Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Svar
tbb
Innlegg: 3376

Re: Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Legg inn av tbb »

k9b skrev: man jun 05, 2023 10:48 pm
KongOlav2 skrev: man jun 05, 2023 4:43 pm
markantovertak skrev: man jun 05, 2023 4:30 pm Minner veldig om de franske fjomsene på de klippene jeg ser. Høyreist og fysisk robust. Mer driv enn stor fart. Teknisk bra, en litt mer offensiv Manu Kone kanskje. Spennende.
Nå har jeg sett hele kamper med fjomsene, det har jeg ikke med Veiga (det har jeg nok men uten radaren på). Men klipp av Veiga mot det jeg har sett av de to andre så rangerer jeg de: 1. Thuram-Ulien, 2. Veiga, 3. Kone. Men egentlig helt jevnt. Tar hvem som helst av disse. Nydelige spillere.
Klarer aldri helt å skjønne forkjærligheten for disse fysiske store spillerne når fotballen i stadig større grad, og da spesielt for midtbanespillere, har blitt dominert av mindre og teknisk gode spillere som fremst av alt er svært god på den teknisk-taktiske biten.
Dette stemmer dårlig. Gå gjennom alle de beste lagene og du ser at de alle sammen har fysikk i lange baner på midtbanen. Rodri, Casemiro, Goretzka, KdB, Fabinho, Anguisa, Partey.

Det er heller ikke sånn at bra fysikk betyr dårligere teknikk, men hvis det er en ting City for eksempel har et voldsomt fortrinn mot mange lag på, så er det at de har en sentralrekke av store, sterke og raske fotballspillere.
Mac Allister er også en kraftpakke!

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

Kephren Thuram nærmer seg veldig visstnok.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Megapixsel skrev: tir jun 06, 2023 9:31 am
KongOlav2 skrev: man jun 05, 2023 10:53 pm
k9b skrev: man jun 05, 2023 10:48 pm Dette stemmer dårlig. Gå gjennom alle de beste lagene og du ser at de alle sammen har fysikk i lange baner på midtbanen. Rodri, Casemiro, Goretzka, KdB, Fabinho, Anguisa, Partey.

Det er heller ikke sånn at bra fysikk betyr dårligere teknikk, men hvis det er en ting City for eksempel har et voldsomt fortrinn mot mange lag på, så er det at de har en sentralrekke av store, sterke og raske fotballspillere.
De fleste her er den mest dyptliggende på midten. Jeg burde vel spesifisert at jeg tenkte mer på toveisspiller/indreløpere siden det er dette vi i stor grad jakter denne sommeren. For øvrig synes jeg ikke De Bruyne er en spiller hvor fysikken utgjør en spesiell forse.
KdB har en helt vanvittig fysikk. Hvor ofte kommer ikke han seg løs i duell med en eller flere spillere der han aldri skal gjøre det. Det skjer kanskje ikke så ofte som for noen år siden, men han drar fordel av å ha en svært god fysikk etter min mening. Selv om han ikke er kraftig bygd på overkroppen.
Jeg tror kongolav mener høyde når han skriver fysikk. >185 er ikke bra.

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

Må dere kutte ut den voksen mobbingen deres fordi det er noen som er uenige med deres egne "guru" meninger. Pinlig å bevitne.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Knax skrev: tir jun 06, 2023 1:39 pm Kephren Thuram nærmer seg veldig visstnok.
Visstnok far selv som er pådriver for en Liverpool-overgang. Foretrukket foran f.eks PSG

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

TheOpiate skrev: tir jun 06, 2023 2:49 pm
Knax skrev: tir jun 06, 2023 1:39 pm Kephren Thuram nærmer seg veldig visstnok.
Visstnok far selv som er pådriver for en Liverpool-overgang. Foretrukket foran f.eks PSG
--- Han er født i 1972 så det er klart han vokste opp som Liverpool-fan!

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

TheOpiate skrev: tir jun 06, 2023 2:49 pm Visstnok far selv som er pådriver for en Liverpool-overgang. Foretrukket foran f.eks PSG
Jepp, og bare positivt det der. Spillere som ikke vil til PSG og slikt er bare bra.

Ser også ut som om det er Veiga og Thuram man går for av trioen Thuram, Veiga og Kone. Jeg har sett Veiga, men ikke så mye av Thuram og Kone. Vet at minus her inne har nevnt Kone som den svakeste av alle tre.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Knax skrev: tir jun 06, 2023 7:24 pm
TheOpiate skrev: tir jun 06, 2023 2:49 pm Visstnok far selv som er pådriver for en Liverpool-overgang. Foretrukket foran f.eks PSG
Jepp, og bare positivt det der. Spillere som ikke vil til PSG og slikt er bare bra.

Ser også ut som om det er Veiga og Thuram man går for av trioen Thuram, Veiga og Kone. Jeg har sett Veiga, men ikke så mye av Thuram og Kone. Vet at minus her inne har nevnt Kone som den svakeste av alle tre.
Vil ikke bruke det for all verden. Det var min rangering av de tre. Mye på potensiale også. I dag er muligens Kone best til og med, iallfall mest etablert.
Men veldig jevnt mellom de tre for min del. Strålende fornøyd uansett hvem av de som hentes.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Knax skrev: tir jun 06, 2023 7:24 pm
TheOpiate skrev: tir jun 06, 2023 2:49 pm Visstnok far selv som er pådriver for en Liverpool-overgang. Foretrukket foran f.eks PSG
Jepp, og bare positivt det der. Spillere som ikke vil til PSG og slikt er bare bra.

Ser også ut som om det er Veiga og Thuram man går for av trioen Thuram, Veiga og Kone. Jeg har sett Veiga, men ikke så mye av Thuram og Kone. Vet at minus her inne har nevnt Kone som den svakeste av alle tre.
Synes da Kone virker langt mer aktuell enn Veiga.

Deila

Legg inn av Deila »


Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

35mill£ 😳😳😳

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Det er jo en absurd bra deal!

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

35 mill er billig innad i Premier League for en såpass god spiller.

Nå har Brighton allerede hentet inn to midtbanespillere på bosman, så det gjorde nok prosessen enklere.

Godt forhandlet av Pool.

Jack

Legg inn av Jack »

Haha, 35!? Det nekter jeg å tro!

Ble sikkert så billig fordi Liverpool-legene fant ut at Mac Allister lider av astma.
Sist redigert av Jack den ons jun 07, 2023 12:28 pm, redigert 1 gang totalt.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Knax skrev: ons jun 07, 2023 12:15 pm 35mill£ 😳😳😳
Da blir det Bellingham også da, sweet.

Liddell

Legg inn av Liddell »

Under halvparten av hva som ble rapportert innledningsvis altså. Sweet!

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Hvis det som rapporteres er riktig. (Utkjøpsklausul på £35M) så er det et kupp, men tror ikke vi trenger å skryte for mye av forhandlingene. Tror selv Carol&Caroline hadde klart å utløse en utkjøpsklausul.

Om noe så betyr det at «alle» hadde hatt råd til Mac Allister, og da gir det litt ekstra varme i hjertet at det er Liverpool som ender opp med spilleren. Spent på hvem som er nestemann. Skal vi tippe Jude? Neida. Blir nok Thuram eller Kone

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

35 mill.

Da er vi 15 i minus ift FSG budsjettet.

Nå må man selge Kelleher og Phillips asap.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Deila skrev: ons jun 07, 2023 12:14 pm
Fy faen!!! Faen meg first price-pris for en allerede svært god spiller, genialt kjøp :D

Deila

Legg inn av Deila »

markantovertak skrev: ons jun 07, 2023 12:25 pm
Knax skrev: ons jun 07, 2023 12:15 pm 35mill£ 😳😳😳
Da blir det Bellingham også da, sweet.
Jepp, Markant får rett igjen. Bellingham har jo vært done deal siden i vinter.


Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

Lønnen er ganske ekstrem. Ble en ganske dyr totalpakke, jeg skjønner at man ikke gadd å strekke seg så langt.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Knax skrev: ons jun 07, 2023 4:33 pm Lønnen er ganske ekstrem. Ble en ganske dyr totalpakke, jeg skjønner at man ikke gadd å strekke seg så langt.
Hvis ryktene om at Jude også ville ønsket seg videre til Real etter noen år hos oss stemmer så er jeg nesten glad det ikke ble noe av.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

Machine_Head skrev: ons jun 07, 2023 4:35 pm
Knax skrev: ons jun 07, 2023 4:33 pm Lønnen er ganske ekstrem. Ble en ganske dyr totalpakke, jeg skjønner at man ikke gadd å strekke seg så langt.
Hvis ryktene om at Jude også ville ønsket seg videre til Real etter noen år hos oss stemmer så er jeg nesten glad det ikke ble noe av.
Jude er nok også ferdig ganske tidlig ala Dele Alli. De knærne holder ikke mange år.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Knax skrev: ons jun 07, 2023 4:33 pm Lønnen er ganske ekstrem. Ble en ganske dyr totalpakke, jeg skjønner at man ikke gadd å strekke seg så langt.
Nja, han plasseres i andre lønnstrinn hos RM noe som vil si ca. £ 300-350 K uken(Samme som Vinicius Jr.).
Hazard, Kroos og Benzema er/var generelt sett de best betalte med henholdsvis £ 520 K, £ 400 K, £ 400 K.

Real Madrid vil altså skildre med en top class midtbane de neste årene på 19 år(Bell), 20 år(Cama), 24 år(Val), 23 år(Tchou).

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

peraleks skrev: ons jun 07, 2023 4:46 pm
Knax skrev: ons jun 07, 2023 4:33 pm Lønnen er ganske ekstrem. Ble en ganske dyr totalpakke, jeg skjønner at man ikke gadd å strekke seg så langt.
Nja, han plasseres i andre lønnstrinn hos RM noe som vil si ca. £ 300-350 K uken(Samme som Vinicius Jr.).
Hazard, Kroos og Benzema er/var generelt sett de best betalte med henholdsvis £ 520 K, £ 400 K, £ 400 K.

Real Madrid vil altså skildre med en top class midtbane de neste årene på 19 år(Bell), 20 år(Cama), 24 år(Val), 23 år(Tchou).
Ja, så det var rundt 350K. Ville vært i overkant for Liverpool pdd, når man tenker at Salah er best betalt med 350K og VvD ligger på 250K.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Deila skrev: ons jun 07, 2023 4:05 pm
markantovertak skrev: ons jun 07, 2023 12:25 pm
Knax skrev: ons jun 07, 2023 12:15 pm 35mill£ 😳😳😳
Da blir det Bellingham også da, sweet.
Jepp, Markant får rett igjen. Bellingham har jo vært done deal siden i vinter.

Alltid kjipt å ta feil. Men det ser ut som om sommeren blir veldig lik hvordan jeg vil ha det ( sånn bortsett fra Bellingham da) og det blir spennende.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »



Dette blir nok signering nr 2. Etter mange mange år uten tekniske midtbanespillere(Thiago den eneste), så ender vi fort opp med tre stk inn dette vinduet.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Det mest interessante med denne Bellingham-vendingen er å se hvor tette Trent og Hendo er med Bellingham nå.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

ElChivato skrev: ons jun 07, 2023 6:19 pm Det mest interessante med denne Bellingham-vendingen er å se hvor tette Trent og Hendo er med Bellingham nå.
Det morsomste er hvor mange som var sikre på at Liverpool skulle få ham, hvor mange forklaringer de hadde på at Liverpool ikke ville gi 150m og at han nå går til RM for 100m. Sannheten er vel at det kun var de aller største klubbene som var aktuelle.

Bjørn

Legg inn av Bjørn »

Deila skrev: ons jun 07, 2023 4:05 pm
markantovertak skrev: ons jun 07, 2023 12:25 pm
Knax skrev: ons jun 07, 2023 12:15 pm 35mill£ 😳😳😳
Da blir det Bellingham også da, sweet.
Jepp, Markant får rett igjen. Bellingham har jo vært done deal siden i vinter.

Hahaha

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»