Toppserien 2023

Svar
thewaterfall

Re: Toppserien 2023

Legg inn av thewaterfall »

Det skjedde noe i 2001 da eller? Svenskene tok sølv i EM det året etter å ha tapt ekstraomganger på Golden Goal. De tok sølv i VM03. I VM99 ble Brasil nr 3, Sverige nr 5 og Tyskland nr 8 f.eks. og i OL2004 så var det USA, Brasil og Tyskland som var topp 3. Disse landene var de som kom på plassene bak Norge i OL2000 så det var ikke store utskiftningen i toppen fra OL2000 til OL2004 heller forsåvidt.

Jeg er ikke uenig i det du skriver om at damefotballen har tatt store steg og blitt jevnere, ei heller at Sverige per dags dato trolig har en litt større sjanse til å vinne noe enn Norge. Poenget mitt er at det er vanskelig å sette konkrete grenser for hva som er relevant eller ikke siden utviklingen stort sett har skjedd gradvis, og da mener jeg det er bedre å ta med alle resultater siden man får frem det man ønsker like godt allikevel.

I mesterskap utenom OL siste 20 årene har Norge gjort det bedre enn Sverige i 5 av disse og Sverige gjort det bedre enn Norge i 5 av disse. Norge har 2 sølv, Sverige har 1 sølv og 2 bronsemedaljer i disse mesterskapene.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Norge vs Sverige:

EM 2022-1997:
11 vs 03
15 vs 07
02 vs 03
03 vs 05
02 vs 03
03 vs 02
05 vs 03

VM 2019-1991:
08 vs 03
10 vs 16
10 vs 03
04 vs 11
07 vs 02
04 vs 06
01 vs 05
02 vs 03

OL 2020-1996:
00 vs 02
00 vs 02
00 vs 07
07 vs 06
00 vs 04
01 vs 06
03 vs 06

Norge har et par EM-finaler mot Tyskland (2005 og 2013), men har vært sjanseløse på medalje i de internasjonale mesterskapene siden OL i 2000. Sverige har i den perioden tre sølv og to bronse (utenom EM).

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Her er oversikten over alle kampene som spilles i runde 12 av Toppserien 2023:
Lørdag 03/06-23:
Rosenborg vs Brann 13:00 (TV 2 DRREKTE og TV 2 Play)
Røa vs Arna-Bjørnar13:45 (TV 2 Play)
Åsane vs LSK Kvinner 13:45 (TV 2 Sport Premium 1 og TV 2 Play)
Lyn vs Vålerenga 13:45 (NRK 1 og nrk.no og TV 2 Play)
Stabæk vs Avaldsnes 13:45 (TV 2 Play)

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Storkamp på Lerkendal stadion:

Da er det klart for serierunde 12 av Toppserien 2023 og i den første kampen møtes Rosenborg og Brann:


Rosenborg vs Brann
Sted: Lerkendal stadion
Runde:12
Dag: lørdag
Dato: 03/06-23
Dommer: Sarah Fatemeh Zangeneh (Kongsberg IF)
Ass.dommer 1: Monica Brun Løkkeberg (Freidig, SPK)
Ass.dommer 2: Ingrid Pettersen (Buvik IL - Fotball)
4. dommer: Nathalie Støfringshaug (Verdal IL)
Klokkeslett: 13:00
Kanal: TV 2 DIREKTE og TV 2 Play




Værmelding for kampen mellom Rosenborg og Brann finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... %20stasjon


Det er altså Rosenborg og Brann som skal møtes på Lerkendal stadion i morgen klokken 13:00, dette kan bli en morsom kamp, men jeg tror at hjemmelaget fort kan komme til å vinne denne kampen, men vi får vente å se, Rosenborg kommer fra 3-1 tap borte mot Vålerenga, mens Brann vant 5-2 hjemme møt Røa.




Oddsen for kampen mellom Rosenborg og Brann ser slik ut:
H: 1.70
U: 3.65
B: 4.00


Det er ingen tvil om at hjemmelaget Rosenborg er favoritter ifølge oddsen også, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Røa tar imot Arna-Bjørnar til dyst:


Da er det klart for serierunde 12 av Toppserien 2023 og i den andre kampen møtes Røa og Arna-Bjørnar:


Røa vs Arna-Bjørnar
Sted: Røa kunstgress
Runde:12
Dag: lørdag
Dato: 03/06-23
Dommer: Satha Sejoohn Sritharan (Oppsal IF Fotball)
Ass.dommer 1: Bjørnar Drtina Bjørnstad (Feiring)
Ass.dommer 2: Torje Andreassen (Bossekop UL)
4. dommer: Jonas Johnsen (Bækkelagets SK)
Klokkeslett: 13:45
Kanal: TV 2 Play




Værmelding for kampen mellom Røa og Arna-Bjørnar finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... o/Oslo/Røa



Det er altså Røa og Arna-Bjørnar som skal møtes i morgen på Røa kunstgress, dette er en kamp som fort kan bli jevn, men jeg tror kanskje at hjemmelaget kan vinne denne kampen, men vi får vente å se. Røa kommer fra et 5-2 tap borte mot Brann, mens Arna-Bjørnar vant hjemme mot Stabæk sist kamp.



Oddsen for kampen mellom Røa og Arna-Bjørnar ser slik ut:
H: 1.50
U: 4.00
B: 5.10


Det er ingen tvil om at hjemmelaget Røa er favoritter ifølge oddsen også, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Åsane tar imot LSK Kvinner:

Da er det klart for serierunde 12 av Toppserien 2023 og i den tredje kampen møtes Åsane og LSK Kvinner:


Åsane vs LSK Kvinner
Sted: Åsane Arena
Runde:12
Dag: lørdag
Dato: 03/06-23
Dommer: Anders Bjerk Hansen (Bjarg IL)
Ass.dommer 1: Andrè Frøseth Jønland (Sandviken, IL)
Ass.dommer 2: Andreas Bjørklund (Sotra Sportsklubb)
4. dommer: Magnus Drag Lysø (Rørvik IL)
Klokkeslett: 13:45
Kanal: TV 2 Sport Premium 1 og TV 2 Play




Værmelding for kampen mellom Åsane og LSK Kvinner finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... estveggen


Det er altså Åsane og LSK Kvinner som skal møtes i morgen på Åsane Arena, klokke 13:45, dette er en kamp som jeg tror LSK Kvinner fort kan vinne, men vi får vente å se, Åsane kommer fra en 1-0 seier borte mot Avaldsnes i forrige runde, mens LSK Kvinner vant 2-0 hjemme mot Lyn.




Oddsen for kampen mellom Åsane og LSK Kvinner ser slik ut:
H: 6.40
U: 4.60
B: 1.35


Det er ingen tvil om at gjestene LSK Kvinner er favoritter ifølge oddsen også, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Lyn tar imot serieleder Vålerenga på Ullevaal:

Da er det klart for serierunde 12 av Toppserien 2023 og i den fjerde og nest siste kampen møtes Lyn og Vålerenga:


Lyn vs Vålerenga
Sted: Ullevaal stadion
Runde:12
Dag: lørdag
Dato: 03/06-23
Dommer: Marit Buhaug Folstad (Buvik IL - Fotball)
Ass.dommer 1: Silje Elisabeth Thoresen (Bækkelagets SK)
Ass.dommer 2: Linda Andresen (Hauerseter)
4. dommer: Herman Holthe (Bækkelagets SK)
Klokkeslett: 13:45
Kanal: NRK 1 og nrk.no




Værmelding for kampen mellom Lyn og Vålerenga finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... %20stadion




Det er altså Lyn og Vålerenga som skal møtes på nasjonal arenaen i morgen nemlig på Ullevaal stadion, dette er en kamp jeg både tror og regner med at Vålerenga vinner, men vi får vente å sen, Lyn kommer fra et 2-0 tap borte mot LSK Kvinner, mens Vålerenga vant hjemme 3-1 mot Rosenborg.



Oddsen for kampen mellom Lyn og Vålerenga ser slik ut:
H: 9.35
U: 5.80
B: 1.20


Det er ingen tvil om at gjestene Vålerenga er favoritter ifølge oddsen også, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Stabæk tar imot Avaldsnes:

Da er det klart for serierunde 12 av Toppserien 2023 og i den femte og siste kampen møtes Stabæk og Avaldsnes:


Stabæk vs Avaldsnes
Sted: Nadderud stadion
Runde:12
Dag: lørdag
Dato: 03/06-23
Dommer: Herman Leiulfsrud Aass (Fossum IF Skien)
Ass.dommer 1: Elias Egenæs Melgård (Stoppen Sportsklubb )
Ass.dommer 2: Vetle André Wenger (Raumnes & Årnes)
4. dommer: Morten Andersen-Gott (Øvrevoll Hosle IL)
Klokkeslett: 13:45
Kanal: TV 2 Play




Værmelding for kampen mellom Stabæk og Avaldsnes finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... %20stadion




Det er altså Stabæk og Avaldsnes som skal møtes på Nadderud stadion i morgen klokken 13:45, Dette er en kamp som kan bli jevn, men jeg tror kanskje at det blir Stabæk som trekker det lengste strået i morgen, vi får bare vente å se, Stabæk kommer fra et 4-2 tap borte mot Arna-Bjørnar, mens Avaldsnes tapte 1-0 hjemme mot Åsane i forrige serierunde.


Oddsen for kampen mellom Stabæk og Avaldsnes ser slik ut:
H: 1.30
U: 4.80
B: 7.35


Det er ingen tvil om at hjemmelaget Stabæk er favoritter ifølge oddsen også, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Resultatene fra andre runde i NM:
Tirsdag 30/05-23:
Medkila (3) vs Tromsø IL 2020 (0)


Onsdag 31.05.2023:
Viking (0) vs Åsane (2)
Grand Bodø (0) vs Røa (10)
AaFK Fortuna (2) vs Molde (1)
Fyllingsdalen (0) vs SK Brann (6)
IK Start Kvinner (1) vs Avaldsnes (2)
Klepp (1) vs Amazon Grimstad (0)
Sogndal FK (2) vs Arna-Bjørnar (4)
Tiller (0) vs Rosenborg (1)
Fredrikstad (0) vs LSK Kvinner (3)
Arendal (0) vs Stabæk (3)
Øvrevoll Hosle (2) vs Grei (0)
Hønefoss BK (4) vs HamKam (1)
Odd (0) vs Lyn (1)
Porsanger (0) vs Vålerenga (6)



Hvordan tredje runde av NM spilles:
Onsdag 21/06-23:
Lyn vs Øvrevoll Hosle 18:00
Røa vs Hønefoss FK 18:00
Vålerenga vs AaFK Fortuna 18:00
LSK Kvinner vs Kolbotn 18:00
Avaldsnes vs Åsane 18:00
Arna-Bjørnar vs Rosenborg 18:00
Brann vs Klepp 18:00
Medkila vs Stabæk 19:00

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Seier for Rosenborg på Lerkendal:


Da er runde 12 av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den første kampen møttes Rosenborg og Brann:


Rosenborg (2) vs Brann (0)


Mål Rosenborg: Emilie Marie Joramo 65 min
Synne Skinnes Hansen 66 min




Det ble altså seier til hjemmelaget Rosenborg da de tok imot Brann på Lerkendal stadion i går, etter en målløs første omgang, satte Rosenborg innpå blant annet Synne Skinnes Hansen etter hvilen og kampen fikk et helt annet bilde. Etter 65 spilte minutter kommer kampens første mål og Rosenborg går opp i ledelsen 1-0 ved Emilie Marie Joramo, etter 66 spilte minutter dobler Rosenborg ledelsen til 2-0 ved nettopp Synne Skinnes Hansen, flere mål blir det ikke selv om begge lag spesielt Rosenborg var nære flere mål, Rosenborg skal møtte LSK Kvinner borte i LSK-hallen allerede på tirsdag, mens Brann tar imot Stabæk også på tirsdag.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Stabæk vant mot Avaldsnes:


Da er runde 12 av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den andre kampen møttes Stabæk og Avaldsnes:


Stabæk (1) vs Avaldsnes (0)


Mål Stabæk: Andrea Anderdal 18 min


Det ble altså seier til hjemme laget Stabæk da de tok imot Avaldsnes på Nadderud og kampens første og eneste mål kom altså etter bare 15 spilte minutter da satte Stabæk inn 1-0 ved Andrea Anderdal, flere mål blir det altså ikke i denne kampen, så dermed blir det en tidlig avgjørelse , Stabæk skal møtte Brann borte allerede på tirsdag, mens Avaldsnes tar imot serieleder Vålerenga til dyst også på tirsdag.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Åsane tapte hjemme mot LSK Kvinner:

Da er runde 12 av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den tredje kampen møttes Åsane og LSK Kvinner:


Åsane (0) vs LSK Kvinner (3)


Mål LSK Kvinner: Emilie Marie Aanes Woldvik (straffe) 2 min
Tilde Andersson 69 min
Tilde Andersson 77 min

Det ble altså 3-0 sier for LSK Kvinner da de gjestet Bergen og Åsane i går, kampens første mål kom etter at LSK Kvinner hadde fått ett straffespark og etter 2 spilte minutter satte LSK Kvinner og Emilie Marie Aanes Woldvik inn 1-0 på straffespark, dette var også pauseresultatet, etter hvilen tok det litt tid, men etter 69 spilte minutter doblet LSK Kvinner og Tilde Andersson ledelsen til 2-0, før LSK Kvinner øker ledelsen til 3-0 etter 77 spilte minutter nok en gang ved Tilde Andersson, flere mål blir det ikke i denne kampen, Åsane skal møtte byrival Arna-Bjørnar til dyst på Arna, mens LSK Kvinner får besøk av Rosenborg, begge kampene spilles på tirsdag.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Litt på siden av tråden, men nå hamrer enkeltspillere i Lyn på Bastionen for manglende oppmøte på kampene deres - spesielt i går.

Er det noen som vet hvordan dette er i andre klubber? Er det for eksempel de samme supporterne som organiserer på tvers av kjønn i Brann, Vålerengen eller Rosenborg?

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Røa vinner hjemme mot Arna-Bjørnar:

Da er runde 12 av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den fjerde og nest siste kampen møttes Røa og Arna-Bjørnar:


Røa (4) vs Arna-Bjørnar (1)


Mål Røa: Tuva Lotte Leschbrandt Espås 6 min
Solveig Engås 43 min
Julie Elise Hoff Klæboe 77 min
Martine Midtbø 91 min

Mål Arna-Bjørnar: Miljana Ivanovic 36 min

Det ble altså seier for hjemme laget Røa på Røa kunstgress, da de tok imot Arna-Bjørnar til dyst, kampens første mål kom etter 6 spilte minutter da satte Røa og Tuva Lotte Leschbrandt Espås inn 1-0, før Arna-Bjørnar utlignet til 1-1 etter 36 spilte minutter ved Miljana Ivanovic, før Solveig Engås ga Røa ledelsen igjen til 2-1 etter 43 spilte minutter, dette var også pauseresultatet. Etter hvilen økte Røa ledelsen først etter 53 spilte minutter ved Julie Elise Hoff Klæboe, og det ser lenge ut til at det skulle ende 3-1 til Røa, men etter 91 spilte minutter setter Røa og Martine Midtbø inn spikeren i kisten til 4-1, flere mål blir det ikke i denne kampen, Røa skal møtte Lyn hjemme på Røa kunstgress, mens Arna-Bjørnar får besøk av Åsane, begge kampene spilles på tirsdag.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

MrPets skrev: søn jun 04, 2023 10:58 am Litt på siden av tråden, men nå hamrer enkeltspillere i Lyn på Bastionen for manglende oppmøte på kampene deres - spesielt i går.

Er det noen som vet hvordan dette er i andre klubber? Er det for eksempel de samme supporterne som organiserer på tvers av kjønn i Brann, Vålerengen eller Rosenborg?
I Bergen og Brann har de valgt og holde med begge lag når det gjelder Bataljonen, men det i Trondheim i hvert fall, er veldig lite fra Kjernen, det var ble kanskje 10 stykker fra de i går, ikke flere i hvert fall, men de 10 er holder nok litt med begge lagene, det er atskillig flere som fra Bataljonen på Stemmemyren når Kvinnelaget har kamp enn det er på Koteng fra Kjernen i hvert fall.
Sist redigert av One Tree Hill go den søn jun 04, 2023 11:19 am, redigert 1 gang totalt.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Serielederne Vålerenga fortsetter å vinne:

Da er runde 12 av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den femte og siste kampen møttes Lyn og Vålerenga:


Lyn (0) vs Vålerenga (2)


Mål Vålerenga: Olaug Tvedten 7 min
Stine Ballisager Pedersen 57 min



Det var ingen tvil om at gjestene Vålerenga skulle vinne kampen mot Lyn, og kampens første mål kom etter bare 7 spilte minutter da satte Vålerenga og Olaug Tvedten inn 1-0, dette var også pauseresultatet, etter hvilen doblet Vålerenga ledelsen til 2-0 etter 57 spilte minutter ved Stine Ballisager Pedersen, flere mål blir det ikke i denne kampen, Lyn skal til Røa kunstgress og møtte Røa der, mens Vålerenga skal til Karmøy og møte Avaldsnes der, begge kampene spilles på tirsdag.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Tabellen i Toppserien etter (13 runder for Vålerenga og Røa, 12 runder for alle de andre lagene bortsett ifra Avaldsnes, LSK Kvinner, Åsane og Stabæk som har 11 spilte runder) av 27 serierunder ser slik ut:


1. Vålerenga 35 poeng
2. Rosenborg 26 poeng
3. LSK Kvinner 21 poeng
4. Brann 17 poeng
5. Røa 16 poeng
6. Stabæk 14 poeng
7. Lyn 11 poeng
8. Åsane 10 poeng
9. Arna-Bjørnar 8 poeng
10.Avaldsnes 8 poeng


One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Her er link til forrige rundes rundens lag:
https://www.instagram.com/p/Cs1UrAso5L5/

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Her er oversikten over alle kampene som spilles i runde 13 av Toppserien 2023:
Onsdag 06/06-23:
LSK Kvinner vs Rosenborg 19:00 (TV 2 Play)
Avaldsnes vs Vålerenga 19:00 (TV 2 Play)
Arna-Bjørnar vs Åsane 19:00 (TV 2 Sport Premium 2 og TV 2 Play)
Røa vs Lyn 19:00 (TV 2 Play)
Brann vs Stabæk 19:05 (NRK 2 og nrk.no/sport)

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Storkamp i LSK-hallen:


Da er det klart for runde 13 av Toppserien 2023 og i den første kampen møtes LSK Kvinner og Rosenborg:


LSK Kvinner vs Rosenborg
Sted: LSK-hallen
Dag: tirsdag
Dato: 06/06-23
Dommer: Marit Skurdal (Oppsal IF Fotball)
Ass.dommer 1: Liv Boberg Kristiansen (Skedsmo)
Ass.dommer 2: Adriana Fairway (Lille Tøyen FK)
4. dommer: Marie Green Dahle (Nordstrand IF)
Klokkeslett: 19:00
Kanal: TV 2 Play




Værmelding for kampen mellom LSK Kvinner og Rosenborg trengs som vanlig ikke i og med at kampen spilles inne i en hall.


Det er altså tabellnaboene som møtes i LSK-hallen i morgen kveld, det er et poeng som skiller lagene i favør Rosenborg, Dette er en kamp jeg tror kan bli jevn, og jeg tør ikke å tippe noen vinner egentlig, sist lagene møttes var i Trondheim tidligere i årets sesong da vant LSK Kvinner 1-0, LSK Kvinner kommer fra en 3-0 seier borte mot Åsane, mens Rosenborg vant 2-0 hjemme mot Brann i forrige runde.


Oddsen for kampen mellom LSK Kvinner og Rosenborg ser slik ut:
H: 3.65
U: 3.50
B: 1.80

Det er ingen tvil om at Rosenborg er favoritter ifølge oddsen i hvert fall, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Byderby i Bergen:


Da er det klart for runde 13 av Toppserien 2023 og i den andre kampen møtes Arna-Bjørnar og Åsane:


Arna-Bjørnar vs Åsane
Sted: Arna Idrettspark
Dag: tirsdag
Dato: 06/06-23
Dommer: Bjørn Tore Tvedt (Eidsvåg IL)
Ass.dommer 1: Eirik Fjellanger (Trott, IL)
Ass.dommer 2: Sefa Erdal (Telavåg IL)
4. dommer: Mohammed Nabil Alzinati (Nymark IL)
Klokkeslett: 19:00
Kanal: TV 2 Sport Premium 2 og TV 2 Play




Værmelding for kampen mellom Arna-Bjørnar og Åsane finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... ergen/Arna




Det blir altså byoppgjør og tabell oppgjør når Arna-Bjørnar tar imot Åsane til dyst, dette er en helt åpen kamp tror jeg, det er 2 poeng som skiller lagene i favør Åsane. Åsane vant 2-0 i forrige oppgjør tidligere denne sesongen, Arna-Bjørnar tapte 4-1 mot Røa borte, mens Åsane tapte 3-0 hjemme mot LSK Kvinner i forrige runde.


Oddsen for kampen mellom Arna-Bjørnar og Rosenborg ser slik ut:
H: 2.45
U: 3.50
B: 2.40

Det er ganske jevnt ifølge oddsen i hvert fall, selv om Åsane er bitte litt mer favoritter, men ikke mye selvsagt, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Avaldsnes tar imot Serielederne til dyst:

Da er det klart for runde 13 av Toppserien 2023 og i den tredje kampen møtes Avaldsnes og Vålerenga:


Avaldsnes vs Vålerenga
Sted: Avaldsnes 1
Dag: tirsdag
Dato: 06/06-23
Dommer: Karoline Marie Jensen (Furuflaten Idrettslag)
Ass.dommer 1: Marie Enersgård (Hundvåg Idrettslag)
Ass.dommer 2: Daniel Saltveit (Haugar, SK)
4. dommer: Rezvan Warmely (Hovding, TIL)
Klokkeslett: 19:00
Kanal: TV 2 Play




Værmelding for kampen mellom Avaldsnes og Vålerenga finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... /Avaldsnes




Det er altså Avaldsnes som skal møtte serielederne Vålerenga i runde 13 av Toppserien 2023, dette er en kamp jeg tror Vålerenga vil komme til å vinne, men vi får vente å se, sist lagene møttes vant Vålerenga 4-0 tidligere i denne sesongen. Avaldsnes tapte 1-0 borte mot Stabæk, mens Vålerenga vant 2-0 borte mot Lyn i forrige runde.


Oddsen for kampen mellom Avaldsnes og Vålerenga ser slik ut:
H: 20.00
U: 12.00
B: 1.02

Det er Ingen tvil om at gjestene Vålerenga er favoritter ifølge oddsen også, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Røa tar imot Lyn til dyst:

Da er det klart for runde 13 av Toppserien 2023 og i den fjerde og nest siste kampen møtes Røa og Lyn:


Røa vs Lyn
Sted: Røa kunstgress
Dag: tirsdag
Dato: 06/06-23
Dommer: André Bjørgen Birkeland (Djerv 1919, SK)
Ass.dommer 1: Marit Hamel (Skaun BK)
Ass.dommer 2: Andreas Flückiger (Langhus IL Fotball)
4. dommer: Aylin Kalak (Høybråten og Stovner IL)
Klokkeslett: 19:00
Kanal: TV 2 Play




Værmelding for kampen mellom Røa og Lyn finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... /Oslo/Røa


Det er altså Røa og Lyn som møtes på Røa kunstgress i morgen til dyst i runde 13 av Toppserien 2023, dette er en kamp jeg tror hjemmelaget Røa fort kan vinne, da lagene møttes tidligere denne sesongen vant Lyn 1-0. Røa kommer fra en 4-1 seier hjemme mot Arna-Bjørnar, mens Lyn tapte hjemme 2-0 mot Vålerenga.

Oddsen for kampen mellom Røa og Lyn ser slik ut:
H: 2.40
U: 3.40
B: 2.50

Det er ganske så jevnt ifølge oddsen men med Røa som bitte litt mer favoritt, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Brann tar imot Stabæk:


Da er det klart for runde 13 av Toppserien 2023 og i den femte og siste kampen møtes Brann og Stabæk:


Brann vs Stabæk
Sted: Stemmemyren kunstgress
Dag: tirsdag
Dato: 06/06-23
Dommer: Ola Kellerhals (Vaulen IL- fotball)
Ass.dommer 1: Shahad Emad Al-Rantisi (Trane, SK)
Ass.dommer 2: Magnus Drag Lysø (Rørvik IL)
4. dommer: Khalid Emad Al-Rantisi (Flaktveit Idrettsklubb)
Klokkeslett: 19:05
Kanal: NRK 2 og nrk.no



Værmelding for kampen mellom Brann og Stabæk finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... Sandviken


Det er altså Brann og Stabæk som møtes på Stemmemyren kunstgress i morgen kveld klokken 19:05 på NRK 2 og nrk.no, tidligere i årets sesong vant Brann 3-1 på Nadderud stadion, Brann kommer fra et 2-0 tap borte mot Rosenborg, mens Stabæk vant 1-0 hjemme mot Avalandsnes. Jeg tror nok at Brann fort kan vinne denne kampen.


Oddsen for kampen mellom Brann og Stabæk ser slik ut:
H: 1.40
U: 4.80
B: 5.20

Det er ingen tvil om at hjemmelaget Brann er favoritter ifølge oddsen, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.
Etter kamp rapporter kommer på torsdag.

chatin

Legg inn av chatin »

Vålerenga med sin desidert svakeste kamp for året, og klarer kun 1-1 borte mot Avaldsnes. Mye skader og tett kampprogram begynner å vise seg. Cupkamp i Finnmark med to flyreiser både til og fra og overnatting onsdag til torsdag, ny kamp lørdag og så kamp igjen tirsdag med en tynn tropp med Tompkins, Tomter, Thorsnes, Sesay, Sunde, Nielsen og Lillegård på skadelisten. Gjorde også at det ble formasjonsendring og en del rare valg i laguttaket denne kampen.

Avaldsnes har spilt 1-1 hjemme mot både Brann, Vålerenga og Rosenborg denne sesongen. Blitt en marerittbane for topplagene.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

chatin skrev: tir jun 06, 2023 9:02 pm Vålerenga med sin desidert svakeste kamp for året, og klarer kun 1-1 borte mot Avaldsnes. Mye skader og tett kampprogram begynner å vise seg. Cupkamp i Finnmark med to flyreiser både til og fra og overnatting onsdag til torsdag, ny kamp lørdag og så kamp igjen tirsdag med en tynn tropp med Tompkins, Tomter, Thorsnes, Sesay, Sunde, Nielsen og Lillegård på skadelisten. Gjorde også at det ble formasjonsendring og en del rare valg i laguttaket denne kampen.

Avaldsnes har spilt 1-1 hjemme mot både Brann, Vålerenga og Rosenborg denne sesongen. Blitt en marerittbane for topplagene.
Ja, en veldig svak kamp av damene. Ingen ting fungerte egenglig.
Bare å glemme denne, men greit at man lager litt spenning i serien.
Tror de har godt av en periode uten kamper for å få trent litt og bygget litt overskudd.

chatin

Legg inn av chatin »

Henningsen skrev: tir jun 06, 2023 9:11 pm
Ja, en veldig svak kamp av damene. Ingen ting fungerte egenglig.
Bare å glemme denne, men greit at man lager litt spenning i serien.
Tror de har godt av en periode uten kamper for å få trent litt og bygget litt overskudd.
Må nok bare glemme denne kampen ja, fryktelig sirup fra start til slutt.

Men med tanke på at man etter hvert skal i gang med Europa-kvalifisering også er status i troppen akkurat nå litt bekymringsverdig. Fire seriekamper og en cupkamp igjen vel til man får to måneders pause til å samle krefter. Men liker ikke at man ikke har noen returdato på spillere som Sunde og Lillegård, Tomter forsvinner i sommer, Nielsen kanskje det samme. Thorsnes blir ikke yngre og går skadet nå samtidig som arvtageren Sesay er ute i et år. Også har man de spillerne man signerte før sesongen som ikke har imponert fryktelig. Rogic er vanvittig rask, men det stopper liksom litt der. Guldbjerg gir meg til tider litt flashbacks til Bjarnason på herrelaget, litt for passiv til tider, veldig ball watching, bedre i frispilling enn til å forsvare seg. De to hadde ikke vært i elleveren i en skadefri tropp. Så har du i tillegg det at vi har 3-5 spillere som skal til VM og med et godt mesterskap kan det plutselig komme et bud man ikke kan avslå.

Tror nok det blir et spennende overgangsvindu også i sommer.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

chatin skrev: tir jun 06, 2023 9:24 pm
Henningsen skrev: tir jun 06, 2023 9:11 pm
Ja, en veldig svak kamp av damene. Ingen ting fungerte egenglig.
Bare å glemme denne, men greit at man lager litt spenning i serien.
Tror de har godt av en periode uten kamper for å få trent litt og bygget litt overskudd.
Må nok bare glemme denne kampen ja, fryktelig sirup fra start til slutt.

Men med tanke på at man etter hvert skal i gang med Europa-kvalifisering også er status i troppen akkurat nå litt bekymringsverdig. Fire seriekamper og en cupkamp igjen vel til man får to måneders pause til å samle krefter. Men liker ikke at man ikke har noen returdato på spillere som Sunde og Lillegård, Tomter forsvinner i sommer, Nielsen kanskje det samme. Thorsnes blir ikke yngre og går skadet nå samtidig som arvtageren Sesay er ute i et år. Også har man de spillerne man signerte før sesongen som ikke har imponert fryktelig. Rogic er vanvittig rask, men det stopper liksom litt der. Guldbjerg gir meg til tider litt flashbacks til Bjarnason på herrelaget, litt for passiv til tider, veldig ball watching, bedre i frispilling enn til å forsvare seg. De to hadde ikke vært i elleveren i en skadefri tropp. Så har du i tillegg det at vi har 3-5 spillere som skal til VM og med et godt mesterskap kan det plutselig komme et bud man ikke kan avslå.

Tror nok det blir et spennende overgangsvindu også i sommer.
Det er så vidt jeg har fått med meg allerede bekreftet at det er utenlandsk interesse for flere av spillerne våre.
Lite gunstig å miste de i tillegg før europakvalikk. Den er vanskelig nok, og blir vesentlig enklere neste år om vi skulle klare å vinne serien. Så helst skulle vi beholdt alle og bygget opp stallen mot neste års kvalik..

chatin

Legg inn av chatin »

To av Toppseriens største talenter presentert for hver sin toppklubb på samme dag.

Cille Nilsen sin kontrakt med Avaldsnes går ut i sommer, hun har nå signert en treårskontrakt med Rosenborg - https://www.rbk.no/nyheter/nilsen-klar- ... rg-kvinner

Tomine Svendheim hentes fra Arna-Bjørnar til Brann - https://www.brann.no/nyheter/brann-har- ... okaltalent

Samtidig bekrefter Vålerenga at Andrine Tomter forlater klubben når kontrakten går ut i sommer, i følge TV 2 blir Italia neste stoppested.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»