser de hadde var veike.
Kan det bli mer morro framover da?

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Men Leander Øy, den plassen er hans nå fram til han evt skulle "fortjene"å benkes!

Sarpingen_1

Legg inn av Sarpingen_1 »

Digg med seier på 16 mai kampen og ha en fin 17 mai feiring til alle særpinger

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Nesten så jeg drister meg til å håpe på topp seks når sesongen er over. To vanvittig deilige seire på én uke mot to lag som var vurdert til å være favoritter i forkant. Mulig vi var heldige som møtte begge to kort tid før de møtes i cupfinalen, men likevel da gitt! God 17.mai til alle særpinger, og takk for kampen til eventuelle Lillestrømsupportere som har snublet innom tråden!

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

MrCooger skrev: tir mai 16, 2023 10:04 pm Nesten så jeg drister meg til å håpe på topp seks når sesongen er over. To vanvittig deilige seire på én uke mot to lag som var vurdert til å være favoritter i forkant. Mulig vi var heldige som møtte begge to kort tid før de møtes i cupfinalen, men likevel da gitt! God 17.mai til alle særpinger, og takk for kampen til eventuelle Lillestrømsupportere som har snublet innom tråden!
Kunne lett hatt 4 poeng ekstra (selvmål Stabæk, sjansebonanza Haugesund). Men vi har ingen (god nok) spiss til å omsette sjansene til mål, Billborn er tydeligvis enig ettersom spissene ofte ikke starter...

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Særp oppe og nikker på topp 4, FFK og Moss i toppen av Obos. Da satser vi på 3 Østfoldlag i eliteserien neste år og total krig.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Elvebakken skrev: ons mai 17, 2023 2:36 pm Særp oppe og nikker på topp 4, FFK og Moss i toppen av Obos. Da satser vi på 3 Østfoldlag i eliteserien neste år og total krig.
Den skåler jeg på, hadde vært ille morro med skikkelige lokalderbys igjen 🙂👍🇧🇻

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Vi starter med 2 spisser! :shock: ;)


Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

1-0 FuVo :shock:

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Ziggy skrev: tor mai 25, 2023 6:08 pm 1-0 FuVo :shock:
Virkelig elendig keeperspill i den situasjonen.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Kalle73 skrev: tor mai 25, 2023 6:11 pm
Ziggy skrev: tor mai 25, 2023 6:08 pm 1-0 FuVo :shock:
Virkelig elendig keeperspill i den situasjonen.
Total svikt.

1-2 til pause, skulle vel satt et par til, men kampen er ikke over så full skjerpings i 2. omgang må til.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Ziggy skrev: tor mai 25, 2023 6:49 pm
Kalle73 skrev: tor mai 25, 2023 6:11 pm
Ziggy skrev: tor mai 25, 2023 6:08 pm 1-0 FuVo :shock:
Virkelig elendig keeperspill i den situasjonen.
Total svikt.

1-2 til pause, skulle vel satt et par til, men kampen er ikke over så full skjerpings i 2. omgang må til.
Nå har vel FuVo hatt minst 2 digre sjanser i tillegg til scoringa, så de er langt fra ufarlige.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Føkk åff, Berntsen!
Fingrene av fatet...
https://www.expressen.se/sport/fotboll/ ... nge-utvik/

Assi

Legg inn av Assi »

Utvik til AIK og Berntsen; njaa... Mulig jeg er naiv men tviler på om Berntsen tråkker til med noe som er svært uheldig for 08.. Så enten tipper jeg det er en ivrig svenske som lager en story på synsing, eller så kan det være en deal som er ok for alle involverte parter.. Syns Utvik har vært vår klart beste spiller over lang tid, så forstår ikke AIK er superaktuelle eller interessante hvis de ikke har mye penger å bruke eller Utvik er halv-pyroman og tiltrekkes av flammehav på tribunene..

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Berntsen ga vel noen lovnader om at han ikke kom til å hente inn spillere fra 08, med mindre de er tilgjengelige på det åpne markedet eller noe sånt. Mulig jeg er litt konspiratorisk nå, men jeg leser mellom linjene at det er relativt sannsynlig at noen av våre spillere kan forsvinne over grensen. Spesielt da de som er på utgående, som Utvik og Lundqvist.

Det er galskap om han ikke ser mot en Utvik på utgående kontrakt etter de sesongene han har hatt iallfall. Nesten tjenesteforsømmelse overfor arbeidsgiveren hans. Om AIK er interessante for Utvik selv er kanskje mer usikkert. Men han har uttalt at han ønsker et utenlandseventyr, og hvis det ikke er noen andre beilere der ute... Vel.

Håper iallfall at Wellinder tar noen steg gjennom året, og er nærme startelleveren neste år. Ikke verdens smaleste sak å finne gode, norske forsvarsspillere. Det beste er selvsagt om Utvik blir altså, men jeg kan ikke fatte hvorfor han skal velge å fortsette hos oss når han vil ha mange muligheter.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Assi skrev: ons mai 31, 2023 8:40 am Utvik til AIK og Berntsen; njaa... Mulig jeg er naiv men tviler på om Berntsen tråkker til med noe som er svært uheldig for 08.. Så enten tipper jeg det er en ivrig svenske som lager en story på synsing, eller så kan det være en deal som er ok for alle involverte parter.. Syns Utvik har vært vår klart beste spiller over lang tid, så forstår ikke AIK er superaktuelle eller interessante hvis de ikke har mye penger å bruke eller Utvik er halv-pyroman og tiltrekkes av flammehav på tribunene..
Nå sier Utvik Utvik: Jeg har lyst på en større klubb enn AIK, i dagens SA så da får vi se hvordan det går.

Utvik har jo sagt før at utlandet frister,.at han har siste sesong i S08 nå er ingen bombe. Ønsker han alt godt videre, om han forlater oss, men vil ha han i større ligaer.
Med litt internasjonal matching er jeg sikker på at han kunne gjort seg aktuell for landslaget. Han er ES beste stopper, og mer enn god nok ifht de som får spille pr idag. Forsvaret er den største trusselen mot kval til mesterskap, Utvik kan være redningen!

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

dp
Sist redigert av Ziggy den ons mai 31, 2023 10:20 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

MrCooger skrev: ons mai 31, 2023 9:44 am Berntsen ga vel noen lovnader om at han ikke kom til å hente inn spillere fra 08, med mindre de er tilgjengelige på det åpne markedet eller noe sånt. Mulig jeg er litt konspiratorisk nå, men jeg leser mellom linjene at det er relativt sannsynlig at noen av våre spillere kan forsvinne over grensen. Spesielt da de som er på utgående, som Utvik og Lundqvist.

Det er galskap om han ikke ser mot en Utvik på utgående kontrakt etter de sesongene han har hatt iallfall. Nesten tjenesteforsømmelse overfor arbeidsgiveren hans. Om AIK er interessante for Utvik selv er kanskje mer usikkert. Men han har uttalt at han ønsker et utenlandseventyr, og hvis det ikke er noen andre beilere der ute... Vel.

Håper iallfall at Wellinder tar noen steg gjennom året, og er nærme startelleveren neste år. Ikke verdens smaleste sak å finne gode, norske forsvarsspillere. Det beste er selvsagt om Utvik blir altså, men jeg kan ikke fatte hvorfor han skal velge å fortsette hos oss når han vil ha mange muligheter.
Tror heller ikke det er veldig fare for at han jakter våre spillere. Om vi fortsetter trenden så er det jo utvilsomt at Berntsen skal ha stor del av æren!

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Uten Utvik lekker det som en sil, hva om han blir borte i sommer :shock: :roll:
3-1 til Frigg, de skårer hver gang de kommer innenfor 16m...... :?

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Brenner mange store sjanser, men har flaks som får ekstraomganger da Frigg setter en stor sjanse i tverrliggeren... :shock:

Får i det minste bekreftet at Billborn har rett når han foretrekker å starte uten spisser i Eliteseriekampene...
Makan til blodfattige spisser må man lete lenge etter 😢

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

flause avverget med et nødskrik...

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Da ble det Odd hjemme, på tide med hjemmekamp i cupen, bra det.
Drømmen hadde vært FFK, nest beste var å få hjemmekamp så får værra fornøyd!

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Virker dårlig trent dette Sarpsborg-laget. Etter en god 1. omgang, døde de helt ut i 2. omgang.

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Tromsø fortjente alle tre poengene, så det er lite å si på det. Vi ser helt planløse ut i andre omgang, og klarer ikke utnytte ballinnehavet i første. All ære til hjemmelaget for å ha kjempet seg tilbake. All vanære til oss for å falle så til de grader sammen.

Odd i cupen, Viking hjemme og Rosenborg borte, før Sandefjord, Godset og Kamma venter i starten av juli. Klarer vi å komme videre i cupen, og dra med oss tre poeng til før fellesferien, så er det fortsatt håp om topp fem. Da skal jeg ikke klage så mye. Men. Med en sommer som i fjor, så er vi fort nede og snuser på nedrykk igjen. Det er vel nå vi finner ut hva som egentlig bor i dette laget, antar jeg.

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

chelsea8 skrev: søn jun 04, 2023 6:53 pm Virker dårlig trent dette Sarpsborg-laget. Etter en god 1. omgang, døde de helt ut i 2. omgang.
Tror ikke det skal stå på den fysiske formen, altså. De siste sesongene har vi hatt én god omgang, og så en dårlig. I år har vi hatt to gode omganger med perioder hvor vi ser ut som PostNord, spesielt etter at vi har scoret. I dag varte den perioden en hel omgang.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

MrCooger skrev: søn jun 04, 2023 7:05 pm Tror ikke det skal stå på den fysiske formen, altså. De siste sesongene har vi hatt én god omgang, og så en dårlig. I år har vi hatt to gode omganger med perioder hvor vi ser ut som PostNord, spesielt etter at vi har scoret. I dag varte den perioden en hel omgang.
Synes ikke det virket som om de var skikkelig påskrudd i første heller, kanskje bare 95%, og så falt det til 85% i andre etter byttene. Innsats slår talent hver gang , det så vi på søndag...
Satser på full tenning i morgen!

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Fin dag på stadion, deilig med seier, men Hobbiten gjorde det spennende for oss de få minuttene vi bare ledet med ett mål. Virket veldig strengt med rødt på Utvik, selv etter å ha sett på TV.
Men videre, nå Viking next!

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

2 kamper karantene for Utvik, meget strengt for en fisletakling som alle mente var streng og like gjerne kunne vært gult...

Da er jeg ikke like sikker på seier mot Viking på søndag gitt...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»