Musikk fra helvete

Svar
Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Re: Musikk fra helvete

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bantor skrev: tir jun 06, 2023 9:07 pm
► Show Spoiler
Husker denne fra utesteder for lenge siden. Måtte vel med i denne tråden.
Tror det eller ei, men den låta er mest sannsynlig den beste 666 noen gang gjorde, og hadde i fjor ei trist gjenhør med 1998 albumet deres, som jeg har fullstendig glemt tittelen på, men foruten Alarma, Paradoxx og Amok så var meste av de gjenværende låtene total søppel.

Har gode minner til Alarma, ettersom den herja tungt på ungdomsklubbene på kveldstid i vinteren 1998.
Videoene deres var ofte inspirert av det okkulte med han skalla djevelfyren med horn på hue og rare øyne, til referanser mot Hellraiser filmene.

Ble faktisk litt styr rundt 666 og Alarma, var noe om ei avisartikkel med ei sint lærer eller mor der mente bandet drev med "djeveldyrking" ala hva 80-talls heavy metal banda ble beskyldt for, og resultatet ble jo at alle på skolen ville kjøpe CD-singelen, så det slo jo bra ut.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Vet ikke helt hva dette er men jævlig er det
Legger også med et gullkorn fra kommentatorfeltet



My great-grandpa’s a WW2 veteran. He has late-stage Alzheimer's, has lost a limb, and hasn't gotten up from his chair in 2 years. When | played this song, however, it inspired him. Something in it resonated with him. He gathered all the strength he could, got up from out of his chair for the first time in 2 years, grabbed his rifle he hasn't touched since the war, and shot himself. Thanks to this song, he is finally out of his misery.

Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Legg inn av Soteria »

Pluss for fine omgivelser og hvite dresser.



Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Var det Nick Cave som hadde et sitat om sitt "favorittband" for hver gang han skrudde på radioen og undret seg over hva slags drittmusikk det var, og fikk så Red Hot Chilli Peppers slengt i retur?

Slik føles det med Black Eyed Peas, for hver gang en er på trening, i butikker, kjøpesentre eller noen flyr rundt med et anlegg/mobilhøytaler og da skal det absolutt blæstes på full guffe med nevnte band, og en av disse fæle slagerne som virker å forfølge meg siste tiden, er den gyselige remaken/versjonen av 80-talls hiten:

Mulig dette er ei nyere remix, men kanskje enda mer irriterende enn den forrige.

KansjeD

Legg inn av KansjeD »

Ingen kan da lage værre ulyder enn denne fyren. Jeg kjenner ryggmargen vrir seg i smertene som forplanter seg
helt fra øregangene og ned til stortåa, når jeg hører dette gnålet.

Derfor har jeg forsikret meg om at lyden på min PC er AV før jeg skriver denne meldingen. Jeg tar ingen sjanser her...



Tror det er tryggest med en ekstra grundig virus-sjekk på PC nå, og deretter en dypformatering av harddisken.
Er tilbake igjen så snart jeg får re-installert Win11...

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

KansjeD skrev: lør jun 24, 2023 12:57 am Ingen kan da lage værre ulyder enn denne fyren.
Hah, Sputnik 10 av 10 ganger enn Craig David, Miley Cyrus, Sheryl Crow og ikke minst The Passangers Let her go, som får tarmtottene mine til å krølle seg. Jeg blir nærmest forBAINNA når jeg hører slikt ræl. Da er Skilles Johanne kjærkomment i forhold.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

KansjeD skrev: lør jun 24, 2023 12:57 am Derfor har jeg forsikret meg om at lyden på min PC er AV før jeg skriver denne meldingen. Jeg tar ingen sjanser her...
Jeg tok heller ingen sjanser, og lot være å poste Let her go :)

BioDex

Legg inn av BioDex »

Finnes det noe værre og jævligere enn dette mølet???? Hadde passet bedre til diverse synge damer ala Dion, Carey osv....


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

BioDex skrev: man jun 26, 2023 3:39 pm Finnes det noe værre og jævligere enn dette mølet???? Hadde passet bedre til diverse synge damer ala Dion, Carey osv....
► Show Spoiler
Har i grunn ikke noe særlig tett forhold til verken bandet eller musikken, men akkurat den låta var vel ei liten genistrek i det å følge den klassiske slippe ei svær allsang ballade "alle" kjenner til, og som nådde ut til et langt større og bredere publikum enn det meste annet de hadde gjort.
Husker at en av de første gangene man hørte ei Metallica låt i sin helhet, var når de litt eldre jentene i klassene over oss foreslo den som roligdanseballade til den innleide DJen på ei skoleavslutning i sommer 97 eller 98.

Må ha vært kjipt for en i naboklassen, ettersom han var die hard Metallica fan, og det var jo ikke måte på hvor onde og skumle bandet visstnok var.
Men nå sto altså jentene å diskuterte seg i mellom om det skulle være Backstreet Boys, Boyzone eller Metallica som fikk avslutte det hele.

Bf109

Legg inn av Bf109 »

Living next door to Alice! Syns den er grusom 😄 Men det som gjør den til et helvette, er at den setter seg på hjernen. Ekstra kleint å høre allsang på denne.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bf109 skrev: man jun 26, 2023 4:14 pm Living next door to Alice! Syns den er grusom 😄 Men det som gjør den til et helvette, er at den setter seg på hjernen. Ekstra kleint å høre allsang på denne.
Må jo være ekstra vondt når slike landeplager blir på ny ei stor suksess gjennom senere utgaver, som med Gompie og deres 1995 overraskelseshit i Alice, Who the X Is Alice?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»