2023 Roland Garros

Svar
Investor

Re: 2023 Roland Garros

Legg inn av Investor »

spårt skrev: tir jun 06, 2023 9:00 pm Er en nytelse å se på Alcaraz, for en herlig tennisspiller.
En masjjin, rett og slett.
Ruud er sjanseløs hvis de møtes i finalen.

spårt

Legg inn av spårt »

MrPets skrev: tir jun 06, 2023 9:02 pm
spårt skrev: tir jun 06, 2023 9:00 pm Er en nytelse å se på Alcaraz, for en herlig tennisspiller.
Han virker som en ålreit fyr også, småting som å hjelpe ballguttene litt mer enn resten
Ja, sportslig og fair på banen, virker å komme overens med alle utenfor. Totalpakka av et ellevilt nivå, utrolig underholdende tennis, og en likandes personlighet, gjør han til en personlig favoritt for meg, som også for mange andre. En gave til tennisen det er lett å heie på.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Alcaraz er helt overlegen. Samtidig er det bare trist å se på Tsitsipas her i dag. Får virkelig til null og niks. Har sett han irritert og tverr noen ganger før, men nå ser han rett og slett helt resignert ut. Ikke noe fight i ham og Alcaraz bare kjører over.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Spent hvor stor favoritt Alcaraz blir mot Djoko. Kan vi se odds ned på 1,6-tallet?

drazyc

Legg inn av drazyc »

Det som virkelig skiller disse to spillerne, er tempoet i fotarbeidet. Rett og slett klasseforskjell på dette området. Da kan Stefanos ha så god forehand han bare vil. Han kommer aldri til med den.

Enormt nivå på Alcaraz, det skal sies. Men grekeren har en jobb å gjøre om han har noen planer om å vinne GS-titler.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

spårt skrev: tir jun 06, 2023 9:00 pm Er en nytelse å se på Alcaraz, for en herlig tennisspiller.
Ikke bare har han talent, han er faktisk en snill fyr også, i motsetning til Rune.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Alcaraz vunnet 60 % av poengene i Tsitsipas' serve. Grekeren har vunnet 22 % i Alcaraz' serve. Det forteller litt.

Genial

Legg inn av Genial »

GoingKronos skrev: tir jun 06, 2023 9:42 pm Spent hvor stor favoritt Alcaraz blir mot Djoko. Kan vi se odds ned på 1,6-tallet?
Jeg ser for meg kanskje så langt ned som 1.50. Tror jeg slenger en innsats på 1.60 hvis den åpner der. Forhåpentligvis starter den så høyt som 1.70, men da blir den spilt ned fort tror jeg.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Tsitsipas en slagen mann.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Etcheverry er den eneste av de gjenværende spillerne som ikke har tapt ett sett. Hvem kunne trodd det?

BVB1909

Legg inn av BVB1909 »

Enorm prestasjon av Alcaraz! Tsitsipas har vært veldig svak, men mye kan tilskrives at Alcaraz dreper all selvtilliten hans. Klar favoritt mot Djoko, verdi fra 1,5.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Nå starter comebacket! ;)

Genial

Legg inn av Genial »

Hvis settet ryker fra 5-2 40-15 for Alcaraz her kan han fort få seg en psykisk knekk.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Dæven, respekt til Stef for dette her.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Skraevadottir skrev: tir jun 06, 2023 9:50 pm Alcaraz vunnet 60 % av poengene i Tsitsipas' serve. Grekeren har vunnet 22 % i Alcaraz' serve. Det forteller litt.
51 % mot 26 % nå, så en ser ganske tydelig at Stef har hevet seg kraftig. Men nå må han igjen holde. Sterkt servegame av Alcaraz nå nettopp.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Da ble det seier 6-2, 6-1, 7-6 til Alcaraz. All respekt til Tsitsipas for å komme tilbake i det siste settet; selv om det først skjedde på grunn av at Alcaraz begynte å surre litt, så førte det til at han hevet nivået sitt og holdt det ut settet. Men i tiebreaket viser Alcaraz igjen sin klasse og er et lite knepp bedre.

Tsitsipas både servet og returnerte for dårlig i dag, og med unntak av i det siste settet havna han for mye på etterskudd i duellene. Men serven er jo en nøkkel der. Hvis det blir 50/50 etter serve, så vinner Alcaraz de duellene på høyere tempo og bedre bevegelighet. Alcaraz på sin side spilte ekstremt bra i to og et halvt sett og slo masse vinnere og veldig få feil, i tillegg til en serveprosent som var på 79 % i den perioden (endte på 77 %). Det er omlag 10 % bedre enn det han har ligget på i turneringa ellers, så ingen tvil om at dette var Alcaraz på et bra nivå selv til seg å være. Hvis Alcaraz holder samme nivå mot Djokovic, så vinner han. Hvis han ikke gjør det, men dropper i serveprosent og slår litt flere feil, så kan Djokovic vinne.

Genial

Legg inn av Genial »

Litt synd at Tsitsipas ikke tok det tredje settet. Hadde vært interessant å se hvordan Alcaraz hadde reagert på å rote det bort så kraftig.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Et annet interessant moment før semien mellom Alcaraz og Djoko, er at sistnevnte må vinne og deretter vinne finalen for å bli #1 i verden. Hvis ikke, så holder Alcaraz rankingen, og med turneringsseier vil han ha et så godt forsprang at det mest sannsynlig vil holde til US Open. Der blir det kamp igjen ettersom Alcaraz forsvarer 2000 poeng fra i fjor, men der skal også Medvedev være med og leke. Tsitsipas vil være nummer fire etter denne turneringa med mindre Ruud eller Rune skulle nå finalen. Da vil den av disse to som gjør det bli nummer fire.

I ATP-racet leder fremdeles Medvedev, men Alcaraz går forbi med finale. Djoko kan også gå forbi, men må da ta tittelen.

Genial

Legg inn av Genial »

Første oddsen som er lagt ut er 1.52 - 2.70. Virker riktig det og jeg holder meg langt unna.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Genial skrev: tir jun 06, 2023 11:08 pm Første oddsen som er lagt ut er 1.52 - 2.70. Virker riktig det og jeg holder meg langt unna.
Syns det er riktig tennismessig, men jeg er faktisk litt overraska over at det er såpass stort spenn på oddsen uansett.

Genial

Legg inn av Genial »

Skraevadottir skrev: tir jun 06, 2023 11:13 pm
Genial skrev: tir jun 06, 2023 11:08 pm Første oddsen som er lagt ut er 1.52 - 2.70. Virker riktig det og jeg holder meg langt unna.
Syns det er riktig tennismessig, men jeg er faktisk litt overraska over at det er såpass stort spenn på oddsen uansett.
Ja, for så vidt enig i det. Spent på hvilken retning den eventuelt beveger seg i, selv om jeg tror den ender opp ca. lik som nå ved kampstart.

Forøvrig litt sprøtt at det ikke frister med 2.70 på Djokovic i GS-semi. Tyder på at vi er på vei inn i en ny æra.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Genial skrev: tir jun 06, 2023 11:20 pm
Skraevadottir skrev: tir jun 06, 2023 11:13 pm
Genial skrev: tir jun 06, 2023 11:08 pm Første oddsen som er lagt ut er 1.52 - 2.70. Virker riktig det og jeg holder meg langt unna.
Syns det er riktig tennismessig, men jeg er faktisk litt overraska over at det er såpass stort spenn på oddsen uansett.
Ja, for så vidt enig i det. Spent på hvilken retning den eventuelt beveger seg i, selv om jeg tror den ender opp ca. lik som nå ved kampstart.

Forøvrig litt sprøtt at det ikke frister med 2.70 på Djokovic i GS-semi. Tyder på at vi er på vei inn i en ny æra.
Absolutt, og sprøtt å tenke på at man føler at dette er i hendene på Alcaraz og ikke tidenes kanskje største tennisspiller. Som du sier, ny æra, og vi er kanskje kommet til det stadiet hvor Alcaraz passerer Djokovic i nivå når hans oppadgående kurve møter Djokovic' noe dalende kurve på aksen.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Kampen på fredag kommer til å bli definerende for Alcaraz sin karriere. Vinner han den, og evt på overbevisende måte, blir han umulig å ha med å gjøre i årene som kommer. Det vil være en enorm boost for selvtilliten. Men taper han, vil det skapes en usikkerhet som vil vare ved, i alle fall så lenge Djokovic er aktiv og jager GS-titler.

Jeg tror Djokovic vinner og er veldig overrasket over at Alcaraz er så klar oddsfavoritt. Det kreves noe helt spesielt for å slå Novak i GS. Og Novak jakter historie. Jeg synes også Djokovic ser akkurat slik ut han pleier å gjøre når han ender opp som vinner til slutt - sakte men sikkert kommer storspillet. Han var helt umulig å ha med å gjøre de siste to settene mot Khachanov, og det var en god Khachanov. Tipper 3-1 til Novak på fredag.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Hørte for øvrig på Tennis Podcast at Tsitsipas faktisk tok melatonin og sov før kamp i går. Han er så rar, han fyren der. Husker fremdeles disse pussige uttalelsene etter finalen i Melbourne, der han overhodet ikke virket skuffet etter å ha blitt knust fullstendig av Novak. Jeg skjønner ikke helt innstillingen hans, han virker å mangle noe av den profesjonaliteten som trengs.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

drazyc skrev: ons jun 07, 2023 9:57 am Kampen på fredag kommer til å bli definerende for Alcaraz sin karriere. Vinner han den, og evt på overbevisende måte, blir han umulig å ha med å gjøre i årene som kommer. Det vil være en enorm boost for selvtilliten. Men taper han, vil det skapes en usikkerhet som vil vare ved, i alle fall så lenge Djokovic er aktiv og jager GS-titler.

Jeg tror Djokovic vinner og er veldig overrasket over at Alcaraz er så klar oddsfavoritt. Det kreves noe helt spesielt for å slå Novak i GS. Og Novak jakter historie. Jeg synes også Djokovic ser akkurat slik ut han pleier å gjøre når han ender opp som vinner til slutt - sakte men sikkert kommer storspillet. Han var helt umulig å ha med å gjøre de siste to settene mot Khachanov, og det var en god Khachanov. Tipper 3-1 til Novak på fredag.
Spennende å se om det er du eller oddsen som får rett.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

drazyc skrev: ons jun 07, 2023 10:00 am Hørte for øvrig på Tennis Podcast at Tsitsipas faktisk tok melatonin og sov før kamp i går. Han er så rar, han fyren der. Husker fremdeles disse pussige uttalelsene etter finalen i Melbourne, der han overhodet ikke virket skuffet etter å ha blitt knust fullstendig av Novak. Jeg skjønner ikke helt innstillingen hans, han virker å mangle noe av den profesjonaliteten som trengs.
Syns det er mye opp og ned med han der. Innimellom virker han helt uinteressert, men andre ganger uttaler han veldig hårete mål og framstår innbitt. Når det gjelder kampen i går, så virka han jo nesten neddopa til tider, så mulig den melatoninen satt litt for lenge i kroppen. Ansiktet så rett og slett slapt ut helt til han virket å våkne litt opp mot slutten. :p

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

UK1902 skrev: tir jun 06, 2023 8:31 pm Er det noen måte å se uten norsk kommentator på Discovery+ på Philippe Chatrier-sendingene?
Det varierer om en finner en stream med engelsk, svensk, dansk, tysk etc. kommentering, da som regel en world feed. Noen ganger finner jeg en slik stream og andre ganger ikke. Studiosendingene har som regel aldri noen valgmuligheter, der er det kun norsk kommentering.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Skraevadottir skrev: ons jun 07, 2023 10:26 am
drazyc skrev: ons jun 07, 2023 10:00 am Hørte for øvrig på Tennis Podcast at Tsitsipas faktisk tok melatonin og sov før kamp i går. Han er så rar, han fyren der. Husker fremdeles disse pussige uttalelsene etter finalen i Melbourne, der han overhodet ikke virket skuffet etter å ha blitt knust fullstendig av Novak. Jeg skjønner ikke helt innstillingen hans, han virker å mangle noe av den profesjonaliteten som trengs.
Syns det er mye opp og ned med han der. Innimellom virker han helt uinteressert, men andre ganger uttaler han veldig hårete mål og framstår innbitt. Når det gjelder kampen i går, så virka han jo nesten neddopa til tider, så mulig den melatoninen satt litt for lenge i kroppen. Ansiktet så rett og slett slapt ut helt til han virket å våkne litt opp mot slutten. :p
Ja, han er en underlig skrue. Han virker veldig selvsikker generelt, på grensen til arrogant. Og har jo tidligere sagt at han er en født "champion". Ikke så mye som oser av "champion" over hans tilstedeværelse på banen og det rent tennismessige for øyeblikket.

Jeg har sagt det før, men sier det igjen: Han trenger å få en større avstand til sin familie rent tennisfaglig. Det er jo helt krise at han kvittet seg med Philippoussis. Det er en fyr som kanskje kunne lært han å slå en ordentlig slice backhand og forbedre volleyteknikken.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

drazyc skrev: ons jun 07, 2023 2:36 pm
Skraevadottir skrev: ons jun 07, 2023 10:26 am
drazyc skrev: ons jun 07, 2023 10:00 am Hørte for øvrig på Tennis Podcast at Tsitsipas faktisk tok melatonin og sov før kamp i går. Han er så rar, han fyren der. Husker fremdeles disse pussige uttalelsene etter finalen i Melbourne, der han overhodet ikke virket skuffet etter å ha blitt knust fullstendig av Novak. Jeg skjønner ikke helt innstillingen hans, han virker å mangle noe av den profesjonaliteten som trengs.
Syns det er mye opp og ned med han der. Innimellom virker han helt uinteressert, men andre ganger uttaler han veldig hårete mål og framstår innbitt. Når det gjelder kampen i går, så virka han jo nesten neddopa til tider, så mulig den melatoninen satt litt for lenge i kroppen. Ansiktet så rett og slett slapt ut helt til han virket å våkne litt opp mot slutten. :p
Ja, han er en underlig skrue. Han virker veldig selvsikker generelt, på grensen til arrogant. Og har jo tidligere sagt at han er en født "champion". Ikke så mye som oser av "champion" over hans tilstedeværelse på banen og det rent tennismessige for øyeblikket.

Jeg har sagt det før, men sier det igjen: Han trenger å få en større avstand til sin familie rent tennisfaglig. Det er jo helt krise at han kvittet seg med Philippoussis. Det er en fyr som kanskje kunne lært han å slå en ordentlig slice backhand og forbedre volleyteknikken.
For ikke å si utvikle serven ytterligere. Han har jo en bra serve, men den kan absolutt bli bedre. Syns i det hele tatt det er litt sånn med spillet til Tsitsipas at han har veldig mye som er bra eller ganske bra, men lite som er helt i toppklassen. Forehanden er våpenet, og det er med den han kan dominere kampene, men vi ser at han sliter med dette når andre kommer med effektivt motspill eller setter opp tempo som gjør at han havner på etterskudd. Da sliter han med å komme ordentlig i stilling til ballen. Når motstander får muligheten til å diktere, så kan denne deretter bare kjøre tunge baller ned i backhandhjørnet gang på gang til Tsitsipas' backhand før eller siden bryter sammen. Så Tsitsipas er en spiller som i veldig stor grad er avhengig av å dominere og diktere, og det funker mot de aller fleste, som også gjør at han alltid er høyt oppe på statistikken over vunnede kamper, men mange titler blir det ikke, ettersom de aller beste har et svar på dette eller andre har dagen og tar han på tempo.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Kom til å tenke på at Alcaraz nå har spilt tre strake kamper mot spillere med enhåndsbackhand: Shapovalov, Musetti og Tsitsipas. Jeg tror det er et mareritt med enhåndsbackhand mot tempoet til Carlitos. Tror ikke det er helt tilfeldig at alle tre ble slått såpass grundig, mens han faktisk hadde større problemer mot Daniel, som har en solid tohåndsbackhand. Han møter en fyr med rimelig ok tohåndsbackhand i semien!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»