Været hos deg her og nå

Svar
Rexwiller

Re: Været hos deg her og nå

Legg inn av Rexwiller »

8 grader og delvis regn. Den verste vinden har gitt seg, men skal blåse opp igjen om noen timer og da blir det mer stabilt. Altså stabilt regn, vind og kaldt.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

6 grader, liten kuling og regn.

komvitarpirathem

Legg inn av komvitarpirathem »

13-14 i Bergen. Skyfri himmel. Småsur vind

startelver

Legg inn av startelver »

Strålende vær på Sørlandet, rundt 22 grader nå.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

6 grader, vind og regn.

startelver

Legg inn av startelver »

Det er latterlig å se på værkartet nå, strålende sommervær på sørlandet og østlandet de neste dagene, bare drittvær nord for Bergen.

Jeg skal til Spania neste uke, og det er ustabilt vær med regnbyger på solkysten!

fargerik

Legg inn av fargerik »

startelver skrev: søn jun 04, 2023 10:23 am Det er latterlig å se på værkartet nå, strålende sommervær på sørlandet og østlandet de neste dagene, bare drittvær nord for Bergen.

Jeg skal til Spania neste uke, og det er ustabilt vær med regnbyger på solkysten!
Fint her i Fredikstad, ja. Ca. 17 grader her nå. Ikke akkurat hetebølge, men grei sommer. Sola skinner.
Det er vel ikke uvanlig at landet er delt i to, da.
Før eller siden kommer nok regnet i sør, og da blir det ofte pent vær nordpå.
Vi må ha noe regn nå og da, alt for tørt er ikke bra. Kommunen har innført vanningsforbud her. Da blir nok plenene gule ganske raskt.
God tur til Spania! De venter vel på regn der også?

startelver

Legg inn av startelver »

Ja ustabilt vær i Sør-Europa så det er litt uvanlig.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

17 grader og sol i Porsgrunn.

komvitarpirathem

Legg inn av komvitarpirathem »

Skyfri himmel, 16 grader og vindstille i Bergen

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

19 grader, vindstille og sol.
Det som irriterer er at så mange journalister lager artikler som om alle skulle like sterk varme.
Klovner...

Man kan også lure på metrologene - nå har de plusset på inntil 10 grader på et lite langtsidsvarsel mot det de hadde for et par dager siden.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

20 grader, null vind og et syltynt skydekke på deler av himmelen. Altså fint!

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

5 grader, kuling og regnbyger.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

10 grader og overskyet. Meldt knallvær til helga..

startelver

Legg inn av startelver »

22 grader, og ventet 26 grader på østlandet om et par dager.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Det er så sykt varmt på verandaen, haha. Skal ikke klage over været, men jeg har ikke en hud som bør grilles heller. Nydelig før 12 og etter 18 da

fargerik

Legg inn av fargerik »

startelver skrev: man jun 05, 2023 4:05 pm 22 grader, og ventet 26 grader på østlandet om et par dager.
Det føles omtrent sånn, ja. Jeg har ikke sjekket noen temperaturer, men har vært på en lang sykkeltur og har følelsen av at det er akkurat passe. Og for meg er litt over 20 grader midt i trivselssonen.
Tviler på disse 26 gradene. Jeg skal nevne det dersom det blir så varmt her.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

I skrivende stund ser det varmt ut; http://wxmaps.org/pix/temp4

Det oser av fare for skogbranner.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Absolutt sommer i Fredrikstad. Perfekt. Bare sol og skyfri himmel her.
Personlig mener jeg et par dager med regn ville være gunstig nå, men meteorologen sier at det ikke skal regne på en stund. Vi får leve med det.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

22 grader, nesten null vind, sol - ikke akkurat mitt favorittvær nei, men slik er ståa nå da.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

6 grader opphold. Det er akkurat samme vær som det ofte er midt på vinteren.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

return_of_drakkar skrev: tir jun 06, 2023 5:55 pm 22 grader, nesten null vind, sol - ikke akkurat mitt favorittvær nei, men slik er ståa nå da.
Det er jo nesten perfekt! Jeg liker det enda litt varmere, helst opp mot 30 grader (og gjerne litt over). Det skal heller ikke være et vindkast i luften eller en sky på himmelen. Da koser jeg meg.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

LeSorcier skrev: tir jun 06, 2023 6:05 pm
return_of_drakkar skrev: tir jun 06, 2023 5:55 pm 22 grader, nesten null vind, sol - ikke akkurat mitt favorittvær nei, men slik er ståa nå da.
Det er jo nesten perfekt! Jeg liker det enda litt varmere, helst opp mot 30 grader (og gjerne litt over). Det skal heller ikke være et vindkast i luften eller en sky på himmelen. Da koser jeg meg.
Jeg burde trekke deg 30 poeng fra tippekonken for dette utsagnet. 1 poeng per grad du nevner :mrgreen:
Nå er det fluks vindstille og 23 grader, men selvsagt mye mye mer i sola. En gradestokk på vinduet mot balkongen viser cirka 40.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

6 grader og et sinnsykt pissregn. Kan ikke skjønne hvordan bøndene får noe som helst til å gro, verken i sør(tørke), eller nord(pissregn og vinterkulde). Dette blir det nok dyrere mat av, bare vent å se.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Sola steker her i plankebyen. Trekker inn i skyggen midt på dagen. Må drikke litt ekstra mye vann nå.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

24 offisielle grader, sikkert 1000 i sola, og verre skal det vil bli.
Noen kraftige skyrer reddet dog deler av ettermiddagen, men de er vekke nå stort sett.

Må nok foreta min utvandrin gtil Shetland eller liknedne når jeg slutter å jobbe....

https://www.yr.no/nb/v%C3%A6rvarsel/dag ... 20Mainland

I skrivende stund i litt over 1 uke framåt er maks mellom 12 og 17 og min mellom 5 og 10.

fargerik

Legg inn av fargerik »

return_of_drakkar skrev: ons jun 07, 2023 5:16 pm 24 offisielle grader, sikkert 1000 i sola, og verre skal det vil bli.
Noen kraftige skyrer reddet dog deler av ettermiddagen, men de er vekke nå stort sett.

Må nok foreta min utvandrin gtil Shetland eller liknedne når jeg slutter å jobbe....

https://www.yr.no/nb/v%C3%A6rvarsel/dag ... 20Mainland

I skrivende stund i litt over 1 uke framåt er maks mellom 12 og 17 og min mellom 5 og 10.
Jeg syklet tur i sola. Dønn utslått. Dette er heftig. Man skal ikke syte når sommeren smeller til, det er bare så uvant.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

fargerik skrev: ons jun 07, 2023 5:58 pm
return_of_drakkar skrev: ons jun 07, 2023 5:16 pm 24 offisielle grader, sikkert 1000 i sola, og verre skal det vil bli.
Noen kraftige skyrer reddet dog deler av ettermiddagen, men de er vekke nå stort sett.

Må nok foreta min utvandrin gtil Shetland eller liknedne når jeg slutter å jobbe....

https://www.yr.no/nb/v%C3%A6rvarsel/dag ... 20Mainland

I skrivende stund i litt over 1 uke framåt er maks mellom 12 og 17 og min mellom 5 og 10.
Jeg syklet tur i sola. Dønn utslått. Dette er heftig. Man skal ikke syte når sommeren smeller til, det er bare så uvant.
Vel, får håpe man bommer på temperaturen den neste uka.
varme a la dette er ikke min greie, kort og godt.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

20 offisielle, men selvsagt 25 ellers og 100 i solveggen. Svak vind. I dag morges 07:00 var det 11 grader og fin herlig kald vind :)

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Faktisk sol, men med iskald vind direkte importert tollfritt fra Grønland.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Været»